Ik heb zelf USG dus mijn antwoord is gekleurd: USG dus, goedkoper (k/w) en een overnamekandidaat.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:06 schreef waslap het volgende:
jongens..ik twijfel tussen aankopen USG of bijkopen Randstad..iemand een goed argument waarom ik voor optie 1 of 2 zou moeten kiezen?
nee maar wel goeie opmerking..quote:Op woensdag 30 april 2008 18:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Geen idee, maar kan wel zeggen dat je best weet wat je doet, als de economie idd in een recessie zit vallen er overal ontslagen en zijn uitzendkrachten dus niet nodig -> zo'n bedrijven lijden daar 't hardst onder.
Maargoed, dat is geen antwoord op je vraag dus ik heb niks gezegd.
van dit heb ik dus geen verstand van zaken... Gaat dit over opties?quote:Op dinsdag 29 april 2008 09:38 schreef Mr.J het volgende:
Gisterochtend 15 RDS calls Juni aangeschaft. Doen het niet heel verkeerd met de 4% plus van RDS na de cijfers vanochtend.
Klopt.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:41 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
van dit heb ik dus geen verstand van zaken... Gaat dit over opties?
Lijkt me geen onverstandige stap. Fortis Obam is een zeer goed presterend fonds.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:02 schreef guapo het volgende:
Ik heb per 1 april jl. 24000 euro in Fortis Obam gestopt. Voor 10 jaar vast. Eens kijken of dit uiteindelijk een leuk spaarpotje wordt.....
1* het is een beter moment dan pakweg 6 maanden of een jaar geleden. Maar de markt valt niet te timmen.quote:*Is het het juiste moment om in te stappen?
*Wat kan ik het beste doen met 1000 euro (ik ben me bewust dat het een erg smal budget is maar ik verwacht dan ook niet dat ik binnen een paar jaar al een vermogen heb, lekker rustig aan, hier en daar wat proberen)
*Ik wil me ook meer gaan richten op de buitenlandse markten, hoe en waar op letten?
Goede keuze natuurlijk, zeker voor lange termijn. Maar wat ik absoluut niet snap is dat je die positie in een keer in neemt, NIEMAND kan namelijk de exacte bodem voorspellenquote:Op donderdag 1 mei 2008 16:02 schreef guapo het volgende:
Ik heb per 1 april jl. 24000 euro in Fortis Obam gestopt. Voor 10 jaar vast. Eens kijken of dit uiteindelijk een leuk spaarpotje wordt.....
Bedankt voor de nuttige tips.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:41 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Lijkt me geen onverstandige stap. Fortis Obam is een zeer goed presterend fonds.
[..]
1* het is een beter moment dan pakweg 6 maanden of een jaar geleden. Maar de markt valt niet te timmen.
2* je kunt via mij een binckrekening openen zodat je 50 euro gratis transactiekosten krijgt en daar de eerste trades geen rekening mee hoeft te houdenVerder kun je met 1000 eigk maar 1 soort aandeel bezitten anders worden de transactiekosten te hoog. Dus overweeg wellicht gewoon een fonds te kopen en dan geen intereffektzooi maar Obam of Skagen global.
3* bepaal voor jezelf eerst welke markt? Je kunt je niet richten op alle markten dat is veel te tijdrovend en uitputtend. Maak een selectie bijv. China, India, Brazilie?
Over wat je moet lezen? Dit: [ afbeelding ]
Dan maak je tenminste niet de fout belofes en te dure aandelen te kopen.
Koop anders gewoon een tracker uit de Ishares familie, een ishares MSCI europe ofzo ! Dan hoef je tenminste niet mee te betalen aan alle grote dure fortis gebouwenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:55 schreef Shift-Happens het volgende:
[..]
Bedankt voor de nuttige tips.
Ik ben het met je eens dat je met 1000 euro maar op 1 aandeel of fonds moet richten met de reden die jij noemt.
Wat is dat Fortis Obam precies?
En is 156 euro voor een aandeel Obam niet veel te veel voor 1000 euro?
Niet dat ik gelijk iets koop, wil me eerst verdiepen, vandaar die vragen.
De belangrijkste vraag is wat je eigenlijk wilt: een beetje spelen (mag dus geld kosten) of op lange termijn waarde opbouwen?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:26 schreef Shift-Happens het volgende:
Hallo,
Ik heb een spaarpotje van 1000 euroen wil graag beginnen met beleggen.
Een paar jaar terug heb ik me er al een tijdje mee bezig gehouden dmv droogbeleggen op IEX.nl
Ook heb ik toen voor mijn ouders wat aandelen Versatel gehad wat ik met succes weer heb verkocht.
Wat raden jullie mij aan om te gaan lezen of te gaan volgen om weer wat op de hoogte van de beurs te komen.
*Is het het juiste moment om in te stappen?
*Wat kan ik het beste doen met 1000 euro (ik ben me bewust dat het een erg smal budget is maar ik verwacht dan ook niet dat ik binnen een paar jaar al een vermogen heb, lekker rustig aan, hier en daar wat proberen)
*Ik wil me ook meer gaan richten op de buitenlandse markten, hoe en waar op letten?
Alvast bedankt!
Ik heb 24000 euro bruto ingelegd van mijn ontslagvergoeding die ik kreeg wegens reorganisatie. 10 jaar was minimaal om dit bruto te mogen inleggen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:32 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Goede keuze natuurlijk, zeker voor lange termijn. Maar wat ik absoluut niet snap is dat je die positie in een keer in neemt, NIEMAND kan namelijk de exacte bodem voorspellen.
Mja tis voor lange termijn dus doet het er misschien niet zoveel toe.
Ik zou in ieder geval niet direct een gehele positie innemen (24k, kan dat wel mee) maar gewoon gedisciplineerd instappen.
Succes!
*Fortis Obam is een beleggingsfonds waarmee je dus spreiding krijgt en als particulier als het ware het beheer van je centen uit handen geeft. Zelf zit ik niet in een fonds of tracker, ik heb de illusie dat ik de markt kan verslaan maar als ik een fonds moet kiezen zou ik er voor een kiezen die overeenkomt met de filosofie van de value investors zoals Warren Buffet en het Skagen Global fonds vaart aardig in die richting.quote:Bedankt voor de nuttige tips.
Ik ben het met je eens dat je met 1000 euro maar op 1 aandeel of fonds moet richten met de reden die jij noemt.
Wat is dat Fortis Obam precies?
En is 156 euro voor een aandeel Obam niet veel te veel voor 1000 euro?
Niet dat ik gelijk iets koop, wil me eerst verdiepen, vandaar die vragen.
Het zit wat ingewikkelder. Boekwaarde alleen zegt helemaal niets. Het gaat er ook om hoeveel toekomstige winst je kunt kopen tegen welke prijs. Toekomstige groei vertegenwoordigt ook waarde. Daarom is 'value investing' (waarmee meestal een nadruk op boekwaarde/ dividend/ P/E wordt gelegd) ook eigenlijk een foute term. In die zin is Warren Buffett ook geen value investor.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:23 schreef JimmyJames het volgende:
Is het ook niet zo dat er nog maar een handje vol typische graham-beleggingen over zijn? Dus met een prijs lager dan de boekwaarde?
Ik dacht te hebben gelezen in zijn boek dat B. Graham een broertje dood had aan forward P/E's?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het zit wat ingewikkelder. Boekwaarde alleen zegt helemaal niets. Het gaat er ook om hoeveel toekomstige winst je kunt kopen tegen welke prijs. Toekomstige groei vertegenwoordigt ook waarde. Daarom is 'value investing' (waarmee meestal een nadruk op boekwaarde/ dividend/ P/E wordt gelegd) ook eigenlijk een foute term. In die zin is Warren Buffett ook geen value investor.
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik dacht te hebben gelezen in zijn boek dat B. Graham een broertje dood had aan forward P/E's?
Mwah, met opties en turbo's kun je met €1000 al aardig wat doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:05 schreef JimmyJames het volgende:
Speculeren kun je niet met 1000e. Beleggen wel.
Maar je zegt dat:quote:
Graham heeft het wel over earning power (1 gedeeld door de P/E in procenten). Ik las ook dat Warren Buffet wel rekening houdt met toekomstige groei? (Zo had hij veel succes met coca cola omdat hij de groei veel hoger ingeschatte dan in de prijs zat gedisconteerd). Hij wijkt hiermee af van Graham?quote:Het gaat er ook om hoeveel toekomstige winst je kunt kopen tegen welke prijs. Toekomstige groei vertegenwoordigt ook waarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |