abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57526380
Waarom zijn journalisten altijd de lul?
pi_57736833
Nou, de zaak is dus geaccepteerd door het Constitutionele Hof. De YTL stond net op 2,08 per euro. Kijken hoeveel dat wordt als de fall-out van de beslissing vandaag duidelijk wordt.
pi_57737408
Ongelooflijk gewoon dat dit gebeurt. De elite in Turkije heeft de touwtjes nog in handen en AKP neemt die van ze af en natuurlijk komen ze nu in actie. Walgelijk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57737936
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:51 schreef Burakius het volgende:
Ongelooflijk gewoon dat dit gebeurt. De elite in Turkije heeft de touwtjes nog in handen en AKP neemt die van ze af en natuurlijk komen ze nu in actie. Walgelijk.
Ik weet niet hoe dit soort zaken precies gaat in Turkije, maar staat het niet gewoon iedereen om zo'n aanklacht in te dienen?
pi_57738170
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dit soort zaken precies gaat in Turkije, maar staat het niet gewoon iedereen om zo'n aanklacht in te dienen?
Rechtshof in handen van elite enzo.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57738198
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Burakius het volgende:
Rechtshof in handen van elite enzo.
Dus? Zij zullen een uitspraak toch ook moeten beargumenteren en toetsen aan bestaande regelgeving.
pi_57738232
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dus? Zij zullen een uitspraak toch ook moeten beargumenteren en toetsen aan bestaande regelgeving.
Ze zoeken nu alle gaatjes ja. Het geinige is, is dat de wetboek dan ook weer vóór de elite is gemaakt. Dus je komt er zelfs met democratische meerderheid nooit er onder uit om je aan hun wetten te houden (voor eeuwig), want zodra je die wilt veranderen ben je tegen de seculiere staat en dan is het gedaan met je en wordt je opgehangen(letterlijk gebeurd).
  maandag 31 maart 2008 @ 15:38:18 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_57738291
Blijft moeilijk. Wat is belangrijker...
Dat de staat vasthoudt aan rigide idealen uit vervlogen tijden, of dat de bevolking bij machte is de staat te schikken naar haar wens?

Of even tendentieus: Bescherming van het individu, of mob rule?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57738651
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:38 schreef speknek het volgende:
Dat de staat vasthoudt aan rigide idealen uit vervlogen tijden, of dat de bevolking bij machte is de staat te schikken naar haar wens?

Net alsof de Islam niet voor democratie is... het individu wordt niet aangetast hoor.
pi_57739107
Bestaat het individu dan binnen de islam?
pi_57739743
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ze zoeken nu alle gaatjes ja. Het geinige is, is dat de wetboek dan ook weer vóór de elite is gemaakt. Dus je komt er zelfs met democratische meerderheid nooit er onder uit om je aan hun wetten te houden (voor eeuwig), want zodra je die wilt veranderen ben je tegen de seculiere staat en dan is het gedaan met je en wordt je opgehangen(letterlijk gebeurd).
Fout, het is nog een stukje erger dan dit. Wat er nu gebeurt is dat het gerechtshof gaat toetsen of het bewind van de AKP voldoet aan de eigen definities (van het Gerechtshof) van seculariteit. Het Hof kan dus van alles roepen straks, en glashard beweren dat ze binnen de wet zijn gebleven.
pi_57739830
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:38 schreef speknek het volgende:

Helaas is dat dus niet de keuze in Turkije. Het individu wordt niet beschermd, de elite vecht voor de eigen belangen. En dat is wat heel anders. De elite in Turkije begon pas problemen met hoofddoekjes te krijgen toen het niet meer alleen hun schoonmaaksters waren die een hoofddoekje droegen. Net zo goed als dat het geen probleem was dat Gül's (de president) vrouw een hoofddoekje droeg. Het probleem was dat Gül niet 'ons soort mensen' was.
  maandag 31 maart 2008 @ 18:58:26 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_57742638
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:57 schreef Burakius het volgende:
Net alsof de Islam niet voor democratie is... het individu wordt niet aangetast hoor.
Wel als het individu geen islamiet is.
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:55 schreef HiZ het volgende:
Helaas is dat dus niet de keuze in Turkije. Het individu wordt niet beschermd, de elite vecht voor de eigen belangen. En dat is wat heel anders. De elite in Turkije begon pas problemen met hoofddoekjes te krijgen toen het niet meer alleen hun schoonmaaksters waren die een hoofddoekje droegen. Net zo goed als dat het geen probleem was dat Gül's (de president) vrouw een hoofddoekje droeg. Het probleem was dat Gül niet 'ons soort mensen' was.
Dat is een ander verhaal ja. Het ging mezelf meer om het principe of democratische partijen grote wijzigingen aan mogen brengen in de grondwet, is ook het nadeel van een partij met min of meer de absolute macht. Maar in het geval van Turkije speelt er meer mee, en dan is het inderdaad een slechte zaak dat de elite geen macht op wil geven (ofschoon strijden voor secularisme in principe een goede zaak is).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57744934
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Wel als het individu geen islamiet is.
[..]

Dat is een ander verhaal ja. Het ging mezelf meer om het principe of democratische partijen grote wijzigingen aan mogen brengen in de grondwet, is ook het nadeel van een partij met min of meer de absolute macht. Maar in het geval van Turkije speelt er meer mee, en dan is het inderdaad een slechte zaak dat de elite geen macht op wil geven (ofschoon strijden voor secularisme in principe een goede zaak is).
Niet-moslims mogen onder hun eigen wet leven hoor. Trouwens is het zo dat de Islam ook democratie omhelst, maar steeds uit is op verbetering hiervan. Wat men nu vooral mist bij de democratie van het Westen is de samengang met spiritualiteit en dat deze Westerse democratie meer gefocussed is op materialisme.

p.s.

Volgens mij is het overigens niet de bedoeling dat we hierover discusseren in dit topic aangezien er al een voor bestaat (vast wel ).
pi_57745264
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Niet-moslims mogen onder hun eigen wet leven hoor. Trouwens is het zo dat de Islam ook democratie omhelst, maar steeds uit is op verbetering hiervan. Wat men nu vooral mist bij de democratie van het Westen is de samengang met spiritualiteit en dat deze Westerse democratie meer gefocussed is op materialisme.

p.s.

Volgens mij is het overigens niet de bedoeling dat we hierover discusseren in dit topic aangezien er al een voor bestaat (vast wel ).
Op het moment dat "Islamitische wetten" worden ingevoerd, kunnen sommige moslims dingen niet doen die zij wel willen doen, ook al weten zij dat het zondig is. En verscheidene strafsystemen naast elkaar lijkt me erg bevorderlijk voor segregatie ?

Daarom moet die scheiding gewaarborgd blijven. Het is immers een privé-zaak voor iedereen. Vooral zaken over "moraliteit en zedelijkheid" heb ik het nu over. Denk maar aan overspel, euthanasie, homoseksualiteit enzovoort. En dat heeft niks met materialisme te maken.
pi_57745573
Ik ben overigens tegen het verbod.
pi_57745847
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Op het moment dat "Islamitische wetten" worden ingevoerd, kunnen sommige moslims dingen niet doen die zij wel willen doen, ook al weten zij dat het zondig is. En verscheidene strafsystemen naast elkaar lijkt me erg bevorderlijk voor segregatie ?

Daarom moet die scheiding gewaarborgd blijven. Het is immers een privé-zaak voor iedereen. Vooral zaken over "moraliteit en zedelijkheid" heb ik het nu over. Denk maar aan overspel, euthanasie, homoseksualiteit enzovoort. En dat heeft niks met materialisme te maken.
Geef eens een voorbeeld van wat een moslim dan niet mag onder die wetten. Dus alle dingen in de Koran en hadiths gooien we ff hup weg? Lak aan die regels. of niet soms??
pi_57746390
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van wat een moslim dan niet mag onder die wetten. Dus alle dingen in de Koran en hadiths gooien we ff hup weg? Lak aan die regels. of niet soms??
Dat is dus niet aan jou. Als jij je aan de Koran en hadiths wilt houden. Dan doe je dat gewoon.

Je gaat echter geen andere moslims straffen die blijkbaar wel gewoon aan seks voor het huwelijk, alcohol, overspel etc willen doen. En die zijn er ook genoeg in Turkije.

Wat jij eigenlijk wil is beslissen over de manier van leven van anderen en dat is net zo erg als mensen die gaan onderzoeken of een meisje ooit een hoofddoek heeft gehad voor ze bij de politie komt werken. (dit gebeurd dus in Turkije..)

De gulden middenweg...
pi_57747843
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is dus niet aan jou. Als jij je aan de Koran en hadiths wilt houden. Dan doe je dat gewoon.

Je gaat echter geen andere moslims straffen die blijkbaar wel gewoon aan seks voor het huwelijk, alcohol, overspel etc willen doen. En die zijn er ook genoeg in Turkije.

Wat jij eigenlijk wil is beslissen over de manier van leven van anderen en dat is net zo erg als mensen die gaan onderzoeken of een meisje ooit een hoofddoek heeft gehad voor ze bij de politie komt werken. (dit gebeurd dus in Turkije..)

De gulden middenweg...
Dus jij vind bijvoorbeeld maatregelen als.. geen prostitutie .. geen drugs geen sex reclame en shit vrijheid bestikkend voor de mensen?
pi_57748027
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dus jij vind bijvoorbeeld maatregelen als.. geen prostitutie .. geen drugs geen sex reclame en shit vrijheid bestikkend voor de mensen?
Sex reclame? Billboards met vrouwen in bikini is al seks volgens sommigen.. En dat mag gewoon, ook al wil jij dat liever niet. Jij hoeft er bijvoorbeeld niet naar te kijken. Niemand dwingt je daartoe.

Drugs? Waar heb ik het over drugs gehad? Drugs are bad. En volgens mij is niemand in Turkije ervoor om drugs te promoten. (behalve die PKK fiugren uiteraard)

Prostitutie is ook niet echt iets wat ik toe juich, toch komt het helaas voor en zal het blijven voorkomen. Hoeveel mensen je ook opsluit. Kijk maar naar Iran.
Maar ik heb ook nog geen serieuze partijen in Turkije een oproep zien doe om prostitutie te legaliseren? (van links tot rechts) Volgens mij is Nederland daar vrij uniek in.
pi_57748166
Wat ik ook niet begrijp is dat sommige mensen aardbevingen toeschrijven aan een reactie van god op de goddeloosheid. Waarom krijgt Iran dan ook aardbevingen met 30.000 doden?
Dan zeggen ze weer: God neemt de mensen tot zich waar hij het meest van houdt.
Vaag dus.

Nee aardbevingen gebeuren nou eenmaal, het hoort bij het leven en het gebied waar Turkije zich bevindt.

En ik denk dat God zich om andere dingen druk maakt dan om sex reclames.
pi_57750516
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sex reclame? Billboards met vrouwen in bikini is al seks volgens sommigen.. En dat mag gewoon, ook al wil jij dat liever niet. Jij hoeft er bijvoorbeeld niet naar te kijken. Niemand dwingt je daartoe.

Drugs? Waar heb ik het over drugs gehad? Drugs are bad. En volgens mij is niemand in Turkije ervoor om drugs te promoten. (behalve die PKK fiugren uiteraard)

Prostitutie is ook niet echt iets wat ik toe juich, toch komt het helaas voor en zal het blijven voorkomen. Hoeveel mensen je ook opsluit. Kijk maar naar Iran.
Maar ik heb ook nog geen serieuze partijen in Turkije een oproep zien doe om prostitutie te legaliseren? (van links tot rechts) Volgens mij is Nederland daar vrij uniek in.
Ik heb niet genoeg kennis over sharia etc., dus zwijgen is voor mij de beste optie nu. Maar ik kan mij voorstellen dat het wel goed is , dat de staat enigzins Islamitisch bestuurd wordt om mensen te beschermen van zulke dingen als alcohol, drugs en sexuele advertenties.
pi_57750533
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:29 schreef IHVK het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is dat sommige mensen aardbevingen toeschrijven aan een reactie van god op de goddeloosheid. Waarom krijgt Iran dan ook aardbevingen met 30.000 doden?
Dan zeggen ze weer: God neemt de mensen tot zich waar hij het meest van houdt.
Vaag dus.

Nee aardbevingen gebeuren nou eenmaal, het hoort bij het leven en het gebied waar Turkije zich bevindt.

En ik denk dat God zich om andere dingen druk maakt dan om sex reclames.
Kleine dingen niet bagataliseren. Seytan begint eerst met kleine dingen en gaat van klein naar groot broeder.

Over de aardbevingen: Allah neemt hen hun leven af wanneer het zijn wil is.
pi_57750897
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:44 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik heb niet genoeg kennis over sharia etc., dus zwijgen is voor mij de beste optie nu. Maar ik kan mij voorstellen dat het wel goed is , dat de staat enigzins Islamitisch bestuurd wordt om mensen te beschermen van zulke dingen als alcohol, drugs en sexuele advertenties.
Ga je inlezen zou ik zeggen.

Beschermen tegen billboards met een bikini lijkt me ongewenste bescherming. En anti-alcohol campagnes hoeven niet per definitie islamitisch geïnsipereerd te zijn. Er zijn ook vast wel moslims die gematigd alcohol drinken zonder iemand te beschadigen daarmee. Tegen overmatig gebruik zijn campagnes inderdaad goed.
pi_57751303
Prostitutie is in Turkije al decennia legaal. Zolang het maar in de gereguleerde huizen gebeurt. Wat in Turkije niet legaal is is tippelen. Maar dat is het in grote delen van Nederland ook. Dus in dat opzicht lijken Nederland en Turkije best wel op elkaar.

De AKP is niet zo erg veel anders dan het CDA, wat het probleem veroorzaakt zijn de wanhopige pogingen van de oude elite om de macht te houden. Eerst probeerden ze het met een waanzinnige kiesdrempel die resulteerde in een partij die niet de meerderheid had maar wel een overgrote meerderheid in het parlement kreeg, maar tot overmaat van ramp was die partij niet de partij van de elite (want de AKP). Vervolgens probeerden ze het door de presidentsverkiezingen te saboteren. Wat resulteerde in een gigantische overwinning voor de AKP. En nu proberen ze het dus nog een keertje via het door en door verrotte rechtsapparaat. Bij elke poging om hun macht te behouden wordt het volk meer overtuigd van de noodzaak tot een grote schoonmaak. Volgens mij speelt de oude elite dan ook met vuur.

Het is wel degelijk een probleem als de AKP alleenheerser wordt in Turkije, zoals het een probleem zou zijn als het CDA in Nederland de absolute meerderheid had. Maar ondertussen is de AKP wel het enige breekijzer dat een einde kan maken aan het verkalkte systeem dat zich durft te presenteren als 'Kemalisme'. En daarmee worden ze een stuk machtiger gemaakt dan in een systeem waarbij er niet zo krampachtig wordt geprobeerd om sociale veranderingen tegen te gaan.

Als Turkije al een tweede Iran zou zijn, dan is het het Iran aan de vooravond van de revolutie tegen de sjah. Ik zie Turkije geen Islamitische Republiek worden, pogingen daartoe zouden tot een burgeroorlog leiden. En dat is iets wat de AKP ook best weet.
pi_57753971
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ga je inlezen zou ik zeggen.

Beschermen tegen billboards met een bikini lijkt me ongewenste bescherming. En anti-alcohol campagnes hoeven niet per definitie islamitisch geïnsipereerd te zijn. Er zijn ook vast wel moslims die gematigd alcohol drinken zonder iemand te beschadigen daarmee. Tegen overmatig gebruik zijn campagnes inderdaad goed.
Ik vraag me altijd af of dat als de profeet (vzmh)naast je zat je ook hetzelfde zou zeggen over die billboards. En dat van alcohol is ook echt heel erg wat je zegt. Als ik jou was zou ik me toch heel erg gaan inlezen over wat de Islam nou is, want als je zegt dat het niet erg is dat iemand gematigd drinkt ben je erg fout bezig als moslim zijnde.
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:42:10 #117
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57754600
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 06:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of dat als de profeet (vzmh)naast je zat je ook hetzelfde zou zeggen over die billboards. En dat van alcohol is ook echt heel erg wat je zegt. Als ik jou was zou ik me toch heel erg gaan inlezen over wat de Islam nou is, want als je zegt dat het niet erg is dat iemand gematigd drinkt ben je erg fout bezig als moslim zijnde.
De profeet heeft toch dozijnen aan maagden? Denk niet dat hij zich dan druk maakt om een stel billboards. Sowieso, de arrogantie alleen al dat een alwetend, universum-creeerend wezen zich drukmaakt om jouw gedrag.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57754690
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De profeet heeft toch dozijnen aan maagden? Denk niet dat hij zich dan druk maakt om een stel billboards. Sowieso, de arrogantie alleen al dat een alwetend, universum-creeerend wezen zich drukmaakt om jouw gedrag.
elke atoom haram/helal zal worden beoordeeld. Dit is voor Allah geen moeite. Allah zegt wees en het is.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:13:00 #119
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57754921
Nee, mensen zeggen dat het voor Allah geen moeite is. De circelredenering "dit boek is het woord van god, want in dit boek staat dat het het woord van god is" gaat niet echt op. En ik denk dat Allah zichzelf echt wel beter kan vermaken dan mensen op een flutplaneetje in een uithoek van het universum veroordelen. Mensen zijn alleen zo arrogant te denken dat hun god werkelijk om hun geeft, omdat anders hun hele leven geen zin heeft. Of omdat machthebbers anders hun volk niet kunnen onderdrukken, tis maar hoe je het wilt bekijken. Want dat is toch echt wat er gebeurt in Islamitische landen: de islam wordt misbruikt om mensen te onderdrukken onder het mom van "zo wilt allah echt heus wel heel erg waar dat je leeft".
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57755163
elke atoom haram/helal zal worden beoordeeld

Wat snap je niet aan dit stukje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')