abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:44:30 #102
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57452417
Bedankt voor jullie reacties over de haaruitval!
Ik hoop dat ze niet alles gaat verliezen, maar ach, als het wel zo is, dan is het niet anders...

Een kaal Floortje is nog net zo lief en knuffelbaar als eentje met haartjes
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:08:50 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57452856
Precies DeLiedje en anders hebben ze voor komende zomer van die schattige zonnehoedjes voor baby's!
pi_57453318
MEMMEL Leef je nog ??? Hahahaa, ik zie je al rennen ! Succes !
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:39:15 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57453408
Volgende week hakken we de knoop door of we met Jennifer mee gaan doen aan het onderzoek met een nieuwe enting. Als we meedoen dan wordt ze niet op het CB geent maar gewoon thuis. Zijn er meer die aan het onderzoek meedoen??

Ik vind kale babies helemaal niet leuk, ik vind juist die haartjes zo lief. Ik hoop ook dat Jennifer niet alle haartjes gaat verliezen!! Ze is nu zo'n lief pluisje!

Vanaf wanneer gaan babies doorslapen. Ik verlang zo naar een nachtje van meer dan 2 uur slaap.

Jennifer wil nog steeds niet in haar eigen bedje. Gister moest ik het bed even verschonen. Dus na de voeding en knuffelen zakte ze een beetje weg, het moment dat ik haar dan wegleg. Dus ik legde haar even in haar eigen bedje omdat het grote bed en haar "bedje" verschoont moest worden, het drama was compleet. En ik stond gewoon bij haar, ik nog proberen te troosten en aanhalen en praten, maar nee. Dus ik snel het bed verschoont haar bedje weer in de hoek gelegt, Jennifer op haar plekje in het grote bed gelegd en binnen 10 seconden was mevrouwtje in een diepe slaap....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57453646
Ticootje, Merlijn sliep pas door toen hij bijna 1,5 jaar was, nog wordt hij regelmatig wakker 's nachts maar dan drinkt hij water uit zijn rietjesbeker en gaat weer slapen. Hier wel geluk met slapen denk ik, Gwen komt 's nachts twee keer. Tussen 2-3 en tussen 5-6. Ze slaapt dan ook lekker naast me en het loopt perfect. Jammer dat ik nu nog echt wakker moet worden, maar als ze wat meer zelf kan bewegen kan ik werkelijk half doorslapen als ze wil drinken. Zodra Gwen hier door gaat slapen gaat ze pas naar een eigen kamer, net als we eigenlijk bij Merlijn hebben gedaan, hadden we achteraf eerder moeten doen. Toen hij van de nachtvoedingen af was.

Gwen is vergeleken met Merlijn echt een spekkie. Ze heeft gewoon plooitjes, heeft Merlijn nooit gehad. Ze weegt nu ook maar 300 gram minder dan Merlijn met 8 weken en dan is zij 3 weken eerder geboren. Ze heeft wel een scheef gezichtje, was al aan een kant recht na de geboorte door het "bekken??". Dat is wel wat bijgetrokken maar haar lijn "neus, mond en kinnetje" is nog scheef. Hoop dat dat bijtrekt.
pi_57453670
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Volgende week hakken we de knoop door of we met Jennifer mee gaan doen aan het onderzoek met een nieuwe enting. Als we meedoen dan wordt ze niet op het CB geent maar gewoon thuis. Zijn er meer die aan het onderzoek meedoen??

Ik vind kale babies helemaal niet leuk, ik vind juist die haartjes zo lief. Ik hoop ook dat Jennifer niet alle haartjes gaat verliezen!! Ze is nu zo'n lief pluisje!

Vanaf wanneer gaan babies doorslapen. Ik verlang zo naar een nachtje van meer dan 2 uur slaap.

Jennifer wil nog steeds niet in haar eigen bedje. Gister moest ik het bed even verschonen. Dus na de voeding en knuffelen zakte ze een beetje weg, het moment dat ik haar dan wegleg. Dus ik legde haar even in haar eigen bedje omdat het grote bed en haar "bedje" verschoont moest worden, het drama was compleet. En ik stond gewoon bij haar, ik nog proberen te troosten en aanhalen en praten, maar nee. Dus ik snel het bed verschoont haar bedje weer in de hoek gelegt, Jennifer op haar plekje in het grote bed gelegd en binnen 10 seconden was mevrouwtje in een diepe slaap....
Ik heb geen info gekregen/gelezen of zoiets mbt nieuwe entingen. Lijkt me wel even een beslissing, eerlijk gezegd. Om welke enting gaat het eigenlijk ? Ik google straks ook nog wel even. Ben wel benieuwd.

Je vraag wanneer babies gaan doorslapen heeft, denk ik, ook te maken met wat je al zelf schrijft. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe hard ze huilt, pijn heeft, krampjes e.d en hoe goed/slecht jullie daar tegen kunnen, maar als ik het zo lees...moet je echt even door de zure appel heen bijten. Daar heb je op de lange termijn echt profijt van. Want die gebroken nachten houd je simpelweg niet vol.

Wat betreft slapen zijn we echt consequent en streng. Geen leuk entertainment team dat klaar staat wanneer je eigenlijk zou moeten slapen. Is er iets ? Dan krijg je even wat te drinken/eten/kusje/luier/druppeltje e.d en dan weer je eigen bed in. Op een gegeven moment weet je wat er is (op 1 of andere bizarre wijze) en daar handel je dan ook naar.

Wat je ook nog kan doen is toch lekker 2 nachten bijslapen en Jennifer naar opa/oma/tante brengen.
pi_57453888
Melk wordt hier eigenlijk afgeraden omdat zulke kleintjes die vele eiwitten nog slecht verteren.
En paprika's, spruitjes en kolen niet onder het jaar omdat die nogal zwaar verteren. Gek toch die tegenstrijdige richtlijnen. Zo raadt men prei hier vanaf 6 maand aan, bij jullie pas vanaf een jaar las ik onlangs?
En kiwi mag je zelfs al vanaf 4 maand geven (maar dat doe ik toch maar even niet)

Uit water en verdund fruitsap (is diksap geen ingedikt fruitsap?) halen ze toch geen voedingsstoffen? Juist daarom raden ze hier aan zo lang mogelijk melk (fles of borst) te geven naast de maaltijd.

Ach ja, uiteindelijk kreeg ik met 8w al fruitpap, en ik leef ook nog steeds. Zo nauw zal het allemaal wel niet steken zeker?

Ticootje, dit wil je niet horen, maar doorslapen verschilt heel erg van baby tot baby. Mijn meisje wordt nog steeds 1-2-3 keer wakker per nacht. Ze slaapt wel vroeger in: van 1-2 u 's nachts (geboorte), naar 24u (met 2m), naar 23u (met 4m), naar 20 à 21u30 (nu). Het maximum dat ze er nu tussenlaat is 5u, een enkele uitzondering daargelaten. Maar dat is al wat draaglijker dan slechts 2u natuurlijk.
Naar ik begrijp slaapt ze bij jullie in bed? Is het niet mogelijk haar liggend te voeden? Grote kans dat je terug in slaap valt voor zij klaar is met eten...
pi_57453944
Ticootje ik zou toch echt proberen om Jennifer in haar eigen bedje te laten slapen. Het is misschien even moeilijk om haar te laten huilen maar je kan beter nu haar aanleren dat ieder zijn eigen bed heeft dan wanneer ze ouder is. Nathan heeft voor 's nachts zijn wiegje naast ons bed en overdag slaapt hij in zijn ledikant in zijn kamertje. Ik leg hem wel slapend in zijn bedje, iets wat ik zelf af moet leren want op een gegeven moment willen ze op de arm in slaap vallen en dan heb je de poppen aan het dansen. Ik doe het nu ook alleen maar omdat zodra hij zich druk gaat maken hij gaat spugen, en niet een klein beetje hele golven komen er uit. Ze zeggen dat zodra kinderen kunnen zitten ze ook niet meer spugen zoals nu het geval is. Let's hope so.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:02:59 #110
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57453963
Saskia sliep door toen ze ongeveer een jaar was, Tijn na een maand of 3 al. Ben bij beide kinderen er hetzelfde mee omgegaan, dus het ligt ook heel erg aan het kind zelf gewoon.
Je kunt je er maar het beste bij neerleggen en meegaan in the flow.. dan heb je er het minste last van, is mijn ervaring

Randa, Tijn heeft ook scheef gezeten in mijn bekken. Z'n ene oog stond wat lager, z'n mondhoek hing wat lager.. Maar dat is best redelijk snel weer rechtgetrokken allemaal.
Het scheve lachje als baby had ook wel weer wat schattigs
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:03:25 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57453966
Oh ja Troel, dat vele zweten...
Typisch zoiets wat je helemaal vergeet, maar daar heb ik de eerste 2 maanden ofzo ook veel last van gehad. Maar ik moest me vanwege de lekkende borsten sowieso al vaak omkleden, de klotsende oksels konden er dus ook nog wel bij

Wat een lieve Linde-foto's!

We zijn voor de verandering weer eens naar de huisarts geweest. Oorontsteking is over, maar een oortje is nog erg geirriteerd, trommelvlies geeft druk en doet dus pijn. Buikje is verder goed, behalve dan de waterpoep, en het overgeven + de verhoging kwamen ws. door het vele huilen. Devin is weer aan de paracetamol en nu ook neusspray en gaat voorlopig halfzittend slapen om zijn oor te ontlasten.
En vanmiddag ook naar het CB geweest. In 2 maanden tijd is hij 1 1/2 cm gegroeid (74 1/2), maar hij woog 7940 en dat is 20 gram minder dan de vorige keer
Zijn hoofdje is ook niet goed genoeg gegroeid, dus over 4 weken een extra afspraak bij de arts. Als zijn hoofdomtrek dan niet goed genoeg is dan worden we doorgestuurd naar de kinderarts voor een echo.
Beuh, nu pas dringt tot me door dat ik zo druk was met Devin dat ik niet heb doorgevraagd. Iemand hier ervaring mee of verstand van?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:13:04 #112
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57454169
Pfff Kersjes het zit jou en Devin ook niet mee he? Hier geen ervaring met een kleine hoofdomtrek. Ik zou me er in ieder geval niet te druk om maken voordat je de arts hebt gesproken. Misschien trekt het vanzelf bij als hij verder ook weer wat lekkerder in zijn velletje zit en meer groeit?

Ticootje het is moeilijk, maar ik zou Jennifer ook echt laten wennen aan iets meer afstand van jou. Niet dat zo'n kleintje niet veel behoefte aan je kan hebben, maar vooral om zelf even bij te kunnen tanken. Het klinkt zo namelijk wel heel intensief allemaal Linde sliep trouwens al vrij snel door, maar als ze een dag heel veel indrukken heeft gehad, wordt ze soms 's nachts wel wakker. Speentje erin en ze slaapt dan weer lekker door

Woehoe ik hoef alleen nog maar morgen te werken en dan heb ik 5 dagen vrij. We hebben hier Goede Vrijdag ook altijd vrij en dan is de kinderopvang wel open. Linde gaat dan gewoon naar de opvang zodat mijn vriend en ik eens even lekker een dagje kunnen uitrusten We brengen haar dan wel later en halen haar wat eerder op, maar ik kan 's middags weer eens ongestoord een boek lezen en daar kijk ik best naar uit Zaterdag komen opa en oma haar ophalen en daar blijft ze dan een nachtje logeren. Dan kunnen wij weer eens lekker uit eten en naar de bioscoop
pi_57454233
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:59 schreef Iksje het volgende:
Naar ik begrijp slaapt ze bij jullie in bed? Is het niet mogelijk haar liggend te voeden? Grote kans dat je terug in slaap valt voor zij klaar is met eten...
Dat vind ik nu het fijne aan een kind bij je in bed hebben. En het hoeft niet verkeerd te gaan zoals Faja zegt. Merlijn is hier met bijna twee naar een eigen bed/kamer gegaan en dat ging perfect. Hij was er alleen al veel eerder aan toe geweest. Hij slaapt nu in een groot bed zonder bedhekje. Hij heeft er geen behoefte aan om bij ons in bed te kruipen.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 15:02 schreef E.T. het volgende:
Randa, Tijn heeft ook scheef gezeten in mijn bekken. Z'n ene oog stond wat lager, z'n mondhoek hing wat lager.. Maar dat is best redelijk snel weer rechtgetrokken allemaal.
Het scheve lachje als baby had ook wel weer wat schattigs
Fijn dat het herkenbaar is, had er nog nooit eerder van gehoord. Het is ook wel heel schattig, Gwen heeft wel gewoon al een scheve lach die ze denk ik altijd wel zal houden, haar lipje valt heel schattig naar binnen beneden met een mooi kuiltje in haar kin.
pi_57454299
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 15:13 schreef Stiemie het volgende:
Speentje erin en ze slaapt dan weer lekker door
Ik stop er dan tepel in, werkt ook prima
pi_57454491
Ik vind samen slapen ook leuk, maar ik slaap wel veel minder diep omdat ik toch angstig blijf tov het veranderen van slaaphouding.
Het grootste deel van de tijd slaapt ze ondertussen in eigen bedje.
Die eerste periode (en dat was zeker tot 3m) sliep Liande heel moeilijk alleen in. Ofwel op onze arm, ofwel aan de borst, ofwel met veel gesus en hoofdgestreel in het bedje zelf. Iedereen waarschuwde ons dat ze nooit alleen zou gaan slapen zo, dat we haar verwenden.
Maar we kunnen haar ondertussen in 95% de gevallen wakker in bed leggen en dan valt zij alleen in slaap. Die andere 5% is het dat er iets wezenlijks scheelt (krampjes, te laat in bed gelegd en huilen van oververmoeidheid, tandenpijn...) en dan kost het nog even wat meer moeite.
Speen erin 's nachts, daar trapt ze zelden in. Wakker worden is echt wel honger hebben...

Kersjes, is dat niet bijkomen niet logisch? Er is toch heel wat gebeurd met Devin de laatste tijd (ziek, hersenschudding)... Hij heeft z'n energie in genezen gestopt ipv in groeien zou ik denken. Met een hoofdomtrek die niet goed groeit heb ik geen ervaring. Was het eerder ook dat Devin's hoofdje niet goed mee groeide? Of is het nu pas vastgesteld? Ik zou me er ook niet te veel zorgen over maken tot je die arts hebt gesproken.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:30:35 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57454560
Wij hadden de eerste vier maanden de wieg naast ons bed en de nachtvoedingen gingen idd half slapend, liggend in bed.
Eli wordt wakker, ik trek hem uit de wieg, leg liggend aan, Eli klaar, Eli boert, Eli terug in bed, iedereen weer
Tegen de tijd dat we op de fles over gingen hadden we geen nachtvoedingen meer, dus dat was ook wel makkelijk

Zo hadden we de positieve kanten van allebei. Ik had nog steeds mijn warme bedje en Eli lag in zijn eigen bed. ging prima
Zo goed zelfs dat PR de helft van de nachtvoedingen miste

Kersjes, Davin houdt je wel bezig zeg! Zoals de dames voor mij zeggen, ik zou "rustig" de afspraak met de arts afwachten! Heel veel sterkte!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:49:58 #117
3011 E.T.
pi_57455038
Randa, hier kun je aardig Tijn z'n scheve bekkie van het begin zien. Helaas heeft ie op de meeste foto's z'n hoofd gedraaid, heb dus geen duidelijke foto van het 'vooraanzicht' zeg maar.

nachtvoedingen gingen hier ook altijd 'relaxed'. Kind wakker (naast ons bed in de wieg), een van ons twee pakt kind, ondertussen ga ik half zitten (liggend voeden lukte hier nooit), kind aanleggen en ooit belandde kind wel weer eens in de wieg. Vaak tijdens het boeren ofzo vielen we allebei in slaap. Vaak wist ik 's morgens niet eens meer of en zo ja, hoe vaak ik een voeding had gegeven 's nachts
Ik keek trouwens expres niet op de wekker, telde niet hoe vaak die nacht al onderbroken was.. Gewoon zo weinig mogelijk nadenken. Vooral niet gaan denken dat je nog maar 3 uurtjes slaap tegoed hebt!

Deze keer gaan we dat weer hetzelfde doen, en op die manier er in meegaan is het best vol te houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57455067
Kersje, ik denk ook dat Devin gewoon zijn energie in zijn gezondheid stopt ipv de groei.. Als hij straks weer lekker eet, zou hij zomaar een groeispurtje kunnen krijgen. Daar kun jij ook niet veel anders aan doen dan afwachten. In ieder geval sterkte!!!

De nachtvoedingen deden we hier om de beurt. Toen Chris nog 2 flesjes 's nachts kreeg, gingen we er elk een keer uit. Chris (vanuit zijn ledikantje op eigen kamer) mee naar beneden, en dan kon de ander doorslapen. Later om de nacht, en vanaf 3,5 maand alleen nog maar loopjes voor de speen.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:51:38 #119
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57455086
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
MEMMEL Leef je nog ??? Hahahaa, ik zie je al rennen ! Succes !
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57455203
Arme kids, zitten ze er beide echt zo bij?
En jij zeker lekker aan de

dinsdag 18 maart 2008 @ 16:09:42 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57455493
Wat ben ik dan toch blij met mijn doorslapende bulletje als ik de slaap-verhalen hier zo lees. Vanaf week 3 ofzo is het echt vanaf een uur of 10-11 tot 7-8 uur de volgende ochtend slapen hier!

Inmiddels ben ik begonnen met het aanbieden van de grotere fles en 3 van de 5 voedingen gaat dat er ook keurig in, de andere keren laat hij een beetje staan, maar goed, hij weet zelf het beste hoeveel hij nodig heeft.

Verder ligt hij de hele dag door te kletsen in de box, zo ontzettend leuk! Hele gesprekken houdt hij tegen zijn mobile. En tegen ons ook trouwens. Echt zo leuk!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 16:40:04 #122
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57456099
Kennen jullie die foto's van die dubbelgevouwen baby's?
De mijne ligt er nu net zo bij: alsof hij zittend dacht "hoe zouden mijn teentjes toch smaken?" en halverwege een poging ze te pakken te krijgen in slaap is gevallen
Ik had hem uit wanhoop maar in bed gestopt en dat was nog een heel gevecht, hij wilde me niet loslaten. Maar hij was zo ontzettend moe en kon/wilde niet slapen in de draagdoek. Na een paar minuten krijsen was het stil, en toen ik net ging gluren lag hij er dus zo lief bij

BE, dat kletsen is zo leuk he? En er komen steeds meer klanken en geluiden bij, en dan.... zeggen ze zomaar ineens "mama"

Hier zaten we een hele tijd op 1 voeding per nacht, maar de laatste tijd zijn het er wat meer. Sinds Devin's bed
laag staat is het voornamelijk mijn man die hem naar onze slaapkamer brengt (dat diepe bukken kan mijn rug niet goed hebben ) Ik voed hem in bed en soms breng ik hem daarna weer terug, en soms vallen we in slaap en dutten we lekker verder.
pi_57456460
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 15:51 schreef Memmel het volgende:

[..]

, kijk dat zijn goede berichten ! top !
pi_57456511
Zoals bij ET ging het hier ook. Ronja sliep geregeld door toen ze tegen het jaar liep maar nog steeds wordt ze wel eens wakker. Dan slaapt ze bij ons in bed verder en zo hebben we allemaal een goede nachtrust.
Ticootje, het is heel natuurlijk en heel goed van Jennifer dat ze nog niet in haar eigen bed wil.
Zo weet ze zeker dat ze voeding krijgt wanneer ze het nodig heeft (weet zij veel dat jij haar wel hoort als ze in haar eigen bed ligt )

Een lange nacht doorslapen is eigenlijk heel onnatuurlijk voor een baby van een paar maanden. Ze kunnen het wel en als ze het doen is het natuurlijk prima, maar hun lichaam is er nog niet altijd op gebouwd en ze hebben nog een hele sterke reflex om vaak even wakker te worden en te polsen waar moeder is.

Bij ons hielp het accepteren van gebroken nachten beter dan welk ander trucje dan ook. Dát, en het bieden van duidelijkheid door haar in haar eigen bed (aangeschoven aan ons bed) te slapen te leggen en niet meer in de box. Toen ze eenmaal voldoende rust kreeg ging ze ook 'snachts beter slapen.
Maar dat maakte niet dat ze niet nog steeds wakker werd 'snachts.

Sterkte, het kan zo hopeloos lijken maar het gaat echt beter worden.
pi_57458501
Ik heb, ff heel wat anders, gister bij ebay een "loopstal" gekocht voor de flensjes! Das een aaneengeschakeld hok, gemaakt van traphekjes. Incl. deur. Je kunt het aan de muur bevestigen of opstellen, als 6 hoek of als rechthoek....

De flensjes worden dus en

Foto volgt...loopstal hahaha, af en toe wat eten ingooien en het regelt zich vanzelf.
Gister lagen ze bovenop elkaar in de box en ze moesten eerst heel hard lachen en daarna heel hard huilen. Want ja, als je zus in je oor gaat bijten
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:00:40 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57458741
Ben heel benieuwd naar de foto!
pi_57458952
Ik kwam Mirte halen op het KDV, ligt ze in de box onder de babygym met haar pootjes te gymen, duim in de mond en met haar andere hand probeerder ze een speeltje te bestuderen . K ben flieft.
Ze kan zo lekker spelen .
Fake it till you make it...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:53:42 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_57464704
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 15:03 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja Troel, dat vele zweten...
Typisch zoiets wat je helemaal vergeet, maar daar heb ik de eerste 2 maanden ofzo ook veel last van gehad. Maar ik moest me vanwege de lekkende borsten sowieso al vaak omkleden, de klotsende oksels konden er dus ook nog wel bij
Lekkende borsten heb ik al tijden niet meer gehad, heb nog een stapeltje kompressen ongebruikt liggen Maar dat zweten vind ik echt irritant. Vooral als je jezelf op een gegeven moment gaat ruiken En als het dan is omdat je je drie dagen niet gedouchd hebt, kijk, dan snap ik het, maar het is soms halverwege de dag als ik me 's ochtends gedouchd heb en niets bijzonder gedaan heb. Vind het eigenlijk best smerig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:04:50 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57464981
..

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 18-03-2008 23:07:38 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:24 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_57465303
Hier hadden we zondagnacht voor het eerst een keer dat Ruben 6 uur doorsliep. Aan de ene kant wel fijn, maar aan de andere kant, als hij niet doorslaapt, dan zal hij die extra voeding wel nodig hebben. Hij groeit als kool, en ik heb liever dat hij gezond is en goed groeit en dan misschien mij midden in de nacht wakker maakt, dan dat hij niet gezond zou zijn en niet goed zou groeien. Maarja, dat zal wel voor iedereen zo zijn
Ik sliep zelf als baby vanaf 4 weken door en dat schijnt wel vaker te gebeuren, maar hier dus nog niet.

Overigens doet Bert de voedingen tot 3 uur en ik de voedingen daarna en dat werkt prima. Soms pakken we wel eens een voeding van de ander. Ik snap wel dat dat met borstvoeding enkel met kolven te realiseren is

Oja, en ik zou Jennifer echt wel gewoon in haar eigen bed toch leggen. Daar zal ze toch aan moeten wennen en dat zal even vervelend zijn (voor mama misschien nog wel erger dan voor Jennifer zelf), maar het is denk ik wel beter voor haar (alhoewel ik er niet voor gestudeerd heb).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:20:19 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_57465373
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:48 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb, ff heel wat anders, gister bij ebay een "loopstal" gekocht voor de flensjes! Das een aaneengeschakeld hok, gemaakt van traphekjes. Incl. deur. Je kunt het aan de muur bevestigen of opstellen, als 6 hoek of als rechthoek....

De flensjes worden dus en

Foto volgt...loopstal hahaha, af en toe wat eten ingooien en het regelt zich vanzelf.
Gister lagen ze bovenop elkaar in de box en ze moesten eerst heel hard lachen en daarna heel hard huilen. Want ja, als je zus in je oor gaat bijten
Een soort grote box denk ik dus? Als in een heel grote box gewoon op de kamervloer? Klinkt wel goed eigenlijk! Is dat erg duur?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:17:34 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57466774
Heb vanavond een dubbele dosis 'pil' ingenomen, gewoon, voor de zekerheid. Wat ben ik helemaal afgedraaid zeg. Dat is pas echt aanpoten. Dus ik wil van de gelegenheid gebruik maken mijn diepe respect uit te spreken naar K_P voor wie dit dagelijkse kost is....
Morgen maar weer eens het huis opruimen, de spaghetti van de stoelen pulken, kijken of er ergens nog een verdwaalde poepluier ligt.

We hebben ook nog maar een tekening voor haar zieke oma gemaakt en ook nog maar een voor mama en papa, want ze was toch mijn hele blok aan het volkrassen.

Alle gekheid op een stokje, het was heel erg druk, maar wel gezellig. Anna kan het heel goed vinden met haar vriendinnetje!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57469042
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:17 schreef Memmel het volgende:
Heb vanavond een dubbele dosis 'pil' ingenomen, gewoon, voor de zekerheid. Wat ben ik helemaal afgedraaid zeg. Dat is pas echt aanpoten. Dus ik wil van de gelegenheid gebruik maken mijn diepe respect uit te spreken naar K_P voor wie dit dagelijkse kost is....
Morgen maar weer eens het huis opruimen, de spaghetti van de stoelen pulken, kijken of er ergens nog een verdwaalde poepluier ligt.
Thx, das lief !

En Troel, het kostte 85 euro excl verzendkosten. Verzendkosten waren 20 euro, want het moet het Oostenrijk komen. Het is inderdaad een grote box. Leek mij ook handig voor in de tuin !
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:48:27 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_57470521
En ja hoor, vannacht sliep Ruben van 7 tot 4 uur
Grappig kind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:58:12 #135
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57471764
Hahahaha Memmel kan me voorstellen dat het niet niks is

Gisteren heeft linde voor het eerst ook "avondeten" gegeten. Ze was thuis met mijn vriend en die had zich culinair uitgeslooft Hij had rijst met doperwten en kip voor haar gemaakt. Ze vond het geweldig Gelukkig had ie meteen 3 porties gemaakt (lang leve het boek opperdepop!) dus vandaag heeft ze ook een bakje mee naar de opvang. Ze krijgt het in plaats van de fles van 4 uur. Dus nu ziet haar schema er zo uit:

8 uur -> 200 ml fles
10 uur -> fruithap
12 uur -> boterham + 100 ml melk
16 uur -> avondeten + sap
20 uur -> 200 ml fles

En dan tussendoor ook nog wat sap als ze dat wil. Allemaal bedankt voor het meedenken
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:34:14 #136
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57472543
arghhh.... over slaap problemen gesproken.. mijn normaliter voorbeeldig slapende zoon (practically perfect in every way ) is nu al 2 nachten achter elkaar wakker geworden.. dit hadden we zo niet afgesproken hoor, 2 uur 's nachts is geen goede tijd om een goed gesprek met je ouders te beginnen gelukkig ging hij uiteindelijk vrij vlot weer slapen, maar ik hoop niet dat dit zich vannacht nog een keer herhaalt

wij zijn ook echt niets gewend trouwens.. manlief en ik zaten echt in bed van uh.. wtf.. wat nu?

Memmel, ben je alweer wat bijgekomen?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_57475362
Troel, dus bert heeft lekker geslapen?
En memmel, leef je nog??

Chris was vannacht 5.22 wakker.. Lekker babbelen. Hij kwam de afgelopen week al steeds iets eerder, maar dit was wel erg vroeg.. 2 keer de speen geprobeerd, en de 3e keer, de speen erin, onze slaapkamer deur dicht(hoor je het babbelen amper, maar huilen wel). En daarna heb ik niks meer gehoord tot half 8! Dus hij heeft het netjes goedgemaakt...
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:56:10 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_57475538
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Troel, dus bert heeft lekker geslapen?
Ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:27:00 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57476191
Linde, kleine smulpaap
Leuk he, als ze zo kunnen genieten van eten. Dan genieten papa en mama gewoon mee!
Des te vreemder het verhaal van mijn collega, die haar 14 maanden oude kindje tot aan zijn 2e laat leven op flesjes Nutrilon en 's ochtends een boterham om het kauwen te oefenen
Haar motivatie: kind krijgt alles wat het nodig heeft uit de Nutrilon en zo loopt hij minder kans op zwaarlijvigheid, wat bij hun in de familie eerder regel dan uitzondering is. Ik heb maar niks gezegd, maar kreeg stiekem zo'n medelijden met dat kind. Als ik denk aan alle smaaksensaties en mondervaringen die hij nog zolang moet missen. Sneu vind ik.
pi_57476681
minder kans op zwaarlijvigheid door tot je 2e flesjes te geven???
die heb ik nou toch nooooooooooit gegehoord...

Eerder meer kans omdat je niet went aan zelf leren bepalen wanneer je vol zit.
En kans op voedingsstoffen tekort en allergieen omdat ze niet gevarieert genoeg eet.

Vind dit neigen naar kindermishandeling eigenlijk
Geen CB of huisarts ofzo die ingrijpt?
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:03:52 #141
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57476944
Nee, ik vond het ook maar een vaag verhaal, kan natuurlijk nooit gezond zijn (iig geestelijk)
Maar ja, het is d'r 4e kind en naar eigen zeggen is hij gezond en doet het verder goed qua ontwikkeling.
Hij krijgt trouwens nog steeds elke 3 uur een flesje en heeft tot 6 maanden bv gehad.
pi_57476959
Na het eerste jaar hebben ze toch juist bijvoeding nodig?
Inderdaad wel zielig voor het kindje.
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:23:59 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57477318
Nou da's inderdaad een heel raar verhaal!

Ik ben weer een beetje bij de mensen. Heerlijk toch wel zo'n dagje kantoor!

Anna blijft morgenavond bij opa en oma slapen, zodat manlief en ik eens een gat in de Goede Vrijdag kunnen slapen! Heerlijk vooruitzicht!
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:30:28 #144
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57477456
Wat een raar verhaal Kersjes Als ik zie hoe Linde kan genieten omdat ze zelf in de kinderstoel een rijstewafeltje mag eten, dan voelt dat heel verdrietig voor dat kindje...

Lekker zeg Memmel zo'n dagje voor jezelf! Kan je al helemaal naar uitkijken he? Ik merk van mezelf dat ik er daarna echt weer veel beter tegen kan. Hier gaat Linde vrijdag naar de opvang terwijl wij allebei vrij zijn. Even een dagje dingen doen waar je anders gewoon niet aan toe komt. En zaterdag gaat ze lekker logeren zodat wij naar de bios en uit eten kunnen
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:11:53 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57479616
Als ik nou nog eens een keer hier iets zeg over Sasha die raar eet... kan iemand me dan even op Oei ik groei wijzen?
Ik heb vandaag maar weer eens zitten lezen en jawel hoor...
quote:
Kindjes kunnen bij dit sprongetje slechter of minder gaan eten. Ze sabbelen dan soms alleen maar op de speen of tepel zonder werkelijk te drinken.
Ok, weergegeven met mijn eigen woorden, maar hier komt het dus wel op neer en laat dat nou precies zijn wat Sasha hier deed/doet!
Ook de rest van wat er bij het 12 weken sprongetje geschreven wordt komt zeer bekend voor.
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:23:30 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57479827
HIj ligt hier lekker in z'n uppie te pruttelen in de box een beetje te mekkeren, dus ik denk 'ik zal eens met hem gaan spelen' en ineens is hij stil. Kijk ik op, heeft hij gewoon een rammelaar naar zich toe gehengeld en in zijn handjes vast! Mijn knapperd!
pi_57479932
BE
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:30:31 #148
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57479975
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ook de rest van wat er bij het 12 weken sprongetje geschreven wordt komt zeer bekend voor.
Hehe, grappig ik pakte vannacht Oei.. er ook maar weer eens bij toen Ethan begon te bleren en hij zou ook wel eens in een sprongetje kunnen zitten. Maar toch krijg ik met al die sprong-kenmerken om uit te kiezen altijd een beetje het Char idee ("I see a name with an a,b,c,d..etc."), er zit altijd wel iets bij wat herkenbaar is ofzo
Red de zeehond!
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:33:51 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_57480054
De rammelaar vastpakken Wat goed Sasha!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 maart 2008 @ 08:34:14 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57493642
BE, weer een stapje verder, wat leuk!
Devin pakt ook eens een rammelaar of ander speelgoed, maar veel leuker zijn snoertjes, afstandsbedieningen, telefoons, suikerpotjes , tissuedozen, X box-controllers en alles waar hij verder juist niet aan mag komen. Nu is het geweldig om alles wat op de salontafel staat er met geweld af te smijten

Hij is gelukkig weer opgeknapt: weer zijn vrolijke zelf, maar eten gaat nog niet zo goed, lijkt alsof hij nog last van zijn keel heeft met slikken.
En las ik hier laatst iets over grommende meisjes? Devin gromt dus ook sinds kort! Een beetje schorrig doet hij dan zo´n beetje knorrig grommen terwijl hij aan het spelen is. Mijn kleine tijger

Mijn ouders gaan morgen op vakantie naar de VS.
Hebben jullie nog tips, must haves die ze voor me kunnen meenemen?
pi_57493897
Sasha, rammel je ouders de oren maar van het hoofd

Kersje, fijn dat Devin zich weer wat beter voelt.. hopelijk is zijn keel ook snel beter, en dan is het groeitijd

Hier zonet een klein duveltje, die zich ook MET slaapzak kan omdraaien in bed.. Zonet maar weer teruggedraaid, en hij ligt nu wel op zijn rug te slapen..
pi_57495177
Heb geen berichten terug gelezen.
Wou gewoon even zeggen dat Maarten weer naar de HA is gegaan gisteren.
Meneer is nu 1 week aan de diarree en eindelijk meer info gehad en tips.
Eigen huisarts was veel beter en daar hebben we nu wat aan. Ook een kweek van zijn diaree opgestuurd en nu afwachten wta daaruit komt.
Vanochtend was Maarten vroeger wakker maar hij had me toch een mooie plasluier en die heeft hij een tijdje niet echt gehad.
Ben ik dus onwijs blij mee!

Volgens de HA ziet Maarten eruit als een gezond kereltje en geen uitdroging of wat dan ook.
Ik hoop dat de diarree nu stopt. Vandaag nog geen diarree gehad en ik hoop dat dat zo blijft!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2008 10:20:13 ]
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:31:37 #153
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57495425
Kersjes: vraag of je ouders wegwerp slabbertjes meenemen van Pampers! Die zijn zo vreselijk superhandig om in je tas te hebben! Te koop bij Toys R Us.
En natuurlijk is de hele Baby GAP collectie ook een echte aanrader...
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:58:50 #154
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57495952
Oeh Memmel, die slabbetjes klinken goed! Nu nemen we altijd een paar slabbetjes mee in de luiertas als we van huis gaan, maar laatst vergaten we bij thuiskomst een door en doorvies exemplaar eruit te halen. Een weekje ofzo later begreep ik maar niet wat er toch zo stonk, zal je de details besparen verder

Ardenlyn, fijn dat je eigen ha je wel serieus neemt en natuurlijk nog veel fijner dat Maarten weer goed plast
Devin heeft ook nog steeds erg dunne poep, laten we maar hopen dat onze jochies niet hetzelfde hebben wat Linde (?) een tijdje terug had.
pi_57496453
Wat had Linde dan?

Beterschap voor Devin

EDIT: maarten z'n haar is aan het groeien
kan het nu zelfs wat in de war maken

Nog een EDIT: Welke luiers gebruiken jullie? En dan vooral voor 's nachts.
Overdag doet hij het prima met Etos luiers maar 's nachts lekt hij vaak door.
Ik bedoel nu dus niet om de diarree maar hiervoor lekte hij door omdat hij 's nachts veel plast.
Welke luier kan veel plas hebben?

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2008 11:48:44 ]
pi_57499599
Ik heb heel snel gelezen... dus sorry als ik mensen oversla...

Beterschap voor Devin... Oorontsteking toch?? (Bij het onderzoek naar nieuwe entingen voor pneumokokken is het waarschijnlijk dat de kindjes beter beschermt zijn tegen oorontsteking)

Ardenlyn, wij gebruiken pampers. We hebben al diverse merken geprobeerd en steeds vallen we toch terug op de pampers. Zelden dat Jennifer lekt.

Jennifer slaapt 's nachts ongeveer 5 uur en dan komt ze voor de voeding (toch maar weer gewoon aan de tiet, is toch wel makkelijker) en dan slaapt ze 4 uur. Ze komt dan standaard rond een uur of 8 half 9 en dan gaan we lekker liggen, dan is ze een half uur bezig met een tiet, lekker aankleden en dan de andere tiet en dan nog lekker liggen en knuffelen en rond een uur of 10 is ze dan moe en leg ik haar nog even neer. Dan kan ik snel wassen en eten en rond 11 uur is ze wakker. Dan knuffelen en zingen en dansen op de muziek en rond half 12/ 12 uur voeding en dan gaan we lekker een uur wandelen met de hond. Dan maakt ze een slaap tot een uur of 2 half 3. De rest van de middag heb ik haar dan echt bij me, wegleggen wordt niet geaccepteerd. Heerlijk een dagritme!!
pi_57499609
Ardenlyn, wij hadden dat probleem laatst ook (gebruik pampers), nu gebruiken we voor 's nachts een maatje groter. Dat werkt prima.

Kersjes, babyGAP
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:58:50 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57499919
Ik heb sowieso voor overdag inmiddels ook een maatje groter, afgaand op de kilo's die op de verpakkingen worden aangegeven maar ik vind deze nu wel heel groot hoor, maatje 3 van Kruidvat.
Maar ja, met de kleinere lekte hij idd ook af en toe door op zijn heupen. leek toch niet goed genoeg te sluiten dan.
pi_57499956
Jennifer zit nu op maatje 2. Maatje 1 is gegarandeerd schone kleding nodig.
pi_57500376
Hebben op het moment verschillende luiers in gebruik, Etos maatje 2 vind ik bij Gwen te veel gapen in de pijpjes , verder gaan ze prima. Bumblies maatje 2, vond eerst de pasvorm verschikkelijk maar vallen mee. Kruidvat maatje 2 zitten goed, mooi. Wij houden als regel aan voor de maat, zodra ze ongeveer een kilo weegt boven de beginkilo's in die maat kopen wij die. Ze weegt nu bijna 5 kilo dus gaan we binnekort naar maatje 3. Maatje twee mocht ze aan zodra ongeveer 4 kilo woog.
Ze wordt nog verschoond voor we de nacht ingaan, als mijn man naar bed gaat en dan red ze het net met die luier. Moet ze wel 's ochtend meteen verschoond worden. Wij gaan nu naar de liddl luiers maatje 3 voor Gwen, kijken hoe die bevallen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:18:29 #161
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57501378
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:25 schreef Randa_v het volgende:
Wij houden als regel aan voor de maat, zodra ze ongeveer een kilo weegt boven de beginkilo's in die maat kopen wij die.
Dat doen wij ook en het werkt tot nu toe prima; het is geloof ik tot nu toe 2 keer voorgekomen dat er een overstroming was (wij gebruiken Pampers trouwens)
Red de zeehond!
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:21:11 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_57501435
Wij zitten net twee dagen in de maatje 2 luiers Die van de Super DeBoer zijn flut trouwens

Edit: meneer heeft nu een nummer 1 luier nog aan

[ Bericht 22% gewijzigd door Troel op 20-03-2008 16:13:02 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57501619
Kersjes eigenlijk is er voor je ouders maar 1 ding: BABYGAP ! Hele leuke kleertjes die zeker nu met de gunstige dollarkoers heel goed geprijsd zijn. Mijn schoonzusje neemt vaak wat mee en ik bestel via internet en laat dan bij haar bezorgen

Ardenlyn Linde had het Adenovirus. Hier kunnen ze wel 2 maanden lang diarree van hebben en er is eigenlijk niet echt een medicijn tegen. Ik hoop voor je dat Maarten er geen last van heeft.

Sasha jij kleine reus! Linde draagt ook maatje 3 van kruidvat Bij onze opvang gebruiken ze pampers maar Linde heeft daar veel meer ongelukjes mee dan met de Kruidvat-luiers. Etos-luiers zorgen hier steeds voor een overvolle wasmand dus die kopen we niet meer
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:35:53 #164
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57501764
Kersjes; ik weet niet of je ze leuk vindt, maar wat ook de moeite waard is qua prijs zijn baby/peuter schoenen van de bekende merken - baby timberlands kosten bijv. iets van 25 dollar, dus echt een buil kun je je er ook niet aan vallen
Red de zeehond!
pi_57502188
Ardenlyn, Etosluiers lekken hier ook wel eens door in de nacht! Kruidvatluiers doen het beste hun werk, vind ik.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:06:44 #166
3011 E.T.
pi_57502352
Wegwerpslabbetjes hebben ze hier in NL ook, C1000 eigen merk, 20 voor 1,99 ofzo.

Ideaal om er een paar in je tas te hebben zitten (of als alles in de was zit)
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:08:26 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57502389
Oh echt??? Dan moet ik eerst een C1000 zien te vinden...er zit hier van alles, maar geen C1000.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:09:21 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57502405
Stiemie! Hoe zwaar is Linde dan nu?
pi_57502488
Iemand ergens leuke tuinbroekjes gezien?

Pepijn zijn maatje 68 tuinbroek word nu snel te klein, maar de maatje 80 tuinbroek die ik heb liggen is nog wel heeeeeeel groot.
Dus gezocht, leuke maat 74 tuinbroek
pi_57502503
Memmel, ik heb die C1000 slabbetjes liggen hierzo, kan er wel een paar meenemen de 7de, dan kun je kijken of je het wat vind.
pi_57502539
Linde is denk ik zo'n 8 kilo nu. We moeten binnenkort weer naar het consultatiebureau, dus het laatste bezoekje is alweer een tijdje geleden.

Vandaag is Linde trouwens precies 8 maanden! Het gaat gewoon echt idioot snel
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:18:10 #172
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57502566
Bij de H&M, P_iglet - op de site staat er alleen 1 met (een imo afgrijselijke) Pluto applicatie, maar laatst in de winkel hingen er ook gewone effen zowel in spijker als in normale stof
Red de zeehond!
pi_57502684
ja die van de h&m had ik gezien jelly, alleen die pluto aplicatie vind ik ook vreselijk , de spijkerstof wel erg gewoontjes.. normale stof heb ik niet gezien...

Die gewone spijkerstof van de h&m komt er als ik verder niets leuks kan vinden.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:26:10 #174
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57502748
Ik dacht dat ik ze bij de Hema ook heb zien hangen hoor!
pi_57502802
Bij de H&M heb je inderdaad een aantal verschillende tuinbroeken. Zou alleen wel even opletten want sommige vallen erg wijd uit.
pi_57502932
Ow jeetje Stiemie! Wat sneu voor Linde 2 maand diarree
Hij heeft nog steeds geen diarree luier gehad vandaag dus hele goede hoop dat het nu eindleijk over is.
Enige wat hij nog wel doet is hele vieze stinkwindjes laten
Maar ben zo blij tot nu toe geen diarree meer!!
En gelukkig niet dat virus wat Linde had. (volgend mij voel je je dan ook zo moedeloos na een tijdje om je dochter zo te zien)

Maarten heeft nu nr 3 van Etos en die doen het goed maar 's nachts dus niet.
Hij ligt ook met zo'n kussen in bed zodat hij op z'n zij ligt en het lekt aan de kant waar hij op ligt.
Ik zal vandaag nog naar de Etos gaan en eventueel een maat groter doen en werkt dat niet dan de kruidvat testen of Pampers enz

Dankjewel voor alle info iedereen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2008 16:39:07 ]
pi_57503066
Fijn dat het al beter gaat met Maarten. Nu maar hopen dat hij diarree-vrij blijft.

Linde heeft toen in totaal 6 weken diarree gehad. Gelukkig had ze er verder niet veel last van. Alleen een beetje van kapotte/rode billen. Het hielp toen erg om haar billen schoon te maken met van die ongeparfumeerde wegwerpwashandjes van Kruidvat in plaats van met billendoekjes. Ideale dingen!
pi_57503309
Net terug van het CB. Jennifer doet het heel goed! Ze weegt 4,5 kilo en is 56 cm. Over 4 weken hoeven we pas terug te komen, de prikken worden namelijk niet door het CB gegeven.

Ik was blij dat ik er rekening mee had gehouden dat ze waarschijnlijk voor de voeding kwam. Ik had haar om 2 uur geprobeerd wakker te maken, maar ze viel in slaap aan de borst. Ik heb dus een voeding afgekolft en meegenomen, en ja hoor, 3 uur kwam ze inderdaad voor de voeding.

De arts was tevreden over haar, ze ziet er goed uit... oogjes goed, hartje goed, longen goed. Alleen kindjes moeten in een eigen bedje slapen... (jaja)
pi_57503365
Maarten, hopelijk blijft je diarree nu weg. En was het een klein buikgriepje ofzo..

Stiemie, 8 maanden klinkt inderdaad als heel erg lang.. Ik sta ook af en toe te bedenken dat Chris al weer ruim 7 maand is.. Nog even en hij is langer buiten mijn buik dan erin. Wij mogen donderdag weer naar het CB.

Wij gebruikten de Cien van de LIDL.. Eigenlijk geen last van overstromingen/rode billetjes.. Maar onze voorraad nr3 is eindelijk op.. Maar goed ook, want als je de kilo's op de verpakking moet geloven was Chris er 5 weken geleden al uitgegroeid.. 's nachts heeft hij wel bumblies(nr4) om gehad. En nu hele dagen. Maar hij lijkt nu meer rode billen en irritatie te hebben dan met de Cien..
Alleen die Cien is uit de schappen gehaald (vandaar de voorraad). bumblies valt dus af, er staat nu een pak c1000 luiers klaar. En morgen ga ik naar de Lidl/aldi om daar ook verpakkingen te halen. Hopelijk werkt een van die luiers beter dan die bumblies..
pi_57503443
Zijn er al ervaringen met het huismerk van de AH?? Die liggen nu klaar hier.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:15:57 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_57503672
Ardenlyn, ligt Maarten op zijn zij vanwege een voorkeurshouding?

Tja Ticootje, er zit wel een kern van waarheid in van dat eigen bedje he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57503983
Wij gebruiken pampers. Toen we Mirte met maat 2, twee keer nat uit bed haalden 's morgens zijn we ;s nachts een maat groter gaan gebruiken. En sinds een week of 2 denk ik, is ze helemaal over op maat 3. En daar heb ik nog wel een voorraadje in dus ik hoop dat dat ook nog even kan (qua hoeveelheid plas, want het past verder nog prima). Ook in maat 4 al voorraadje aan wezen leggen (ik had nog kortingsbonnen en die waren tot eind april geldig, maar voor ik ze kon vergeten, gelijk maar gebruikt ).

Mirte drinkt vandaag "slecht" (voor haar doen, want eerder gingen de flessen nagenoeg altijd helemaal leeg). Vanmorgen ging de fles wel leeg, maar de 2e fles liet ze 80 cc (van de 200 (180 met 6 schepjes)) over en vanmiddag 40cc. Eigenlijk krijgt ze 4 flessen, dus straks nog een.
Wat zouden jullie doen, gewoon 180+6 geven en het van Mirte af laten hangen of ze zich later nog meldt voor nog een flesje. Of haar sowieso wakker maken voor een 5e...?
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:24:57 #183
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57507540
Ik zou haar lekker laten liggen hoor. Anna heeft van de week haar hele papfles laten staan en heeft gewoon doorgeslapen. Je kan een klein flesje in de koelkast zetten, mocht ze dan komen hoef je iig niet eerst weer een hele fles te gaan maken!
pi_57508696
Inderdaad lekker laten liggen

Soms gaat het hier net zo en dan slaapt Linde gewoon door tot de volgende morgen. Ze is dan ook niet eerder wakker ofzo.
pi_57508834
Nijna, hoe heeft ze de 4e fles gedronken? ik zou haar ook laten liggen (tenzij ze de 4e fles amper heeft aangeraakt).. opzich is 120 cc missen niet echt erg. Zeker niet als het maar een dagje is. Ze kan hoogstens morgen iets eerder komen, maar zelfs dat denk ik niet als ze de 4e fles redelijk heeft gedronken..

Ik ben weer foto's van Chris aan het inplakken.. Wat is hij veranderd de afgelopen maanden.. Van een zacht babykopje tot een koppie met echte uitdrukkingen, van een slap jochie, tot een sterk kereltje dat zichzelf naar de andere kant van het bed wurmt..
Ga hem zo uit bed plukken voor de fles en een lekkere knuffel
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:27:37 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_57509004
Dat doorslapen van Ruben was een vergissing
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57509167
Leuk is dat he Deepfreeze om oude foto's terug te kijken van je kleintje
pi_57509176
Of het nu wakker worden was een vergissing
pi_57509468
Mirte heeft van de laatste fles 40cc overgelaten. We zien/horen wel wanneer ze zich weer meldt. Ik ga zo mn bedje in in elk geval en ik hoop dat ze gewoon lekker doorslaapt.

Troel, hihi misschien vergist Ruben zich nog wel vaker in de toekomst .

Deepfreeze, leuk hoe je dat verschil ziet. En wat gaat het toch hard... vind ik tenminste als ik naar die kleine muppet hier kijk .

Bracht ik haar om half 8 naar bed en dan gaan we eerst nog even kletsen op het aankleedkussen. Hele verhalen heeft ze dan en ze pulkt mn ogen er zowat uit, hangt aan mn lip en trekt aan mn kin e.d. Op een gegeven moment moest ze een soort van lachen en ik deed haar na, kijkt ze me verschrikt aan . Daarna heeft ze nog even op mn vinger liggen kauwen, nog geen tandje te voelen, maar met die kaakjes kunnen ze toch behoorlijk tekeer gaan .
Ik ga haar nog even een voorzichtig kusje brengen en dan zelf lekker naar bed.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:14:24 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_57511507
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Of het nu wakker worden was een vergissing
Nee, hij is nu nog niet weer wakker sinds 7 uur, dus er is nog hoop, maar gisteren was het weer gewoon elke 3 a 4 uur. En stiekem vind ik het op deze tijd ook niet erg. Vandaag ook erg veel qualitytime gehad en ik vind het heerlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:16:25 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57511553
P_iglet, Devin heeft een bruine rib-tuinbroek van de H&M met Winnie the Pooh erop in maat 74.. Staat hem zo leuk! We hebben hem al lang geleden kado gehad, weet dus niet of ze hem nog hebben.

Devin draagt al een paar weken maat 4 luiers, meestal Pampers of Kruidvat, soms Huggies.
Ik heb trouwens nog even een tip: wij doen eigenlijk al vanaf het prille begin bij het verschonen een beetje babyolie op de billetjes smeren. Het verzorgt en zorgt ervoor dat je de poep er supersimpel af kan vegen. Nog nooit echte luieruitslag gehad hier en altijd babyzachte billetjes als resultaat.
pi_57514458
Gwen is geplaatst op het KDV. Vanaf mei mag ze naar het KDV, jammergenoeg wel een andere groep dan waar Merlijn in heeft gezeten, maar het is niet anders. Op Merlijns oude groep was er geen plaats. Gelukkig kennen we wel leidsters op de groep. Merlijn was een twinkel en Gwen wordt een dinkie. Nog even telefoontje afwachten dat ze mag gaan oefenen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 08:25:28 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57514750
u=]r45-[s\ gy7trf n

0op0. ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo2 kmmmmmmmm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,020 ç .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,k,m,mmmmmmmmmmmmmmm

Groetjes, Eli
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57514764
Liande draagt ook al zeker 1,5 m luiers in maat 4 (met 6m woog ze 7,5 kg).
Zowel die van de lidl (zijn nu 'Toujours' in België ipv Cien) als die van het Kruidvatmerk en die bevallen wel. Eigenlijk nooit lekken behalve bij ernstige poepluiers

Als wij andere lekken dan poep hadden (overdag of 's nachts) gingen we altijd gelijk naar een maatje groter. Dat was vaak al voor we het maximum aan kilo's bereikt hadden zoals die op de verpakking staat.

haha, Eli, leuk hè zo rammen op het toetsenbord
pi_57515220
Hoi Eli,

nh yjuk n c r n cer qc dAWRESZ4DZ)w45ESDERDX z iyg6ty 2q ui nbchy bn5 zjtf cr2wzf ccfgv5 ' 6 v gh bh bbnb bh=/12:49 29-1-2008f612:49 29-1-2008f4 gbff` ,m jkuuuu ` QAAA q2qaw7gyg cv7tyg 09gv ki7y78yg7612:50 29-1-2008t7453c22 nbh , 2z

Groetjes Chris

Van een maand of 2 terug.. EN hij heeft de sneltoest voor datum/tijd gevonden in notepad
pi_57515239
Nijna, hoe is het gegaan vannacht?

Iksje, dan ga ik die toujours ook proberen (hier in NL is Cien ook uit de schappen).
pi_57516149
De toujours (hadden eerst ook de cien) bij Merlijn bevallen wel, hij draagt maatje 4. Alleen jammer is dat de plasstrip is verdwenen. Vandaag weer een voorraad luiers inslaan. :p
pi_57516553
Plasstrip zit er hier nog wel in verwerkt...je went er snel aan hè.

Liande heeft vanmorgen trouwens een mooie stunt uitgehaald... we hadden ze nog even tussen ons in bed genomen in de hoop dat ze nog even zou slapen ('t was half 6). Ze geeft nog steeds melk terug, zeker als ze hevig speelt of beweegt. Dus mevrouwtje begint ipv in te doezelen rustig een rondje van het bed te doen, en ze kruipt richting papa. Die vervolgens met een luide 'godver' wakker wordt omdat ons meiske hem 'gedoucht' had met een kwakje melk.
Ik kwam echt niet meer bij, al is het natuurlijk ook wel een beetje ranzig, zure melk over je heen krijgen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 10:55:11 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57516583
Hallo Eli en Chris, kleine toetsenbordkunstenaars

Vraagje: wie is er vannacht allemaal wakker geweest?
Ik niet in ieder geval, Devin heeft doorgeslapen!
pi_57516681
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:55 schreef Kersjes het volgende:

Drie keer!

Maar jeej voor doorslapertje Devin
pi_57517424
Deepfreeze:
Denk het wel een buikgriep.
Wachten nog op uitslag van de kweek.
Gisteravond had meneer een dikkere poepluier en hij moest ook echt wat moeilte ervoor doen.

Troel:
Klopt tegen die voorkeurshouding.
Maar we gaan binnenkort proberen zonden want hoofdje is mooi en wie weet slaapt hij liever op z'n rug.
Even proberen dus

Stiemie; gelukkig weinig last maar rode billen doen ook best pijn.
Ik smeerde Maarten in met Sudocreme en hi had nergens last van maar toch ben ik het blijven smeren van de week.
6 weken diarree
Zover we nu zien is Maarten ervan af.

We hebben Pampers Babydry gehaald want een grotere maat wilde niet omdat die ook niet goed sluit.
Helaas vannacht niet kunnen testen omdat hij om kwart over 5 wakker werd.
Lijkt wel of meneer al het vocht aan het inhalen is want hij drinkt ineens zo goed weer
Moeten alleen nog even bellen wanneer wij de voeding weer gewoon kunnen doen.
Normaal 3 schepjes in 180 ml maar nu is het 2 en half schepje (is van Similac en die heeft een groter schepje).
Hij is nog wel wat van slag door die week maar het eten gaat de goede kant op

Ben de rest even lkwijt. Had een heel bericht en verstuurde het en verbinding weg Dus bericht was ook verdwenen
pi_57517698
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:55 schreef Kersjes het volgende:

Goed zo Devin

Hier een keer of 3 ook vannacht....
Van mij mogen die voortanden nu wel doorkomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')