abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57493897
Sasha, rammel je ouders de oren maar van het hoofd

Kersje, fijn dat Devin zich weer wat beter voelt.. hopelijk is zijn keel ook snel beter, en dan is het groeitijd

Hier zonet een klein duveltje, die zich ook MET slaapzak kan omdraaien in bed.. Zonet maar weer teruggedraaid, en hij ligt nu wel op zijn rug te slapen..
pi_57495177
Heb geen berichten terug gelezen.
Wou gewoon even zeggen dat Maarten weer naar de HA is gegaan gisteren.
Meneer is nu 1 week aan de diarree en eindelijk meer info gehad en tips.
Eigen huisarts was veel beter en daar hebben we nu wat aan. Ook een kweek van zijn diaree opgestuurd en nu afwachten wta daaruit komt.
Vanochtend was Maarten vroeger wakker maar hij had me toch een mooie plasluier en die heeft hij een tijdje niet echt gehad.
Ben ik dus onwijs blij mee!

Volgens de HA ziet Maarten eruit als een gezond kereltje en geen uitdroging of wat dan ook.
Ik hoop dat de diarree nu stopt. Vandaag nog geen diarree gehad en ik hoop dat dat zo blijft!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2008 10:20:13 ]
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:31:37 #153
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57495425
Kersjes: vraag of je ouders wegwerp slabbertjes meenemen van Pampers! Die zijn zo vreselijk superhandig om in je tas te hebben! Te koop bij Toys R Us.
En natuurlijk is de hele Baby GAP collectie ook een echte aanrader...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:58:50 #154
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57495952
Oeh Memmel, die slabbetjes klinken goed! Nu nemen we altijd een paar slabbetjes mee in de luiertas als we van huis gaan, maar laatst vergaten we bij thuiskomst een door en doorvies exemplaar eruit te halen. Een weekje ofzo later begreep ik maar niet wat er toch zo stonk, zal je de details besparen verder

Ardenlyn, fijn dat je eigen ha je wel serieus neemt en natuurlijk nog veel fijner dat Maarten weer goed plast
Devin heeft ook nog steeds erg dunne poep, laten we maar hopen dat onze jochies niet hetzelfde hebben wat Linde (?) een tijdje terug had.
.... met gevoel voor drama....
pi_57496453
Wat had Linde dan?

Beterschap voor Devin

EDIT: maarten z'n haar is aan het groeien
kan het nu zelfs wat in de war maken

Nog een EDIT: Welke luiers gebruiken jullie? En dan vooral voor 's nachts.
Overdag doet hij het prima met Etos luiers maar 's nachts lekt hij vaak door.
Ik bedoel nu dus niet om de diarree maar hiervoor lekte hij door omdat hij 's nachts veel plast.
Welke luier kan veel plas hebben?

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2008 11:48:44 ]
pi_57499599
Ik heb heel snel gelezen... dus sorry als ik mensen oversla...

Beterschap voor Devin... Oorontsteking toch?? (Bij het onderzoek naar nieuwe entingen voor pneumokokken is het waarschijnlijk dat de kindjes beter beschermt zijn tegen oorontsteking)

Ardenlyn, wij gebruiken pampers. We hebben al diverse merken geprobeerd en steeds vallen we toch terug op de pampers. Zelden dat Jennifer lekt.

Jennifer slaapt 's nachts ongeveer 5 uur en dan komt ze voor de voeding (toch maar weer gewoon aan de tiet, is toch wel makkelijker) en dan slaapt ze 4 uur. Ze komt dan standaard rond een uur of 8 half 9 en dan gaan we lekker liggen, dan is ze een half uur bezig met een tiet, lekker aankleden en dan de andere tiet en dan nog lekker liggen en knuffelen en rond een uur of 10 is ze dan moe en leg ik haar nog even neer. Dan kan ik snel wassen en eten en rond 11 uur is ze wakker. Dan knuffelen en zingen en dansen op de muziek en rond half 12/ 12 uur voeding en dan gaan we lekker een uur wandelen met de hond. Dan maakt ze een slaap tot een uur of 2 half 3. De rest van de middag heb ik haar dan echt bij me, wegleggen wordt niet geaccepteerd. Heerlijk een dagritme!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57499609
Ardenlyn, wij hadden dat probleem laatst ook (gebruik pampers), nu gebruiken we voor 's nachts een maatje groter. Dat werkt prima.

Kersjes, babyGAP
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:58:50 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57499919
Ik heb sowieso voor overdag inmiddels ook een maatje groter, afgaand op de kilo's die op de verpakkingen worden aangegeven maar ik vind deze nu wel heel groot hoor, maatje 3 van Kruidvat.
Maar ja, met de kleinere lekte hij idd ook af en toe door op zijn heupen. leek toch niet goed genoeg te sluiten dan.
pi_57499956
Jennifer zit nu op maatje 2. Maatje 1 is gegarandeerd schone kleding nodig.
pi_57500376
Hebben op het moment verschillende luiers in gebruik, Etos maatje 2 vind ik bij Gwen te veel gapen in de pijpjes , verder gaan ze prima. Bumblies maatje 2, vond eerst de pasvorm verschikkelijk maar vallen mee. Kruidvat maatje 2 zitten goed, mooi. Wij houden als regel aan voor de maat, zodra ze ongeveer een kilo weegt boven de beginkilo's in die maat kopen wij die. Ze weegt nu bijna 5 kilo dus gaan we binnekort naar maatje 3. Maatje twee mocht ze aan zodra ongeveer 4 kilo woog.
Ze wordt nog verschoond voor we de nacht ingaan, als mijn man naar bed gaat en dan red ze het net met die luier. Moet ze wel 's ochtend meteen verschoond worden. Wij gaan nu naar de liddl luiers maatje 3 voor Gwen, kijken hoe die bevallen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:18:29 #161
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57501378
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:25 schreef Randa_v het volgende:
Wij houden als regel aan voor de maat, zodra ze ongeveer een kilo weegt boven de beginkilo's in die maat kopen wij die.
Dat doen wij ook en het werkt tot nu toe prima; het is geloof ik tot nu toe 2 keer voorgekomen dat er een overstroming was (wij gebruiken Pampers trouwens)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:21:11 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_57501435
Wij zitten net twee dagen in de maatje 2 luiers Die van de Super DeBoer zijn flut trouwens

Edit: meneer heeft nu een nummer 1 luier nog aan

[ Bericht 22% gewijzigd door Troel op 20-03-2008 16:13:02 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57501619
Kersjes eigenlijk is er voor je ouders maar 1 ding: BABYGAP ! Hele leuke kleertjes die zeker nu met de gunstige dollarkoers heel goed geprijsd zijn. Mijn schoonzusje neemt vaak wat mee en ik bestel via internet en laat dan bij haar bezorgen

Ardenlyn Linde had het Adenovirus. Hier kunnen ze wel 2 maanden lang diarree van hebben en er is eigenlijk niet echt een medicijn tegen. Ik hoop voor je dat Maarten er geen last van heeft.

Sasha jij kleine reus! Linde draagt ook maatje 3 van kruidvat Bij onze opvang gebruiken ze pampers maar Linde heeft daar veel meer ongelukjes mee dan met de Kruidvat-luiers. Etos-luiers zorgen hier steeds voor een overvolle wasmand dus die kopen we niet meer
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:35:53 #164
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57501764
Kersjes; ik weet niet of je ze leuk vindt, maar wat ook de moeite waard is qua prijs zijn baby/peuter schoenen van de bekende merken - baby timberlands kosten bijv. iets van 25 dollar, dus echt een buil kun je je er ook niet aan vallen
Red de zeehond!
pi_57502188
Ardenlyn, Etosluiers lekken hier ook wel eens door in de nacht! Kruidvatluiers doen het beste hun werk, vind ik.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:06:44 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57502352
Wegwerpslabbetjes hebben ze hier in NL ook, C1000 eigen merk, 20 voor 1,99 ofzo.

Ideaal om er een paar in je tas te hebben zitten (of als alles in de was zit)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:08:26 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57502389
Oh echt??? Dan moet ik eerst een C1000 zien te vinden...er zit hier van alles, maar geen C1000.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:09:21 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57502405
Stiemie! Hoe zwaar is Linde dan nu?
pi_57502488
Iemand ergens leuke tuinbroekjes gezien?

Pepijn zijn maatje 68 tuinbroek word nu snel te klein, maar de maatje 80 tuinbroek die ik heb liggen is nog wel heeeeeeel groot.
Dus gezocht, leuke maat 74 tuinbroek
pi_57502503
Memmel, ik heb die C1000 slabbetjes liggen hierzo, kan er wel een paar meenemen de 7de, dan kun je kijken of je het wat vind.
pi_57502539
Linde is denk ik zo'n 8 kilo nu. We moeten binnenkort weer naar het consultatiebureau, dus het laatste bezoekje is alweer een tijdje geleden.

Vandaag is Linde trouwens precies 8 maanden! Het gaat gewoon echt idioot snel
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:18:10 #172
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57502566
Bij de H&M, P_iglet - op de site staat er alleen 1 met (een imo afgrijselijke) Pluto applicatie, maar laatst in de winkel hingen er ook gewone effen zowel in spijker als in normale stof
Red de zeehond!
pi_57502684
ja die van de h&m had ik gezien jelly, alleen die pluto aplicatie vind ik ook vreselijk , de spijkerstof wel erg gewoontjes.. normale stof heb ik niet gezien...

Die gewone spijkerstof van de h&m komt er als ik verder niets leuks kan vinden.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:26:10 #174
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57502748
Ik dacht dat ik ze bij de Hema ook heb zien hangen hoor!
pi_57502802
Bij de H&M heb je inderdaad een aantal verschillende tuinbroeken. Zou alleen wel even opletten want sommige vallen erg wijd uit.
pi_57502932
Ow jeetje Stiemie! Wat sneu voor Linde 2 maand diarree
Hij heeft nog steeds geen diarree luier gehad vandaag dus hele goede hoop dat het nu eindleijk over is.
Enige wat hij nog wel doet is hele vieze stinkwindjes laten
Maar ben zo blij tot nu toe geen diarree meer!!
En gelukkig niet dat virus wat Linde had. (volgend mij voel je je dan ook zo moedeloos na een tijdje om je dochter zo te zien)

Maarten heeft nu nr 3 van Etos en die doen het goed maar 's nachts dus niet.
Hij ligt ook met zo'n kussen in bed zodat hij op z'n zij ligt en het lekt aan de kant waar hij op ligt.
Ik zal vandaag nog naar de Etos gaan en eventueel een maat groter doen en werkt dat niet dan de kruidvat testen of Pampers enz

Dankjewel voor alle info iedereen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2008 16:39:07 ]
pi_57503066
Fijn dat het al beter gaat met Maarten. Nu maar hopen dat hij diarree-vrij blijft.

Linde heeft toen in totaal 6 weken diarree gehad. Gelukkig had ze er verder niet veel last van. Alleen een beetje van kapotte/rode billen. Het hielp toen erg om haar billen schoon te maken met van die ongeparfumeerde wegwerpwashandjes van Kruidvat in plaats van met billendoekjes. Ideale dingen!
pi_57503309
Net terug van het CB. Jennifer doet het heel goed! Ze weegt 4,5 kilo en is 56 cm. Over 4 weken hoeven we pas terug te komen, de prikken worden namelijk niet door het CB gegeven.

Ik was blij dat ik er rekening mee had gehouden dat ze waarschijnlijk voor de voeding kwam. Ik had haar om 2 uur geprobeerd wakker te maken, maar ze viel in slaap aan de borst. Ik heb dus een voeding afgekolft en meegenomen, en ja hoor, 3 uur kwam ze inderdaad voor de voeding.

De arts was tevreden over haar, ze ziet er goed uit... oogjes goed, hartje goed, longen goed. Alleen kindjes moeten in een eigen bedje slapen... (jaja)
pi_57503365
Maarten, hopelijk blijft je diarree nu weg. En was het een klein buikgriepje ofzo..

Stiemie, 8 maanden klinkt inderdaad als heel erg lang.. Ik sta ook af en toe te bedenken dat Chris al weer ruim 7 maand is.. Nog even en hij is langer buiten mijn buik dan erin. Wij mogen donderdag weer naar het CB.

Wij gebruikten de Cien van de LIDL.. Eigenlijk geen last van overstromingen/rode billetjes.. Maar onze voorraad nr3 is eindelijk op.. Maar goed ook, want als je de kilo's op de verpakking moet geloven was Chris er 5 weken geleden al uitgegroeid.. 's nachts heeft hij wel bumblies(nr4) om gehad. En nu hele dagen. Maar hij lijkt nu meer rode billen en irritatie te hebben dan met de Cien..
Alleen die Cien is uit de schappen gehaald (vandaar de voorraad). bumblies valt dus af, er staat nu een pak c1000 luiers klaar. En morgen ga ik naar de Lidl/aldi om daar ook verpakkingen te halen. Hopelijk werkt een van die luiers beter dan die bumblies..
pi_57503443
Zijn er al ervaringen met het huismerk van de AH?? Die liggen nu klaar hier.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:15:57 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_57503672
Ardenlyn, ligt Maarten op zijn zij vanwege een voorkeurshouding?

Tja Ticootje, er zit wel een kern van waarheid in van dat eigen bedje he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57503983
Wij gebruiken pampers. Toen we Mirte met maat 2, twee keer nat uit bed haalden 's morgens zijn we ;s nachts een maat groter gaan gebruiken. En sinds een week of 2 denk ik, is ze helemaal over op maat 3. En daar heb ik nog wel een voorraadje in dus ik hoop dat dat ook nog even kan (qua hoeveelheid plas, want het past verder nog prima). Ook in maat 4 al voorraadje aan wezen leggen (ik had nog kortingsbonnen en die waren tot eind april geldig, maar voor ik ze kon vergeten, gelijk maar gebruikt ).

Mirte drinkt vandaag "slecht" (voor haar doen, want eerder gingen de flessen nagenoeg altijd helemaal leeg). Vanmorgen ging de fles wel leeg, maar de 2e fles liet ze 80 cc (van de 200 (180 met 6 schepjes)) over en vanmiddag 40cc. Eigenlijk krijgt ze 4 flessen, dus straks nog een.
Wat zouden jullie doen, gewoon 180+6 geven en het van Mirte af laten hangen of ze zich later nog meldt voor nog een flesje. Of haar sowieso wakker maken voor een 5e...?
Fake it till you make it...
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:24:57 #183
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57507540
Ik zou haar lekker laten liggen hoor. Anna heeft van de week haar hele papfles laten staan en heeft gewoon doorgeslapen. Je kan een klein flesje in de koelkast zetten, mocht ze dan komen hoef je iig niet eerst weer een hele fles te gaan maken!
pi_57508696
Inderdaad lekker laten liggen

Soms gaat het hier net zo en dan slaapt Linde gewoon door tot de volgende morgen. Ze is dan ook niet eerder wakker ofzo.
pi_57508834
Nijna, hoe heeft ze de 4e fles gedronken? ik zou haar ook laten liggen (tenzij ze de 4e fles amper heeft aangeraakt).. opzich is 120 cc missen niet echt erg. Zeker niet als het maar een dagje is. Ze kan hoogstens morgen iets eerder komen, maar zelfs dat denk ik niet als ze de 4e fles redelijk heeft gedronken..

Ik ben weer foto's van Chris aan het inplakken.. Wat is hij veranderd de afgelopen maanden.. Van een zacht babykopje tot een koppie met echte uitdrukkingen, van een slap jochie, tot een sterk kereltje dat zichzelf naar de andere kant van het bed wurmt..
Ga hem zo uit bed plukken voor de fles en een lekkere knuffel
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:27:37 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_57509004
Dat doorslapen van Ruben was een vergissing
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57509167
Leuk is dat he Deepfreeze om oude foto's terug te kijken van je kleintje
pi_57509176
Of het nu wakker worden was een vergissing
pi_57509468
Mirte heeft van de laatste fles 40cc overgelaten. We zien/horen wel wanneer ze zich weer meldt. Ik ga zo mn bedje in in elk geval en ik hoop dat ze gewoon lekker doorslaapt.

Troel, hihi misschien vergist Ruben zich nog wel vaker in de toekomst .

Deepfreeze, leuk hoe je dat verschil ziet. En wat gaat het toch hard... vind ik tenminste als ik naar die kleine muppet hier kijk .

Bracht ik haar om half 8 naar bed en dan gaan we eerst nog even kletsen op het aankleedkussen. Hele verhalen heeft ze dan en ze pulkt mn ogen er zowat uit, hangt aan mn lip en trekt aan mn kin e.d. Op een gegeven moment moest ze een soort van lachen en ik deed haar na, kijkt ze me verschrikt aan . Daarna heeft ze nog even op mn vinger liggen kauwen, nog geen tandje te voelen, maar met die kaakjes kunnen ze toch behoorlijk tekeer gaan .
Ik ga haar nog even een voorzichtig kusje brengen en dan zelf lekker naar bed.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:14:24 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_57511507
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Of het nu wakker worden was een vergissing
Nee, hij is nu nog niet weer wakker sinds 7 uur, dus er is nog hoop, maar gisteren was het weer gewoon elke 3 a 4 uur. En stiekem vind ik het op deze tijd ook niet erg. Vandaag ook erg veel qualitytime gehad en ik vind het heerlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:16:25 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57511553
P_iglet, Devin heeft een bruine rib-tuinbroek van de H&M met Winnie the Pooh erop in maat 74.. Staat hem zo leuk! We hebben hem al lang geleden kado gehad, weet dus niet of ze hem nog hebben.

Devin draagt al een paar weken maat 4 luiers, meestal Pampers of Kruidvat, soms Huggies.
Ik heb trouwens nog even een tip: wij doen eigenlijk al vanaf het prille begin bij het verschonen een beetje babyolie op de billetjes smeren. Het verzorgt en zorgt ervoor dat je de poep er supersimpel af kan vegen. Nog nooit echte luieruitslag gehad hier en altijd babyzachte billetjes als resultaat.
pi_57514458
Gwen is geplaatst op het KDV. Vanaf mei mag ze naar het KDV, jammergenoeg wel een andere groep dan waar Merlijn in heeft gezeten, maar het is niet anders. Op Merlijns oude groep was er geen plaats. Gelukkig kennen we wel leidsters op de groep. Merlijn was een twinkel en Gwen wordt een dinkie. Nog even telefoontje afwachten dat ze mag gaan oefenen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 08:25:28 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57514750
u=]r45-[s\ gy7trf n

0op0. ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo2 kmmmmmmmm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,020 ç .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,k,m,mmmmmmmmmmmmmmm

Groetjes, Eli
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57514764
Liande draagt ook al zeker 1,5 m luiers in maat 4 (met 6m woog ze 7,5 kg).
Zowel die van de lidl (zijn nu 'Toujours' in België ipv Cien) als die van het Kruidvatmerk en die bevallen wel. Eigenlijk nooit lekken behalve bij ernstige poepluiers

Als wij andere lekken dan poep hadden (overdag of 's nachts) gingen we altijd gelijk naar een maatje groter. Dat was vaak al voor we het maximum aan kilo's bereikt hadden zoals die op de verpakking staat.

haha, Eli, leuk hè zo rammen op het toetsenbord
pi_57515220
Hoi Eli,

nh yjuk n c r n cer qc dAWRESZ4DZ)w45ESDERDX z iyg6ty 2q ui nbchy bn5 zjtf cr2wzf ccfgv5 ' 6 v gh bh bbnb bh=/12:49 29-1-2008f612:49 29-1-2008f4 gbff` ,m jkuuuu ` QAAA q2qaw7gyg cv7tyg 09gv ki7y78yg7612:50 29-1-2008t7453c22 nbh , 2z

Groetjes Chris

Van een maand of 2 terug.. EN hij heeft de sneltoest voor datum/tijd gevonden in notepad
pi_57515239
Nijna, hoe is het gegaan vannacht?

Iksje, dan ga ik die toujours ook proberen (hier in NL is Cien ook uit de schappen).
pi_57516149
De toujours (hadden eerst ook de cien) bij Merlijn bevallen wel, hij draagt maatje 4. Alleen jammer is dat de plasstrip is verdwenen. Vandaag weer een voorraad luiers inslaan. :p
pi_57516553
Plasstrip zit er hier nog wel in verwerkt...je went er snel aan hè.

Liande heeft vanmorgen trouwens een mooie stunt uitgehaald... we hadden ze nog even tussen ons in bed genomen in de hoop dat ze nog even zou slapen ('t was half 6). Ze geeft nog steeds melk terug, zeker als ze hevig speelt of beweegt. Dus mevrouwtje begint ipv in te doezelen rustig een rondje van het bed te doen, en ze kruipt richting papa. Die vervolgens met een luide 'godver' wakker wordt omdat ons meiske hem 'gedoucht' had met een kwakje melk.
Ik kwam echt niet meer bij, al is het natuurlijk ook wel een beetje ranzig, zure melk over je heen krijgen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:55:11 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57516583
Hallo Eli en Chris, kleine toetsenbordkunstenaars

Vraagje: wie is er vannacht allemaal wakker geweest?
Ik niet in ieder geval, Devin heeft doorgeslapen!
pi_57516681
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:55 schreef Kersjes het volgende:

Drie keer!

Maar jeej voor doorslapertje Devin
pi_57517424
Deepfreeze:
Denk het wel een buikgriep.
Wachten nog op uitslag van de kweek.
Gisteravond had meneer een dikkere poepluier en hij moest ook echt wat moeilte ervoor doen.

Troel:
Klopt tegen die voorkeurshouding.
Maar we gaan binnenkort proberen zonden want hoofdje is mooi en wie weet slaapt hij liever op z'n rug.
Even proberen dus

Stiemie; gelukkig weinig last maar rode billen doen ook best pijn.
Ik smeerde Maarten in met Sudocreme en hi had nergens last van maar toch ben ik het blijven smeren van de week.
6 weken diarree
Zover we nu zien is Maarten ervan af.

We hebben Pampers Babydry gehaald want een grotere maat wilde niet omdat die ook niet goed sluit.
Helaas vannacht niet kunnen testen omdat hij om kwart over 5 wakker werd.
Lijkt wel of meneer al het vocht aan het inhalen is want hij drinkt ineens zo goed weer
Moeten alleen nog even bellen wanneer wij de voeding weer gewoon kunnen doen.
Normaal 3 schepjes in 180 ml maar nu is het 2 en half schepje (is van Similac en die heeft een groter schepje).
Hij is nog wel wat van slag door die week maar het eten gaat de goede kant op

Ben de rest even lkwijt. Had een heel bericht en verstuurde het en verbinding weg Dus bericht was ook verdwenen
pi_57517698
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:55 schreef Kersjes het volgende:

Goed zo Devin

Hier een keer of 3 ook vannacht....
Van mij mogen die voortanden nu wel doorkomen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:06:25 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_57517896
Hier iemand die toch van 7 tot 3 geslapen heeft. Misschien hadden jullie toch wel gelijk en was gisteren de vergissing
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:43:08 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57518611
Hahaha leuk hoor al die typende kindjes!

Helaas heeft Linde vannacht niet doorgeslapen. Ze is 1x wakker geweest omdat ze haar speen niet kon vinden. Maar zowel Linde als ik slapen dan meteen daarna weer verder.

Vandaag is een lekker uitrust-dagje. Linde is naar de opvang en wij zijn allebei thuis. Kom ik eindelijk eens aan een aantal dingetjes toe die ik al lang wilde doen. Al is het wel stil hier in huis zonder Linde, dus we halen haar niet te laat op vanmiddag
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:13:51 #205
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57520405
Al die typende kindjes!!

Fijn dat devin heeft doorgeslapen!! En ook fijn dat maarten weer wat beter is! Bij michelle hebben we altijd pampers gebruikt, de andere merken gaven geheid ongelukjes. Ook bij dennis gebruiken we weer pamper, maar die new baby hielden hem ook niet droog, dus die heeft nu ook de baby dry, hij draagt sinds dat ie 2 of 3 weken is al maatje 2.

Hier ook weer een terug valletje, hij begon eerst nog maar 1 voeding in de nacht (2:30) en dan slapen tot 5:30 heeft ie een aantal dagen gedaan maar nu is ie weer terug op 2 voedingen(0:30 en 3:30). Maar af en toe doet ie nog wel maar 1 voeding. Ook is hij nu erg verkouden, maar gelukkig werkt neusspray erg goed. Ook het ritme gaat erg goed nu!

5:30 wakker, krijgt dan zijn flesje, luier, knuffelen en zelf spelen in de box,
6:30 tot 8:00/8:30 slapen en daarna badderen en flesje enz, en om 10:00 gaat ie weer slapen
13:00 word ie wakker en weer flesje enz en om 14:00 gaat ie weer slapen.
16:00 word ie weer wakker, weer het hele riedeltje, rond 17:00 leggen we hem dan weer in bed, maar meestal ligt ie dan maar een uurtje te dutten, en rond 18:00 is zijn huil uurtje en is hij vaak wakker tot zijn fles van 19:30, dan gaat ie om 20:00 slapen en word pas wakker om 0:30 en 3:30 of om 2:30. En als ie wakker is en in de box ligt dan is ie zo vrolijk!!! ligt dan te lachen! Ook een echte kerel zodra ik zijn broek uit trek begint ie lachen!!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57521422
We zijn vannacht wel wakker geweest. Maar alleen voor de speen. Dus dat viel nog wel mee..
Wel fijn dat Devin heeft doorgeslapen!

Iksje altijd leuk zo'n verrassing in je bed

Hestria, misschien wordt hij wel wakker omdat hij verkouden is? Of is dat al langer? Hopelijk krijgt hij het truukje snel weer door..
pi_57521583
Hier zijn we weer voor een checkup geweest vandaag. 60 cm en 6080 gram, ze groeit enorm lekker
Heb wel even gevraagd of ik haar 's nachts nog wakker moet maken voor een voeding. Dat deed ik niet, maar ze slaapt van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtend en dat vond ik een hele ruk voor zo'n klein meisje. Hoef me er volgens het CB geen zorgen over te maken als de voedingen overdag wel regelmatig zijn. En dat zijn ze gelukkig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57521917
Tearsong, lekker dat ze weer is goedgekeurd!
Ik heb wel eens gehoord dat 6 kg het "officiele" doorslaap gewicht is. (een half uur slaap voor elke kilo, dus bij 6 kg is het max 12 uur)
pi_57522111
Deepfreeze, Mirte heeft tot een uur of 7 doorgeslapen. Toen ik haar uit bed kwam halen lag ze te spelen .

Iksje, daar zou ik ook heel hard om moeten lachen .

Devin, goed doorgeslapen meneer .

Ardenlyn, wat fijn dat Maarten weer goed drinkt!

Tearsong, mooi dat ze weer is goedgekeurd!
pi_57523222
Fijn dat Yara weer goedgekeurd is Tearsong!

Wij zijn weer terug van een heerlijk weekje vakantie We hebben lekker met z'n drietjes genoten en lekker aangelummeld Ff geen ziekenhuizen, geen gedoe, erg fijn.
Alleen trekt ze nu meer naar papa toe dan naar mij, boehoe maar dat komt wel weer goed hoop ik toch
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_57523476
Heerlijk S_oepstengel Hoe deed Yana het op vakantie?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57523491
He soepstengel, fijn dat jullie een leuk vakantie hebben gehad!!
Hier zit er ook nogal wat variatie in de favo-ouder van Chris.. Dus Yana trekt vast wel weer terug!
pi_57524278
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:52 schreef Iksje het volgende:
Plasstrip zit er hier nog wel in verwerkt...je went er snel aan hè.
Voor Thomas heb ik Pampers Newborn, maatje 2 (3-6 kg), maar eh, plasstrip?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:18:16 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57525765
Ik heb ook heerlijk doorgeslapen vannacht. Anna sliep nl bij mijn ouders! En die hebben ook lekker kunnen slapen hoor....
Als we het toch over luiers hebben: ik zag dat die luierbroekjes ook al vanaf maat 4 gaan. Soms lijkt het me wel eens handig om bij me te hebben, want luiers verschonen en dan met name bij anderen is een klein drama aan het worden..zou het wat zijn?

Ging net naar de Albert Heijn...en voor ik het wist had ik Anna op het schapenvachtje van Kids Portrait gezet....en ik vind het niet eens leuk, maar mijn ouders....die zijn er wild van....
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:22:57 #215
3011 E.T.
pi_57527202
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:55 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voor Thomas heb ik Pampers Newborn, maatje 2 (3-6 kg), maar eh, plasstrip?
Een streep aan de voorkant/buitenkant van de luier die verkleurt als de luier nat wordt

"vroegah' kreeg je er ook altijd een stuk of 10 van pampers met zo'n strip in een of andere gratis doos. Die waren erg handig voor de eerste kraamdagen, waarin je toch al zo onzeker bent
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:45:56 #216
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57527787
ik ken die luiers ook nog van michelle, vond ze toen destijds wel handig. Nu heb ik ze niet, maar heb ze ook niet echt nodig, meneer zuipt zoveel dat zijn plasluiers ook echte plasluiers zijn en dus flink vol.

En PFF, voel me een beetje raar, Morgen gaan Dennis en Michelle allebei voor 2 nachtjes logeren bij opa en oma.
Aan de ene kant heb ik zoiets van lekker!!! 2 nachten doorslapen, s'ochtends wakker worden en met elkaar kunnen knuffelen, op je gemak ontbijten, uitgebreid badderen etc. En aan de andere kant heb ik ook zoiets van oei, hij is nog wel erg klein.
Had niet verwacht dat ik bij Dennis ook dat gevoel nog zou hebben. Ik ben gisteren met michelle naar een etentje geweest en manlief is thuisgebleven met Dennis, wand ik durfde hem niet bij de oppas te laten!! en dat terwijl ik weet dat ze het goed doet en heel lief is voor ze. Raar ding toch die moedergevoelens.
pi_57528263
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 19:18 schreef Memmel het volgende:
..
Als we het toch over luiers hebben: ik zag dat die luierbroekjes ook al vanaf maat 4 gaan. Soms lijkt het me wel eens handig om bij me te hebben, want luiers verschonen en dan met name bij anderen is een klein drama aan het worden..zou het wat zijn?
Luierbroekjes zijn naar mijn idee alleen handig als kindjes zindelijk aan het worden zijn. Want als je een schoon broekje aan moet doen, dan moet dus alles (nou ja broek enzo) uit... En een luier kun je nog aankrijgen zonder alles uit te hoeven trekken.
Ik heb een paar peuters die van mama zo'n broekje aankrijgen omdat ze nog wel eens naar de wc willen om te proberen. Maar die plassen toch nog zodanig veel in de luier dat je ze eigenlijk altijd wel moet verschonen en dan heb ik liever een luier in de tas dan een luierbroekje...
Als je toch alles uitdoet dan maakt het denk ik niet zoveel uit. Al heb je bij luiers natuurlijk het voordeel dat je in de taille enzo, ze zo strak kan aansnoeren als je zelf wil en met luierbroekjes heb je dat niet.
Gewoon proberen misschien een optie?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:05:08 #218
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57529482
Nijna, bedankt voor de uitleg. Ik doe altijd alles uit, dat vind ik veel makkelijker. Ik kan gewoon eens een pak kopen en kijken hoe het bevalt. In ieder geval voor degenen die niet zo handig zijn met het aantrekken van een luier.
pi_57529826
De borstvoeding begint eindelijk wat soepeler te gaan en we bouwen de navoedingen af: die krijgt Thomas alleen nog als -ie na een voeding merkbaar ontevreden en huilerig is. Maar de afgelopen twee dagen lopen de poepluiers terug. Flinke plasluiers heb ik nog wel. Loop ik nou niet het risico dat hij gaat uitdrogen ofzo, door bijvoorbeeld niet genoeg bv binnenkrijgen maar wel heel veel plassen? En hoe herken ik dat dan? En waarom zit er geen handleiding bij een baby?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:42:02 #220
3011 E.T.
pi_57530287
Zat er niks bij de placenta, webkim?

Het is normaal dat het aantal poepluiers terugloopt na een paar weken Dat kan zelfs terug gaan lopen tot een keer per week, of bij sommigen zelfs naar een keer per twee weken. Alleen maar een teken dat de bv efficient gebruikt wordt
Zo lang z'n plasluiers nog voldoede zijn (minimaal 4 zware pampers per dag) en hij lekker vrolijk en wakker is, gaat het allemaal prima
  vrijdag 21 maart 2008 @ 23:19:33 #221
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57531144
Lilah staat al bij het lijstje . . Ik moet er bijna van huilen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 23:43:29 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57531612
Kim
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_57534806
Kim !
pi_57535135
Hoi Kim en lilah
pi_57535221
Ik ga vandaag de meiden weer ophalen !!!!
Mijn moeder belde gister om te zeggen dat ze best nog een weekje mochten blijven.....
pi_57535766
Kim en Lilah welkom .

KP, knuffel ze met je flensjes .
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:27:35 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57535788
verkeerde topic
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_57535816
Welkom Lilah
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:52:24 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57536041
S_oepstengel, fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten van elkaar!
En dat bij vlagen meer naar een ouder toetrekken heeft Devin ook en dat wisselt vaak. Momenteel ben ik de favoriet

Webkim, wat E.T. zegt inderdaad. Wat poepluiers betreft zijn bv-baby's niet te vergelijken met kv-baby's. Frequentie, geur, kleur....allemaal anders en ik raad je aan ervan te genieten zolang het nog duurt

Nijna, ik trek ook altijd maillot en broek uit met verschonen, jij niet dan? En heb je tips van de professionals in dat geval?

Hestria, alleen maar logisch dat je zulke sterke moedergevoelns hebt bij je pasgeborene! Het zou pas raar zijn als je Dennis, zo klein als dat hij is, zonder problemen een paar dagen elders zou onderbrengen en hem niet zou missen. Michelle natuurlijk ook, maar die is al wat ouder en minder afhankelijk en hulpbehoevend dan een piepklein hummeltje.

Welkom Kim en Lilah!

Nou, al ons gejuich ten spijt, Devin is vannacht als vanouds weer 2 keer wakker geworden.
Hij ligt nu na onze ochtendwandeling al 1 uurtje te slapen in de wagen, stukje krentenbol nog in zijn hand geklemd
pi_57539640
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 23:19 schreef k_i_m het volgende:
Lilah staat al bij het lijstje . . Ik moet er bijna van huilen .
gefeliciteerd meid!
mooi meisje hoor, ruby staat er ook al in
waar haal je trouwens de tijd vandaan om te posten? ik word helemaal gek van de kraamvisite daarna ben ik bekaf
vandaag ff niets dus nu ff de tijd om te posten hier
ik was trouwens alweer bijna vergeten hoe leuk zo'n ieniminimensje is...zelfs poepluiers verschonen is helemaal leuk en 2 grote broers als assistenten hier die zijn ook helmeaal verliefd
owja mn ooievaar vliegt bijna weg

shitstorm ik wil wandelen
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:23:49 #231
14746 k_i_m
pi_57540245
Wij hebben tegen iedereen gezegd dat we volgende week wel bellen. Maargoed, dat weerhoud mijn schoonmoeder natuurlijk niet om plotseling op de stoep te staan . Gelukkig heeft de kraamhulp mij naar bed gestuurd en als afleidingsmanoevre de hele boel mee naar boven genomen (richting uitgang . ) om mevrouwtje om te kleden. Kunnen ze gelijk naar buiten als het klaar is .

Oh, ik weet niet of ik het hier moet vragen of ergens anders... maar wanneer krijg je last van stuwing? Ik heb dus echt helemaal geen last meer van zere tieten, zou het kunnen dat het mij bespaard blijft? .
In my life
Why do I smile
pi_57540489
Kers, bij Mirte trek ik wel broek enzo uit met verschonen. Bij de peuters niet of ze moeten het werkelijk overal hebben zitten. Maar die kan je ook zeggen dat ze hun benen omhoog moeten houden en dan doen ze dat (vaak) wel. Bij een baby wil dat niet zo goed.
Slapen met een stuk krentenbol in je hand, sweet .

Vanmorgen gemeet met de mama's en beebjes van de pufclub. Mirte heeft zich voorbeeldig gedragen (en dat terwijl ze nauwelijks had geslapen vanmorgen voordat we erheen gingen, ze heeft daar wel even liggen tukken, gewoon op een kleedje terwijl er gehuild en gekletst werd om haar heen, terwijl mama vertelde dat ze eigenlijk alleen slaapt in haar bed... ).
pi_57542146
Donna en Ruby, en k_i_m en Lilah welkom hier
Saartje
pi_57542268
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:23 schreef k_i_m het volgende:

Oh, ik weet niet of ik het hier moet vragen of ergens anders... maar wanneer krijg je last van stuwing? Ik heb dus echt helemaal geen last meer van zere tieten, zou het kunnen dat het mij bespaard blijft? .
Datzelfde heb ik me ook afgevraagd. Een of twee dagen later had ik twee op ontploffen staande meloenen op de plek waar eerst mijn borsten nog zaten.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:39:40 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57542599
k_i_m nopgmaals welkom hier! Hopelijk blijft de stuwing je echt bespaard. Lijkt me naar om stuwing te hebben als het niet weggedronken wordt. Je geeft kv toch?

hier gaat alles zijn gangetje. bagaboo in zitje gezet, poepluier totaan de schouderbladen, nog steeds geen tanden, same old, same old
al is eli inmiddels wel weer wat drukker met kruipoefeningn. als hij nu op zijn buik ligt, ziet hij eruit als een pup die achter zijn eigen staart aanzit, zeg maar. dus als hij kwaad genoeg is, kan hij achteruit, anders is het draaien. we houden onze hoop gevestigd dat hij de functie vooruit ook zal vinden

En we hebben "my first bump" eli zat op tafel, leunde op een papiertje, papiertje gleed weg, *bonk* tegen het enige harde randje in meters omtrek, terwijl mama (ikke dus ) mijn mijn neus erboven op zat
Ach, hij is verder even levendig als normaal, dus het komt wel goed.

Kersjes, ga je nou stoppen met bv?? Of mag je niet meer kolven op ewrk? Ik snap nie
Gaat het weer beter met devin?

enneh, webkim, je sig doet het niet...
  zaterdag 22 maart 2008 @ 19:34:10 #236
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57544615
Even een serieuze vraag: zou ik voor Anna ook gewone haargel kunnen gebruiken of moet ik het voorlopig nog bij babygel houden? Dat heet wel gel, maar werkt niet echt. Vandaar. Ik weet niet of het kwaad kan of niet?
pi_57545204
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:39 schreef DaviniaHR het volgende:

enneh, webkim, je sig doet het niet...
weet ik, maar ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan

Thomas heeft een offday. Hij is niet stil te krijgen en als hij dan eindelijk eens slaapt en ik leg hem in zijn bedje doen zijn matrassensoren feilloos hun werk en is het weer bleren geblazen. Ik heb hem maar in de draagdoek geslingerd. Daarin soezelt hij wel lekker een beetje en kan ik ook nog eens een glas water drinken, even internetten of een telefoongesprek voeren. Pfff. En natuurlijk m e t e e n weer bang dat hij zo huilt omdat ik hem verhonger nu we de bijvoeding afbouwen.

Hihi, een puppy-Eli, grappig. Gromt hij er ook nog bij? En die bump, da's zielig, maar dan nu juist wel weer gunstig dat er nog geen tanden zijn; kan hij ze er ook niet uitvallen.
Hardloper.
IG @webkim
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 maart 2008 @ 20:01:38 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57545255
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 19:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

weet ik, maar ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan

Thomas heeft een offday. Hij is niet stil te krijgen en als hij dan eindelijk eens slaapt en ik leg hem in zijn bedje doen zijn matrassensoren feilloos hun werk en is het weer bleren geblazen. Ik heb hem maar in de draagdoek geslingerd. Daarin soezelt hij wel lekker een beetje en kan ik ook nog eens een glas water drinken, even internetten of een telefoongesprek voeren. Pfff. En natuurlijk m e t e e n weer bang dat hij zo huilt omdat ik hem verhonger nu we de bijvoeding afbouwen.

Hihi, een puppy-Eli, grappig. Gromt hij er ook nog bij? En die bump, da's zielig, maar dan nu juist wel weer gunstig dat er nog geen tanden zijn; kan hij ze er ook niet uitvallen.
je moet de [img] [ /img] stukje voor en achter aan je sig weghalen
maar de [url] [ /url] laten staan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 23 maart 2008 @ 11:56:33 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57554527
Wat zijn precies "tandenluiers"?

Gister stond de teller op 5 (of 6, ben de tel kwijt). Geen diarree, gewoon veel poep
Vanochtend wel een hele dunne...

Waarom timet hij het niet als hij op het kdv is?

Verder een vrolijke pasen gewenst!
  zondag 23 maart 2008 @ 12:40:50 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57555249
Welkom nieuwe baby's en nieuwe papa's en mama's natuurlijk ook

Davinia geen idee wat tandenluiers nou precies zijn En ook geen idee waarom ze nou altijd wachten met veel poepen tot ze net weer thuis zijn

We gaan ons zo maar eens door de sneeuwstorm wagen om Linde op te halen bij mijn ouders.

Iedereen ook namens mij een vrolijk pasen gewenst!
pi_57555574
Stiemie, sneeuwstorm???
Hier echt strakblauwe lucht en een zonnetje .
We hebben zelfs de zitinzet op de wagen gezet om de lodger uit te proberen, volgens mij issie goedgekeurd (ze heeft aan de onderkant nog wel een derde van de zak over, maar ach daar groeit ze nog wel in...).

(en dan nog even de koordjes wat aangetrokken zodat haar koppie ook nog wat meer beschut zat.) Kun je ze eigenlijk in de ligstand gewoon in ze zitinzet vervoeren alsof het de wagenbak is? Qua tijdsduur, ik neem aan van wel...
pi_57555684
tandjes luiers betekende hier een week lang 's nachts op onmogelijke tijden poepbroeken met stinkende dunne poep tot aan zijn nek.
  zondag 23 maart 2008 @ 13:14:41 #243
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57555886
Hahah nou Mirte jij kan er zo wel tegen buiten Nijna hier sneeuwde het net heel hard. Inmiddels zijn het wat minder grote vlokken maar het sneeuwt nog steeds behoorlijk hard
  zondag 23 maart 2008 @ 13:16:49 #244
14746 k_i_m
pi_57555921
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:22 schreef Webkim het volgende:

[..]

Datzelfde heb ik me ook afgevraagd. Een of twee dagen later had ik twee op ontploffen staande meloenen op de plek waar eerst mijn borsten nog zaten.
Ze zijn al groter dan gisteren . Te vroeg gejogen .
Aan de andere kant heb ik altijd al een keer dikke tieten willen hebben, met mijn eeuwige a/b cupje .
In my life
Why do I smile
  zondag 23 maart 2008 @ 14:11:11 #245
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57556803
quote:
Op zondag 23 maart 2008 13:02 schreef p_iglet het volgende:
tandjes luiers betekende hier een week lang 's nachts op onmogelijke tijden poepbroeken met stinkende dunne poep tot aan zijn nek.
En er zit niets dan vocht in de luier en de vreselijk plakkende poep zit in de nek en oksels omdat het er met zo'n kracht uit komt. Verder bijt dat spul de gaten in de billetjes. Dat zijn tandjespoepjes...
Oftewel veel badderen.

(Ik las stiekem effe mee omdat ik zo nieuwsgierig was naar de verse beebjes )
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 23 maart 2008 @ 14:11:30 #246
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57556811
k_i_m Holland
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 23 maart 2008 @ 14:13:23 #247
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57556843
Saartje slaapt in haar ledikantje. Voor het eerst
Vriendlief heeft haar zojuist in de emmer gedaan, ook voor de eerste keer dat hij het deed. Ze scheet meteen de tummytub vol

Oh kim, stuwing is kut, zeker als ze niet leeggelurkt worden Sterkte!
Saartje
pi_57557697
k_i_m sterkte met je stuwing!

Saartje, wat knap . Haha tuurlijk de tummytub volschijten als papa je baddert, zo hoort het!
  zondag 23 maart 2008 @ 14:59:11 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57557800
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:11 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

En er zit niets dan vocht in de luier en de vreselijk plakkende poep zit in de nek en oksels omdat het er met zo'n kracht uit komt. Verder bijt dat spul de gaten in de billetjes. Dat zijn tandjespoepjes...
Oftewel veel badderen.

(Ik las stiekem effe mee omdat ik zo nieuwsgierig was naar de verse beebjes )
Ah, dan zijn we aan de beurt, denk ik
De teller staat inmiddels op 2... Alleen nu heb ik wel de zenuwen dat hij mss uitdroogt als er zoveel vocht uit gaat... maar net wel bijna 100cc erin gekregen, en we zijn lekker scheutig met de hoeveelheid water in de fles, dus komt wel goed, toch?

Saartje, lekker in je ledikant! Heb je veel meer ruimte. Prima zo!
  zondag 23 maart 2008 @ 14:59:39 #250
14746 k_i_m
pi_57557808
Vraagje;

.

Ik heb een andere kraamverzorgster gehad dan die ik nu heb. Die zei dat flesjes die in de magnetron opgewarmd worden vaker voor krampen zorgen, dus dat je beter de flessenwarmer kan gebruiken. Die ik nu heb zegt; doe het gewoon in de magnetron. Nou weet ik wel dat iedereen wat anders doet, maar heeft er iemand ervaring mee met het verschil?? mijn kind heeft ineens kramp namelijk .
In my life
Why do I smile
  zondag 23 maart 2008 @ 15:04:13 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57557876
Eli krijgt idd kramp van water dat is opgewarmd in de magnetron.
Ik zou probeer water eens au bain marie op te warmen, en als lilah dan geen krampen heeft, dan weet je het. als ze dan ook krampen heeft, tja, dan buikje lekker warmhouden, (ik zweer bij de cosibag) en geduld hebben...
succes!
pi_57558432
Ik maak de fles meestal met koud water uit de kraan en dan gooi ik er warm bij uit de waterkoker (die net klaar is) en zo maak ik het op temperatuur. Manlief zweert bij de magnetron. Maar ik maak vaker de fles en merk het verschil niet zo. Op het KDV doen ze het ook met gemagnetroniseerd water.
Ik ga dat kleine slaapkopje zo eens wakker maken, volgens mij hoor ik haar al.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:29:05 #253
14746 k_i_m
pi_57558470
Nouja, ze hád het volgens mij niet. Maar misschien hoort het ook wel, dat na een paar dagen een beetje kramp voorkomt omdat die darmen ineens moeten werken. Maar ik ga de volgende voeding inderdaad toch maar even met de flessenwarmer proberen om te kijken.
In my life
Why do I smile
  zondag 23 maart 2008 @ 15:44:49 #254
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57558915
Hier heeft dennis tot nu toe nog maar 2 krampaanvalletjes gehad, en die krijgt vanaf dag 3 al flesjes uit de magnetron. Dus of het nu aan de magnetron ligt weet ik niet zo zeker.
pi_57558970
Nou, als ik Oei Ik Groei moet geloven wordt er hier gesprongen. En hoe... Meneer doet niets anders dan huilen, ik mag hem beslist niet wegleggen en hij wil de hele dag aan de borst, ook al betekent dat dat hij steeds hele gutsen terug spuugt. Pfff... En Lief is al dagen aan het werken, dus ik moet er mooi helemaal allenig mee dealen. Een luide Ar Ie Es Pie Ie Cie Tie voor alle alleenstaande moeders.

(Voor de rest is het best leuk hoor, zo'n kind. )
Hardloper.
IG @webkim
pi_57559610
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:59 schreef k_i_m het volgende:
Vraagje;

.

Ik heb een andere kraamverzorgster gehad dan die ik nu heb. Die zei dat flesjes die in de magnetron opgewarmd worden vaker voor krampen zorgen, dus dat je beter de flessenwarmer kan gebruiken. Die ik nu heb zegt; doe het gewoon in de magnetron. Nou weet ik wel dat iedereen wat anders doet, maar heeft er iemand ervaring mee met het verschil?? mijn kind heeft ineens kramp namelijk .
Ja

Verschil : geen
Aantal proefbabies : twee
Geloofwaardigheid derhalve : + tien

Gewoon in de magnetron dus

Hoi, kim, je bent moeder , leuk hè!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 maart 2008 @ 16:26:16 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_57560213
Kim, gewoon in de magnetron doen hoor!

Wij koken hier het water en gooien het in een grote Tupperwarebeker van een liter ofzo zodat het afkoelt (en een gedeelte alvast in flesjes zodat dat 's nachts makkelijker is) en vullen daarmee de flesjes. Daarna de flesjes gewoon in de magnetron.

Met jouw hoeveelheid flesjes zou ik je ook aanraden om alvast een voorraadje te maken, dat is erg handig namelijk en het scheelt met een slaperige kop kijken hoeveel cc je hebt gepakt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57560963
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:26 schreef Troel het volgende:
Kim, gewoon in de magnetron doen hoor!
Da's wel heel rigoreus, dacht ik.

En toen ontdekte ik dat je het tegen k_i_m had.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 23 maart 2008 @ 17:11:54 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_57561555
Ik zou jou niet aanraden je meloenen in de magnetron te doen nee

(want dan kan het deurtje niet dicht)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57562186
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:11 schreef Troel het volgende:
Ik zou jou niet aanraden je meloenen in de magnetron te doen nee

(want dan kan het deurtje niet dicht)
Ik dacht Thomas vanwege zijn sprongetje-achtig achter het behang plak gebeuren.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57562369
wat mijn kraamverzorgster vertelde dan:
nieuwe regel bij hun (carijn) flessen gewoon klaarmaken met warm water uit de kraan
vaag verhaal want bij mn zoontjes moest ik alles met gekookt water doen en idd magnetron opwarmen
maargoed het schijnt ineens te mogen
en flessen niet meer uitkoken maar gewoon in de vaatwasser
maarja nog niet aan de orde hier, ik geef bv en nog niets gekolft
iemand trouwens ervaring met de avent isis kolf?
heb hier nog wel een oudere medela electro kolf maar daar krijg ik hele lange tepels van trekt onwijs vacuum
pi_57562497
En da's nog maar het eerste sprongetje, webkim
Naah, binnenkort heb je weer een hele happy baby die net wat meer kan dan nu, en dan vergeet je gewoon hoe lastig het geweest is.
En inderdaad 'r-e-s-p-e-c-t' voor alleenstaande moeders...pfieuw!

k_i_m, op een belgisch forum waar ik meelees beginnen ze vaak over een ander merk water proberen of een ander poeder bij krampjes bij flesvoeding. Maar ik vrees dat het gewoon bij die kleintjes hoort, krampjes. Hun darmpjes moeten stomweg wennen aan verteren.
  zondag 23 maart 2008 @ 18:36:47 #263
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57563275
Ik kreeg dat ook te horen, bij mies was de regel dat je de flessen enz uitkookte, water eerst kookte(kookte dan gelijk een liter en zette het in de koelkast) En nu mag het gelijk uit de kraan, en hoef je niet meer uit te koken. Maar ik kook ze voor de zekerheid toch nog elke week uit en de spenen nog elke dag want geloof dat die niet in de vaatwasser mogen.
pi_57563346
ach dat veranderd iedere keer...
op het werk (kindergezindsvervangend tehuis) hebben we nu ook een jongetje van 2 wonen sinds kort, die nog uit een fles drinkt. En de officiele instellingsrichtlijnen zijn blijkbaar dat flessen wel in de vaatwasser mogen, maar ze moeten daarna wel in de koelkast bewaard....

hier thuis gaat alles de magnetronsterilisator in. maar dat is meer omdat er daarna borstvoeding in gaat en die dan langer bewaard kan.
  zondag 23 maart 2008 @ 19:35:29 #265
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57564541
Hier ook Careyn..van hun hoefde de fopspeen ook niet uigekookt te worden Ik doe hem lekker om de dag in het pannetje op het fornuis
Saartje
  zondag 23 maart 2008 @ 20:09:33 #266
3011 E.T.
pi_57565261
Als je de vaatwasser een programma laat draaien van 70 graden (minimaal) dan hoeft steriliseren niet meer idd. (geldt ook voor bv p_iglet, aldus het bv-forum). Spenen e.d. kunnen ook gewoon in de vaatwasser, zijn aparte mandjes voor te koop bij prenatal e.d. zodat die niet de hele vaatwasser doorgaan
pi_57565634
Onze kraamverzorgster vertelde ook dat de flessen niet meer uitgekookt hoefden te worden, gewoon met een sopje en heet water schoonmaken, idem voor spenen en fopspenen.
Maar ik heb ze meer voor mn eigen gemoedsrust in het begin wel uitgekookt en nu nog eens in de week of als ik nieuwe flesspenen heb (van de fop zijn we al weken af, ze doet alleen duimen).

Webkim, succes met het sprongetje!
pi_57566231
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:09 schreef E.T. het volgende:
Als je de vaatwasser een programma laat draaien van 70 graden (minimaal) dan hoeft steriliseren niet meer idd. (geldt ook voor bv p_iglet, aldus het bv-forum). Spenen e.d. kunnen ook gewoon in de vaatwasser, zijn aparte mandjes voor te koop bij prenatal e.d. zodat die niet de hele vaatwasser doorgaan
Dat weet ik, maar ik ben van het type dat de vaat niet eerst uitgebreid schoonspoelt voor het de vaatwasser ingaat
Dus hier thuis vind ik dat gewoon niet zo fris.
Boven de 65 graden in de vaatwasser is idd gelijk aan steriliseren.
Alleen een sopje met heet water is dan weer niet geschikt als je bv langdurig wilt bewaren.
  zondag 23 maart 2008 @ 20:56:43 #269
14746 k_i_m
pi_57566276
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:55 schreef Iksje het volgende:

k_i_m, op een belgisch forum waar ik meelees beginnen ze vaak over een ander merk water proberen of een ander poeder bij krampjes bij flesvoeding. Maar ik vrees dat het gewoon bij die kleintjes hoort, krampjes. Hun darmpjes moeten stomweg wennen aan verteren.
Ja, nouja, als het erbij hoort dan is het maar zo. Maar als ik er iets aan zou kunnen doen dan doe ik dat natuurlijk graag .
In my life
Why do I smile
  zondag 23 maart 2008 @ 20:58:15 #270
14746 k_i_m
pi_57566317
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja

Verschil : geen
Aantal proefbabies : twee
Geloofwaardigheid derhalve : + tien

Gewoon in de magnetron dus

Hoi, kim, je bent moeder , leuk hè!
Ja . Ik blijf me erover verbazen hoe bijna al die clichés kloppen .
In my life
Why do I smile
pi_57566343
We hebben hier trouwens een echt jongetje

De schade van vandaag.... 1 blauwe plek op voorhoofd (omgevallen met willen gaan staan), wondje aan linker teen (geen idee waardoor... lag ineens een bloedspoor in de kamer), wondje onder rechter oog (iets te hard met een houten stapelkubus rondzwaaien).
En dat is alleen de daadwerkelijke schade

Opgroeien gaat hier op het ogenblik echt met vallen, opstaan en nog een keer proberen.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:43:45 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57567251
In het begin steriliseerde / kookte ik idd van alles dagelijks uit. nu zo eens per week.

11 poepbroeken in 2 dagen...
als hij dit een week volhoudt, zitten we op 35 poepluiers
En zijn kont begint al een beetje rood te worden Veel smeren en bij het verschonen even open laten liggen... hopen dat het helpt.
Snif...
  zondag 23 maart 2008 @ 22:03:01 #273
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57567670
Och Eli, hopelijk wordt het snel beter Zo vervelend al die poep en uitslag Ethan heeft er momenteel ook ontzettend last van, z'n billen zijn nog nooit zo rood en geirriteerd geweest en die poep...

Pepijn brokkenpiloot!
Red de zeehond!
pi_57574000
DaviniaHR: Wat naar al dat poep!
Ik smeerde met Sudocreme en Maarten heeft geen uitslag enz gehad. Ik smeerde het ook best dik in.

Pepijn: inderdaad brokkenpiloot Lekker stunteltje

Hier ook het water in de magnetron en soms uit de waterkoker. Warm water uit de kraan vind ik goor.
Ik zet thee ook niet met warm water uit de kraan.

Maarten is vandaag 3maand jong

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2008 08:02:35 ]
  maandag 24 maart 2008 @ 08:30:50 #275
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57574075
Gefeliciteerd Ardenlyn, neem er een kwartje taart op

Hier een dame die vanaf gistermiddag werkelijk stijf staat van de kramp Ze laat enorm veel scheten en boeren en d`r hele buikje staat bol. Ik heb geen idee waar ze nu ineens zo`n last van heeft maar vind het zó zielig!
Ze heeft vannacht wel op haar eigen kamer geslapen, in haar ledikantje, tussen 2 en 5. Ze was werkelijk uitgeput, en zo konden wij ook even goed slapen zonder kreun en morgeluiden.
Straks het meiisje in de emmer stoppen, en hopen dat dat de boel loskrijgt
Saartje
  maandag 24 maart 2008 @ 08:34:48 #276
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57574086
ik kom me ook maar weer eens melden, het gaat hier prima.
Zoë is helemaal eczeem vrij, mijn dieet gaat goed, de bv super.
Sinds vorige week weer aan het werk. Dat was even wennen. Maar 1 dag naar de gastouder geweest en 1 dag bij mijn schoonzusje. Nu deze week 2 dagen bij de gastouder. Daar gaat het heel goed met beide dames.

Davinia wat een poep zeg och en daar kunnen die billetjes zo een last van krijgen. Ik smeer hier nu met bepathen op alles en wauw dat is super spul. Zoë heeft meteen geen jeuk meer en het blijft lekker soepel en vettig.

Pepijn vallen en opstaan doet soms pijn he maar ze leren er van zeggen ze.

K_i_M het opwarmen in de magnetron zorgt er niet voor dat ze pijn in de buik krijgen maar het water wat je gebruikt kan dat veroorzaken.
Kraanwater is namelijk harder en zit kalk in waar ze last van kunnen krijgen. Als dat eerst gekookt word of water uit een pak opgewarmd word schijnt het minder te zijn.

Hier heb ik zaterdag 1 flesje 2 dopjes en een avent ring laten verbranden nou ja meer smelten stomme doos. Daar baalde ik wel van want dat waren mijn kolf flesje en dopjes. Gelukkig zat de kolf er niet in.

Is er iemand die misschien nog wat in de aanbieding heeft.

groetjes
pi_57574239
Ik lees met verbijstering jullie verhaal over het NIET meer uitkoken..
Ik ben kraamverzorgende en wij doen het absoluut wel, iig tot 3 maanden!!
Als je water uit de kraan pakt, pak het dan KOUD. En warm dat op.. Warm water uit de kraan bevat 10 keer meer bacteriën..
Ook heb ik nog nooit gehoord van krampjes door water in de magnetron opgewarmd.......

Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!
  maandag 24 maart 2008 @ 09:38:29 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_57574362
quote:
Op maandag 24 maart 2008 08:34 schreef S-A-I-N-T het volgende:

Hier heb ik zaterdag 1 flesje 2 dopjes en een avent ring laten verbranden nou ja meer smelten stomme doos. Daar baalde ik wel van want dat waren mijn kolf flesje en dopjes. Gelukkig zat de kolf er niet in.

groetjes
De aventringen kunnen los gekocht worden, maar hoe het met de onderdelen van de Swing zit weet ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57574385
ik geloof dat we het volgende sprongetje aan het maken zijn, alleen op de arm is goed. ik ga op de bank met kleine
pi_57574527
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:56 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, nouja, als het erbij hoort dan is het maar zo. Maar als ik er iets aan zou kunnen doen dan doe ik dat natuurlijk graag .
Waar ik pas later aan dacht: krampjes komen ook vaak door lucht binnen te happen. Je kan dus alvast goed letten dat er geen/zo min mogelijk lucht in de speen zit. En er zijn flesfabrikanten die beweren dat hun type fles/speen meer garantie biedt op krampvrije baby's. Dacht bvb de S-fles van difrax.

Davinia, hemel, zoveel poepluiers! Hopelijk dat die tand er gauw doorzit dan (als het dat is).
Bij het eerste tandje hadden we een hele week platte stinkluiers, terwijl het normaal om de 2-3 dagen was, zonder geurhinder. Bij het tweede tandje geen verschil in poepluiers gemerkt, alleen een kind dat wat huileriger was dan anders.
Weet iemand hoe het trouwens zit met de volgorde/ het interval van tanden doorbreken? Hier zat er tussen de eerste twee (beneden) twee weken tijd. Ben benieuwd welke tand de volgende zal zijn (en wanneer)...

Hier wordt trouwens nog steeds aangeraden om tot 6 maand dagelijks te steriliseren, daarna volstaat wekelijks.

Enne Nijna, ook weer een sprongetje voor je kleine dame!
pi_57574529
quote:
Op maandag 24 maart 2008 08:34 schreef S-A-I-N-T het volgende:

groetjes
Ik heb hier wat van die dingen liggen.
Je hebt dus 1 klein flesje, 1 flesring, en 2 flesdopjes nodig?
  maandag 24 maart 2008 @ 10:08:07 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_57574557
Hier toch echt wel duidelijk een meneer die het doorslapen aan het leren is. Het kost hem soms nog wat moeite blijkbaar, maar ook vannacht heeft hij weer keurig doorgeslapen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57577588
Gwen heeft ook doorgeslapen. Rond 0.00 de laatste voeding gehad en na 5 uur kwam, ze weer. En ik had al zo een au aan mijn tiet. (Verstopt melkkanaaltje, is gelukkig al mooi weggedronken door mevrouw.)
  maandag 24 maart 2008 @ 13:22:00 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57577642
Doorslapende Ruben, kom Devin eens gauw vertellen hoe je dat doet?

Davinia, sterkte met de poepluiers en ik hoop dat Eli snel de tools heeft om je in de vingers te bijten
Manmanman, wat zijn die melktandjes scherp! Zowel M. als ik durven haast niet meer in de buurt van meneers mond te komen, zijn bijna onze vingertopjes kwijtgeraakt Hij bijt gewoon door, tot bloedens toe

Pepijn kleine brokkenpiloot, doe je wel voorzichtig?
Soms zou je ze het liefst in bubbeltjesplastic willen wikkelen, ik ken dat

Donna, in het bv-topic is er laatst veel geschreven over kolven, ook over de Isis van Avent.

Maneki, Nijna, Webkim en alle andere mama´s met onrustige kleintjes:
Het gaat allemaal heus weer over, succes!

We zijn gister met mijn schoonouders uiteten geweest, lekker (laten) wokken over de A4.
En Devin heeft meegesmuld! Nieuwe dingen op zijn lijstje: verse ananas, perzik en peer uit blik, biefstuk, ossehaas, nasi, pudding... Verder gewokte broccoli, wortel, champignon, komkommer, tomaat en erbij witte rijst, kipfilet en stokbrood, maar dat eet hij thuis ook. En als toetje was er ijs, vooral de bananensmaak vond hij heerlijk
Het meegbrachte potje spaghetti ging weer ongeopend mee naar huis.
En we hebben een heus toetjesmonster in huis, hij is gek op yoghurt, biogarde, danoontje... Laatst zelfs een paar hapjes vanillevla gehad van papa. De yoghurt lust hij gewoon zo, en soms krijgt hij een paar druppels diksap of stukjes banaan erin. De laatste tijd 2 tot 3 keer per dag yoghurt, ook op advies van de arts om hem te laten eten wat hij graag lust. Er moeten calorien bij, hij moet flink aankomen de komende tijd.
Hopelijk groet zijn hoofdje dan ook mee, nu vind ik dat zelf ook vaak zo klein lijken
Ik probeer er verder niet mee bezig te zijn en te vergeten wat ik erover gegoogled heb, dat lukt meestal ook..
Maar ja, eerst maar afwachten.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:44:18 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_57580252
Ik wil ook weer wokken We zijn vaste klanten bij de wok en daar begonnen de weeen, maar ik ben bang dat Ruben last heeft van de etensgeuren die er zijn, of zou dat wel meevallen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 16:18:16 #286
14746 k_i_m
pi_57580949
quote:
Op maandag 24 maart 2008 10:03 schreef Iksje het volgende:

[..]

Waar ik pas later aan dacht: krampjes komen ook vaak door lucht binnen te happen. Je kan dus alvast goed letten dat er geen/zo min mogelijk lucht in de speen zit. En er zijn flesfabrikanten die beweren dat hun type fles/speen meer garantie biedt op krampvrije baby's. Dacht bvb de S-fles van difrax.
Na een hele nacht opzitten met een gillend kind blijkt het dus "normaal" te zijn dat ze kramp heeft, want dat komt omdat de darmen gaan werken. De vorige dagen had ze ook 's nachts nog een keer gepoept en afgelopen nacht niet. Nu wel en ze is weer rustig. Doe daarbij verwarrende berichten over de hoeveelheid voeding en de kans is ook nog groot dat ik haar gisteren gewoon honger heb laten lijden omdat ik haar minder heb gegeven, omdat dat beter was tegen de kramp . Vanavond krijgt ze dus ook gewoon weer de hoeveelheid die ze al kreeg, dan weet ik tenminste zeker dat ze geen honger heeft.

Ik ben zo rond een uur of 5 vannacht begonnen met janken en ik ben er nog steeds niet helemaal mee opgehouden .
In my life
Why do I smile
  maandag 24 maart 2008 @ 16:45:16 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_57581482
Och kim, het is ook gigantisch moeilijk hoor! Ik heb zelf vrij snel tegen mezelf gezegd: "die krampjes krijgen ze toch wel vroeg of laat" en dus niet daarom meer of minder voeding gegeven. Ruben wist al heel snel aan te geven dat hij eten wilde, maar ook dat hij genoeg gehad had. En ik gok dat iedere moeder in het begin even niet wist hoe te reageren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 16:50:27 #288
3011 E.T.
pi_57581613
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

Ik ben zo rond een uur of 5 vannacht begonnen met janken en ik ben er nog steeds niet helemaal mee opgehouden .
Altijd fijn, die kraamtranen
pi_57581616
half bijgelezen maar even een reaktie voor Again:
vraag bij je organisatie eens om de nieuwste richtlijnen van het voedingscentrum!
mooie nieuwe (oranje) uitgave geweest begin 2007 (meen ik)
waarop de kraamadviezen gebaseerd zijn !

(inderdaad dat warm water uit de kraan prima kan en dat uitkoken niet meer hoeft als je met goed heet sopje wast ! )

edit voor KIM; lekker laten lopen die tranen .. het is ook zó lastig zo'n baby zonder gebruiksaanwijzing!
zoeken, zoeken, proberen en blijven zoeken ...
pi_57582835
Ach k_i_m, die eerste dagen...huilen kan zo opluchten
Je doet het goed, alleen al omdat je dacht dat je haar zo kon sparen...je wil gewoon het beste voor je kleine meid.
Maar laat haar maar lekker aangeven wanneer ze honger heeft, hou je maar aan de aangegeven hoeveelheden.
Kan het zijn dat ze nog last heeft met het meconium naar buiten werken? Ze is tenslotte goed 4 dagen oud...

Om krampjes te verlichten bestaan er trouwens een aantal trucjes, bvb de cosibag die Davinia al aanhaalde. Of bepaalde houdingen (kindje met buik over de knie leggen en rugje masseren)
Of het buikje wat masseren in wijzerzin.

Ik heb me ook vaak hulpeloos gevoeld, en ik denk elke moeder in dit topic wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iksje op 24-03-2008 18:01:20 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 maart 2008 @ 17:57:25 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57583005
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Na een hele nacht opzitten met een gillend kind blijkt het dus "normaal" te zijn dat ze kramp heeft, want dat komt omdat de darmen gaan werken. De vorige dagen had ze ook 's nachts nog een keer gepoept en afgelopen nacht niet. Nu wel en ze is weer rustig. Doe daarbij verwarrende berichten over de hoeveelheid voeding en de kans is ook nog groot dat ik haar gisteren gewoon honger heb laten lijden omdat ik haar minder heb gegeven, omdat dat beter was tegen de kramp . Vanavond krijgt ze dus ook gewoon weer de hoeveelheid die ze al kreeg, dan weet ik tenminste zeker dat ze geen honger heeft.

meissie toch
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57583162
Oh ja, en kan iemand mijn kind eens vertellen dat ze het gerust wat kalmer aan mag doen?

Naast twee tandjes (op 6 en 6,5m) en kruipen op 6,5 m heeft mevrouwtje sinds eergisteren wat nieuws ontdekt. Ze zat al vaker op haar knietjes in bed of in de box, maar nu heeft ze ontdekt dat ze kan rechtkomen. Ze trekt zich niet op maar duwt haar beentjes recht, één voor één.
En dan gelijk fier staan wiebelen op die gummibeentjes, van "kijk eens wat ik al kan"

Ik ben ook super fier op haar, maar heb toch zo iets van 'hey dametje, je bent nog maar 7 maand, doe es wat rustiger'
Zo meteen loopt ze aan 10 maand ofzo...
  maandag 24 maart 2008 @ 18:38:01 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57583705
[über trotse hysterische mama-modus]

ELI KRUIPT!!!!!

[/über trotse hysterische mama-modus]

Wel, hij buikschuift achteruit... En uiteraard zijn de cd'tjes van de videocamera op, dus maar met de digitale camera twee kleine filmpjes gemaakt

Poepteller vandaag staat op 2. Maar wel de tweede tot op zn enkels
Uitslag valt mee. Veel smeren en lang open leggen en knuffelen en zo lijkt te helpen
  maandag 24 maart 2008 @ 19:58:12 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57585329
Eli, goed zo!
Leuk om te zien he, Davinia? Let maar op hoe hij zichzelf straks "klemschuift" onder de bank omdat zijn hoofdje er niet onderdoor past.

Troel, weeen van het wokken
Die moet ik onthouden voor de volgende keer, 42 weken zwanger zijn vond ik veel te lang namelijk
Ik denk trouwens niet dat Ruben daar last zal hebben hoor, gewoon meenemen dus. En een tip voor als hij groter is: wees heel, heel voorzichtig met die kinderstoelen daar. Het zijn ware deathtraps, gemaakt om kleine vingertjes te pletten en ledematen af te knellen

Kim, het kan zo moeilijk zijn soms. Zeker in het begin als je nog superonzeker bent over alles, verzuipt in je emoties en uit elkaar knalt van de hormonen. Veel sterkte en echt waar hoor, het wordt echt echt echt beter. Hou vol en laat de tranen maar stromen, hoort er allemaal bij!

Bovenstaande aan Kim was ook een beetje een peptalk voor mezelf. Het is weer raak namelijk: huilen, hangen aan mijn benen en hysterisch beginnen te krijsen zodra ik hem loslaat of in stoel of bed leg. Ook bij papa is hij zo, maar dan wurmt hij zich in de raarste bochten om maar bij mij te kunnen komen. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij, 100 % aandacht geven hou ik niet de hele dag vol.
pi_57585983
quote:
Op maandag 24 maart 2008 19:58 schreef Kersjes het volgende:
Kim, het kan zo moeilijk zijn soms. Zeker in het begin als je nog superonzeker bent over alles, verzuipt in je emoties en uit elkaar knalt van de hormonen. Veel sterkte en echt waar hoor, het wordt echt echt echt beter. Hou vol en laat de tranen maar stromen, hoort er allemaal bij!

Bovenstaande aan Kim was ook een beetje een peptalk voor mezelf. Het is weer raak namelijk: huilen, hangen aan mijn benen en hysterisch beginnen te krijsen zodra ik hem loslaat of in stoel of bed leg. Ook bij papa is hij zo, maar dan wurmt hij zich in de raarste bochten om maar bij mij te kunnen komen. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij, 100 % aandacht geven hou ik niet de hele dag vol.
Eli

Kersjes, heeft Devin al niet de leeftijd om in de fase van verlatingsangst te zitten?
  maandag 24 maart 2008 @ 20:41:14 #296
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57586293
Iksje, het lijkt er wel op he?
We grappig, de tips die gegeven worden op jouw link passen we hier eigenlijk al zoveel mogelijk toe.
Maar wel fijn om te lezen, de bevestiging is goed
Ik ben net trouwens vergeten je schrijven dat ik Liande zo ontzettend snel vind gaan!
Zou ze haast hebben?
  maandag 24 maart 2008 @ 20:43:50 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_57586345
quote:
Op maandag 24 maart 2008 19:58 schreef Kersjes het volgende:

Troel, weeen van het wokken
Die moet ik onthouden voor de volgende keer, 42 weken zwanger zijn vond ik veel te lang namelijk
Ik denk trouwens niet dat Ruben daar last zal hebben hoor, gewoon meenemen dus. En een tip voor als hij groter is: wees heel, heel voorzichtig met die kinderstoelen daar. Het zijn ware deathtraps, gemaakt om kleine vingertjes te pletten en ledematen af te knellen
Nouja, de prosteglandines deden het, maar ik dacht dat het gewoon weer voorweeen waren, dus we gingen gewoon wokken

We hebben een Stokke, dus een kinderstoel hebben we niet nodig daar gelukkig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 20:44:34 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_57586365
Eli Knapperd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 20:45:41 #299
14746 k_i_m
pi_57586394
Bedankt voor alle reacties (wéér janken, mên, wat ben ik dol op hormonen . ) Die Cosibag klinkt goed, die ga ik gelijk maar aanschaffen als ik weer een keer buiten kom! Vandaag was ze trouwens weer superrelaxed en weer gewoon weg te leggen, dus ik hoop echt dat dit voorlopig even niet meer gebeurt totdat we weer wat meer energie hebben.
In my life
Why do I smile
  maandag 24 maart 2008 @ 20:51:33 #300
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57586542
k_i_m
wat vervelend he die hormonen wat kan je je daar vreselijk van voelen.
Weet je wat ik deed bij Zoë als ze kramp had haar dicht tegen me aan dragen zowel in de draagdoek als haar op de arm houden. En dan haar bolletje in mijn elleboogholte haar buikje op mijn onderarm en dan mijn andere arm tussen de beentjes door en dan op haar buikje.

Ze ontspande in de emmer of ik deed veel olie op een warme hand en dan masseerde ik haar buikje altijd flink duwen en dan met de klok mee beginnend bij de navel kleine rondje en dan steeds groter.

En verder is het heel normaal en gaat het over hoe cliche en rot om te horen.

succes meid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')