abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57499402
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:00 schreef Castor het volgende:

[..]

Nee, onverdoofd Halal slachten zou dan onnodig zijn. Je moet Halal slachten nog steeds op een bepaalde rituele manier het beest doden.
Nee echt niet. Je verwisseld Halal met Koscher.

Islamistisch slachten mag elke boerelul , met een zakmesje of een dunschiller. Geen gebed. Niets is nodig.

Koscher slachten is een heel ritueel wat alleen maar door bepaalde mensen mag wordengedaan en wel op een heel bepaalde manier. ( 1 Snee verhaal)
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:37:02 #152
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_57499453
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:34 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Islamistisch slachten mag elke boerelul , met een zakmesje of een dunschiller. Geen gebed. Niets is nodig.

Koscher slachten is een heel ritueel wat alleen maar door bepaalde mensen mag wordengedaan en wel op een heel bepaalde manier. ( 1 Snee verhaal)
Hoe kom je hier toch bij?
pi_57499486
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:53 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ah, ze zijn wakker:
[..]

http://www.nieuwnieuws.nl(...)itueel_slachten.html
Ze moesten nu wel reageren, maar het liefst had de PvdD deze netelige kwestie met de mantel der liefde bedekt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_57503725
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 08:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het vlees is vaak taai, stressvlees.
Me dunkt dat de stress van de gang naar het slachthuis niet heel veel minder wordt door de verdoving van een pin door de hersens.

In grote slachterijen is het één grote vreselijke stressboel voor die beesten. Bij mijn slachterij zetten ze de beesten minstens een paar uur te rusten, en ze lijken dan in ieder geval wel te ontspannen. Maar de vreselijke stress van vervoer blijft een van de ergste dingen van het laten slachten van dieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:29:57 #155
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57503995
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:34 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Wie heeft jou dit verteld?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_57504046
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:29 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wie heeft jou dit verteld?
een studie aan welke ik zelf heb deelgenomen .
pi_57504182
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Me dunkt dat de stress van de gang naar het slachthuis niet heel veel minder wordt door de verdoving van een pin door de hersens.

In grote slachterijen is het één grote vreselijke stressboel voor die beesten. Bij mijn slachterij zetten ze de beesten minstens een paar uur te rusten, en ze lijken dan in ieder geval wel te ontspannen. Maar de vreselijke stress van vervoer blijft een van de ergste dingen van het laten slachten van dieren.
Een beetje slim slachthuis maakt zo veel mogelijk biefstuk van een koeiekont.
Als die stress minder kwaliteit oplevert dan komen er vast betere methodes.
pi_57504600
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:39 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Een beetje slim slachthuis maakt zo veel mogelijk biefstuk van een koeiekont.
Als die stress minder kwaliteit oplevert dan komen er vast betere methodes.
Waarom? De consument heeft geen enkel bezwaar tegen taaie biefstukjes. Laatst nog een onderzoekje geweest naar supermarktbiefstuk, resultaten waren als verwacht - bedroevend. Mensen vreten het met graagte. En als de biefstukjes een kwartje goedkoper zijn nog liever.

Om er biefstuk van te maken hoeft het vlees niet van goede kwaliteit te zijn.
Om verkocht te worden hoeft het vlees niet van goede kwaliteit te zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57504872
quote:
Statement Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV); aanbevelingen KNMvD inzake onbedwelmd slachten

1. Het onbedwelmd (ritueel) slachten van dieren geschiedt in Nederland o.b.v. strikte wettelijke regels (Besluit Ritueel Slachten) en vindt plaats onder permanent toezicht en verantwoordelijkheid van de VWA. Alleen erkende bedrijven kunnen volgens deze methode slachten.

2. De vleessector zal de aanbevelingen van de KNMvD desalniettemin serieus nemen, zeker daar waar het de welzijnsaspecten voor en tijdens het slachten betreft. We kunnen en willen hierbij echter niet voorbij gaan aan de wensen en ideeën van de Joodse en Islamitische Gemeenschap. De COV pleit er derhalve voor dat alle betrokken partijen (MinLNV, VWA, de Joodse en Islamitische Gemeenschap, KNMvD en de COV) hierover op korte termijn nader overleg voeren.

3. Het is overigens zo dat één van de door KNMvD geschetste alternatieven (waarbij dieren die onbedwelmd worden geslacht, direct na het aanbrengen van de halssnede geschoten worden) al bij een substantieel deel van de rituele slachtingen in Nederland wordt toegepast.

4. De aanbevelingen van de KNMvD inzake het volume en de etikettering zijn echter onzinnig en in het licht van de huidige en mogelijke toekomstige aanvullende maatregelen zeker niet opportuun.
bron: http://www.cov.nl/
pi_57516115
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom? De consument heeft geen enkel bezwaar tegen taaie biefstukjes. Laatst nog een onderzoekje geweest naar supermarktbiefstuk, resultaten waren als verwacht - bedroevend. Mensen vreten het met graagte. En als de biefstukjes een kwartje goedkoper zijn nog liever.

Om er biefstuk van te maken hoeft het vlees niet van goede kwaliteit te zijn.
Om verkocht te worden hoeft het vlees niet van goede kwaliteit te zijn.
waarbij moet worden gezegd dat Vlees kwalitiet en Nederlandse konsument absoluut niet bijelkaar passen
Nergens wordt zulke troep gegeten als in Nederland.
"als het maar mager is slager"
pi_57562254
Gaia uit België, enigste dierenrechten groep die buiten er tegen durft te protesteren

Maar de Partij voor de Dieren is er gelukkig ook tegen.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:55:03 #162
124403 UZN
Hello world!
pi_57567511
Het lendestukje van het schaap sla ik over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')