Dat doen wij ook en het werkt tot nu toe prima; het is geloof ik tot nu toe 2 keer voorgekomen dat er een overstroming was (wij gebruiken Pampers trouwens)quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:25 schreef Randa_v het volgende:
Wij houden als regel aan voor de maat, zodra ze ongeveer een kilo weegt boven de beginkilo's in die maat kopen wij die.
Nee, hij is nu nog niet weer wakker sinds 7 uur, dus er is nog hoop, maar gisteren was het weer gewoon elke 3 a 4 uur. En stiekem vind ik het op deze tijd ook niet erg. Vandaag ook erg veel qualitytime gehad en ik vind het heerlijk.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Of het nu wakker worden was een vergissing
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:55 schreef Kersjes het volgende:
Hallo Eli en Chris, kleine toetsenbordkunstenaars![]()
Vraagje: wie is er vannacht allemaal wakker geweest?
Ik niet in ieder geval, Devin heeft doorgeslapen!
Goed zo Devinquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:55 schreef Kersjes het volgende:
Hallo Eli en Chris, kleine toetsenbordkunstenaars![]()
Vraagje: wie is er vannacht allemaal wakker geweest?
Ik niet in ieder geval, Devin heeft doorgeslapen!
Voor Thomas heb ik Pampers Newborn, maatje 2 (3-6 kg), maar eh, plasstrip?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:52 schreef Iksje het volgende:
Plasstrip zit er hier nog wel in verwerkt...je went er snel aan hè.
Een streep aan de voorkant/buitenkant van de luier die verkleurt als de luier nat wordtquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:55 schreef Webkim het volgende:
[..]
Voor Thomas heb ik Pampers Newborn, maatje 2 (3-6 kg), maar eh, plasstrip?
Luierbroekjes zijn naar mijn idee alleen handig als kindjes zindelijk aan het worden zijn. Want als je een schoon broekje aan moet doen, dan moet dus alles (nou ja broek enzo) uit... En een luier kun je nog aankrijgen zonder alles uit te hoeven trekken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:18 schreef Memmel het volgende:
..
Als we het toch over luiers hebben: ik zag dat die luierbroekjes ook al vanaf maat 4 gaan. Soms lijkt het me wel eens handig om bij me te hebben, want luiers verschonen en dan met name bij anderen is een klein drama aan het worden..zou het wat zijn?
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:19 schreef k_i_m het volgende:
Lilah staat al bij het lijstje.
. Ik moet er bijna van huilen
.
Datzelfde heb ik me ook afgevraagd. Een of twee dagen later had ik twee op ontploffen staande meloenen op de plek waar eerst mijn borsten nog zaten.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:23 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik weet niet of ik het hier moet vragen of ergens anders... maar wanneer krijg je last van stuwing? Ik heb dus echt helemaal geen last meer van zere tieten, zou het kunnen dat het mij bespaard blijft?.
weet ik, maar ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaanquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:39 schreef DaviniaHR het volgende:
enneh, webkim, je sig doet het niet...
je moet de [img] [ /img] stukje voor en achter aan je sig weghalenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:59 schreef Webkim het volgende:
[..]
weet ik, maar ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan![]()
Thomas heeft een offday. Hij is niet stil te krijgen en als hij dan eindelijk eens slaapt en ik leg hem in zijn bedje doen zijn matrassensoren feilloos hun werk en is het weer bleren geblazen. Ik heb hem maar in de draagdoek geslingerd. Daarin soezelt hij wel lekker een beetje en kan ik ook nog eens een glas water drinken, even internetten of een telefoongesprek voeren. Pfff.En natuurlijk m e t e e n weer bang dat hij zo huilt omdat ik hem verhonger nu we de bijvoeding afbouwen.
![]()
Hihi, een puppy-Eli, grappig. Gromt hij er ook nog bij?En die bump, da's zielig, maar dan nu juist wel weer gunstig dat er nog geen tanden zijn; kan hij ze er ook niet uitvallen.
Ze zijn al groter dan gisterenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:22 schreef Webkim het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik me ook afgevraagd. Een of twee dagen later had ik twee op ontploffen staande meloenen op de plek waar eerst mijn borsten nog zaten.![]()
En er zit niets dan vocht in de luier en de vreselijk plakkende poep zit in de nek en oksels omdat het er met zo'n kracht uit komt. Verder bijt dat spul de gaten in de billetjes. Dat zijn tandjespoepjes...quote:Op zondag 23 maart 2008 13:02 schreef p_iglet het volgende:
tandjes luiers betekende hier een week lang 's nachts op onmogelijke tijden poepbroeken met stinkende dunne poep tot aan zijn nek.
Ah, dan zijn we aan de beurt, denk ikquote:Op zondag 23 maart 2008 14:11 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En er zit niets dan vocht in de luier en de vreselijk plakkende poep zit in de nek en oksels omdat het er met zo'n kracht uit komt. Verder bijt dat spul de gaten in de billetjes. Dat zijn tandjespoepjes...![]()
Oftewel veel badderen.
(Ik las stiekem effe mee omdat ik zo nieuwsgierig was naar de verse beebjes)
Jaquote:Op zondag 23 maart 2008 14:59 schreef k_i_m het volgende:
Vraagje;.
Ik heb een andere kraamverzorgster gehad dan die ik nu heb. Die zei dat flesjes die in de magnetron opgewarmd worden vaker voor krampen zorgen, dus dat je beter de flessenwarmer kan gebruiken. Die ik nu heb zegt; doe het gewoon in de magnetron. Nou weet ik wel dat iedereen wat anders doet, maar heeft er iemand ervaring mee met het verschil?? mijn kind heeft ineens kramp namelijk.
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:26 schreef Troel het volgende:
Kim, gewoon in de magnetron doen hoor!
Ik dacht Thomasquote:Op zondag 23 maart 2008 17:11 schreef Troel het volgende:
Ik zou jou niet aanraden je meloenen in de magnetron te doen nee
(want dan kan het deurtje niet dicht)
Dat weet ik, maar ik ben van het type dat de vaat niet eerst uitgebreid schoonspoelt voor het de vaatwasser ingaatquote:Op zondag 23 maart 2008 20:09 schreef E.T. het volgende:
Als je de vaatwasser een programma laat draaien van 70 graden (minimaal) dan hoeft steriliseren niet meer idd. (geldt ook voor bv p_iglet, aldus het bv-forum). Spenen e.d. kunnen ook gewoon in de vaatwasser, zijn aparte mandjes voor te koop bij prenatal e.d. zodat die niet de hele vaatwasser doorgaan
Ja, nouja, als het erbij hoort dan is het maar zo. Maar als ik er iets aan zou kunnen doen dan doe ik dat natuurlijk graagquote:Op zondag 23 maart 2008 17:55 schreef Iksje het volgende:
k_i_m, op een belgisch forum waar ik meelees beginnen ze vaak over een ander merk water proberen of een ander poeder bij krampjes bij flesvoeding. Maar ik vrees dat het gewoon bij die kleintjes hoort, krampjes. Hun darmpjes moeten stomweg wennen aan verteren.
Jaquote:Op zondag 23 maart 2008 16:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja
Verschil : geen
Aantal proefbabies : twee
Geloofwaardigheid derhalve : + tien
Gewoon in de magnetron dus
Hoi, kim, je bent moeder , leuk hè!
De aventringen kunnen los gekocht worden, maar hoe het met de onderdelen van de Swing zit weet ik niet.quote:Op maandag 24 maart 2008 08:34 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hier heb ik zaterdag 1 flesje 2 dopjes en een avent ring laten verbranden nou ja meer smelten stomme doos. Daar baalde ik wel van want dat waren mijn kolf flesje en dopjes. Gelukkig zat de kolf er niet in.
Is er iemand die misschien nog wat in de aanbieding heeft.
groetjes
Waar ik pas later aan dacht: krampjes komen ook vaak door lucht binnen te happen. Je kan dus alvast goed letten dat er geen/zo min mogelijk lucht in de speen zit. En er zijn flesfabrikanten die beweren dat hun type fles/speen meer garantie biedt op krampvrije baby's. Dacht bvb de S-fles van difrax.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, nouja, als het erbij hoort dan is het maar zo. Maar als ik er iets aan zou kunnen doen dan doe ik dat natuurlijk graag.
Ik heb hier wat van die dingen liggen.quote:Op maandag 24 maart 2008 08:34 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hier heb ik zaterdag 1 flesje 2 dopjes en een avent ring laten verbranden nou ja meer smelten stomme doos. Daar baalde ik wel van want dat waren mijn kolf flesje en dopjes. Gelukkig zat de kolf er niet in.
Is er iemand die misschien nog wat in de aanbieding heeft.
groetjes
Na een hele nacht opzitten met een gillend kind blijkt het dus "normaal" te zijn dat ze kramp heeft, want dat komt omdat de darmen gaan werken. De vorige dagen had ze ook 's nachts nog een keer gepoept en afgelopen nacht niet. Nu wel en ze is weer rustig. Doe daarbij verwarrende berichten over de hoeveelheid voeding en de kans is ook nog groot dat ik haar gisteren gewoon honger heb laten lijden omdat ik haar minder heb gegeven, omdat dat beter was tegen de krampquote:Op maandag 24 maart 2008 10:03 schreef Iksje het volgende:
[..]
Waar ik pas later aan dacht: krampjes komen ook vaak door lucht binnen te happen. Je kan dus alvast goed letten dat er geen/zo min mogelijk lucht in de speen zit. En er zijn flesfabrikanten die beweren dat hun type fles/speen meer garantie biedt op krampvrije baby's. Dacht bvb de S-fles van difrax.
Altijd fijn, die kraamtranenquote:Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben zo rond een uur of 5 vannacht begonnen met janken en ik ben er nog steeds niet helemaal mee opgehouden.
quote:Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Na een hele nacht opzitten met een gillend kind blijkt het dus "normaal" te zijn dat ze kramp heeft, want dat komt omdat de darmen gaan werken. De vorige dagen had ze ook 's nachts nog een keer gepoept en afgelopen nacht niet. Nu wel en ze is weer rustig. Doe daarbij verwarrende berichten over de hoeveelheid voeding en de kans is ook nog groot dat ik haar gisteren gewoon honger heb laten lijden omdat ik haar minder heb gegeven, omdat dat beter was tegen de kramp. Vanavond krijgt ze dus ook gewoon weer de hoeveelheid die ze al kreeg, dan weet ik tenminste zeker dat ze geen honger heeft.
Ik ben zo rond een uur of 5 vannacht begonnen met janken en ik ben er nog steeds niet helemaal mee opgehouden.
quote:Op maandag 24 maart 2008 19:58 schreef Kersjes het volgende:
Kim, het kan zo moeilijk zijn soms. Zeker in het begin als je nog superonzeker bent over alles, verzuipt in je emoties en uit elkaar knalt van de hormonen. Veel sterkte en echt waar hoor, het wordt echt echt echt beter. Hou vol en laat de tranen maar stromen, hoort er allemaal bij!
Bovenstaande aan Kim was ook een beetje een peptalk voor mezelf. Het is weer raak namelijk: huilen, hangen aan mijn benen en hysterisch beginnen te krijsen zodra ik hem loslaat of in stoel of bed leg. Ook bij papa is hij zo, maar dan wurmt hij zich in de raarste bochten om maar bij mij te kunnen komen. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij, 100 % aandacht geven hou ik niet de hele dag vol.
Nouja, de prosteglandines deden het, maar ik dacht dat het gewoon weer voorweeen waren, dus we gingen gewoon wokkenquote:Op maandag 24 maart 2008 19:58 schreef Kersjes het volgende:
Troel, weeen van het wokken![]()
Die moet ik onthouden voor de volgende keer, 42 weken zwanger zijn vond ik veel te lang namelijk![]()
Ik denk trouwens niet dat Ruben daar last zal hebben hoor, gewoon meenemen dus. En een tip voor als hij groter is: wees heel, heel voorzichtig met die kinderstoelen daar. Het zijn ware deathtraps, gemaakt om kleine vingertjes te pletten en ledematen af te knellen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |