abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60224227
Yes! Zojuist de bevestiging gehad dat ik vanaf augustus recht op stufi heb. Geqxon is blij
pi_60241167
http://www.ib-groep.nl/Images/8395H-SF-30_tcm7-2730.pdf

Omdat ik mijn-ibgroep heb verneukt door alles te vergeten en overmorgen op vakantie ga, ben ik genoodzaakt mijn stufi via de post op te vragen.

Nu heb ik dit op google gevonden. Kan ik deze gewoon opsturen of zijn deze formulieren op naam, jaar etc?

groetjes,
ihvk
pi_60252935
Dat status-probleempje bij Studielink heb ik ook al een tijdje, terwijl ik toch al een brief van Avans zelf heb gehad dat ik ben ingeschreven etc. Ik vind het behoorlijk irritant dat dat nog steeds niet gewijzigd overigens, maar goed.

Eerst maar studiefinanciering voor elkaar krijgen, aangezien dat ook weer dagen duurt. Toen ik zojuist inlogde bij mijn IB-Groep stond er overigens dat ik pas 1 oktober de eerste stufi krijg, klopt dit? Ik heb aangevinkt dat ik het wil krijgen wanneer ik er recht op heb (en aangezien m'n studie 1 september begint?)
pi_60272372
Heb even een vraagje ivm stufi/OV-kaart:

Ik heb net mijn hbo afgerond en ga nu door met mijn 2e studie (aan de uni). Ik heb wegens omstandigheden 4,5 jaar over het hbo gedaan en heb van de IB-Groep 1 jaar extra stufi toegezegd gekregen. Ik heb nu dus 4,5 jaar stufi+OV gehad en dat alles wordt omgezet in een gift omdat ik dus mij diploma heb gehaald (toch?)
Nu heeft een medewerker van de IB-Groep een tijdje geleden al uitgelegd dat ik nu tijdens mijn 2e studie dat laaste half jaar stufi nog gewoon krijg. Zelf vind ik dat een beetje vreemd, ik heb m'n studie waarvoor ik het nodig had toch al afgerond? Anyway, het is nu eenmaal erg zwart-wit gaf deze meneer aan en ik had hierbij geluk. Naja, prima natuurlijk =) Ik krijg dus t/m januari ook gewoon OV-kaart enzo...denk ik dus =) Maar wordt dit dan ook omgezet in een gift als ik deze 2e studie afrond? Dat vind ik een beetje vreemd!

Na januari is mijn recht op stufi op en ga ik lenen, ook om zo een OV-kaart te krijgen. Als ik nu na drie jaar deze vervolgstudie afrond, neem ik aan dat de 'schuld' die ik opbouw qua OV kwijtgescholden wordt, en dat ik dan, na een jaar, de schuld moet gaan aflossen...toch? Wat gebeurt er als ik nu, ten tijde van deze lening en het gebruik van de OV-kaart, qua netto salaris boven dat maximum uitkom...heb ik dan ook geen recht meer op lening/OV?

Mijn vraag is eigenlijk: klopt wat ik denk over de stufi+OV die ik nog ontvang komend half jaar? En de stufi+OV voor de 2,5 jaar daarna?
pi_60377601
Hoi.

Ik heb een probleem.. Ik ga in september op kamers, maar mijn huisbazin wil niet dat ik mijn uitwonende beurs op haar adres zet (i.v.m. verminderde huursubsidie in dat geval). Ik moet dus een ander uitwonend adres opgeven dan waar ik eigenlijk ga wonen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik me gewoon op een willekeurig adres inschrijven (bv zelfs het adres van mn buren) zonder dat de IB argwaan krijgt?
  zondag 27 juli 2008 @ 17:35:07 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_60380577
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:44 schreef SterreMarit het volgende:
Heb even een vraagje ivm stufi/OV-kaart:

Ik heb net mijn hbo afgerond en ga nu door met mijn 2e studie (aan de uni). Ik heb wegens omstandigheden 4,5 jaar over het hbo gedaan en heb van de IB-Groep 1 jaar extra stufi toegezegd gekregen. Ik heb nu dus 4,5 jaar stufi+OV gehad en dat alles wordt omgezet in een gift omdat ik dus mij diploma heb gehaald (toch?)
Nu heeft een medewerker van de IB-Groep een tijdje geleden al uitgelegd dat ik nu tijdens mijn 2e studie dat laaste half jaar stufi nog gewoon krijg. Zelf vind ik dat een beetje vreemd, ik heb m'n studie waarvoor ik het nodig had toch al afgerond? Anyway, het is nu eenmaal erg zwart-wit gaf deze meneer aan en ik had hierbij geluk. Naja, prima natuurlijk =) Ik krijg dus t/m januari ook gewoon OV-kaart enzo...denk ik dus =) Maar wordt dit dan ook omgezet in een gift als ik deze 2e studie afrond? Dat vind ik een beetje vreemd!

Na januari is mijn recht op stufi op en ga ik lenen, ook om zo een OV-kaart te krijgen. Als ik nu na drie jaar deze vervolgstudie afrond, neem ik aan dat de 'schuld' die ik opbouw qua OV kwijtgescholden wordt, en dat ik dan, na een jaar, de schuld moet gaan aflossen...toch? Wat gebeurt er als ik nu, ten tijde van deze lening en het gebruik van de OV-kaart, qua netto salaris boven dat maximum uitkom...heb ik dan ook geen recht meer op lening/OV?

Mijn vraag is eigenlijk: klopt wat ik denk over de stufi+OV die ik nog ontvang komend half jaar? En de stufi+OV voor de 2,5 jaar daarna?
Ok, ik moet eerst even zeggen dat ik niets hiervan helemaal zeker weet.
Ik denk dat je in je eerste alinea gelijkhebt. Je krijgt een halfjaar als een gift bij het afronden van je WO studie.

Tweede alinea: als je leent, geldt volgens mij die salaris-norm niet. Dat is alleen als je gewone stufi krijgt. Wat ik wel zou aanraden als je toch 'veel' gaat verdienen: neem een 0-lening bij de IBG, dan heb je nog wel recht op een OV. Of zet als je dat niet redt je lening zo laag mogelijk. Dat scheelt allemaal met terugbetalen.
Spoilers!
  zondag 27 juli 2008 @ 17:43:43 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_60380739
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:23 schreef Andiyan het volgende:
Hoi.

Ik heb een probleem.. Ik ga in september op kamers, maar mijn huisbazin wil niet dat ik mijn uitwonende beurs op haar adres zet (i.v.m. verminderde huursubsidie in dat geval). Ik moet dus een ander uitwonend adres opgeven dan waar ik eigenlijk ga wonen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik me gewoon op een willekeurig adres inschrijven (bv zelfs het adres van mn buren) zonder dat de IB argwaan krijgt?
Het lijkt erop dat je huisbazin illegaal kamers verhuurt. Dat hoeft voor jou op zich geen probleem te zijn. Maar dat is het wel als ze door de mand valt. Dan sta jij ineens op straat.
Het is ook een probleem als de IBG komt controleren of jij op het (vals) opgegeven adres woont. Dan moet je terugbetalen wat je bovenop je thuiswonende beurs hebt ontvangen. Als jij dan bij de IBG gaat zeggen wat je echte adres is, ontkent je huisbazin en zet ze je op straat. Danheb je geen woning en moetje geld aan de IBG betalen.

Als ik jou was, zou ik met iemand afspreken dat je zijn/haar adres mag gebruiken als postadres. En ga zo snel mogelijk op zoek naar een andere kamer. Of neem deze kamer niet aan, dat is een nog wijzer besluit eigenlijk.

Verder kan ik je vertellen dat het vaak onverstandig is om particulier kamers te huren. Je kunt je huisbaas vaak niets maken, die verhuren alleen om geld te verdienen en lossen problemem vaak half of niet op. Ik heb zelf bijvoorbeeld 2,5 jaar zeer vaak zonder warm water en verwarming gezeten. Dat werd dan 2 weken na de klacht opgelost door een familielid van de huisbazin die dacht dat hij kon klussen. Een week later deed de boel het weer niet. En dat bleef maar doorgaan, ook met andere zaken.
Als ik het overnieuw zou doen, zou ik echt een kamer gaan huren bij een woningstichting voor studenten. Dan heb je veel luxere kamers en dat bedrijf heeft echte klussers in dienst die je problemen op kunnen lossen. Maar dit terzijde
Spoilers!
  zondag 27 juli 2008 @ 20:36:44 #158
123170 alors
zlata1234
pi_60383339
Meer mensen met deze melding bij het aanvragen van stufi?
quote:

Er zijn geen wijzigingen mogelijk bij deze ingangsdatum

Er is geen geldige studie geregistreerd. Wijzigen is niet mogelijk.
Ik kan dus geen stufi/OV aanvragen. Terwijl mijn studie gewoon aangegeven staat als ik bij aanmeldgegevens kijk. Op studielink staat dat er nog nietsis gestuurd, maar ik heb wel allemaal zooi van school gekregen. En dat moet wel van hen komen...

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Studielink heeft het verzoek nog niet verstuurd aan de onderwijsinstelling
Aanmeldverzoek geregistreerd door IB-Groep
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
know'm sayin?
word? word.
pi_60385311
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:36 schreef alors het volgende:
Meer mensen met deze melding bij het aanvragen van stufi?
[..]

Ik kan dus geen stufi/OV aanvragen. Terwijl mijn studie gewoon aangegeven staat als ik bij aanmeldgegevens kijk. Op studielink staat dat er nog nietsis gestuurd, maar ik heb wel allemaal zooi van school gekregen. En dat moet wel van hen komen...

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Studielink heeft het verzoek nog niet verstuurd aan de onderwijsinstelling
Aanmeldverzoek geregistreerd door IB-Groep
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Deed je hiervoor MBO? Want dat moet je bij het "W" tje van je MBO opleiding klikken, en daar alle stappen doorlopen.

Meer weet ik er niet van.
pi_60385911
iemand enig idee wanneer ik een aanvraagformulier nul-lening thuis kan verwachten? begin nl. 1 sept. met m'n master.
  zondag 27 juli 2008 @ 23:40:23 #161
123170 alors
zlata1234
pi_60386899
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Deed je hiervoor MBO? Want dat moet je bij het "W" tje van je MBO opleiding klikken, en daar alle stappen doorlopen.

Meer weet ik er niet van.
Nee, ik heb wel een jaar HBO gedaan, ben daarmee gestopt, heb een jaar vwo gedaan, en nu wil ik me dus weer aanmelden voor stufi, maar als ik op wijzigen klik, krijg ik dus die melding

[ Bericht 1% gewijzigd door alors op 27-07-2008 23:48:31 ]
know'm sayin?
word? word.
pi_60386912
Bedankt voor je reactie!
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is ook een probleem als de IBG komt controleren of jij op het (vals) opgegeven adres woont.
Doet de IBG dat? Toch zeker niet altijd?
pi_60386951
@ Andiyan: Dat kan (eigenlijk) niet, de IB-Groep checkt het adres waar jij je bij de gemeente hebt ingeschreven en ze kunnen dat ook op andere manieren controleren, ze zijn daar wel wat strenger in geworden.
  maandag 28 juli 2008 @ 00:06:50 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_60387458
quote:
Op zondag 27 juli 2008 23:41 schreef Andiyan het volgende:
Bedankt voor je reactie!
[..]

Doet de IBG dat? Toch zeker niet altijd?
Het kan als ze daar reden toe hebben. Normaal gesproken gebeurt het niet hoor. Maar ik wilde je toch even waarschuwen
Spoilers!
  maandag 28 juli 2008 @ 10:28:28 #165
123170 alors
zlata1234
pi_60391306
O mijn god, wat voor josti's werken daar?

Ik leg de situatie uit, krijg ik zo'n kneuzig antwoord van dat als ik niet kan inloggen ik even digid met sms authentificatie moet aanvragen. JESUS!! kunnen die lui niet lezen ofzo

En dat klote'service'punt verleent geen service in juli en augustus, want dan zijn ze lekker gesloten. Ja lekker tactisch hoor, goede periode uitgekozen voor vakantie er is vast niemand die in de vakantie vragen of problemen heeft

Nou ik zal maar even bellen, ben benieuwd hoeveel uur ik in de wacht mag staan...
know'm sayin?
word? word.
pi_60395153
Okay, I'm confused. Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat ik een nieuw bericht (of in dit geval 2 nieuwe berichten) had gekregen op Mijn IB-Groep. Gelijk gaan kijken, zie ik 2 berichten staan met deze onderwerpen:

studiefinanciering bericht toekennen 2008 nr. 01
studiefinanciering bericht toekennen 2008 nr. 02

Nr. 01 is een pdf met gegevens over m'n stufi aanvraag, waarop staat: "Bericht Studiefinanciering 2007, nr. 2" In dit document staat dat ik geen recht heb op OV en:
quote:
Je gaf op 25 juni 2008 een wijziging door in je aanvraag. De wijziging heeft geen gevolgen voor je toelage.

En op nr. 02 staat "Bericht Studiefinanciering2007, nr. 1" In dit document staat:
quote:
Je gegevens stonden niet goed geregistreerd. Deze zijn aangepast. Je hebt recht op studiefinanciering vanaf september 2008.
en
quote:
OV-recht: OV-studentenkaart
Betekent dit gewoon dat ik recht heb op een OV-kaart e.d.? Je zou toch zeggen dat nr. 2 nr. 1 komt en dat dus zou betekenen dat ik geen recht op OV zou hebben, of ligt dit aan mij Ook vreemd dat er 2007 staat ipv 2008.
pi_60397554
Ik word een beetje ziek van die IB-Groep. Nog steeds geen reactie of bevestiging of wat dan ook. Hetzelfde met Studielink: ik heb woensdag een e-mail gestuurd met de vraag om opheldering over alles, en ik heb nog niets terug.

Pfff
  maandag 28 juli 2008 @ 16:58:25 #168
123170 alors
zlata1234
pi_60399252
Beter ga je ze bellen, dan sta je 30 minuten in de wacht (iets minder als je 's morgens belt), maar ja dan heb je wel meteen antwoord. Die mails, zeker die van studielink, duren erg lang voor je ze beantwoord krijgt.
know'm sayin?
word? word.
pi_60407397
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je ov kaart krijgt? Ik heb vorige week mijn studie betaalt..ga naar het 2e jaar.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 00:19:27 #170
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_60408865
Dat hele Studielinkgebeuren is echt zo slecht geregeld. Gelukkig bestond het nog niet toen ik me voor mijn opleiding aanmeldde. Ik kan het me helemaal voorstellen dat je gaat twijfelen bij al die vage berichten of het wel helemaal is goed gegaan.

Ik krijg bij herinschrijving voor het nieuwe jaar ook altijd vage berichten, maar ik loop niet het risico dat ik er opeens niet bijhoor op de uni. Ik doe wat Studielink vraagt, hoop dat alles goed is gegaan en ga gewoon naar college. Geen problemen tot nog toe gehad gelukkig.
Spoilers!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 00:21:02 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_60408887
quote:
Op maandag 28 juli 2008 23:05 schreef DanieI het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je ov kaart krijgt? Ik heb vorige week mijn studie betaalt..ga naar het 2e jaar.
Als je al ingeschreven staat voor een opleiding, heb je toch al een OV? Die is tot 1 januari geldig. Voor die tijd krijg je een bericht dat je gezellig in de kerstdrukte je nieuwe op mag gaan halen, met wederom een nieuwe pasfoto
Spoilers!
pi_60409249
Hey nu je het zegt, er staat gewoon dec 2008 op mijn ov. Haha thanks voor het wakker schudden.
pi_60456421
Weet iemand overigens tot wanneer mijn studieschuld blijft staan bij mijn IB groep. Ik heb eind Juni mijn MBO diploma gehaald, en dan zou mijn hele schuld toch weggescholden moeten worden?

Dit staat er nog steeds

voorlopige lening ¤ xxxxxx incl. rente t/m 30-06-2008
voorlopige lening OV-studentenkaart ¤ xxxxx incl. rente t/m 30-06-2008
------------- +
saldo schuld ¤ xxxxxx

betaalwijze niet van toepassing
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:27:26 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_60457295
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:46 schreef MikeLowrey het volgende:
...
voorlopige lening OV-studentenkaart ¤ xxxxx incl. rente t/m 30-06-2008
...
Huh, je krijgt toch helemaal geen OV op het MBO?
Spoilers!
pi_60460498
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Huh, je krijgt toch helemaal geen OV op het MBO?
Jawel, ik was laatste jaar 18 geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')