Nav dit topic
alarmpistool + knalpatronen kon ik er uithalen dat het verboden was in Nederland enzo
quote:
Categorie III
1°. vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers en pistolen voor zover zij niet vallen onder categorie II sub 2°, 3° of 6°;
2°. toestellen voor beroepsdoeleinden die geschikt zijn om projectielen af te schieten;
3°. werpmessen;
4°. alarm- en startpistolen en -revolvers, met uitzondering van alarm- en startpistolen die:
a. geen loop of een kennelijk verkorte, geheel gevulde loop hebben;
b. zodanig zijn ingericht dat zij uitsluitend knalpatronen van een kaliber nier groter dan 6 mm kunnen bevatten; en
c. waarvan de ligplaats van de patronen en de gasuitlaat loodrecht staan op de loop of op de lengterichting van het wapen.
Artikel 26
1. Het is verboden een wapen of munitie van de categorieën II en III voorhanden te hebben.
Artikel 55
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met de artikelen 9, eerste lid, 13, eerste lid, 22, eerste lid, 26, eerste lid, of 31, eerste lid.
2. Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met artikel 14, eerste lid.
Alleen het volgende stukje
quote:
4°. alarm- en startpistolen en -revolvers, met uitzondering van alarm- en startpistolen die:
a. geen loop of een kennelijk verkorte, geheel gevulde loop hebben;
b. zodanig zijn ingericht dat zij uitsluitend knalpatronen van een kaliber nier groter dan 6 mm kunnen bevatten; en
c. waarvan de ligplaats van de patronen en de gasuitlaat loodrecht staan op de loop of op de lengterichting van het wapen.
Geld dat voor dit type
![]()
Dus is dit een uitzondering op de regels?
Ik lees namelijk een roddelblad ofzo (Weekend) en ja er staan genoeg leugens in maar er stond ook de volgende advertentie in:
"Voelt u zich wel eens bedreigd door het toenemende geweld? Dan is er dit 7-schots alarmpistool. Advies: als u aangevallen wordt, schiet en blijf schieten. Dan hebt u in tenminste de kans dat de onverlaat door de herrie meteen in de kraag wordt gepakt. Past in elke jas- en mantelzak. Geheel metaal,, met veiligheidspal en compleet met 100 patronen. GEEN VERGUNNING NODIG"Dit is de letterlijke tekst dus nu wil ik dus weten wat nou wel of niet mag betreft dit ding. En ja ik weet het, lekker zinloos allemaal bla bla bla..... ik wil hem ook niet kopen maar ik wilde nou eindelijk wel eens weten of het nou legaal is of niet.
Volgens mij niet hoor, tenzij je aankan tonen dat je dit voor je beroep nodig hebt ofzo