Zeer waar...quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:54 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat de huidige beweging omhoog een suckerrally is.
Je hoort veel financials momenteel zeggen 'the worst is over'. Waarom is dat?
...
Ik ben ook nooit van een 'crash' scenario uitgegaan maar meer van een wat geleidelijker tamelijk langdurige daling.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Persoonlijk geloof ik nietmeer in de crashtheorie, vooral omdat Europa fundamenteel veel gezonder is dan de US, en dat deze laatste wel genoeg trukjes hebben om 't nog even af te wenden. Ik denk wel dat 't ook hier nog lang minder zal gaan (oa. door wat jij zei en ook vanwege sentiment). En dat veel beginners er hun broek aan gaan scheuren (ik reken mijzelf ook nog wel onder beginner, toch met minder kans op dat laatste).
Ze zijn zeker redelijker.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:04 schreef JimmyJames het volgende:
Ik hou het er maar op dat de beurs niet te voorspellen is en dat de prijzen die Mr Market nu voor aandelen vraagt veel redelijker zijn dan pakweg 6 of 12 maanden geleden.
Geen stomme vraag.quote:Op zondag 20 april 2008 10:38 schreef ASSpirine het volgende:
Stomme vraag waarschijnlijk, ivm dividend
Heb ASML aandelen, en voor de eerste keer keren zij dividend uit. Momenteel staat de waarde van de dividend genoteerd in mijn portefeuille. Als ik in de komende tijd mijn aandelen verkoop, behou ik mijn dividend toch nog?
De koers die je ziet na de ex-dividend datum is al ex-dividend, dus dat is gewoon de prijs die je krijgt voor je aandelen. Daar bovenop krijg je dus nog het dividend dat je tegoed hebt (min dividend belasting en evt heffingskosten als je broker die in rekening brengt)quote:Op zondag 20 april 2008 20:55 schreef ASSpirine het volgende:
http://asmloptics.com/asml/show.do?ctx=5869&rid=34427
Er staat dus dat er een ex-dividend datum is vastgelegd op 7 april. Dat betekent dus dat ik sowieso dividend ontvang als ik verkoop. Ik heb ook gelezen als ik mijn aandelen nu verkoop, dat de dividend-waarde ervan afgetrokken wordt.
De koers zakt gewoon met de waarde van het dividend, niet omdat dat zo hoort, maar gewoon omdat dat bedrijf minder waard is wanneer ze een deel van hun geld 'weggeven'. Dit gebeurt wanneer het bedrijf 'de coupon knipt', dus het dividend uitkeert (niet aankondigt), maar bij mijn weten krijg je je geld dan direct eigenlijk?quote:Op zondag 20 april 2008 21:59 schreef ASSpirine het volgende:
Ah, ik wist dat de dividend waarde van de koers zou afgetrokken worden, maar had nog geen enkel idee dat het al gebeurd is. Het duurt wel een tijdje voordat dividend wordt uitbetaald, dat betekent dat het al 2 weken is bijgevoegd in mijn portefeuille.
Ik zal wel afwachten
thanks
quote:ArcelorMittal sluit ijzerertscontracten met Vale
29-04-2008 08:52:16
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - ArcelorMittal heeft nieuwe lange termijncontracten gesloten met Vale (Companhia Vale do Rio Doce) voor de levering van ijzererts en pellets aan zijn fabrieken in Europa, Afrika, en Noord- en Zuid-Amerika. Dat heeft het staalconcern dinsdag bekendgemaakt in een persbericht.
Vale zal circa 480 miljoen ton ijzererts en pellets leveren in de komende tien jaar. Volgens ArcelorMittal gaat het om het grootste contract ooit tussen een staalbedrijf en een ijzerertsproducent.
quote:ArcelorMittal tekent overeenkomst met Coal of Africa
23-04-2008 08:18:52
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - ArcelorMittal heeft een overeenkomst getekend met Coal of Africa Limited (CoAL). Dat heeft 's werelds grootste staalconcern woensdag laten weten.
De overeenkomst heeft betrekking op twee mijnen. Het Zuid-Afrikaanse bedrijf heeft een 100%-belang in de Baobab-mijn en een 74%-belang in de Thuli-mijn.
Het contract wordt van kracht wanneer de mijnactiviteiten starten, naar verwachting eind 2009. ArcelorMittal voorziet dat de mijnen in 2011 op volle kracht zullen draaien. Het staalconcern heeft minimaal 2,5 miljoen ton per jaar zekergesteld en een optie dit te verhogen naar 5 miljoen ton.
ArcelorMittal neemt een belang van 16% in het Zuid-Afrikaanse concern, voor USD 132,15 miljoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |