En nog een moedeloze befaamde user:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:26 schreef RickoKun het volgende:
WTF WAAR GAAT DIT HEEN!!!! Er moet gewoon dusch zo'n revolutie komen in der klaagbaak! Want anders worden wij allen verdoemd en word klaagbaak zoen soort 4chan shit!
We hebben gewoon een revolutionaire leider nodig die onsch allen door de vallei des klaagbaaksch heen leidt!!!![]()
HELP US pl0x!!!!
Aller eerst zal ik jullie mijn column in de Telegraaf nog ff voorschotelen:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:55 schreef de_boswachter het volgende:
We hebben hier een hardhandige leider nodig die orde op zaken stelt! KLB raakt verdoemd!!1!!! !11!!!11
Nu heb ik besloten om technisch advies te geven, ik zal de organisatie neerzetten, maar ik waarschuw jullie alvast, er zullen rake klappen vallen! Ik heb een business plan geschreven waar iedereen zich aan zal gaan moeten houden zodat KLB weer komt op de plaats waar het hoort, de eerste plaats! Het zal een lange en pijnlijke weg zijn en ik vraag steun van alle users maar uiteindelijk zorg ik dat het goed komt. Ik heb de volle verantwoordelijkheid en jullie kunnen me er op afrekenen.quote:Niemand durft het mij op te laten lossen
Eerst wil ik melden dat ik deze column donderdag al had gemaakt. Door de ontwikkelingen bij KLB heb ik het iets moeten actualiseren, maar de hoofdlijnen zijn hetzelfde gebleven. Ik wil dit van tevoren even kwijt, om aan te geven dat de opmerkingen in de column al op papier stonden voordat het nieuws over KLB op straat lag.
Iedereen is zich inmiddels bewust van de creatieve terugval van het FOK! Forum. We moeten ons diep schamen dat alleen in SEX leuke topics zijn. Dat dit te maken heeft met het grote geld in Engeland, Spanje en Italië is een dooddoener, omdat we inmiddels over fora uit landen als Denemarken, Tsjechië, Kroatië en Zweden zijn gestruikeld.
Er is dus heel slecht beleid gevoerd. Niet alleen door de moderators, maar vooral door de mensen die al die moderators hebben aangesteld. Dat zijn admins die er vooral voor zichzelf zitten en weinig verstand van de materie hebben. Terwijl een forum leiden vandaag de dag een vak is.
Om een voorbeeld te geven: in mijn tijd had FOK! maar twintig mensen in vaste dienst, inmiddels zijn dat er ruim honderd. Toch wordt zo'n enorm geprofessionaliseerde organisatie geleid door aardige mensen die vooral graag Forum Admin, moderator of wat dan ook willen zijn.
Elke keer hoor je het verhaal dat nieuwe modjes omvangrijke sub-fora met veel voldoening hebben geleid. Het grote verschil is alleen dat je als admin of moderator dan maar twee keer per jaar in de krant komt, terwijl dat bij een sub-forum zoals KLB iedere maandag het geval is. In de media worden ze dan ook nog eens beoordeeld door mensen die over het algemeen weinig verstand hebben van kwalitatieve topics. In de praktijk blijken de nieuwe modjes nauwelijks met die druk om te kunnen gaan.
Daarom heb ik twee jaar geleden via mijn academie een cursus opgezet voor het leiden van een forum. Als proef zijn we in Mexico gestart en inmiddels hebben zo'n beetje alle Mexicaanse moderators die opleiding gevolgd. Opvallend was, dat vrijwel iedereen achteraf tot de conclusie kwam dat die cursus ook echt nodig was geweest. Inmiddels heb ik besloten om deze opleiding zo snel mogelijk in Nederland te starten. Het is helaas hard nodig.
Tot slot nog even dit. Gebleken is dat ik een uitstekende beslissing genomen heb om niet in die KLB moderator verkiezing te gaan zitten. De afgelopen drie jaar ben ik een paar keer door KLB om advies gevraagd en iedere keer werd dat op wat voor een manier dan ook misbruikt. Daarom zag ik het ook niet zitten om deel uit te maken van een commissie waarin allerlei dingen kunnen gebeuren die je niet in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk wordt gesteld.
Maar er was nog iets. De verkiezing is een gevolg van een afspraak tussen de admins en de moderators. Als ik die twee groepen bekijk, dan zitten er bijna geen mensen in die verstand hebben van de corebusiness van KLB: het vermaken van mensen. Dus hoe kunnen zij nu de normen aangegeven die bij het sub-forum passen?
Veel mensen zullen wel weer denken: daar heb je 'm weer. Wanneer neemt hij zelf zijn verantwoordelijkheid? Dan is mijn antwoord simpel: ik heb daar altijd voor open gestaan. Maar er is nooit, maar dan ook nooit iemand geweest die tegen me gezegd heeft: los jij het op. Dat durven ze namelijk niet. Want als ik het moet doen, dan los ik het inderdaad op. Alleen zullen veel mensen de manier waarop niet prettig vinden. Dus word ik vooral op afstand gehouden.
Sprak de n00bquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Jammer dat je die retards prefereert.
Dirktator is géén retard.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Lees de OPquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:47 schreef MLF het volgende:
heeft iemand een klacht ofzo?
De Verlosser zal dat niet doenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:41 schreef XDo het volgende:
Als je maar niet na een week weer afhaakt!
Nee op jou staan ze te springen!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Is FOK! ooit publiek geweest danquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:37 schreef Le_Ananas het volgende:
sinds dat FOK! Commercieel is geworden
Ja, toen FOK! nog via de postduif naar de users gebracht moest wordenquote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee op jou staan ze te springen!
Ja om je kop te pletten ja.
KLB is altijd al sterk verwand geweest met ONZquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:02 schreef Maisnon het volgende:
Waarom heet dit topic schoonschip in KLB als het over jouw versie van ONZ gaat
Je bent zeker een kloon van Bob B ?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:02 schreef Maisnon het volgende:
Waarom heet dit topic schoonschip in KLB als het over jouw versie van ONZ gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat wil je concreet veranderen ?![]()
Er is altijd ruimte voor discussie
Lees de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
Jij bent er zeker zo eentje die bij 1 druppel regen al weeralarm staat te roepenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je bent zeker een kloon van Bob B ?
Ik zie enkel (redelijk grappig) geblaat.quote:
Le_Ananas wil een forum waar modjes niet met hun stijve lul in hun hand slotjes zitten te zetten en waar de TS de users vermaakt aan de hand van het GOFEPquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:09 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die bij 1 druppel regen al weeralarm staat te roepen
Overdrijven is ook een vak hoor, het is toch gewoon zo, Ananas wil toch een eigen soort forum wat geen zak met klagen te maken heeft
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zie enkel (redelijk grappig) geblaat.
Dan vraag je maar of ze er rekening mee houden. GOFEP is nogal begin 2007.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:11 schreef Le_Ananas het volgende:
[..]
Le_Ananas wil een forum waar modjes niet met hun stijve lul in hun hand slotjes zitten te zetten en waar de TS de users vermaakt aan de hand van het GOFEP
Daar zullenb echter radicale veranderingen voor moeten gebeuren
Open er een topic over.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:24 schreef HenkieVdV het volgende:
O nee een stek trieste nerds denken ook grappig te zijn.
godverdomme de mods grijpen weer in, terwijl er een redelijke discussie gaande isquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:27 schreef de_boswachter het volgende:
*kneus lekker een end op als je niet normaal kan functioneren, vooral als je zelf geen fobo hebt, anti-held*
geen idee maar die vond ik leuk om op te stemmenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:33 schreef Renesite het volgende:
Sinds wanneer hebben mods SS knopjes!!!
!!!!!!!
BoB-B is geen mod, mods beschermen de users, hij beschermt alleen z'n stijve pik met z'n slotjesquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:37 schreef DANILXL het volgende:
[..]
godverdomme de mods grijpen weer in, terwijl er een redelijke discussie gaande is
Die Ananas band om de armquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:45 schreef RickoKun het volgende:
VOLKOMEN TERECHT!!!!
Die vuige modjes denken dat ze onsch zomaar kunnen inklemmen met hun sloten! Maar ditmaal zijn wij, onsch aller klaagbaakusers die de slotjes in handen hebben! Komaan mannen! Laat men dit niet in de koude schoenen zitten! Steun de verlosser en maak schoon schip, waar wij aldaar een idyllisch bestaan opbouwen!!!
Heil der revolutie des klaagbaak! Gij denkt toch zeker niet dat u onsch dit in natheid laat afwegen als een pasta die bedorven is? Om maar niet te verijdelen over het feit dat er zomaar ineensch een pr0n mod aangesteld is! (al HAD ze wel een leuk plaatje in haar FOBO, volgens mij)
Zie de Moderators onsch vrezen! Onsch allen! Wij permitteren het nimmer! Alaaf!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:45 schreef RickoKun het volgende:
VOLKOMEN TERECHT!!!!
Die vuige modjes denken dat ze onsch zomaar kunnen inklemmen met hun sloten! Maar ditmaal zijn wij, onsch aller klaagbaakusers die de slotjes in handen hebben! Komaan mannen! Laat men dit niet in de koude schoenen zitten! Steun de verlosser en maak schoon schip, waar wij aldaar een idyllisch bestaan opbouwen!!!
Heil der revolutie des klaagbaak! Gij denkt toch zeker niet dat u onsch dit in natheid laat afwegen als een pasta die bedorven is? Om maar niet te verijdelen over het feit dat er zomaar ineensch een pr0n mod aangesteld is! (al HAD ze wel een leuk plaatje in haar FOBO, volgens mij)
Zie de Moderators onsch vrezen! Onsch allen! Wij permitteren het nimmer! Alaaf!
[ afbeelding ]
Users beschermen tegen prutsers die KLB willen omtoveren in ONZ, omdat ze in ONZ ook slotjes krijgen op die kuttopics van ze. (ja jij)quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:38 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
BoB-B is geen mod, mods beschermen de users, hij beschermt alleen z'n stijve pik met z'n slotjes
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:48 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Users beschermen tegen prutsers die KLB willen omtoveren in ONZ, omdat ze in ONZ ook slotjes krijgen op die kuttopics van ze. (ja jij)
Misplaatste arrogantie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]!
Mijn topics zijn nog altijd vermakelijker dan je kut comments KLB noob
Zoals ik al dacht: Je bent voordat je mod werd nooit tot amper in KLB geweest.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:48 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Users beschermen tegen prutsers die KLB willen omtoveren in ONZ, omdat ze in ONZ ook slotjes krijgen op die kuttopics van ze. (ja jij)
Ja want jij hebt al supertopics uit de hoge hoed van je getoverd. Gelachen dat ik heb ! NIET dus.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:52 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Misplaatste arrogantie.
Het is dat een groepje userts zonder enig gevoel voor humor om je topics lacht.
Jij kent hem niet eens als de DJ, jij komt pas sinds 2 maanden ofzo in KLBquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:01 schreef Bob-B het volgende:
die DJ is een grootheid![]()
ok nu begint het echt een ONZ topic te worden
hoe weet jij nou waar ik ben geweest newbiequote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:08 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Jij kent hem niet eens als de DJ, jij komt pas sinds 2 maanden ofzo in KLB
Helaas. Die users zijn niet de oplossing voor het probleem, ze zijn (deel van) het probleem.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:54 schreef de_boswachter het volgende:
Dankzij users als de_ananas, maikuuul, -Sandstorm- en nog een paar grootheden is KLB geworden tot wat het nu is
De archeologische schatten in Egypte worden toch ook niet gesloopt/vernietigd omdat er toevallig een armband uit het jaar Tupac is gevonden wat men niet mooi vind?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Helaas. Die users zijn niet de oplossing voor het probleem, ze zijn (deel van) het probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |