quote:'Van der Sar overweegt terugkeer naar Nederland'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 18-mrt-2008 13:16
Edwin van der Sar (foto) is wellicht bezig aan zijn laatste maanden in dienst van Manchester United. Volgens The Guardian, een Engelse kwaliteitskrant, overweegt de doelman na het EK terug te keren naar Nederland, omdat hij vreest dat manager Alex Ferguson volgend seizoen de voorkeur geeft aan belofte Ben Foster. Onlangs verlengde Oranjes recordinternational zijn contract tot medio 2009.
Dit seizoen bleef Van der Sar een concurrentiestrijd bespaard: Foster liep in de voorbereiding een ernstige knieblessure op en vierde pas afgelopen zaterdag tegen Derby County (0-1 winst) zijn rentree bij afwezigheid van de licht geblesseerde Van der Sar. Dat Foster het vertrouwen van Ferguson niet beschaamde, blijkt uit smeekbedes van de Engelse pers aan het adres van bondscoach Fabio Capello om de youngster te selecteren voor de interland tegen Frankrijk.
Manchester United weekte Van der Sar in 2005 los bij Fulham, waar hij belandde na een min of meer mislukt avontuur bij Juventus. Op Old Trafford is Van der Sar de eerste onomstreden doelman sinds Peter Schmeichel in 1999 afscheid nam (MA)
"Dennis Gentenaar ontpopte zich op een kille avond in maart tot een geweldige lijnkeeper, geen bal ging er voorbij. PSV-doelman Gomes, die in de slotfase van de wedstrijd geblesseerd uitviel, verbleekte bij de fantastische reddingen van Gentenaar. Dankzij de geweldige wedstrijd van Gentenaar, had Ajax aan één treffer van topscorer Klaas Jan Huntelaar voldoende om de spanning in het kampioenschap terug te brengen. Sef Vergoossen zag naast Gomes ook Ibrahim Afellay geblesseerd uitvallen, ook zal de Eindhovense club het komende weken waarschijnlijk ook zonder Timmy Simons moeten doen, de Belgische middenvelder kan een lange schorsing tegemoet zien na een grove charge op Kenneth Perez in de slotfase."quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:49 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat kan helaas alleen negatief zijn.
Competitievervalsing.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:04 schreef Nashje het volgende:
Komt psv weer goed weg. Geen Gabri en geen Stekelenburg.
Kut, kut, kut, kut.quote:Siem de Jong is woensdag ook niet van de partij in het topduel met PSV. De middenvelder heeft teveel last van een liesblessure. Eerder werd al bekend dat Gabri door een hamstringblessure verstek moet laten gaan in Eindhoven.
“We hebben Siem vandaag nog getest”, sprak Adrie Koster dinsdagmiddag op de persconferentie. “Maar de wedstrijd tegen PSV komt te vroeg. Gabri is waarschijnlijk een aantal weken uit de roulatie.”
Naast de twee middenvelders, die tegen Willem II een basisplaats hadden, zijn nog vier Ajacieden niet inzetbaar: Ismael Urzaíz, Erik Heijblok, Gregory van der Wiel en Laurent Delorge.
Koster wilde niet zeggen hoe hij het gemis van De Jong en Gabri gaat opvangen. “Ik kan niet prijsgeven hoe we gaan spelen. Daar is deze wedstrijd te belangrijk voor. Dit is een cruciaal duel. Wij gaan voor de overwinning. Het lijkt me niet slim om voorzichtig te beginnen."
Luis Suárez maakt dankzij zijn drie treffers tegen Willem II een goede kans op een plek in de basiself.
Klonen, goed planquote:PSV-doelman Gomes, die in de slotfase van de wedstrijd geblesseerd uitviel, verbleekte bij de fantastische reddingen van Gomes.
quote:Huntelaar geeft ambities prijs
Klaas-Jan Huntelaar is hard op weg om topscorer van de Eredivisie te worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij komende zomer mogelijk dezelfde weg als Wesley Sneijder bewandelt en naar een Europese topclub vertrekt. “Ik wil eerste spits worden bij een topteam. Voor minder laat ik Ajax niet in de steek.”
Tegenover Sportweek geeft de aanvalsleider van Ajax aan dat hij voorlopig nog geen beslissing heeft genomen. “Mijn contract loopt nog tot de zomer van 2010 en er staan geen clausules in. De echte noodzaak om te verkopen is er bovendien nog niet.”
“Verschillende factoren spelen een rol. Wat wil Ajax, welke club meldt zich voor mij en wanneer? Wat wil ik zelf? Ajax mag wat aan mij verdienen. Dat gun ik de club absoluut. Ze hebben me de kans gegeven en mij gemaakt tot wat ik ben.”
Over zijn ambitie is de voormalig speler van AGOVV en SC Heerenveen duidelijk. “Ik wil bij een club komen waar mijn sterke punten ten volle benut worden. Dus in een aanvallend team, dat veel in het zestienmetergebied van de tegenstander opereert. Ik wil eerste spits worden van een topteam. Voor minder laat ik Ajax niet in de steek.”
Ook Marco van Basten, komend seizoen hoofdtrainer, kwam in het vraaggesprek naar voren. "Als bondscoach van Oranje zei hij laatst dat het voor mijn ontwikkeling het beste zou zijn als ik de stap naar een buitenlandse topclub zou maken. Onlangs heb ik hem gesproken als toekomstig Ajax-coach en nu kijkt hij er heel anders tegenaan. Hij wil graag dat ik blijf.”
Praat jezelf nog maar wat moed in Tony!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
"Dennis Gentenaar ontpopte zich op een kille avond in maart tot een geweldige lijnkeeper, geen bal ging er voorbij. PSV-doelman Gomes, die in de slotfase van de wedstrijd geblesseerd uitviel, verbleekte bij de fantastische reddingen van Gentenaar. Dankzij de geweldige wedstrijd van Gentenaar, had Ajax aan één treffer van topscorer Klaas Jan Huntelaar voldoende om de spanning in het kampioenschap terug te brengen. Sef Vergoossen zag naast Gomes ook Ibrahim Afellay geblesseerd uitvallen, ook zal de Eindhovense club het komende weken waarschijnlijk ook zonder Timmy Simons moeten doen, de Belgische middenvelder kan een lange schorsing tegemoet zien na een grove charge op Kenneth Perez in de slotfase."
Ach ja, hoe zou jij reageren als Gomes vandaag geblesseerd uitvalt?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Praat jezelf nog maar wat moed in Tony!
Wat een faggot ben je toch ook hequote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Bite me dan. Ik had ten eerste geen idee, en ten tweede, bite me.
Jezus, kan je nog dommere termen verzinnen die totaal irrelevant zijn of is dit echt rockbottom, clueless...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:15 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wat een faggot ben je toch ook he
Das zo'n blaasinstrument toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:15 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wat een faggot ben je toch ook he
NIet zo'n verhaaltje verzinnen om jezelf moed in te praten in ieder geval.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, hoe zou jij reageren als Gomes vandaag geblesseerd uitvalt?
We gaan toch verliezen met 1-0!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Praat jezelf nog maar wat moed in Tony!
Het zal ook een keer meezitten zegquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kut, kut, kut, kut.
Gabri paar weken weg en tegen die kutboeren missen we De Jong en Stekelenburg ook. Lekker dan, precies weer in de cruciale fase van de competitie.
Nee, meer bidden dat ze het doel dan dichtmetselen lijkt mequote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
NIet zo'n verhaaltje verzinnen om jezelf moed in te praten in ieder geval.
blessures bij Ajax, niks nieuws toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het zal ook een keer meezitten zeg.
Was er nou maar niet gestaakt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kut, kut, kut, kut.
Gabri paar weken weg en tegen die kutboeren missen we De Jong en Stekelenburg ook. Lekker dan, precies weer in de cruciale fase van de competitie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |