abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:31:38 #41
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_57540361
ghello
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_57546596
ghello barra hoe is ie met jou dan?

nog snel spulletjes pakken dan komen we er aan! op naar de zoessie
pi_57562114
Happy Eastern allemaal

0600 opgestaan vandaag en 4 uur bij mijn oma op bezoek geweest die nu in een ziekenhuisbed in de woonkamer ligt omdat ze niet meer kan lopen zonder hulp. Volgende week gaat ze waarschijnlijk naar een bejaardentehuis waar logeerkamers zijn. 300 wachtenden op de wachtlijst maar de logeerkamers zijn vaak tijdelijk vrij., revalidatie-kliniek zal de volgende stap zijn, anders een ander bejaardentehuis waar wel ruimte is. 4 1/2 uur daar geweest ongeveer en me geen moment verveeld, even de lokale omroep opgezet met muziek en zo even wat gezeten en gelounched als het ware.

Revalidatie moet ze ondergaan, linkerarm zit geen kracht meer in en linkerbeen ook niet meer maar daar valt wat aan te doen mede met speciaal aangemeten schoenen. Oma is al 2 maanden niet meer buiten geweest terwijl ze eerst iedere dag weg was dus bezoek kan ze wel waarderen en ze heeft nog steeds humor en dan zorg ik dat er ook wat te lachen valt. 2 biertjes gedronken daar en af en toe op het balkon gerookt.

Ben me nu aan het verheugen op werken, nieuwe coach bevalt me stukken beter. Het gaat nu over dagindeling en arbeid inplaats van constant te hameren op hoe ik denk en voel. Een tante nog gezien bij mijn oma en die zei ook al dat je zonder arbeid geen vrije tijd hebt. Wil eens het gevoel hebben dat ik 3 weken vakantie heb na maanden van arbeidsinspanning. Het echte vakantiegevoel dus. Ben ook toe aan nieuwe sociale contacten en nieuwe omgeving. Maar dat wordt nu in gang gezet, prioriteit nummer 1 werd me gezegd en dan is het traject nu aan het lopen maar dan kan het nog tot juni duren voordat ik daadwerkelijk ergens op een stekkie zit Dat het traject gestart is doet al goed, een nieuw doel. Ik doe het dus voor mezelf omdat ik er zelf beter van wil worden, voorheen wilde ik het omdat anderen je op een bepaalde manier beoordelen als je thuis zit maar die reden hanteren om te gaan werken werkt niet.

Nu verder deze dag uitzitten, straks een film kijken en nu even op mijn log schrijven. Morgen waarschijnlijk weer langs oma, ze bedankt altijd als ik geweest ben en het doet haar duidelijk goed als een kleinkind langs komt.
Genieten is toegestaan!!!
pi_57831940
Rustig hier

Hoe is het met iedereen? Druk door de lente-kriebels of juist slaperig door voorjaarsvermoeidheid?

Net 4 dozen oude studieboeken weggegooid, in de boeken stond overal de gulden nog dus verkopen heeft sowieso geen zin. Afstand doen van oude troep doet van de ene kant wel goed.

Verder niets te vermelden van nieuwigheden, weg richting werk gaat door, gesprek met arbeidsdeskundige wordt geplanned in mei dus dan zal ik wellicht ergens in juni aan de slag zijn om in ritme te komen. Wereld die dan weer een beetje groter gaat worden.

Tot ziens dan maar weer, verder met opruimen nu
pi_57832564
Tof Topspin!!!!

Hier ook alles goed. Maar erg druk met werk.
Merk goed dat ik nu echt 40 uur ben gaan werken. Mijn hart ligt er helemaal en het past totaal bij me, maar het is soms geestelijk vermoeiend. Gelukkig kan ik dat wel aan.

Naast werk af en toe iets gezelligs doen ook, en proberen tijd te maken voor klusjes die nodig gedaan moeten worden. Zoals een nieuwe kastenwand die ik heb gehaald bij de Gamma. Die zet ik maandag in elkaar
Ouwe kast eruit en dan is er weer meer ruimte.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_57835661
Druk dus in jouw geval met werk Qua werken heb ik er zin in omdat ik me wil afreageren, zo wil ik ook gaan hardlopen om me af te reageren. Ben al een paar keer gaan wandelen in de natuur maar hardlopen zet toch net dat beetje meer in werking dan rustig lopen.

Veel succes met de kastjes

Ik ga zometeen thinner afkijken van Stephen King, goede film

Als het erop aankomt wil ik 98 procent van de dag bezig zijn zodat er slechts 2 procent overblijft om te denken. Af en toe stil zitten mag dan zeker wel maar het moet niet zo zijn dat ik 80 procent van de dag tijd heb om te gaan piekeren. Daarom werk als aangename bijkomstigheid en dan maakt het even niet uit wat voor werk het gaat zijn in het begin, eerst maar eens de stap zetten tot structuur aanbrengen om vervolgens kieskeuriger te worden.

Wilde nog wat schrijven over ziek voelen en denken dat je ziek bent, depressie in stand houden door steeds te blijven zeggen dat ik depressief ben maar zo blijf je depressief en dan komt dat door teveel tijd om dat te denken. Uit die spiraal komen alleen door actie, tis even doorbijten maar het gaat zeker lukken Het zakt soms wat in maar dan kom ik er weer bovenop en zo is iedere stap naar boven na een dal weer winst en zo gaat het vanzelf eens zo dat ik boven de oppervlakte ga blijven.

Het is dan ook net die stap zetten tot actie ondernemen, simpele voorbeeld van rotzooi opruimen die al jaren ligt stof te vangen. Kan uitstellen tot het jaar toebak maar als ik dan oppak in een keer dan gaat het ineens rap en blijf ik doorgaan ermee. Net die stap tot oppakken of handelen, en dan is het vaak afwachten of uitstellen en ook dat is een stap maar dan een passieve stap

20:15, nog steeds licht buiten en ook dat doet wel goed Alsof de dag meer te bieden heeft nu.

[ Bericht 21% gewijzigd door Topspin op 04-04-2008 20:17:14 ]
pi_57835878
Neem wel de tijd om het op te bouwen en te wennen aan een weer arbeidzaam leven.
Je zult best gaan merken dat dat ook energie kost. Als je op de goede plek zit krijg je er ook energie voor terug
je bent er lang uitgeweest en doe het dus opbouwend rustig aan, alsjeblieft. Dan ga je het langst en het beste mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_57835879
Over geestelijk vermoeidheid na werken, is dat prettige geestelijke vermoeidheid of onprettige geestelijke vermoeidheid? Bij totale passiviteit ervaar ik geestelijke vermoeidheid door gebrek aan impulsen als erg storend ( tevens door verveling).

Een dag druk bezig zijn dan om vervolgens uitgeput op de bank te ploffen is dan ineens een andere vermoeidheid die in mijn ervaring een stuk rustgevender is.
pi_57835928
In het begin zal het slechts een paar uur per week zijn, ik ga met hulp richting reintegratie en ze zeggen me ook dat ik in het begin niet meteen op 100 procent zal gaan en er werd ook gezegd dat die 100 procent wellicht nooit echt meer verstandig zal zijn en dat op 80 procent functioneren ook okey is. Tijden gefunctioneerd op 10 procent of minder dus opbouwen is sowieso nodig

Voor die "burn-out" was het meer dan 100 procent en ging ik op reserves teren en dat mag nooit meer gebeuren.

Dus eerst maar eens opbouwen inderdaad, beginnen met een x-aantal uren en stap voor stap wat uurtjes erbij.
pi_57836003
Dat is waar.
Ligt ook aan de werkzaamheden.
Hier is dat wisselend. Altijd wel een soort vermoeidheid die ik de moeite waard vind.
Maar vandaag was een dag vol moeilijke gesprekken en dan kan ik soms zo moe zijn dat ik zo een potje zou willen janken. Ik neem vrij veel op van anderen als die het moeilijk hebben en dat was vandaag zo.
Maar ik ben gewoon een eind gaan fietsen naar de Gamma om wat dingen te halen. Daarmee was het een stuk beter. Nu doe ik vanavond niks meer aan werk en zit ik hier gewoon lekker sloom te typen
Morgen weer een dag.
Maar eerlijk gezegd.... dat zou ik echt bij geen enkele andere baan gekund hebben zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_57836308
Afwisselend werk is het beste dat je kunt hebben En dat je baan zoveel betekend dat je er wat voor wilt inleveren zegt ook genoeg over de baan die je hebt.

Afwisselend werk heb ik het overigens ook over gehad tijdens de gesprekken, en ze zijn het ermee eens dat het bij mij ook enigszins afwisselend moet zijn. Er zijn ook mensen die geen behoefte hebben aan die afwisseling en waarbij dat soort van saaie werk ook voldoening brengt maar de hele dag dezelfde handelingen uitvoeren alsof ik aan de lopende band sta is niets voor mij.

Administratief zal het worden, kun je ook zien als lopende band werk als je constant bezig bent met invoeren van gegevens en balans opmaken maar goed, het is toch afwisseling en als je dan samen moet werken met collega's dan is dat nog meer afwisseling.

Hier wordt het trouwens eerst een beschermde werkplek zoals ze dat noemen, voor mensen die er een hele tijd uit hebben gelegen om te wennen aan het nieuwe leventje onder de werkenden en daar sta ik dan ook achter.

Weekend gevoel heb ik niet nu Weekend gevoel bestaat niet als je van maandag tot vrijdag thuis zit want dan is iedere dag weekend zonder dat het weekend is. Ben echt nieuwsgierig hoe ik weekend ga ervaren als ik van maandag tot vrijdag bezig ben geweest en hoe 2-3 weken vrij aanvoelt na een hele reeks van weken van verplichtingen.

Opleiding psychologie heb ik overigens van het lijstje geschrapt ondertussen, bedrijfskunde en psychologie is wat anders maar mensen met problemen de juiste kant opsturen daar ben ik niet de persoon voor. Ben dan denkbeeldig aan het bedenken hoe ik zou functioneren in zo'n baan en dan denk ik dat ik niet serieus genoeg ben ingesteld daarvoor in het contact met mensen. En het lijkt me van de ene kant een wat chaotisch beroep, mensen die blijven veranderen keer op keer en die steeds een andere vraag hebben en dan het moeten blijven aanpassen en reguleren en motiveren om vervolgens door het water de bomen niet meer te zien als het ware. Je moet er voor weggelegd zijn.
pi_57837662
nog even niet bijgelezen maar update van deze kant
nog niks van nijmegen gehoord, revalidatie arts zet er wel spoed achter
aan vocht wordt niks gedaan tot die tijd
wordt naar het revalidatie team

even kort maar krachtig van deze kant
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:12:11 #53
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_57841592
78 truth ouwehoer topics later, heb ik iets gemist ?
kan nog niet zeggen dat ik volledig terug ben hoor .. maar wilde in ieder geval even hier zwaaien en groeten

/hugs
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_57846996
Groeten terug

Gemist weet ik niet, weet alleen dat de laatste topics langzaam volraken alsof de koek soms op is.

Vandaag om 10:00 mijn nest uitgekomen, best vroeg voor mijn doen. Gisteren om 0100 naar bed en vandaag om 10:00 op dus 9 uur slaap gehad. Me myself & irene gezien gisteren, onzin film maar wel leuk om nog eens te zien. Kijken wat ik vandaag ga doen, de hele dag hangen heb ik weinig zin in, wie weet een wandeling maken of verder gaan met rotzooi opruimen. Hardlopen zou ik best zin in hebben nu maar moet eerst uitrusting kopen, betere schoenen nodig die beter schokken opvangen. Cursus van NTI heb ik geen zin in, die ligt al weer een hele tijd stil te wachten maar heb het een beetje gehad.

Denk dat ik binnenkort eens een lijst ga maken van dingen die je kunt doen zonder dat het al teveel geld kost, er moet meer te doen zijn in de vrije tijd. Lid maken van tennisclub is een goed idee denk ik, kost niet heel veel en je kan de hele lente en zomer uitleven op de baan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 05-04-2008 12:15:27 ]
  Moderator zaterdag 5 april 2008 @ 13:03:22 #55
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57847863
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:12 schreef coz het volgende:
78 truth ouwehoer topics later, heb ik iets gemist ?
kan nog niet zeggen dat ik volledig terug ben hoor .. maar wilde in ieder geval even hier zwaaien en groeten

/hugs
Hallo
78 topics terug, ik ga even spitten vanaf waar je gemist hebt
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:09 schreef Topspin het volgende:
Groeten terug

Gemist weet ik niet, weet alleen dat de laatste topics langzaam volraken alsof de koek soms op is.

Vandaag om 10:00 mijn nest uitgekomen, best vroeg voor mijn doen. Gisteren om 0100 naar bed en vandaag om 10:00 op dus 9 uur slaap gehad. Me myself & irene gezien gisteren, onzin film maar wel leuk om nog eens te zien. Kijken wat ik vandaag ga doen, de hele dag hangen heb ik weinig zin in, wie weet een wandeling maken of verder gaan met rotzooi opruimen. Hardlopen zou ik best zin in hebben nu maar moet eerst uitrusting kopen, betere schoenen nodig die beter schokken opvangen. Cursus van NTI heb ik geen zin in, die ligt al weer een hele tijd stil te wachten maar heb het een beetje gehad.

Denk dat ik binnenkort eens een lijst ga maken van dingen die je kunt doen zonder dat het al teveel geld kost, er moet meer te doen zijn in de vrije tijd. Lid maken van tennisclub is een goed idee denk ik, kost niet heel veel en je kan de hele lente en zomer uitleven op de baan.
Hoi Topspin

Het is hier idd ook wel erg rustig de laatste tijd.
Heb je al eens eerder getennist?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_57848159
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:03 schreef senesta het volgende:

Hoi Topspin

Het is hier idd ook wel erg rustig de laatste tijd.
Heb je al eens eerder getennist?
Hallo Senesta

Heb jaren actief getennist, stond vaak 6 uur op de baan tijdens de vakanties, 2 partijen van 5 sets op 1 dag en daarnaast nog 3 keer per week lessen in de selectie. Was niet op top niveau en meer uit hobby en het afreageren op de bal. Vooral aanvallend spel vond ik okey, veel risico nam ik altijd en dat was vaak niet echt tactisch dus verloor ik wedstrijden door gebrek aan tactiek.

Vanaf mijn 12e tot en met mijn 22ste getennist ongeveer en toen op mijn 27ste even 1 jaar opgepakt om daarna weer te stoppen.

Tennissen verleer je niet zo 1,2,3 dus als ik het oppak dan heb ik de basis nog aanwezig. Fietsen verleer je ook niet zeggen ze maar toen ik een tijd terug even met de mountainbike naar de stad wilde lukte het niet helemaal zoals ik dacht Evenwicht behouden ging niet helemaal.
pi_57848178
hey senesta je hebt een nieuw kleurtje!
pi_57848425
Inderdaad

Zie nu pas dat ze ook public relations doet en dus een ander kleurtje heeft.

Proficiat met de promotie dan maar

Kreeg een googlead in beeld over controleren van de ademhaling, volgens mij iets voor mij. Eerst maar eens stoppen met roken om meer lucht binnen te krijgen, ben al maanden aan het stoppen ermee. Dan heb ik en astmapompje om de luchtwegen vrij te maken en vervolgens steek ik een peuk op. Denk dat het stoppen eerder gedaan wordt bij meer sport.
  Moderator zaterdag 5 april 2008 @ 19:39:10 #59
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57854402
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:20 schreef draculettetje het volgende:
hey senesta je hebt een nieuw kleurtje!
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:35 schreef Topspin het volgende:
Inderdaad

Zie nu pas dat ze ook public relations doet en dus een ander kleurtje heeft.

Proficiat met de promotie dan maar

Kreeg een googlead in beeld over controleren van de ademhaling, volgens mij iets voor mij. Eerst maar eens stoppen met roken om meer lucht binnen te krijgen, ben al maanden aan het stoppen ermee. Dan heb ik en astmapompje om de luchtwegen vrij te maken en vervolgens steek ik een peuk op. Denk dat het stoppen eerder gedaan wordt bij meer sport.
Thnx voor de felicitatie

Stoppen met roken lijkt me inderdaad geen overbodige luxe als je al een astmapompje gebruikt.
Rook je al lang?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_57854805
Rook nu ongeveer 14 jaar Senesta, lang genoeg om eens te kappen ermee want als ik lees dat je longemfyseem kunt krijgen ervan doet me dat toch even stil laten staan bij de gezondheid. Schijnt dat je bij stoppen met roken na 3 maanden 40 procent meer lucht binnen krijgt en dat kan ik wel gebruiken. Zelfs met astmapompje nog wat benauwd, allergisch voor huismijt ben ik dus ook erbij. Wie weet eens naar de huisarts, kan ik meteen een hele check laten verrichten daar. Zolderkamer ook maar eens stoffen helemaal, ben je allergisch voor huismijt dan moet je dat iedere dag doen volgens een site die ik hier via googleads heb aangeklikt, en dat doe ik dus niet. Als ik op de ademhaling let dan wordt het me soms echt slecht ervan en als ik dan niet erop let dan merk ik die benauwdheid amper, wie weet is het letten erop iets dat die benauwdheid naar voren laat treden. Dat ik door letten op de ademhaling ineens fout ga ademhalen? Dat het adem halen dan niet meer vanzelf gaat maar geforceerd en krampachtig

Ben nu dream dance aan het luisteren en wat aan het surfen, muziek in de kop en ineens lijkt er vrij weinig anders in mijn hoofd te spelen behalve die muziek

Straks schnitzel eten met krieltjes en asperges en daarna op de bank film kijken.

Al bij al een leuke zaterdag gehad zelfs al ga ik niet het nachtleven in vanavond, kan niet meer tegen mensenmassa en harde muziek wie weet komt dat nog terug. Tevreden dagje geweest die redelijk lekker snel voorbij is gevlogen.

Mezelf getrakteerd op een paar biertjes dus ook Kan het niet laten om af en toe te drinken, studenten leventje heeft dat veroorzaakt

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 05-04-2008 20:05:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')