Er mag zoveel niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:50 schreef Paaskonijn het volgende:
Weet echt niemand of je niet één van die 79 soorten als huisdier mag?![]()
neequote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Je kan toch ook gewoon een egel onder water zetten?
Ja dusquote:
Dat zal idd wel meevallen aangezien je ze ook bij de viswinkel kan bestellen.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:21 schreef Paaskonijn het volgende:
Maar die site, staat er ook op wat voor zee-egels je in Nederland als huisdier mag hebben? Want er zijn al 79 soorten zee-egels in Europa..dan zal er toch vast wel één soort niet beschermd ofzo zijn?
Juist!quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zal idd wel meevallen aangezien je ze ook bij de viswinkel kan bestellen.
Maar ik wil hem niet opeten, hell noquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:15 schreef MiVer het volgende:
[..]
Juist!
Mensen met veel geld vinden het een delicatesse.
Dus het is net zoiets als de vraag: "Mag ik een kabeljauw in mijn zeeaquarium houden?"
[ afbeelding ]
Zee-egels zijn in Nederland doorgaans alleen op bestelling verkrijgbaar. De importeurs laten ze dan vers meekomen uit Rungis, Bretagne of het VK. De houdbaarheid is kort (gekoeld nog ca 3 dagen na aankoop, ervan uitgaande dat de importeur ze ook vers inkocht). Het seizoen loopt ongeveer gelijk op met dat van de oesters en Sint-Jakobsschelpen: vanaf begin oktober tot eind april. Sommige soorten, worden net als genoemde schelpdiersoorten overigens, het hele jaar door aangevoerd. De verse Noord Atlantische zee-egels zouden op zijn best zijn in december.
Het gaat hier over zee-egels jaquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef Docker het volgende:
Wow ik ga mijn mama vragen of ik een lama mag
Misschien een idee: bel Burgers Zoo (of een andere dierentuin op), die kunnen je waarschijnlijk wel vertellen over de wetgeving. Ze moeten er zich namelijk ook zelf aan houden.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:21 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Whehe, die mensen durf ik nog niet eens te mailen![]()
Maar die site, staat er ook op wat voor zee-egels je in Nederland als huisdier mag hebben? Want er zijn al 79 soorten zee-egels in Europa..dan zal er toch vast wel één soort niet beschermd ofzo zijn?
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:19 schreef Litso het volgende:
Ik kan me veel voorstellen bij veel huisdieren, maar wat moet je met een zee-egel?
Ja dat dus oa..en dit:quote:
Ah bedanktquote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Misschien een idee: bel Burgers Zoo (of een andere dierentuin op), die kunnen je waarschijnlijk wel vertellen over de wetgeving. Ze moeten er zich namelijk ook zelf aan houden.
Of op deze site: http://www.hardemanaquarium.nl/zeewater.htm hebben ze het ook over het houden van zee-egels.
quote:Variabele zee-egel (Lytechinus variegatus)
Familie: Gifzee-egels (Toxopneustidae) Grootte: 6-8 cm
Verzorging: heeft met algen begroeide stenen nodig, en een stabiel zoutgehalte. Het uitzetten in de bak moet voorzichtig gebeuren. Aan de stekels kan men zich pijnlijk verwonden.
Voedsel: algen, restjes visvoer, aas.
Gezelschap: zee-egels houden de algen kort; houd er niet te veel, omdat ze de steenpartij anders helemaal kaalvreten.
Net zo te houden: Paarse zee-egel, Diadema setosum, 10-15 cm.
Ja, lief he?quote:
Ja jezus verpruts de gezelligheid maar weer, en niemand had er toch last van?quote:Op zondag 23 maart 2008 18:22 schreef Litso het volgende:
Even een hele pagina slowchat verwijderd
Als het echt een serieuze vraag is lijkt het me wel handig je eigen topic niet te verneuken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |