abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:25:41 #201
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_57662381
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gezapige uitzending, net als de film zelf .
Pechtold zegt wel verstandige dingen. Wanneer komt Spong?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_57662417
Die baardmans
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_57662430
Ze, atoutaleb en die ander, schieten wel elke keer extreem in de verdediging zeg.
pi_57662461
Die Jansen is zó predant, vreselijk irritant
Variety is the spice of life
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:30:30 #205
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57662540
Spong ziet er wel geld uit te kloppen.. Die ziet in elk gezegd woordje wel een rechtzaak..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:31:14 #206
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_57662564
Eerst wilde geen hond de film uitzenden en nu zie je 'm vrijwel integraal op alle zenders
pi_57662585
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:31 schreef Wickedangel het volgende:
Eerst wilde geen hond de film uitzenden en nu zie je 'm vrijwel integraal op alle zenders
Alleen omdat ze 'm niet vooraf niet mochten zien.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57662591
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:28 schreef nebelung het volgende:
Die Jansen is zó predant, vreselijk irritant
Het lijkt een waanzinnige
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:19 #209
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_57662600
pfff, Spong
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_57662618
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze, atoutaleb en die ander, schieten wel elke keer extreem in de verdediging zeg.
Dat komt door die schreeuwende professor die zich wilt profileren.

Wat ik overigens niet snap is het verband tussen het extremisme dat Wilders liet zien in zijn film en de overlast van veel marokkanen, dat aanleiding is voor veel Nederlanders om Wilders zo'n geweldige man te vinden.

De meeste moslims (meestal Marokkanen dus) hier in Nederland veroorzaken niet al die overlast met het geloof als directe oorsprong dus is die link erg vergezocht en niet één op één te leggen wmb.

Spong en Pechtold spreken wijze woorden trouwens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_57662626
Pechtold zegt hele wijze woorden
pi_57662680
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:31 schreef Wickedangel het volgende:
Er waren weldegelijk omroepen die 'm wilde uitzenden maar dan wilden ze de film wel vooraf inzien en dat mocht weer niet van Wilders.

Eigen keuze van Wilders dus. Dat kun je die omroepen toch niet verwijten?

Maar goed, dit is Fok! die proberen overal een links complot in te zien natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:34:42 #213
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_57662688
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alleen omdat ze 'm niet vooraf niet mochten zien.
Ook. Maar ze gingen er van tevoren automatisch vanuit dat ie waanzinnig opruiend zou zijn. Nu ie wel meevalt, hebben ze er opeens geen moeite mee. Het blijft hoe dan ook hypocriet.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:35:35 #214
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_57662713
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Er waren weldegelijk omroepen die 'm wilde uitzenden maar dan wilden ze de film wel vooraf inzien en dat mocht weer niet van Wilders.

Eigen keuze van Wilders dus. Dat kun je die omroepen toch niet verwijten?

Maar goed, dit is Fok! die proberen overal een links complot in te zien natuurlijk.
Ik zie nergens een complot in, laat staan rechts of links.
pi_57662725
Die baardmans spoort echt niet...
pi_57662753
Goede counter van die GroenLinks puber.
pi_57662786
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Goede counter van die GroenLinks puber.
"Geeft u eens oplossingen"

Baardmans: "Ik ben niet van de afdeling oplossingen"

Wat halen Pechtold en Dibi hem heerlijk onderuit als een Janmaat
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:37:58 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57662789
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Die baardmans spoort echt niet...
Ik kan er niet echt om lachen.
Die man is zo voorspelbaar met z'n arrogante toontje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2008 @ 23:39:40 #219
862 Arcee
Look closer
pi_57662834
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Pechtold zegt hele wijze woorden
Ik snap ook totaal niet waarom Wilders bang is de islamisering van Nederland. Het laten zien van gruwelijke beelden uit het buitenland en dan doen alsof dat de toekomst is van Nederland.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57662935
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik kan er niet echt om lachen.
Die man is zo voorspelbaar met z'n arrogante toontje.
Die man is gewoon echt gek... op zich wel komisch maar helaas is ie niet alleen in zijn denkbeelden
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:43:30 #221
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_57662957
wat heeft Jansen gerookt???
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_57662959
Wees blij dat Balkenende zo heeft gereageerd... hij heeft het maximale gedaan om de ophef in te dammen...
pi_57662983
Die reactie dat er vooraf te panisch is gereageerd slaat kant noch wal, want het is gewoon een tegenvallende film.

Iedereen had waarschijnlijk wel een stigmatiserende en ongenuanceerde film verwacht maar wel iets inhoudelijker, en daardoor meer een eye-opener en confronterender dan nu het geval is.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:45:50 #224
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57663020
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Wees blij dat Balkenende zo heeft gereageerd... hij heeft het maximale gedaan om de ophef in te dammen...
Echt niet!..

..

Balkenende is een sukkel en heeft helemaal niks gesust!..
pi_57663052
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Die reactie dat er vooraf te panisch is gereageerd slaat kant noch wal, want het is gewoon een tegenvallende film.

Iedereen had waarschijnlijk wel een stigmatiserende en ongenuanceerde film verwacht maar wel iets inhoudelijker, en daardoor meer een eye-opener en confronterender dan nu het geval is.
Precies, Balkenende heeft gewoon heel goed gehandeld... zoals Spong al zei, hij zat in een situatie waarop je het nooit 100% goed kunt doen...
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:48:46 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57663096
Goede woorden van Pechtold. Kom maar een keer op met dat debat met Wilders.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:49:43 #227
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57663122
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:48 schreef golfer het volgende:
..
pi_57663127
quote:
Rutte zei bij Nova dat de VVD een debat zal aanvragen met Wilders in de tweede kamer nav deze film.

Dus coming soon!
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:52:20 #229
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57663194
Die opmerking van Spong was geniaal.. 'is dat een wetenschappelijke schatting?' haha. Verder heeft Janssen als wetenschapper toch primair de functie om te observeren en constateren, hij heeft gelijk als hij zegt dat voor de oplossingen de politici zijn (niet dat dat een zuivere scheiding is/moet zijn).
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57663255
quote:
Hij gaf ook heel mooi aan dat ie oplossingen wil horen van de Pruik... anders is het natuurlijk lastig debatteren...
pi_57663651
Wat een enorme debiel is die Janssen zeg.
Goed dat Spong hem op zijn plaats zette!
Hier zet ik niets neer!
pi_57664372
jansen is idd een debieltje
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:45:34 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57664396
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Reageren? Noem je dat reageren?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:47:37 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57664432
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rutte zei bij Nova dat de VVD een debat zal aanvragen met Wilders in de tweede kamer nav deze film.

Dus coming soon!
Voor een film waarbij de berg gewoon een piepklein veldmuisje baarde?

Rutte heeft zelf geen ballen om gevoelige snaren te raken, zijn specialiteiten zijn spierballentaal en luchtfietserij.

Laat hem maar een vacature zoeken bij het plaatselijke Speelgoedmuseum.
pi_57664549
Die Jansen wordt wel in de hoek gezet.
pi_57665163
ik was juist blij dat die jansen er ook bij zat... anders werd het wel erg eentonig... hij heeft meer verstand van de islam dan de rest lijkt me.
pi_57665239
@Simoontjuh: je hebt gelijk dat er iemand bij moet zitten die wat meer sympathie heeft met Wilders.

Maar voor iemand die zich een arabist noemt geeft hij wat mij betreft een eenzijdig beeld en mengt hij teveel in het debat. Meestal proberen hoogleraren zaken uit te leggen, te duiden. Als ik hem zie heb ik eerder het idee dat hij mij wil overtuigen van zijn gelijk, zijn 'leer'. Noem je dan columnist ofzo.

Om een voorbeeld te geven, hij sprak in de uitzending eerst over honderdduizenden radicalen. Er ontstond wat debat en hij leek het iets te nuanceren. 7 a 20 procent radicaliseert. Om vervolgens vast te blijven houden aan het hoogste aantal: 20 procent. Hij wil maar mensen overtuigen over de gevaren van de Islam.

[ Bericht 27% gewijzigd door Toad op 28-03-2008 01:58:16 ]
pi_57668122
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:54 schreef Toad het volgende:
Die Jansen wordt wel in de hoek gezet.
Nee.

Hij heeft gelijk.

Wie is die man om gelijk met oplossingen te komen. Hij geeft direct toe dat hij slechts constateert. Ik vind dat hij steeds lelijk onderbroken werd door dat ordinaire Groen Links jochie.
Reken maar dat deze man weet waarover hij praat en dat we hem absoluut serieus moeten nemen.

En die Tofik Dibi. Dat vind ik een populistische knuffelallochtoon die constant hetzelfde riedeltje afspeelt. "Ik heb hem nog nooit een oplossing horen bieden". Zo'n jochie heeft helemaal niks te zoeken in de tweede kamer. Ik voel me absoluut niet serieus genomen door zo'n Groen Links, om dit joch in te zetten.

Alexander Pechtold loopt weer eens de pseudo-betrouwbare populist uit te hangen. Die man zodoende juist een erg onbetrouwbare indruk op mij en spreekt uit een boekje. Ik vind ook dat je heel erg kan merken dat hij de kiezers toespreekt.
En hoevaak heeft hij die avond op de man Geert Wilders gespeeld zonder dat deze zich kan verweren? Grote jongen hoor. Klassepolitiek.
pi_57669688
Het meeste wel gezien, en vond Aboutaleb zeer aanvaardbaar. Hij riep ook de gewone gematigde moslim in de straat op zich eens uit te spreken tegen mensen die de Islam misbruiken om haat te zaaien en die misdaden tegen de (westerse) menselijkheid plegen, dat gebeurt veel te weinig. Niet je verschuilen achter de schotel maar de discussie aan te gaan. Dat is iets wat Harry de Winter ook heeft geuit, in DWDD dacht ik. Ik denk dat met name Nederland dát nodig heeft, begrijpen dat het merendeel van de moslims blij én vrij in Nederland is en de grondwet absuluut respecteren. Dát zou ook door Imams van de kansel moeten worden gepredikt, niet alleen lullen over hoe vreedzaam moslims hier zijn, maar nadrukkelijk de excessen in het M-Oosten, en wat groepjes alhier, afwijzen/veroordelen. Laat het verlichtingsproces maar beginnen, als dát de uitkomst is van deze film dan is er toch wat gewonnen. Toch wel schattig dat Aboutaleb van Nederland een paradijsje wil maken, en hopelijk bedoelt hij dat ook zo, dus zonder al die maagden....grapje!
pi_57671873
Jansen werd inderdaad behoorlijk in de hoek gezet.
Altijd transparant om te zien hoe ook iedereen hier weer hem zo afbrand terwijl er inhoudelijk op zijn betoog geen speld tussen te krijgen viel.
Soort zoekt soort stel ik me zelf maar gerust.
Niet een serieus debat aanwillen gaan, maar alleen bevestigd willen worden in je eigen gelijk.
Zo ook weer in dit topic.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:38:10 #241
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57672079
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef huhggh het volgende:
Altijd transparant om te zien hoe ook iedereen hier weer hem zo afbrand terwijl er inhoudelijk op zijn betoog geen speld tussen te krijgen viel.
Niet een serieus debat aanwillen gaan, maar alleen bevestigd willen worden in je eigen gelijk.
Tja.. vind dat poster ergens hierboven wel een punt heeft. Jansen is inderdaad een wetenschapper, en die mag volstaan met constatering, maar dan moet hij wel binnen het kader van de wetenschap blijven, en niet met propaganda komen.
colours of my home
pi_57674400
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef huhggh het volgende:
Je hebt helemaal gelijk..!

Jansen was inhoudelijk ontzettend sterk.
pi_57675914
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:38 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Tja.. vind dat poster ergens hierboven wel een punt heeft. Jansen is inderdaad een wetenschapper, en die mag volstaan met constatering, maar dan moet hij wel binnen het kader van de wetenschap blijven, en niet met propaganda komen.
Ik vond dat hij dat keurig deed.

De man is een wijsgeer. Laten we hem alsjeblieft ook zo behandelen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:47:01 #244
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57676171
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:35 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vond dat hij dat keurig deed.

De man is een wijsgeer. Laten we hem alsjeblieft ook zo behandelen.
Wijsgeer is echt te veel eer. Iemand die zich op een dergelijke tendentieuze manier uitlaat en zich met name dient van retoriek, hoeft ook niet te worden behandeld als een wetenschapper. Nogmaals, het is Jansen zelf die de grens van het duidende overschrijdt.
colours of my home
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:29:29 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57682581
Vanavond gaan we nog weer even door over Wilders met Paul Scheffer, Salah Edin, Cisca Dresselhuys en Robert ten Brink.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57683029
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaan we nog weer even door over Wilders met Paul Scheffer, Salah Edin, Cisca Dresselhuys en Robert ten Brink.
Salah Edin heeft diverse malen openlijk verklaart te sympathiseren met Bin Laden, het aantal doden van de holocaust in twijfel te trekken en begrip te hebben voor de denkwijze van Mohammed B.
Ik ben benieuwd of de heren Pauw en Witteman zo moedig en consequent zijn dit heerschap hierover aan de tand te gaan voelen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:38:25 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57684572
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef Chooselife het volgende:

Salah Edin heeft diverse malen openlijk verklaart te sympathiseren met Bin Laden, het aantal doden van de holocaust in twijfel te trekken en begrip te hebben voor de denkwijze van Mohammed B.
Ik ben benieuwd of de heren Pauw en Witteman zo moedig en consequent zijn dit heerschap hierover aan de tand te gaan voelen.
Dat van Bin Laden was mij niet bekend, wel is mij bekend dat hij openlijk sympathiseert met Hezbollah.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:39:52 #248
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57684602
Ciska was gister al opzij gezet. Ik ben benieuwd of haar vandaag een waardig aftreden gegund wordt
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_57685310
P&W loopt lekker in NOVA over.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:32 #250
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57685466
Aanklagen die kut Wilders
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')