abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 maart 2008 @ 01:18:53 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57425068
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:33 schreef berc het volgende:
waarom waren jullie niet in club 8 eergister?
Was je er Ik had geen zin
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_57427196
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kijk ik snap dat jij het een briljante plaat noemt, want je gaat je 'eigen' band natuurlijk niet afbranden. Maar zeg nou eerlijk, deze cd is toch gewoon een herhaling van hun eerste? Totaal geen toegevoegde waarde. Niks mis mee hoor om met je eigen stijl door te gaan, maar als de nummers inwisselbaar zijn doe je toch iets mis. Ik vind de nieuwe cd dan ook niks, maar eerlijk is eerlijk, misschien moet ik hem vaker horen

De nieuwe WAS daarentegen
Oh dus ik kan geen enkele plaat van mijn label goedvinden want ik ga "mijn eigen" band niet afbranden
Onzin MaJo, als ik een band kut vind vind ik die kut en als ik een plaat goed vind zeg ik dat ook. Maakt me geen moer uit welk label ze vandaan komen. Ik viond dit objectief een fakking briljante plaat, punt!

Totaal geen toegevoegde waarde? Bepaal jij dat? Ik vind nummers als Always.., Do You Wanna (nu al festivalklassieker), Sway (intens), One Last Time (heel mooi) wel degelijk iets toevoegen aan mijn luisterplezier.

Enige dat ik wil zeggen is dat een band een plaat heeft gemaakt, daar een hele tijd over gedaan heeft, zn hart daar in gestort heeft. Om dat nu na één luisterbeurt (terwijl je de vorige plaat zo goed kent) af te serveren met "ik vind het niks, want hij lijkt zo op de vorige" ja, vind ik wat kort door de bocht. Enige dat ik vraag is om deze plaat wat meer tijd te geven, zodat de nummers iets meer aarden.

The Kooks hebben een eigen stijl, ik vind het niet gek dat ze daar op voortborduren. Ik had dan ook niet gewild dat ze een heeel andere plaat hadden gemaakt. (Maar goed, de één vind het weer te geproduceerd, de ander weer teveel van hetzelfde, ze kan nooit iedereen tevreden houden)
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_57427419
Ach, ik begon de vorige cd ook al minder te vinden en het spreekt me niet meer zo aan. Dat het hetzelfde is gebleven is dus gewoon jammer, omdat ik het al niet zo leuk meer vond.

Ik zou ook nog naar club 8 gaan maar ik moest werken aan mijn portfolio, wat ik natuurlijk niet heb gedaan
pi_57427572
22 mei Digitalism @ Paradiso!
pi_57427899
ik vind the kooks sowieso kut. Maar ik ga t nieuwe album wel ff luisteren.

LMK, wat voor werk doe je eigenlijk? Zo te zien bij EMI?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57428384
Ik was zaterdag in het LVC te Leiden, Joost van Beelen kwam langs en de avond werd als volgt beschreven:
quote:
Rock 'n' Rave is een nieuw dansfeest in het Leidse LVC. Rock 'n' Rave is de clubvariant van de Britse New Rave, die dance en indierock samen brengt op de dansvloer. Denk hierbij aan 'electro-acts' en remixers als Justice en Simian Mobile Disco en ‘New Rave’ groepen als de Klaxons, Goose en New Young Pony Club. Niet alleen deze muziek is een dansbaar en vrolijk gemengd zooitje, het publiek gaat er al helemaal voor. Indierockers, clubbers en in fluo uitgedoste partymonsters zorgen ervoor dat het los gaat als een ouderwets goede jaren ’90 Raveparty. Met de muziek en de zaalaankleding zit het wel goed, nu alleen jij nog. There's no limit: dress up and rave on!
De enige rock die ik gehoord heb was ongeveer 1 minuut RATM's 'Killing In The Name Of'. Ook een beetje Daft Punk gehoord, maar verder niets... Het was wel gezellig, maar helaas zonder rock of indie (naar mijn idee)
pi_57429069
Het klinkt wel vet opzich...jammer dat het dan niet zo uitpakt
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57429357
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:48 schreef jakkop het volgende:
Het klinkt wel vet opzich...jammer dat het dan niet zo uitpakt
Ik raad een bezoek aan Dans Le Rock aan.. maar ja....
pi_57431163
quote:
Op maandag 17 maart 2008 01:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Was je er Ik had geen zin
ja, het was onze 2yr anniversary!

was er al heel lang niet meer geweest maar was weer gezellig
dacht dat ik nog wel een fok!ker tegen zal komen
  maandag 17 maart 2008 @ 13:49:18 #60
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57431303
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:03 schreef Love Mae King het volgende:

The Kooks hebben een eigen stijl
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57431801
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:49 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

sterk onderbouwd!

Ik vind het stemgeluid van Luke bijvoorbeeld uniek en erg herkenbaar Kooks. De flirt met ska-achtige riffjes en de songstructuur vind ik ook een erg herkenbare Kooks stijl...

Uiteraard kun je heel kortzichtig The kooks onder "indierock" scharen (wat weer onder "rock" valt, en dat weer onder "muziek") en daarmee zeggen dat alle indierockbandjes op elkaar lijken.

Lijkt me wat makkelijk, maar als je daarvoor kiest, prima, wat jij wilt...
  maandag 17 maart 2008 @ 14:26:55 #62
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57432001
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:17 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

sterk onderbouwd!

Ik vind het stemgeluid van Luke bijvoorbeeld uniek en erg herkenbaar Kooks. De flirt met ska-achtige riffjes en de songstructuur vind ik ook een erg herkenbare Kooks stijl...

Uiteraard kun je heel kortzichtig The kooks onder "indierock" scharen (wat weer onder "rock" valt, en dat weer onder "muziek") en daarmee zeggen dat alle indierockbandjes op elkaar lijken.

Lijkt me wat makkelijk, maar als je daarvoor kiest, prima, wat jij wilt...
Ik vind een band pas écht een eigen stijl hebben dat als je het puur instrumentaal hoort (en het nummer uiteraard nog niet kent) dat je dan zoiets hebt van "Hey dat *insert bandnaam*!"
Bij The Kooks komt er meer een reactie van: "Hmmm, is dit niet zo'n Brits bandje? Nee, die niet? Uhmmm, die dan? Oók niet?! Hmm, misschien die?" En dat kan dan een behoorlijk tijdje zo door gaan...

En over de songstrucuur, tja... Snel opbouwen naar een simpel 3/4-gebeuren en vervolgens reffrein/coupletje, coupletje/reffrein, reffrein/coupletje is nou ook niet bijster uniek.

Overigens vond ik het eerste album nog best wel grappig en was het hier nog een redelijk hitje tijdens bieravonden in de zomer rond de vuurkorf
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57432217
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:26 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik vind een band pas écht een eigen stijl hebben dat als je het puur instrumentaal hoort (en het nummer uiteraard nog niet kent) dat je dan zoiets hebt van "Hey dat *insert bandnaam*!"
Bij The Kooks komt er meer een reactie van: "Hmmm, is dit niet zo'n Brits bandje? Nee, die niet? Uhmmm, die dan? Oók niet?! Hmm, misschien die?" En dat kan dan een behoorlijk tijdje zo door gaan...
Ja, je kunt een band jouw gebrek aan muziekkennis natuurlijk niet verwijten.
quote:
En over de songstrucuur, tja... Snel opbouwen naar een simpel 3/4-gebeuren en vervolgens reffrein/coupletje, coupletje/reffrein, reffrein/coupletje is nou ook niet bijster uniek.
erhm.. ja precies, en gelukkig doen ze dat dus vaak ook niet...
quote:
Overigens vond ik het eerste album nog best wel grappig en was het hier nog een redelijk hitje tijdens bieravonden in de zomer rond de vuurkorf
Daar zullen ze blij mee zijn
  maandag 17 maart 2008 @ 15:04:43 #64
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57432709
Nou ja, het meest karakteristieke aan the Kooks is de stem van de zanger. Los daarvan is hun geluid nu ook weer niet zo heel erg onderscheidend.
pi_57432974
Blabla

Ik heb net de nieuwe cd van Operator Please gekocht. Alsof ik teveel geld heb. Maar ik ging kijken of de leukejongen er was en ja die was er. Toen ging ik een tijdje rondkijken en dacht ik ja nu móet ik wel een cd kopen. Dag 15 euro. Gelukkig is donderdag stufi-dag anders had ik het niet overleefd
pi_57433077
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:21 schreef frame-saw het volgende:
Blabla
Ja das niet makkelijk te behappen he, een inhoudelijke discussie over muziek, nee dan liever jouw bijdrage:
quote:
Ik heb net de nieuwe cd van Operator Please gekocht. Alsof ik teveel geld heb. Maar ik ging kijken of de leukejongen er was en ja die was er. Toen ging ik een tijdje rondkijken en dacht ik ja nu móet ik wel een cd kopen. Dag 15 euro. Gelukkig is donderdag stufi-dag anders had ik het niet overleefd
hahaha
pi_57433264
Nouja ik denk dat dit gewoon een kwestie van meningen is, jij vindt het leuk, hij niet.

Ik vind The Kooks ook weinig origineel, maar jij vindt dat blijkbaar niet. Tsja daar ga ik niet over in discussie.

Niet dat onorigineel erg is, ik hou ook van heel veel standaard bandjes, tsja. The Kooks vind ik nu gewoon minder, kan ik niets aan doen.
  Moderator maandag 17 maart 2008 @ 15:43:12 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57433335
Jezus LMK doe eens niet zo blassé. Opmerkingen als "Ja, je kunt een band jouw gebrek aan muziekkennis natuurlijk niet verwijten" vind ik erg arrogant overkomen. De meeste mensen hier en in het Kooks topic vinden de nieuwe cd niets. Dat is hun mening. Ik snap dat jij een andere mening hebt, je hebt de cd immers al veel vaker gehoord dan wij. En ik geef het heus nog wel een kans maar zo op het eerste gehoor vind ik het inwisselbaar. Mijn mening. Hou eens op met iedereen afbranden die een andere mening is toegedaan dan jij en hen te verwijten dat ze geen muziekkennis hebben. Jij bent degene die een andere mening is toegedaan, misschien ontbreekt het jou wel aan kennis
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_57433393
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:39 schreef frame-saw het volgende:
Nouja ik denk dat dit gewoon een kwestie van meningen is, jij vindt het leuk, hij niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57433422
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:39 schreef frame-saw het volgende:

Ik vind The Kooks ook weinig origineel, maar jij vindt dat blijkbaar niet. Tsja daar ga ik niet over in discussie.

Niet dat onorigineel erg is, ik hou ook van heel veel standaard bandjes, tsja. The Kooks vind ik nu gewoon minder, kan ik niets aan doen.
Ja maar we verwijten elkaar toch ook niks, we praten dr toch alleen over? En jij hoeft al helemaal niet mee te doen met deze discussie als je niet wilt. En dat jij The Kooks niks vindt kan ik alleen maar respecteren.

Vind het alleen jammer dat mensen een plaat die ik te gek vind na één luisterbeurt afmaken met "kut", of "niks", punt. En ik probeer ze dan te overtuigen dat ze het nog een (paar) kans(en) zouden moeten geven imo. Helemaal als je de vorige plaat zo goed kent en goed vindt. Aan jullie de keuze of jullie dat ook doen.
pi_57433571
Ja en ik zei alleen even blabla omdat de discussie over meningen gaat en uiteindelijk niks oplevert, jullie blijven toch wel bij je standpunt.

The Kooks vind ik niet niks, het was eerst een van mijn favoriete bands maar nu vind ik het gewoon minder leuk dan eerst, de eerste cd ook hoor. Ik heb het al gezegd, maar daarom vind ik het juist jammer dat de cd niet vernieuwend is. Als ik nog van die 'stijl' had gehouden vond ik deze cd vast ook heel leuk.

Maarja nu meng ik me in een discussie waar ik me niet in wil mengen
pi_57433613
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:43 schreef MaJo het volgende:
Jezus LMK doe eens niet zo blassé. Opmerkingen als "Ja, je kunt een band jouw gebrek aan muziekkennis natuurlijk niet verwijten" vind ik erg arrogant overkomen. De meeste mensen hier en in het Kooks topic vinden de nieuwe cd niets. Dat is hun mening. Ik snap dat jij een andere mening hebt, je hebt de cd immers al veel vaker gehoord dan wij. En ik geef het heus nog wel een kans maar zo op het eerste gehoor vind ik het inwisselbaar. Mijn mening. Hou eens op met iedereen afbranden die een andere mening is toegedaan dan jij en hen te verwijten dat ze geen muziekkennis hebben. Jij bent degene die een andere mening is toegedaan, misschien ontbreekt het jou wel aan kennis
Nounounou Majo, lees die knipoog! staat er niet voor jan lul!

Als ik IETS niet doe is het mensen afbranden die een andere mening hebben, kom op hee...
Ja inderdaad, ik heb het album ook al vaak geluisterd, JUIST DAAROM vraag ik jullie om het niet na één luisterbeurt af te knalen, thats all!
pi_57433661
En nu iedereen weer lief doen, kusjekusje
Eins, zwei, hoeplakai.
  Moderator maandag 17 maart 2008 @ 16:15:00 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57433980
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:57 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Nounounou Majo, lees die knipoog! staat er niet voor jan lul!

Als ik IETS niet doe is het mensen afbranden die een andere mening hebben, kom op hee...
Ja inderdaad, ik heb het album ook al vaak geluisterd, JUIST DAAROM vraag ik jullie om het niet na één luisterbeurt af te knalen, thats all!
Ja lekker makkelijk om nu te zeggen 'check die knipoog', je berichten komen wel op die manier over. Bovendien ga je helemaal niet in op zijn argumentatie Ik vind the Kooks overigens wél een eigen stijl hebben, je hoort meteen dat iets van hun is. Maar dat komt wel vooral door de stem maar ook de melodielijnen enz.

Maar goed, ik ga het nog een paar keer luisteren en dan kijk ik of ik mijn mening moet bijstellen
  maandag 17 maart 2008 @ 16:24:17 #75
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57434169
Yeah! Diss-topique

LastFM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')