abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59016461
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:42 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou toeval zijn!
En als hij geen joood of moslim was, zou er niks aan de hand zijn zeker? Pure discriminatie! Het WTC had trouwens al eerder een keer te maken gehad met een aanslag. Ik citeer hier Wikipedia over die aanslag:

"A quote from the claim of responsibility letter written by one of the terrorists went as follows: "We are, the Liberation Army fifth battalion, again. Unfortunately, our calculations were not very accurate this time. However, we promise you that next time it will be very precise and World Trade Center will continue to be one [of] our targets unless our demands have been met."

Niet zo bijzonder dus dat die eigenaar zich ertegen verzekerde, of ie nou joods was, moslim, christelijk, vrijmetselaar of iets anders, iedereen zou zich ertegen verzekeren. Het was al bijzonder dat die verzekering niet gelijk afgesloten werd.

[ Bericht 10% gewijzigd door _stilte op 30-05-2008 17:39:46 (wat woorden vergeten) ]
pi_59143688
Nina Brink, geboren als Nina Vleeschdrager (Amsterdam, 21 juni 1953) is een Joods-Nederlandse ondernemer.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nina_Brink
pi_59146534
Welja, geef joden maar weer de schuld. Er zaten 19 moslimterroristen in die vliegtuigen en die wilden natuurlijk dat de joden erachter kwamen. En zelfs als de Mossad iets zou ontdekken, dan kan ik me niet voorstellen hoe Nina Brink (jood of geen jood) aan die kennis komt.
pi_59148259
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:57 schreef Detoxinox het volgende:
Nina Brink, geboren als Nina Vleeschdrager (Amsterdam, 21 juni 1953) is een Joods-Nederlandse ondernemer.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nina_Brink
En wat is je punt daarmee?
pi_59158255
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:26 schreef Bommenlegger het volgende:
En wat is je punt daarmee?
Nou dat het allemaal inderdaad gewoon te wijten is aan haar superieure joodse intellect en aangeboren G-d gezegende zakelijke instinct. dus volledig conform haar eigen verhaal.

Wie denkt dat er enig verband is tussen de
- joodse neocons die een nieuwe pearl harbor nodig hadden om hun wereld dominantie te vestigen en oorlogen tegen de vijanden van Israel te starten,
- De joodse ondernemer silverstein die z'n winkeltje laat afbranden om een dikke verzekeringspremie op te strijken
- De joodse Nina Brink die 4 uur van tevoren nog snel even al haar aandelen verkoopt.

is gewoon een pure antisemiet.. ja toch !?
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:18:33 #106
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59158360
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:15 schreef Detoxinox het volgende:

[..]

Nou dat het allemaal inderdaad gewoon te wijten is aan haar superieure joodse intellect en aangeboren G-d gezegende zakelijke instinct. dus volledig conform haar eigen verhaal.

Wie denkt dat er enig verband is tussen de
- joodse neocons die een nieuwe pearl harbor nodig hadden om hun wereld dominantie te vestigen en oorlogen tegen de vijanden van Israel te starten,
- De joodse ondernemer silverstein die z'n winkeltje laat afbranden om een dikke verzekeringspremie op te strijken
- De joodse Nina Brink die 4 uur van tevoren nog snel even al haar aandelen verkoopt.

is gewoon een pure antisemiet.. ja toch !?
Iemand met een ongezonde fascinatie voor de jood, dat wel .
pi_59194043
En wie denkt dat ik dat meende is een Jood
pi_59194618
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:22 schreef _stilte het volgende:
En zelfs als de Mossad iets zou ontdekken, dan kan ik me niet voorstellen hoe Nina Brink (jood of geen jood) aan die kennis komt.
Nee, heb je echt geen idee ?

'n adviseur van Nina Brink: Victor Halberstadt.

http://wiki.global-elite.org/index.php?title=Victor_Halberstadt

En waar werkte die ? o.a bij Goldman Sachs
quote:
Due to its secretive firm culture and revolving door relationship with the Federal government, Goldman has recently been referred to as Wall Street's secret society.
http://en.wikipedia.org/w(...)cism_and_controversy
The richest, shrewdest and most powerful investment bank in the world.

Laat Lloyd Goldman (familie ? kan weinig over de man vinden) nou ook de lease voor Silverstein hebben geregeld.
http://www.realestatejour(...)040312-starkman.html

http://www.nydailynews.co(...)o_rebuild_qui-3.html
Wat n kleine wereld is de zakenwereld toch.

[ Bericht 11% gewijzigd door Resonancer op 07-06-2008 16:37:24 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_59219267
Uhm... Nou, sorry hoor, maar het is logisch dat de ene jood in soms contact komt met een andere jood. Geen van jouw artikels of personen heeft banden met de Mossad, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

En by the way: alles staat met alles in verband. Je kan bijna elk persoon in de wereld door middel van 6 connecties en héél vaak nog minder met Al Qaeda, de CIA of wie dan ook kunnen verbinden. Met andere woorden: ik zou jou ook kunnen beschuldigen
pi_59219307
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:12 schreef _stilte het volgende:
Uhm... Nou, sorry hoor, maar het is logisch dat de ene jood in soms contact komt met een andere jood. Geen van jouw artikels of personen heeft banden met de Mossad, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

En by the way: alles staat met alles in verband. Je kan bijna elk persoon in de wereld door middel van 6 connecties en héél vaak nog minder met Al Qaeda, de CIA of wie dan ook verbinden. Met andere woorden: ik zou jou ook kunnen beschuldigen
pi_59223093
Begrijp niet waarom het verleden van een Nina Brink zo byzonder zou zijn.. Bedoel dat ze geen 'schoon'verleden heeft inzake het WOL gebeuren moge bekend zijn,dat ze verder met Pieter Storms samenwoont is ook bekend,maar verder "who cares".
75 topics = FIN
pi_59223646
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:12 schreef _stilte het volgende:

En by the way: alles staat met alles in verband. Je kan bijna elk persoon in de wereld door middel van 6 connecties en héél vaak nog minder met Al Qaeda, de CIA of wie dan ook kunnen verbinden. Met andere woorden: ik zou jou ook kunnen beschuldigen
Wat zou mijn motief dan zijn?

Het lijkt mij sterk dat de grootste investeringsbank te wereld geen banden met de Mossad zou hebben, hetzelfde denk ik van de Federale overheid. Feiten over spionage /infiltratie van de US govt door de Mossad sterken mij in mijn vermoedens.

De Bilderberg groep is n.b. opgericht met CIA geld, en die hebben ZEKER banden met de Mossad.
Dus 6 stappen is in dit geval teveel , 1 stap is voldoende.

[ Bericht 7% gewijzigd door Resonancer op 09-06-2008 08:36:06 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_59252801
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wat zou mijn motief dan zijn?

Het lijkt mij sterk dat de grootste investeringsbank te wereld geen banden met de Mossad zou hebben, hetzelfde denk ik van de Federale overheid. Feiten over spionage /infiltratie van de US govt door de Mossad sterken mij in mijn vermoedens.

De Bilderberg groep is n.b. opgericht met CIA geld, en die hebben ZEKER banden met de Mossad.
Dus 6 stappen is in dit geval teveel , 1 stap is voldoende.
Het gaat niet om motieven, maar om bewijzen. En die heb je niet en zal je ook nooit krijgen.

En wie zegt dat Mossad er iets van af wist? Je doet net of Israel en met name joden net zo machtig zijn als de christenen

Israel is een land met nog maar net 7 miljoen inwoners, zo machtig zijn ze daar niet hoor. Ze hebben zich wel goed verweerd (met buitenlandse hulp) tegen wat islamitsche landen, maar zo bijzonder is dat niet hoor. Ook Nederlanders zouden zich destijds makkelijk kunnen verdedigen tegen dat zootje Ali Baba's die net overgestapt waren van hun kamelen en speren naar 2e hands ak 47's.
pi_59254421
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:06 schreef _stilte het volgende:

[..]

Het gaat niet om motieven, maar om bewijzen. En die heb je niet en zal je ook nooit krijgen.
JIJ vroeg hoe Nina aan haar info zou zijn gekomen, ik geef je mijn gedachten daarover.

IK vind motieven 'n belangrijke reden om iemand als verdachte te bestempelen.
quote:
En wie zegt dat Mossad er iets van af wist?
Dat zegt o.a. de Mossad zelf.
quote:
Je doet net of Israel en met name joden net zo machtig zijn als de christenen
Israel is een land met nog maar net 7 miljoen inwoners, zo machtig zijn ze daar niet hoor. Ze hebben zich wel goed verweerd (met buitenlandse hulp) tegen wat islamitsche landen, maar zo bijzonder is dat niet hoor. Ook Nederlanders zouden zich destijds makkelijk kunnen verdedigen tegen dat zootje Ali Baba's die net overgestapt waren van hun kamelen en speren naar 2e hands ak 47's.
Huillie.

De hoeveelheid mensen zegt imo niet alles over hun macht. De juiste mensen op de juiste plaats is veel belangrijker.
Eisenhower1961.
pi_59308398
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:11 schreef Resonancer het volgende:

Dat zegt o.a. de Mossad zelf.
[..]
En die informatie die de Mossad had, was natuurlijk zeer gedetailleerd en precies, ze wisten al lang dat het op 11 september in die ochtend met die specifieke vluchten zou gaan gebeuren. Bovendien had de VS ze ook wel serieus moeten nemen, want dit was de eerste keer dat Mossad de VS waarschuwde voor terroristen.
quote:
De hoeveelheid mensen zegt imo niet alles over hun macht. De juiste mensen op de juiste plaats is veel belangrijker.
Je lijkt verdacht veel op het type mens dat pas ophoudt met joden beschuldigen als de laatste rijke/machtige jood onder de grond ligt.
pi_59309885
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:10 schreef _stilte het volgende:

[..]

En die informatie die de Mossad had, was natuurlijk zeer gedetailleerd en precies, ze wisten al lang dat het op 11 september in die ochtend met die specifieke vluchten zou gaan gebeuren. Bovendien had de VS ze ook wel serieus moeten nemen, want dit was de eerste keer dat Mossad de VS waarschuwde voor terroristen.
[..]
De VS nam ze best serieus hoor:
quote:
Speaking more specifically of Mossad, the report continues:

"Wildcard.
Ruthless and cunning.
Has capability to target U.S. forces and make it look like a Palestinian/Arab act."
Source: The Washington Times, "Army study suggests U.S. force of 20,000" by Rowan Scarborough, 5 April 2002)
http://www.thewe.cc/contents/more/archive/mossad.htm
Zeer serieus:
quote:
Numerous classified documents obtained by Fox News indicate that even prior to September 11, as many as 140 other Israelis had been detained or arrested in a secretive and sprawling investigation into suspected espionage by Israelis in the United States.

"According to a U.S. intelligence agency, the government of country A conducts the most aggressive espionage operations against the U.S. of any U.S. ally."
http://www.informationclearinghouse.info/article7545.htm
Maar stel, men nam die officials die pesoonlijk naar de VS zijn gevlogen om te waarschuwen voor " large-scale terrorist attacks on highly visible targets on the American mainland " niet serieus dan zou dat waarschijnlijk wel gevolgen hebben voor degen die die waarschuwingen niet serieus nam.....maar zelfs dat niet.
quote:
Je lijkt verdacht veel op het type mens dat pas ophoudt met joden beschuldigen als de laatste rijke/machtige jood onder de grond ligt.
Ah, je argumenten zijn op en dus bestempel je mij maar als anti semiet.
Om te .
quote:
In the car was $4700 in cash, a couple of foreign passports and a pair of box cutters — the concealed Stanley Knife-type blades used by the 19 hijackers who’d flown jetliners into the World Trade Centre and Pentagon just hours before.

The FBI will later conclude at least two of the five are Mossad agents and that all were on a Mossad surveillance mission.

Back in Israel, several of the men discussed what happened on an Israeli talk show. One of them made this remarkable comment: “The fact of the matter is we are coming from a country that experiences terror daily. Our purpose was to document the event.”
http://www.cooperativeres(...)urban_moving_systems
Event ?
Laat ik maar gauw ophouden...
Eisenhower1961.
pi_59317174
quote:
Speaking more specifically of Mossad, the report continues:

"Wildcard.
Ruthless and cunning.
Has capability to target U.S. forces and make it look like a Palestinian/Arab act."
Source: The Washington Times, "Army study suggests U.S. force of 20,000" by Rowan Scarborough, 5 April 2002)
http://www.thewe.cc/contents/more/archive/mossad.htm
Hiermee bedoelen ze aanslagen als autobommen e.d. Echt geen 9/11. Je begint extremer te worden.... eerst beschuldig je joden ervan dat ze er meer vanaf wisten, nu impliceer je dat ze 9/11 zelf gedaan hebben.
quote:
Numerous classified documents obtained by Fox News indicate that even prior to September 11, as many as 140 other Israelis had been detained or arrested in a secretive and sprawling investigation into suspected espionage by Israelis in the United States.

"According to a U.S. intelligence agency, the government of country A conducts the most aggressive espionage operations against the U.S. of any U.S. ally."
http://www.informationclearinghouse.info/article7545.htm
Wat zegt dit over 9/11?
quote:
In the car was $4700 in cash, a couple of foreign passports and a pair of box cutters — the concealed Stanley Knife-type blades used by the 19 hijackers who’d flown jetliners into the World Trade Centre and Pentagon just hours before.

The FBI will later conclude at least two of the five are Mossad agents and that all were on a Mossad surveillance mission.

Back in Israel, several of the men discussed what happened on an Israeli talk show. One of them made this remarkable comment: “The fact of the matter is we are coming from a country that experiences terror daily. Our purpose was to document the event.”
Nu lijk je verdacht veel op het type mens dat niet ophoudt joden te beschuldigen totdat de laatste jood onder de grond is, machtig of niet machtig.
Je hebt de woorden niet eens gekopieerd en geplakt maar zelf getypt en daarbij de context en de volgorde veranderd. Daarbij gebruik je dan ook nog de quotefunctie. Met andere woorden: je citeert jezelf (terwijl je deze woorden waarschijnlijk nooit eerder gebruikt hebt).
quote:
Ah, je argumenten zijn op en dus bestempel je mij maar als anti semiet.
Om te
Sorry, maar ik was niet degene die iets probeerde te bewijzen met argumenten, dat was jij. Ik weerleg alleen jouw argumenten. Jij gebruikt zeer gedurfde argumentenen en dan kom je met zulke nietszeggende bronnen aan, waar je alleen maar joden mee stigmatiseert. Die bronnen zullen mij in ieder geval nergens van overtuigen. Of nou ja... misschien vanwege het feit dat Israel de mogelijkheid heeft om een aanslag te plegen en die te laten lijken op een moslimaanval. Sorry, maar dat kan Nederland ook, dat kan elk land.

Vandaar dus dat ik twijfels trek bij jouw objectiviteit ten aanzien van onze joodse medemens, of in ieder geval de machtigen. Ik gebruik harde woorden, maar het enige waar ik jou van beschuldig is dat je ergens op lijkt, niét dat je dat bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door _stilte op 11-06-2008 21:12:03 ]
pi_59323593
Als de Neocons chinees waren geweest.
als de eigenaar van het WTC chinees was geweest
als Nina brink chinees was geweest .

en zouden beweren dat de dalai lama en negentien tibetanen verantwoordelijk voor 9-11 waren..

Dan waren we heel snel klaar met chinezen die ons proberen wijs te maken dat we alleen maar chinezen stigmatiseren.
pi_59325665
Die conspiracy-theorists zouden eens wat moeten lezen over de psychologie van Carl Gustav Jung. En met name over zijn begrip "synchroniciteit". Dat is het fenomeen waarbij twee opvallende dingen tegelijkertijd gebeuren, waardoor je er als mens een verband tussen gaat zien (menselijke hersenen doen niks liever dan verbanden zien).

Bv. je denkt aan iemand die je al twee jaar niet meer hebt gezien, en plots komt die de hoek van de straat om.
Bv. je hebt net een telefoontje gekregen dat je vader overleden is, je staat uit het raam naar de straat te kijken en er gebeurt toevallig net op dat moment een auto-ongeval voor je neus...

Snappie?
Dat soort dingen gebeuren, en mensen zoeken daar verbanden tussen.

Nina Brink wordt op 911 om vijf uur 's ochtends wakker, maakt een waarschijnlijk impulsief besluit om al haar aandelen te verkopen (ze waren dan ook flink in waarde gedaald, dus waarschijnlijk wou ze redden wat er te redden viel). Een paar uur later vliegen er twee vliegtuigen in het WTC.

Achteraf zoekt ze daar een of ander verband tussen en spreekt ze van een soort "helderziendheid". Maar dat is gewoon psychologische misleiding van onze hersenen, die twee dingen hebben niks met elkaar te maken. Maar omdat ze toevallig op dezelfde dag gebeuren, laat het een enorme impact op je na en wordt je bijgelovig.

Ook die "conspiracy-theorists" zoeken allerlei verbanden. Maar zij zoeken het meestal niet in het paranormale of bijgeloof, maar in sinistere politieke complotten etc. (Wat trouwens vaak snel ook weer omslaat in bijgeloof en occultisme, zie heel het gedoe over de "Illuminati" en al die shit, of in al die "joodse samenzweringen" die hier weer de ronde doen).

Conclusie: jullie lijden aan dezelfde ziekte:

BIJGELOOF!

(Als ik de tv aanzet, en seconden daarna slaat de bliksem in op mijn huis, dan heeft dat geen verband met het aanzetten van de tv. Maar als het om 911 gaat, dan moet dat wel zo zijn?)
pi_59327778
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:06 schreef _stilte het volgende:
Nu lijk je verdacht veel op het type mens dat niet ophoudt joden te beschuldigen totdat de laatste jood onder de grond is, machtig of niet machtig.
Lees mijn posten nog 's terug, NERGENS spreek ik over " de joden " .

JIJ lijkt verdact veel op het type mens dat beschuldigingen afwijst enkel en alleen omdat de beschuldigden joden (zouden kunnen) zijn.
Eisenhower1961.
pi_59332562
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 06:36 schreef Chancard het volgende:
(Als ik de tv aanzet, en seconden daarna slaat de bliksem in op mijn huis, dan heeft dat geen verband met het aanzetten van de tv. Maar als het om 911 gaat, dan moet dat wel zo zijn?)

Lekkere kromme redenering weer.

Een bliksem is een natuurverschijnsel en geen misdaad zoals een vliegtuig in je kantoor gebouw laten parkeren. Bij misdaden worden juist naar verbanden gezocht om de daders te achterhalen. en dan moeten we het juist hebben van de steken die ze hebben laten vallen want hoe groter de misdaad hoe meer ze hun best gaan doen om zichzelf een ( valse ) alibi te verschaffen en vals bewijs te planten om mensen op een zijspoor te zetten.
we hebben dus geen drol aan karl Jungs subjectieve mening over het zien van verbanden. We hebben meer aan
pi_59333375
quote:
'Israëllobby oorzaak 9/11 en Irakoorlog'

De Israëllobby is verantwoordelijk voor de aanslag op het WTC en de oorlog tegen terrorisme. Tot deze harde conclusie komen Stephen Walt en John Mearsheimer, beide Amerikaanse professoren in buitenlandse zaken en politieke wetenschappen aan de universiteiten van Harvard en Chicago, in hun nieuwe boek 'De Israëllobby en Amerikaanse buitenlandse zaken'.

Walt en Mearsheimer: "Onder druk van de lobby zetten de Amerikaanse leiders de Israëlische belangen in het Midden-Oosten op de eerste plaats. Zelfs als dat ten koste gaat van de Amerikaanse belangen. Niet alleen sturen de Amerikanen geld en wapens richting Israël, maar ze knijpen ook een oogje dicht wanneer het land acties onderneemt tegen omringende staten. Vorig jaar, toen Israël Libanon binnenviel, bleef het erg stil in Washington. Iedereen wist dat het aanvalsplan van Israël faliekant zou mislukken. En toch bleven de VS het plan steunen. Ze stuurden zelfs wapens."

Volgens de auteurs is het gedaande onderzoek van het boek het zoveelste bewijs dat de Israëllobby de Amerikaanse regering in zijn zak heeft: "Je kunt nu zelfs zeggen dat de lobby is doorgedrongen tot het Witte Huis. De meeste neoconservatieve adviseurs van president Bush zijn betrokken bij pro-Israëlische organisaties. En het is bekend dat de neoconservatieven besloten Irak binnen te vallen."

De twee professoren redeneren in hun boek vanuit één oorzaak: alle problemen in het Midden-Oosten zijn te danken aan de lobby. Zonder die druk was Amerika nooit verdronken in dat Iraakse moeras. Zij willen dan ook een brede discussie over de rol van Israël op gang brengen. Walt en Mearsheimer wordt al langer het vuur aan de schenen gelegd door beschuldigingen van antisemitisme wegens eerdere kritische artikelen en uitspraken over de Israëlische invloed.

'Israëllobby oorzaak 9/11 en Irakoorlog'

[ Bericht 28% gewijzigd door Fonkmeistahh op 12-06-2008 14:10:26 ]
pi_59339857
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef Fonkmeistahh het volgende:

['Israëllobby oorzaak 9/11 en Irakoorlog'

De Israëllobby is verantwoordelijk voor de aanslag op het WTC en de oorlog tegen terrorisme. Tot deze harde conclusie komen Stephen Walt en John Mearsheimer, beide Amerikaanse professoren in buitenlandse zaken en politieke wetenschappen aan de universiteiten van Harvard en Chicago, in hun nieuwe boek 'De Israëllobby en Amerikaanse buitenlandse zaken'.

Walt en Mearsheimer: "Onder druk van de lobby zetten de Amerikaanse leiders de Israëlische belangen in het Midden-Oosten op de eerste plaats. Zelfs als dat ten koste gaat van de Amerikaanse belangen. Niet alleen sturen de Amerikanen geld en wapens richting Israël, maar ze knijpen ook een oogje dicht wanneer het land acties onderneemt tegen omringende staten. Vorig jaar, toen Israël Libanon binnenviel, bleef het erg stil in Washington. Iedereen wist dat het aanvalsplan van Israël faliekant zou mislukken. En toch bleven de VS het plan steunen. Ze stuurden zelfs wapens."

Volgens de auteurs is het gedaande onderzoek van het boek het zoveelste bewijs dat de Israëllobby de Amerikaanse regering in zijn zak heeft: "Je kunt nu zelfs zeggen dat de lobby is doorgedrongen tot het Witte Huis. De meeste neoconservatieve adviseurs van president Bush zijn betrokken bij pro-Israëlische organisaties. En het is bekend dat de neoconservatieven besloten Irak binnen te vallen."

De twee professoren redeneren in hun boek vanuit één oorzaak: alle problemen in het Midden-Oosten zijn te danken aan de lobby. Zonder die druk was Amerika nooit verdronken in dat Iraakse moeras. Zij willen dan ook een brede discussie over de rol van Israël op gang brengen. Walt en Mearsheimer wordt al langer het vuur aan de schenen gelegd door beschuldigingen van antisemitisme wegens eerdere kritische artikelen en uitspraken over de Israëlische invloed.

'Israëllobby oorzaak 9/11 en Irakoorlog']

Ja, daar zit een kern van waarheid in vind ik. Maar goed, als het aan vele Arabische landen lag, dan was de staat Israel in het verleden al 'de zee in gedrukt' en zouden miljoenen Israeliërs zijn verjaagd of vermoord. Dat zou weer een nieuwe jodenslachting opleveren en daarvan hadden we na WOII gezegd: 'dit nooit weer'.

Christenen hadden in het verleden ook geen schone handen jegens de joden en leggen zichzelf nu de morele plicht op om ze te helpen, maar dan niet tegen alle kosten. Een joodse staat in Europa zou bijvoorbeeld ondenkbaar zijn.
pi_59340358
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:03 schreef _stilte het volgende:
Dat zou weer een nieuwe jodenslachting opleveren en daarvan hadden we na WOII gezegd: 'dit nooit weer'
maar daar zijn allebei de partijen verantwoordelijk voor. je kan niet bij iemand op z'n lip gaan zitten en vervolgens klagen als hij gaat spugen
quote:
Christenen hadden in het verleden ook geen schone handen jegens de joden
ze hebben hier en daar wat corrigerende tikken uitgedeeld ja. Als gastheer is hun dat recht voorbehouden. dat maakt zekere nog geen vuile handen. Een gemiddel barman heeft immers ook een honkbalknuppel achter de bar om vervelende klanten te verjagen. moet je je maar gedragen en niet alle borrelnootjes in je eentje op vreten
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:30:48 #125
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59357621
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:19 schreef Fonkmeistahh het volgende:

[..]

Volgens de 9/11 commissie lag Amerikaanse steun aan Israel ook ten grondslag aan de aanslagen van 9/11. Ze mochten dit echter niet in hun openbare eindrapport zetten. Hetzelfde geldt voor het Congressional Joint Inquiry rapport. Daar zijn 27(?) pagina's uit het publieke rapport geschrapt omdat het de banden met Saoedie Arabie en ik dacht Israel kon beschadigen.
pi_59368704
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:29 schreef Detoxinox het volgende:

[..]

maar daar zijn allebei de partijen verantwoordelijk voor. je kan niet bij iemand op z'n lip gaan zitten en vervolgens klagen als hij gaat spugen
In een bepaalde context ben ik het daar wel mee eens.
quote:
ze hebben hier en daar wat corrigerende tikken uitgedeeld ja. Als gastheer is hun dat recht voorbehouden. dat maakt zekere nog geen vuile handen. Een gemiddel barman heeft immers ook een honkbalknuppel achter de bar om vervelende klanten te verjagen. moet je je maar gedragen en niet alle borrelnootjes in je eentje op vreten
Waar maakten de joden zich vroeger dan schuldig aan? Zelfmoordaanslagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')