abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:37:16 #1
209642 Le_Ananas
Mênnus Brabander
pi_57458207
Na aanleiding van alle malaise die ik tegenwoordig in KLB zie wil ik me er persoonlijk mee gaan bemoeien. Het is allemaal begonnen sinds dat FOK! Commercieel is geworden, ze hebben geen oog meer voor de users maar alleen voor reclame-inkomsten! Zelfs Rickokun, een die-hard KLBer, ziet door de bomen het bos niet meer!
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:26 schreef RickoKun het volgende:
WTF WAAR GAAT DIT HEEN!!!! Er moet gewoon dusch zo'n revolutie komen in der klaagbaak! Want anders worden wij allen verdoemd en word klaagbaak zoen soort 4chan shit!

We hebben gewoon een revolutionaire leider nodig die onsch allen door de vallei des klaagbaaksch heen leidt!!! HELP US pl0x!!!!
En nog een moedeloze befaamde user:
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:55 schreef de_boswachter het volgende:
We hebben hier een hardhandige leider nodig die orde op zaken stelt! KLB raakt verdoemd!!1!!! !11!! !11
Aller eerst zal ik jullie mijn column in de Telegraaf nog ff voorschotelen:
quote:
Niemand durft het mij op te laten lossen
Eerst wil ik melden dat ik deze column donderdag al had gemaakt. Door de ontwikkelingen bij KLB heb ik het iets moeten actualiseren, maar de hoofdlijnen zijn hetzelfde gebleven. Ik wil dit van tevoren even kwijt, om aan te geven dat de opmerkingen in de column al op papier stonden voordat het nieuws over KLB op straat lag.
Iedereen is zich inmiddels bewust van de creatieve terugval van het FOK! Forum. We moeten ons diep schamen dat alleen in SEX leuke topics zijn. Dat dit te maken heeft met het grote geld in Engeland, Spanje en Italië is een dooddoener, omdat we inmiddels over fora uit landen als Denemarken, Tsjechië, Kroatië en Zweden zijn gestruikeld.
Er is dus heel slecht beleid gevoerd. Niet alleen door de moderators, maar vooral door de mensen die al die moderators hebben aangesteld. Dat zijn admins die er vooral voor zichzelf zitten en weinig verstand van de materie hebben. Terwijl een forum leiden vandaag de dag een vak is.
Om een voorbeeld te geven: in mijn tijd had FOK! maar twintig mensen in vaste dienst, inmiddels zijn dat er ruim honderd. Toch wordt zo'n enorm geprofessionaliseerde organisatie geleid door aardige mensen die vooral graag Forum Admin, moderator of wat dan ook willen zijn.
Elke keer hoor je het verhaal dat nieuwe modjes omvangrijke sub-fora met veel voldoening hebben geleid. Het grote verschil is alleen dat je als admin of moderator dan maar twee keer per jaar in de krant komt, terwijl dat bij een sub-forum zoals KLB iedere maandag het geval is. In de media worden ze dan ook nog eens beoordeeld door mensen die over het algemeen weinig verstand hebben van kwalitatieve topics. In de praktijk blijken de nieuwe modjes nauwelijks met die druk om te kunnen gaan.
Daarom heb ik twee jaar geleden via mijn academie een cursus opgezet voor het leiden van een forum. Als proef zijn we in Mexico gestart en inmiddels hebben zo'n beetje alle Mexicaanse moderators die opleiding gevolgd. Opvallend was, dat vrijwel iedereen achteraf tot de conclusie kwam dat die cursus ook echt nodig was geweest. Inmiddels heb ik besloten om deze opleiding zo snel mogelijk in Nederland te starten. Het is helaas hard nodig.
Tot slot nog even dit. Gebleken is dat ik een uitstekende beslissing genomen heb om niet in die KLB moderator verkiezing te gaan zitten. De afgelopen drie jaar ben ik een paar keer door KLB om advies gevraagd en iedere keer werd dat op wat voor een manier dan ook misbruikt. Daarom zag ik het ook niet zitten om deel uit te maken van een commissie waarin allerlei dingen kunnen gebeuren die je niet in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk wordt gesteld.
Maar er was nog iets. De verkiezing is een gevolg van een afspraak tussen de admins en de moderators. Als ik die twee groepen bekijk, dan zitten er bijna geen mensen in die verstand hebben van de corebusiness van KLB: het vermaken van mensen. Dus hoe kunnen zij nu de normen aangegeven die bij het sub-forum passen?
Veel mensen zullen wel weer denken: daar heb je 'm weer. Wanneer neemt hij zelf zijn verantwoordelijkheid? Dan is mijn antwoord simpel: ik heb daar altijd voor open gestaan. Maar er is nooit, maar dan ook nooit iemand geweest die tegen me gezegd heeft: los jij het op. Dat durven ze namelijk niet. Want als ik het moet doen, dan los ik het inderdaad op. Alleen zullen veel mensen de manier waarop niet prettig vinden. Dus word ik vooral op afstand gehouden.
Nu heb ik besloten om technisch advies te geven, ik zal de organisatie neerzetten, maar ik waarschuw jullie alvast, er zullen rake klappen vallen! Ik heb een business plan geschreven waar iedereen zich aan zal gaan moeten houden zodat KLB weer komt op de plaats waar het hoort, de eerste plaats! Het zal een lange en pijnlijke weg zijn en ik vraag steun van alle users maar uiteindelijk zorg ik dat het goed komt. Ik heb de volle verantwoordelijkheid en jullie kunnen me er op afrekenen.

We beginnen met de jeugdopleiding. Vroeger bracht KLB grootste users voort zoals BrauN, Dirktator en Boomlaars, tegenwoordig is er echter geen aanwas meer. Je moet newbies met liefde behandelen en niet door een bushokje tyfen, in elke n00b schuilt een toekomstig topuser! De newbs moeten meer betrokken worden door de grote KLB corryfeëen door bijvoorbeeld tips te geven in hun FoBo.

Ten tweede zal er een 5 stappen plan komen waar KLB om draait en waar iedereen naar toe moet werken

GOFEP:
Gothics Bash
Orgineel taalgebruik
Friet/Patat discussies
Emo gehalte in de reacties creëren
Paintskills showen

Als users dit volgen dan zullen de top-topics zich achtereen reigen! Iedereen moet er echter wel hard voor werken en er moet een team staan! Het vereist moderators die tussen de users staan, die verstand van zaken hebben en niet moderator zijn voor het blauwe kleurtje of voor de pijbeurten van de vrouwelijke users. Daarom zullen er nieuwe modjes komen die weten hoe de users zich voelen en daardoor beter werk kunnen afleveren!

Slechte kut mods die weg moeten of te n00b zijn voor KLB:
BoB-B ( )
Ondeugend
The_Terminator

Biogarde mag blijven zitten aangezien hij goede emo skills heeft.

De nieuwe modjes zullen worden:
-Sandstorm- , zal zich bezig houden met het emo gehalte van de topics.
Rickokun, zal kijken naar orgineel taalgebruik en of er lekkere chickies zijn gespot.
Dirktator, hij zal het Frituurgehalte in peil houden, een erg verantwoordelijke taak!
Maikuuul, hij keurt de paints.

Zij zullen ook allemaal de Gothic bash op zich nemen.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen, heel het team zit op één lijn en heeft alle waarheid in pacht als het op KLB aankomt.

Waarvan akte,

Groetjes,

Kusjes,

De Verlosser

Een paint om het te verduidelijken

[ Bericht 0% gewijzigd door Le_Ananas op 18-03-2008 18:57:05 ]
Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
pi_57458279
De OP is te lang, dat ga ik niet heulemaal lezen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57458283
Werd eindelijk eens tijd dat er iemand dit zooitje ongeregelt ging opruimen

Mijn zegen heb je Le_Ananas
pi_57458302
Eindelijk iemand die het zegt zoals het is en het daarbij niet laat, maar ook de ballen heeft om daar vervolgacties aan te verbinden. Dit inititititiatief verdient alle steun.

Helaas is m'n paint kapot, anders zou ik nu een loftuiting painten.
pi_57458306
Goed plan!
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_57458316
samenvatting ?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:41:48 #7
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_57458320
Als je maar niet na een week weer afhaakt!
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:42:01 #8
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_57458328
REVOLUTIE!
pi_57458380
Helemaal mee eens. KLB users aan de macht die het ook echt goed voorhebben met KLB. Niet van die smerige lutsers die modden zodat ze in de disco kunnen zeggen tegen meisjes: Whehehe, ik ben MOD whehehee !!!11!!!
U MAD?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:45:25 #10
165512 MASD
Music is dead.
pi_57458419
Jammer dat je die retards prefereert.
Long live music.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:46:59 #11
209642 Le_Ananas
Mênnus Brabander
pi_57458455
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:45 schreef MASD het volgende:
Sprak de n00b
Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:47:15 #12
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57458465
quote:
Dirktator is géén retard.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:47:25 #13
140904 MLF
Unazukin
pi_57458468
heeft iemand een klacht ofzo?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:47:27 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57458469
Dit wil ik zien.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:49:08 #15
209642 Le_Ananas
Mênnus Brabander
pi_57458512
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:47 schreef MLF het volgende:
heeft iemand een klacht ofzo?
Lees de OP
Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
pi_57458528
TS is een huilie.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:50:03 #17
209642 Le_Ananas
Mênnus Brabander
pi_57458535
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:41 schreef XDo het volgende:
Als je maar niet na een week weer afhaakt!
De Verlosser zal dat niet doen
Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
pi_57458572
quote:
Nee op jou staan ze te springen!

Ja om je kop te pletten ja.
U MAD?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:53:30 #19
140904 MLF
Unazukin
pi_57458608
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:49 schreef Le_Ananas het volgende:

[..]

Lees de OP
kmoest al huilen bij de 1e regel
pi_57458623
Goed topic.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_57458641
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:37 schreef Le_Ananas het volgende:
sinds dat FOK! Commercieel is geworden
Is FOK! ooit publiek geweest dan
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:58:00 #22
209642 Le_Ananas
Mênnus Brabander
pi_57458686
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:55 schreef X. het volgende:

[..]

Is FOK! ooit publiek geweest dan
Ja, toen FOK! nog via de postduif naar de users gebracht moest worden
Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:00:50 #23
165512 MASD
Music is dead.
pi_57458743
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee op jou staan ze te springen!

Ja om je kop te pletten ja.
__!

Mja, als jij dit leuk vindt, vooral doen. De ondergang komt altijd ná de valse messias.
Long live music.
pi_57458775
Waarom heet dit topic schoonschip in KLB als het over jouw versie van ONZ gaat
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:03:53 #25
209642 Le_Ananas
Mênnus Brabander
pi_57458794
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:02 schreef Maisnon het volgende:
Waarom heet dit topic schoonschip in KLB als het over jouw versie van ONZ gaat
KLB is altijd al sterk verwand geweest met ONZ

De TS hoort de users te entertainen in KLB, net als in ONZ.
Maurice
Potteke Pies
Potteke kak
Almanak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')