abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57616111
Er staat bijna elke week wel wat over FC Groningen in, ook wel terecht
pi_57620774
quote:
Danny Holla is een westerling met een noordelijke mentaliteit

Holla is van mening dat de typische noordelijke met nuchterheid doorspekte mentaliteit beter bij hem past dan de geaardheid van de doorsnee westerlingen met de de vlotte en soms gladde babbels. Vooraf aan het gesprek denkt Danny Holla dan ook dat het onderhoud met hem niet zoveel tijd in beslag zal gaan nemen. "Ik ben nou eenmaal niet zo'n prater", oordeelt de middenvelder van FC Groningen over zichzelf. Na het gesprek komt Holla echter tot de conclusie dat hij zich met zijn woorden tijdens het plezierige gesprek wel degelijk heeft laten gelden. Holla komt in ieder geval tot de toehoorder over als een zelfbewuste, niet over het paard getild, maar wel als een vlotte sympathieke voetballer van FC Groningen. "Ik voel me een echte Groninger", zijn de complimenterende woorden voor zijn club en woonplaats. "Ik ben ook vrij nuchter. Dat past bij me denk ik. Ik heb ook nooit heimwee gehad."

Heimwee zou hij toch eventueel wel moeten hebben naar zijn geboorteplaats Almere? Daar begon Holla immers op vijfjarige leeftijd bij voetbalvereniging Buiten Boys en drie jaar later was hij al lid van De Zwarte Schapen, dat nu als Omniworld door het leven gaat. Scout Martin Koeman van FC Groningen ontdekte de onmiskenbare talenten van Holla en zorgde ervoor dat hij een plaatsje in het voetbalinternaat van FC Groningen kreeg. Holla doorliep de jeugdopleiding met succes en kwam daarna tijdens het vorige seizoen regelmatig de hoofdmacht van FC Groningen versterken. De jonge speler ontpopte zich als een sterke midspeler. Hij zorgde vorig seizoen onder andere ook voor een memorabel moment. Door een actie van Holla kon doelman Gomes van PSV zijn mooiste actie ooit op de Nederlandse velden maken. Een geweldige kanonskogel van Holla van ruim dertig meter werd op een onvoorstelbare wijze door de sluitpost over de deklat getild. Holla werd echter wel, ondanks zijn zeer positieve ontwikkeling, aan het begin van dit seizoen uitgeleend aan FC Zwolle. "Ik vond het natuurlijk leuk dat ik regelmatig mocht spelen, maar ik wilde graag elke week spelen en niet alleen in het belofteelftal. Na een gesprek met de technische leiding hebben we besloten om me een jaar uit te lenen. Het was echter wel de bedoeling dat ik na een jaar terug zou keren naar FC Groningen", licht Holla toe.

Het jaar werd slechts een half jaar, want tijdens de winterstop stond Holla opeens weer tussen zijn ploeggenoten van het vorig seizoen te trainen. Dat had natuurlijk alles te maken met het plotselinge vertrek van Silva, Nevland en Lindgren. "Maar ik had eerder verwacht dat ze een ervaren kracht voor Lindgren zouden halen. Ze kwamen toch bij mij uit en dat streelt me wel. Ze hebben me van FC Groningen ook wekelijks gevolgd bij FC Zwolle. Ik denk niet dat ik in dat halve jaar zozeer en betere voetballer ben geworden, maar verdedigend ben ik er zeker op vooruit gegaan. In de Jupiler Leaque moet je nou eenmaal veel meer knokken. Bovendien heb ik mijn steentje wel bijgedragen aan de goede resultaten van FC Zwolle. Ik heb er acht keer gescoord en zes keer een assist gegeven. Onder trainer Jan Everse was het trouwens ook lekker voetballen. Hij is net als Ron Jans altijd een voorstander van aanvallend voetbal. Ik vind het trouwens moeilijk om het verschil tussen de eredivisie en de Jupiler Leaque aan te geven. Het verschil zit in kleine dingen, maar die maken het verschil juist wel weer groot."

Holla is dus weer helemaal terug bij FC Groningen. Helaas zit het hem de laatste tijd niet helemaal mee wegens blessures. Afgelopen zaterdag moest hij bijvoorbeeld vanaf de tribune toezien dat zijn ploeg naar een kansloze 3-0 nederlaag werd gespeeld tegen de waarschijnlijke kampioen PSV. Het cruciale moment was zonder twijfel de blunder van doelman Brian van Loo, waardoor de Eindhovenaren vlak na rust op een 2-0 voorsprong kwamen. "We hebben Van Loo er beslist niet op aangekeken", neemt Holla het voor de doelman op. "Iedereen kan fouten maken. Bovendien keepte hij verder goed. De vorige week heeft hij zelfs tegen Willem ll punten voor ons gepakt."

Holla denkt komende vrijdag in Doetinchen tegen De Graafschap nog niet bij de selectie te kunnen aanschuiven. Knieproblemen houden hem voorlopig nog aan de kant. "Het is nog onduidelijk wat er precies aan de hand is", vertelt hij. "De meniscus heeft waarschijnlijk een tik gehad tijdens de wedstrijd van de beloftes tegen Willem ll. Er zit nu in elk geval nog vocht in de knie. De Graafschap haal ik zeker niet, maar ik hoop er een week later in de thuiswedstrijd tegen NAC in ieder geval weer bij te zijn."

Aanpassingsproblemen kende Holla helemaal niet bij zijn terugkeer in Groningen. Hij had zelfs bijna het gevoel nauwelijks weg geweest te zijn. "Natuurlijk zijn er wel een paar andere namen bij gekomen en er zijn een paar spelerrs vertrokken. De speelwijze is echter op zich hetzelfde gebleven. Ik vond ook meteen mijn vrienden terug. Nu ga ik ook het meest met Martijn van de Laan om. Let maar eens op: Die komt er ook aan. Dat is een hele goede voetballer. Ik heb tijdens de gehele jeugdperiode bij FC Groningen met hem opgetrokken. Hij komt er zeker. Daar vertrouw ik helemaal op."

Danny Holla is buiten het veld een bescheiden persoon. Hij blaast dan ook niet van de toren dat hij zomaar even de top van het voetbal zal gaan bereiken. Uiteraard is hij met recht trots dat hij op jonge leeftijd al bijna wekelijks in de eredivisie speelt. Plannen doet hij echter beslist niet. Ambitie uitspreken is hem dan ook (nu) nog vreemd. "Ik moet me eerst nog bewijzen ", spreekt hij realistisch uit. "Eerst moet ik hier een bepaald niveau halen. Daarvan uit kan ik verder kijken. Je weet het echter nooit in de voetballerij. Het klinkt als een cliché, maar een blessure kan je carrière zomaar nadelig beïnvloeden."

Voorlopig lijkt het erop dat Holla samen met zijn vriendin zijn stekje heeft gevonden in Groningen. De volgende week krijgen ze de sleutel van hun apartement in de schildersbuurt in Groningen. Het leven tussen de noordelingen in Groningen bevalt ze immers wel. "We woonden vlak bij het oude stadion in het Oosterpark", legt hij uit. "Dit is weer een nieuwe fase. Mijn familie woont weliswaar in Almere. We gaan er heus wel eens naar toe, maar hier voelen we ons thuis. In onze vrije tijd vervelen we ons ook beslist niet hoor. Ik vul mijn dagen hier heus wel."(Bron: Amateurgras)
Prachtig positief stuk in de VI trouwens.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:03:02 #178
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_57645721
Nog mensen naar Doetichem? Ik ga in ieder geval weer een keertje mee. Denk dat als je hier punten laat liggen dat je het seizoen uit kan voetballen en je kan concentreren op de play-offs 5-9. Ik heb daar sowieso wel vertrouwen in, vorig jaar ging het ook wel aardig.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:05:38 #179
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57645771
Jup, deze stond al een tijdje in de planning en ik ga dan ook met de auto die kant op. Groep van 10 man ongeveer.
pi_57646876
Hoe zit het eigenlijk met de geblesseerden, en dan met name Marcus Berg? Is die er morgen weer bij?
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:07:28 #181
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57647059
Berg, Meerdink, v/d Laak en Matthijs allen nog afwezig.
pi_57647087
ah, dank je

Shit.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:12:39 #183
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57647161
owh en Holla ook. Levchenko, Fledderus, Stenman en Svejdik zijn twijfelgevallen. (iig voor de basis-elf)
pi_57647900
oo... die wedstrijd komt he-le-maal goed dus
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:55:03 #185
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57648021
Klopt. Dit wordt een inkopper: 0-3.

Leuk verhaal trouwens in de VI.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:13:39 #186
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57649699
Eitje dus morgen.
Krohne scoort 2 keer en van der Laan met een prachtige omhaal de 0-3.

.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_57650259
Mooi interview met Powell op fc update.nl

http://www.fcupdate.nl/ni(...)is-bij-fc-groningen/
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:27:48 #188
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_57651253
Hoor net op radio Noord dat Kruiswijk een liesblessure heeft, Cahais speelt voor hem in de plaats.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:11:24 #189
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57652130
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:13 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eitje dus morgen.
Krohne scoort 2 keer en van der Laan met een prachtige omhaal de 0-3.

.
Dit kan ookal niet meer want van der Laan is ook geblesseerd.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_57652410
quote:
Jans: "Strijd is het enige dat we eisen"

Trainer Ron Jans was niet vrolijk naar aanleiding van de training op donderdagmiddag. "De hele week heeft de ploeg goed getraind, maar over de instelling van vandaag was ik niet te spreken. Het is dan ook nog niet zeker welke elf spelers ik vrijdagavond ga opstellen. Misschien moeten we iets forceren binnen de groep. Dat heb ik de spelers na afloop ook meegedeeld."

De blessurelijst is er sinds zaterdag niet korter op geworden. Zo is Arnold Kruiswijk er in Doetinchem niet bij. Hij kampt met liesklachten. Ook Evgeniy Levchenko heeft een liesblessure. Verder ontbreken nog altijd Marcus Berg (rug), Paul Matthijs (enkel), Danny Holla (knie), Martijn Meerdink (enkel) en Martijn van der Laan (kuit).

Meevallers zijn er ook, aangezien Stefan Nijland terugkeert van een enkelblessure en ook Koen van de Laak weer een week volop heeft meegetraind en aansluit bij 'de achttien'. Mark-Jan Fledderus is op tijd hersteld van ziekte die hem aan het begin de week aan de kant hield. Ondrej Svejdik is weer volledig inzetbaar. Tim Matavz keert terug van een interland met Slovenië waarin hij niet in actie kwam en sluit vrijdag aan bij de groep. Verder is Tom Hiariej ongeschonden teruggekomen van zijn debuutinterland in Jong Oranje. Aanvoerder Koert Thalen van Jong FC Groningen is toegevoegd aan de selectie voor vrijdagavond.

Ron Jans: “Afgelopen week was de instelling op de training goed te noemen. Soms was het zelfs wel ’s iets te grimmig. Maar de passie en beleving miste ik vandaag totaal. Het straalde weinig overtuiging uit. En juist strijd is het enige dat we eisen van iedereen. Van ieder individu. Er ontbreken al een tijdje bepalende spelers. Dat is een feit. Maar we kunnen er wel gewoon in kleunen. Het zal niet gemakkelijk worden tegen De Graafschap, maar het is ook zeker niet een ploeg om wakker van te liggen. We moeten alles geven en geen reactievoetbal spelen. De spelers moeten in eigen kunnen geloven en gewoon laten zien wat ze waard zijn.”

Blessurenieuws
Over enkele geblesseerde spelers zei Ron Jans het volgende: “Martijn Meerdink proberen we klaar te stomen voor de play-offs. Bij Evgeniy Levchenko is er toch een kleine terugslag waarneembaar. Zijn kuit is herstel, maar zijn lies speelde deze week wat op, waardoor hij morgen (vrijdag – red.) niet bij de selectie zit. Marcus Berg is woensdag uit Zweden teruggekeerd. Er is een plus en een min te melden. De plus is dat hij rust heeft gekregen en zijn rug nu pijnvrij is. De min is dat hij daardoor conditioneel achterop is geraakt. Bij een ideaal verloop van het herstel zou hij thuis tegen NAC Breda weer minuten kunnen maken. Maar het is helemaal afwachten hoe het herstel verloopt. Het is nu een kwestie van optrainen. Hij kan hier weer sterker uit terugkomen. Het kon geen kwaad dat hij na twee volledige seizoenen te hebben gedraaid even in de vertrouwde Zweedse omgeving tot rust is gekomen.”

Bron: FC Groningen
quote:
'Feyenoord wil verdediging versterken met Sankoh'

Gibril Sankoh heeft de interesse gewekt van Feyenoord. De Rotterdammers zoeken al tijden naar verdedigende versterking en lijken in hun zoektocht uit te zijn gekomen bij de verdediger van FC Groningen.

Sankoh is een interessant doelwit voor de Stadionclub, aangezien hij al vijf jaar actief is in Nederland en daarom ook al grotendeels gewend is aan de cultuur en de speelstijl. Daarbij is hij beter betaalbaar dan de grote namen die eerder in verband werden gebracht met Feyenoord.

Sankoh is bezig aan zijn vierde seizoen in Groningen. De man uit Sierra Leone speelde 91 duels in dienst van de Groningers, waarin hij niet scoorde. Hij werd in 2005 overgenomen van Stormvogels Telstar.

Voetbalcentraal
Hij scoorde notabene tegen Feyenoord.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:41:26 #191
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57652796
Dat bericht kunnen we dus afdoen als onzin, als ze niet eens die pegel in hun herinnering hebben.

Wat een goal:
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:00:55 #192
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57653279
Kruiswijk niet er bij, ik zet mijn geld op een blessure van Lovre morgenavond na 15 minuten.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:18:21 #193
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57668011
quote:
Jans wil spelers wakker schudden

Als Ron Jans zijn hoofd vandaag nog net zo heeft staan als gistermiddag na de laatste training voor de wedstrijd tegen De Graafschap, dan verschijnt er een sterk gewijzigd FC Groningen in Doetinchem aan de aftrap. Jans heeft niet de beschikking over de aan zijn lies geblesseerde Arnold Kruiswijk, voor hem speelt Matias Cahais. Het gebrek aan karakter en passie gisteren kan er echter toe leiden dat er meer verandert. Ondrej Svejdik als rechtsback bijvoorbeeld, met Sepp de Roover als rechter middenvelder. Svejdik is volledig hersteld van zijn armbreuk. En Koen van de Laak, eindelijk hersteld van hersteld van zijn hersenschudding, zou achter de spitsen kunnen spelen. Jans: "Hij durft wel te koppen, maar we laten hem bij corners tegen natuurlijk niet mee verdedigen. Dan blijft hij op de rand zestien staan."

Vermoedelijk handhaaft de coach het spitsenkoppel Powel- Kolder, ook al is Stef Nijland weer fit. "Ik ben ontevreden over de laatste training", legde Jans uit. "Er moest iets los gemaakt los gemaakt worden na PSV. In het begin van de week was de passie er wel, nu totaal niet. met vertrouwen te Dat heeft met vertrouwen te maken. Er straalt te weinig wil van af. Kleun er nou lekker in!

Van De Graafschap hoeven we echt niet wakker te liggen, al zal het best een moeilijke wedstrijd worden. Het gaat ook moeizaam, maar je moet alles geven. Wat we nu doen is reactievoetbal spelen. Ik heb liever dat we de boot ingaan, maar dat we wel hebben durven te voetballen. We hebben vijftig punten, daar pakken ze ons niks meer van af. Er kunnen alleen maar punten bij komen. Om bij de eerste vijf te komen moet je van De Graafschapo winnen en ook van NAC. Ik ben in staat om de opstelling morgen weer te veranderen, maar ik wil iets losmaken omdat het niet uit de groep zelf komt."

(DvhN)
Zou echt weer nergens op slaan om VD Laak op de stek van Lovre te zetten..
Zet hem dan rechtshalf en De Roover rechtsback.

Verder hoop ik toch echt dat Nijland speelt ipv Kolder, puur omdat Nijland wat creativiteit bezit.
Breng Kolder er maar in als breekijzer mocht het niet lopen.

Pluspunt, geen Fledderus.

Kortom, ik hoop dat het DVHN er weer eens naast zit..
pi_57668487
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:18 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zou echt weer nergens op slaan om VD Laak op de stek van Lovre te zetten..
Zet hem dan rechtshalf en De Roover rechtsback.

Verder hoop ik toch echt dat Nijland speelt ipv Kolder, puur omdat Nijland wat creativiteit bezit.
Breng Kolder er maar in als breekijzer mocht het niet lopen.

Pluspunt, geen Fledderus.

Kortom, ik hoop dat het DVHN er weer eens naast zit..
Venomsnake, Als jij trainer was geweest van de FC waren we vast kampioen geworden
Hier zet ik niets neer!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:48:57 #195
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57668629
Sterker nog, dan hadden we de Champions League gewonnen .
pi_57668816
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:23 schreef venomsnake het volgende:

[..]

[..]

Hij scoorde notabene tegen Feyenoord.
Ze bedoelen waarschijnlijk 91 competitiewedstrijden. Sankoh scoorde in de playoffs.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:03:02 #197
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57668937
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:00 schreef Prosac het volgende:
Kruiswijk niet er bij, ik zet mijn geld op een blessure van Lovre morgenavond na 15 minuten.
Hij speelt volgens DvhN niet eens.
Raar.. ik ga er toch vanuit dat Lovre speelt ipv v/d Laak.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:03:44 #198
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57670186
Ik vind dit eigenlijk wel een prima opstelling Tenminste enige balans zichtbaar.
pi_57670470
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:03 schreef Prosac het volgende:

[..]

Hij speelt volgens DvhN niet eens.
Raar.. ik ga er toch vanuit dat Lovre speelt ipv v/d Laak.
nauw ron jans was gisteravond op teevee noord superblij dat vdlaak t weer deed dus ik denk dat die vanaaf wel opgestelt staat
+++=== c=3 ===+++
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:27:15 #200
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57670646
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:18 schreef kickboxboi het volgende:

[..]

nauw ron jans was gisteravond op teevee noord superblij dat vdlaak t weer deed dus ik denk dat die vanaaf wel opgestelt staat
mooie zin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')