abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57427255
Nav dit topic alarmpistool + knalpatronen kon ik er uithalen dat het verboden was in Nederland enzo
quote:
Categorie III
1°. vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers en pistolen voor zover zij niet vallen onder categorie II sub 2°, 3° of 6°;
2°. toestellen voor beroepsdoeleinden die geschikt zijn om projectielen af te schieten;
3°. werpmessen;
4°. alarm- en startpistolen en -revolvers, met uitzondering van alarm- en startpistolen die:
a. geen loop of een kennelijk verkorte, geheel gevulde loop hebben;
b. zodanig zijn ingericht dat zij uitsluitend knalpatronen van een kaliber nier groter dan 6 mm kunnen bevatten; en
c. waarvan de ligplaats van de patronen en de gasuitlaat loodrecht staan op de loop of op de lengterichting van het wapen.

Artikel 26
1. Het is verboden een wapen of munitie van de categorieën II en III voorhanden te hebben.

Artikel 55
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met de artikelen 9, eerste lid, 13, eerste lid, 22, eerste lid, 26, eerste lid, of 31, eerste lid.
2. Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met artikel 14, eerste lid.

Alleen het volgende stukje
quote:
4°. alarm- en startpistolen en -revolvers, met uitzondering van alarm- en startpistolen die:
b. zodanig zijn ingericht dat zij uitsluitend knalpatronen van een kaliber nier groter dan 6 mm kunnen bevatten; en
c. waarvan de ligplaats van de patronen en de gasuitlaat loodrecht staan op de loop of op de lengterichting van het wapen.
Geld dat voor dit type

Dus is dit een uitzondering op de regels?

Ik lees namelijk een roddelblad ofzo (Weekend) en ja er staan genoeg leugens in maar er stond ook de volgende advertentie in:

"Voelt u zich wel eens bedreigd door het toenemende geweld? Dan is er dit 7-schots alarmpistool. Advies: als u aangevallen wordt, schiet en blijf schieten. Dan hebt u in tenminste de kans dat de onverlaat door de herrie meteen in de kraag wordt gepakt. Past in elke jas- en mantelzak. Geheel metaal,, met veiligheidspal en compleet met 100 patronen. GEEN VERGUNNING NODIG"

Dit is de letterlijke tekst dus nu wil ik dus weten wat nou wel of niet mag betreft dit ding. En ja ik weet het, lekker zinloos allemaal bla bla bla..... ik wil hem ook niet kopen maar ik wilde nou eindelijk wel eens weten of het nou legaal is of niet.

Volgens mij niet hoor, tenzij je aankan tonen dat je dit voor je beroep nodig hebt ofzo
  maandag 17 maart 2008 @ 10:07:53 #2
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57427277
zo'n ding heb ik ook nog bij mijn ma liggen ergens.

tvp dus
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57427467
Alarmpistolen zijn geheel legaal in Nederland hoor, zeker van het bovenstaande type.

Dit zegt het eigenlijk al:
quote:
Al kun je op internet vinden hoe je zo'n Röhm weer terug kunt bouwen naar een enkelschots pistool.
pi_57427546
Denk niet dat het mag, aangezien speelgoed wapen die te echt lijken ook niet zijn toegestaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 17 maart 2008 @ 10:26:13 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_57427552
Das vet cowboytje spelen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_57427595
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:25 schreef DroogDok het volgende:
Denk niet dat het mag, aangezien speelgoed wapen die te echt lijken ook niet zijn toegestaan.
Dat komt omdat er uit zo'n wapen dus daadwerkelijk iets komt (welliswaar plastic balletjes maar toch). En ook hebben die geweren vaak wél een loops, en dat heeft zo'n apparaat ook niet.

Je kan d'r eigenlijk niks mee doen, alleen veel lawaai maken
Fingerspitzgefühl
  maandag 17 maart 2008 @ 10:31:09 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57427627
Ik heb ook een 9mm revolver thuisliggen met dichte loop hoor, gewoon met vergunning . Deden ze nauwelijks moeilijk over, kluisje aan de muur en kon het ding zo komen halen, incl nog een fikse doos patronen die ze overhadden bij de politie, gratis .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_57427632
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:28 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat komt omdat er uit zo'n wapen dus daadwerkelijk iets komt (welliswaar plastic balletjes maar toch). En ook hebben die geweren vaak wél een loops, en dat heeft zo'n apparaat ook niet.

Je kan d'r eigenlijk niks mee doen, alleen veel lawaai maken
Ik verkeerde in de veronderstelling dat al te realistisch uitziende klappertjespistolen ook niet zijn toegestaan, maar kan me ook vergissen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 17 maart 2008 @ 11:58:10 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57429275
Die verkochten ze ooit zelfs bij de Kijkshop!
censuur :O
pi_57429394
Ik denk dat ik liever wegren dan te hulp schiet, als iemand daarmee begint te schieten.
pi_57431058
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Die verkochten ze ooit zelfs bij de Kijkshop!
Klopt idd. Zelfs incl. die balletjes. Dus neem aan dat het legaal is in Nederland.
  maandag 17 maart 2008 @ 14:27:24 #12
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_57432011
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb ook een 9mm revolver thuisliggen met dichte loop hoor, gewoon met vergunning . Deden ze nauwelijks moeilijk over, kluisje aan de muur en kon het ding zo komen halen, incl nog een fikse doos patronen die ze overhadden bij de politie, gratis .
Altijd vermakelijk die sterke verhalen op Fok!, blijf vooral dromen
Op elke fokker past een bril.
  maandag 17 maart 2008 @ 15:16:43 #13
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_57432897
Alarm pistolen ( aka startschot pistolen ) hebben een gevulde loop en maken enkel een harde knal vergelijkbaar met een rotje . En zijn gewoon legaal zodra de loop niet gevuld is ( en er infeite een patronen dop op geschroeft kan worden ) is het illegaal
happen naar de baas
pi_57432964
Het is zéker legaal (mits andere zich er niet bedreigd door voelen). Wat wél illegaal is (althans, waarbij je een vergunning nodig hebt) is als je er een opzetstuk bij hebt waar je grote knal/fluitpatrolen in doet. Dan wordt het een soort vuurwerk wat je hebt, en dat is alleen voor boeren etc.

bij www.hesvanzweeden.nl verkopen ze die dingen! (best leuk)
Love is in the air!
pi_57491181
Iemand die kan bevestigen met een artikel ofzo dat het legaal is? Mag je het ook op zak hebben als je op straat loopt? Moet het in een kistje, mag het in de auto liggen? Wie o wie
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:10:59 #16
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_57491239
Kerel. Vraag het de politie even. Hoe moeilijk is dat.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_57491274
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:10 schreef Daywalk3r het volgende:
Kerel. Vraag het de politie even. Hoe moeilijk is dat.
kan ik niet doen
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:14:11 #18
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57491311
Wat is dat toch tegenwoordig allemaal met die topics van figuren die neppistooltjes willen/hebben?
Wapens
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57491369
Er staan volgens mij enkele duidelijke punten in dat stukje:
quote:
Ok, hier gaan we, kijken we mee?

a. geen loop of een (...) geheel gevulde loop. Nu zie je geen vooraanzicht, dus niemand kan zeggen of deze loop gevuld is. Laten we uitgaan van wel:
b. 6 mm kaliber Fijn, next:
c. Niet echt af te leiden uit de afbeelding, maar ervan uitgaand dat de patronen dus verticaal in het wapen geplaatst dienen te worden ("loodrecht op de loop") is dit inderdaad een legaal alarmpistool.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  donderdag 20 maart 2008 @ 09:42:17 #20
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57494463
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:20 schreef j0rrit het volgende:
Al kun je op internet vinden hoe je zo'n Röhm weer terug kunt bouwen naar een enkelschots pistool.
Dat lijkt me heel sterk want er zit geen echte loop in?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')