Twee mannen slenteren samen wat over straat. "Stel je voor," begint de ene, "mijn vrouw droomde vannacht dat ik miljonair was." "Wat een geluk voor jou dat ze er alleen maar van droomde," zegt de ander. "Die van mij verbeeldt zich dat overdag, wanneer ze gaat shoppen."
Dave voelde zich niet niet lekker en ging naar een dokter bij wie hij nog niet eerder was geweest. In de spreekkamer zag hij een bord met de tekst: "Eerste consult 50 euro, vervolgconsulten 25 euro." Slim als Dave was begroette hij de dokter met: "Prettig om u weer te zien." De dokter knikte afwezig: "Hallo." De dokter begon hem te onderzoeken en keek steeds ernstiger naarmate hij verder in Dave porde en prikte. "Wat heb ik, dokter?" vroeg Dave ongerust. "Wat raadt u me aan?" De dokter legde zijn stethoscoop neer en zei: "Nou, gewoon doorgaan met wat ik u bij het vorige consult heb voorgeschreven."
Een kind komt thuis van zijn eerste dag op school. Zijn moeder vraagt: "En, wat heb je vandaag geleerd?" Het kind antwoordt: "Niet genoeg, want ik moet er morgen weer naartoe."
Weet je waarom 21 maart is uitgeroepen tot de dag van de ambtenaar? Op 21 maart is de winterslaap voorbij en begint de voorjaarsmoeheid.
Een vrouw klaagde een man aan wegens smaad. Ze beschuldigde hem ervan dat hij haar een varken had genoemd. De man werd schuldig verklaard en kreeg een boete opgelegd. "Wil dit zeggen dat ik mevrouw De Graaf geen varken mag noemen?" vroeg hij de rechter. "Dat klopt," antwoordde de rechter. "Betekent dit ook dat ik een varken geen mevrouw De Graaf mag noemen?" wilde de man weten. De rechter legde uit dat hij zonder vrees voor juridische repercussies wel 'mevrouw De Graaf' tegen een varken mocht zeggen. Daarop keek de man mevrouw De Graaf recht in de ogen en zei: "Goedemiddag, mevrouw De Graaf."
Er komt een professor bij een universiteit kijken of de studenten wel slim genoeg zijn. Hij vraagt of de slimste student even bij hem wil komen voor een paar vraagjes. Die jongen komt naar de professor toe en de professor begint met de eerste vraag: "Hoe noemen we het ding om naar de sterren te kijken?" De student antwoordt: "Een telescoop." "Goed," zegt professor, "en om naar bacteri? n te kijken?" "Een microscoop." "Goed. En nu een lastige: Hoe noemen we het ding om door muren te kijken?" Waarop de student vraagt: "Bestaat zoiets dan?" "Ja," zegt de professor. "Waarmee dan?" vraagt de student. "Met een raam, mijn beste jongen, met een raam!"
Een ambtenaar komt te laat op zijn werk. "Sorry, chef", zegt de man, "maar ik stond in de file". "Oh", zegt zijn chef, "was het een lange file?" Ambtenaar : "Geen idee, ik stond helemaal vooraan...."
Een inbreker breekt in een huis. Opeens hoort hij een stem: "God ziet alles!" De inbreker schrikt zich rot, kijkt in het rond, maar ziet niemand en gaat maar verder met stelen. Plots hoort hij weer die stem: "God ziet alles!" Weer geschrokken gaat hij op zoek naar de stem. Hij komt in een donkere kamer, knipt het licht en... een papegaai. "Was jij dat die de hele tijd zei dat god alles ziet?" "Ja," antwoordt de papegaai. "En hoe heet jij dan papegaai?" "Hottentottenpraatnietzoveel is mijn naam." "Ah," antwoordt de inbreker, "welke stommeling geeft nou zo'n domme naam aan een papegaai." Antwoordt de papegaai: "Dezelfde stommeling die onze Dobberman God heeft genoemd."
Een chauffeur parkeert zijn met betonnen heipalen volgeladen truck-met-oplegger op de parkeerplaats van een wegrestaurant, bestelt een grote T-bone steak. Net als de serveerster het gevraagde wil afrekenen, wordt ze tegengehouden door drie motorrijders die de steak inpikken en een paar tafeltjes verder lekker beginnen te schranzen. De chauffer staat op, betaalt en gaat weg. Die eikel is ofwel een angsthaas ofwel hij kan niet vechten, gromt een van de motorknapen tegen de serveerster. "Tja, en rijden kan ie ook al niet", antwoordt zij, "hij rijdt net over drie motoren heen..."
De zoon van een voetbaltrainer komt thuis van school met zijn eindrapport. "Is het gelukt?" vraagt zijn vader belangstellend. "Ja hoor," zegt zijn zoon, "mijn contract voor groep vijf is met een jaar verlengd!"
Douanebeambte: 'Dag meneer pastoor, nog iets aan te geven?' Pastoor: 'Nee hoor, helemaal niets.' Douanebeambte: 'Oh nee, wat zijn dit voor flessen dan?' Pastoor: 'Da's heilig water uit Lourdes.' Douanebeambte: 'Heilig water? Dit is zuivere cognac!' Pastoor: 'Prijs de Heer! Een wonder! Een wonder....'