abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57387847

Selectie PSV 2007/2008

Technische staf:
Sef Vergoossen (Hoofdcoach)
Jan Wouters (Assistent-trainer)
Dwight Lodewegs ( Assistent-trainer)
Mart van den Heuvel (Masseur/verzorger)
Joop Hiele (Keeperstrainer)
Luc van Agt (Inspanningsfysioloog)
Ferd van Odenhoven (Fysiotherapeut)

Doelverdedigers:
01. Heurelho Gomes
21. Bas Roorda
31. Cássio Ramos

Verdedigers:
02. Jan Kromkamp
03. Carlos Salcido
04. Manuel Da Costa
05. Mike Zonneveld
13. Alcides
14. Slobodan Rajkovic
18. Eric Addo
23. Fagner Conserva Lemos
24. Dirk Marcellis

Middenvelders:
06. Timmy Simons
07. Mika Väyrynen
08. Edison Mendez
15. Jason Culina
16. Ismail Aissati
20. Ibrahim Afellay
22. Balász Dzsudzsák
25. John de Jong
26. Tommie van der Leegte
28. Otman Bakkal

Aanvallers:
09. Danko Lazovic
10. Danny Koevermans
17. Jefferson Farfán
19. Jonathan Reis
29. Género Zeefuik

Laatstgespeelde wedstrijd: Tottenham Hotspur - PSV (UEFA CUP)

Tottenham Hotspur - PSV (UEFA CUP)
Donderdag 6 maart
Tijd: 21:05

Karakteristieken

Uitslag: 0-1 (0-1)

Scoreverloop:
0-1 Jefferson Farfán ('34)

Arbiter: Lannoy (Fra)

Toeschouwers: 35000

Geel:
PSV: Jefferson Farfán ('53)
Tottenham Hotspur: Gilberto ('26), Chimbonda ('44), Berbatov ('70)

Geel:
PSV: Alcides ('31), Danko Lazovic ('40), Balázs Dzsudzsák ('51), Ibrahim Afellay ('68)
FC Utrecht: Schut ('26)

Komende wedstrijden:

Roda JC - PSV
Zondag 16 maart
Tijd: 14:30

PSV - Ajax
Woensdag 19 maart
Tijd: 20:45

PSV - FC Groningen
Zaterdag 22 maart
Tijd: 19:30

Voor de laatste goals, samenvattingen en filmpjes kijk je op http://www.psv.tv/ of http://nl.youtube.com/user/psveindhoven of http://www.freewebs.com/phoolie84/

OP PSV Topic
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:02:07 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_57387902
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:58 schreef DuTank het volgende:
Ik maak wel alvast nieuw topic aan.. Een vers topic voor de mensen die morgenvroeg opstaan
Zo laat is het nog niet .
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:05:26 #3
11102 knep
Mountainfreak
pi_57387933
Hopelijk speelt Roda net zo slap als de vorige wedstrijden en zijn er bij PSV een fikse dosis positieve revanche gevoelens .
pi_57388026
quote:
Prandelli prepared for PSV
Friday 14 March, 2008

Cesare Prandelli is not remotely concerned at the UEFA Cup draw with PSV Eindhoven, especially as Fiorentina have insider knowledge.

The quarter-final will be against the Dutch club, considered one of the toughest potential opponents along with Bayern Munich.

“We will face PSV with our usual spirit,” insisted Prandelli. “We are ready to play to win, the same way we do against any team.

“We’ll honour this international commitment right to the end, just as we always have.”

The Viola squeezed through to the final eight on penalties after a 2-2 aggregate draw with Everton.

The first leg will be in Florence on April 3 with the decider in Eindhoven on April 10.

Fiorentina have ‘insider information’ on their next opponents, as January signing Manuel Da Costa moved from PSV.

“They are a team that have achieved an excellent standard of football thanks to their new Coach, Sef Vergoossen, who arrived in June,” explained Da Costa on the official Fiorentina website.

Yet Vergoosen already knows he will depart at the end of the season to make way for Hamburg’s Huub Stevens.

“They have a similar approach whether it be at home or away. The individuals are impressive, but the stand-outs are the goalkeeper Heurelho Gomes and striker Jefferson Farfan.

“They are a tactically organised side who love to play entertaining football.”

PSV also qualified for the quarter-finals on a penalty shoot-out, as they won the first leg 1-0 away to Tottenham and were defeated by the same scoreline in Holland.
Fiorentina heeft een mooi team. Naast Mutu en Vieri ook Frey, die veelvuldig in verband gebracht wordt met Milan, Montolivo ( ) en Pazzini ( Type Pelle, alleen dan in alles beter ). Verder spelen ze zo goed als altijd met 2 spitsen en vleugelaanvallers in een 4-4-2 of 3-5-2 formatie.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_57388032
Goede TT trouwens?
pi_57388040
Die Da Costa uit de OP zit bij de tegenstander hoor
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_57388100
Ik ben Ajaxfan dus ik hoop dat PSV de komende twee wedstrijden verliest, maar tegen Fiorentina wens ik ze alle succes ! Ik zat juichend op de bank afgelopen woensdag .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_57388154
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:10 schreef DuTank het volgende:
Goede TT trouwens?
Beetje voorbarig met eerst Roda, Ajax, Groningen en NEC op het programma.
Ik typ straat.
pi_57388255
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:15 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Beetje voorbarig met eerst Roda, Ajax, Groningen en NEC op het programma.
Nja, wel actueel met de loting toch?
pi_57388274
Gaat hard met de topics

Wat een misplaatst positivisme ineens. We speelden één goede wedstrijd tegen Tottenham en gingen dankzij een goede penaltyreeks naar de kwartfinale. Dan gaan we niet ineens even Fiorentina uitschakelen en doorstomen naar de finale.

Ik hoop dat ze na zo'n slopende verlenging tegen Tottenham nog genoeg energie hebben voor Roda. Die moeten we eerst maar eens weten te winnen. En dan volgen Ajax en Groningen ook nog eens.
We sure are cute for two ugly people.
pi_57388299
Jammer dat jullie door zijn gegaan, maar wat is die Marcellis een geweldenaar in wording. Goed voor het Nederlands elftal
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:27:02 #12
69083 noxious
Viva la Revolución!
pi_57388394
Inderdaad, pas 19 en staat er toch weer elke keer.
Wat een ijskonijn ook dat ie dan ook gewoon die penalty neemt, geweldig!

Helemaal na het overlijden van z'n broer, en dan zo terugkomen, respect voor die jongen
To do is to be. (Nietzsche) ... To be is to do. (Descartes) ... Do be do be do. (Sinatra)
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:35:26 #13
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57388564
Wat zouden jullie er van vinden, als koevermans deze zomer naar Feyenoord zou gaan ?
Onbegrijpelijk dat die niet speelt, zoveel goals al.

in een 4-4-2 met makaay bij Feyenoord zou die echt passen
pi_57388614
Zowel Koevermans als Lazovic mogen wat mij betreft aan het eind van het seizoen vertrekken. PSV onwaardige spitsen.
Ik typ straat.
pi_57388747
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:37 schreef LudoSanders het volgende:
Zowel Koevermans als Lazovic mogen wat mij betreft aan het eind van het seizoen vertrekken. PSV onwaardige spitsen.
Lazovic mag inderdaad weg. Koevermans moet jij meer spelen.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_57388878
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:44 schreef Arjann87 het volgende:

[..]

Lazovic mag inderdaad weg. Koevermans moet jij meer spelen.
Koevermans komt Europees te kort, het spelpeil in de competitie daalt zodra hij het veld inkomt. Als Koevermans die levensgrote kans, die fataal had kunnen zijn, niet had gehad zou men zich afvragen of hij wel meegedaan had afgelopen woensdag.

Koevermans kan ondanks zijn lengte niet koppen, ondanks zijn postuur geen balletje vast houden en aan snelheid ontbreekt het hem logischerwijs ook. Koevermans mag komend seizoen het gewoon bij Feyenoord, Groningen oid gaan proberen.
Ik typ straat.
pi_57388956
''laatstgespeelde wedstrijd'' klopt niet meer.
pi_57389076
Lazovic mag eventueel blijven, als hij wat meer gaat renderen. Koevermans mag wegwezen, hij scoort dan wel veel, maar het spelniveau zakt wel veels te diep in als hij invalt.
pi_57389600
Is Da Costa door Fiorentina niet aangemeld voor de UEFA Cup? Want in principe mag een speler wel voor 2 verschillende clubs in verschillende Europa Cup-toernooien uitkomen.... denk aan Huntelaar
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57389636
Ik ken Fiorentina als tegenstander eigenlijk helemaal niet (qua spel enz.).
  zaterdag 15 maart 2008 @ 02:05:33 #21
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57389975
tvp
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57389987
Hopelijk winnen we van Roda

Gaat een lastige pot worden
pi_57390370
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 01:37 schreef dndiek het volgende:
Is Da Costa door Fiorentina niet aangemeld voor de UEFA Cup? Want in principe mag een speler wel voor 2 verschillende clubs in verschillende Europa Cup-toernooien uitkomen.... denk aan Huntelaar
Volgens mij mag je maar 1 zo'n geval opgeven. Weet niet wie dat anders zou zijn bij Fiorentina trouwens.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_57390636
Mutu .
pi_57390706
Fiorentina, wat een makkie wordt dat zeg !
Op naar de halve finales
Nothing to see here, carry on
pi_57390997
Heerlijke loting!
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2008 @ 08:40:10 #27
135486 Manu82
How you doin'?
pi_57391167
Mooie loting

OP laatste wedstrijd klopt niet
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_57391235
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden, als koevermans deze zomer naar Feyenoord zou gaan ?
Onbegrijpelijk dat die niet speelt, zoveel goals al.

in een 4-4-2 met makaay bij Feyenoord zou die echt passen
Jullie mogen hem hebben. Vier à vijf miljoen moet voldoende zijn
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2008 @ 09:03:30 #29
135486 Manu82
How you doin'?
pi_57391271
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:52 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Jullie mogen hem hebben. Vier à vijf miljoen moet voldoende zijn

Waarom zou je die jongen verkopen met verlies?
Some memories are best forgotten
Room 23
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:22:15 #30
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_57391360
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:40 schreef Manu82 het volgende:
Mooie loting

OP laatste wedstrijd klopt niet
Mag jij hem kloppend maken Stuur maar PM of knal hem hier neer
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:50:44 #31
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57392062
Lee, Kezman en Alex moeten terug komen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_57392067
Ben er nog een beetje ziek van...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:55:20 #33
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57392112
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:51 schreef Dylan Dog het volgende:
Ben er nog een beetje ziek van...
Kan je niet naar de uitwedstrijd?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_57392664
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:03 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Waarom zou je die jongen verkopen met verlies?
Kan ik er wat aan doen dat we er veel te veel voor betaald hebben. Koevermans voegt niets toe. Zou mooi zijn als we hem nog voor dat prijsje kunnen slijten.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:32:14 #35
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57393377
bizar hoe jullie over koevermans denken
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:52:27 #36
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_57393702
Vind ik ook.. Ideale pinchhitter maar ok. We hebben al zoveel om in de spits te zetten, laat hem maar blijven.
pi_57393790
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:06 schreef WooZ het volgende:
O en vandaag in het ED stond er als ondertitel bij een foto GOMEZ
Vandaag in het ED een ingezonden brief over deze fout
pi_57393799
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 01:37 schreef dndiek het volgende:
Da Costa heeft al CL gespeeld en mag daardoor niet in de UEFA Cup in actie komen.

Opstellen dus
pi_57393826
Ik ben er niet tijdens de thuiswedstrijd tegen Fiorentina

Als iemand interesse heeft om een kaartje op Oost te hebben, moet ie 't maar ff zeggen pmmen ofzo, kan je maandag/dinsdag ff m'n kaart ophalen in Nijmegen om een kaartje te kopen, want dat ga ik niet doen helaas
pi_57393944
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:58 schreef WooZ het volgende:

[..]

Vandaag in het ED een ingezonden brief over deze fout
Die brief zag ik ook ja.
pi_57394320
PSV!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_57395050
Hoe ver is Reis eigenlijk in zijn ontwikkeling? Minder dan Lazovic en Koevermans kan hij het toch nauwelijks doen lijkt me.
Ik typ straat.
pi_57395289
Roda zou Roda niet zijn als ze na het debakel tegen Sparta van afgelopen zondag morgen wel weer 'gewoon' van PSV winnen..
4/5-7 FreeFunk 11-7 Dance Valley 18-7 Extrema Outdoor
pi_57395326
quote:
De echte PSV-helden waren penaltynemers, niet doelman Gomes

Ik begrijp twee dingen niet.

1. Waarom krijgt de keeper alle lof toegezwaaid als een club met penalty’s doorgaat?

Als Jenas van de Spurs de vijfde strafschop had benut, dan was Tottenham naar de volgende ronde gegaan. Hij ging er niet in. Maar vind je ’t gek met die Braziliaanse Airbus 380 die in de goal stond geparkeerd?

De redding van Gomes leek mooi. Léék. Maar het was een makkie. Jan van Beveren had ‘m klem gehad. Ik zweer ’t. En analyseer de vijf strafschoppen eens. Het werd hoog tijd dat Gomes er eentje tegenhield. Twee pingels had hij gewoon moeten stoppen. Dat waren houdbare ballen. Foutjes dus. Maar dat zegt niemand. Integendeel.

Er bestaat een groot misverstand over strafschoppenseries. Dat keepers de helden zijn. Wat een onzin. Ze kunnen namelijk niets verkeerd doen. Gaat-ie erin, dan neemt niemand het een doelman kwalijk. Een strafschop wordt namelijk (ten onrechte) beschouwd als een uitgesteld doelpunt.

Keepers hebben daardoor geen enkel afbreukrisico. Welke keeper wordt nou verweten dat-ie de penaltyreeks heeft verloren? Ik ken er niet één. Mijn stelling is: wie niet kan verliezen of afgaan kan ook de held niet worden. Maar ook in mijn eigen krant stond met vette letters: HELDENROL GOMES NA WORSTELING.

Belachelijk. De ware helden zijn uiteraard de penaltynemers. Ga maar eens na wat hen te wachten staat. Glenn Hoddle zei over de penalty: ,,Negen van de tien keer zit het missen in het moment nadat je vanaf de middenlijn bent komen aanlopen en voordat je de bal neerlegt. Het is psychisch.’’ Die lange weg van middenstip naar penaltystip. Spokende gedachten.

Als ik ‘m mis… Hij gaat erin... Die keeper lijkt wel een Airbus 380… De bal neerleggen. Keeper begint te zeiken. Opnieuw neerleggen. De intimidatie van de doelman duurt voort. Gefluit van de tribunes. De ogen van je medespelers in je rug. Je speelt met hun eer, hun geld. Het heeft een minuut geduurd eer je mag trappen. Dat is lang. De druk is enorm.

Afijn, in mijn krant had dus moeten staan: HELDENROLLEN BAKKAL EN MARCELLIS. Ze namen de zesde en de zevende. Hadden zelf het vingertje op gestoken. Dapper. Ze schoten ’m onberispelijk in. Knap. Die van Marcellis was perfect. Droog in het zijnetje.

2. Waarom zit Dirk Marcellis niet bij de voorselectie van Oranje?

Toen Dirk Marcellis 15 of 16 was zag ik hem voor het eerst voetballen. Het was in Schiedam, op sportpark Harga. Het Nederlands elftal onder 16 jaar won van Turkije.

Een stevige knaap die flink uitdeelde en technisch aardig onderlegd was. Je zult het nu niet zeggen, maar hij leek sprekend op Mark van Bommel, destijds clubgenoten. Uiterlijk én als voetballer. Marcellis stond soms achterin maar ook vaak op het middenveld. Die ging het wel redden, dachten we. Eén twijfel: zou hij wel snel genoeg worden voor topvoetbal?

Dat is de enige vraag die nog steeds niet te beantwoorden valt. Er bestaan snellere verdedigers. Maar hij is slim, stoïcijns, hard, stevig. Marcellis kan afbreken en redelijk opbouwen. De PSV’er doet mij persoonlijk een beetje denken aan Ronald Spelbos in zijn tijd bij Ajax. Marcellis is pas 19 jaar en dat zou je niet zeggen. Het oogt of hij er al vijf jaar staat.

Dat vinden zijn medespelers ook. Daarom is het verbazend dat onze bondscoach hem geen plaatsje gunt in de voorselectie van Oranje.

De verdediging van het Nederlands elftal dat over anderhalve week oefent tegen Oostenrijk ziet er – voorlopig – zo uit: Bouma, De Cler, Emanuelson, Heitinga, Jaliens, Mathijsen, Melchiot, Ooijer.

Twee namen horen er natuurlijk niet in thuis. Emanuelson is geen linksback en speelt de laatste weken ook geen linksback bij zijn clubje. De voorselectie van Jaliens is ronduit bespottelijk. Om te beginnen is hij altijd een grote dissonant in de selectie. Uit trainingen en interlands blijkt dat hij het niveau niet aan kan.

Dit seizoen is hij bij AZ de weg helemaal kwijt. Met Gianni Zuiverloon is hij in de eredivisie koploper gele kaarten. Hij kreeg er twee voor mekkeren en zeven voor overtredingen. Tegen Feyenoord, woensdag jl., had hij één keer geel en twee keer rood verdiend maar kreeg slechts twee keer geel.

Nee, dan Dirk Marcellis. Wat een zelfbeheersing. Tot nu toe kreeg hij één keer geel. Snel uitproberen, die jongen.
Aldus Hugo Borst
Ik typ straat.
pi_57395424
hoe staat het eigenlijk met de punten voor volgend CL seizoen?, de grootste concurrent voor de xtra CL-voorronde plaats was toch griekenland?, die liggen er allemaal al uit,. dus blijven we qua punten die lui toch automatisch voor nu?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:17:58 #46
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57395553
Tot morgen!

Hoe veel komt er dit jaar mee?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57395636
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:07 schreef nightfall het volgende:
hoe staat het eigenlijk met de punten voor volgend CL seizoen?, de grootste concurrent voor de xtra CL-voorronde plaats was toch griekenland?, die liggen er allemaal al uit,. dus blijven we qua punten die lui toch automatisch voor nu?
quote:
Nederland dreigt Europese tickets te verliezen
Geschreven op vrijdag, 14 maart om 12:29
De kans is aanzienlijk dat Nederland het vanaf het seizoen 2009/2010 zal moeten doen met twee UEFA Cup-deelnemers in plaats van vier. Op de coëfficiëntenlijst van de Europese voetbalbond bezet Nederland momenteel de negende plaats, waardoor het moet het vrezen voor het verlies van startbewijzen.

Deze positie is namelijk goed voor één rechtstreeks ticket voor de Champions League, één voorronde-ticket voor het miljoenenbal, en twee plaatsen in de UEFA Cup. Voor deze jaargang stond Nederland nog achtste, waardoor er het aankomende seizoen (2008/2009) nog gewoon vier UEFA Cup-plaatsen beschikbaar zijn.

Omdat Rusland Nederland inmiddels is gepasseerd, zal dit hoogstwaarschijnlijk het seizoen daarna veranderen. Nummer acht Portugal staat echter dichtbij, en met Sporting Lissabon hebben de Zuid-Europeanen net als Nederland met PSV nog één actieve club in Europa.

Mocht PSV verder geraken dan Sporting, dan is de kans aanzienlijk dat Nederland Portugal alsnog voorbij gaat. In dat geval mogen er in 2009 tóch vier ploegen worden afgevaardigd aan het toernooi om de UEFA Cup.

De UEFA coëficiëntenlijst

1. Spanje 74,266
2. Engeland 72,749
3. Italië 59,660
4. Frankrijk 52,668
5. Duitsland 47,864
6. Rusland 41,500
7. Roemenië 40,599
8. Portugal 39,784
9. Nederland 38,046
10. Schotland 31,625
Ik typ straat.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:42:03 #48
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57395893
Morgen Roda....
Denk toch dat we gaan verliezen.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_57396192
ik denk gelijkspel
pi_57396193
Hugo Borst heeft niet helemaal gelijk.

Gomes zat 6 van de 7 penalties in de goede hoek !

Die keeper van de Spurs zat slechts 1 van de 7 keer in de goeie hoek !

Een goeie keeper kan beter beoordelen waar de speler hem gaat schieten en waar de bal dus komt.
Nothing to see here, carry on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')