Was je erquote:Op maandag 17 maart 2008 00:33 schreef berc het volgende:
waarom waren jullie niet in club 8 eergister?
Oh dus ik kan geen enkele plaat van mijn label goedvinden want ik ga "mijn eigen" band niet afbrandenquote:Op zondag 16 maart 2008 16:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kijk ik snap dat jij het een briljante plaat noemt, want je gaat je 'eigen' band natuurlijk niet afbranden. Maar zeg nou eerlijk, deze cd is toch gewoon een herhaling van hun eerste? Totaal geen toegevoegde waarde. Niks mis mee hoor om met je eigen stijl door te gaan, maar als de nummers inwisselbaar zijn doe je toch iets mis. Ik vind de nieuwe cd dan ook niks, maar eerlijk is eerlijk, misschien moet ik hem vaker horen
De nieuwe WAS daarentegen
De enige rock die ik gehoord heb was ongeveer 1 minuut RATM's 'Killing In The Name Of'. Ook een beetje Daft Punk gehoord, maar verder niets... Het was wel gezellig, maar helaas zonder rock of indie (naar mijn idee)quote:Rock 'n' Rave is een nieuw dansfeest in het Leidse LVC. Rock 'n' Rave is de clubvariant van de Britse New Rave, die dance en indierock samen brengt op de dansvloer. Denk hierbij aan 'electro-acts' en remixers als Justice en Simian Mobile Disco en ‘New Rave’ groepen als de Klaxons, Goose en New Young Pony Club. Niet alleen deze muziek is een dansbaar en vrolijk gemengd zooitje, het publiek gaat er al helemaal voor. Indierockers, clubbers en in fluo uitgedoste partymonsters zorgen ervoor dat het los gaat als een ouderwets goede jaren ’90 Raveparty. Met de muziek en de zaalaankleding zit het wel goed, nu alleen jij nog. There's no limit: dress up and rave on!
Ik raad een bezoek aan Dans Le Rock aan.. maar ja....quote:Op maandag 17 maart 2008 11:48 schreef jakkop het volgende:
Het klinkt wel vet opzich...jammer dat het dan niet zo uitpakt
ja, het was onze 2yr anniversary!quote:
quote:
sterk onderbouwd!quote:
Ik vind een band pas écht een eigen stijl hebben dat als je het puur instrumentaal hoort (en het nummer uiteraard nog niet kent) dat je dan zoiets hebt van "Hey dat *insert bandnaam*!"quote:Op maandag 17 maart 2008 14:17 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
sterk onderbouwd!
Ik vind het stemgeluid van Luke bijvoorbeeld uniek en erg herkenbaar Kooks. De flirt met ska-achtige riffjes en de songstructuur vind ik ook een erg herkenbare Kooks stijl...
Uiteraard kun je heel kortzichtig The kooks onder "indierock" scharen (wat weer onder "rock" valt, en dat weer onder "muziek") en daarmee zeggen dat alle indierockbandjes op elkaar lijken.
Lijkt me wat makkelijk, maar als je daarvoor kiest, prima, wat jij wilt...
Ja, je kunt een band jouw gebrek aan muziekkennis natuurlijk niet verwijten.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik vind een band pas écht een eigen stijl hebben dat als je het puur instrumentaal hoort (en het nummer uiteraard nog niet kent) dat je dan zoiets hebt van "Hey dat *insert bandnaam*!"
Bij The Kooks komt er meer een reactie van: "Hmmm, is dit niet zo'n Brits bandje? Nee, die niet? Uhmmm, die dan? Oók niet?! Hmm, misschien die?" En dat kan dan een behoorlijk tijdje zo door gaan...
erhm.. ja precies, en gelukkig doen ze dat dus vaak ook niet...quote:En over de songstrucuur, tja... Snel opbouwen naar een simpel 3/4-gebeuren en vervolgens reffrein/coupletje, coupletje/reffrein, reffrein/coupletje is nou ook niet bijster uniek.
Daar zullen ze blij mee zijnquote:Overigens vond ik het eerste album nog best wel grappig en was het hier nog een redelijk hitje tijdens bieravonden in de zomer rond de vuurkorf
Ja das niet makkelijk te behappen he, een inhoudelijke discussie over muziek, nee dan liever jouw bijdrage:quote:
hahahaquote:Ik heb net de nieuwe cd van Operator Please gekocht. Alsof ik teveel geld heb. Maar ik ging kijken of de leukejongen er was en ja die was er. Toen ging ik een tijdje rondkijken en dacht ik ja nu móet ik wel een cd kopen. Dag 15 euro. Gelukkig is donderdag stufi-dag anders had ik het niet overleefd
quote:Op maandag 17 maart 2008 15:39 schreef frame-saw het volgende:
Nouja ik denk dat dit gewoon een kwestie van meningen is, jij vindt het leuk, hij niet.
Ja maar we verwijten elkaar toch ook niks, we praten dr toch alleen over? En jij hoeft al helemaal niet mee te doen met deze discussie als je niet wilt. En dat jij The Kooks niks vindt kan ik alleen maar respecteren.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:39 schreef frame-saw het volgende:
Nouja ik denk dat dit gewoon een kwestie van meningen is, jij vindt het leuk, hij niet.
Ik vind The Kooks ook weinig origineel, maar jij vindt dat blijkbaar niet. Tsja daar ga ik niet over in discussie.
Niet dat onorigineel erg is, ik hou ook van heel veel standaard bandjes, tsja. The Kooks vind ik nu gewoon minder, kan ik niets aan doen.
Nounounou Majo, lees die knipoog! staat er niet voor jan lul!quote:Op maandag 17 maart 2008 15:43 schreef MaJo het volgende:
Jezus LMK doe eens niet zo blassé. Opmerkingen als "Ja, je kunt een band jouw gebrek aan muziekkennis natuurlijk niet verwijten" vind ik erg arrogant overkomen. De meeste mensen hier en in het Kooks topic vinden de nieuwe cd niets. Dat is hun mening. Ik snap dat jij een andere mening hebt, je hebt de cd immers al veel vaker gehoord dan wij. En ik geef het heus nog wel een kans maar zo op het eerste gehoor vind ik het inwisselbaar. Mijn mening. Hou eens op met iedereen afbranden die een andere mening is toegedaan dan jij en hen te verwijten dat ze geen muziekkennis hebben. Jij bent degene die een andere mening is toegedaan, misschien ontbreekt het jou wel aan kennis
Ja lekker makkelijk om nu te zeggen 'check die knipoog', je berichten komen wel op die manier over. Bovendien ga je helemaal niet in op zijn argumentatiequote:Op maandag 17 maart 2008 15:57 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Nounounou Majo, lees die knipoog! staat er niet voor jan lul!
Als ik IETS niet doe is het mensen afbranden die een andere mening hebben, kom op hee...
Ja inderdaad, ik heb het album ook al vaak geluisterd, JUIST DAAROM vraag ik jullie om het niet na één luisterbeurt af te knalen, thats all!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |