abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 10:39:32 #26
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_57711154
quote:
Op maandag 24 maart 2008 00:40 schreef Asile het volgende:
Kleine schop!

Hoe zit dat als je bent begonnen met je master, maar besluit om te stoppen? Kan je de ovkaart-/prestatiebeursschuld van je bachelor dan nog laten kwijtschelden, zodat je alleen blijft zitten met de schuld die je in je master hebt opgebouwd?
Als je alleen een Bachelor graad hebt, heb je recht op 36 maanden prestiebeurs. Je zult dan ook alleen maar 36 omgezet krijgen als een gift. Alles dat je erna hebt ontvangen incl. ov kaart moet je dan terugbetalen.
Haal je binnen je diplomatermijn (10 jaar ingaande de eerste maand prestatiebeurs voor HBO/WO) wel nog een mastergraad, dan krijg je de mastermaanden wel weer als gift.
could you just [i]not[/i] breathe?
  woensdag 2 april 2008 @ 17:37:09 #27
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_57783861
Misschien al voorbij gekomen..

Ik keek deze week verrast op mijn bankrekening, toen daar ineens 819,24 euro stufi gestort bleek te zijn. Vreemd, want vorige maand kreeg ik voor de laatste keer stufi (basisbeurs), vier jaar studeren zit erop..
Dat gestorte bedrag blijkt dus de maximale maandelijkse lening te zijn..

Gebeld met de IB-groep. Als de stufi afloopt, wordt het automatisch omgezet in een maximale lening
"Maar dat heb ik toch niet aangevraagd?".
"Nee, dat klopt, maar je hebt ook niet aangevraagd dat je dat NIET wilt.."

Teruggestort en de lening omgezet. Maar wat een vreemde gang van zaken
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_57785217
Hopeloos.
Moet ik ook maar eens op letten dan, krijg nu nog 2 á 3 maanden stufi dacht ik...
  woensdag 2 april 2008 @ 18:53:41 #29
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_57785454
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:37 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Misschien al voorbij gekomen..

Ik keek deze week verrast op mijn bankrekening, toen daar ineens 819,24 euro stufi gestort bleek te zijn. Vreemd, want vorige maand kreeg ik voor de laatste keer stufi (basisbeurs), vier jaar studeren zit erop..
Dat gestorte bedrag blijkt dus de maximale maandelijkse lening te zijn..

Gebeld met de IB-groep. Als de stufi afloopt, wordt het automatisch omgezet in een maximale lening
"Maar dat heb ik toch niet aangevraagd?".
"Nee, dat klopt, maar je hebt ook niet aangevraagd dat je dat NIET wilt.."

Teruggestort en de lening omgezet. Maar wat een vreemde gang van zaken
Als het goed is heeft dat wel in je eerste bericht over 2008 gestaan, (oktober 2007 per post ontvangen), het is dan de bedoeling dat je daarop een reactie geeft.
Het heeft er ook mee te maken of je in je "prestatiejaren" wel of geen lening hebt ontvangen.
Als je nog studeert zet dan je lening op ¤0,00 (als je geen lening wilt) want dan kun je wel nog gebruik blijven maken van je OV, zolang je staat ingeschreven als student.
pi_57787886
Hoi,

Misschien weet iemand hier het antwoord: ik heb een MBO niveau 3 opleiding afgerond en meteen begonnen met een niveau 4 opleiding. Moet ik mijn stufi nu opnieuw aanvragen of verlengen? Zo ja, waar kan dat? Ik kan niets op de site vinden (iig geen formulier waar het snel mee kan).

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord
  woensdag 2 april 2008 @ 20:59:39 #31
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_57788825
Je hebt er een wijzigingsformulier voor nodig om je studie te verlengen.
Formulier hier

Vraag 1, 4 en 11 invullen.
pi_57790399
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:59 schreef HuubTuub het volgende:
Je hebt er een wijzigingsformulier voor nodig om je studie te verlengen.
Formulier hier

Vraag 1, 4 en 11 invullen.
Dank je! Morgen maar eens invullen en opsturen, ik ben al een maand bezig.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:32:33 #33
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_57792119
Zolang je nu nog een inschrijving hebt, is er niks aan de hand.
pi_57846634
Misschien een domme vraag Ik ga me maandag uitschrijven bij de universiteit omdat ik afgestudeerd ben. Dinsdag lever ik m'n OV-kaart in omdat ik daarna op vakantie ga.

Moet ik nu nog meer dingen regelen met de IB-Groep? Me daar ook uitschrijven, mijn bescheiden lening stopzetten? Of gaat dat automatisch?
(ik vond geen uitschrijfformulier op hun website nl).
  maandag 7 april 2008 @ 12:42:01 #35
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_57887177
edit: toch gevonden
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 14 april 2008 @ 00:48:44 #36
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58035121
Weet iemand of de studiefinanciering/lening doorloopt, nadat het academische jaar afgelopen is?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58041126
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
Misschien een domme vraag Ik ga me maandag uitschrijven bij de universiteit omdat ik afgestudeerd ben. Dinsdag lever ik m'n OV-kaart in omdat ik daarna op vakantie ga.

Moet ik nu nog meer dingen regelen met de IB-Groep? Me daar ook uitschrijven, mijn bescheiden lening stopzetten? Of gaat dat automatisch?
(ik vond geen uitschrijfformulier op hun website nl).
Formulier wijziging studiefinanciering meen ik uit het blote hoofd.
pi_58041145
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:48 schreef Nosh het volgende:
Weet iemand of de studiefinanciering/lening doorloopt, nadat het academische jaar afgelopen is?
Hoe bedoel je? In de zomervakantie? Dan krijg je nog steeds je stufi hoor. Die krijg je 12keer/jaar.
  maandag 14 april 2008 @ 12:50:05 #39
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58041204
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:46 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? In de zomervakantie? Dan krijg je nog steeds je stufi hoor. Die krijg je 12keer/jaar.
Dánk je.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58114571
Ik krijg nu het maximale aanvullende beurs (thuiswonend, mbo), volgend jaar ga ik hbo doen en is het lesgeld veel meer en de aanvullende beurs minder, waarom mag ik geen hbo doen van ib?
pi_58114800
mag wel. kost je alleen wat meer
pi_58115370
het is wel raar dat de aanvullende beurs minder is terwijl de kosten meer zijn
pi_58115472
Ja nouja, je kan het ook zo zien: Jij krijgt 4 jaar stufi op mbo, daarna nog 4 jaar stufi voor hbo. Iemand die hbo doet, krijgt maar 4 jaar stufi, en moet een master zelf betalen..
Maar dat de aanvullende beurs lager is kan bv komen doordat het inkomen van je ouders gestegen is?
pi_58116990
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:04 schreef lienelien het volgende:

Maar dat de aanvullende beurs lager is kan bv komen doordat het inkomen van je ouders gestegen is?
nee volgens ibgroep.nl is het maximum ¤ 208,63 en een basisbeurs ¤ 91,81. Bij mbo is een basisbeurs ¤ 72,39 maar een aanvullende beurs maximum ¤ 294,89. Wie kan mij dit uitleggen?
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:26:24 #45
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_58141807
Voor een HBO/WO opleiding is het bedrag dat je kunt lenen hoger dan bij het MBO. Dat komt omdat het ministerie van OCW van mening is dat je tijdens een HBO/WO makkelijk zou kunnen lenen omdat je met een HBO/WO diploma meer kans maakt op een beter betaalde baan.
Als je de basis-, aanvullende beurs, lening en collegegeld krediet zou optellen zie je dat je maandelijks meer kunt hebben dan bij een MBO opleiding.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:04 schreef lienelien het volgende:
Iemand die hbo doet, krijgt maar 4 jaar stufi, en moet een master zelf betalen..
Doe je na je HBO een volwaardige 2jarige Master opleiding bij de universiteit dan heb je recht op een jaar extra prestatiebeurs. Let wel, je moet dan ook echt die 2 jaar als masterstudent staan ingeschreven.
Daarna kun je nog altijd 3 jaar lenen.
pi_58201285
Ook even een vraagje..

Ik ga in de zomer voor een ruime maand naar het buitenland. Als je het per de begindatum van de maand kijkt komt dit op een maand uit voor mij, en die maand (juli) zou ik graag mijn OV-kaart in willen leveren.

Is dit gewoon mogelijk? Dat ik dan dus per augustus gewoon mijn OV weer kan ophalen? Of gaat dit alleen per kwartaal?

En er staat:
Je krijgt een nieuwe kaart op de eerste dag van de maand die op deze datum volgt.

Dan zou ik dus de einddatum 31 juli moeten laten zijn, want als ik bijv. 9 augustus doe krijg ik hem pas in september terug?
  maandag 21 april 2008 @ 19:04:41 #47
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_58207985
Als je op 1 juli in het buitenland zit dan mag je voor die maand een OV vergoeding buitenland aanvragen.
Je kunt dan ook weer aangeven per welke datum je weer gebruik wilt maken van je OV kaart.
De eerste dag van de maand is bepalend.
Vraag tijdig je vergoeding aan via het OB formulier, je opleiding moet een verklaring op dat formulier afgeven dat je voor een periode in het buitenland zit. Hieruit moet ook duidelijk zijn dat je de eerste van de maand in het buitenland zit.
Als je opleiding aangeeft dat je van 02-07-2008 t/m 31-07-2008 in het buitenland zit, heb je geen recht op een vergoeding.

Je mag zelf aangeven welke maand(en) je een vergoeding wilt. Als je 9 augustus terug bent en je wilt in de maand augustus gewoon je OV kaart, dan kun je dat zelf aangeven.

Stel dat je nu thuis woont en in het buitenland niet bij je ouders woont, dan heb je ook recht op uitwonende stufie, als je ook hier weer op de 1ste van de maand een nieuw adres hebt.
Mocht je niet weten wat je woonadres in het buitenland gaat worden, dan mag je ook je stageadres opgeven.

Als laatste kun je iemand in Nederland een machtiging geven. Deze persoon mag in jouw afwezigheid eventueel zaken regelen met de IBG. Of je vraagt tijdig je DigiD aan en regelt zo via internet je zaken.

Vergeet niet je OV kaart in te leveren, dit mag ook iemand anders voor je doen en houd er rekening mee dat het niet op Schiphol kan...
pi_58249347
Oke, thnx!
En maakt het dan nog uit dat je OV in Nederland eigenlijk niet geldig zou zijn vanaf 16 juli tot midden augustus?
  woensdag 23 april 2008 @ 11:36:05 #49
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_58249527
ik ga van opleiding veranderen komend jaar, blijkt ineens dat je zulke zaken tegenwoordig bij studielink oid moet regelen
dus ik braaf me daar aanmelden, roepen ze dat ik al ben aangemeld [niet dus] en dat het niet kan

verdomme

maar ff een lief mailtje naar de service balie gestuurd
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 23 april 2008 @ 19:05:26 #50
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_58260860
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:29 schreef JeroenV het volgende:
Oke, thnx!
En maakt het dan nog uit dat je OV in Nederland eigenlijk niet geldig zou zijn vanaf 16 juli tot midden augustus?
Nee hoor. De OV kaart is wel geldig inde zomermaand, alleen als kortingskaart.
Als je in die maanden recht hebt op studiefinanciering (omdat je ingeschreven blijft bij je opleiding) dan heb je recht op studifinanciering en recht op studiefinanciering is recht op OV kaart of vergoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')