abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57660774
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:33 schreef Mr.J het volgende:
Vandaag een mooi ritje gemaakt op AX4 P440. Erin op 1,6. Eruit net aan op 3,2.

Nu AX4 C442,50 in the pocket overnight. Moeten die gekke Yanks wel lekker gaan plussen echter.
Nice, atm vreet ik niks uit, ben hard weggelopen uit een turbo waar ik een -5% procent op had, heb het eigenlijk ook gewoon te druk om er nu mee bezig te zijn. Ga zo door
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57663493
Ik heb voor een klein bedrag ingeschreven op Intereffekt Emerging Africa. Ben wel benieuwd hoe het hele Afrikaanse gebeuren zich gaat ontwikkelen
pi_57663744
Zou de film van geert wilders nu een positief of negatief effect hebben op de AEX? Of zou het niks uit maken?
pi_57664139
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:14 schreef athlonkmf het volgende:
Zou de film van geert wilders nu een positief of negatief effect hebben op de AEX? Of zou het niks uit maken?
Ik ga ervanuit dat allochtonen niet massaal aandelen gaan dumpen . Indien wel -> kopen!
Serieus, ik denk dat de index maar een tik zou krijgen wanneer er morgen grote onrust naar Nederland toe ontstaat, aanslagen op ambassades enz. En aangezien 'm 't naar 't schijnt nog redelijk netjes gehouden heeft zal 't wel meevallen...
99,999999999% van de moslims willen ook gewoon een rustig leventje hoor
pi_57664161
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:31 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat allochtonen niet massaal aandelen gaan dumpen . Indien wel -> kopen!
Serieus, ik denk dat de index maar een tik zou krijgen wanneer er morgen grote onrust naar Nederland toe ontstaat, aanslagen op ambassades enz. En aangezien 'm 't naar 't schijnt nog redelijk netjes gehouden heeft zal 't wel meevallen...
99,999999999% van de moslims willen ook gewoon een rustig leventje hoor

Nee, de allochtonen niet, maar de rest van europa EN NL kan denken: oeh NL is nu toch echt THE target. Effe beleggingen veiligstellen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:48:39 #36
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_57664455
Totaal Vergeten uit te oefenen Puts
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_57664720
Ik denk niet dat Wilders zo'n aandacht waard is eigenlijk... Geen idee... moet 'm eerst zien...
Zullen zien morgen hé .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:31:16 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57667220
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:14 schreef athlonkmf het volgende:
Toen Theo van Gogh werd vermoord steeg de beurs
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57671638
Ik wil eigenlijk wat aandelen kopen maar ik heb er echt heel weinig verstand van, wat is nou een goeie bank om aandelen te kopen op internet?
Is bijvoorbeeld Binck wat?
http://www.binck.com/nl/welkom/product/
Ik wil wel geen abonnementskosten, want ik ga nog niet echt serieus belegen, wil eerst gewoon een beetje leren.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:26:58 #40
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57671814
Binck is ok.

Kan je eerst een tijdje 'droog' oefenen met een schaduwporto.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_57693164
Wat denken jullie eigenlijk dat de beurs komende week gaat doen? zijwaartjes omhoog of valt er nog ergens een lijk uit de kast?

Op RTLZ vond die beursverslaggever het maar frappant dat de beurzen lichtjes groen uitsloegen, dat kon alleen maar wijzen op gigantische liquiditeitsinjecties om het systeem te redden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:49:13 #42
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57695201
Het kan alle kanten op nu. Misschien is dit nu de bodem (440 voor de AEX) en kunnen we voorzichtig de 470/48- gaan opzoeken.

Maar voor hetzelfde geld valt er idd weer ergens een lijk uit de kast bij een grote financial (Lehman brothers?) en maken we een mooi ritje naar de 380.

Op CXP na heb ik geen positie en doe ik alleen wat ritjes met weekopties. Mocht de bodem echt duidelijk bereikt zijn dan staan bijv. een ING en Aegon op mijn boodschappenlijstje voor de MT/LT.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_57697954
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:49 schreef Mr.J het volgende:
Het kan alle kanten op nu. Misschien is dit nu de bodem (440 voor de AEX) en kunnen we voorzichtig de 470/48- gaan opzoeken.

Maar voor hetzelfde geld valt er idd weer ergens een lijk uit de kast bij een grote financial (Lehman brothers?) en maken we een mooi ritje naar de 380.

Op CXP na heb ik geen positie en doe ik alleen wat ritjes met weekopties. Mocht de bodem echt duidelijk bereikt zijn dan staan bijv. een ING en Aegon op mijn boodschappenlijstje voor de MT/LT.
Een bodem duidelijk zien is voor mij pas vaak achteraf, zij het wel dat er bij mij ook aardig wat financials op het lijstje staan. Al heb ik nog steeds het gevoel dat we in een lichtopgaande motie zitten in een langere dalende trend. Maaar ja
  zondag 30 maart 2008 @ 14:39:54 #44
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57714887
Ik denk dat je gerust kunt kopen, alles is zeer schappelijk geprijsd (mijd wel financials daar begon de shit).
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 30 maart 2008 @ 15:03:14 #45
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_57715386
Ik heb nogsteeds geen signalen gezien dat de huizenmarkt hersteld of stabiliseert in de VS. Er is wel lekker afgeschreven, maar volgens mij is het einde daarmee nog niet in het zicht. Daarbij heb je nog altijd slechte indicators voor de economie in de VS, dus ik zou niet weten waarom ik nu zou instappen.

Dit is natuurlijk niet mijn voorspelling voor volgende week, want daar doe ik niet aan. Ik ga in ieder geval nergens instappen op dit moment, leuk dat er dividenden aankomen (sigaren uit eigen doos), maar in de periode mei-augustus zit ik niet in aandelen als er nog zoveel twijfel is.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 30 maart 2008 @ 20:02:26 #46
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57721323
Als niemand meer twijfelt, de huizenmarkt tekenen van herstel laat zien etc. dan ben je al VEEL te laat.
Ik koop een paar dingen die ik zeer aantrekkelijk geprijsd vind maar ik hou nog wel wat cash over in het geval er nieuwe dips aankomen.
pi_57721528
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
Als niemand meer twijfelt, de huizenmarkt tekenen van herstel laat zien etc. dan ben je al VEEL te laat.
Ik koop een paar dingen die ik zeer aantrekkelijk geprijsd vind maar ik hou nog wel wat cash over in het geval er nieuwe dips aankomen.
Hehe, dat is exact wat ik op dit moment ook doe, en ik moet zeggen dat ik ook nog wel dips zie, komende maand, mssn deze week al.
  zondag 30 maart 2008 @ 20:18:05 #48
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_57721661
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
Als er (in de VS) nou echt gereageerd was op die indicators, dan zou ik het met je eens zijn. Maar alles klakkeloos ter kennisgeving aannemen en verder niet reageren, geeft mij niet het idee dat het maar tijd is om weer omhoog te kijken. Oftewel, ik denk dat het nog niet gedaan is en zo wel, dan is er onvoldoende gereageerd in mijn ogen.
Jij noemt de koersen redelijk geprijst, ik vind ze nog te hoog ten opzichte van de omstandigheden. Er is even wat meer aan de hand dan het koersverloop op dit moment laat zien. Mijn mening hè, laat ik dat nog even benadrukken.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_57721782
Voorspelling Dow eind van deze week: 11164.
pi_57722984
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:18 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als er (in de VS) nou echt gereageerd was op die indicators, dan zou ik het met je eens zijn. Maar alles klakkeloos ter kennisgeving aannemen en verder niet reageren, geeft mij niet het idee dat het maar tijd is om weer omhoog te kijken. Oftewel, ik denk dat het nog niet gedaan is en zo wel, dan is er onvoldoende gereageerd in mijn ogen.
Jij noemt de koersen redelijk geprijst, ik vind ze nog te hoog ten opzichte van de omstandigheden. Er is even wat meer aan de hand dan het koersverloop op dit moment laat zien. Mijn mening hè, laat ik dat nog even benadrukken.
we zullen zien , ik ben van mening dat dit ook nog wel naar beneden gaat, maar 'ook omdat ik verder niks anders te doen hebt' probeer ik gwoon het maximale uit het deze kleine stijgende momentjes te pakken.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:18:35 #51
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_57723024
Dat snap ik SE, ik ben een andere belegger dan jij bent, ik bekijk het anders, dat maakt natuurlijk niet dat jij of ik gelijk hebt.
pi_57723128
Ik ben al lang volop aan het uitkijken om te kopen. Ik ben van mening dat het bij ons allemaal zo erg nog niet is.
Ik heb gewoon heel conservatieve aankooplimieten staan, waardoor 't mij echt zou verwonderen moest ik binnen 2-5 jaar niet in de plus staan.

Heb eigenlijk nog een speculatief ideetje op 't oog; Tele Atlas staat ongeveer 25 en wordt overgenomen aan 30. Die 20% verschil komt door de onzekerheid dat de EU de overname goedkeurt. Als TA in de loop van de komende weken de EU kan overtuigen is dat snelle winst. Anders snel verlies .
Maargoed, die korting zal wel een reden hebben.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:47:13 #53
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57723805
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:18 schreef elcastel het volgende:

Je moet het wel per sector bekijken.
Tov de omstandigheden zijn banken niet echt goedkoop te noemen. Aandelen die nauwelijks enige dollargevoeligheid hebben en ook niks van doen hebben met de CC en dan 50% of meer hebben ingeleverd daarentegen wel.
Wees selectief zou het motto moeten zijn (ik koop uitzenders en tech).
  zondag 30 maart 2008 @ 21:59:59 #54
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_57724262
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:47 schreef JimmyJames het volgende:
Je moet het wel per sector bekijken.
Tov de omstandigheden zijn banken niet echt goedkoop te noemen. Aandelen die nauwelijks enige dollargevoeligheid hebben en ook niks van doen hebben met de CC en dan 50% of meer hebben ingeleverd daarentegen wel.
Wees selectief zou het motto moeten zijn (ik koop uitzenders en tech).
Dat ben ik met je eens, maar als de VS nog wel corrigeert, dan hobbelt het Damrak daar gewoon weer achteraan. Je hebt altijd periode's waarin belachelijk lage prijzen worden betaald en je hebt tijden dat er belachelijk veel wordt betaald. En ik denk dat er nog gecorrigeerd moet worden, dus ik verwacht nog betere koopmomenten.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:19:11 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57724863
Het is niet alleen een kwestie van verwachten of de markt op korte termijn wel of niet lager gaat, maar ook met welk rendement je kunt leven.

De Amerikaanse beurs heeft de afgelopen >100 jaar gemiddeld 6,9% per jaar reeel rendement opgegeleverd, de NL beurs iets lager (ik dacht 5-6%). Gedurende die >100 jaar was de beurs echter wel lager gewaardeerd dan nu.

Daarom lijkt het me onwaarschijnlijk dat als je nu koopt voor lange termijn dat je dan dat rendement zal kunnen halen. Als je 4-5% per jaar acceptabel vindt dan kun je wellicht wel kopen, maar zelf zou ik graag dat historisch gemiddelde willen halen. Om dat enige kans te geven zou je toch op wat lagere koersen moeten kopen dan we nu zien.
Mijn reisverslagen
  zondag 30 maart 2008 @ 22:24:20 #56
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57725043
Nou ik ben geen pensioenfonds dus ik hoef niet te spreiden en als ik alles verlies (zeer onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk) is er geen man overboord.
Ik verwacht toch wel >10% te behalen op de aankopen die ik nu heb gedaan al is het maar omdat ze dividend uitkeren.
pi_57729559
Eigenlijk wat ik mij bijzelf bespeur is dat ik vaak vrij secuur me richt op een enkel aantal bedrijven. Te tellen op 1 hand, daar full frontal in ga en er weer een weekje later uitstap om weer iets anders op te zoeken. De 'echte' of beter gezegd feitelijke dingen die er gebeuren zoals de kredietcrisis, hoe het nu daadwerkelijk gesteld staat met het economisch systeem in de wereld houd ik verder niet heel veel rekening mee. In wezen ben ik daar een echte noob in, alhoewel ik volgend jaar wel economics ga studeren in de UK.

En tsja, uiteraard lees ik de stukken wel, en weet ik ong. hoe alles zich 'heeft' kunnen ontwikkelen de afgelopen jaren o.a betreffende de hypotheekcrisis. Zeer interessant, maar ik neem het verder niet echt mee in mn beslissingen om iets wel of niet te kopen. Ik kijk globaal een beetje naar, wat voor soort sentiment er heerst op de beurs, in plaats van alles af te pluisen.

Want zo heb ik zelf een paar vrienden die, voordat ze beleggen werkelijk verscheidene berekeningen er op loslaten, uiteraard bijna elk aspect van de technische en fundamentele analyse er op ook bij halen.
Zoals de candlesticks/moving average/trendlijnen/die vage hokjes en kruisjes gebeuren etc etc etc.

Niet dat het mij niet interesseert .. zeker niet. Maar hij haalt op maandbasis vrij kleine rendementen, en is toch een beetje van het type, maar ja, morgen kan de zon weer schijnen
  maandag 31 maart 2008 @ 09:35:55 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57731644
quote:
Op maandag 31 maart 2008 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals de candlesticks/moving average/trendlijnen/die vage hokjes en kruisjes gebeuren etc etc etc.
Het merkwaardige is dat heel veel mensen dit soort technieken toepassen maar nooit de moeite nemen om eerst eens even te testen of een bepaald candlestick patroon of een moving average uberhaupt voorspellende waarde heeft. Uiterst merkwaardig, want met een PC is het een fluitje van een cent om dat over 100 jaar data te verifieren.
Mijn reisverslagen
pi_57736616
Nou dat valt wel mee hoor. Mensen die wat vaker met TA-technieken werken testen dit juist heel vaak.
Lees maar eens een TKA, staat iedere maand vol met dat soort dingen.
pi_57741479
De vraag voor mij blijft vaak of iets wat theoretisch is, ook in de praktijk zal werken? immers het belangrijkste aan het eind van de dag is een dikke groene plus.. of je nu alle technische middelen gebruikt om te beleggen of met een blinddoek voor een aantal aandelen uitzoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')