abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:39:26 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_57375373
Het grote kleine babietjes topic deel 136

Babietjes:

12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 200: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

En mijn laatste post:
quote:
En erg handig:
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als jullie een kinderopvang zoeken voor je kindje kun je ook nog kijken op
www.kinderopvangonline.nl
daar kun je op postcode zoeken en zien hoe een KDV scoort

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 21-03-2008 18:22:43 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57375578
Handige site zeg Karin! Wij twijfelden toen tussen 2 opvangmogelijkheden bij ons in de buurt en nu ik de rapporten heb gekeken ben ik erg blij met onze keuze! Ze scoren erg goed!

Lief filmpje Troel. Wij maken ook veel filmpjes van Linde en eht is zo leuk om ze na een paar weken weer eens terug te kijken en dan al de verschillen in ontwikkeling te zien
(Onze filmpjes staan alleen allemaal op prive op Youtube dus ik kan ze hier niet linken)
pi_57376141
maneki, mn nichtje maakt ook meer 'knor'geluidjes dan mn mannetje
maar kan ook nog es idd haar dingetje zijn he.

ben hier intussen met de 2-speen bezig en dan duurt het zo'n 20 minuten voor de fles leeg is.
naar ik begreep moet dat ook niet zo heel veel sneller gaan, ik las net van (naam kwijt :$) dat daar de fles met 10 minuten leeg was!
verder is mn meneer nu 63 cm en tegen de 5 kilo hijs 12 weken k vind m best lang, maar heb dus broeken die m afzakken omdat hij wat smal is
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:22:48 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57376314
lotje, tussen 15 en 20 minuten is toch prima? anders probeer je eens een 3-speen als je 2 te langzaam vindt gaan. ik zou niet weten hoe lang een voeding bij ons duurt. verschilt best wel. maar kwartiertj, 20 min is redelijk standaard. vooral bij ontbijt als eli in de wipstoel zit en hij zittend het flesje krijgt. maar dan ben ik tegelijkertijd aan het ontbijten, dus dan boeit het ook niet zo.

schoonmoeder vanochtend: eli poept echt al als grote mensen, he? ik zeg: ja, dat komt doordat hij verstopt was! Grr.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_57376716
Hahaha fijn he al die (al dan niet goedbedoelde) opmerkingen van iedereen die denkt dat ie zich met jouw kindje mag bemoeien.

Ik vertelde laatst aan mijn moeder dat ik voor de zomer als we met mijn schoonouders een weekje naar Texel gaan een opblaasbadje voor Linde wilde kopen. Kan ze bij het huisje lekker een beetje met water spelen als het mooi weer is dan. Begint mijn moeder meteen te roepen dat het gevaarlijk is en dat we haar dan echt nooit alleen mogen laten etc.

Joh ik wilde eigenlijk net een dagje Ecomare plannen met mijn vriend en dan laten we Linde gewoon bij het huisje achter in haar tot de nok toe gevulde opblaasbadje Pff krijg er altijd zo'n gevoel van alsof ik het niet goed doe ofzo...

Lotje volgens mij is tussen de 10 en 20 minuten toch prima.
pi_57376949
Lotje, in het begin wordt meestal 20-30 minuten gezegd. Vanwege de zuigbehoefte. Dus als de fles sneller op is, kunnen ze gaan miepen omdat ze nog willen zuigen (ipv honger)..
Later wordt dat iets van 10-20 minuten. De zuigbehoefte wordt langszaam minder..
Hier is het inderdaad wel eens 10 minuten (weet niet of je mij bedoelde). Maar Chris miept niet na de tijd om meer eten/zuigen, dus dan is het ook niet erg dat het zo snel gaat..
pi_57379087
Lotje, een minuut of 20 is netjes volgens mij hoor.
Wij hebben hier een tijdje tussen speen 2 en 3 ingezeten. 2 ging eigenlijk te langzaam (dan liet ze staan terwijl ze nog wel honger had, maar daar kwamen we later pas achter... ) en 3 ging te snel inmiddels gaat het met nr 3 wel goed. Ik denk 10-20 minuten (waarbij 20 echt meer uitzondering dan regel is). Als Mirte nog wil zuigen stopt ze haar duimpje in haar mond.

Karin, ik keek op die link van je. Er staat hier in t dorp geen een KDV. Als ik mn postcode intyp kom ik uit in Arnhem of Nijmegen hehe. Maar goed, we zijn tevreden over ons KDV hier in t dorp .
Fake it till you make it...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:41:14 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57379139
Anna is vandaag weer bij mijn ouders. Ze zijn naar de kinderboerderij geweest vanmorgen, ze hebben anderhalf uur gewandeld. En vanmiddag is mijn vader eendjes wezen voeren met haar. BOEHOEEE, ik wil ook naar haar toe. Dat ga ik ook doen, nu, trouwens. Het is mooi geweest. Het is vrijdag, kwart voor zes. Tijd voor weekend!!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:02:43 #9
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57379636
Troel, leuk filmpje, altijd leuk om zo begroet te worden!

Volgens mij is 15/20 min heel netjes hoor, Dennis heeft zijn fles in 10 min leeg.

Hier is de afgelopen week veel gebeurt, woensdag heb ik een inzinking gehad omdat dennis nu al weken zo veel en hysterisch aan het huilen is.
Dus consultatie bureau gebeld om een afspraak te maken voor tussendoor. die had ik vanochtend en moest als voorbereiding met dennis naar de huisarts om medisch uit te sluiten.
Medisch gezien is er niks aan de hand dus dat is wel erg prettig. verder vanochtend gesprek gehad met de wijkverpleegkundige en die was heel aardig en hulpzaam.
Dennis is gewoon een prikkelbare baby, en ook als ie slaapt vangt ie alles op(op het consultatie bureau sliep ie in de maxicosi en reageerde op alles)
Dus we hebben nu een heel "schema" omtrent het slapen enz. Is wel even wennen want houd dus in dat hij een flesje krijgt, daarna is het knuffeltijd en daarna gaat ie in de box, en zodra ie gaapt of jammert(dus teken geeft van moeheid) krijgt ie een schone luier, bakeren we hem in en gaat ie naar zijn kamer.
Tot nu toe gaat het eigenlijk erg goed, hij huilt wel even als ik hem in zijn bed leg maar het hysterische is er al af. Heb alleen afspraken moeten afzeggen/oppas moeten regen omdat ik dus eigenlijk niet weg kan want dan is het ritme gelijk verstoord, zodra hij het ritme goed doorheeft en er in mee gaat kan ik weer langzaam hem meegaan nemen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57381831
Hestria, wat goed dat je gelijk actie hebt ondernomen. En dat het al snel werkt. Natuurlijk wel even balen dat je niet zo vrij meer bent, maar dat komt wel weer..
pi_57385317
Wat was het vandaag heerlijk weer!! Ik heb heerlijk gewandelt met Jennifer. Ze heeft heel goed geslapen vandaag. (En gewoon in de wieg) Lekker de zon op dr bolletje. heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57385744
Kleine meid roept... ze zou eigenlijk moeten slapen nu . Het is een soort geklets met wat gejammer tussendoor... Stembandentest als ik het zo hoor, want ze gaat ook hard en zacht .
Fake it till you make it...
pi_57390985
wat fijn dat het meteen aanslaat hesteria!
ik heb, nu ik zelf die kleine heb, absoluut respect voor ouders van n huilbaby die daar goed mee omgaan! ik kan als mn mannetje ff langer huilt al half in paniek raken.... nouja... bij wijze van spreken dan. het is zo frustrerend als je niet weet wát er is!

gister waren we samen (normaal is papa ook thuis) en het gaat dan zo heerlijk goed! hij heeft 2 keer gehuild.. en dat was toen we klaar zaten met de fles, maar nog niet konden beginnen omdat die net iets te warm was... en verder lacht hij zooo heerlijk vaag
  zaterdag 15 maart 2008 @ 08:48:02 #14
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57391207
Waarschijnlijk dat het aanslaat omdat ik zelf nu ook rustiger ben. Verder huilt ie nu eigenlijk alleen maar op zijn kamertje, en dat duurt zo'n half uurtje, ga dan elke 5 min even kijken/troosten, en daarna weer weg.
Vanochtend was het alleen even balen, Hij is langzaam aan aan het opschuiven met zijn nachtvoeding, voorheen 3 uur nu komt ie pas om 5 uur, dus manlief hem weer terug gelegt maar om 5:30 was ie echt wakker.
Dus ben ik eruitgegaan en heb hem even geknuffeld en in de box gelegt, om 6 uur was ie weer moe, dus ik hem in bed gelegt en toen begon ie te brullen dus toen werd miesje ook huilend wakker.
Dat is eigenlijk het lastige dat michelle dus wakker word, maar goed als het eenmaal goed gaat is dat ook over!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57391983
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:02 schreef hestria het volgende:
Dus we hebben nu een heel "schema" omtrent het slapen enz. Is wel even wennen want houd dus in dat hij een flesje krijgt, daarna is het knuffeltijd en daarna gaat ie in de box, en zodra ie gaapt of jammert(dus teken geeft van moeheid) krijgt ie een schone luier, bakeren we hem in en gaat ie naar zijn kamer.
Tot nu toe gaat het eigenlijk erg goed, hij huilt wel even als ik hem in zijn bed leg maar het hysterische is er al af. Heb alleen afspraken moeten afzeggen/oppas moeten regen omdat ik dus eigenlijk niet weg kan want dan is het ritme gelijk verstoord, zodra hij het ritme goed doorheeft en er in mee gaat kan ik weer langzaam hem meegaan nemen.
Hestria zoals jij het doet, doen wij het ook vanaf dat Linde een maand oud is en het werkt echt heel goed In het begin voel je je inderdaad een beetje 'gevangen' door het schema omdat je het gevoel hebt dat je niks meer kunt plannen en ondernemen, maar dat gaat zo snel veranderen. Zodra Linde hier helemaal aan het ritme gewend was, konden we er een beetje verandering in brengen. Inmiddels waren wij er ook zo aan gewend dat we wel wisten hoelaat ze bv weer ging slapen enzo dus dan kan je vrij snel lekker op stap. Veel succes ermee!
pi_57392438
Hestria wat fijn dat hij er al zo goed op reageerd!

Hier gaat alles goed Jet en ik hebben eergisteren eindelijk gefietst en ze vond het leuk! Ze zwaaide naar iedereen

We mogen nu soja geven, maar ze vind het (nog) niet zo lekker, maar dat komt denk ik nog wel

Memmel, ik vind het ook zo leuk om met Jet naar de kinderboerderij te gaan! Vandaag is het ook aardig mooi weer, ga je toch gewoon nog een keer!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:30:29 #17
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57392548
Vandaag moet ik collega's aanmoedigen bij de City Pier City Loop. Maar Anna is net in slaap gevallen, dus ik denk dat ik later vandaag maar eens de andere kant op ga fietsen: kinderboerderij en bij de pakwerkerstraining van papa ga kijken! Het is idd niet koud, jammer dat de zon niet schijnt.
Fijn dat Jet fietsen ook zo leuk vindt! Anna vindt het ook helemaal geweldig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57393335
Was het leuk op de fiets Jet

Pff heeft er iemand ook nog tips tegen ronddraaiende babies?| Linde heeft ontdekt dat ze ook met slaapzak aan kan draaien en dat vindt ze ook heel leuk. Het enige minder leuke is dat ze na een tijdje moe is en dan niet meer van buik naar rug terug kan en dus maar gewoon hard gaat huilen totdat wij dat komen doen
pi_57393754
Jet is een echte "rug" slaper. Misschien is het een idee om het einde van de slaapzak onder te stoppen onder het matras?! Ik heb geen ervaring .... en volgens mij zijn er zlefs slaapzakken te koop met een soort lusjes aan de zijkant die je kan bevestigen aan het bed, maar of dat nou zo fijn is

Wij zijn gisteren naar een 80's & 90's party geweest en het was erg leuk! even gezellig met een groep vrienden naar een fout feestje
Gaan nu boodschappen doen en daarna naar opa en oma Jet ophalen, want die is daar al sinds donderdag!

fietsfoto's zet ik vanmiddag wel in het foto topic!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57395574
Vanmiddag even met Maarten naar het ziekenhuis (huisarts).
Vanaf woensdag al diaree en ik vind het wel genoeg geweest.
Het leek gisteren beter te worden en diarree werd minder maar vandaag toch weer 2 dikke luiers vol.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:42:12 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57395898
Wat naar dat Maarten ziek is! Hopelijk kunnen ze jullie helpen.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als jullie een kinderopvang zoeken voor je kindje kun je ook nog kijken op
www.kinderopvangonline.nl
daar kun je op postcode zoeken en zien hoe een KDV scoort
Wat vaag, die van ons staat er niet op. En dat terwijl die laatst nog in de krant stond ivm een landelijk onderzoek en dat ze daarin zo goed scoorden.
pi_57396687
Beterschap voor Maarten! Vind zieke kindjes altijd zo zielig..

Vanaf maandag gaan we een weekje op vakantie met z'n drietjes. Er even lekker tussenuit! Heb er echt wel zin in, maar de inpak-stress is nu al begonnen, ben bang dat ik wat vergeet.. maar vriendlief is er heel nuchter onder.. we gaan immers niet naar de andere kant van de wereld.. maar toch he.. lijkt me zo onhandig als ik iets belangrijks vergeet..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_57397060
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Beterschap voor Maarten! Vind zieke kindjes altijd zo zielig..

Vanaf maandag gaan we een weekje op vakantie met z'n drietjes. Er even lekker tussenuit! Heb er echt wel zin in, maar de inpak-stress is nu al begonnen, ben bang dat ik wat vergeet.. maar vriendlief is er heel nuchter onder.. we gaan immers niet naar de andere kant van de wereld.. maar toch he.. lijkt me zo onhandig als ik iets belangrijks vergeet..
Als je binnen Nederland blijft is het zo nieuw gekocht
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57397587
Dankjewel

Heen geweest en het is volgens haar gewoon een buikgriepje.
Beetje raar gegaan en heb het gevoel alsof wij te overbezorgd waren of zoiets.
Ze gaf mij tenminste zo'n gevoel.
Ze zei van hij kijkt nog heel helder en reageerd op alles enz enz.....allemaal hartstikke leuk en gelukkig maar weet ik veel.
Ik zei al tegen haar liever 10x teveel dan 1x te laat heen gaan.
Ik heb geen idee wat diarree met zo'n kleintje kan doen dus dan maar heen.

Ze zei al dat meestal met een 1ste kindje dat ouders dan gauw kwamen.
Kan ze op z'n minst waarderen lijkt mij maar ok.
Heb er gewoon een beetje een naar gevoel over hoe het ging. Kreeg zo'n gevoel van "wat doen jullie hier is toch helemaal niet nodig" van haar
Asof ik dat allemaal weet dus ga ik toch voor de zekerheid heen...alleen maar goed lijkt mij en ik ga echt niet heen voor elk kleinigheidje maar met dit wilde ik even zeker weten.
Maar als ik het maandag niet vertrouw dan gaan we gewoon naar de eigen huisarts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2008 17:27:15 ]
pi_57397732
Ardenlyn, wat vervelend dat die arts zo deed.. Als je denk dat maarten morgen toch zieker (duf/droog/slecht drinkt/etc) is, zo ik toch weer naar de weekendarts bellen. Niet tot maandag wachten. Soms is er inderdaad niks aan de hand, maar inderdaad liever 10x te vroeg, dan 1 keer te laat!
In ieder geval veel beterschap voor Maarten!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')