abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2008 @ 09:13:30 #51
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57426586
quote i.p.v. edit
pi_57426649
Hestria fijn dat het goed gaat met Dennis! Mijn oudste was een huilbaby en ik weet uit ervaring hoe moedeloos en wanhopig je daarvan kunt worden.
Saartje is een heerlijk rustig meisje, ze huilt alleen als ik haar uit bad haal of als ze krampjes heeft. Verder knort en piept ze alleen maar
Vanochtend heeft ze voor het eerst in een week weer eens in haar wiegje geslapen Jammer dat ik haar er uit moest halen om de jongens naar school te brengen..
Madam is een echte hongerwolf! Ze valt de borst aan alsof ze al uren niets gekregen heeft. Ik vind het wel 'vreemd' dat ze vaak een uur na de voeding weer wil, maar ik laat haar maar. Het zal wel nodig zijn
Ze plast zich wel 3 slagen in de rondte met al dat drinken
Saartje
  maandag 17 maart 2008 @ 09:19:45 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57426669
Ik zou overdag meer vocht geven

Bij het fruit iets van sap en na de boterham een melk-fles(je). Volgens mij "moeten" ze zo rond de 7 maanden nog een halve liter aan zuivel/melk binnenkrijgen, dus daar kom je zo niet aan.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 maart 2008 @ 09:23:31 #54
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57426718
Maneki wat klinkt dat lief zo een knorrend en piepend Saartje

E.T. ze krijgt nu in totaal 2x 200 ml melk en 125 sap. Dus wel een halve liter maar geen melk/zuivel inderdaad. Melk bij de boterham is dan een goede inderdaad. Vanaf morgen dan maar mee beginnen (vandaag past oma op dus dan veranderen we maar even niks even tussendoor aan het schema ) Dankjewel!
  maandag 17 maart 2008 @ 09:24:08 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57426728
Nou... Hier dus de wen-ochtend.
Op de een of andere manier voel ik gewoon dat hij niet in huis is. Gek is dat zeg.
Om half 1 kan ik hem weer ophalen!

Ga ik zo maar de tegels in de keuken voegen, lekker vies klusjes.

*telt af...
  maandag 17 maart 2008 @ 09:26:04 #56
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57426759
Vaag gevoel is dat he BE?

Ik ben maar de stickers op Linde haar deur gaan plakken tijdens de eerste wen-ochtend Ging de tijd tenminste lekker snel. Joh het is zo half 1
pi_57426828
Hestria, daar zeg je wat.. binnenkort maar even op knieen door de woonkamer.. Staat nog genoeg rommel...

Stiemie, op ons lijstje van het CB voor 7-9 maanden staat 2 flessen/pap, fruithap, groentehap en een boterham, evt met thee/diksap/water. Ik mis nog groente in jou lijstje? Maar wel weer een boterham extra... Als ze het erop red, dan werkt het (honger geven ze wel aan).
Chris lijkt ook minder nodig te hebben. Zijn eten gaat er moeilijker in, en hij krijgt al een fles of boterham teveel volgens de lijstjes. Dus ik ga vanmiddag de fles kleiner maken, en misschien een rijstewafeltje ernaast. En die fles er uitwerken.
Zijn schema wordt dan zoiets:
7.30 fles
10 uur fruithap (flinke peer/mango/2 kleine appels)
12.00 boterham met klein flesje diksap
15.00 flesje melk/sap/thee (met tussendoortje?)
17.30 groentehap+yoghurt
19.30 fles
Voor de laatste fles maken we hem nu nog wakker rond half 10, want hij valt om 7 uur om. Maar ik hoop, als de klok straks verzet wordt, dat hij tot 8 uur op kan blijven. Dan kan hij mooi zijn laatste flesje nog voor bedtijd passen..
  maandag 17 maart 2008 @ 09:36:24 #58
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57426894
Ah da's ook een mooi lijstje inderdaad DF! Misschien ook maar eens proberen om om half 6 nog een groentehap te geven. Het probleem is alleen dat ze rond onze etenstijd altijd ent slaapt. Ik ben rond half zes thuis en mijn vriend rond 6 uur en dan moeten we dus nog gaan koken. Misschien voor Linde anders maar wat groenten al kant en klaar in de diepvries doen zodat we dat zo in de *ping* kunnen opwarmen. Hoe doen anderen dat op de dagen dat ze werken?

Hier krijgt ze om 10 uur 's morgens de ene keer groente en de andere keer fruit (lekker om 10 uur 's morgen broccoli, maar onze mini kliko geeft er niks om )
pi_57426956
Deepfreeze: Hij drink nog steeds. Wel iets minder maar ik geef dan gewoon een extra fles tussendoor zodat hij voldoende binnen krijgt.
Hij is wel meer moe maar dat is logisch omdat hij ziek is maar als hij wakker is dan lacht hij en is heel allert met alles.
Als ik het gisteren niet vertrouwde dan had ik absoluut weer gebeld
Succes met het kruipen van Chris!

hestria: hij drinkt goed en plast gelukkig ook heel goed en daar ben ik onwijs blij mee
Zou Maarten ook ORS mogen hebben?
Hij is 2 maand en 3 week.

Kersjes: yep heerlijk al die drab
En ik zie gelukkig wanneer hij poept omdat hij een echt "poepface" trekt
Dit is Maarten z'n poepface . Paar weken terug een filmpje van gemaakt :

Ik laat hem nu gewoon in z'n romper en als ik dat gezichtje zie dan loop ik rustig naar de tafel en kleed hem alvast wat uit maar de afgelopen dagen zijn hier heel wat kledingstukken in de was gegaan omdat die onder de poep zaten.
Hij ligt heerlijk onder een dekentje in de wipper of op schoot en de verwarming een tikje hoger zodat hij het niet koud heeft en zo te zien vermaakt hij zich prima
Spugen heeft hij vorige woensdag 2x gedaan (recht tussen m'n borsten ) maar gelukkig niet meer want dat zou sneu worden en diarree en spugen.
Nu na elke diarree luier en terwijl ik hem schoon sta te poetsen is hij aan het lachen
Beterschap voor jouw stinkertje!!

BE; ik laat mij ook echt niet tegenhouden. Ben heel zuinig op dit ventje
gelukkig is ons mannetje wat groter en heeft iets meer spekkies maar die spekkies wil ik graag houden en niet wachten tot die op zijn.
Gelukkig dat het geen spruw is BE. En ben blij dat jullie HA ook zo erover denkt!

Nijna:Dankjewel
Heerlijk tutje heb je dus Alsof je een ober bent "Nuej mammie!!! Dit blieft ik niet! Graag 2 graad warmer aub!"
Succes!

DaviniaHR; hier wat het meer op een nare toon en niets positief. Ze vroeg ook waarom we eigenlijk kwamen en ik het uitleggen.
Daarna een antwoord van: voor buikgriep is er niets en dus nogmaals ons aankijken waarom wij nu kwamen.
Ze was verder wel aardig maar ik kom daar omdat ik niet te laat wil zijn.
Ze keek hem na zo van geen uitdroging, helder, nat mondje enz en weer zo'n toon van wat doen jullie hier en dat het echt niet nodig is.
Zegt ze ook nog eens (ik was ook wat aan de diarre) kijk naar jezelf! Je bent zelf ook ziek en gaat ook niet meteen naar de HA. Stel je hebt woensdag nog steeds diarree dan zou je ook wel heen gaan.
Maar jij gaat ook nog niet heen.
Ze zei het niet streng maar het sloeg nergens op. ik ben volwassen en kan zeggen wat ik voel. Maarten niet en ik ga toch echt niet hem behandelen zoals ik mezelf doe want ik red mij veel langer.

Pff lang gebrabbel van mij
Het lijkt nu beter te gaan. Vandaag nog geen diaree terwijl hij dat de laatste dagen wel had 's ochtens.
hopelijk is het nu weg en blijft het ook weg.
Hij slaapt nu in de wipper (hij wil overdag zo moeilijk in slaap vallen en is dan aan het huilen enz) en kan zijn lijfje rust gunnen.
Ben ook zo blij dat het met de nachten nog steeds goed gaat want zo rust hij ook goed uit.
In ieder geval genoeg over die vrouw. Stel we komen er ooit weer en ze doet weer zo dan zal ik het haar vragen van hoe of wat want dit voelt niet fijn.
Ik weet ook niet alles van kinderen en neem liever het zekere voor het onzekere. Ik moet ook dingen leren en het lijkt mij alleen maar goed wat wij gedaan hebben.

Jeutje wat een lap tekst zeg
Dankjewel iedereen voor de lieve woorden
pi_57427012
is ze na 6 uur nog wel wakker dan? Anders zou je groente om 16 uur kunnen geven (diepvriesdoosje mee naar oppas?). En dan 's avonds dat flesje.
Als wij laat eten of zelf iets raars eten, trekken we ook iets uit onze diepvriesvoorraad. Liggen allemaal ijsblokjes groente, aardappel en rijst. Dus dan kunnen we ook nog afwisselen/mengen..

Ardelyn, ORS is er special in een junior versie, die is ook geschikt voor zuigelingen. Maar dat is meestal pas nodig, als de diarree erg is EN de kleine weinig meer drinkt... Misschien kun je dat vandaag even overleggen met je eigen huisarts?

[ Bericht 27% gewijzigd door Deepfreeze op 17-03-2008 09:52:23 ]
  maandag 17 maart 2008 @ 09:57:09 #61
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57427130
Nou meestal gaat het zo:

• Rond half 8 opstaan
  • Rond 8 uur -> fles
  • Soms tussendoor nog even slapen en dan komt de fruithap dus een uurtje later
  • Rond 10 uur -> fruit (ze eet dan met gemak een hele peer of mango op!)
  • Weer even slapen als ze hiervoor nog niet geslapen heeft
  • Rond 12 uur -> 2 boterhammen met een klein flesje (125 ml) sap/diksap
  • Tussendoor weer even slapen
  • Rond 16 uur -> fles
  • Om 17.30 naar bed en dan slaapt ze vaak tot de fles van 20 uur waar we haar wakker voor maken.

Ik denk dat ik ook maar een portie diepvrieshapjes ga aanleggen dat lijkt me het makkelijkst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 17-03-2008 10:12:04 ]
  • pi_57427289
    Die slaapt lekker 's nachts Maar dan hou je inderdaad weinig tijd over overdag. Of ze moet echt om de 2 uur gaan eten.. Denk dat je bijna niet onder dat wakker maken uitkomt 's avonds, als je haar echt die advieshoeveelheden wilt geven. Of 's ochtends vroeger beginnen
    Chris slaapt nog 2 a 3 keer per dag, en dan 3 tot 4 uur in totaal. gemiddeld slaapt hij zoiets: 8.30-10.00, 12.30-14.00, 16-17, 19.00-21.30, 21.45-7.00
      maandag 17 maart 2008 @ 10:14:36 #63
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57427382
    Heb de tijden maar even aangepast

Ja Linde slaapt hel veel. Soms overdag wel 4 a 5 uur en dan 's nachts ook nog gewoon. We hebben hier een echt slaapkopje. Denk dat we gaan proberen om op de dagen dat we zelf thuis zijn de fles van 16 uur te vervangen voor iets groente/avondetenachtigs met een flesje sap en dan om 20 uur nog een gewone fles. Als dat dan goed gaat kan ze het ook meenemen naar de opvang
      maandag 17 maart 2008 @ 10:38:00 #64
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_57427723
    Ethan doet het tegenwoordig zo:

08.30 wakker worden - fles
    (dan vaak nog even slapen )
    10.30 fruithap
    13.00 lunch met bambix (vanaf deze week boterham + fles?)
    (spelen en chillen )
    rond 16.00 een rijstwafeltje oid met wat water (niet noemenswaardig veel trouwens)
    (meestal dan een kort slaapje voor het avondeten )
    17.30/18.00 groente/aardappel/vlees hap (wordt steeds meer)
    19.30 fles
    vanaf 20:00 is het tot de volgende ochtend

Dat zijn dus nog 3 flessen (2x gewoon en 1x pap - dus zo'n 600 cc) momenteel. Dat kan toch wel? Ik heb iig niet het idee dat hij er zelf last van heeft ofzo

Stiemie; wij maken veel vantevoren al klaar (grotere hoeveelheden en dan per portie invriezen) en op de dag zelf laten we het ontdooien in de koelkast en warmen het dan op in de magnetron. In het weekend koken we vaak a la carte voor meneer
    Thoughts arrive like butterflies.
    Red de zeehond!
      maandag 17 maart 2008 @ 11:00:57 #65
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_57428117
    Eli's schema is ongeveer als volgt:

7.30u Eerste fles
    9:30u (als hij op het kdv is) fruithapje met de rest van de groep
    12:30u (of later, hangt af van hoeveel fruit hij heeft gegeten) Tweede fles
    ±17:00u, nu soms wel al 18:00u Derde fles
    ??? Thuis misschien nog een hapje
    21:30u Laatste fles

Slaapjes is erg verdeeld over de dag. De ene keer is het precies tussen twee voedingen, anders is het vlak na een fles of vlak ervoor. niet echt een systeem in.
    Gister heeft hij maar 3 flessen gehad, mede doordat hij zoveel doperwten had gegeten rond twaalven, dat verving toen een fles.

Dat invriezen moeten we ook maar eens gaan doen idd Maar we gaan over drie weken verhuizen, dus dan beginnen we daarna wel. Tot nu toe is het niet zoveel moeite om wat groente te koken en even de blender erop. Als ik toch aan het koken ben...

vanaf wanneer gaven jullie eigenlijk brood?

morgen maar ff met het kdv overleggen over evt tweede fruithap daar... dan zouden we helemaal over kunnen op opvolgmelk. wel zo makkelijk. nu is het nog 50-50 omdat hij anders boven de max van opvolgmelk komt.

Eli heeft trouwens gister bijna de hele dag gezeten!!
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    pi_57428426
    Brood kregen ze hier vanaf een maand of 6, volgens mij. Ik had het eerder geprobeerd, maar dat bleek nog net iets te zwaar op de maag te zijn.

Hoe is het met jullie meisje, Soepstengel ??
      maandag 17 maart 2008 @ 12:16:41 #67
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57429582
    Zooo... keuken is gevoegd en ik kan Sasha zo gaan halen!
    Pfew... Gelukkig is de tijd snel gegaan!
    pi_57429706
    Wat eten jullie kids regelmatig

Hier is het echt schemaloos...
    Pepijn krijgt nog tussen de 2 en 5 borstvoedingen op een dag, afhankelijk van hoeveel ik thuis ben.
    Verder keertje brood (meestal 1 boterham zonder korstjes wat op gaat), keertje fruit (dat varieert echt van 2 happen tot 1,5 banaan of halve galiameloen). Keertje nog wat als lunch (brood/soep/vis/cracker etc). En 's avond bordje avondeten, dat varieert ook weer van 2 happen tot een bordje vol.
    Drinken varieert ook van halve beker met moeite... tot 2 bekers (water/diksap/thee/karnemelk) op een dag.
    Meneer moet nu echt helemaal geen flesje meer

hihi fijn dat je Sasha weer kunt halen BE, hopelijk is alles goed gegaan.
      maandag 17 maart 2008 @ 12:37:33 #69
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_57429936
    * Op klokje kijkt..

Be staat nu heel erg te knuffelen
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    pi_57430518
    BE, is Sasha al plat?

Boterham hebben we hier net na de 6 maand ingevoerd.. Eerst een halfje om te proberen, en de 2e dag een hele, inclusief korstje.. Maar Chris is ook een hongerlapje, die eet echt bijna alles wat je hem voorzet.. We hebben daarmee die 4e fles vervangen. Dat loste ons flesje melk teveel voor opvolgmelk op..
    Jelly, het schema van het CB geeft voor 6-7 maanden 3 flessen, en voor 7-9 maanden 2 flessen. Maar wij gaan minder proberen, omdat Chris minder honger lijkt te hebben..
    Het eten is ook niet elke dag hetzelfde hoor P_iglet. Zitten genoeg dagen tussen dat het net even anders loopt. Meestal als de slaapjes anders lopen. Maar ik denk dat 4/5 dagen in de week zo zijn. Dus proberen dat wat aan te houden.
    Ik geloof dat dat ook met het verschil borstgevoed/flesgevoed (ook moedermelk uit fles) te maken heeft.. Heb wel eens gelezen dat BV kindjes zelf vaak beter kunnen aangeven of ze honger hebben, of juist niet. En dus ook moeilijker in een voorspelbaar schema te krijgen is (en dat hoeft ook niet, hebben wij volwassen ook niet echt)

Eli wat goed!! Chris zit echt nog te wiebelig.. Hij kan wel een poosje zitten, maar af en toe moet je dan even een duwtje teruggeven als hij naar links/rechts/voor overhelt
      maandag 17 maart 2008 @ 13:20:46 #71
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57430768
    Er viel weinig te knuffelen, het arme kleine hompeltje sliep nog voor we thuis waren.
    Hij had daar niet zo heel veel geslapen, wat normaal is zeiden ze.
    Ze vonden hem wel een lieverd en een lachebekje, hij heeft verder alleen maar lief liggen spelen.

*zucht*
    Hij is echt zo leuk!
      maandag 17 maart 2008 @ 13:49:38 #72
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_57431310
    Stiemie, volgens mij gaan ze uit van zo'n 600 cc opvolgmelk per dag om voldoene mineralen enzo binnen te krijgen.
    Als je nou de laatste fles laat vervallen, zou je bij het middageten een fles kunnen geven.

Anna d'r schema ziet er op het moment zo uit:
    8 uur fles
    10 uur rijstewafel
    12 uur boterham met fles
    15 uur fruit met diksap oid
    18 uur eten met toetje
    19.30 uur papfles

Maar ik ga denk ik de papfles 's ochtends geven en 's avonds een normale fles. Dan kan ik tzt in de ochtend een boterham met een beker melk gaan geven.

En hier nog, zoals beloofd, een foto van Gothic Anna. Ter decoratie hadden we ter plekke nog een oude slipketting van de hond omgehangen als riem, met een hangslotje!

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
      maandag 17 maart 2008 @ 14:00:38 #73
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57431499
    Toch ziet ze er wel heel stoer uit hoor!
      maandag 17 maart 2008 @ 14:00:42 #74
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_57431500

Wat een lieffie is Anna, zeg! En wat een mooi haar! * Jaloer is...
    Toch maar geen zwarte make-up en nagellak gedaan dus!

BE, wen er maar aan, slapende babies in de Maxi-Cosi. Eli maft al bij de gedachte dat hij naar de maxi-cosi gebracht gaat worden
    Wel fijn dat ze Sasha zo lief vinden. Kan ook niet anders, maar toch...
      maandag 17 maart 2008 @ 14:01:29 #75
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57431514
    Agossie gothic Anna! Sorry Anna maar je blijft er gewoon lief uitzien en niet angstaanjagend hoor

Offtopic volgens mij hebben Linde en Anna hetzelfde bedje. Alleen hebben wij het in onbewerkt materiaal Zie nu toch dat het iets anders is

[ Bericht 13% gewijzigd door Stiemie op 17-03-2008 14:10:18 ]
    pi_57431677
    hihi Anna wat schattig
    Davinia, niet alle babies slapen in een maxi cosi hoor. Hier is dat echt een uitzondering. Meestal word er niet geslapen
      maandag 17 maart 2008 @ 14:14:47 #77
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57431751
    Sasha slaapt hier idd regelmatig in de cosi, maar niet al na 2 minuten!

Ik vind net in Sasha's rugzakje zijn schriftje van het kdv met een eerste berichtje erin, ik werd helemaal emotioneel bij het lezen.

[ Bericht 55% gewijzigd door BE op 17-03-2008 14:23:58 ]
    pi_57433408
    Anna wat stoer!!
    Ze is eigenlijk wel een tikkel.. Hard van buiten, en zacht van binnen.
    En die zwarte zijn zo verslavend, krijg er gelijk weer zin in

Chris slaapt soms in de maxicosi in de auto. Maar niet echt veel meer dan anders.. Als we overdag 2 uur rijden (bijv naar mijn ouders), dan slaapt hij daar 1,5 uur van.. Normaal gesproken slaapt hij overdag ook niet langer dan 1,5 uur...
      maandag 17 maart 2008 @ 16:55:15 #79
    160944 DeLiedje
    trotse mama
    pi_57434730
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Brighteyes het volgende:

*zucht*
    Hij is echt zo leuk!

Dat zinnetje komt me zo bekend voor... Dat is hier ook het alomheersende gevoel... met een 'ze' dan ...
    Hoe gelukkig kan je zijn he?

Zelfs nu ze ligt te slapen na een ongelooflijke huilbui gehad te hebben, echt tot hysterisch toe huilen, borst weigeren terwijl ze super honger had, en niet te troosten zijn, vind ik haar nog steeds de liefste, mooiste enz enz...
    Zucht... Nu slaapt ze
      maandag 17 maart 2008 @ 16:59:19 #80
    160944 DeLiedje
    trotse mama
    pi_57434788
    Vraagje nog:

Het lijkt sinds een weekje ofzo, dat Floortje's mooie haar begint uit te vallen...
    Als ik haar over haar bolletje aai, dan heb ik wat haren aan mijn vingers, en nu ze daarnet zelf zo hysterisch was, zitten ook tussen haar eigen vingertjes allemaal haartjes...

Je ziet nog niet dat ze kale plekken krijgt, dus ik hóóp, ik hóóp zo dat het meevalt, maar komt iemand dit bekend voor?
    Moet ik me alvast op gaan maken voor een kaal kindje?

(niet dat dat erg is, maar Floortje had al deze haartjes al toen ze werd geboren.. voelt toch een beetje verdrietig als ze nu uit zouden vallen...)
      maandag 17 maart 2008 @ 17:02:19 #81
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_57434837
    Haaruitval komt heel vaak voor bij babies
    Eli had op een gegeven moment hele kale zijkanten. alleen bovenop zat er nog echt "beginhaar".
    Nu is alles weer aangegroeid, hoor!
      maandag 17 maart 2008 @ 18:35:49 #82
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57436322
    Meneer is erachter hoe het wipstoeltje werkt

Supergaaf gezicht
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 18:38:11 #83
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_57436373
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 18:35 schreef Troel het volgende:
    Meneer is erachter hoe het wipstoeltje werkt

Supergaaf gezicht
    fotow
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      maandag 17 maart 2008 @ 23:56:40 #84
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_57443932
    Stiemie, wij hebben de Chateau van het Babypark in zwart metaal!
    Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 04:51:47 #85
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_57445971
    Gothic-Anna

P-iglet, Pepijn's non-schema lijkt een beetje op dat van Devin: de ene keer heel veel eten, de andere keer ben ik al blij als hij 8 hapjes opheeft. Hij drinkt alleen nog bv en soms een paar slokjes thee van zijn papa of oma. Water of sap uit een flesje of beker "lust" hij niet, trekt een vies smoeltje en spuugt het zo weer uit
    Sinds hij 'n kleine 2 weken terug gevallen is en daarna ziek is geworden gaat het eten een stuk minder goed (hoewel daar nu eindelijk verandering in lijkt te gaan komen weer) en drinkt hij ineens weer heel veel en vaak bij me, dus hij krijgt vocht genoeg binnen. Sinds een paar dagen hebben we als toetje elke dag yoghurt met een paar drupjes dixap voor hem en hij vindt het heerlijk, echt hap-slik-weg een heel schaaltje leeg!
    En hij krijgt veel van ons te proeven, loopt er ook echt om te schooieren als wij iets eten dat hij niet krijgt. Zo had hij gister een paar hapjes kibbeling gescoord en zondagavond wist hij wel raad met een stukje pannekoek.
    Als tussendoortje krijgt hij soepstengels, Cracottes, rijstewafels en heel af en toe een Nijntje- of Ligakoek.

Deliedje, Devin heeft ook veel haar verloren, hoort erbij. Maar als Floortje al geboren is met (veel) haar dan lijkt het me sterk dat ze alles zal kwijtraken nu. Maak je geen zorgen: over een paar maanden zul je vast al speldjes in d'r haar kunnen doen

Eli toch, zittend en al aan de doperwten
    Hoe geef je die trouwens, gepureerd en door een zeefje vanwege de velletjes?
    Ik vind doperwten altijd zo'n gedoe, die krijgt hij meestal bij oma dus

Hier hebben we een ouderwets (on)gezellige krampjes-nacht
    Vanaf 0:30 uur is Devin afwisselend aan het krijsen, kreunen, huilen, schreeuwen... zo zielig! Alleen constant drukkend zijn buikje masseren lijkt te werken, nu ligt hij al een kwartiertje ofzo heel onrustig te slapen met af en toe een luide snik tussendoor. Hij heeft niks anders gegeten dan normaal, op een paar hapjes kibbeling na (zonder buitenkant, alleen het witte binnenste) maar dat was om 3 uur 's middags.
    oh nee, hij is weer aan het huilen.
    .... met gevoel voor drama....
    pi_57446363
    Hihi, toch nog iemand zonder schema , zal wel aan de borstvoeding liggen ofzo.

Kersjes, doperwten gaan hier heel met een lepeltje... wel meestal door de saus bij rijst ofzo, want anders rollen ze allemaal weg.
    Doperwten zijn de dag erna ook leuk, want je vind ze bijna allemaal heel terug

Pff sterkte me tje nachten, hopelijk heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:29:03 #87
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_57447414
    Slapen is niet meer gelukt, Devin heeft de hele nacht gehuild
    Ben nu even aan het eten en bijkomen terwijl mijn moeder is gaan wandelen met kleintje. Ik belde d'r net en hij slaapt bijna. Hij heeft verhoging en weer een paar keer overgegeven en wil maar niet ophouden met huilen. Soms dommelt hij in maar wordt 10 minuten later weer hysterisch krijsend wakker. Dit lijken me geen gewone krampjes, bovendien heeft hij die al lang niet meer gehad. Antibiotica moet onderhand een beetje uit zijn systeem zijn lijkt me (zondag was de kuur afgelopen) en als het inderdaad buikgriep is dan heeft hij het vanaf donderdag. En dan nu ineens pijn erbij naast de diarree?
    Ik weet het allemaal niet meer, mijn kleine kwakkeltje heeft echt alles tegelijk en ik vind het zo erg dat hij nu alweer pijn heeft en zo hard huilt
    .... met gevoel voor drama....
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:31:05 #88
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57447439
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Memmel het volgende:
    Stiemie, wij hebben de Chateau van het Babypark in zwart metaal!
    Wij hebben het bedje van iemand gekregen dus ik heb geen idee waar die vandaan komt

Let niet op de zooi in het bedje. We waren hier nog met de babykamer bezig maar ik moest nauurlijk wel even het bedje in elkaar zetten om te zien hoe het eruitzag Lang leve de hormonen
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:35:36 #89
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57447497
    Oh Kersjes het klinkt echt heel naar! Zowel voor jou als voor Devin. Misschien anders toch nog maar even contact met de huisarts opnemen?

DeLiedje even ter geruststelling :

Linde 1 maand oud met veeeel haar:

Na een paar maanden met veeeeeeel minder haar

En nu met weer aangegroeide haartjes

[ Bericht 60% gewijzigd door Stiemie op 18-03-2008 09:57:52 ]
      dinsdag 18 maart 2008 @ 09:55:41 #90
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_57447824
    Kersjes, wat naar zeg! Idd mss langs de ha en de osteopaat, dat dat helpt?

Doperwtjes vond ik juist wel makkkelijk. koken, afgieten, vijf minuten later blender erop en hop erin
    Doe ik met alle groente trouwens. Lekker simpel. en idd hele erwten in de luier (ben lui met blender, stukjes eet hij toch)
    pi_57447871
    Davinia, waarom dan uberhaupt nog de blender erop?? als hij toch stukjes eet kun je ook prakken... scheelt weer die stomme blender afwassen
    pi_57448299
    weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Maneki.Neko op 18-03-2008 13:09:34 (laatmaar) ]
    Saartje
      dinsdag 18 maart 2008 @ 10:29:30 #93
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_57448401
    Aaarrrrggghhhh....wie komt mij helpen??? Anna en vriendin Esmee (22 maanden) zijn de hele dag samen, ik ben nu al gesloopt! Is het al slaapjestijd? Anna in de loopwagen, Esmee er achteraan....ik ga zo maar een mooie tekening voor haar zieke oma maken, denk ik.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 10:36:04 #94
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_57448541
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 09:58 schreef p_iglet het volgende:
    Davinia, waarom dan uberhaupt nog de blender erop?? als hij toch stukjes eet kun je ook prakken... scheelt weer die stomme blender afwassen
    Helemaal niet geblenderd vind ik eng. (En het schept minder makkelijk met zo'n klein lepeltje.)
    We doen niet aan Rapley en Eli is zo'n prinsje die gevoerd dient te worden. Is wel makkelijk, zolang hij honger/trek/eetbehoefte heeft, gaat hij met zijn bovenlijf naar voren en bijt je hand er zo ongeveer af en als het genoeg is, gaat hij met de lepel spelen. Dus ik wil wel het voeren met lepel erin houden.

Maar idd, mss prakken met een vork is ook voldoende. Ach, we zijn pas 2,5 wk bezig met bijvoeden, ik moet er nog inkomen
      dinsdag 18 maart 2008 @ 10:47:06 #95
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_57448762
    Hebben jullie trouwens ook dat jullie je nog steeds ellendig zweten?

Men, zelfs in mijn pubertijd zweette ik niet zoveel
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 18 maart 2008 @ 10:53:13 #96
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_57448879
    Trouwens, we hadden gister kinder EHBO op het kdv. Ik werk het nog wat mooier uit, maar dit is ongeveer wat er besproken is (en wat ik op onze website ga zetten). Is altijd nuttige info

KinderEHBO

Er zijn vijf vaste stappen die er gedaan worden bij een calamiteit (ik weet de volgorde niet meer, maar de mevrouw stuurt de powerpoint presentatie op):
    Kijken of de omgeving veilig is voor jezelf en het slachtoffer
    Stel het slachtoffer gerust
    Zorg voor beschutting, het is heel belangrijk om het slachtoffer warm te houden
    Controleer ademhaling
    En nog 1…

Giftige stoffen eten/drinken
    Bijtende stoffen
    Niet braken, als je laat braken komt het nog een keer door de slokdarm waar het al schade heeft aangericht en bij braken komt er altijd wat in de luchtwegen, waar het nog veel meer schade aanricht.
    ½ tot 1 glas water drinken. Niet meer dan dat omdat het er anders toch weer uitkomt. (geloof ik. Weet niet zeker)

Niet bijtende stoffen (medicijnen e.d.)
    Niet laten drinken. De medicijnen lossen dan juist op, wat de effectiviteit van de medicijnen vergroot.
    Wel laten braken.

Petroleum vloeistoffen (lapolie e.d.)
    Niet drinken (olie drijft op water, is dus nutteloos)
    Laten braken.

Hoe laat je een kind braken?
    Vanaf de wang met een duim (of andere vinger) de kaken uit elkaar houden en dan met andere hand vinger in de keel. Als je de kaken niet uit elkaar houdt, bijt het kind op je vinger(s).

Verbranding
    Eerst altijd luier uittrekken. De luier neemt het warme vocht op, waardoor ernstige verminking kan plaatsvinden.
    Koelen met lauw water. Als het water koud is, dan gaan de bloedvaten zich samen knijpen, waardoor de warmte erin blijft.

Verstikking
    Bij babies: leg het kind op zijn buik op je onderarm en hou de kin met je hand vast. Arm omlaag houden en dan tussen de schouderbladen richting de mond slaan. Niet ondersteboven houden aan de benen en dan slaan, want dan heb je kans op nekletsel.
    Als het zo niet eruit komt, dan wel Heimlich, maar met de hand niet met een vuist.
    Bij grotere kinderen die niet meer zo op je onderarm passen Heimlich met vlakke hand.

Reanimatie
    Bij babies (tot 1 jaar): Leg het hoofdje ietsjes naar achter, niet zo ver als bij volwassenen, want de kraakbeenringen in de luchtpijp zijn niet volgroeid, waardoor de luchtpijp alsnog wordt afgesloten als je het hoofd te ver naar achter legt. Leg twee vingers precies onder de kin en blaas 5x over mond en neus. Hierbij mag de borstkas maar 1cm omhoog komen. (We hebben het geprobeerd op een pop en met een grote ademscheut kan je wel 8 tot 10 keer blazen in de pop, dus het is echt erg weinig lucht wat je mag blazen.) Als je te hard blaast, kan maag en darmen beschadigd raken, geloof ik.
    Als het kind geen respons geeft, beginnen met compressies op de borstkas, vlak onder de tepellijn. Hierbij moet je de borstkas tot 1/3 van de diepte indrukken, dus echt heel ver. Daarna 2x blazen en weer 30 compressies.
    Niet op de bank of iets anders zachts reanimeren, want dat veert mee en maakt je compressies veel minder effectief. Mag wel op de commode, maar dan zonder kussen, om dezelfde reden.
    Bij kinderen ouder dan een jaar mag het hoofd wel helemaal naar achter. Verder hetzelfde verhaal.

Trouwens, als je bij een verkeersongeluk naar het slachtoffer gaat, ga dan op twee knieën zitten in plaats van gehurkt, want als een omstander tegen je aanstoot als je gehurkt zit, lig je zelf languit bovenop het slachtoffer.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 18-03-2008 11:00:30 ]
      dinsdag 18 maart 2008 @ 10:58:29 #97
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_57448983
    Handig Davinia!

Ik ben op mijn werk BHV-er en daarbij is "Kijken of de omgeving veilig is voor jezelf en het slachtoffer" ook nog een van de eerste belangrijke stappen.
    pi_57451004
    Dat lijkt me ook wel handig zo'n cursus EHBO voor baby's!

Wat heeft Anna donkere haartjes zeg, past perfect bij die gothic-look. Met een blondje was de verkleedpartij net niet zo geslaagd geweest

Deepfreeze en Davinia, jullie kleintjes zijn al ijverige kruippogingen aan het doen! Hier begon het ook met achteruit schuifelen. Sinds 2,5 w kruipt ze ook echt al afstanden. Is inderdaad een hele aanpassing en gelijk maar een aantal dingen kindveilig(er) gemaakt. Ik vind het veel te vroeg om te kruipen maar stiekem ben ik natuurlijk wel trots natuurlijk.

En ook geen schema hier, sinds 3w bijvoeding, vooral papjes. De ene keer krijgt ze groentes rond de middag, de andere keer rond 18u30-19u (ook laat terug van werk)
    Ik wil wel rapley'en maar zie niet hoe je dat met de meeste groenten kan doen. Ze worden vaak al brij als ze het in hun handje pakken, of ervoor (spinazie, witloof, courgette). Broccoli en wortel krijgt ze af en toe zo, da's tenminste stevig En andere stevige groentes zoals paprika of spruitjes die kunnen pas vanaf 1 jaar, da's nog even geduld hebben dus.

Mij maakt het trouwens niet uit hoeveel voedingsmomenten ze op een dag heeft... als volwassene heb je er 5, dus ik vind niet dat je een kind op 4 voedingen moet zetten (bewust, slaapkoppen daargelaten dus). Die zijn immers nog in volle groei.

En dan vergeet ik vast nog op een boel te reageren... sorry...
    pi_57451243
    Ow ja, vanaf wanneer begonnen jullie met water geven?
    Hier in het boek van het cb staat namelijk dat ze dat eigenlijk niet nodig hebben, vocht buiten hun melkvoedingen. Tenzij in geval van koorts/diarree of erg warm weer.
    Soep is pas vanaf 9 maand en alle afgeleiden van koemelk (kaas, yoghurt, karnemelk, gewone melk) worden onder het jaar afgeraden.

Toch zeurt iedereen me aan het hoofd 'of ze al wat anders mag drinken'?
    Zelf ben ik trouwens vreselijk met drank: ik lust alleen water en de meeste vruchtensappen. Frisdrank, thee en koffie lust ik niet. En melk alleen als er honing of cacao onder zit.
    pi_57451382
    Iksje, volgens mij is dat weer zo'n typisch geval van, hangt van de regio of instantie af wat wel en niet mag...
    In nederland mag water of ander drinken vanaf een maand of 6 dacht ik. En wordt ook yoghurt en kaas vanaf dan of iets later al aangeraden. Hele hordes baby's krijgen smeerkaas op hun 1e boterhammetje met 6 maanden.
    Net als dat paprika ook prima mag vanaf 6 maanden, en niet pas vanaf een jaar.

Waarom soep pas vanaf 9 maanden zou mogen zou ik ook niet weten. Je moet alleen opletten met het zout. Kant en klare soep en bouillonblokjes bevatten veel zout.
    Hier maak ik soep met zouloze bouillon van de natuurwinkel. (wel opletten zoutvervanger is nog veel schadelijker voor de nieren van kleintjes als gewoon zout, dus bij zoutloos wil je ook zonder kaliumchloride of andere zoutveranger hebben)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')