abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57451852
quote:
“We zijn moeilijk te verslaan”

HERACLES.NL - Morgenavond (woensdag) speelt Heracles Almelo een bij voorbaat al unieke wedstrijd, voor het eerst in de historie van de club wordt er een halve finale afgewerkt. Ook voor trainer Gert Heerkes is het uiteraard een bijzonder duel. De trainer werkt met Heracles Almelo aan een prima reeks in de competitie en bereikte in het KNVB Bekertoernooi ten koste van Haarlem de halve finale. “Sportief en technisch gezien hanteren we geen andere planning omdat het een halve finale betreft”, aldus Heerkes. “We bereiden ons op dezelfde wijze voor als de laatste tijd. Je merkt wel dat de halve finale bij de buitenwacht enorm leeft. Er zijn veel supporters bij trainingen die het over het bekertoernooi hebben en de aandacht vanuit de media is enorm. Veel TV stations besteden er aandacht aan. De club heeft zelfs prachtige speciale fanartikelen ontwikkeld gericht op deze halve finale. Op de verschillende afdelingen is men de laatste tijd al erg druk geweest met deze wedstrijd, denk alleen al eens aan de kaartverkoop.”

Afgelopen zondag werd Roda JC bekeken door Gert Heerkes en zijn assistent Hendrie Krüzen. “Normaal gesproken is Roda wat verder dan wij”, aldus Heerkes. “Ze hebben natuurlijk wat meer ervaring met dit soort wedstrijden, het is een grotere club die normaal gesproken altijd in de subtop speelt. Maar wij spelen de laatste tijd goed en we hebben natuurlijk het voordeel van een thuiswedstrijd. We hebben kansen en zijn zeker niet bij voorbaat kansloos. We zijn moeilijk te verslaan.”
We gaan winnen door een tactische meesterzet van onze Gert.
pi_57451912
En we kunnen altijd onze joker inzetten die het altijd goed doet in de beker:
quote:
“We moeten goed geconcentreerd zijn en blijven”

HERACLES.NL - Woensdag speelt Heracles een unieke wedstrijd, voor het eerst in de geschiedenis is de halve finale gehaald van de KNVB-beker. Roda JC is de tegenstander in het Polman Stadion. Heracles.nl sprak met Igor Gluscevic, de man met de meeste bekerervaring.

In China stond hij in de finale met Shangdong Luneng Taishan FC en won zijn ploeg. In Tsjechië behaalde hij de finale en won hij eveneens, met Sparta Praag. In Nederland stond hij twee keer in de Kuip, die hij één keer als winnaar verliet met FC Utrecht.

Igor, woensdag spelen jullie in de halve finale tegen Roda JC. Hoe bereiden jullie je voor op deze wedstrijd?

“Het is een heel belangrijke wedstrijd. De fysieke voorbereiding is hetzelfde als alle andere wedstrijden, alleen het belang van deze wedstrijd is groter. Het is moeilijk te zeggen hoe Roda speelt. Wij spelen thuis dus de supporters helpen ons wel door ons aan te moedigen. Roda JC is een goede ploeg, tegen PSV hebben ze laten zien dat ze erg sterk zijn. Zij komen naar ons toe om zaken te doen. Maar ja, wij spelen thuis en hebben ook een stijgende lijn. We moeten dus goed geconcentreerd zijn en blijven.”

Wat verwacht je van deze wedstrijd?

“Ik heb een goed gevoel dat we deze wedstrijd kunnen winnen. Roda is een goede ploeg, dat hebben ze meer dan één keer laten zien. Ze spelen af en toe wisselvallig, maar hebben een goed potentieel. Als wij goed voorbereid zijn, dan wordt de wedstrijd moeilijker voor hen.”

Hoe vaak heb jij intussen in een bekerfinale gestaan?

“In totaal vier keer. Eén keer in China (2-0 winst), één keer in Tsjechië gewonnen en twee keer met FC Utrecht. Eén wedstrijd hebben we met 3-2 verloren tegen Ajax en het jaar erop wonnen we met 4-1 van Feyenoord. Een beker winnen verveelt nooit, je moet nooit tevreden zijn. Het geeft een goed gevoel!”

Welke finale vond je het mooist?

“Tot nu toe is dat de wedstrijd met FC Utrecht tegen Feyenoord. In die wedstrijd scoorde ik twee keer en hebben we uiteindelijk gewonnen.”
Igor
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:24:42 #28
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57451977
Hoop dat Heracles wint.

en nee, niet omdat het dan een makkelijkere finale zou zijn mocht Feyenoord winnen vandaag
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:44:31 #29
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57468065
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:24 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoop dat Heracles wint.

en nee, niet omdat het dan een makkelijkere finale zou zijn mocht Feyenoord winnen vandaag
ik wel hup heracles
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:42:14 #30
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57468504
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:44 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ik wel hup heracles
Heracles is ook gewoon een mooiere club dan Roda, die kutduitsers.
Tenminste geen geel-zwart, leuk publiek, Rob Maas.
kankelul.
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:42:44 #31
139407 jorienvdherik
pi_57468511
Wij spelen thuis he
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:46:02 #32
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57468529
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 02:42 schreef jorienvdherik het volgende:
Wij spelen thuis he
We schijnen er patent op te hebben om finale's in de Kuip te spelen.
kankelul.
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:48:08 #33
139407 jorienvdherik
pi_57468544
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 02:46 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

We schijnen er patent op te hebben om finale's in de Kuip te spelen.
met loting ook, winnaar van feyenoord-nac zou officieel thuis spelen
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:49:23 #34
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57468554
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 02:48 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

met loting ook, winnaar van feyenoord-nac zou officieel thuis spelen
Ah, dat wist ik niet...

Hadden we anders dan op GG, G etc. moeten plaatsnemen?
kankelul.
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:51:43 #35
139407 jorienvdherik
pi_57468571
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 02:49 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet...

Hadden we anders dan op GG, G etc. moeten plaatsnemen?
ja
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:53:01 #36
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57468579
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 02:51 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

ja
Haha, was misschien wel een keer leuk geweest voor de verandering...

Heb ooit met Feyenoord-Newcastle op GG gezeten, drama was dat.
kankelul.
  woensdag 19 maart 2008 @ 02:53:46 #37
139407 jorienvdherik
pi_57468585
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 02:53 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Haha, was misschien wel een keer leuk geweest voor de verandering...

Heb ooit met Feyenoord-Newcastle op GG gezeten, drama was dat.
als steward
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:41:09 #38
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57469543
vanavond
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:53:18 #39
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469678
quote:
Kicken op een kolkende Kuip

Roda JC staat vandaag voor de negende keer in de halve finale van het bekertoernooi. Het vooruitzicht op een kolkende Kuip moet ertoe leiden dat zelfs het kunstgras wordt opgevreten om te winnen van Heracles.

Bij PSV, Ajax en Feyenoord liggen ze doorgaans niet wakker van een plek bij de laatste vier in het nationale bekertoernooi.

Maar voor ploegen die beschikken over een minder rijkelijk gevulde prijzenkast is het vooruitzicht op een finaleplaats eerder uitzondering dan regel.

Hoewel Roda in de afgelopen dertien seizoenen vijf keer de halve eindstrijd bereikte, blijft het een hele happening. „Het is toch prachtig dat we er nog bij zijn en bovendien nog in de race zijn voor een plaats in de play-offs”, aldus trainer Raymond Atteveld. „Dit moet voor de spelers, de supporters, voor iedereen die iets te maken heeft met Roda kicken zijn.”

Gène Hanssen is één van Roda’s ervaringsdeskundigen wat betreft het spelen van halve finales.

Drie keer stond de ijzervreter op de drempel van de eindstrijd, tweemaal liep het goed af. Zoals in 1988, toen VVV op Kaalheide na verlenging met 3-1 werd geklopt. „Het was een harde wedstrijd met heel veel publiek uit Venlo op de tribunes”, aldus Hanssen. „We hadden het heel moeilijk en waren de gelukkigere ploeg. Zeker niet de betere. Maar dat is op zo’n moment niet belangrijk. Ook morgen (vandaag, red.) moet je zorgen dat je wint, ongeacht op welke manier.”

Hoe vervelend een nederlaag in die fase kan zijn, ervoer Hanssen in 1991. In de halve finale struikelde Roda na strafschoppen onverwacht over eerstedivisionist BVV Den Bosch. „Kan ik me eigenlijk niets meer van herinneren. Behalve dat we na terugkomst vanuit de bus rechtstreeks naar het trainingsveld moesten en we hebben gelopen tot we erbij neervielen. Tegen een op papier mindere tegenstander kan het gebeuren dat je al denkt aan de finale. Daarvoor heb ik in dit geval geen angst.

Roda zal Heracles zeker niet onderschatten, want die ploeg doet het momenteel te goed.”

Hoewel de ene halve finale normaal gesproken niet (on)belangrijker is dan de andere, stond die tussen Vitesse en Roda op 12 april 2000 onder extra hoogspanning. Aangezien op de ranglijst de UEFA Cup-plaatsen uit het zicht waren verdwenen, was het binnenslepen van de beker - vooral gezien de naderende verhuizing naar het Parkstad Limburg Stadion - een halszaak geworden. De verantwoordelijken moesten er niet aan denken uitgerekend in het eerste seizoen in de nieuwe thuishaven verstoken te blijven van Europees voetbal. „In die tijd speelde Roda geregeld Europees, de druk was, zeker vanwege het nieuwe stadion, erg groot”, herinnert Dave Zafarin zich. De inmiddels 29-jarige aanvaller startte op de bank en raakte bij zijn invalbeurt aanvankelijk geen pepernoot. Totdat de bal in de verlenging voor zijn voeten neerplofte. „Het was een kwestie van niet nadenken, maar gewoon uithalen. Hij vloog er wel lekker in.” Als een raket knalde het leer tegen de touwen, vanwege het Golden Goal-principe was het duel meteen afgelopen. „De vreugde-explosie explosie was enorm, het hele team werd gek. Het was het hoogtepunt uit mijn carrière.”

Waar Zafarin de film graag nog eens afspeelt, gruwelt Andres Oper bij herinneringen aan de enige halve finale die hij op zijn palmares heeft staan: die van twee jaar geleden in de Arena tegen Ajax. Laatste minuut van de blessuretijd, stand 0-1 door een treffer van Oper. De spits (die met pijnstillers speelt en na het duel enige tijd is uitgeschakeld) zit dan al op de bank en ziet tot zijn ontzetting een droom in duigen vallen als Klaas Jan Huntelaar met een omhaal een verlenging noodzakelijk maakt. Daarin loopt Ajax uit naar 4-1. Extra pijnlijk: aangezien landskampioen PSV de tegenstander was in de eindstrijd, zou een finaleplaats goed zijn geweest voor Europees voetbal. „Daar dacht ik toen helemaal niet aan”, weet Oper nog. „Het ging om één ding: de finale spelen in De Kuip. Daar doe je het allemaal voor. Voor mij was het de grootste teleurstelling uit mijn loopbaan. Er zo dichtbij zijn en het dan toch niet halen. Dat mag niet nog eens gebeuren.”

Bron: LD
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:55:03 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_57469701
Ik hoop dat Roda wint
Ben net van Heerlen geëmigreerd naar Almelo en ik verheug me nu al op de reacties van een aantal mensen hier

Bovendien: laat heracles nu maar zorgen dat ze in de competitie boven AZ eindigen...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:56:03 #41
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469717
quote:
CUPFIGHTER

Vanavond speelt Roda JC in de halve finale van de beker een uitwedstrijd tegen Heracles. Normaal gesproken moet Roda JC op basis van een surplus aan kwaliteit deze klus kunnen klaren, maar het kunstgras in Almelo biedt Heracles een enorm thuisvoordeel. Voetballen op kunstgras is nog steeds een totaal ander spelletje dan op echt gras. De bal rolt veel sneller en een dieptepass stuitert het stadion uit. Noodgedwongen krijg je veel korte combinaties in een kleine ruimte, waardoor het schouwspel snel minder aantrekkelijk wordt. Het wenden en keren verloopt veel moeizamer voor spelers die niet dagelijks op kunstgras trainen, zoals Heracles wel doet.

De tegenstanders van de ploeg uit Almelo worden daardoor vaak afgetroefd op felheid en duelkracht. Zelf was ik met VVV al een aantal keren actief op het kunstgras in Almelo. Ik heb er nooit een bal geraakt en werd steeds voortijdig gewisseld.

Ubegrijpt dat ik geen voorstander ben van voetbal op kunstgras ook al omdat ik nimmer met een schone broek van het veld durfde te komen. Zelfs ik besef echter dat binnen een aantal jaren overal op kunstgras wordt gespeeld. De KNVB dient kunstgras echter pas toe te staan als dit het echte gras benadert en iedereen gelijke kansen heeft. Het moment dat het gras van de buren niet meer groener is.

Roda JC heeft in Nederland de reputatie van cupfighter.

Het haalde al vijf keer de bekerfinale om tweemaal, in 1997 en 2000, de beker te winnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nooit ver ben gekomen in het bekertoernooi met de ploegen waarvoor ik speelde. Toch heb ik er mooi beeldmateriaal aan overgehouden toen ik met Roda JC in Eindhoven twee keer scoorde tegen PSV.

De dienstdoende commentator was Evert Ten Napel: „Na 90 minuten is het Ronaldo 2 – Graef 2!” Het mocht echter niet baten, want PSV won na verlenging.

Vanaf volgend seizoen kunnen we weer het deskundige commentaar van opa Ten Napel aanhoren als het voetbal terugkeert bij de NOS. Ik lijk één van de weinigen te zijn die daar niet blij mee is. Met Humberto Tan, Jan Joost van Gangelen en uiteraard Wilfred Genee heeft RTL kwalitatief en qua uitstraling een goed team in vergelijking met de oudjes van de NOS. Daarom ga ik er vanavond nog maar eens goed voor zitten, in de hoop dat Roda JC zijn reputatie waarmaakt.

Maurice Graef

Bron: LD
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57469722
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:55 schreef teamlead het volgende:
Ik hoop dat Roda wint
Ben net van Heerlen geëmigreerd naar Almelo en ik verheug me nu al op de reacties van een aantal mensen hier

Bovendien: laat heracles nu maar zorgen dat ze in de competitie boven AZ eindigen...
Doe die inburgeringscursus Almelo eens, want dit kan natuurlijk niet he.
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:57:25 #43
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57469737
Alvast succes DS! Dat de beste moge winnen
Of de slechtste, als we een slechte dag hebben
29.10 Novastar HMH
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:57:45 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_57469743
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:56 schreef Blawh het volgende:

[..]

Doe die inburgeringscursus Almelo eens, wat dit kan natuurlijk niet he.
vóór de loting riep ik al dat ik hoopte dat dit de finale zou worden. Helaas werd ons dat niet gegund....

Ik gun die zwartwitte brigade alle goeds... maar vandaag gaat het niet worden voor ze
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:58:19 #45
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57469752
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:56 schreef Blawh het volgende:

[..]

Doe die inburgeringscursus Almelo eens, wat dit kan natuurlijk niet he.
Doen wij na de wedstrijd wel. Slepen hem op zn kop door Kerkelanden met een Roda shirt aan
29.10 Novastar HMH
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:58:52 #46
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469760
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:57 schreef Damzkieee het volgende:
Alvast succes DS! Dat de beste moge winnen
Of de slechtste, als we een slechte dag hebben
Thx. Al wens ik jullie deze keer geen succes, in de competitie weer wel.

Als we maar winnen, hoe interesseert me niet!
Planning:
-
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:59:33 #47
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57469767
Je komt toch wel he DS?
29.10 Novastar HMH
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:00:31 #48
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469781
Bus 6 of 7 meen ik (WSU bus 1).
Planning:
-
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:00:49 #49
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_57469787
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:58 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Doen wij na de wedstrijd wel. Slepen hem op zn kop door Kerkelanden met een Roda shirt aan
ik heb al een weddenschap met m'n vriendin/.... als Roda verliest ga ik met een Heracles-shirt door Kerkrade... en als Heracles verliest gaat zij met een roda-shirt door Almelo
(enne: als je opgegroeid bent in Heerlen, schrik je niet van Kerkelanden )
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:01:33 #50
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57469798
* DarkShine mompelt iets over bekerkoorts!
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')