Als je alleen een Bachelor graad hebt, heb je recht op 36 maanden prestiebeurs. Je zult dan ook alleen maar 36 omgezet krijgen als een gift. Alles dat je erna hebt ontvangen incl. ov kaart moet je dan terugbetalen.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:40 schreef Asile het volgende:
Kleine schop!
Hoe zit dat als je bent begonnen met je master, maar besluit om te stoppen? Kan je de ovkaart-/prestatiebeursschuld van je bachelor dan nog laten kwijtschelden, zodat je alleen blijft zitten met de schuld die je in je master hebt opgebouwd?
Als het goed is heeft dat wel in je eerste bericht over 2008 gestaan, (oktober 2007 per post ontvangen), het is dan de bedoeling dat je daarop een reactie geeft.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:37 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Misschien al voorbij gekomen..
Ik keek deze week verrast op mijn bankrekening, toen daar ineens 819,24 euro stufi gestort bleek te zijn. Vreemd, want vorige maand kreeg ik voor de laatste keer stufi (basisbeurs), vier jaar studeren zit erop..
Dat gestorte bedrag blijkt dus de maximale maandelijkse lening te zijn..
Gebeld met de IB-groep. Als de stufi afloopt, wordt het automatisch omgezet in een maximale lening![]()
"Maar dat heb ik toch niet aangevraagd?".
"Nee, dat klopt, maar je hebt ook niet aangevraagd dat je dat NIET wilt.."
![]()
Teruggestort en de lening omgezet. Maar wat een vreemde gang van zaken
Dank je! Morgen maar eens invullen en opsturen, ik ben al een maand bezig.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:59 schreef HuubTuub het volgende:
Je hebt er een wijzigingsformulier voor nodig om je studie te verlengen.
Formulier hier
Vraag 1, 4 en 11 invullen.
Formulier wijziging studiefinanciering meen ik uit het blote hoofd.quote:Op zaterdag 5 april 2008 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
Misschien een domme vraagIk ga me maandag uitschrijven bij de universiteit omdat ik afgestudeerd ben. Dinsdag lever ik m'n OV-kaart in omdat ik daarna op vakantie ga.
Moet ik nu nog meer dingen regelen met de IB-Groep? Me daar ook uitschrijven, mijn bescheiden lening stopzetten? Of gaat dat automatisch?
(ik vond geen uitschrijfformulier op hun website nl).
Hoe bedoel je? In de zomervakantie? Dan krijg je nog steeds je stufi hoor. Die krijg je 12keer/jaar.quote:Op maandag 14 april 2008 00:48 schreef Nosh het volgende:
Weet iemand of de studiefinanciering/lening doorloopt, nadat het academische jaar afgelopen is?
Dánk je.quote:Op maandag 14 april 2008 12:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? In de zomervakantie? Dan krijg je nog steeds je stufi hoor. Die krijg je 12keer/jaar.
nee volgens ibgroep.nl is het maximum ¤ 208,63 en een basisbeurs ¤ 91,81. Bij mbo is een basisbeurs ¤ 72,39 maar een aanvullende beurs maximum ¤ 294,89. Wie kan mij dit uitleggen?quote:Op donderdag 17 april 2008 17:04 schreef lienelien het volgende:
Maar dat de aanvullende beurs lager is kan bv komen doordat het inkomen van je ouders gestegen is?
Doe je na je HBO een volwaardige 2jarige Master opleiding bij de universiteit dan heb je recht op een jaar extra prestatiebeurs. Let wel, je moet dan ook echt die 2 jaar als masterstudent staan ingeschreven.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:04 schreef lienelien het volgende:
Iemand die hbo doet, krijgt maar 4 jaar stufi, en moet een master zelf betalen..
Nee hoor. De OV kaart is wel geldig inde zomermaand, alleen als kortingskaart.quote:Op woensdag 23 april 2008 11:29 schreef JeroenV het volgende:
Oke, thnx!
En maakt het dan nog uit dat je OV in Nederland eigenlijk niet geldig zou zijn vanaf 16 juli tot midden augustus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |