abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:02:21 #101
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_59098581
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 18:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Die Roda-speler is dan gewoon niet op de hoogte, er speelt echt wel wat. Er zijn 1 op 1 dingen voorgevallen.
Wat er speelt is de persoon Meeuwis...

• Tilburg -> Venlo, ruzie;
  • Venlo -> Kerkrade, ruzie;
  • Kerkrade -> ....., ruzie.
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_59941074
    quote:
    Meeuwis staat aanvoerdersband af

Marcel Meeuwis hoeft geen aanvoerder van Roda JC meer te zijn, schrijft het Algemeen Dagblad. De middenvelder staat de band af, vanwege zijn wens de Kerkradenaren deze zomer te verlaten.

Meeuwis ligt al sinds het begin van dit kalenderjaar in de clinch met trainer Raymond Atteveld. Wat precies de oorzaak van de plotselinge breik is, zal volgens de oud-speler van VVV-Venlo 'nooit wereldkundig worden gemaakt'.

FC Groningen ondernam enige tijd geleden enkele pogingen om Meeuwis los te weken in Limburg. De onderhandelingen liepen echter vast op de hoogte van de transfersom, tot frustratie van Meeuwis zelf.
      maandag 7 juli 2008 @ 08:22:04 #103
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59941152
    Dan levert die zijn band in en zet die een eierdop op zijn kop!
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_59955367
    Zouden toch genoeg clubs moeten zijn die hem zouden willen hebben, toch?
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      maandag 7 juli 2008 @ 20:04:01 #105
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_59955394
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 20:02 schreef RayMania het volgende:
    Zouden toch genoeg clubs moeten zijn die hem zouden willen hebben, toch?
    Die clubs wachten wel tot de situatie onhoudbaar is en Meeuwis weg moet ipv mag. Dan is die goedkoper dan nu...
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_59955531
    Goede voetballer
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 8 juli 2008 @ 01:09:16 #107
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_59963340
    Is hij nog steeds pissed?
    Ik dacht dat de rust inmiddels weer terug was.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 8 juli 2008 @ 01:11:20 #108
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_59963364
    Wat een lul van een gozer lijkt het ....... wel een uitstekende voetballer moet ik zeggen. Ik zou het wel wat voor PSV vinden..
      dinsdag 8 juli 2008 @ 01:17:05 #109
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_59963437
    Hij lijkt echt een breuk te willen forceren. Grunn had geloof ik nog 3.2 mil voor hem over.
    Ik vraag me af of er een andere club is die dat bedrag voor hem neer wil leggen, helemaal gezien de huidige situatie.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 8 juli 2008 @ 01:41:43 #110
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_59963681
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 01:17 schreef venomsnake het volgende:
    Hij lijkt echt een breuk te willen forceren. Grunn had geloof ik nog 3.2 mil voor hem over.
    Ik vraag me af of er een andere club is die dat bedrag voor hem neer wil leggen, helemaal gezien de huidige situatie.
    Die wachten natuurlijk deze soap nog even af. Roda zal, als het zo doorgaat, niets anders kunnen doen dan hem verkopen. Gare naaistreek.
    pi_59964210
    Voor 2 miljoen mag hij van mij zo bij PSV tekenen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:40:04 #112
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_59972374
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 01:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Die wachten natuurlijk deze soap nog even af. Roda zal, als het zo doorgaat, niets anders kunnen doen dan hem verkopen.
    Roda had hem gewoon moeten verkopen voor 3 miljoen (een goede prijs voor een verdedigende middenvelder) en Tioté halen.
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
      donderdag 10 juli 2008 @ 19:48:23 #113
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_60026411
    Meeuwis is aangeboden bij diverse clubs (waaronder FC Twente) voor een bedrag rond de 2.5 miljoen euro. Raymond Atteveld heeft naar het schijnt een affaire gehad met de vrouw/vriendin van Meeuwis. Meeuwis is dus met recht kwaad en het pleit voor hem dat ie het allemaal stil houdt en niet de media zoekt!
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
      donderdag 10 juli 2008 @ 19:53:42 #114
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_60026519
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 19:48 schreef Babbatuur het volgende:
    Meeuwis is aangeboden bij diverse clubs (waaronder FC Twente) voor een bedrag rond de 2.5 miljoen euro. Raymond Atteveld heeft naar het schijnt een affaire gehad met de vrouw/vriendin van Meeuwis. Meeuwis is dus met recht kwaad en het pleit voor hem dat ie het allemaal stil houdt en niet de media zoekt!
    Dat is dikke bullshit, Atte heeft helemaal niks gedaan. Meeuwis kon gewoon meer gaan verdienen bij Groningen, alleen heeft ie rondom Kerst met zijn stomme kop zijn contract verlengd. Nu gaat ie huilie doen omdat hij niet weg kan/mag....

BTW: vandaag nog met een ex-Roda middenvelder gebabbeld; hij gaf wel toe dat het bij Roda intern rommelt, er waren meer spelers die Atte liever kwijt dan rijk zijn....
      maandag 14 juli 2008 @ 19:40:58 #115
    54880 Cruoninga
    Est. MXL AD
    pi_60103990
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 11:21 schreef DarkShine het volgende:
    Tsja, hij is belangrijk voor Roda en overal worden momenteel absurde prijzen gevraagd. Waarom zou Roda dan niet 1 of 2 mil boven een normale prijs gaan zitten?
    Een beetje late reactie, maar ik ben het met je eens. Hij heeft zelf een contract ondertekend dus mag Roda vragen wat het wil. Ze kunnen er ook gewoon voor kiezen hem in principe niet te verkopen. Net als FCG bij Suarez destijds. Anders zijn contracten niets meer waard immers.
    pi_60110297
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 19:48 schreef Babbatuur het volgende:
    Atteveld dopt mijn wijf en daarom wil ik nooit meer met hem werken

Denk je dat hij die uitspraak zou doen?
    pi_60110602
    Kom maar naar Ajax.
      woensdag 23 juli 2008 @ 13:31:31 #118
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_60294059
    Volgens Servé Kuijer heeft Groningen 2,75 miljoen geboden op Meeuwis en weigerde men ook maar één cent meer te betalen.

Groningen zou Meeuwis echter voor hebben gehouden dat Roda niet akkoord ging met 3,3 miljoen...
    Planning:
    -
      woensdag 23 juli 2008 @ 13:45:44 #119
    54880 Cruoninga
    Est. MXL AD
    pi_60294378
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 13:31 schreef DarkShine het volgende:
    Volgens Servé Kuijer heeft Groningen 2,75 miljoen geboden op Meeuwis en weigerde men ook maar één cent meer te betalen.
    Groningen mag natuurlijk zelf bepalen tot hoever ze voor een bepaalde speler willen gaan. Niks mis mee toch?
    quote:
    Groningen zou Meeuwis echter voor hebben gehouden dat Roda niet akkoord ging met 3,3 miljoen...
    Wat is je punt precies? Dat ze Meeuwis de kop op hol hebben gebracht? Denk je dat als hij had geweten dat Groningen slechts 2,75 had geboden hij Roda niets kwalijk had genomen, maar wanneer zijn werkgever niet met 3,3 akkoord was gegaan hij diep verontwaardigd zou zijn geweest?
    pi_60294449
    Och ja, het zegt ook wat over Meeuwis dat hij nog nooit om een fatsoenlijke manier vertrokken is bij een club. Verder prima voetballer hoor...
      woensdag 23 juli 2008 @ 14:10:27 #121
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_60294971
    Mijn bedoeling was niet om een bepaalde kant op te schoppen. Dit is echter wel wat Kuijer aangeeft.

Mocht het zo zijn dat het klopt was Kuijer zegt (ik zeg dus niet dat het zo is) zou me dat wel enorm tegenvallen van FCG na eerdere transfers daar. Maar nogmaals mocht...
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 13:48 schreef JLSB het volgende:
    Och ja, het zegt ook wat over Meeuwis dat hij nog nooit om een fatsoenlijke manier vertrokken is bij een club. Verder prima voetballer hoor...
    De persoon Meeuwis valt me persoonlijk vies tegen. Ging hier van hero naar zero in no-time.

Volgens Kuijer is het conflict wel op te lossen. Zou om een kwestie van respect gaan...
    Planning:
    -
      woensdag 23 juli 2008 @ 14:18:32 #122
    54880 Cruoninga
    Est. MXL AD
    pi_60295199
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 14:10 schreef DarkShine het volgende:
    Mijn bedoeling was niet om een bepaalde kant op te schoppen. Dit is echter wel wat Kuijer aangeeft.

Mocht het zo zijn dat het klopt was Kuijer zegt (ik zeg dus niet dat het zo is) zou me dat wel enorm tegenvallen van FCG na eerdere transfers daar. Maar nogmaals mocht...

Zonder het straatje van de FCG-directie schoon te vegen hoor, maar waarom zouden ze dat doen: Meeuwis een ander bedrag melden dan ze daadwerkelijk hadden geboden? Voor Meeuwis' wens om te vertrekken (om welke reden dat dan ook was) had dat toch niets uitgemaakt? Hij had toch net zo goed zijn kont in de krib gegooid als die had gehoord dat Groningen 2,75 had geboden ipv 3,3? Het lijkt me niet dat die ineens trouw aan Roda had gezworen als die had gehoord dat men minder dan 3 miljoen voor hem over had.

Het alternatief (Femi) hebben ze uiteindelijk trouwens wel voor 3,3 gehaald. Of ze waren er van ovetuigd dat Femi beter is dan Meeuwis of dat gerucht van jou is niet waar.
      woensdag 23 juli 2008 @ 14:27:31 #123
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_60295428
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 14:18 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Zonder het straatje van de FCG-directie schoon te vegen hoor, maar waarom zouden ze dat doen: Meeuwis een ander bedrag melden dan ze daadwerkelijk hadden geboden? Voor Meeuwis' wens om te vertrekken (om welke reden dat dan ook was) had dat toch niets uitgemaakt? Hij had toch net zo goed zijn kont in de krib gegooid als die had gehoord dat Groningen 2,75 had geboden ipv 3,3? Het lijkt me niet dat die ineens trouw aan Roda had gezworen als die had gehoord dat men minder dan 3 miljoen voor hem over had.

Het alternatief (Femi) hebben ze uiteindelijk trouwens wel voor 3,3 gehaald. Of ze waren er van ovetuigd dat Femi beter is dan Meeuwis of dat gerucht van jou is niet waar.
    "Dat gerucht" komt van Kuijer zelf in de VI.
    Uit de VI aldus vaste prikbord bezoekers @ rodajcfans
    Planning:
    -
      donderdag 31 juli 2008 @ 17:46:10 #124
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_60470946
    Reactie van Nijland uit de papieren VI van deze week.
    quote:
    Hans Nijland: 'De uitlatingen van Servé Kuijer komen achterbaks over'

In Groningen is met verontwaardiging gereageerd op uitlatingen die Servé Kuijer vorige week deed in Voetbal International. De voorzitter van Roda JC sprak zijn ongenoegen uit over de gang van zaken rondom de afgeketste transfer van middenvelder Marcel Meeuwis naar de noordelijke club. 'FC Groningen heeft 2,75 miljoen euro geboden en geen cent meer', zei Kuijer. 'Maar Groningen heeft Marcel wijs gemaakt dat ze tot 3,3 miljoen zijn gegaan. Dat nemen we die club kwalijk. Ze hebben het hoofd van Marcel een beetje op hol gebracht. Zo ga je niet met elkaar om, een ongepaste actie van Hans Nijland.'

De algemeen directeur van FC Groningen draait er niet omheen: 'Ik ben behoorlijk pissig.' Volgens Nijland klopt de lezing van Kuijer niet. 'Het zit zo: we waren afgelopen zomer zeer geïnteresseerd in een overname van Meeuwis. Op een gegeven moment heb ik zijn zaakwaarnemer Louis Laros gevraagd naar een indicatie van de transfersom. Zijn inschatting was dat er te praten viel over een bedrag tussen de drie en 3,5 miljoen euro. Maar uit de onderhandelingen bleek dat Roda niet onder de vier miljoen wilde zakken, terwijl wij niet verder wilden gaan dan 2,75. Nu doen wij wel eens gekke dingen, maar geen idiote dingen. Enfin, de overgang ketste af en wij schakelden door naar onze tweede kandidaat Femi. Ik vermoed dat Roda daar een beetje van geschrokken is. Ze hebben hoog spel gespeeld en verloren. Dan moet je de gevolgen accepteren en niet achteraf rare verhalen gaan verspreiden. Niemand van ons heeft het door Kuijer genoemde bedrag aan Marcel voorgehouden. Weet je wat ik nog het ergste vind? Twee weken geleden kwam ik Kuijer tegen tijdens de lancering van Eredivisie Live. We gaven elkaar een hand en dat was het. Als je dan een paar dagen later in de media gaat uithalen, komt dat achterbaks over op mij. Wees een flinke vent en zeg het dan recht in mijn gezicht. Servé loopt al een tijdje mee in de voetballerij, ik schatte hem altijd in als een kundig bestuurder en een correcte vent. Dit valt me heel erg tegen van hem. Een mooie spreuk luidt: alleen de waarheid kan het onrecht tarten. Laat ze daar in Limburg maar eens over nadenken.'
    pi_60478869
    Door 3,3 te melden aan Laros is de kans groter dat hij erger gaat schoppen bij Roda
    pi_60487114
    Vreemd. Als je aan Meeuwis vertelt 3,3 te bieden neemt hij toch meteen contact op met Kuijer en komt dit leugentje meteen uit. Ik heb Hans Nijland wel eens in het dagelijks leven meegemaakt, hij is hard maar fair, en zal je nooit voorliegen. Dit verhaal lijkt me vrij onwaarschijnlijk dus.
    pi_61261216
    Smerige actie gisteren, met die arm van een Twente speler.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_61261231
    Wat een lage actie was dat inderdaad. Ongelofelijk

Heel erg laag..
      zondag 31 augustus 2008 @ 11:11:56 #129
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61261252
    Ik was het alweer vergeten, dat was echt smerig. Wat was zijn reactie ook alweer dat ie dat wel kon hebben?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_61261259
    ach, dat soort dingen gebeuren zo vaak, alleen nu was het voor tv zichtbaar

alleen Tioté had de verkeerde om wraak op te nemen geloof ik
      zondag 31 augustus 2008 @ 14:40:36 #131
    171357 Rikketik
    Dorothy was right, though
    pi_61265217
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 11:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
    Smerige actie gisteren, met die arm van een Twente speler.
    Kneep hij er dan echt in? Kon het niet goed zien in de herhaling.

Anders is het wel een erg trieste actie.
    Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
      zondag 31 augustus 2008 @ 15:13:21 #132
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_61266042
    Ik vond het wel een mooie actie. Die Tioté is ook geen lieverdje. Meeuwis kent hem nog wel van vorig seizoen.
    pi_61266112
    hij trok zijn arm gewoon naar achter en kneep erin, vieze actie was dat... Tiote ging later ook niet vrijuit, wat een hufterige buiktrap wa dat...
    Enschede, onze stad! ons domein!
    pi_61266164
    Het stelde volgens mij niet veel voor, maar hij moest wel van Tiote afblijven.
    That's all folks!
      zondag 31 augustus 2008 @ 15:43:58 #135
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_61266770
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 15:15 schreef Lamzak_ het volgende:
    hij trok zijn arm gewoon naar achter en kneep erin, vieze actie was dat... Tiote ging later ook niet vrijuit, wat een hufterige buiktrap wa dat...
    Dan moet je maar niet met zo'n arm gaan voetballen.
    pi_61266847
    Tiote schopt een paar minuten hiervoor vol janssen in ze edele delen, maar daar wordt ook niet eens voor gefloten!
      zondag 31 augustus 2008 @ 15:53:40 #137
    21578 Elvislives
    Fietstas, Pumista
    pi_61267013
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 15:47 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    Tiote schopt een paar minuten hiervoor vol janssen in ze edele delen, maar daar wordt ook niet eens voor gefloten!
    Zitten die delen bij jou ter hoogte van je borst?

Of zag ík het helemaal verkeerd...
    No chingues con mi barrio!
    Vamos el TRI!
      zondag 31 augustus 2008 @ 15:54:43 #138
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_61267042
    Was inderdaad op de borst, donkerrood had dat moeten zijn.
      zondag 31 augustus 2008 @ 16:15:06 #139
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_61267496
    Meeuwis met zowat een ippon , Tioté met karatetrap, was het wel een voetbalwedstrijd.

Mooie is gewoon dat Meeuwis erbij zei, hey Cheikh hoe is het met je!
    Forza Roda
    pi_61274065
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 15:53 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Zitten die delen bij jou ter hoogte van je borst?

Of zag ík het helemaal verkeerd...
    verkeerd gezien iemand zei dat ie daar werd geraakt.. niet dus
      dinsdag 25 november 2008 @ 08:19:17 #141
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63497646
    quote:
    PSV volgt Marcel Meeuwis
    OP LIJSTJE Roda JC’er in beeld als mogelijke vervanger Edison Mendez

VOETBAL – PSV ziet in Roda JC’er Marcel Meeuwis een goede vervanger van Edison Mendez. De Eindhovense club houdt er rekening mee dat de Ecuadoriaan in de winter vertrekt. Hij heeft een vaste afkoopsom in zijn contract laten opnemen.

PSV-trainer Huub Stevens werkte in zijn Roda-periode al samen met Meeuwis en liet zich toen geregeld zeer positief uit over de middenvelder.

PSV verliest wellicht ook Carlos Salcido. De verdediger zegt serieus te willen nadenken over aanbiedingen die hem vanuit Zuid- Amerika zijn gedaan. „Het heeft geen zin om daar nu meer over te zeggen.

Binnen een paar weken zal er wel duidelijkheid komen”, aldus de Mexicaan. Een klein jaar geleden werd hij nadrukkelijk in verband gebracht met Valencia, waar voormalig PSV-coach Ronald Koeman toen emplooi vond. Volgens Salcido is díe club op dit moment niet in beeld om hem aan te trekken.

Bron: LD / DDL
    Planning:
    -
    pi_64236919
    quote:
    'Manchester City op de tribune voor Meeuwis'

Marcel Meeuwis wordt tijdens Roda JC-FC Groningen bekeken door scouts van Manchester City. Dat gerucht meldde de commentator bij Eredivisie Live vanavond.

De middenvelder van Roda staat al langere tijd in de belangstelling van enkele clubs, maar vooralsnog werden alleen Nederlandse clubs genoemd. Zo zou FC Groningen ook hengelen naar de diensten van de verdedigende middenvelder.

Het steenrijke Manchester City zou Meeuwis echter ook op een lijstje kunnen hebben staan, meldt Eredivisie Live vanavond. Bevestigt is het bericht echter niet.

De zaakwaarnemer van Meeuwis, Louis Laros, verklaarde eerder aan Goal.com niets te weten van een mogelijk vertrek van de Limburger.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      maandag 22 december 2008 @ 17:58:16 #143
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_64251585
    pi_68968199
    quote:
    Meeuwis naar Bundesliga

Van onze sportcorrespondent

KERKRADE, woensdag
    Marcel Meeuwis vertrekt vrijwel zeker aan het einde van dit seizoen bij Roda JC. De 28-jarige middenvelder staat op het punt om naar de Bundesliga te verkassen.

Er is inmiddels een officieel bod neergelegd bij Roda JC. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om Borussia Mönchengladbach. „Het is nu zaak dat beide clubs het over de hoogte van de afkoopsom eens worden. Het ziet er echter naar uit dat het in de komende dagen allemaal goed komt”, aldus Louis Laros, zaakwaarnemer van Meeuwis, die de interesse van Borussia wil bevestigen noch ontkennen.

Roda JC-trainer Harm van Veldhoven houdt al min of meer rekening met het vertrek van Meeuwis. „Marcel heeft mij gezegd dat er interesse is voor hem uit Duitsland. Ik begrijp dat een speler hogerop wil.”
      woensdag 13 mei 2009 @ 09:14:33 #145
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68968217
    quote:
    Marcel Meeuwis naar Duitsland

Marcel Meeuwis speelt komend seizoen vrijwel zeker niet meer voor Roda JC. De 28-jarige middenvelder staat op het punt naar Borussia Mönchengladbach te vertrekken.

Die club strijdt om klassebehoud in de Duitse Bundesliga.

Beide clubs zijn in verregaande onderhandeling over de transfersom. Volgens zijn zaakwaarnemer Louis Laros heeft Meeuwis zelf nog geen akkoord bereikt. „Eerst moeten de clubs eruit zien te komen.”

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
    quote:
    Meeuwis op weg naar Gladbach
    RODA JC Transfer in afrondende fase

Marcel Meeuwis vertrekt zo goed als zeker bij Roda JC. De 28-jarige middenvelder wordt begeerd door een aantal Duitse clubs. Volgens goed ingevoerde bronnen is Borussia Mönchengladbach de belangrijkste gegadigde om hem over te nemen van Roda JC. Beide clubs zijn momenteel in verregaande onderhandeling over de transfersom.

Meeuwis’ zaakwaarnemer Louis Laros bevestigt de onderhandelingen, maar wil niet zeggen om welke club het gaat. Ook bij Roda houdt men de kaken stijf op elkaar. Volgens Laros is er nog geen overeenstemming tussen Meeuwis en zijn mogelijk nieuwe werkgever, omdat eerst de clubs eruit moeten zien te komen. „Maar we hebben wel ons huiswerk al gedaan”, aldus Laros. „Ik verwacht geen problemen als de clubs eenmaal een akkoord hebben bereikt.”

Meeuwis kwam in 2006 over van VVV en ontpopte zich snel tot één van de dragende krachten in Kerkrade.

Roda wilde een nieuwe ploeg bouwen om de aanvoerder en verlengde zijn in 2009 aflopende contract anderhalf jaar geleden tussentijds tot 2012. De Brabander raakte daarna betrokken bij een aantal aanvaringen met trainer Raymond Atteveld, waarop hij ruim een jaar geleden liet weten absoluut weg te willen.

In april 2008 meldde FC Groningen zich voor Meeuwis, maar de noorderlingen kwamen niet tot overeenstemming met Roda.

Meeuwis was zwaar teleurgesteld over het afketsen van de transfer.

Ook in de zomer en tijdens de winterstop bleef de door Meeuwis zo gewenste overgang uit, ondanks geruchten over interesse van onder andere PSV. Hoewel hij aangaf alleen met Roda bezig te zijn, was duidelijk dat hij snakte naar een nieuwe omgeving. Meeuwis draaide een beduidend minder seizoen dan in zijn eerste twee jaren, maar wist toch de aandacht te wekken van enkele Duitse clubs. Als er geen gekke dingen meer gebeuren, zal de middenvelder volgend seizoen te zien zijn in het Borussia Park van Mönchengladbach.

De vraag is alleen op welk niveau.

De club van onder anderen Roel Brouwers en Patrick Paauwe is verwikkeld in een hevige degradatiestrijd.

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
    Planning:
    -
      Trouwste user 2022 woensdag 13 mei 2009 @ 18:26:23 #146
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_68986812
    Mooie club voor 'm

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_68986939
    Het blijft dus een binnenlandse transfer voor Meeuwis.
      woensdag 13 mei 2009 @ 19:31:13 #148
    154705 Nozomi
    Relatie = melk, single = wijn
    pi_68988970
    Kan ie degradatievoetbal op een hoger niveau spelen...
      vrijdag 15 mei 2009 @ 14:12:46 #149
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_69055819
    quote:
    Roda JC en Gladbach akkoord over Meeuwis

Marcel Meeuwis gaat Roda JC verruilen voor Borussia Mönchengladbach. De middenvelder moet alleen persoonlijk nog rond komen.

Roda JC en Borussia Mönchengladbach hebben elkaar gevonden in een afkoopsom voor het tot medio 2012 lopende contract van Meeuwis. Met het akkoord is de weg vrij voor de overstap van de middenvelder naar de Bundesliga, aangezien er geen problemen worden verwacht met het inwilligen van de persoonlijke eisen van Meeuwis.

De 28-jarige Meeuwis wordt de vierde Nederlander in de selectie van Borussia Mönchengladbach. Bij Die Fohlen staan ook Patrick Paauwe, Roel Brouwers en Tobias Levels onder contract.

Roda JC dreigt met Sekou Cissé nog een vaste waarde kwijt te raken. De Ivoriaanse aanvaller is dicht bij een akkoord met FC Twente, maar staat ook in de belangstelling van PSV. De Eindhovense club zou zich al hebben gemeld in Kerkrade voor Cissé.

VI
    pi_69150834
    Nu officieel dus voor 3 jaar naar Duitsland.
      maandag 18 mei 2009 @ 14:42:09 #151
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69151445
    En dat is onruststoker 1

Speelde afgelopen seizoen als een dweil, kwam telkens in de media met gejank over Roda. Rondom de Bekerfinale vorig jaar had hij het al verziekt bij een deel van de Roda aanhang.

Ik persoonlijk zal hem niet missen.
    En zijn gejank in de media al helemaal niet
    Planning:
    -
      dinsdag 21 juli 2009 @ 11:34:07 #152
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_71174025
    quote:
    Laatste actie voor Roda kost Meeuwis seizoenstart

Marcel Meeuwis moet noodgedwongen toekijken bij de eerste twee officiële wedstrijden van Borussia Mönchengladbach. Zijn laatste actie voor Roda JC zet de middenvelder buitenspel.

Meeuwis ging in de thuiswedstrijd van de play-offs die Roda JC speelde tegen SC Cambuur in de fout. Voor een charge op Nassir Maachi kreeg hij een rode kaart, die hem een schorsing van drie duels opleverde. De middenvelder miste de return in Leeuwarden, waar Roda JC zich handhaafde in de Eredivisie.

Meeuwis verhuisde naar Borussia Mönchengladbach, maar daarmee was hij niet verlost van de straf. De Duitse bond heeft de openstaande schorsing overgenomen, zo kregen Die Fohlen te horen. 'Hij kan de bekerwedstrijd tegen FSV Frankfurt en het eerste competitieduel bij VfL Bochum niet spelen', aldus technisch directeur Max Eberl.

Bron: VI
    Planning:
    -
    pi_72099964
    Hoe doet hij het eigenlijk in Duitsland?
      zondag 23 augustus 2009 @ 13:12:05 #154
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_72100587
    vorige week zijn debuut gemaakt bij BMG; speelde best aardig, verwachtingen zijn wel hoog (voor iemand die in NL nooit in de top speelde).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')