abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:18:06 #126
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57983582
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:02 schreef draculettetje het volgende:
ik heb ook samen een huis gekocht zonder samenlevingscontract en partnerschap
maar ja ga dan ook voor 3 maanden wel trouwen
Hmmm... ik dacht dat het wettelijk verplicht was.
Het word je wel heel erg aangeraden.
Je weet maar nooit en het kan geen kwaad.
Maar daar jij gaat trouwen over 3 maanden komt het sowieso wel goed dan!
pi_57983681
ja maar goed hebben het huis in 2006 gekocht
zou vast problemen hebben opgeleverd als er wat gebeurd zou zijn (vb ouders die het huis voor de helft erven etc)
de bedoeling was ook om een samenlevingscontract op te stellen maar da's er tussendoor gegleden
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:37:22 #128
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57984009
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:22 schreef draculettetje het volgende:
ja maar goed hebben het huis in 2006 gekocht
zou vast problemen hebben opgeleverd als er wat gebeurd zou zijn (vb ouders die het huis voor de helft erven etc)
de bedoeling was ook om een samenlevingscontract op te stellen maar da's er tussendoor gegleden
Gelukkig is dit niet gebeurd dan!
Dan kunnen die paar maandjes er ook nog wel vanaf.
Ik vind het zelf (nog) niks, maar ik gun mijn medemens altijd in alle respect veel geluk!
Dus bij deze: alvast van harte!
(Al een tijdje druk bezig met van alles neem ik aan? )
pi_57984375
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:59 schreef Spellmeista het volgende:
ja tuurlijk kun je vanuit gaan

haha werk veel..kijk nog wel eens hier, maar heel wat minder aanwezig dan vroeger..

met jou ook alles goed?
Zit nu lekker met laptop in de zon

Verder gaat alles z'n gangetje, ergens in juni ook part time aan de slag ergens en dat wordt wel van de ene kant wennen maar van de andere kant verzuip ik in al deze vrije tijd. Sommige dagen ben ik blij met vrije tijd maar merendeel word ik gek van al die tijd.

Tijd voor weekend-pilsje
Genieten is toegestaan!!!
pi_57985407
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:01 schreef vamperotica het volgende:
Nee Nok.... Zwanger wordt je alleen "gepland"!!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_57985714
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:25 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Nee. Behalve dat trouwen ouderwets is en ik er totaal niks mee heb (op het moment) wil ik er niks mee aan.
Zij ook nog niet.
Puur zakelijk.
Affijn, lees verder wat ik -wederom- ook aan Vamp uitleg hieronder.
[..]

Dat klopt.
En dat zit ook wel goed!
[..]

Klootzak of niet. Ik vind dit serieus en ingrijpend genoeg om een einde te maken aan alles. A life for a life on this over populated planet.
Misschien lastig te begrijpen en zeker voor een vrouw, maar voor mij is het letterlijk en figuurlijk het einde van de wereld.
Geen kind in mijn leven. Nooit niet.
[..]

Jij denkt maar wat je wilt over mij.
Maar tot heden ben je nogal bevooroordelend bezig de hele post.
Blijkbaar heb ik met dit subject een paar snaren geraakt ofzo?
Misschien heb je er niet eventjes bij stil gestaan dat we het er misschien over gehad hebben betreft kids?
Al RUIM voor de relatie wist zij dat ik nooit kids zou willen.
Dus hier heeft zij bewust voor gekozen.
Zo pijnlijk als het is: ze zou mij nooit waard genoeg zijn om een kind te schenken.
Ze mag dan inderdaad een ander gaan zoeken, zo gezegd. En dat weet ze!
Dit is mijn leven en al is het geven en nemen in een relatie... en kind is geen kattepis!
Anno 2008 vind ik niet meer dat een vrouw dat maar kan verwachten / eissen van de man (net als trouwen wat dat betreft.)
[..]
Dus jij be en veroordeeld een heleboel mensen op de wereld en een atuurlijk biologisch fenomeen maar je noemt mij bevooroodeeld.
quote:
Jouw mening.
Ik leef en denk nu eenmaal volgens andere principes betreft bepaalde voorkeuren e.d. dan de gemiddelde mens.
Die kent zij allemaal en ruim voor de relatie of dat er uberhaupt sprake was van het ontstaan van). En daar kan ze prima mee leven.
Oh wacht. In dat geval zal jij dan ook wel vinden dat zij niet goed snik is o.i.d.
[..]
Jij leeft maar op jouw manier. Moet jij weten. Jouw vriendin is imo absoluut niet achterlijk om geen kinderen te willen. Prima.
Maar daarom zeg ik ook: wat nou als ze over een paar jaar daar anders tegenaan kijkt en het biologische het van de logica overneemt? Afspraken kunnen gemaakt worden onderling. Maar als de praktijk aan de orde is dan zijn alle mooie theorieen een ander verhaal, en daar hou jij in jouw opinionated eigen verhaal helemaal geen rekening mee. Zelfs liefde tussen twee mensen zou jer ervoor opgeven. Dat maakt dat ik twijfel aan het vermogen tot dat liefhebben. Maar goed... trouwen doe je in voor en tegenspoed, dus dat je dat als symbool anders ziet en het daarom niet wil is dan ook logisch binnen dit kader. En daarin vind ik je een absoluut gruwelijk kortzichtig iemand die hier eigenlijk iedereen zit te veroordelen die anders kiest. En dat kan ik niet van je hebben.
quote:
Omdat mijn vriendin op een dag wel wil trouwen en ik misschien dan ook wel.
We zien het BEIDEN als iets wat we nog niet willen en dat als het komt het wel iets speciaals moet worden.
Dit zien we als een puur zakelijk iets omdat -zoals ik nu al meerder malen heb uitgelegd- het financieel en rompslomp gezien beter uitkomt.
Stel... een samenlevings contract was gratis en zonder rompslomp in tegenstelling tot trouwen ect, dan waren we daar voor gegaan.
Puur zakelijk.
Gewoon, omdat het wettelijk verplicht is een van deze twee opties te kiezen als je samen een huis koopt.
Het ging mij om het beeld dat trouwen een emotionele band is die anders is dan samenwonen. Trouwen ...zou fijn zijn als mensen dat met hun hart deden. Maar als je samenleeft als man en vrouw en op regelmatige basis ook nog lichaamssappen aan het uitwisselen bent (hoewel... dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn) dan is die emotie er toch al? Hoe is dat zakelijk te noemen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:47:44 #132
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57986822
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 16:47 schreef nokwanda het volgende:
Jij leeft maar op jouw manier. Moet jij weten. Jouw vriendin is imo absoluut niet achterlijk om geen kinderen te willen. Prima.
Maar daarom zeg ik ook: wat nou als ze over een paar jaar daar anders tegenaan kijkt en het biologische het van de logica overneemt? Afspraken kunnen gemaakt worden onderling. Maar als de praktijk aan de orde is dan zijn alle mooie theorieen een ander verhaal, en daar hou jij in jouw opinionated eigen verhaal helemaal geen rekening mee.
Nee. En zij ook niet. Want denk je ook niet dat ik daar bang voor was?
"Maar lieverd. Wat nou over een zoveel jaar? Wat dan?"
Ze heeft toen gezegd dat ze nu voor mij kiest en dat we later wel weer verder zien.
Nogmaals... ik hou meer rekening met dingen dan jij denkt. Voor nu en later.
quote:
Zelfs liefde tussen twee mensen zou jer ervoor opgeven. Dat maakt dat ik twijfel aan het vermogen tot dat liefhebben. Maar goed... trouwen doe je in voor en tegenspoed, dus dat je dat als symbool anders ziet en het daarom niet wil is dan ook logisch binnen dit kader.
Sorry maar dat is echt absurd. En dan noem je mij kortzichtig?
Er zijn zoveel mensen die geen kinderen willen en er zijn genoeg relaties die daar op "stuk" lopen omdat ze er echt niet open voor staan (of de een of de ander... vrouwen net zo goed als mannen trouwens.)
Dus volgens jou heeft dan het persoon in kwestie die echt geen kinderen wil nooit zijn of haar partner kunnen liefhebben?
quote:
En daarin vind ik je een absoluut gruwelijk kortzichtig iemand die hier eigenlijk iedereen zit te veroordelen die anders kiest. En dat kan ik niet van je hebben.
Sorry wat kan je niet van mij hebben? Ik snap je zin niet echt.
Wat ik er van begrijp: je draait nu de rollen om en je zegt dat IK mensen veroordeel die anders leven dan ik zelf? Begrijp ik dat goed?
Ik mis juist begrip van jouw kant en heb het idee dat je iets te snel door de bocht vliegt.
Ok, ik kom misschien wat direct en "hard" over. Maar wat je zelf al zegt: het is mijn leven.
Ik kies dus mijn doelstellingen en wat wel en niet kan.
Wat mensen met hun leven doen verder moeten ze zelf weten.
Dus wat jij nu precies niet van mij kan hebben snap ik niet.
Wat jij niet kan hebben is mijn manier van denken en doen, dat naar jou idee niet goed doordacht is.
quote:
Dus jij be en veroordeeld een heleboel mensen op de wereld en een atuurlijk biologisch fenomeen maar je noemt mij bevooroodeeld.
Nog een zin die ik niet echt kan ontcijferen wat jij er mee bedoelt.
Ik heb mijn post nog eens na gekeken maar ik kan nergens vinden waar ik jou of iemand dan ook echt bevooroordeel op iets...?
quote:
Het ging mij om het beeld dat trouwen een emotionele band is die anders is dan samenwonen. Trouwen ...zou fijn zijn als mensen dat met hun hart deden. Maar als je samenleeft als man en vrouw en op regelmatige basis ook nog lichaamssappen aan het uitwisselen bent (hoewel... dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn) dan is die emotie er toch al? Hoe is dat zakelijk te noemen?
Je geeft hier al antwoord op je eigen vraag.
Trouwen is iets dat je met je hart doet en het liefst maak je er een dag van die je altijd zal koesteren.
En ik heb al uitgelegd dat wij puur dit doen uit zakelijke redenen en niet als bevestiging van onze liefde.
Dat staat helemaal los van het feit hoe wij nu emotioneel in verbintenis staan met elkaar en dus gaan we niet trouwen daar we er allebei sowieso uberhaupt nog niet aan (moeten) denken.
Vandaar dat het zakelijk te noemen is, omdat wij het puur uit zakelijke redenen doen.
Snap je het nu een beetje?
Dus haal trouwen uit de equation en zet daarbij "samenlevings contract" en "relatie" uit elkaar zodat ze geen een link meer leggen in je mind.
Die is er namelijk niet.
(Tja, of ik snap jou nog steeds niet helemaal of ik kan blijkbaar dingen niet goed uitleggen.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwolf op 11-04-2008 17:56:00 ]
pi_57987618
Ik hou het erop dat we elkaar niet helemaal snappen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:17:31 #134
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57990752
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 18:40 schreef nokwanda het volgende:
Ik hou het erop dat we elkaar niet helemaal snappen.
Maar snap je het na mijn laatste (lange) post nu wel (wat duidelijker). Of nog steeds niet?
pi_58002965
nog 9 uur en 31 minuten

dan ben ik jarig !!!!!!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_58002971
aftellen!
pi_58003012
komt yvonne überhaupt nog in TRU?

lang geleden dat ik haar nog iets zag posten.
Werewolf
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:59:51 #138
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58008866
hoe jong wordt sara dan?

en gaaf ik heb een rel gemist
Geloof niet dat Nok helemaal snapt dat niet iedereen een sterk biologisch tikkende tijdbom heeft. Soms neemt ratio het toch echt over
Aan de andere kant, wat niet is kan nog komen voor darkwolf (en in dat opzicht ook voor mij... )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58009596
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:59 schreef Metro2005 het volgende:
hoe jong wordt sara dan?

en gaaf ik heb een rel gemist
Geloof niet dat Nok helemaal snapt dat niet iedereen een sterk biologisch tikkende tijdbom heeft. Soms neemt ratio het toch echt over
Aan de andere kant, wat niet is kan nog komen voor darkwolf (en in dat opzicht ook voor mij... )
Dat laatste bedoel ik.
Als je erg jong bent kun je heeel stellig zijn, maar je weet het nooit. Ook niet als je zegt het voor altijd en eeuwig zeker te weten. En daarbij spreek je altijd van twee personen. Misschien verandert de een wel en de ander niet.

Verder snap ik dat iemand dat niet kan willen. Ik zou het zelf ook niet meer willen en het zou voor mij een issue zijn voor ik een relatie begon.
Maar ik heb dan ook al een groot kind, en de mannen van mijn leeftijd en ouder zijn vaak de fase van het erg willen ook wel voorbij, dus dan is de kans kleiner dat ik ooit voor dat dilemma kom te staan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_58010034
ik word 29

en voel me zeker jonger
Werewolf
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:08:59 #141
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58012640
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:34 schreef nokwanda het volgende:
Dat laatste bedoel ik.
Als je erg jong bent kun je heeel stellig zijn, maar je weet het nooit. Ook niet als je zegt het voor altijd en eeuwig zeker te weten. En daarbij spreek je altijd van twee personen. Misschien verandert de een wel en de ander niet.
Met dat laatste ben ik dan ook volledig met je eens.
Van haar weet ik het niet 100 procent zeker of het misschien gaat veranderen betreft kinderwens.
Maar voor mijzelf weet ik het wel 100 procent eeuwig zeker.
Sommige dingen weet je gewoon. Dat is niet uit te leggen maar je weet het gewoon.
Trouwen is ook niet mijn ding, maar daar zegt mijn gevoel wel weer bij van "nou wie weet!"
Dus het is echt geen koppigheid of iets, het is iets heel serieus waarvan ik ook echt weet dat ik het zelf nooit zou willen.
En dat weet mijn vriendin maar al te goed, want ik heb haar er bijna helemaal gek mee gekregen als in "weet je echt zeker dat je alsnog een relatie met mij wilt?" en alles.
Als ik ook maar een beetje had gemerkt aan haar dat ze het idee had van "ach, zien we dan wel weer en dan denk je er vast wel anders over na zoveel jaar" was ik er niet aan begonnen.
Vandaar dus dat ik mij ook niet schuldig ga voelen als ik niet aan haar kinderwens kan voldoen later.
Wat ik al eerder zei: ik deel mijn leven in zoals ik dat wil voor nu maar ook later en dat is ook mijn recht. Een relatie is geven en nemen, maar hier zitten (net als met zoveel dingen) natuurlijk wel grenzen aan.
pi_58018750
Goede middag. Lekker geslapen en nu bakkie troost.

Januari, februari, maart en dan april. Bijna 4 maanden van het jaar zit erweer op. Nog ff en de kerstbomen staan te koop.
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 13 april 2008 @ 19:00:51 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58025563
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:29 schreef Topspin het volgende:
Goede middag. Lekker geslapen en nu bakkie troost.

Januari, februari, maart en dan april. Bijna 4 maanden van het jaar zit erweer op. Nog ff en de kerstbomen staan te koop.
alsjeblieft niet, eerst even wat zomer en zon! ben die gore buien en dat kloterige koude weer inmiddels meer dan zat
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58025724
Sara, gefeliciteerd
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_58026927
dank je wel

ik ben nu heel moe en zal vroeg in m'n bedje liggen
Werewolf
pi_58027299
Sara Gefeliciteerd

En Darkwolf.
Geweldig om te lezen dat jij met stellige zekerheid je toekomst kunt neerschrijven!
Ik gun je ook werkelijk die toekomst die jij voor jezelf en je partner voor ogen hebt.........maar........
geloof me als mensen zoals Nok (en ik zelf bijv.), mensen die inmiddels inmiddels de nodige levens ervaring, op zowel relationeel als emotioneel gebied, hebben, zeggen dat je je leven niet kunt "plannen", er gewoon heel veel waarheid in zit
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_58033045
oe nog even op het nippertje sara feliciteren!
  maandag 14 april 2008 @ 23:44:37 #148
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58057294
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:10 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En Darkwolf.
Geweldig om te lezen dat jij met stellige zekerheid je toekomst kunt neerschrijven!
Ik gun je ook werkelijk die toekomst die jij voor jezelf en je partner voor ogen hebt.........maar........
geloof me als mensen zoals Nok (en ik zelf bijv.), mensen die inmiddels inmiddels de nodige levens ervaring, op zowel relationeel als emotioneel gebied, hebben, zeggen dat je je leven niet kunt "plannen", er gewoon heel veel waarheid in zit
Geheel en compleet waar.
Immers: "Life is like a box of chocolates, you never know what you are gonna get."
Vind het alleen jammer hoe Nok er initieel op de hele situatie had gereageerd, miscommunicatie of niet.
Toch jammer dat veel mensen niet kunnen indenken laat staan accepteren dat ik er nooit anders over zal denken.
Alsof het bijna van zelfsprekend is dat bij een huisje boompje beestje kinderen horen.
(Haar familie en die van mij hebben gewoon pech, maar daar zullen ze later nog wel achterkomen.)
Doe mij maar een mooi veulentje als daar het geld en de tijd voor is. Daar maak je mij veel blijer mee!
Mijn vriendin is tevens opgegroeid met honden en zij had het over een puppy voor in de (nabije) toekomst.
Wat dat betreft gaat het al vol en druk genoeg worden dus!

Anyway...

Sinds vandaag ben ik dus huiseigenaar geworden met mijn vriendin samen!
Het begint nu pas een beetje door te dringen.
Ondertussen blijken wij steeds minder te hoeven doen en we hadden al zo weinig op te knappen.
We zouden gaan verven en een vloer gaan leggen.
Blijkbaar hoeft dat eerste ook al niet meer want dat is nog geen half jaar geleden al gedaan, hoorde we van de buren.
(We vonden het al raar dat er geen enkele plek te zien was van meubels, schilderijen ect.)
Droom huisje dus!
Alleen de vloer en de (logisch) lampen en that's it. En daar mee worden we nog geholpen ook!
  maandag 14 april 2008 @ 23:45:25 #149
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58057316
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:26 schreef draculettetje het volgende:
oe nog even op het nippertje sara feliciteren!
Inderdaad! Gewoon over heen gelezen!

Jij ook gefeliciteerd Saartje!
pi_58059972
ow ja DW Jij ook gefeliciteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')