Nooit is wat overdreven, mijn overhemden strijk ik wel, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bestaan die?
Volgens mij hebben we hier niet eens een strijkboutEn m'n kleren zijn ook nooit kreukelig of zo
je hebt er maar 1quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
In 30 minuten kan ik volgens mij al mijn overhemden minimaal 1 keer, maar wellicht ook 2 keer strijken.
Een ex-schoonmoeder van me streek zelfs het ondergoedquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waarom je beddengoed strijken?
En theedoeken.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waarom je beddengoed strijken?
Ja linnen broeken strijk ik meestal ook wel, want anders zien ze er echt niet uit.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik strijk alleen af en toe in de zomer mijn linnen broeken.
Burgerkut meldt...quote:
Ja, jij hopt steeds van 't ene account naar het andere... en dat moeten wij maar bijhouden.quote:
ik werk nauwelijks!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, jij hopt steeds van 't ene account naar het andere... en dat moeten wij maar bijhouden.
Je switcht nog sneller van account dan je de 5km loopt.quote:
Stretch shirtjes van de H&M hoef je ook niet te strijkenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik strijk al jaaaaaren niet meer. Strijken
Videojug!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:01 schreef Lucille het volgende:
Ik heb er een hekel aan en juist de dingen die eigenlijk juist gestreken moeten worden (overhemden) haat ik het meest. Gelukkig heb ik ook een stel non-iron overhemden.
Misschien kan iemand hier wat tips geven voor het netjes strijken van een overhemd, want volgens mij is dat het lastigste kledingstuk.
Ik heb een ex-schoonmoeder die washandjes streekquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een ex-schoonmoeder van me streek zelfs het ondergoed.
Nooit begrepen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:01 schreef Lucille het volgende:
Ik heb er een hekel aan en juist de dingen die eigenlijk juist gestreken moeten worden (overhemden) haat ik het meest. Gelukkig heb ik ook een stel non-iron overhemden.
Misschien kan iemand hier wat tips geven voor het netjes strijken van een overhemd, want volgens mij is dat het lastigste kledingstuk.
Een vader die bij de brandweer werkt en een moeder met een hekel aan strijken, dan leer je het welquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:01 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij is het moeilijker om daar een overhemd omheen te frotten dan om het ding met een bout te strijkenquote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een vader die bij de brandweer werkt en een moeder met een hekel aan strijken, dan leer je het welHeel veel oefenen dus
moet je eens rondkijken daar, er staan ontzettend veel filmpjes over de meest grappige maar ook handige dingenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
is die er ook voor jeans?
1x me blouse gestreken, was er ellenlang mee bezig, en toen ik na een fietstocht van 20 minuten in de kroeg aankwam en me jas uitdeed, was het toch weer gekreuktquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:50 schreef Faithy het volgende:
nooit, never, nimmer
kan m'n tijd wel beter besteden![]()
het ontkreukt wel als ik 't aan heb
Ben jij de huisgenoot van m'n ex?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Strijkijzer? Toch nergens voor nodig. Ik was die zooi, flikker m'n was in de droger en pleur alles op m'n bank. Ben zelfs te lui om alles in de kast te leggen...
Ik laat mijn was ook wel eens gewoon in de mand liggen, na het drogen, totdat het zo weinig is dat ik het maar eens ga opbergen, zodat ik de mand kan gebruiken om weer vuile was in te verzamelen. Werkt prima en je houdt nog kastruimte over ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Strijkijzer? Toch nergens voor nodig. Ik was die zooi, flikker m'n was in de droger en pleur alles op m'n bank. Ben zelfs te lui om alles in de kast te leggen...
Ehv? Neh, denk het niet..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ben jij de huisgenoot van m'n ex?
Het ging me meer om de "ik pleur het op de bank" gedeelte, maar afijnquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ehv? Neh, denk het niet..Maar serieus, ik heb niet veel overhemden en de enkele overhemden die ik heb zijn vrij kreukvrij. Je wast ze klopt ze een keer uit en je hangt ze op aan de waslijn. Verder heb ik gewoon kleding die eigenlijk niet veel kreuken..
Wat? Vind je het fijn om op de bank gepleurd te worden of wat?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het ging me meer om de "ik pleur het op de bank" gedeelte, maar afijn
(en dat ik in eindhoven woon wil niet zeggen dat m'n vrienden daar ook wo(o)n(d)en)
Oh gosh, gaan we op dat niveau verder? Dan ga ik mijn trein maar eens halenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wat? Vind je het fijn om op de bank gepleurd te worden of wat?
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh gosh, gaan we op dat niveau verder? Dan ga ik mijn trein maar eens halen![]()
die hadden wij toendertijd gewoon verkocht in de videotheek. JA videotheek jaquote:
Oh, ik geloof dat -ie het ook wel zou kunnen. Als het nodig moest. Maar ik vind dat ik het een stuk beter kan, en ik heb er niet echt een hekel aan, dus dan vind ik het ook echt geen probleem om te doen. Ik zoek ook z'n sokken bij elkaar en ik vouw z'n ondergoed op. Ik hou me nou eenmaal bezig met de was en hij niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan me trouwens altijd erg verbazen over vrouwen die de overhemden van hun vriend strijken... ik geloof niet dat ik dat ooit gedaan hebHij kan het zelf trouwens ook een stuk beter dan ik
Kun je er geen klusjes tegenover zetten? Dingen die jij wél goed kunt en de ander niet?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wou dat ik zulke huisgenoten had. "Ik strijk wel, want jij kan het toch niet..."
I-de-aal, scheelt mij weer dat kutwerk...
Dat doe ik al, ik mag altijd naar hun PC kijken als ze weer eens geen internet of gare mailprobleemjes hebben..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:41 schreef minilotje het volgende:
[..]
Kun je er geen klusjes tegenover zetten? Dingen die jij wél goed kunt en de ander niet?
ik vind het niet erg om te doen en hij doet weer dingen die ik wél erg vind om te doenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan me trouwens altijd erg verbazen over vrouwen die de overhemden van hun vriend strijken... ik geloof niet dat ik dat ooit gedaan hebHij kan het zelf trouwens ook een stuk beter dan ik
ik prop de wasmachine met shirts bijvoorbeeld nooit te vol en heb een licht strijken knopje erop zitten (lagere toeren en weet ik het) en dat scheelt enorm.. als je het dan ook nog heel netjes ophangt... dan zijn er weinig kreukels..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:24 schreef minilotje het volgende:
Maar ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat mensen gewone t-shirts kreukelvrij uit de was krijgen. Scheelt het misschien als je een droger hebt?
Tuttig Topic over Wondersponsjesquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb trouwens nog wel iemand nodig die het leuk vind om schoon te maken, maar daar moet ik geloof ik in een ander topic zijn he?
Vind je zelf... Je ouders schaamden zich de ogen uit de kop met zo'n verwaarloosd kind, en besloten je uit arren moede dan maar een strijkbout te geven, in de hoop dat je de hint zou snappen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:02 schreef Roellio het volgende:
Ik woon nu 8 jaar op mezelf. Afgelopen jaar kreeg ik van m'n ouders voor de kerst een strijkbout en strijkplank.
Kwestie van kwaliteitsoverhemden, goed uitslaan en hangend drogen.
*meld*quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bestaan die?
Volgens mij hebben we hier niet eens een strijkboutEn m'n kleren zijn ook nooit kreukelig of zo
of sokkenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een ex-schoonmoeder van me streek zelfs het ondergoed.
Nooit begrepen.
En dan is mijn vraag? Waarom??quote:
Ik zei bijna alles, dus geen ondergoed en sokkenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
En dan is mijn vraag? Waarom??
Is het je hobby? Of denk je dat iemand het erg vindt als je in een ongestreken slipje op ongestreken sokken loopt?
Totdat je in de zomer buitenloopt en weer weet waarom overhemden van katoen fijner zijn dan overhemden van polyesterquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:36 schreef RealZeus het volgende:
Ik strijk alleen als ik een overhemd aan heb als ik een pak draag of als ik naar iets belangrijks moet.
Voor de rest kijk ik gewoon wat ik koop.
100% katoen kreukt als de pest dus ik probeer altijd overhemden te kopen die van 65% poly-nogwat zijn en de rest katoen.
Na het wassen niet in de droger maar laten drogen op een kleerhanger en amper kreukels.
Ik heb alleen overhemden aan als ik op stap ga , zeker op een warme dag kleed ik mij voornamelijk functioneel.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:21 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Totdat je in de zomer buitenloopt en weer weet waarom overhemden van katoen fijner zijn dan overhemden van polyester
De kunst is om je kleding niet te laten kreuken... dan hoef je ook niet te strijken. Netjes uithangen op de lijn doet wonderen. En gekreukte kleding kun je in de droger ook aardig ontkreuken... even laten draaien, vervolgens uitkloppen en netjes ophangen, klaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:45 schreef ymme het volgende:
Niet strijken...
Ik vind het er dus echt niet uitzien, als mijn pantalons of truitjes in de kreukels zitten.
Ook de t-shirts en bloezen van mijn vriend en spijkerbroeken, worden hier gewoon gestreken.
Beddenovertrek niet, tenzij het heel erg in de kreukel zit.
Dit hele ritueel klinkt als meer werk dan gewoon even snel strijkenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
De kunst is om je kleding niet te laten kreuken... dan hoef je ook niet te strijken. Netjes uithangen op de lijn doet wonderen. En gekreukte kleding kun je in de droger ook aardig ontkreuken... even laten draaien, vervolgens uitkloppen en netjes ophangen, klaar.Maakt het leven van de fulltimer zo veel makkelijker.
Ik doe dat vrijwel nooit.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:49 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Dit hele ritueel klinkt als meer werk dan gewoon even snel strijkenWat is de moeite nou helemaal?
Nah, toen ik nog wel streek een paar jaar geleden (ik woonde net op kamers, mijn moeder streek altijd en ik dacht dat het zo hoorde) was ik er toch wel 2 uur aan kwijt per keer. En nu ben ik in tien minuten klaar, Dus ik vind het nogal schelen welquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:49 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Dit hele ritueel klinkt als meer werk dan gewoon even snel strijkenWat is de moeite nou helemaal?
het word pas erg als Mr DE verwacht dat je ook sokken gaat strijkenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:36 schreef DarkElf het volgende:
ik strijk pas sinds een jaar ..en alleen de overhemden van Mr DE. en blouses van mijzelf die het nodig hebben..
de rest:Goed uitslaan met ophangen en netjes ophangen... komt helemal in orde.
Mijn schoonmoeder strijkt zelfs sokkenNou ja, whatever makes her happy nietwaar?
Dan mag hij dat lekker zelf gaan doen (of opsturen naar zijn moeder )quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
het word pas erg als Mr DE verwacht dat je ook sokken gaat strijken
Alles?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:35 schreef SHE het volgende:
Ik strijk alles. Ik zou zelfs de katten strijken als het kon.
Eigenlijk heel vreemd, want ik haat geen klus meer dan strijken. Ik kan alleen echt niet leven met kreukels. Dat kan me echt afleiden.
Ook gekreukte mensen in mijn omgeving wil ik het liefst de kleren van het lijf rukken om het te strijken.
Mijn moeder zal me wel hebben laten vallen als baby.
washandjes vind ik hele vieze dingen, dus die hebben we niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alles?
Als in boxers, strings, slips, sokken, theedoeken, handdoeken, washandjes ect?
nee, daar zie ik geen voordeel inquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:43 schreef Nikonnijntje het volgende:
Een van de redenen om te strijken is dat je hiermee de kleding e.d heel wat platter en compacter kunt maken.
Passen tenminste al je onderbroeken in het laatje en hoef je het niet over 2 laatjes te verspreiden.
precies.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:43 schreef Nikonnijntje het volgende:
Een van de redenen om te strijken is dat je hiermee de kleding e.d heel wat platter en compacter kunt maken.
Passen tenminste al je onderbroeken in het laatje en hoef je het niet over 2 laatjes te verspreiden.
Ik heb 2 kledingkasten waarvan 1 praktisch leeg is, daarvoor hoef ik het echt niet te doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:43 schreef Nikonnijntje het volgende:
Dat dus. Ik heb ook een paar strijkbloesjes die ik eigenlijk vanwege het strijken bijna nooit aandoequote:Op woensdag 26 maart 2008 17:55 schreef Kuukske het volgende:
Ik strijk bijna nooit. Alleen overhemden van m'n vriend, maar die draagt 'ie niet zo vaak.
Boordje,quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:01 schreef Lucille het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |