Kun je me een link geven naar waar dat staat en wie dat geschreven heeft?quote:Op zondag 30 maart 2008 18:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had ook daderkennis kunnen zeggen na het vinden van die briefjes.
wat mij het meest dwarszit is het feit dat michael contacten had/werkte bij een sexhuis waar een rechercheur veel frequenteerde.
na de moord in de parkzaak, waar de dochter van een rechercheur ooit lastig was gevallen door de 'dader', moeten we dit soort 'fouten' niet meer klakkeloos accepteren.
Zoals bij Joran vd S.? Of bij Ina Post?quote:Op zondag 30 maart 2008 18:17 schreef SCH het volgende:
Dat is allemaal waar. En je hoort mij ook niet zeggen dat er geen fouten zijn gemaakt. Het belangrijkste in deze zaak is voor mij wel dat er DNA is en dat is een spoor waar echt heel weinig op valt af te dingen hoe hard de complotdenkers dat ook doen. Maar ook dat maakt het geen zekerheid. Alleen een bekentenis zal wellicht ooit tot zekerheid leiden.
Er is helemaal geen Maurice-clan. Die bestaat alleen in de fantasie van Michaelianen.quote:Wat ik maar wil zeggen is dat het goed is om op die fouten te wijzen maar Maurice en zijn clan gaan een behoorlijke stap verder.
Zoals in de Schiedammer Parkmoordzaak.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:21 schreef RuudHarmsen het volgende:
[..]
Zoals bij Joran vd S.? Of bij Ina Post?
Pardon? Je wilt beweren dat er geen groep rond Maurice de Hond is die overtuigd is van de 'klusjesman' als dader?quote:Er is helemaal geen Maurice-clan. Die bestaat alleen in de fantasie van Michaelianen.
In de Schiedammer Parkmoord was een DNA spoortje gevonden, waarvan Eikelenboom al zei dat dit niet delictgelateerde hoefde te zijn.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is allemaal waar. En je hoort mij ook niet zeggen dat er geen fouten zijn gemaakt. Het belangrijkste in deze zaak is voor mij wel dat er DNA is en dat is een spoor waar echt heel weinig op valt af te dingen hoe hard de complotdenkers dat ook doen. Maar ook dat maakt het geen zekerheid. Alleen een bekentenis zal wellicht ooit tot zekerheid leiden.
Wat ik maar wil zeggen is dat het goed is om op die fouten te wijzen maar Maurice en zijn clan gaan een behoorlijke stap verder.
En later kwamen er bij nader onderzoek nog veel meer sporen bij, gevonden met de nieuwste verfijndere methodes, en daarnaast ook nog eens aan de boven- en onderzijde van de nagels van de weduwe.quote:.1.7. Als bevindingen die zijn onder b gerelateerde conclusie steunen heeft ing. Eikelenboom verder genoemd:
1*- het bloedvlekje #10, dat is ontstaan door een kleine hoeveelheid vloeibaar bloed, is van dien aard dat, gelet op het feit dat bloed bij kleine verwondingen snel stolt dan wel droogt, aannemelijk is dat het afkomstig is van een wondje dat kort vóór of tijdens het contact met de blouse is ontstaan;
2*- de in de lichtrode substantie aangetroffen sporen geven bij beschouwing met de crimescope geen indicatie voor de aanwezigheid van lichaamsvloeistoffen zoals sperma, speeksel of zweet, hetgeen enige steun geeft aan de veronderstelling dat het aldaar aangetroffen celmateriaal afkomstig is van huidcellen;
3*- de lichtrode substantie, vermoedelijk make-up (op gezicht en/of hals aangebrachte foundation), waarin celmateriaal van een mannelijk individu (hof: overeenkomend met het celmateriaal van de verdachte) is aangetroffen bevindt zich op locaties waar het slachtoffer strangulatiesporen en ribbreuken heeft opgelopen;
4*- de afwezigheid van vreemd celmateriaal in controlemonsters (ter zitting van 26 januari 2004 heeft ing. Eikelenboom toegelicht dat deze controlemonsters net buiten de lichtrode vlekken zijn genomen) geeft steun aan de veronderstelling dat het mannelijk DNA gelijktijdig met de lichtrode substantie is overgedragen, aangezien anders verwacht kon worden dat dit mannelijk DNA ook net buiten de lichtrode substantie aangetroffen zou worden;
5*- het op zoveel verschillende plaatsen (rechterschouder, achterzijde kraag, achterzijde revers, rechtervoorpand) aantreffen van het mannelijk DNA verwacht men niet van een zakelijk contact als praten en het geven van een hand;
6*- de afwezigheid van ander DNA dan dat van het slachtoffer en het met dat van de verdachte overeenkomende;
7*- in spoor #20 zijn de piekoppervlakken van de mannelijke donor hoger dan die van de vrouwelijke donor. Gezien de grote hoeveelheden DNA van het slachtoffer op zowel de binnen- als de buitenzijde van de blouse, betekent dit dat de mannelijke donor zoveel DNA heeft afgegeven dat dit op deze locatie die van de vrouwelijke donor overheerst. Dit past niet bij de veronderstelling dat de mannelijke donor het slachtoffer slechts een hand heeft gegeven of met haar heeft gesproken. Spoor #20 is, naar ing. Eikelenboom ter zitting van 26 januari 2004 heeft verklaard, op de rechtervoorzijde van de blouse aangetroffen op slechts enkele centimeters van de bovenste steekwond. Dat hier de mannelijke donor in het mengprofiel overheerst duidt erop dat deze donor aanmerkelijke kracht heeft uitgeoefend.
Stel je voor dat ik echt Meike was geweest. Wat is er op tegen om te posten dan?quote:Op zondag 30 maart 2008 17:23 schreef SCH het volgende:
Wim, er staat nog steeds een vraag open. Typerend en laf dat je daar niet op in gaat maar dat je het te druk hebt een complot rond die zogenaamde Meike op te werpen.
nou , prima meid!quote:Op zondag 30 maart 2008 19:30 schreef secunda het volgende:
[..]
Stel je voor dat ik echt Meike was geweest. Wat is er op tegen om te posten dan?
Als het mij was overkomen had ik ook wel zitten posten.
Waarom niet? Mag toch?
Ik ben Meike niet en het feit dat Dankbaar en anderen mij erop aanspreken dat ik wel Meike ben, doen ze op eigen verantwoordelijkheid.
Hoe Meike dit vindt, weet ik niet, daarom wil ik me hier nogmaals luid en duidelijk van distancieren.
Kun je ook nog even een link naar je verhaal geven?quote:Op zondag 30 maart 2008 18:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat mij het meest dwarszit is het feit dat michael contacten had/werkte bij een sexhuis waar een rechercheur veel frequenteerde.
algemene inhoudelijke kennis. stond een tijd terug in een krant, was geloof ik ook aandacht voor op tv oid. geen bron, dus je hoeft me niet te geloven.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:54 schreef secunda het volgende:
[..]
Kun je ook nog even een link naar je verhaal geven?
Of verzin je dit zelf.
Stan de Jong zekerquote:Op zondag 30 maart 2008 19:58 schreef secunda het volgende:
Stond het misschien in de Nieuwe Revu?
Hij schreef in de Nieuwe Revu over de Deventer moordzaak maar ook in HP De Tijd.quote:
Misschien dat er vandaag een antwoord komt van Wim op de vraag die al vanaf zaterdag staat.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:57 schreef SCH het volgende:
[..]
De vraag is 2 x gesteld de afgelopen 23 uur dus doe niet zo dommig zeg
Hoe stel Wim Dankbaar zich op tegenover de klusjesman als een andere dader de moord bekent?
En uiteindelijk wellicht vrijgelaten na het DNA-spoor dat richting Louwes leidt. Wie zal het zeggen?quote:Op maandag 31 maart 2008 11:26 schreef WimDankbaar het volgende:
Zonder Meike was Michael direct na de moord gepakt.![]()
Wim
YEP!quote:Wim, is jouw stelling dat het 100 procent zeker is dat deze Michael de dader is?
Welke vraag, zonder linkje geen...quote:Op maandag 31 maart 2008 14:46 schreef WimDankbaar het volgende:
[..]
YEP!
Herhaal ook 's de vraag die er volgens jou nog openstaat. Dat is wellicht duidelijker dan de vuige suggestie dat ik geen vragen wens te beantwoorden.
Wim
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 31 maart 2008 15:52 schreef WimDankbaar het volgende:
Femia, Ben jij Chiel, zoals elders wordt beweerd?
Volgens Meike en Michael klopt er niks van van wat je zegt. Dus hoe geloofwaardig moet ik je statement achten zonder je identiteit te kennen?
Wim
Ja hoor, jij bent echt in de gelegenheid om de geloofwaardigheid van anderen ter discussie te stellenquote:Op maandag 31 maart 2008 15:52 schreef WimDankbaar het volgende:
Femia, Ben jij Chiel, zoals elders wordt beweerd?
Volgens Meike en Michael klopt er niks van van wat je zegt. Dus hoe geloofwaardig moet ik je statement achten zonder je identiteit te kennen?
Wim
Dit was lang voor het DNA. De politie was er nogal zeker van dat Louwes de juiste man was. Toen hij werd vrijgesproken ging het OM onmiddellijk in Hoger Beroep.quote:12 DECEMBER 2000 - DEVENTER - Blijft fiscaal-jurist Ernst L. (47) uit Lelystad op vrije voeten, zoals de Zwolse rechtbank in maart bepaalde, of draait hij toch de cel in voor de brute moord op de weduwe Jacqueline Willemen (60). Op die vraag geeft het Arnhemse hof vrijdag 22 december eindelijk antwoord. De geruchtmakende Deventer moordzaak begon eind september 1999, toen de weduwe van psychiater Willem Wittenberg doodgestoken werd gevonden in haar woning aan de Zwolseweg.
Ook na de extra zitting die het hof wijdde aan het horen van drie nieuwe getuigen en opnieuw de vrouw van de verdachte, bleven de meningen sterk verdeeld. Het openbaar ministerie blijft vasthouden aan een straf van 15 jaar, omdat de voormalige executeur-testamentair haar eind vorig jaar met voorbedachten rade zou hebben vermoord. Een eis waarin het OM zich gesteund weet door familie en kennissen van het slachtoffer op de publieke tribune. <
In schril contrast daarmee staat -wegens gebrek aan harde bewijzen- de roep om vrijspraak van advocaat Van der Lem van de in alle toonaarden ontkennende verdachte, die ook sympathisanten had meegenomen. Opnieuw kon L. het niet laten om geregeld zijn eigen verdediging te voeren, waarbij president Kerssemakers hem eenmaal tot de orde moest roepen toen hij emotioneel reageerde op commentaar uit de zaal.
Gesjoemeld
"Ik heb niks met die moord te maken en dat mes nooit in handen gehad. Er is gesjoemeld met de geurproef en het verhaal van de aanklager staat bol van gissingen in plaats van feiten. De politie probeert de rechterlijke macht op het verkeerde been te zetten", klaagde L. in zijn laatste woord.
"Waarom is een verdachte ex-patient van dokter Wittenberg niet aan de geurproef onderworpen? Waarom is de videoband van de voorbereidingen van de geurproef weg en waarom wordt er geen geloof aan gehecht dat ik op 23 september 1999 op de A28 in de file heb gestaan", vroeg de Lelystedeling zich onder meer af.
Weer vlogen talloze, vaak ook technische voors en tegens over tafel aan de hand van de verklaringen van enkele nieuwe getuigen. Zoals een bewoner van de Gibsonstraat, die kort na de moord een ævies, smerig en zanderig mes; in het trapportaal had gevonden. Met de mouw van zijn trui had hij het op een veiliger plek gelegd, maar het wapen daarmee volgens geurproefexert mevrouw G. Schoon met zijn eigen geur 'besmet'. Met de hond Spike is, verbaasde advocaat Van der Lem zich, wel gezocht naar een relatie tussen mes en verdachte, maar niet tussen mes en slachtoffer. Expert Schoon kon bovendien niet de vraag beantwoorden of de geuren van de vinder en mevrouw Wittenberg op het mes zitten.
Kinderen
Het verhoor van zijn (nu ex)collega B. (43), met wie L. in het bestuur zat van de Stichting Wittenberg ten behoeve van ex-psychiatrische patiÙnten, leverde weinig nieuwe feiten op. De assistent-accountant uit Emmeloord, eerder als verdachte van heling verhoord, kon zich veel dingen niet meer herinneren. Hij deed, al dan niet onder mentale druk van L., als penningmeester mee aan de Stichting Wittenberg en was ook plaatsvervangend executeur, totdat L. in november 1999 werd aangehouden.
Vakantiehuis
Pas toen kreeg hij een 'naar gevoel' over bepaalde handelingen en voorstellen, zoals de aanschaf uit de stichting van een mobieltje, computers en de mogelijke aankoop van een vakantiehuis op Malta. Ook had hij, net als L., een beheerrekening op zijn naam bij een bank geopend, omdat de stichting nog niet was ingeschreven. Bovendien bleek hij een kopie van het testament en bescheiden van de stichting, zoals de door hem ongezien ondertekende notulen, in zijn bezit te hebben.
Bij de intensieve ondervraging door verdediger Van der Lem kon B. zich echter niet meer herinneren, dat het vermogen van de weduwe (circa 4 miljoen) gespreid zou worden belegd. Evenmin dat hij tegenover L. zou hebben beweerd dat hij 'best het te koop staande huis van Jan des Bouvrie op Curacao wilde hebben'.
OM en verdediging dachten verschillend over de betrouwbaarheid van het alibi dat de vrouw haar van moord verdachte man maandag verschafte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |