Daar waar ik een kantoorslaaf ben, en op zaterdag minimaal tot 14:00 in mijn bed lig, heb ik helaas niet de tijd om naar een postkantoor te gaan. Dus vandaar: De postkiosk!
Best makkelijk, dat je nu dus ook bij de supermarkt je pakketjes kan afleveren. Ik merk alleen wel twee min puntjes:
Ik schaam mij normaal nergens voor, maar ik vind het nogal akward om met enorme dozen de supermarkt binnen te lopen, tussen de mensen met winkelwagentjes en -manden te gaan staan, de enorme doos die niet op de toonbank past te overhandigen terwijl ik weet dat de supermarkt er totaal geen ruimte voor heeft. Vooral voor het onervaren kassameisje vind ik dit altijd best zielig, die dan staat te stuntelen om in de krappe ruimte die ze heeft er een zegel op te plakken.
Het komt wel eens voor dat de pakketzegels op zijn. Begrijpelijk, deze moeten ingekocht worden, maar koop er dan gelijk 1000 in en maak strakke prijsafspraken met de TNT-post, zou ik zeggen.
Het duurt zo lang. Stel, ik had zojuist een pakketje weggebracht. Die wordt dan maandag tegen de avond aan door de TNT-post opgehaald, dinsdag verwerkt, waardoor het vaak pas op woensdag aan komt.
Hopelijk gaat dat in de toekomst wat beter. Vooral omdat alle postkantoren weg gaan.