abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2008 @ 17:09:46 #201
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57960817
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De kleuren bruinzwart of zwartbruin zijn in principe hetzelfde. Echter kan er altijd kleur verschil zitten aangezien de basislaag een essenfineer laag is. Doordat het een natuurproduct is, kan het ene product donkerder uitvallen dan het andere.
Ah, okidoki.
Geef mij maar Amsterdam
pi_57964625
Ik heb 2 solar (faktum) onderkasten gekocht, 1 met lades; Op de frontjes daarvan zitten 2 gaatjes voorgeboord om te passen op een rationell lade en een deurpaneel die volgens de verkoper ook op een rationall lade zou passen om een apotheek kast van te maken, echter in de deur zitten alleen 4 ronde gaten voor scharnieren. Zijn deur panelen voor apothekerkasten anders dan gewone deuren? Anna snapt geen bal van mijn vragen en bij de service telefoon is een lange wachttijd.
  donderdag 10 april 2008 @ 20:28:19 #203
3185 Adelante
To let it go now
pi_57964956
Ik moest blokjes hout in de scharniergaten van de deur van mij apothekerskastslaan om er vervolgens de lades aan te kunnen bevestigen, dat moet als het goed is zijn meegeleverd met de lades???

verder is WebForce van de keukens....
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57967515
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:11 schreef alex67 het volgende:
Ik heb 2 solar (faktum) onderkasten gekocht, 1 met lades; Op de frontjes daarvan zitten 2 gaatjes voorgeboord om te passen op een rationell lade en een deurpaneel die volgens de verkoper ook op een rationall lade zou passen om een apotheek kast van te maken, echter in de deur zitten alleen 4 ronde gaten voor scharnieren. Zijn deur panelen voor apothekerkasten anders dan gewone deuren? Anna snapt geen bal van mijn vragen en bij de service telefoon is een lange wachttijd.
Heb je dit?

Dan heb je in totaal 3 laden. 1 voor de bovenste, bestek, lade en 2 voor achter de 57cm hoge deur.
1, diepere, lade bevestig je aan deze deur, de ander monteer je 'los' in de kast.

Als het goed is krijg je bij de laden een aantal kunststoffen doppen die in de schaniergaten passen. De benodigde gaten in de front om de lade te bevestigen moet je zelf maken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_57968609
Helaas heb ik geen kunststoffen doppen aangetroffen bij de lades of het deurpaneel.
bedankt voor het antwoord, ik zal bij ikea informeren naar deze doppen.
Overigens zullen de gaten dan wel in deze doppen geboord moeten worden volgens mijn voorlopige berekening,
houdt dat wel genoeg? Al met al is dat apothekers gedoe nog niet zo goed ontworpen.
pi_57969722
Nog een klein vraagje over de keuken. Ik heb ook een keukenblad met ingebouwd RVS spoelbak ontvangen.
Heb daarin met de ikea pons een 35mm gat in gemaakt en een mengkraan ingezet. Doordat het RVS zo flinterdun is, blijft de kraan, hoe vast je hem ook draait een beetje wiebelen.
Heeft iemand hier een briljante oplossing voor?
pi_57970698
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:01 schreef alex67 het volgende:
Nog een klein vraagje over de keuken. Ik heb ook een keukenblad met ingebouwd RVS spoelbak ontvangen.
Heb daarin met de ikea pons een 35mm gat in gemaakt en een mengkraan ingezet. Doordat het RVS zo flinterdun is, blijft de kraan, hoe vast je hem ook draait een beetje wiebelen.
Heeft iemand hier een briljante oplossing voor?
Een blokje hout aan de onderkant van de spoelbak
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_57974631
Wat een briljante naamgeving soms ook hč... de nieuwe naam van de ORIGINAL bureauserie is KNÖS en de SPÅN vloer gaat vanaf nu SLÄTTEN heten
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  vrijdag 11 april 2008 @ 10:37:14 #209
3185 Adelante
To let it go now
pi_57977140
Ach, zolang we geen ASO badmadjes of KUT opbergsysteem terug krijgen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57995242
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 08:00 schreef Allan24 het volgende:
Wat een briljante naamgeving soms ook hč... de nieuwe naam van de ORIGINAL bureauserie is KNÖS en de SPÅN vloer gaat vanaf nu SLÄTTEN heten
Ik vind KNÖS best een leuke naam eigenlijk...

SLATTEN of SLATHULT of ANES is inderdaad best typisch. Maar als een naam te aanstootgevend is in een bepaald land, kan dit toch aangegeven worden? Daarom verkoopt men in Amerika toch ook geen FAKTUM maar ASKERUM of zo..
pi_58004548
Ja, en een babybedje met de naam GUTVIK was ook niet zo'n succes in Duitsland. ("Gut fick", neukbaar dus )
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zaterdag 12 april 2008 @ 16:41:42 #212
139314 Spookje81
Ik ben Spookje
pi_58005362
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:49 schreef Adelante het volgende:
hier staan enkele magneetborden, maar ik denk dat jij de KLUDD bedoelt...
Ik ben vandaag in Delft geweest en daar lagen er nog volop en als het idd die glazen zijn daar staat idd KLUDD op.
AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
forum.opeenshadikhet.nl
  zondag 13 april 2008 @ 22:09:41 #213
3185 Adelante
To let it go now
pi_58030544

leuke aanbieding einde van de maand
pi_58032033
Ooooh, die tuinstoel wil ik!
  maandag 14 april 2008 @ 10:43:59 #215
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_58038807
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Adelante het volgende:
Ik moest blokjes hout in de scharniergaten van de deur van mij apothekerskastslaan om er vervolgens de lades aan te kunnen bevestigen, dat moet als het goed is zijn meegeleverd met de lades???

verder is WebForce van de keukens....
Bij de lades zit ergens een boormal meegeleverd voor het bevestigen van de lade aan je deur... En idd, je moet de gaten dichtmaken met kunstof doppen.
pi_58038836
Afijn, afgelopen zaterdag ter oriëntatie voor het nieuwe huisje weer eens een bezoekje aan IKEA gebracht. Wat een deceptie. De laatste keer dat ik er was, was alweer jaren terug en toen hadden ze best aardige dingen. Nu viel het nogal tegen.

Ik heb alleen een bed gezien dat me wel aansprak, maar de bijbehorende kasten hebben ze dan weer niet in de kleur waarin ik het bed zou willen. Wie bedenkt er nou dat een bed in vijf kleuren leverbaar is, maar dat de kasten uit dezelfde lijn slechts in vier kleuren leverbaar zijn?

Om het nog maar niet te hebben over de kwaliteit van het meeste spul. Het moet toch mogelijk zijn om een kaslade dicht te duwen met één hand die je niet precies in het midden van de lade plaatst? En als je een kastdeurtje dichtdoet moet je niet het geluid horen van hout op hout, daar hoort een rubbertje oid tussen te zitten. Sowieso kun je twijfelen aan de kwaliteit van meubels in een zaak waar aan elk showroommodel al wel een beschadiging te vinden is.
pi_58054530
Tis inderdaad erg vreemd dat ze niet na iedere zondagmiddag testen en voelen door duizenden klanten inclusief kinderen alle showmodellen vervangen
pi_58054625
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:19 schreef Dipkip het volgende:
Tis inderdaad erg vreemd dat ze niet na iedere zondagmiddag testen en voelen door duizenden klanten inclusief kinderen alle showmodellen vervangen
Vreemd he? Ja ik heb het ook al zoooooo vaak voorgesteld. Maar ja... ze willen er maar niet aan.
  maandag 14 april 2008 @ 22:26:05 #219
3185 Adelante
To let it go now
pi_58054760
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:19 schreef Dipkip het volgende:
Het idee is in eerste instantie om de producten te showen zoals ze thuis (of op de zaak) gebruikt gaan worden en ja dan wordt een overtrek wel eens wat smerig of gaat een deurtje wel eens wat hangen. Natuurlijk nooit zo ernstig dat het onverkoopbaar is, maar alles in nieuwstaat houden is niet te doen in een showroom waar wekelijks 20.000 man over de vloer komt, want hoe vaak heb je ze thuis over de vloer?

Tweede is ook nog eens dat IKEA verstandig met haar bronnen om wil springen, als er een vlek op een bank zit, wordt er een nieuwe overtrek besteld en geen hele nieuwe bank. Als er een deurtje/laadje scheef hangt, zal de meubelopbouwer eerst de showroom in gaan om het te repareren, voor hij een heel nieuw pakket zal opbouwen.
pi_58055130
Natuurlijk worden de meubels in de winkel intensiever gebruikt dan thuis, maar thuis staan ze jaren (als het goed is) en in de winkel zeker niet. Als showmodellen na korte tijd er niet meer uitzien geeft dat wel een indicatie van hoe het er thuis na een paar jaar uit zal zien. En dan heb ik het niet over een vlekje op de bank, maar vooral over de kasten in de winkel die zo ongeveer allemaal al beschadigd waren. Het fineer is kennelijk erg kwetsbaar.

Plus wat ik al zei: het coelt allemaal nogal goedkoop aan. Met de kastdeurtjes zonder demping, de lades die allemaal nét niet lekker lopen, etc.

Ik vind het jammer, want ik heb het idee dat het vroeger beter was. Ik heb een eetkamertafel van IKEA die inmiddels tien jaar oud is en er nog prima uitziet. Van het hudige aanbod durf ik daar niet op te vertrouwen.
  maandag 14 april 2008 @ 22:42:21 #221
3185 Adelante
To let it go now
pi_58055345
Ik denk dat één week 'gebruik' in de winkel gelijk kan staan voor twee jaar thuisgebruik. Er zitten zo veel mensen aan en kinderen die er mee/op spelen, dat heb je thuis natuurlijk bij lange na niet. Plus het feit dat een ieder met zijn eigen bezit doorgaans voorzichtiger omspringt.

En ja er zijn series die echt van waaibomenhout zijn en bedden die ik zelf ook zou bestempelen als wegwerp na eenmalig gebruik, maar als je naar series kijkt als PAX, HOPEN, FAKTUM: dat zijn wel kasten die jarenlang meegaan en waar de afwerking goed te noemen is. Het zijn over het algemeen wel de iets duurdere (verhoudingsgewijs) series.
pi_58055451
Laten nou vooral die PAX kasten vol zitten met beschadigingen.

Ik kan me ook niet herinneren dat het spul in de winkel 10 jaar terug in zo'n slechte staat was.
  maandag 14 april 2008 @ 22:47:31 #223
3185 Adelante
To let it go now
pi_58055501
Welke winkel was dat dan? Sliedrecht?
pi_58055777
Amersfoort
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:21:35 #225
3185 Adelante
To let it go now
pi_58077808
Iemand al een idee welke vestiging in NL de eerste IKEA met een aangebouwde kas voor tuinassortiment, bloemen en planten gaat worden?

ben benieuwd of het concept gaat werken, tot nu toe zijn planten een ehm... finacieel debacle maar hé als Ingvar iets wil....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')