Is het nog niet duidelijk dat hij het niet heeft gedaan?quote:Op maandag 31 maart 2008 15:57 schreef SCH het volgende:
Maar je beantwoordt nog steeds niet de belangrijkste vrag die ik stelde over hoe je je gaat opstellen tegenover Michael als ooit duidelijk mocht worden dat hij het niet heeft gedaan.
Nee dat niet, maar dat hoeft niet altijd om iets te weten, en zeker niet in het geval van M & Mquote:Op maandag 31 maart 2008 16:15 schreef secunda het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Heb je ze gesproken?
Het mag zeker wel. Maar erg slim of verstandig is het niet. Ik zou het je als advocaat sterk afraden. Aan de andere kant is begrijpelijk dat iemand een uitlaatklep nodig heeft.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:30 schreef secunda het volgende:
[..]
Stel je voor dat ik echt Meike was geweest. Wat is er op tegen om te posten dan?
Als het mij was overkomen had ik ook wel zitten posten.
Waarom niet? Mag toch?
Ik weet niet of hij het heeft gedaan, dat zeg ik steeds, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:09 schreef WimDankbaar het volgende:
[..]
Is het nog niet duidelijk dat hij het niet heeft gedaan?![]()
Dat lijkt wel de vraag die Joran stelde aan Peter R. de Vries.
Mijn antwoord is hetzelfde als Peter: Wat denk jij?
Wim
Hier zie je ook weer iets over het hoofd Wim.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:15 schreef WimDankbaar het volgende:
Secunda die zich zo goed kan inleven in Meike, zou als ze Meike was ook wel zitten posten.
Als Meike? Of als Mickmek of Secunda?
Jammer dat deze smilies niet tot 1 versmelten, dan heb je het hele proces in 1 plaatje:
ik neem aan dat het hier gaat om de zogenaamd bij het mes gevonden paraplu, waarvan Louwes betwijfelt of het uberhaupt bij het mes is gevonden. Sterker, hij betwijfelt of het mes unberhaupt in het hofje werd gevonden. Volgens hem komt het mes uit een oude moordzaak. Gezien het feit dat het Hof bewezen achtte dat het mes niets met de moord op de weduwe te maken had, en hij al eerder genaaid was met de geurproef, kan ik mij dat wel voorstellen. Tevens kan ik mij dan ook wel voorstellen dat het team er een paraplu van de weduwe bij verzint om het mes TOCH met haar in verband te brengen. Dat is dus ook gedachtengang van Louwes. Die gedachtengang volgend corrigeert hij de fout in het NFI rapport dat de paraplu van hem was. En dat zie jij dus als daderkennis?quote:Uit een rapport van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) bleek dat daar op 3 december 1999 een tweetal voorwerpen waren ontvangen, afkomstig van de technische recherche. Het betrof volgens de documenten een rode paraplu en een broek. Het rapport vermeldde dat beide zaken afkomstig waren van de verdachte. Nu was dat ten aanzien van de broek inderdaad juist, maar de paraplu was niet van mij maar van mevrouw Wittenberg.
.....quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:01 schreef SCH het volgende:
Jij wel - en daarom is mijn vraag hoe je gaat reageren als blijkt dat Michael het niet heeft gedaan.
Het mes is samen met de paraplu door een bewoner gevonden de zondag na de moord, ver weg van de woonplaats van de weduwe. Of wilde je nu ook al beweren dat die bewoner niet bestaat?quote:Op woensdag 2 april 2008 12:46 schreef WimDankbaar het volgende:
Meike, Het valt me iedere keer weer op hoe graag je wilt dat Louwes de dader is. Waar maak je je druk over? Je hebt het gelijk formeel/juridisch gezien toch al volledig aan je kant?
Waar staat dat dan dat in Louwes' eigen vehaal dat hij zegt dat de paraplu van Mevr. Wittenberg was? Kun je het even copy-pasten? Ik zie alleen maar dat hij sterk betwijfelt of een paraplu bij het mes is gevonden omdat dat feit pas 4 maanden later in een PV wordt opgetekend. Het lijkt mij ook sterk dat die paraplu van de weduwe was als het samen met het mes wordt gevonden en het mes niet het moordwapen was. Maar aan dat laastste twijfel jij nog, toch?
Wim
Er staat:quote:Wat was het geval?
Uit een rapport van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) bleek dat daar op 3 december 1999 een tweetal voorwerpen waren ontvangen, afkomstig van de technische recherche. Het betrof volgens de documenten een rode paraplu en een broek. Het rapport vermeldde dat beide zaken afkomstig waren van de verdachte. Nu was dat ten aanzien van de broek inderdaad juist, maar de paraplu was niet van mij maar van mevrouw Wittenberg. Het gevolg van het onbeschermd bijelkaar brengen van beide zaken is uiteraard dat de paraplu onder het dna-materiaal uit mijn broek komt te zitten (de paraplu is gemaakt van statisch materiaal dat stof aantrekt). Het was dezelfde broek waar een stukje stof met mijn eigen bloed was geknipt.
Maar: uit een ander rapport van het NFI (dd. 22 januari 2003) blijkt dat diezelfde paraplu weer verzonden is, maar nu tezamen met de blouse van het slachtoffer; de paraplu wordt niet meer als afkomstig van mij aangeduid.
Natuurlijk is dit onacceptabel geweest. Op die manier is mijn broek via de paraplu in aanraking gekomen gekomen met de blouse, zodat contaminatie is ontstaan. Dit alles blijkt waterdicht uit de begeleidende documenten (ik heb het niet zelf verzonnen).
Teeven van de VVD zei vandaag in de krant de vrijlating van Lucia de B. het vertrouwen in de rechtstaat ondermijnt. Huh? Hoe komt-ie d'r op? Die Teeven verliest echt steeds meer geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:07 schreef secunda het volgende:
Wim,
Waar ik me druk over maak?
Als jullie de rechtsstaat een klap willen toebrengen, wat inmiddels wel duidelijk is, moet je dat niet over de rug van een onschuldige doen.
quote:De VVD had liever gezien dat de bewindspersonen Ernst Hirsch Ballin en Nebahat Albayrak van Justitie het oordeel van de Hoge Raad over een herzieningsverzoek hadden afgewacht. ‘Ik begrijp hun beslissing op zich wel, maar ik ben niet blij’, aldus Kamerlid Fred Teeven. ‘Dit geeft een hoop opschudding en ondermijnt het vertrouwen in de rechtsstaat.’
Tegen Lucia de B. is helemaal geen keihard bewijs. Sterker nog, mogelijk zijn de "slachtoffers" niet eens op een onnatuurlijke manier aan hun einde gekomen. Er zijn heel veel mensen die denken dat er in de zaak-Lucia de B. fouten zijn gemaakt, waaronder vele deskundigen zoals hoogleraren statistiek en deskundigen op het gebied van vergiftiging. Kijk ook eens op wikipedia. Met deze tirade maak je jezelf niet geloofwaardiger.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:55 schreef secunda het volgende:
Je weet alweer hoe het zit met Luca de B. In jouw verhalen heb ik echt geen vertrouwen, je kletst maar wat. In jouw ogen moet iedereen die ontkent vrij, ondanks keihard bewijs.
Laat het oordeel maar mensen over die er verstand van hebben Ruud!
Het gaat hier over een reeks moorden. Er zijn ouders die hun kinderen hebben verloren.
Maar hier wordt wel door deskundigen naar gekeken toch?
Geen Demo's die met GS8 messen en in karbonades staan te prikken hoop ik?
Of stoffendeskundigen die alle lijntjes en hoekjes van de blouse van de vermoorde weduwe opmeten en 7 laten constateren dat de blouse van de vermoorde vrouw verkreukeld is en dan fraude gaan roepen hoop ik?
Heb ik het over Lucia de B. dan? Ik zeg alleen dat ik Ruud ongeloofwaardig vind. Die komt hier op een topic over de DMZ Lucia de B. erbij halen. Laat hem een ander topic openen met zijn onzinnig geleuter.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:23 schreef 6L6 het volgende:
[..]
Tegen Lucia de B. is helemaal geen keihard bewijs. Sterker nog, mogelijk zijn de "slachtoffers" niet eens op een onnatuurlijke manier aan hun einde gekomen. Er zijn heel veel mensen die denken dat er in de zaak-Lucia de B. fouten zijn gemaakt, waaronder vele deskundigen zoals hoogleraren statistiek en deskundigen op het gebied van vergiftiging. Kijk ook eens op wikipedia. Met deze tirade maak je jezelf niet geloofwaardiger.
Leer nou eens begrijpend lezen. Dat zei ik toch helemaal niet?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:55 schreef secunda het volgende:
Ruud,
Je weet alweer hoe het zit met Luca de B.
Ik word echt een beetje ziek van jou, weet je dat? Je slingert op een ontzettend unfaire en onzorgvuldige manier zomaar ongefundeerde beweringen in het rond.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:55 schreef secunda het volgende:
Ruud,
In jouw ogen moet iedereen die ontkent vrij, ondanks keihard bewijs.
Vind je wat ik net postte ook vallen onder "akelige berichten"? Vind je het akelg als ik het benoem als je duidelijk onjuistheden zit te posten? Toch zal ik dat blijven doen. Ik laat je niet met je leugens en verdraaiingen wegkomen. Akelig hè? Zo ben ik nou eenmaal. Zo nodig "kilometerslange posting zonder samenhang". Dat moet dan maar.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:50 schreef secunda het volgende:
Mooi hoor, de politiek aan de kaak stellen en allerlei akelige berichten richting tegensprekers op de websites plaatsen. We moeten onze mond maar liever houden.
Dit is weer laster en smaadschrift. Ik ben geen handlanger van Maurice en ik heb nooit iemand geïntimideerd. Dat weet je maar al te goed. Maar je suggereert het hierboven wel. Je liegt gewoon om mensen in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:50 schreef secunda het volgende:
Maar Michael hoeft natururlijk niet de dupe te worden van Maurice en zijn intimiderende handlangers, ze doen dit al heel lang. Als ze geen weerwoord hebben in een discussie, worden ze nog heftiger. Ik ben al een keer gestopt vanwege het intimiderend gedrag maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden, dat je niet op feiten mag wijzen.
Een van hen, Ruud Harmsen, gaat allerlei, kilometers lange, onsamenhangende berichten plaatsen.
Nogmaals, leer eerst eens begrijpend lezen. Ik zei iets over een politicus en over de rechtstaat, niet over Lucia de B. en ook niet over haar zaak.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:30 schreef secunda het volgende:
[..]
Heb ik het over Lucia de B. dan? Ik zeg alleen dat ik Ruud ongeloofwaardig vind. Die komt hier op een topic over de DMZ Lucia de B. erbij halen. Laat hem een ander topic openen met zijn onzinnig geleuter.
Op andere fora roept hij dat hij er niets vanaf weet en hier komt hij verhalen vertellen over Lucia de B.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |