Nocentini gokt op morgen kennelijk. Hopelijk lukt het hem ook om die Rebellin (die is pas naar, Evans nietquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar wat voor belang heeft Nocentini daar bij, die blijft zo tweede.
Rebellin kon toch nooit bergjes over die hoger dan een meter of 800 waren? In de Tour de France rijdt hij er altijd als een drol bij.quote:
slim van Nocentini kan Gerolsteiner het werk doen morgen ipv de toch zwakkere AG2R ploegquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Nocentini gokt op morgen kennelijk. Hopelijk lukt het hem ook om die Rebellin (die is pas naar, Evans niet) te pakken.
Helaas ligt de aankomst wel opnieuw beneden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:54 schreef Leatherface het volgende:
Morgen dan maar volle bak aanvallen op de Eze, zoals Contador vorig jaar.
Heb je überhaupt gekeken? Hij heeft het vandaag niet bergop verloren hoor...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rebellin kon toch nooit bergjes over die hoger dan een meter of 800 waren? In de Tour de France rijdt hij er altijd als een drol bij.
Mwah, Rebellin heeft wel zijn verantwoordelijkheid genomen in deze koers. Ik heb Nocentini nog niet meer dan 10 seconden in beeld gezien, zou een flater zijn als die won. Rebellin heeft vorig jaar nog op een lullige manier Parijs-Nice verloren, ik gun hem de zege wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Nocentini gokt op morgen kennelijk. Hopelijk lukt het hem ook om die Rebellin (die is pas naar, Evans niet) te pakken.
Inderdaad. Het deelnemersveld was al niet zo heel sterk. Evans was de grootste naam maar die had een beetje pech deze week.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:56 schreef Gitanki het volgende:
Gesink zal niet meer aanvallen lijkt me, zal vandaag een flinke klap hebben gekregen en morgen eerder nog verder terugzakken
Rebellin koerst t/m de Giro en dan vanaf Augustus tot einde van het jaar weerquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rebellin kon toch nooit bergjes over die hoger dan een meter of 800 waren? In de Tour de France rijdt hij er altijd als een drol bij.
Nee maar het verbaast me gewoon dat Rebellin dat kan. Bij de Tour haalt hij de eerste 40 niet tijdens een bergetappe. Ik zou denken dat Evans met 4 vingers in de neus hem zou kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:57 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Heb je überhaupt gekeken? Hij heeft het vandaag niet bergop verloren hoor...
Dat dus.. Maar hij is pas 21 dus daar zijn we voorlopig nog niet vanaf. Hij moet dit zien als een belangrijke les. Ik denk alleen niet dat ie morgen nog in staat is om iets te doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:59 schreef Cootz het volgende:
Jammer voor Gesink en jammer voor Nederland, maar wielrennen is wel heel mooi zo
Rebellin is geen fervente Tourrijderquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vooral van Ten Dam en Moerenhout mag je toch iets meer verwachten.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:57 schreef icebliss het volgende:
Rabobank bezwijkt wel onder de druk zeg. Gesink veel te vroeg alleen. De helft van het peloton zat nog voor de eerste Raborenner na Gesink.
Nou ja, lullig. Hij verloor op het laatste moment, maar wel van iemand die toen duidelijk de betere was.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Mwah, Rebellin heeft wel zijn verantwoordelijkheid genomen in deze koers. Ik heb Nocentini nog niet meer dan 10 seconden in beeld gezien, zou een flater zijn als die won. Rebellin heeft vorig jaar nog op een lullige manier Parijs-Nice verloren, ik gun hem de zege wel.
Klopt, maar ik vind het wel jammer voor hem(Gesink)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:41 schreef Cootz het volgende:
Schitterende etappe trouwens wel zo... wielrennen is echt weer leuk zo!
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:02 schreef Ereinion het volgende:
Rebellin heeft al in geen eeuwen meer de Tour gereden Kloeklop. Daarnaast, de Tanneron is wel wat anders dan de langere en steilere beklimmingen in de Tour.
pff wielrennen bestaat uit meer dan alleen de Tour. Rebellin heeft ook zelden de Tour gereden de laatste jaren of was al na 1 week uit koers.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee maar het verbaast me gewoon dat Rebellin dat kan. Bij de Tour haalt hij de eerste 40 niet tijdens een bergetappe. Ik zou denken dat Evans met 4 vingers in de neus hem zou kunnen kloppen.
Waren dit de Alpen of de Pyreneeen?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee maar het verbaast me gewoon dat Rebellin dat kan. Bij de Tour haalt hij de eerste 40 niet tijdens een bergetappe. Ik zou denken dat Evans met 4 vingers in de neus hem zou kunnen kloppen.
De Mont Ventoux is natuurlijk wel serieus klimmen, zelfs als je niet tot de top gaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:04 schreef groenen het volgende:
[..]
Waren dit de Alpen of de Pyreneeen?
Weet je welke maand het is ? Het is maart ...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zou denken dat Evans met 4 vingers in de neus hem zou kunnen kloppen.
Ze gingen toch tot zo'n 1300 meter? Dat lijkt me voldoende om een slag te slaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Mont Ventoux is natuurlijk wel serieus klimmen, zelfs als je niet tot de top gaat.
vandaag?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:08 schreef Ambrosius het volgende:
Nog wel drie leuke cols vandaag, al zal het vooral op de Col d'Eze moeten gebeuren.
x Het is maart , Rebellin bouwt hier een vormpiek in , voor Evans valt die in juli ...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is dat toch ... constant dit als argument gebruiken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:16 schreef Tommeke het volgende:
Blegh, wieltjeszuigend naar de 1e plaats...
slim en knap gespeeld van Rebellin is dat zeker maar een aantrekkelijke renner is het zeker niet. Hij glijdt wel altijd mee, neemt zo nu en dan ook eens over maar aanvallen doet hij zelden. Vandaar dat argument.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:18 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Wat is dat toch ... constant dit als argument gebruiken.
Fränk Schleck, die heeft ook een abonnement op vallenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:05 schreef TimoBasso het volgende:
Wie was die csc renner die uit de bocht vloog? ( die had echt "Geluk" met die rotswand )
Inderdaad, het is slim gereden, maar hij rijdt amper op kop en valt amper aan, geef mij maar een renner die d'r lekker in knalt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
slim en knap gespeeld van Rebellin is dat zeker maar een aantrekkelijke renner is het zeker niet. Hij glijdt wel altijd mee, neemt zo nu en dan ook eens over maar aanvallen doet hij zelden. Vandaar dat argument.
Het is Rebellin zijn goed recht maar dat maakt hem bij sommige geen geliefd renner.
Nogal ,Lombardia 2007quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Fränk Schleck, die heeft ook een abonnement op vallen
Dat doet ie inderdaad nogal vaak en het liefst op cruciale momenten, vooral die knullige val in Lombardije en eerder ook in de AGR.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Fränk Schleck, die heeft ook een abonnement op vallen
Z'n reactie: 'Ik heb geleerd dat ik de volgende keer harder bergaf moet rijden'quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:40 schreef du_ke het volgende:
Jammer voor Gesink maar laat het een les zijn
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Z'n reactie: 'Ik heb geleerd dat ik de volgende keer harder bergaf moet rijden'![]()
Maar goed, dat is volgens mij ook de hoofdreden dat Rebellin op zijn leeftijd nog op dit niveau kan meespelen. Hij weet héél goed om te gaan met zijn krachten. Veel beter dan menig tegenstander ...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad, het is slim gereden, maar hij rijdt amper op kop en valt amper aan, geef mij maar een renner die d'r lekker in knalt.
hij viel ook in LBL 07 en werd nog 3e met een gebroken rib vorig jaarquote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:14 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat doet ie inderdaad nogal vaak en het liefst op cruciale momenten, vooral die knullige val in Lombardije en eerder ook in de AGR.
overigens was dat wel even een klassiek schrikmoment toen ik die renner in het geel er bij zag liggen
Ze kunnen eens informeren bij Alexander A. of Floyd L. hoe je de dag na een inzinking terug wonderen kunt doen ...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:45 schreef Ericr het volgende:
Rabo mag terug naar de tekentafel (of naar de bloedbank in Wenen).
Wat moet Alexander Arekeev hem dan vertellen /quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze kunnen eens informeren bij Alexander A. of Floyd L. hoe je de dag na een inzinking terug wonderen kunt doen ...
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:59 schreef Cootz het volgende:
Jammer voor Gesink en jammer voor Nederland, maar wielrennen is wel heel mooi zo
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:40 schreef du_ke het volgende:
Jammer voor Gesink maar laat het een les zijn
Er is een verschil tussen enerzijds de kat uit de boom kijken omdat anderen dom genoeg zijn om zich kapot te rijden en anderzijds zo passief zijn dat je nog liever jezelf in het verlies rijdt dan zelf wat te doen, zoals Rebellin vorig jaar deed in PN. Op het moment dat Contador (zijn grootste concurrent) wegsprong, zat Rebellin gewoon verontwaardigd rond te kijken met een "Hey, je verwacht toch niet dat ik zelf voor mijn overwinning ga rijden?" mentaliteit.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:43 schreef DutchSL het volgende:
Rebellin is (itt. een bepaalde Australiër) een renner die juist wél fantastische wielermomenten heeft laten zien en wanneer het nodig is geweldig uit zijn schulp komt. Ik heb hem ooit bezig gezien in de Giro dell Emilia, ongelovelijk.. en paar weken terug nog in de Haut-Var gewoon de actievste, sterkste en beste renner. Dat in Nederland het andere uiterste (Boogerd) een paar keer door simpelweg dom te rijden een paar keer verloren heeft van een dankbaar gebruik makende Rebellin betekend nog niet dat Rebellin altijd zo gereden en gewonnen heeft.
Hoe kun je Gesink in godsnaam vergelijken met een dopehond die toen hij de 30 gepasseerd was pas goed begon te fietsen (het mountainbiken daargelaten). En hem vergelijk je met een supertalent die op zijn 21e al menigeen zijn hielen laat zienquote:Op zondag 16 maart 2008 10:14 schreef kawotski het volgende:
Gesink is de nieuwe 'Chicken', dus we gaan ooit een leuke Tour tegemoet..
Misschien omdat ze allebei goede klimmers zijn, allebei erg dun zijn, allebei voor dezelfde ploeg reden, dus ook met dezelfde outfit en met een bril en helm dan ook wat op elkaar lijken?quote:Op zondag 16 maart 2008 11:56 schreef TheArt het volgende:
Hoe kun je Gesink in godsnaam vergelijken met een dopehond die toen hij de 30 gepasseerd was pas goed begon te fietsen (het mountainbiken daargelaten). En hem vergelijk je met een supertalent die op zijn 21e al menigeen zijn hielen laat zien
quote:Op zondag 16 maart 2008 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gisteren was het helemaal een deja-vu, een smalle gele achter een oranje treintje.
Je kan het ook anders zien. Als je met zo'n ploeg 4e in (ok.. een wat afgezwakte P-N qua deelnemersveld) kan worden. Dan beloofd dat nog wat voor de toekomstquote:Op zondag 16 maart 2008 13:24 schreef knep het volgende:
Jammer van de zwakke Rabo ploeg in P-N, als je op de Tanneron alleen zit dan houdt het op.
Vooral als je dan ook nog eens slecht daalt.
Mooi leer moment voor Gesink en de ploeg.
15.10 op Sporza iig.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:27 schreef Cootz het volgende:
Hoe laat is 't op tv?
Wat doen De Maar en Flecha in de kopgroep? Gisteren kwamen ze nauwelijks een molshoop opquote:Op zondag 16 maart 2008 14:43 schreef Bartoli het volgende:
de kopgroep nu:
Charteau, Losada Alguacil (GCE), Lorenzetto (LAM), Albasini, Corioni , Santaromita(LIQ), Van Den Broeck (SIL), Julich, Kolobnev, Kroon, Sorensen, Voigt (CSC), Pauriol (C.A), Gilbert, Jegou (FDJ), Benitez, Cobo Acebo, Passeron (SDV), Pineau (BTL), Possoni (THR), Huguet (COF), De Maar, Flecha (RAB), Arrieta, Dupont (ALM), Tosatto (QST), Lequattre (AGR), Schröder (MRM), Lowe, Pate, Peterson (TSL) Hupond (SKS)
rond de 1.00 op het peloton
Nu niet meer in ieder geval...quote:Op zondag 16 maart 2008 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Zit Gesink ook nog in de groep gele trui?
Niet óp de crematie volgens mij, maar dat moet je ff in het dopingtopic nazoeken.quote:Op zondag 16 maart 2008 15:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde net op LdL een verhaal over een renner die in het crematorium bij de crematie van zijn doodgeboren zoontje een plasje moest inleveren... wat een schande
Strijd tegen doping is goed, maar dit slaat werkelijk waar alles
Ja zoiets is echt gewoon schandalig. Ze moeten ook gewoon zo'n controleur daar eens op aanpakken. Dan overtreed je de regels van je baas maar een keer maar zoiets dat is gewoon onmenselijk.quote:Op zondag 16 maart 2008 15:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde net op LdL een verhaal over een renner die in het crematorium bij de crematie van zijn doodgeboren zoontje een plasje moest inleveren... wat een schande
Strijd tegen doping is goed, maar dit slaat werkelijk waar alles
Rebellin zei dat niet Nocentiniquote:Op zondag 16 maart 2008 15:26 schreef thettes het volgende:
En dan zegt Nocentini dat hij wist dat Gesink niet goed kon dalen... moet je dit dan zien.
Oke, stukje fout geinterpreteerdquote:Davide Rebellin: "We wisten dat Gesink niet de beste daler was. Ik sprak erover met onder meer Nocentini en Popovitsj
nope, doping niet (en dat is nog niet bewezen), maar voor de rest is hij identiek, heb je m net zien asfalt happen..quote:Op zondag 16 maart 2008 11:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoe kun je Gesink in godsnaam vergelijken met een dopehond die toen hij de 30 gepasseerd was pas goed begon te fietsen (het mountainbiken daargelaten). En hem vergelijk je met een supertalent die op zijn 21e al menigeen zijn hielen laat zien
Ik ga dit seizoen maar eens wennen aan wielrennen kijken op Sporza...quote:Op zondag 16 maart 2008 16:05 schreef Remzz het volgende:
Ik heb het nu alweer gehad met Maarten Ducrot
Neh daarvoor zijn Dijkstra en Smeets te leuk om naar te luisterenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:05 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik ga dit seizoen maar eens wennen aan wielrennen kijken op Sporza...
Het lijkt nu eerder een voorbeschouwing op komende zaterdag bij Sporza.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Sporza is ook niet alles. Afwisselen tussen NOS en Sporza bevalt me het beste.
Was ook in beeld te zien. Nocentini nam de bocht echt heel lomp en knalde tegen een muurtje. Er was voor Gesink weinig houden meer aan, maar volgens mij rijden ze allebei nog wel gewoon mee in het peloton, toch?quote:Op zondag 16 maart 2008 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Gesink eerder vandaag in een afdaling over Nocentini gevallen, zeiden ze net op Sporza.
Ik schakelde net pas inquote:Op zondag 16 maart 2008 16:22 schreef Cootz het volgende:
[..]
Was ook in beeld te zien. Nocentini nam de bocht echt heel lomp en knalde tegen een muurtje. Er was voor Gesink weinig houden meer aan, maar volgens mij rijden ze allebei nog wel gewoon mee in het peloton, toch?
Ja.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:22 schreef Cootz het volgende:
[..]
Was ook in beeld te zien. Nocentini nam de bocht echt heel lomp en knalde tegen een muurtje. Er was voor Gesink weinig houden meer aan, maar volgens mij rijden ze allebei nog wel gewoon mee in het peloton, toch?
prutsploeg is het zeker niet maar die mannen hebben gisteren het werk voor twee moeten doen na opgave van Hayman en Tankinkquote:Op zondag 16 maart 2008 16:47 schreef knep het volgende:
Wat een prutsploeg heeft Rabo toch, als ik het goed gezien heb zat Gesink weer alleen in die groep.
Kan me nog steeds ergeren.
Welk werk? Het werk dat Lampre en Caisse aan het doen waren? De dag ervoor was het ook al Gerolsteiner dat vrijwel alles deed.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:48 schreef Bartoli het volgende:
prutsploeg is het zeker niet maar die mannen hebben gisteren het werk voor twee moeten doen na opgave van Hayman en Tankink
ik bedoel dat werk toen hij lek reed en in het begin voordat Lampre en Caisse mee gingen doenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Welk werk? Het werk dat Lampre en Caisse aan het doen waren? De dag ervoor was het ook al Gerolsteiner dat vrijwel alles deed.
Nou het viel me al op dat Gesink in de rit van de dag voor de Ventoux al alleen zat. De eerste teamgenoten finishten pas op 3 minutenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
prutsploeg is het zeker niet maar die mannen hebben gisteren het werk voor twee moeten doen na opgave van Hayman en Tankink
is toch normaal dat niemand meegaat over de Chabouret naar St. Etienne? OK ik geef toe dat Ten Dam normaal gezien mee moet kunnen maar die heeft de vorm van de Deutschland Tour nu ook niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:52 schreef knep het volgende:
[..]
Nou het viel me al op dat Gesink in de rit van de dag voor de Ventoux al alleen zat. De eerste teamgenoten finishten pas op 3 minuten.
Dat is denk ik ook het probleem voor meer mannen in die ploeg.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
is toch normaal dat niemand meegaat over de Chabouret naar St. Etienne? OK ik geef toe dat Ten Dam normaal gezien mee moet kunnen maar die heeft de vorm van de Deutschland Tour nu ook niet.
Posthuma die in Cannes won 2 jaar terug dacht ik is de enige die ze gemist hebben want die kende de wegen. Maar die viel letterlijk uit de Tirrenoquote:Op zondag 16 maart 2008 17:00 schreef knep het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook het probleem voor meer mannen in die ploeg.
Misschien dat ook de ploegleiding de kansen voor Gesink wat onderschat heeft en daardoor niet wat mensen mee heeft gestuurd die wel over dat soort bergen raken.
Hehe inderdaadquote:Op zondag 16 maart 2008 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Menchov beter voor Dekker kan rijden. Het zou jammer zijn indien Dekker een eventuele witte trui moet opgeven voor een zesde plaats voor Menchov.
Pff , een onbeduidend koersje waarin een veteraan wint voor de kopman van een regionaal ploegje ... Wie ligt daar nu van wakkerquote:Op zondag 16 maart 2008 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Toch wel weer genoten van een schitterend spannende Parijs-Nice, als t aan de UCI had gelegen hadden we dit moeten missen..
Als het aan de UCI had gelegen had Contador meegedaan en was het nog een stuk mooier geworden.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Toch wel weer genoten van een schitterend spannende Parijs-Nice, als t aan de UCI had gelegen hadden we dit moeten missen..
En hadden we Lhotellerie nooit ontdekt.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:12 schreef DutchSL het volgende:
Als het aan de UCI had gelegen had Contador meegedaan en was het nog een stuk mooier geworden.
quote:Op zondag 16 maart 2008 20:12 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Als het aan de UCI had gelegen had Contador meegedaan en was het nog een stuk mooier geworden.
quote:Op zondag 16 maart 2008 20:12 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Als het aan de UCI had gelegen had dit startveld enContador meegedaan aan de Ronde van Zuid-West China en was het nog een stuk mooier geworden.om 3h 's nachts op de betaalzender.
mooier zeker niet. had je Leipheimer en Contador aan de start en Klöden die Tirreno reed. Astana dat alles ging controleren wat nu niet was dus dan was het een stuk minder spannend geweest dat weet ik zeker.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:12 schreef DutchSL het volgende:
[..]
idd en nu kan Skil-Shimano met Lhotellerie naar den Tour.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En hadden we Lhotellerie nooit ontdekt.
Ik zeg niet dat het saaier was geworden maar de kans was groter omdat je dan één ploeg had die de boel controleerde. Tenzij ze net als CSC, waarvan je dat dit jaar verwachtte, als een kaartendoos in elkaar stortte.quote:Op maandag 17 maart 2008 01:10 schreef DutchSL het volgende:
Nee, het was inderdaad een hele saaie Paris-Nice vorig jaar onder UCI vlag en met Contador en Leipheimer in dezelfde ploeg.![]()
Hupond deed anders ook een prachtige vluchtpoging en sowieso is het leuk om een extra Nederlandse ploeg in actie te zien. Wat dat betreft heeft het Nederlandse wielerfanpubliek juist wel weer wat aan de ASOquote:Net zoals Skil (tjonge zeg, één aanvallende Fransman en het forum heeft weer een stok om de UCI mee te slaan gevonden..)
Leuk, maar organisatoren willen gewoon zelf beslissen wie ze laten starten en daar kan ik me volledig in vinden. Als je ploeg goed en schoon genoeg is mag je heus wel starten hoor. Astana heeft op puntje 2 ernstig gefaald en mag dit jaar laten zien wel een uitnodiging waard te zijn.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:07 schreef Ereinion het volgende:
Er zijn nu 18 ProTour ploegen, wat ruimte laat voor een stuk of 4 tot 7 wildcards.
Zal vast, maar de argumenten die ze naar buiten toe geven om Astana niet uit te nodigen, daar kan niemand van zeggen dat het onzin is.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:23 schreef Ereinion het volgende:
En Unibet was vorig jaar niet goed of schoon? En waarom hoeft de nog veel ernstiger beschadigde High Road ploeg niet aan te tonen dat ze schoon zijn?
Je gaat toch niet beweren dat er echt inhoudelijke argumenten achter die beslissing steken. De enige reden waarom Astana bijvoorbeeld niet in de Tirreno en Giro mogen starten (waar Di Luca, die nog 18 lopende zaken heeft wel mag rijden) is omdat ze willen aantonen dat ze onafhankelijk zijn van de UCI.
dat zelf bepalen van de ploegen OK maar eigenlijk is dat zoals jij hierboven al aanhaalt ook bullshit. Als je de 18 PT ploegen laat starten heb je idd ruimte voor 4 tot 7 wildcards waarmee je toch de kleinere ploegen in Fra, spa en zelfs Italie kan uitnodigen. Dat ze de lat dan zelf bij max 20 a 21 ploegen leggen ivm o.a veiligheid is hun probleem maar de mogelijkheid is er.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:07 schreef Ereinion het volgende:
Er zijn nu 18 ProTour ploegen, wat ruimte laat voor een stuk of 4 tot 7 wildcards.
En terecht overigens. Een organisator nodigt graag gemotiveerde ploegen uit, waarvan een of meerdere renners uit hun land komen ipv een ander meer obscuur non-ProTour-team bijvoorbeeld. Dat is niet alleen in Frankrijk zo, maar in elk land, waar wielerwedstrijden georganiseerd worden. In de Ronde van Polen zul je ook eerder Intel-Action verwachten ipv het Italiaanse Panaria. Het Poolse Intel-Action zul je weer niet vinden in de Eneco-tour, maar wel weer ploegen als Chocolade Jacques en Landbouwkrediet en ga zo maar door...quote:Op maandag 17 maart 2008 17:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Als Skill een Tour uitnodiging krijgt is dat ook alleen maar omdat FRANSMAN Lhotellerie een week lang goed in beeld rijdt. Als het een Nederlander of Deen was geweest dan zou de ASO er nog niet eens aan denken.
En zo hoort het ook. Kijk naar de Tour, het zijn de kleine Franse ploegen die in de aanloopweek voor het spektakel in de ontsnappingen zorgen. Kijk naar de Giro , het zijn de kleine Italiaanse ploegen die als bezetenen aanvallen om die motor te winnen. Kijk naar de Ronde van Vlaanderen , het zijn de kleine Vlaamse ploegen die een lange vlucht proberen op te zetten die zo lang mogelijk de tv-uitzending haalt ...quote:Op maandag 17 maart 2008 17:35 schreef Falco het volgende:
[..]
En terecht overigens. Een organisator nodigt graag gemotiveerde ploegen uit, waarvan een of meerdere renners uit hun land komen ipv een ander meer obscuur non-ProTour-team bijvoorbeeld. Dat is niet alleen in Frankrijk zo, maar in elk land, waar wielerwedstrijden georganiseerd worden. In de Ronde van Polen zul je ook eerder Intel-Action verwachten ipv het Italiaanse Panaria. Het Poolse Intel-Action zul je weer niet vinden in de Eneco-tour, maar wel weer ploegen als Chocolade Jacques en Landbouwkrediet en ga zo maar door...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |