Als die auto niet van jou is en niet op jouw naam staat, hoe zijn ze dan in godsnaam achter je nummer gekomen?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:33 schreef WGRkloon het volgende:
[..]
Nope, een auto die simpelweg niet op mijn naam staat.
En tja, ze hebben me dus al "gevonden".
De vraag is echter; is het reeel dat ze er nog meer werk van maken dan dit?
Net alsof het risico om iemand dood te maken als je over een spitsstrook inhaalt zo groot is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:52 schreef EvL. het volgende:
Goede vergelijking! Daar bestaat natuurlijk ook best het risico dat je andere mensen mee doodmaakt hè?
De auto wordt op kenteken bekeurd. Als hij zich niet bekend maakt, dan wordt de eigenaar van de auto bekeurd. Zo werkt dat in Nederland. Heel handig, want dan kunnen mensen dus niet op bovenstaande manier eronder uit komenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:29 schreef ToMaSZ het volgende:
Feiten:
Kenteken niet op jou naam. Heeft de kentekenhouder jou gegevens aan de politie gegeven? Zo nee, hem vriendelijk verzoeken dat niet te doen. Zelf niet terugbellen, klaar. Als je terugbelt heb je zomaar een art. 5 aan je broek en oh boy daar kunnen ze mooie dingen mee.
Dat hoeft niet. Verklaring van de politie is genoeg.quote:Niet staandegehouden. Er is waarschijnlijk ook geen fotomateriaal, dus het moet een gevalletje ambtseed-bewijs worden. Om dat te kunnen doen moet jij verklaren/toegeven dat je de overtreding hebt begaan tegenover een opsporingsbevoegd ambtenaar. Simpel: niet doen.
Als je gesloten spitsstrook de vluchtstrook is en je met 150km/u over die vluchtstrook knalt terwijl er iemand met pech staat, dan ben je niet blij.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:12 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Net alsof het risico om iemand dood te maken als je over een spitsstrook inhaalt zo groot is.
Eerst alle volslagen clueless mensen van de weg, daarna ben ik het met je eens.quote:Bovendien, de maximumsnelheid is tig jaar geleden vastgesteld toen auto's amper de 150 konden halen. Tegenwoordig rijdt het merendeel van de auto's met gemak 170 (en vaak nog veel harder) en moeten we nog steeds als slakken over een volledig verlaten weg rijden.
Precies. Een politieagent die in de file staat op weg naar huis terwijl je voorbij komt razen kan prima een kenteken noteren en op ambtseed verklaren wat 'ie gezien heeft en op basis daarvan bekeuren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:31 schreef The_End het volgende:
Dat hoeft niet. Verklaring van de politie is genoeg.
Klopt. Alleen weten ze het kennelijk niet zeker, anders zouden ze niet bellen. Geloof me, als ze het zeker weten valt gewoon een keer een acceptgiro op de mat. Mijn vermoeden is dan ook dat TS eraan genaaid is door een burger, die het verhaal 20× zo erg heeft gemaakt als dat het eigenlijk is, en dat de politie nu probeert op basis daarvan een bekentenis te ontfutselen. Op het moment dat die gegeven worden sturen ze meteen een acceptgiro, want TS heeft het dan zelf bevestigd.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:39 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Precies. Een politieagent die in de file staat op weg naar huis terwijl je voorbij komt razen kan prima een kenteken noteren en op ambtseed verklaren wat 'ie gezien heeft en op basis daarvan bekeuren.
Je moet die stront eens uit je ogen vegen en nadenken. Je hebt TS nergens zien janken om een boete of iets dergelijks. Het enige dat jij nu beweert te vinden is dat TS mee moet werken aan zijn eigen veroordeling, door te bellen. Dat lijkt me onzin. Of haal jij ook altijd een agent erbij als je zelf net te hard hebt gereden of een rood licht hebt genegeerd?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:53 schreef RealMadMan het volgende:
Wat een kerel ben je zeg eerst iets doen en dan lopen janken dat ze vragen of je wil bellen wel ballen om omver een vluchtsrook in te halen, maar te schijterig om maar een belletje te doen.
Maar het kenteken staat niet op zijn naam.. Dus hoe is de politie in hemelsnaam aan zijn nummer gekomen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:39 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Precies. Een politieagent die in de file staat op weg naar huis terwijl je voorbij komt razen kan prima een kenteken noteren en op ambtseed verklaren wat 'ie gezien heeft en op basis daarvan bekeuren.
Het lijkt me dus dat ze de eigenaar van de auto hebben gesproken... duhquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar het kenteken staat niet op zijn naam.. Dus hoe is de politie in hemelsnaam aan zijn nummer gekomen.
Gezien zijn posts ga ik er van uit dat het familielid waar hij de auto van had geleend ook niets heeft gehoord (en dus niet is gebeld). Hoe kunnen ze in godsnaam weten dat hij in die auto zat?
Ja, dat blijkt wel uit het verhaal lijkt me, anders weet je niet eens waarover ze TS willen spreken. En die heeft zelf natuurlijk geen zin om voor andermans boete op te draaien en verwijst ze door.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het lijkt me dus dat ze de eigenaar van de auto hebben gesproken... duh
Ik had de OP niet goed gelezen. Maar na die post van Oblivion kreeg ik de indruk dat dat nog niet gebeurd was.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het lijkt me dus dat ze de eigenaar van de auto hebben gesproken... duh
A1 Apeldoorn = linksquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:54 schreef avotar het volgende:
Ik neem aan TS dat het de spitsstrook rechts was?
Alleen als dit feit onder de wet mulder valt. Op het moment dat de politie TS wil hebben voor Art.5 (misdrijf) zullen ze echt de bestuurder moeten hebben. Het feit dat ze contact zoeken ipv gewoon een acceptgiro sturen is wat mij betreft een indicatie dat 'gewoon de kentekenhouder bekeuren' in dit geval niet zomaar kan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:31 schreef The_End het volgende:
[..]
De auto wordt op kenteken bekeurd. Als hij zich niet bekend maakt, dan wordt de eigenaar van de auto bekeurd. Zo werkt dat in Nederland. Heel handig, want dan kunnen mensen dus niet op bovenstaande manier eronder uit komen
Klopt, mits er een agent kan verklaren ooggetuige te zijn geweest. In het geval dat een ingehaalde linksplakker de 'horkenlijn' heeft gebeld (zoals TS vermoedt) is een belastende verklaring van de verdachte nodig lijkt me.quote:[..]
Dat hoeft niet. Verklaring van de politie is genoeg.
Nah, ik ben een ongeduldige mongool af en toe maar nee, over de vluchtstrook racen gaat zelfs mij toch echt wel wat te ver.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:12 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Het ligt eraan of de spitsstrook links of rechts van de weg zit in dit geval, het kan allebei namelijk, Wellicht kan de TS dat nog verduidelijken, want als het rechts was komt er idd nog rechts inhalen bij
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:41 schreef WGRkloon het volgende:
Haal ik daar een autootje in en zie zowaar een bekende kop!.
Ik nog even zwaaien
Naja, het zwaaien was toch echt daadwerkelijk bedoeld als "Hééé hallo [bekende]!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |