abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2008 @ 08:34:48 #276
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57574086
ik kom me ook maar weer eens melden, het gaat hier prima.
Zoë is helemaal eczeem vrij, mijn dieet gaat goed, de bv super.
Sinds vorige week weer aan het werk. Dat was even wennen. Maar 1 dag naar de gastouder geweest en 1 dag bij mijn schoonzusje. Nu deze week 2 dagen bij de gastouder. Daar gaat het heel goed met beide dames.

Davinia wat een poep zeg och en daar kunnen die billetjes zo een last van krijgen. Ik smeer hier nu met bepathen op alles en wauw dat is super spul. Zoë heeft meteen geen jeuk meer en het blijft lekker soepel en vettig.

Pepijn vallen en opstaan doet soms pijn he maar ze leren er van zeggen ze.

K_i_M het opwarmen in de magnetron zorgt er niet voor dat ze pijn in de buik krijgen maar het water wat je gebruikt kan dat veroorzaken.
Kraanwater is namelijk harder en zit kalk in waar ze last van kunnen krijgen. Als dat eerst gekookt word of water uit een pak opgewarmd word schijnt het minder te zijn.

Hier heb ik zaterdag 1 flesje 2 dopjes en een avent ring laten verbranden nou ja meer smelten stomme doos. Daar baalde ik wel van want dat waren mijn kolf flesje en dopjes. Gelukkig zat de kolf er niet in.

Is er iemand die misschien nog wat in de aanbieding heeft.

groetjes
pi_57574239
Ik lees met verbijstering jullie verhaal over het NIET meer uitkoken..
Ik ben kraamverzorgende en wij doen het absoluut wel, iig tot 3 maanden!!
Als je water uit de kraan pakt, pak het dan KOUD. En warm dat op.. Warm water uit de kraan bevat 10 keer meer bacteriën..
Ook heb ik nog nooit gehoord van krampjes door water in de magnetron opgewarmd.......

Kennen jullie ABC Dophilus? Schijnt een wondermiddeltje tegen de kramp te zijn. Soort prebiotica/pre biotische vezels die ook in Yakult etc. zitten, maar dan aangepast voor de baby!
  maandag 24 maart 2008 @ 09:38:29 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_57574362
quote:
Op maandag 24 maart 2008 08:34 schreef S-A-I-N-T het volgende:

Hier heb ik zaterdag 1 flesje 2 dopjes en een avent ring laten verbranden nou ja meer smelten stomme doos. Daar baalde ik wel van want dat waren mijn kolf flesje en dopjes. Gelukkig zat de kolf er niet in.

groetjes
De aventringen kunnen los gekocht worden, maar hoe het met de onderdelen van de Swing zit weet ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57574385
ik geloof dat we het volgende sprongetje aan het maken zijn, alleen op de arm is goed. ik ga op de bank met kleine
Fake it till you make it...
pi_57574527
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:56 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, nouja, als het erbij hoort dan is het maar zo. Maar als ik er iets aan zou kunnen doen dan doe ik dat natuurlijk graag .
Waar ik pas later aan dacht: krampjes komen ook vaak door lucht binnen te happen. Je kan dus alvast goed letten dat er geen/zo min mogelijk lucht in de speen zit. En er zijn flesfabrikanten die beweren dat hun type fles/speen meer garantie biedt op krampvrije baby's. Dacht bvb de S-fles van difrax.

Davinia, hemel, zoveel poepluiers! Hopelijk dat die tand er gauw doorzit dan (als het dat is).
Bij het eerste tandje hadden we een hele week platte stinkluiers, terwijl het normaal om de 2-3 dagen was, zonder geurhinder. Bij het tweede tandje geen verschil in poepluiers gemerkt, alleen een kind dat wat huileriger was dan anders.
Weet iemand hoe het trouwens zit met de volgorde/ het interval van tanden doorbreken? Hier zat er tussen de eerste twee (beneden) twee weken tijd. Ben benieuwd welke tand de volgende zal zijn (en wanneer)...

Hier wordt trouwens nog steeds aangeraden om tot 6 maand dagelijks te steriliseren, daarna volstaat wekelijks.

Enne Nijna, ook weer een sprongetje voor je kleine dame!
pi_57574529
quote:
Op maandag 24 maart 2008 08:34 schreef S-A-I-N-T het volgende:

groetjes
Ik heb hier wat van die dingen liggen.
Je hebt dus 1 klein flesje, 1 flesring, en 2 flesdopjes nodig?
  maandag 24 maart 2008 @ 10:08:07 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_57574557
Hier toch echt wel duidelijk een meneer die het doorslapen aan het leren is. Het kost hem soms nog wat moeite blijkbaar, maar ook vannacht heeft hij weer keurig doorgeslapen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57577588
Gwen heeft ook doorgeslapen. Rond 0.00 de laatste voeding gehad en na 5 uur kwam, ze weer. En ik had al zo een au aan mijn tiet. (Verstopt melkkanaaltje, is gelukkig al mooi weggedronken door mevrouw.)
  maandag 24 maart 2008 @ 13:22:00 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57577642
Doorslapende Ruben, kom Devin eens gauw vertellen hoe je dat doet?

Davinia, sterkte met de poepluiers en ik hoop dat Eli snel de tools heeft om je in de vingers te bijten
Manmanman, wat zijn die melktandjes scherp! Zowel M. als ik durven haast niet meer in de buurt van meneers mond te komen, zijn bijna onze vingertopjes kwijtgeraakt Hij bijt gewoon door, tot bloedens toe

Pepijn kleine brokkenpiloot, doe je wel voorzichtig?
Soms zou je ze het liefst in bubbeltjesplastic willen wikkelen, ik ken dat

Donna, in het bv-topic is er laatst veel geschreven over kolven, ook over de Isis van Avent.

Maneki, Nijna, Webkim en alle andere mama´s met onrustige kleintjes:
Het gaat allemaal heus weer over, succes!

We zijn gister met mijn schoonouders uiteten geweest, lekker (laten) wokken over de A4.
En Devin heeft meegesmuld! Nieuwe dingen op zijn lijstje: verse ananas, perzik en peer uit blik, biefstuk, ossehaas, nasi, pudding... Verder gewokte broccoli, wortel, champignon, komkommer, tomaat en erbij witte rijst, kipfilet en stokbrood, maar dat eet hij thuis ook. En als toetje was er ijs, vooral de bananensmaak vond hij heerlijk
Het meegbrachte potje spaghetti ging weer ongeopend mee naar huis.
En we hebben een heus toetjesmonster in huis, hij is gek op yoghurt, biogarde, danoontje... Laatst zelfs een paar hapjes vanillevla gehad van papa. De yoghurt lust hij gewoon zo, en soms krijgt hij een paar druppels diksap of stukjes banaan erin. De laatste tijd 2 tot 3 keer per dag yoghurt, ook op advies van de arts om hem te laten eten wat hij graag lust. Er moeten calorien bij, hij moet flink aankomen de komende tijd.
Hopelijk groet zijn hoofdje dan ook mee, nu vind ik dat zelf ook vaak zo klein lijken
Ik probeer er verder niet mee bezig te zijn en te vergeten wat ik erover gegoogled heb, dat lukt meestal ook..
Maar ja, eerst maar afwachten.
.... met gevoel voor drama....
  maandag 24 maart 2008 @ 15:44:18 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_57580252
Ik wil ook weer wokken We zijn vaste klanten bij de wok en daar begonnen de weeen, maar ik ben bang dat Ruben last heeft van de etensgeuren die er zijn, of zou dat wel meevallen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 16:18:16 #286
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57580949
quote:
Op maandag 24 maart 2008 10:03 schreef Iksje het volgende:

[..]

Waar ik pas later aan dacht: krampjes komen ook vaak door lucht binnen te happen. Je kan dus alvast goed letten dat er geen/zo min mogelijk lucht in de speen zit. En er zijn flesfabrikanten die beweren dat hun type fles/speen meer garantie biedt op krampvrije baby's. Dacht bvb de S-fles van difrax.
Na een hele nacht opzitten met een gillend kind blijkt het dus "normaal" te zijn dat ze kramp heeft, want dat komt omdat de darmen gaan werken. De vorige dagen had ze ook 's nachts nog een keer gepoept en afgelopen nacht niet. Nu wel en ze is weer rustig. Doe daarbij verwarrende berichten over de hoeveelheid voeding en de kans is ook nog groot dat ik haar gisteren gewoon honger heb laten lijden omdat ik haar minder heb gegeven, omdat dat beter was tegen de kramp . Vanavond krijgt ze dus ook gewoon weer de hoeveelheid die ze al kreeg, dan weet ik tenminste zeker dat ze geen honger heeft.

Ik ben zo rond een uur of 5 vannacht begonnen met janken en ik ben er nog steeds niet helemaal mee opgehouden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 24 maart 2008 @ 16:45:16 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_57581482
Och kim, het is ook gigantisch moeilijk hoor! Ik heb zelf vrij snel tegen mezelf gezegd: "die krampjes krijgen ze toch wel vroeg of laat" en dus niet daarom meer of minder voeding gegeven. Ruben wist al heel snel aan te geven dat hij eten wilde, maar ook dat hij genoeg gehad had. En ik gok dat iedere moeder in het begin even niet wist hoe te reageren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 16:50:27 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57581613
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

Ik ben zo rond een uur of 5 vannacht begonnen met janken en ik ben er nog steeds niet helemaal mee opgehouden .
Altijd fijn, die kraamtranen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57581616
half bijgelezen maar even een reaktie voor Again:
vraag bij je organisatie eens om de nieuwste richtlijnen van het voedingscentrum!
mooie nieuwe (oranje) uitgave geweest begin 2007 (meen ik)
waarop de kraamadviezen gebaseerd zijn !

(inderdaad dat warm water uit de kraan prima kan en dat uitkoken niet meer hoeft als je met goed heet sopje wast ! )

edit voor KIM; lekker laten lopen die tranen .. het is ook zó lastig zo'n baby zonder gebruiksaanwijzing!
zoeken, zoeken, proberen en blijven zoeken ...
pi_57582835
Ach k_i_m, die eerste dagen...huilen kan zo opluchten
Je doet het goed, alleen al omdat je dacht dat je haar zo kon sparen...je wil gewoon het beste voor je kleine meid.
Maar laat haar maar lekker aangeven wanneer ze honger heeft, hou je maar aan de aangegeven hoeveelheden.
Kan het zijn dat ze nog last heeft met het meconium naar buiten werken? Ze is tenslotte goed 4 dagen oud...

Om krampjes te verlichten bestaan er trouwens een aantal trucjes, bvb de cosibag die Davinia al aanhaalde. Of bepaalde houdingen (kindje met buik over de knie leggen en rugje masseren)
Of het buikje wat masseren in wijzerzin.

Ik heb me ook vaak hulpeloos gevoeld, en ik denk elke moeder in dit topic wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iksje op 24-03-2008 18:01:20 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 maart 2008 @ 17:57:25 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57583005
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Na een hele nacht opzitten met een gillend kind blijkt het dus "normaal" te zijn dat ze kramp heeft, want dat komt omdat de darmen gaan werken. De vorige dagen had ze ook 's nachts nog een keer gepoept en afgelopen nacht niet. Nu wel en ze is weer rustig. Doe daarbij verwarrende berichten over de hoeveelheid voeding en de kans is ook nog groot dat ik haar gisteren gewoon honger heb laten lijden omdat ik haar minder heb gegeven, omdat dat beter was tegen de kramp . Vanavond krijgt ze dus ook gewoon weer de hoeveelheid die ze al kreeg, dan weet ik tenminste zeker dat ze geen honger heeft.

meissie toch
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57583162
Oh ja, en kan iemand mijn kind eens vertellen dat ze het gerust wat kalmer aan mag doen?

Naast twee tandjes (op 6 en 6,5m) en kruipen op 6,5 m heeft mevrouwtje sinds eergisteren wat nieuws ontdekt. Ze zat al vaker op haar knietjes in bed of in de box, maar nu heeft ze ontdekt dat ze kan rechtkomen. Ze trekt zich niet op maar duwt haar beentjes recht, één voor één.
En dan gelijk fier staan wiebelen op die gummibeentjes, van "kijk eens wat ik al kan"

Ik ben ook super fier op haar, maar heb toch zo iets van 'hey dametje, je bent nog maar 7 maand, doe es wat rustiger'
Zo meteen loopt ze aan 10 maand ofzo...
  maandag 24 maart 2008 @ 18:38:01 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57583705
[über trotse hysterische mama-modus]

ELI KRUIPT!!!!!

[/über trotse hysterische mama-modus]

Wel, hij buikschuift achteruit... En uiteraard zijn de cd'tjes van de videocamera op, dus maar met de digitale camera twee kleine filmpjes gemaakt

Poepteller vandaag staat op 2. Maar wel de tweede tot op zn enkels
Uitslag valt mee. Veel smeren en lang open leggen en knuffelen en zo lijkt te helpen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 24 maart 2008 @ 19:58:12 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57585329
Eli, goed zo!
Leuk om te zien he, Davinia? Let maar op hoe hij zichzelf straks "klemschuift" onder de bank omdat zijn hoofdje er niet onderdoor past.

Troel, weeen van het wokken
Die moet ik onthouden voor de volgende keer, 42 weken zwanger zijn vond ik veel te lang namelijk
Ik denk trouwens niet dat Ruben daar last zal hebben hoor, gewoon meenemen dus. En een tip voor als hij groter is: wees heel, heel voorzichtig met die kinderstoelen daar. Het zijn ware deathtraps, gemaakt om kleine vingertjes te pletten en ledematen af te knellen

Kim, het kan zo moeilijk zijn soms. Zeker in het begin als je nog superonzeker bent over alles, verzuipt in je emoties en uit elkaar knalt van de hormonen. Veel sterkte en echt waar hoor, het wordt echt echt echt beter. Hou vol en laat de tranen maar stromen, hoort er allemaal bij!

Bovenstaande aan Kim was ook een beetje een peptalk voor mezelf. Het is weer raak namelijk: huilen, hangen aan mijn benen en hysterisch beginnen te krijsen zodra ik hem loslaat of in stoel of bed leg. Ook bij papa is hij zo, maar dan wurmt hij zich in de raarste bochten om maar bij mij te kunnen komen. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij, 100 % aandacht geven hou ik niet de hele dag vol.
pi_57585983
quote:
Op maandag 24 maart 2008 19:58 schreef Kersjes het volgende:
Kim, het kan zo moeilijk zijn soms. Zeker in het begin als je nog superonzeker bent over alles, verzuipt in je emoties en uit elkaar knalt van de hormonen. Veel sterkte en echt waar hoor, het wordt echt echt echt beter. Hou vol en laat de tranen maar stromen, hoort er allemaal bij!

Bovenstaande aan Kim was ook een beetje een peptalk voor mezelf. Het is weer raak namelijk: huilen, hangen aan mijn benen en hysterisch beginnen te krijsen zodra ik hem loslaat of in stoel of bed leg. Ook bij papa is hij zo, maar dan wurmt hij zich in de raarste bochten om maar bij mij te kunnen komen. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij, 100 % aandacht geven hou ik niet de hele dag vol.
Eli

Kersjes, heeft Devin al niet de leeftijd om in de fase van verlatingsangst te zitten?
  maandag 24 maart 2008 @ 20:41:14 #296
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57586293
Iksje, het lijkt er wel op he?
We grappig, de tips die gegeven worden op jouw link passen we hier eigenlijk al zoveel mogelijk toe.
Maar wel fijn om te lezen, de bevestiging is goed
Ik ben net trouwens vergeten je schrijven dat ik Liande zo ontzettend snel vind gaan!
Zou ze haast hebben?
  maandag 24 maart 2008 @ 20:43:50 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_57586345
quote:
Op maandag 24 maart 2008 19:58 schreef Kersjes het volgende:

Troel, weeen van het wokken
Die moet ik onthouden voor de volgende keer, 42 weken zwanger zijn vond ik veel te lang namelijk
Ik denk trouwens niet dat Ruben daar last zal hebben hoor, gewoon meenemen dus. En een tip voor als hij groter is: wees heel, heel voorzichtig met die kinderstoelen daar. Het zijn ware deathtraps, gemaakt om kleine vingertjes te pletten en ledematen af te knellen
Nouja, de prosteglandines deden het, maar ik dacht dat het gewoon weer voorweeen waren, dus we gingen gewoon wokken

We hebben een Stokke, dus een kinderstoel hebben we niet nodig daar gelukkig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 20:44:34 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_57586365
Eli Knapperd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 maart 2008 @ 20:45:41 #299
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57586394
Bedankt voor alle reacties (wéér janken, mên, wat ben ik dol op hormonen . ) Die Cosibag klinkt goed, die ga ik gelijk maar aanschaffen als ik weer een keer buiten kom! Vandaag was ze trouwens weer superrelaxed en weer gewoon weg te leggen, dus ik hoop echt dat dit voorlopig even niet meer gebeurt totdat we weer wat meer energie hebben.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 24 maart 2008 @ 20:51:33 #300
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57586542
k_i_m
wat vervelend he die hormonen wat kan je je daar vreselijk van voelen.
Weet je wat ik deed bij Zoë als ze kramp had haar dicht tegen me aan dragen zowel in de draagdoek als haar op de arm houden. En dan haar bolletje in mijn elleboogholte haar buikje op mijn onderarm en dan mijn andere arm tussen de beentjes door en dan op haar buikje.

Ze ontspande in de emmer of ik deed veel olie op een warme hand en dan masseerde ik haar buikje altijd flink duwen en dan met de klok mee beginnend bij de navel kleine rondje en dan steeds groter.

En verder is het heel normaal en gaat het over hoe cliche en rot om te horen.

succes meid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')