abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60498204
Hier ook een probleem:

Ik vertrek voor 4 maanden naar Helsinki, zit er vanaf 1 september tot eind december.
Nu woon ik op kamers in Tilburg, en zou ik graag mijn uitwonende studiebeurs blijven ontvangen. Echter, iemand gaat mijn kamer al onderhuren voor die periode, en het lijkt me dus niet dat ik ingeschreven kan blijven staan op mijn kamer? Wat moet ik doen? Want als ik mijn woonadres wijzig in dat wat ik in Helsinki heb, dan moet ik me dus uitschrijven in Tilburg, wat betekent dat ik me in moet schrijven in Helsinki. Maar dit is nog niet zo eenvoudig. Het lijkt me dat dit probleem echt tig keer voor komt en dat de oplossing toch simpel moet zijn?
Kan ik me ergens anders inschrijven, ingeschreven blijven staan op woonadres, of moet ik wat anders doen? Ik blijf immers gewoon uitwonende student, maar dan tijdelijk in het buitenland. Ik kom er niet meer uit, wie helpt?

edit: niet meer van toepassing. Ik bedenk me opeens dat degene die mijn kamer onder gaat huren al 4 jaar studie erop heeft zitten en zij dus niet meer recht heeft op uitwonende beurs. Ik kan nu dus gewoon ingeschreven blijven staan, zeker ook omdat de kamer nog steeds op mijn naam staat. Ben overigens wel benieuwd hoe het nu zit mocht dit niet het geval geweest zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door PrinceSL op 01-08-2008 21:57:14 ]
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:16:30 #202
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_60510634
Ik vroeg mij dus af als je de volledige basisbeurs en aanvullende beurs krijgt hoeveel je per maand extra kunt lenen?, ik weet wel dat iedereen 157 euro per maand zowieso kunt lenen maar is het ook mogelijk om bv 250 euro te lenen voor 1 maand als je wat krapper zit ?
En verder heb je ook recht op collegegeld krediet als je een voltijd bol MBO opleiding gaat doen?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_60522372
Ik heb dit jaar Bedrijfskunde gestudeerd, maar wil overstappen naar Bedrijfseconomie. Nu heb ik dit jaar natuurlijk een OV en stufi gekregen. Maar als ik nu overstap, moet ik het dan opnieuw aanvragen of hoef ik niks te doen?

Uitschrijven en inschrijven bij de uni zelf heb ik al gedaan.
pi_60529449
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 10:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dit jaar Bedrijfskunde gestudeerd, maar wil overstappen naar Bedrijfseconomie. Nu heb ik dit jaar natuurlijk een OV en stufi gekregen. Maar als ik nu overstap, moet ik het dan opnieuw aanvragen of hoef ik niks te doen?

Uitschrijven en inschrijven bij de uni zelf heb ik al gedaan.
That's all , moet in studielink goed staan.
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:10:43 #205
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_60531954
Ja en vergeet vooral niet ook je gegevens voor je studiefinanciering te wijzigen. Anders gaat het absoluut mis.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_60535090
vraagje: vanaf eind augustus ga ik voor een aantal maandjes naar het buiteland. nu heb ik er voor gekozen om een OV vergoeding te krijgen ipv OV kaart.
moet ik nu mn OV kaart ergens inleveren? postkantoor? of op de post doen naar IB groep?
ik heb al wel een brief gekregen dat mn stufie aangepast is per de tijd dat ik ov vergoeding wil ontvangen
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:54:19 #207
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_60535836
postkantoor
pi_60537082
Ok dank u
pi_60537439
Bedankt beiden
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:55:52 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_60559206
Ik ga komend jaar mer doen. Ik word morgen 17, dus ben nog geen 18. Ik weet dat ik dan vanaf 1 oktober recht heb op de ov kaart. Hoe zit dat dan met de stufi? Ontvang ik dat al in september of later? Er staat namelijk bij mijn ibg het volgende:
aangevraagd

per 01-10-2008
basisbeurs +
aanvullende beurs

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:01:43 #211
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_60559379
eind oktober, zie de betaaldata op de IB site.
pi_60559605
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:55 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga komend jaar mer doen. Ik word morgen 17, dus ben nog geen 18. Ik weet dat ik dan vanaf 1 oktober recht heb op de ov kaart. Hoe zit dat dan met de stufi? Ontvang ik dat al in september of later? Er staat namelijk bij mijn ibg het volgende:
aangevraagd

per 01-10-2008
basisbeurs +
aanvullende beurs

Jep, je OV kan je ergens halverwege september ophalen en is geldig vanaf oktober, stufi krijg je in oktober (dus rond 24-10) als eerst. Ik had dit namelijk ook
pi_60561002
Ik ben afgelopen juni geslaagd! (hoera! ) Heb mijn opleiding in 3 jaar gehaald (snelle jelle ).
Probleem was alleen dat ik niet wist wat ik nu precies moest doen. Ik sta ingeschreven tot 31 aug., betaal ook tot dan stufi. Ik heb het nagevraagd op de HU. Nu belde ik alleen vorige week en nu blijkt dat ik met terugwerkende kracht per 1 juli wordt uitgeschreven, ik moest dus EN mijn ov inleveren EN stufi zelf stopzetten (ik dacht dat automatisch zou gaan!!)
Ik heb in juli nog stufi gekregen en mijn ov 3 aug ingeleverd.

Moet ik nu die stufi terugbetalen (ik betaal wel tot 31 aug collegegeld!) en krijg ik een boete van mijn ov??
Ze moeten trots zijn dat ik al na 3 jaar klaar ben!! Nergens krijg ik een duidelijk antwoord (heb gebeld en gemaild).

Volgend jaar ga ik nog een deeltijdstudie volgen. Eigenlijk heb ik nog recht op 1 jaar stufi (vind ik), helaas krijg ik dat niet!

Ik zou echt vreselijk balen als ik nu ineens veel geld moet terugbetalen! De HU was zo onduidelijk. Ook wist ik niet dat je jezelf moest uitschrijven, ik dacht dat dat wel via de hogeschool automatisch zou gaan!!

Zo, moest even mijn verhaal kwijt!
I ♥ PB
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:03:40 #214
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_60561130
okee, bedankt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_60563321
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:55 schreef monsterd. het volgende:
aangevraagd

per 01-10-2008
basisbeurs +
aanvullende beurs

Omdat je eerste maand niks krijgt, krijg je dan wel maandje langer Dus sept 5e jaar krijg je ook nog stufie
Tenminste ik wel (WO)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:36:18 #216
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_60598030
Ik studeerde vorig jaar in Groningen, toen heb ik daar ook uiteindelijk mijn ov ingeleverd toen ik stopte met mijn opleiding.
Volgens mijn digid gegevens moet ik hem nu weer in groningen afhalen (hij is geldig tot december). Op de ib site stond dat ze nooit een ovkaart ergens anders heen sturen. Maargoed ik heb ik mei al wel mijn adresgegevens gewijzigd.

Moet ik nu 5 uur reizen om mijn ov kaart op te halen? Dat is toch krom?
My mama didn't raise no fool
pi_60599181
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:58 schreef miss-scofield het volgende:
Ik ben afgelopen juni geslaagd! (hoera! ) Heb mijn opleiding in 3 jaar gehaald (snelle jelle ).
Probleem was alleen dat ik niet wist wat ik nu precies moest doen. Ik sta ingeschreven tot 31 aug., betaal ook tot dan stufi. Ik heb het nagevraagd op de HU. Nu belde ik alleen vorige week en nu blijkt dat ik met terugwerkende kracht per 1 juli wordt uitgeschreven, ik moest dus EN mijn ov inleveren EN stufi zelf stopzetten (ik dacht dat automatisch zou gaan!!)
Ik heb in juli nog stufi gekregen en mijn ov 3 aug ingeleverd.

Moet ik nu die stufi terugbetalen (ik betaal wel tot 31 aug collegegeld!) en krijg ik een boete van mijn ov??
Ze moeten trots zijn dat ik al na 3 jaar klaar ben!! Nergens krijg ik een duidelijk antwoord (heb gebeld en gemaild).

Volgend jaar ga ik nog een deeltijdstudie volgen. Eigenlijk heb ik nog recht op 1 jaar stufi (vind ik), helaas krijg ik dat niet!

Ik zou echt vreselijk balen als ik nu ineens veel geld moet terugbetalen! De HU was zo onduidelijk. Ook wist ik niet dat je jezelf moest uitschrijven, ik dacht dat dat wel via de hogeschool automatisch zou gaan!!

Zo, moest even mijn verhaal kwijt!
gewoon terecht. je gaat deeltijd studeren en iedereen weet dat deeltijd studenten op geen enkele financiële steun kunnen rekenen. dat is beslist geen geheim.
pi_60600586
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:36 schreef La_Vita het volgende:
Ik studeerde vorig jaar in Groningen, toen heb ik daar ook uiteindelijk mijn ov ingeleverd toen ik stopte met mijn opleiding.
Volgens mijn digid gegevens moet ik hem nu weer in groningen afhalen (hij is geldig tot december). Op de ib site stond dat ze nooit een ovkaart ergens anders heen sturen. Maargoed ik heb ik mei al wel mijn adresgegevens gewijzigd.

Moet ik nu 5 uur reizen om mijn ov kaart op te halen? Dat is toch krom?
als het goed is wordt je ovkaart naar het postkantoor gestuurd dat het dichtste bij je adres is, dwz, het adres waar je bij de gemeente in staat geschreven
pi_60601911
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jep, je OV kan je ergens halverwege september ophalen en is geldig vanaf oktober, stufi krijg je in oktober (dus rond 24-10) als eerst. Ik had dit namelijk ook
Hoe zit dat precies? Ik ben in januari dit jaar gestopt met m'n opleiding. Vorig jaar kreeg ik ook pas stufi vanaf oktober. In september begin ik aan een andere opleiding. Ik ben nu nog steeds 17. IB-groep geeft aan dat ik dit jaar opnieuw pas stufi vanaf oktober krijg.
Hoe zit dat precies met die regeling? Is dat alleen voor diegene die aan het eerste jaar van een opleiding beginnen?
pi_60602450
heb zojuist de ib-groep gebeld. die zeiden dat ophaalbewijs van ov-kaart over een paar weken gestuurd wordt. nu maar afwachten dus.
pi_60603201
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:26 schreef ghizzer het volgende:

[..]

gewoon terecht. je gaat deeltijd studeren en iedereen weet dat deeltijd studenten op geen enkele financiële steun kunnen rekenen. dat is beslist geen geheim.
Nee, weet ik ook wel!! Da was mij probleem ook niet Ik hoop alleen dat ik geen 'boete' (terugbetaling ofzo) van de maand juli krijg en gedoe over het inleveren van mijn OV.

Bovendien studeer ik aan de lerarenopleiding en krijg ik een tegemoedkoming van 1200 euro per jaar. Ik heb niets te klagen dus!
I ♥ PB
pi_60603392
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:21 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Nee, weet ik ook wel!! Da was mij probleem ook niet Ik hoop alleen dat ik geen 'boete' (terugbetaling ofzo) van de maand juli krijg en gedoe over het inleveren van mijn OV.

Bovendien studeer ik aan de lerarenopleiding en krijg ik een tegemoedkoming van 1200 euro per jaar. Ik heb niets te klagen dus!
onder welke omstandigheden heb je je 'met terugwerkende kracht' op 1 juli uit laten schrijven? het lijkt mij dat een hogeschool geen enkele baat er bij heeft een student(e) eerder af te stoten. volgens mij had je ondanks dat je toen al je diploma had, je gewoon per 31 augustus uit kunnen laten schrijven. Immers, een deel van je collegegeld krijg je na 1 juli (volgens mij) niet meer terug, dus financieel zou het voor jou ook niet aantrekkelijk zijn. bovendien, volgens mij weet iedereen die een diploma krijgt dat hij/zij binnen 5 werkdagen zijn/haar ov moet inleveren.
pi_60629678
zijn er hier al mensen die hun "OV-ophaalbrief" van de IBG hebben ontvangen?
pi_60630498
Nee .
pi_60630597
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:29 schreef ghizzer het volgende:

[..]

onder welke omstandigheden heb je je 'met terugwerkende kracht' op 1 juli uit laten schrijven? het lijkt mij dat een hogeschool geen enkele baat er bij heeft een student(e) eerder af te stoten. volgens mij had je ondanks dat je toen al je diploma had, je gewoon per 31 augustus uit kunnen laten schrijven. Immers, een deel van je collegegeld krijg je na 1 juli (volgens mij) niet meer terug, dus financieel zou het voor jou ook niet aantrekkelijk zijn. bovendien, volgens mij weet iedereen die een diploma krijgt dat hij/zij binnen 5 werkdagen zijn/haar ov moet inleveren.
Euhm... ik weet het niet precies. Ik dacht dat ik per 31 aug. zou worden uitgeschreven, dus wilde dat invoeren op de website van de ib. Omdat ik het niet zeker wist heb ik gebeld en ik moest de precieze datum invullen. De Hogeschool vertelde mij vervolgens dat ik met terugwerkende kracht vanaf 1 juli zou worden uitgeschreven. Die datum heb ik dus ingevuld bij de IB. Echter heb ik in juli wel stufi gekregen... dat zal ik dan wel moeten terugbetalen. Wel betaal ik collegegeld tot augustus. Vind ik een beetje krom dus.. En niemand die mij een duidelijke uitleg kon geven, niet de Hogeschool niet de IBgroep

En het inleveren van mijn OV was heeeel duidelijk... ik krijg mijn diploma 29 augustus overhandigd, dacht dus per 31 augustus te worden uitgeschreven en zou ik dus pas 5 september mijn ov moeten inleveren.
Maar toen bleek ineens dat ik per 1 juli wordt uitgeschreven en ik dus al 7 juli mijn ov moest inleveren. Dit was echter niet duidelijk en heb ik pas 3 augustus mijn ov ingeleverd. Terwijl ik daarvoor 3 weken op vakantie ben geweest en ik mijn ov dus niet nodig had (na mijn vakantie weer wel), dus ik had het makkelijk voor 7 juli kunnen inleveren!!!
I ♥ PB
pi_60695736
ik ben nu al ibgroep-moe T_T
pi_60723179
tvp
  maandag 11 augustus 2008 @ 06:58:23 #228
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_60724341
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:06 schreef -Trinity- het volgende:
Nee .
Komt nog wel en je mag er toch niet voor 1 September gebruik van maken
pi_60734159
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:37 schreef ghizzer het volgende:
zijn er hier al mensen die hun "OV-ophaalbrief" van de IBG hebben ontvangen?
Niet ontvangen, maar wel gezien op www.ib-groep.nl dat ik hem vrijdag kan ophalen. Maar mag ik m dan pas vanaf 1 sept gebruiken? Want op de OV kaart van mijn broer staat volgens mijn moeder dat ie dan weer geldig is vanaf 16 augustus.

Maar de reden dat ik in dit topic ben is het volgende: ik ben dit jaar uitgeloot voor geneeskunde en heb me toen ingeschreven voor psychologie. Alleen heb ik nog niets van de IB Groep gehoord. Het enige dat ik kan zien is dat in Studielink staat dat ik me heb opgegeven voor psychologie, maar verder geen bericht gehad van inschrijving of iets dergelijks. Irritant omdat ik zo geen bevestiging heb en ik wil me inschrijven voor de INKOM in Maastricht en dat gaat nu niet

Is het normaal dat het zolang duurt nadat ik eerst uitgeloot ben?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60768575
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:26 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Niet ontvangen, maar wel gezien op www.ib-groep.nl dat ik hem vrijdag kan ophalen. Maar mag ik m dan pas vanaf 1 sept gebruiken? Want op de OV kaart van mijn broer staat volgens mijn moeder dat ie dan weer geldig is vanaf 16 augustus.

Maar de reden dat ik in dit topic ben is het volgende: ik ben dit jaar uitgeloot voor geneeskunde en heb me toen ingeschreven voor psychologie. Alleen heb ik nog niets van de IB Groep gehoord. Het enige dat ik kan zien is dat in Studielink staat dat ik me heb opgegeven voor psychologie, maar verder geen bericht gehad van inschrijving of iets dergelijks. Irritant omdat ik zo geen bevestiging heb en ik wil me inschrijven voor de INKOM in Maastricht en dat gaat nu niet

Ik ben dit jaar ook uitgeloot voor voor geneeskunde, ik ga nu Japans doen in Leiden
Bij mij duurde het ook een tijdje voordat ik iets hoorde, bij Studielink stond ook steeds maar 'Studielink heeft het inschrijvingsverzoek nog niet doorgestuurd naar de onderwijsinstelling' of zoiets. Toch maar even gebeld naar Studielink omdat ik toch wel wat ongeduldig werd. Volgens Studielink was het een veelvoorkomende fout, dat komt omdat (in mijn geval) Leiden niet direct aan Studielink is gekoppeld en ze dus niet kunnen zien of Leiden het verzoek heeft ontvangen?
Daarna nog maar even naar Leiden gebeld voor de zekerheid en ik heb afgelopen zaterdag dan eindelijk mijn inschrijvingsformulieren gehad.
pi_60789087
Hoi,

Ik heb vanaf juli 2004 studiefinaciering.
Aangevraagd incl aanvullende beurs.

Tot op heden niet aanvullend ontvangen, ouders zitten in een conflict met de belastingdienst.
IB-groep geeft aan dat me ouders meer dan 50.000 hebben verdiend, dit is niet juist.

Nu duurt het al 4jr, en heb ik nog geen aanvullende beurs ontvangen.
Boekhouder geeft aan dat ik maximaal zou moeten krijgen o.b.v gegevens van me ouders.
Nu is er een grote kans dat me ouders inkomen nooit juist word gezet, wat kan ik nu doen?

Nu ben ik eigenlijk de dupe van alles.. is er een manier om dit op te lossen?
Heb nu al recht op 4jaar aanvullende beurs, dit is toch een heel leuk bedrag bij elkaar... maar jah nu is de kans erg groot dat ik het nooit ga ontvangen.
Alvast bedankt
pi_60793223
Ik kan mijn OV vanaf overmorgen ophalen, maar hij is maar geldig van 09-2008 t/m 12-2008? Klopt dit wel

Edit: laat maar
quote:
Het kaartjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. Op 1 januari is je oude kaart niet meer geldig en gaat de nieuwe kaart in. Je hoeft je oude kaart dan ook niet in te leveren als je je nieuwe kaart afhaalt.
Okay dan, niks aan 't handje
pi_60849081
Okay, OV opgehaald, wel jammer dat ie pas wél pas vanaf september geldig is.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60849135
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:26 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Nee!

Het is niet normaal, het is een bug in studielink, waardoor je tweede of derde voorkeur NIET doorgegeven wordt.

Je moet zo snel mogelijk contact opnemen met IBgroep of de universiteit. Want door deze kutbug mis ik misschien een deel van het eerste semester.

Opschieten dus.
pi_60849156
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee!

Het is niet normaal, het is een bug in studielink, waardoor je tweede of derde voorkeur NIET doorgegeven wordt.

Je moet zo snel mogelijk contact opnemen met IBgroep of de universiteit. Want door deze kutbug mis ik misschien een deel van het eerste semester.

Opschieten dus.
You gotta be kidin'

Naja heb al mailtje gestuurd naar Studielink gister, maar toch ..
pi_60849292
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:18 schreef Black-Death het volgende:

[..]

You gotta be kidin'

Naja heb al mailtje gestuurd naar Studielink gister, maar toch ..
Bellen!

Het is namelijk zo dat universiteiten niet weten hoe ze de tweede of derde voorkeur moeten downloaden.
Dus je moet handmatig inschrijven.

Ik wist het ook alleen maar omdat een vriend mij zo een cool tijdschrift kreeg en ik niet, en het al verdomd laat begon te worden.

Grr. Voor 1 september moet ik alles geregeld hebben en dat gaat vrij lastig worden nu.
pi_60851296
Op mijn ib-groep account stond dat ik pas vanaf 1-10 recht heb op studiefinanciering, vrij vervelend want dan heb ik ook geen OV-kaart en dat kan op maandbasis ~400,- kosten. Nu heb ik de start datum veranderd maar 1-9, heb ik nu nog genoeg kans dat ik voor 1-9 mijn OV-kaart heb?
pi_60851507
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:37 schreef kukel361 het volgende:
Op mijn ib-groep account stond dat ik pas vanaf 1-10 recht heb op studiefinanciering, vrij vervelend want dan heb ik ook geen OV-kaart en dat kan op maandbasis ~400,- kosten. Nu heb ik de start datum veranderd maar 1-9, heb ik nu nog genoeg kans dat ik voor 1-9 mijn OV-kaart heb?
Nee, waarschijnlijk niet. Je bent zeker nog geen 18? Ik werd ook in oktober pas 18 en kreeg alles in oktober pas.
pi_60851896
Dus ik heb het voor niks veranderd?
pi_60852253
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:00 schreef kukel361 het volgende:
Dus ik heb het voor niks veranderd?
Begin van je studie staat toch standaard op 1-9 en is onaanpasbaar? Bij mij wel iig... Stufi kan je volgens mij ook niet zelf bepalen wanneer dat begint
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:56:01 #241
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_60855314
Even een vraagje, als je na je schooljaar je OV moet inleveren en in augustus je OV weer moet ophalen, moet je dan dus ook elk jaar een nieuwe pasfoto inleveren bij de postkantoor?
البوابة الرسمية لحكومة دبي
pi_60856069
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:56 schreef iPeng het volgende:
Even een vraagje, als je na je schooljaar je OV moet inleveren en in augustus je OV weer moet ophalen, moet je dan dus ook elk jaar een nieuwe pasfoto inleveren bij de postkantoor?
Hoezo na je schooljaar OV inleveren????? Hij is toch januari-december geldig? Je kan hem gewoon het hele jaar houden hoor.
pi_60856431
Kun je gewoon weigeren een 2e pasfoto in te leveren voor die chipkaart? Ik heb geen zin om steeds weer pasfoto's in te leveren voor een ding wat er toch nooit komt en wat ik ook niet hoef.
know'm sayin?
word? word.
pi_60858183
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:31 schreef alors het volgende:
Kun je gewoon weigeren een 2e pasfoto in te leveren voor die chipkaart? Ik heb geen zin om steeds weer pasfoto's in te leveren voor een ding wat er toch nooit komt en wat ik ook niet hoef.
heel terecht! ik heb het begin dit jaar geweigerd en toen was het ok. begin nou in september met een vervolgopleiding en als het weer mag, dan doe ik het gewoon. ik vind één keer zo'n ding inleveren meer dan genoeg.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:04:24 #245
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_60859168
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hoezo na je schooljaar OV inleveren????? Hij is toch januari-december geldig? Je kan hem gewoon het hele jaar houden hoor.
Oh ja weet ik niet, ik heb nog nooit een OV-kaart gehad dus ik snap alles nog niet. Dus de OV-kaart die je nu ophaalt op het postkantoor is geldig van sept. t/m december 2008 en in januari 2009 moet je weer een nieuwe OV-kaart ophalen met een nieuwe pasfoto?
pi_60859555
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:04 schreef iPeng het volgende:

[..]

Oh ja weet ik niet, ik heb nog nooit een OV-kaart gehad dus ik snap alles nog niet. Dus de OV-kaart die je nu ophaalt op het postkantoor is geldig van sept. t/m december 2008 en in januari 2009 moet je weer een nieuwe OV-kaart ophalen met een nieuwe pasfoto?

Alleen zal de nieuwe ophalen niet in jan 2009 maar ergens halverwege dec 2008 zijn
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:52:42 #247
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_60860244
Oh oke, wel irritant dat je steeds een nieuwe pasfoto moet inleveren, die dingen zijn best duur. Waarom geven ze je niet gelijk een OV-kaart mee die geldig is van sept. 2008 t/m juli 2009 ofzo. 1 schooljaar dus.

Ik las ook ergens iets van 'aanvraag kaartwissel' en dan betaal je 13 euro nogwat, waarvoor is dat precies?
pi_60860353
Voor als je tussentijds wilt switchen van week naar weekendkaart of andersom geloof ik.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:07:27 #249
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_60860504
Oh oke. En in december krijg je ook automatisch van de IB-groep een afhaalbericht voor je nieuwe OV-kaart van jan t/m december zonder kosten? Dus je hoeft hem van te voren niet zelf aan te vragen en de oude OV-kaart mag je houden?

Sorry voor de vele vragen
pi_60860895
ja. nee. ja.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:35:34 #251
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_60861057
Thnx!
pi_60861153
De OV-kaart is trouwens in de zomer een maand niet geldig, maar dan is het een kortingskaart. Dus je kan hem gewoon houden
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:49:26 #253
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_60861351
Korting is altijd goed! Wanneer moet je trouwens de nieuwe OV-kaart aanvragen van jan. t/m dec. 2009?

[ Bericht 7% gewijzigd door iPeng op 15-08-2008 19:40:56 ]
pi_60867912
Ik begin dit jaar met opleinding en ik word in september pas 18.
Mijn OV geldt dan toch pas vanaf 1 oktober en kan ik pas halverwege september ophalen?

En bij mensen die al 18 zijn geldt de OV al vanaf 1 september?
gr gr
pi_60872507
Ik heb hem binnen .
pi_60873647
Ik heb m'n OV ook afgehaald, maar ik heb nog een vraagje. De kaart is dus geldig vanaf 1 september, maar heb ik daarvoor wel al recht op korting? Het zal wel niet, maar ik moet helaas nog vier enkeltjes Maastricht... pfff
pi_60873995
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:50 schreef tierlantijn het volgende:
Ik heb m'n OV ook afgehaald, maar ik heb nog een vraagje. De kaart is dus geldig vanaf 1 september, maar heb ik daarvoor wel al recht op korting? Het zal wel niet, maar ik moet helaas nog vier enkeltjes Maastricht... pfff
Nops. Nog geen recht op korting. Is een dagkaart btw niet voordeliger voor je?
pi_60887406
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:49 schreef iPeng het volgende:
Korting is altijd goed! Wanneer moet je trouwens de nieuwe OV-kaart aanvragen van jan. t/m dec. 2009?
Niet, gaat automatisch
pi_60888645
Het zal wel 100x gevraagd zijn.... maar toch ga ik ervoor!
Mag je i.c.m een OV jaarkaart een roze strippenkaart gebruiken (in R'dam/RET iig) wanneer je OV kaart niet geldig is, zoals in het weekend? Het kon vroeger wel dacht ik, maar ik kan er niks over terugvinden op de site van de RET.
pi_60888870
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:41 schreef Asgard het volgende:
Mag je i.c.m een OV jaarkaart een roze strippenkaart gebruiken (in R'dam/RET iig) wanneer je OV kaart niet geldig is, zoals in het weekend? Het kon vroeger wel dacht ik, maar ik kan er niks over terugvinden op de site van de RET.
know'm sayin?
word? word.
pi_60890248
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:52 schreef alors het volgende:

[..]

Thanks
pi_60896445
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 12:08 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Nops. Nog geen recht op korting. Is een dagkaart btw niet voordeliger voor je?
Helaas zal dat weinig verschil gaan maken. Prijs van een enkeltje is 14 euro nogwat, en een dagkaart kost geloof ik ook zoiets. Dan zit er helaas niets anders op.
pi_60897466
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:41 schreef Asgard het volgende:
voor de duidelijkheid. als je OV-studentenkaart vanaf 1 september 2008 tot 1 januari 2009 geldig is, mag je tijdens deze periode (mits niet vervroegd met de studie gestopt c.q. verval van recht op OV-studentenkaart) - bij een weekkaart - iin de weekenden met een roze strippenkaart gebruik maken van o.a. de diensten van de RET. Als je je OV-studentenkaart nu al binnen hebt, maar deze niet geldig is vóór 1 september is het tot aan deze periode NIET toegestaan om met een roze strippenkaart i.c.m. deze OV-studentenkaart met de RET (en ook andere maatschappijen natuurlijk) te reizen.

Let overigens a.u.b. op de exacte tijden van geldigheid van de OV-studentenkaart die achterop deze kaart staan. Daarop zal o.m. staan dat de OV-weekkaart geldig is vanaf 04.00 uur 's nachts op maandag.
pi_60897500
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:32 schreef tierlantijn het volgende:

[..]

Helaas zal dat weinig verschil gaan maken. Prijs van een enkeltje is 14 euro nogwat, en een dagkaart kost geloof ik ook zoiets. Dan zit er helaas niets anders op.
dagkaart met 40% korting is EUR 25,-. Dagkaart zonder korting is EUR 40,- (als ik me niet vergis althans).
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:46:11 #265
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_60897790
Ik heb nog geen brief gehad Beetje vreemd want ik heb alles ingevuld volgens mij..
Ik ben alleen nog geen 18, maar ga wel naar hbo volgend jaar... Gewoon nog even wachten?

sorry als dit al veel meer gevraagd is
pi_60897853
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:46 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb nog geen brief gehad Beetje vreemd want ik heb alles ingevuld volgens mij..
Ik ben alleen nog geen 18, maar ga wel naar hbo volgend jaar... Gewoon nog even wachten?

sorry als dit al veel meer gevraagd is
als je nog geen 18 bent, heb je ook pas vanaf 1 oktober 2008 recht op een OV-studentenkaart. Het kan daardoor mogelijk betekenen dat de brief wat langer op zich laat wachten. Je zou ook overigens op mijn-ibgroep (ib-groep.nl) kunnen kijken naar je instellingen en status. Onder het kopje OV kun je kijken vanaf wanneer en waar je je OV-studentenkaart kunt ophalen. Ook valt er te zien of je je post digitaal of fysiek (per post dus) wilt ontvangen.

Mocht je daardoor niet meer duidelijk zijn geworden, kun je altijd natuurlijk even bellen met de IBG. Een mailtje sturen via het formulier op mijn IB-Groep wil ook wel eens helpen, al zijn persoonlijk mijn ervaringen daar niet altijd goed mee geweest. Succes in ieder geval!
pi_60898019
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bellen!

Het is namelijk zo dat universiteiten niet weten hoe ze de tweede of derde voorkeur moeten downloaden.
Dus je moet handmatig inschrijven.

Ik wist het ook alleen maar omdat een vriend mij zo een cool tijdschrift kreeg en ik niet, en het al verdomd laat begon te worden.

Grr. Voor 1 september moet ik alles geregeld hebben en dat gaat vrij lastig worden nu.
Naar welk nummer kan ik bellen om Studielink te bereiken? Heb die site afgezocht maar ik vind niets
pi_60898643
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:30 schreef ghizzer het volgende:

[..]

voor de duidelijkheid. als je OV-studentenkaart vanaf 1 september 2008 tot 1 januari 2009 geldig is, mag je tijdens deze periode (mits niet vervroegd met de studie gestopt c.q. verval van recht op OV-studentenkaart) - bij een weekkaart - iin de weekenden met een roze strippenkaart gebruik maken van o.a. de diensten van de RET. Als je je OV-studentenkaart nu al binnen hebt, maar deze niet geldig is vóór 1 september is het tot aan deze periode NIET toegestaan om met een roze strippenkaart i.c.m. deze OV-studentenkaart met de RET (en ook andere maatschappijen natuurlijk) te reizen.

Let overigens a.u.b. op de exacte tijden van geldigheid van de OV-studentenkaart die achterop deze kaart staan. Daarop zal o.m. staan dat de OV-weekkaart geldig is vanaf 04.00 uur 's nachts op maandag.
Ik ben tweedejaars
Kheb gewoon een kaartje van 1 jan tot 31 dec

Maar toch bedankt
pi_60899302
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:34 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ik ben tweedejaars
Kheb gewoon een kaartje van 1 jan tot 31 dec

Maar toch bedankt
dan vraag ik me af waarom je die vraag stelde. heb je die vraag ook voor de syntus, connexxion, arriva,veolia, bba, gvb, gvu, t-bus, maxx en de ns gesteld?
pi_60901244
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:08 schreef ghizzer het volgende:

[..]

dan vraag ik me af waarom je die vraag stelde. heb je die vraag ook voor de syntus, connexxion, arriva,veolia, bba, gvb, gvu, t-bus, maxx en de ns gesteld?
Nee, ik heb het nooit nodig gehad.
Maar omdat ik de auto weg heb gedaan moet ik nu weleens in het weekend met de OV. Daarom.

Maar kan het ook bij de syntus, connexxion, arriva,veolia, bba, gvb, gvu, t-bus, maxx dan? (ff serieus).
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:00:59 #271
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60921438
Vanaf 1 september aanstaande moet ik zelf gaan betalen voor mijn studie aan de Erasmus. Nu wilde ik eigenlijk een collegegeldkrediet aanvragen, met eventueel een extra lening. Nu kan ik dit niet via de site aangeven (het is of het een, of het ander). Is het nu zo dat, als ik besluit extra te gaan lenen, het collegegeldkrediet niet hoef aan te vragen, maar dat ik de lening moet verhogen met het bedrag dat ik anders via dit krediet zou krijgen?

Tevens neem ik aan dat ik mn OV-kaart gewoon mag houden?
Maar toch niet helemaal.
pi_60924917
M'n studie is nog steeds niet officieel geregistreerd bij dat Mijn IB-Groep op internet, dus ik kan nog steeds geen stufi aanvragen, terwijl ik al wel collegekaart van de UU heb enzo, wat moet ik doen!?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_60925941
bellen.
pi_60927699
K*t, k*t, k*t, zojuist brief ontvangen... heb 204 euro boete van het te laat inleveren van m'n OV kaart en ik moet van juli mijn stufi terugbetalen, komt neer op bijna 690 euro
I ♥ PB
pi_60929469
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:04 schreef MoneyTalks het volgende:
M'n studie is nog steeds niet officieel geregistreerd bij dat Mijn IB-Groep op internet, dus ik kan nog steeds geen stufi aanvragen, terwijl ik al wel collegekaart van de UU heb enzo, wat moet ik doen!?
Heb je wel 1 september als datum wanneer je stufi aan wilt vragen?
know'm sayin?
word? word.
pi_60929498
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:57 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Naar welk nummer kan ik bellen om Studielink te bereiken? Heb die site afgezocht maar ik vind niets
088 424 7600
know'm sayin?
word? word.
pi_60933894
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:04 schreef MoneyTalks het volgende:
Er staat nu op Mijn IB-Groep dat mn stufi per 1 september 2008 weer in gaat "basisbeurs", ik sta als uitwonend dus als het goed is krijg ik per 22 september weer mn maandelijkse 250 euro
pi_60937988
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:05 schreef alors het volgende:

[..]

088 424 7600
Thnq
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:15:24 #279
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_61028009
Wat houdt een roze strippenkaart in als ik vragen mag? Ik heb een blauwe maar die is verlopen, dat zei de buschauffeur tegen me, ik snap er niks van.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:25:36 #280
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61028163
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:15 schreef iPeng het volgende:
Wat houdt een roze strippenkaart in als ik vragen mag? Ik heb een blauwe maar die is verlopen, dat zei de buschauffeur tegen me, ik snap er niks van.
Roze is een kortingskaart, voor bejaarden en studenten. Is een stuk goedkoper. Die kan je dus in het weekend gebruiken (als je een weekkaart hebt)
Je blauwe kaart is waarschijnlijk verlopen omdat na prijsverhoging de oude kaarten nog maar een bepaalde tijd geldig zijn.

Oja, ik ben over 2 weken mijn OV kwijt als het mee zit....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:57:04 #281
221663 iPeng
Rich & Famous
pi_61028543
Oke thnx! Dan ga ik ook maar een roze strippenkaart halen
pi_61033790
Ik heb ook een leuke brief gehad van de IBG: mijn aanvraag voor een lening+ov-jaarkaart voor m'n 2e studie is niet aanvaard. De reden? Nobody knows... Op 'mijn pagina' van de IBG-site staat dat ik me heb ingeschreven voor een vrije studierichting(?), op de brief staat dat ik geen aanvraag heb gedaan voor studiejaar 2008/2009, dat de onderwijsinstelling niet geldig is en dat de opleiding ook niet geldig is. De man van de IBG-telefoondienst kon me zo ook geen antwoord geven op de vraag waarom het afgekeurd is. Lekker dan...1 septembebr start de studie en ik heb al boeken besteld, de hele inschrijving aan de RU is rond, het is een voltijdstudie en ik studeer 'nog maar' 4,5 jaar, dus zou gewoon recht moeten hebben op die ov+lening. Maar nu moet ik m'n ov dus inleveren en kan ik niet lenen, wat eigenlijk betekent dat ik me weer uit kan schrijven bij de uni, omdat het onbetaalbaar is zonder 'hulp'. K*tzooi...

De man van de IBG zou t voor me nakijken om me iig de reden te geven, kan ik daarna in bezwaar. Leuke is dat dat 6 weken duurt en dan is het half oktober...als ik er nu al voor kies toch te gaan studeren en ik hoor half oktober dat ik echt geen recht op ov+lening heb, krijg ik ook t collegegeld niet meer terug.

Lekker thuiskomen van vakantie met zo'n brief

Iemand hier enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
pi_61033823
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:52 schreef Asgard het volgende:

[..]

Nee, ik heb het nooit nodig gehad.
Maar omdat ik de auto weg heb gedaan moet ik nu weleens in het weekend met de OV. Daarom.

Maar kan het ook bij de syntus, connexxion, arriva,veolia, bba, gvb, gvu, t-bus, maxx dan? (ff serieus).
jup
pi_61043783
Ik heb afgelopen jaar bedrijfskunde gestudeerd maar ik ben gestopt en begin volgend jaar met bedrijfseconomie. Moet ik de stufi en OV die ik afgelopen jaar ontvangen heb terugbetalen omdat ik stop? Ik ben niet in februari gestopt, maar gewoon in de zomer.
pi_61044052
Stel je hebt problemen met IB-Groep, helpt het dan om gewoon langs een kantoor van hun te gaan? Gaan dingen dan sneller?
pi_61044512
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Stel je hebt problemen met IB-Groep, helpt het dan om gewoon langs een kantoor van hun te gaan? Gaan dingen dan sneller?
Voor zover ik weet is er maar 1 kantoor en dat is in Groningen... Dus als je zin hebt om je OV eens goed te gebruiken....
pi_61050394
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb afgelopen jaar bedrijfskunde gestudeerd maar ik ben gestopt en begin volgend jaar met bedrijfseconomie. Moet ik de stufi en OV die ik afgelopen jaar ontvangen heb terugbetalen omdat ik stop? Ik ben niet in februari gestopt, maar gewoon in de zomer.
Nee, je hebt alleen nu nog maar 3 jaar recht op stufi omdat je al een jaar hebt gebruikt.
Spoilers!
pi_61050424
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is er maar 1 kantoor en dat is in Groningen... Dus als je zin hebt om je OV eens goed te gebruiken....
Er was in ieder geval in 2000 nog een kantoor in Zwolle en er is er ook een in Rotterdam. Er zullen er vast nog meer zijn...
Spoilers!
pi_61051088
Wanneer krijg je een bericht dat je OV moet ophalen als je het vanaf oktober mag gebruiken?
pi_61052466
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:40 schreef xminator het volgende:
Wanneer krijg je een bericht dat je OV moet ophalen als je het vanaf oktober mag gebruiken?
Mijn OV is geldig vanaf 1 sept en kreeg zo'n 2 weken van te voren bericht, dus zal wel half sept. zijn bij jou verwacht ik
pi_61053610
Ik vind het wel belachelijk dat ik (en velen met mij) hun OV-kaart pas half september krijgen.

Twee weken met de trein is toch een behoorlijke kostenpost, vooral nu ik net een laptop heb gekocht.
pi_61054689
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:01 schreef Rnnz het volgende:
Ik vind het wel belachelijk dat ik (en velen met mij) hun OV-kaart pas half september krijgen.

Twee weken met de trein is toch een behoorlijke kostenpost, vooral nu ik net een laptop heb gekocht.
4 weken met de trein. Als je hem afhaalt is hij nog niet meteen geldig toch? Gelukkig krijgen je ouders nog kinderbijslag, er wordt verwacht dat je het daarmee kunt redden.
know'm sayin?
word? word.
pi_61061390
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:42 schreef alors het volgende:

[..]

4 weken met de trein. Als je hem afhaalt is hij nog niet meteen geldig toch? Gelukkig krijgen je ouders nog kinderbijslag, er wordt verwacht dat je het daarmee kunt redden.
M'n moeder ziet me al aankomen.

4 weken, dus nog langer... wordt nog wat.
pi_61066837
Tsja je zult er maar mee moeten leven. Net zoals ik. Maar ik koop gewoon een maandkaartje van 4 sterren voor 80 euro (4-18 jaar is reductie )
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:12:42 #295
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61066951
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:16 schreef Rnnz het volgende:

[..]

4 weken, dus nog langer... wordt nog wat.
Stel je niet aan man, over 1,5 week moet ik de rest van mijn leven het OV betalen als een normale arbeider....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_61074457
Ik vroeg me eens af he:
In de trein mogen mensen (max. 3) met korting met je meereizen. Hoe zit dat dan in de tram/bus? Zelf mag je een kortingsstrippenkaart (roze) gebruiken, maar je medereizigers ook?
Op de IBG site stond er niets...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61078531
Nee, dat mag niet in de bus, tram en metro. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom dat zo is.
Spoilers!
pi_61081066
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zit ook een kantoor in Utrecht hoor.

http://www.ib-groep.nl/co(...)/servicekantoren.asp

Dus hou voortaan gewoon je muil als je niet weet waar je het over hebt.
pi_61091000
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:57 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dus hou voortaan gewoon je muil als je niet weet waar je het over hebt.
Doe es lief
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:46:37 #300
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_61097184
er zijn al jaren kantoren en balies in Nederland. Ik heb dik 2,5 jaar gewerkt in Den Haag, 1 september begin ik ergens anders. Echte problemen kun je beter via een kantoor oplossen. Je moet wel even wachten voordat je aan de beurt bent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')