Dat dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef GabberKut het volgende:
ik vind het voornamelijk vreemd dat alles wat door een allochtoon tegenover een nederlander gezegt wordt geen discriminatie is, maar bijna alles wat door een nederlander tegen een allochtoon gezegt wordt, opgevat wordt als discriminatie/rascisme
Dat dus ookquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus.
En ik vind het ongelooflijk dat er onder het mom van 'geloof' gepredikt mag worden dat homo`s dood moeten.
Ach, discriminatie van een minderheid door een meerderheid is nu eenmaal ingrijpender dan andersom. Als alle Marokkanen morgen besluiten om Nederlanders geen baan meer te geven merk ik daar geen fuck van, terwijl het andersom zeer ingrijpend zou zijn (hypothetisch geval natuurlijk, Marokkanen werken niet).quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef GabberKut het volgende:
ik vind het voornamelijk vreemd dat alles wat door een allochtoon tegenover een nederlander gezegt wordt geen discriminatie is, maar bijna alles wat door een nederlander tegen een allochtoon gezegt wordt, opgevat wordt als discriminatie/rascisme
exactlyquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus.
En ik vind het ongelooflijk dat er onder het mom van 'geloof' gepredikt mag worden dat homo`s dood moeten.
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het verkeerd dat gelovigen anders- en niet-gelovigen proberen te dwingen zich aan hun religieuze regels te houden.
Moet je er gewoon met je brandende kruis Satanische liederen bij gaan zingenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.
Laatst stonden er twee van die mutsen op de Grote Markt in Groningen met een 'Bidden helpt'-sjerp om. Val mensen toch niet lastig met dat soort flauwekul.
Die mensen voelen zich alleen maar gesterkt als ik pal naast hen satanische liederen ten gehore zou brengen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Moet je er gewoon met je brandende kruis Satanische liederen bij gaan zingen![]()
Eenschquote:Ach, als je ziet hoevaak je op de Herenstraat wordt lastiggevallen door krantenverkopers en goede doelen vind ik dit nog wel meevallen.
Nou iedereen die dit niet erg vinden, plak een briefje op je voorhoofd.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:47 schreef SingleCoil het volgende:
ach lastig vallen, dat is nou ook weer zo iets. Als iemand aan me vraagt of ik Jezus wil leren kennen dan is dat toch geen 'lastig vallen' ? Kom op zeg. Meisjes.
Ik heb er wel repect voor, die mensen die op hun vrije zaterdag het woord gaan verkondigen. Ik hoef het woord zelf niet zo nodig maar ik vind wel dat iedereen de vrijheid moet hebben zijn geloof te beleven en te verkondigen. Dat daarbij niet onnodig mensen lastig gevallen moeten worden lijkt me voor de hand liggend.
Heeft niks te maken met "respect" voor godsdienst. Je kan jezelf natuurlijk ook afvragen waarom men zo krampachtig zieltjes probeert te winnen voor de goeie zaak....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:48 schreef SingleCoil het volgende:
Ja hè, doodeng, vreemde mensen!
je kunt het ook andersom doen: iedereen die het wel erg vind, plak een briefje op je voorhoofd. Net als bij ongewenste reclame. Een passende tekst zou zijn: "Let op! Heb een erg lage negatieve prikkelingsdrempel als het gaat om het respecteren van een anders godsdienst. Liever dus niet aanspreken."
Dat er twee meisjes met een 'bidden-helpt'-sjerp om op de Grote markt vind jij 'bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend'?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.
Laatst stonden er twee van die mutsen op de Grote Markt in Groningen met een 'Bidden helpt'-sjerp om. Val mensen toch niet lastig met dat soort flauwekul.
Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat er twee meisjes met een 'bidden-helpt'-sjerp om op de Grote markt vind jij 'bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend'?
Pffff... dan zeggen ze dat gelovigen lichtgevoelig zijn.
Daar zou ik dan weer helemaal geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.
Racisme in z'n zuiverste vorm is volgens mij tramelijk irrationeel. Ik wil namelijk graag de eerste racist zien die na uitvoerige bestudering van de rassen erachter komt dat zijn eigen ras het mindere is. Om een of andere reden gebeurt dat nooit. Racisten blijken door stom toeval toch telkens in het goede ras geboren te zijn. Of het nu extreem nationalistische Egyptenaren zijn die zich op de farao’s bogen, Joden die toevallig het uitverkozen volk zijn, Duitsers die een Arisch ideaal nastreven, et cetera.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:56 schreef Ankeiler het volgende:
Ik vind het belachelijk dat irrationele, vaak racistische en fascistoïde ideeën worden bveschermd door de wet als vrijheid van godsdienst en dat door een rationele manier van denken tot stand gekomen inzichten al snel als racisme of extreem-rechts worden gezien.
Tuurlijk niet. Het is toch ook geen drama als mensen vragen of je de Volkskrant, cocaïne of de ECI wilt leren kennen?quote:Op maandag 17 maart 2008 00:47 schreef SingleCoil het volgende:
ach lastig vallen, dat is nou ook weer zo iets. Als iemand aan me vraagt of ik Jezus wil leren kennen dan is dat toch geen 'lastig vallen' ?
Niet geheel waar; ken je het boek The Bell Curve? Geschreven door twee withuidigen, etnische Chinezen kwamen er iets beter uit dan de witmannen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Racisme in z'n zuiverste vorm is volgens mij tramelijk irrationeel. Ik wil namelijk graag de eerste racist zien die na uitvoerige bestudering van de rassen erachter komt dat zijn eigen ras het mindere is. Om een of andere reden gebeurt dat nooit. Racisten blijken door stom toeval toch telkens in het goede ras geboren te zijn. Of het nu extreem nationalistische Egyptenaren zijn die zich op de farao’s bogen, Joden die toevallig het uitverkozen volk zijn, Duitsers die een Arisch ideaal nastreven, et cetera.
Ik erger me niet zo snel aan dingen denk ik. Toevallig werd ik een aantal weken geleden aangesproken door een vrij fanatieke atheïst die mij met vrienden hoorde praten over het geloof. Uiteindelijk hebben we ongeveer 25 minuten op het Leidscheplein staan discussieren over van alles en nog wat. Op een gegeven moment stonden er ook een man of 10 mee te luistern ofzo. Leuk toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.
Als de dochter zwijgt als het haasr wiordt gevraagd wordt dat gezien als toestemming.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:24 schreef Triggershot het volgende:
Ben je van mening dat geloof te veel REZPEKT eist, dat je wordt beperkt in je vrijheid van meningsuiting?
Leg dan hier je ei, spuw je gal, empty your chest, whatever, zolang het maar binnen fatsoensgrenzen blijft jegens je andere users en binnen FOK! policy, ga je gang, kunnen we eens kijken wat er heerst onder niet-gelovigen en of gelovigen hier iets aan kunnen veranderen / bijdragen.
Of zie het als een opluchting.
Ik vind dat mensen die hun dochters uithuwelijken eens goed moeten kijken naar wat Mohammed hier over heeft gezegd.
Vaak voelen ze zich geïnspireerd door de overvallen op karavanen en verkrachtingen van ontvoerde meisjes die hun idool, vrede was niet met hem, praktiseerde.quote:Ik vind dat 'moslims' die zich zo noemen en hele dag op straat hangen en mensen lastig vallen eens moeten kijken wat Mohammed zei over lastig vallen.
Mo lapte ook meerdere keren een verdrag aan zijn laars, denk aan de hudna van Hudaibiyya, de massamoord op de 600 mannen van de Banu Quraiza en de etnische zuivering van Makkah. Ze tonen hiermee aan goede mohammedanen te zijn.quote:Ik vind dat als je een Nederlandse paspoort hebt je een verdrag hebt gesloten met Nederland en dus je aan de regels moet houden zolang je vrij bent om te vertrekken als het je niet bevalt.
Dat heb ik gedaan, dank je. We hebben geen allochtonenprobleem maar een moslimprobleem. Ik heb geen moeite (integendeel!) met mijn lieve Hindoestaanse ex-buren, maar zeer veel moeite met de lelieblanke, levensgevaarlijke gek Abdul Jabber née Johannes van de Ven.quote:En niet-moslims mogen best wel eens zich meer verdiepen in wat nu WEL en NIET door de Islam komt aan overlast van allochtonen die we 'moslim' noemen, zo dat lucht op.
Daar ben ik het mee eens. Hoewel ik me er vroeger flink aan kon ergeren, doe ik dat nu niet meer. Zo kwam ik twee Jehova getuigen tegen een paar weken geleden. Hele aardige mensen. Ze vroegen zelfs allemaal vragen over hoe het met mij ging. Toen kreeg ik twee foldertjes van ze. Maar voortaan lees ik die foldertjes dus echt niet meer. Wat daar allemaal in stond zeg. Ik heb sowieso niks met het Christelijk geloof. Maar goed, het waren wel aardige mensen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik erger me niet zo snel aan dingen denk ik. Toevallig werd ik een aantal weken geleden aangesproken door een vrij fanatieke atheïst die mij met vrienden hoorde praten over het geloof. Uiteindelijk hebben we ongeveer 25 minuten op het Leidscheplein staan discussieren over van alles en nog wat. Op een gegeven moment stonden er ook een man of 10 mee te luistern ofzo. Leuk toch?
En als je geen zin hebt in een gesprek zeg je toch gewoon 'nee bedankt' en loop je door, ik snap het niet hoor.
Ja, daar ga ik ook vanuit ja, als je het recht hebt om te weigeren, maar je zwijgt die ik dat ook als een 'oke'.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Als de dochter zwijgt als het haasr wiordt gevraagd wordt dat gezien als toestemming.
Bron dat ze zich lieten inspireren tot overvallen en verkrachten door de hadith?quote:Vaak voelen ze zich geïnspireerd door de overvallen op karavanen en verkrachtingen van ontvoerde meisjes die hun idool, vrede was niet met hem, praktiseerde.
Als je het hebt over inname van Mekka die er op volgde, mag je je wel eens inlezen wie zich niet aan de verdragen heeft gehouden.quote:Mo lapte ook meerdere keren een verdrag aan zijn laars, denk aan de hudna van Hudaibiyya,
Maar dat de Joden met Qoeraish ging samenwerken negeer je maar effe makkelijk, dat de Joden alliantie verbraken ook meteen? Overigens de term 'Mohammedanen' bestaat niet, het is een westers begrip, met geen enkel waarde in de Islamitische wereld.quote:de massamoord op de 600 mannen van de Banu Quraiza en de etnische zuivering van Makkah. Ze tonen hiermee aan goede mohammedanen te zijn.
Ow ja, de Antillianen, Polen en Joegoslaven zijn ook onderdelen van een Islamprobleem, offcourse, silly me. Ik heb gelukkig ook geen problemen met Hindoestanen, of Moslims, of Nls of Joden, discrimineert niet echt een argument als dat er wel mensen zijn die problemen hebben met Hindoestanen, moslims, joden etc. Liever een Van de en dan een wannabe Mozart Wilders.quote:Dat heb ik gedaan, dank je. We hebben geen allochtonenprobleem maar een moslimprobleem. Ik heb geen moeite (integendeel!) met mijn lieve Hindoestaanse ex-buren, maar zeer veel moeite met de lelieblanke, levensgevaarlijke gek Abdul Jabber née Johannes van de Ven.
Ik durf te beweren dat ik midden in die moslimmaatschappij zit waar jij het over hebt. Kan je je voorstellen hoe vreemd dit bij mij overkomt. Dat soort volk waar jij het over hebt hebben meestal geen enkel boek of verhaal gelezen over het leven van Mohammed (vzmh). Dus ik weet niet met wie je omgaat maar het is volkomen een onreele beeld wat je schetst.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef Ankeiler het volgende:
Vaak voelen ze zich geïnspireerd door de overvallen op karavanen en verkrachtingen van ontvoerde meisjes die hun idool, vrede was niet met hem, praktiseerde.
Jij doet precies hetzelfde met de evolutietheoriequote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:37 schreef kazakx het volgende:
Dus ik weet niet met wie je omgaat maar het is volkomen een onreele beeld wat je schetst.
Ik had "frustrerend" ook tussen haakjesquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik erger me niet zo snel aan dingen denk ik. Toevallig werd ik een aantal weken geleden aangesproken door een vrij fanatieke atheïst die mij met vrienden hoorde praten over het geloof. Uiteindelijk hebben we ongeveer 25 minuten op het Leidscheplein staan discussieren over van alles en nog wat. Op een gegeven moment stonden er ook een man of 10 mee te luistern ofzo. Leuk toch?
En als je geen zin hebt in een gesprek zeg je toch gewoon 'nee bedankt' en loop je door, ik snap het niet hoor.
zit ik nog wel in het juiste topic?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Mo lapte ook meerdere keren een verdrag aan zijn laars, denk aan de hudna van Hudaibiyya, de massamoord op de 600 mannen van de Banu Quraiza en de etnische zuivering van Makkah. Ze tonen hiermee aan goede mohammedanen te zijn.
[..]
Dat heb ik gedaan, dank je. We hebben geen allochtonenprobleem maar een moslimprobleem. Ik heb geen moeite (integendeel!) met mijn lieve Hindoestaanse ex-buren, maar zeer veel moeite met de lelieblanke, levensgevaarlijke gek Abdul Jabber née Johannes van de Ven.
Dus als ik met je meepraat ben ik wetenschappelijk bezig en als ik wat kritiek heb en vertel dat sommige dingen niet logisch zijn of niet verklarend zijn en dat er heel wat gaten en ogen zitten aan die evolutietherie dan ben ik niet wetenschappelijk bezig?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde met de evolutietheorieIk zit midden in een wetenschappelijke omgeving, en de manier hoe bijvoorbeeld bepaalde moslims hier tegen wetenschap aankijken is ook onreeël; daar heb ik laatst nog een topic over geopend.
Het zou je dus sieren als je in zou zien dat die ongenuanceerdheid van 2 kanten komt.
Je argumenten zijn gewoon waardeloos en al jaren geleden gedebunked. Als je met solide wetenschappelijke argumenten zou komen zou je de nobel-prijs kunnen winnen. Maar tot nu toe geef je alleen blijk van grote onkunde en onwetendheid.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:01 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dus als ik met je meepraat ben ik wetenschappelijk bezig en als ik wat kritiek heb en vertel dat sommige dingen niet logisch zijn of niet verklarend zijn en dat er heel wat gaten en ogen zitten aan die evolutietherie dan ben ik niet wetenschappelijk bezig?
Je weet het weer leuk te stigmatiseren, meistro.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:01 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dus als ik met je meepraat ben ik wetenschappelijk bezig en als ik wat kritiek heb en vertel dat sommige dingen niet logisch zijn of niet verklarend zijn en dat er heel wat gaten en ogen zitten aan die evolutietherie dan ben ik niet wetenschappelijk bezig?
Zullen we dan met jou een tegen een de hele evolutietheorie onder de loep nemen in een aparte topic alleen voor ons tweeen. Zonder de hulp van je vriendjes hiero. Ik ben benieuwd wie uit die discussie onkundig en onwetend eruit zal komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je argumenten zijn gewoon waardeloos en al jaren geleden gedebunked. Als je met solide wetenschappelijke argumenten zou komen zou je de nobel-prijs kunnen winnen. Maar tot nu toe geef je alleen blijk van grote onkunde en onwetendheid.
whahahahah....mag ik wel meelezen dan ?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Zullen we dan met jou een tegen een de hele evolutietheorie onder de loep nemen in een aparte topic alleen voor ons tweeen. Zonder de hulp van je vriendjes hiero. Ik ben benieuwd wie uit die discussie onkundig en onwetend eruit zal komen.
Tuurlijk dat is ook de mooiste gedeelte. Bestel maar alvast heel wat popcornquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
whahahahah....mag ik wel meelezen dan ?
Zolang jij naar de mens toe blijft redeneren valt er niets te discussiëren. Je zal toch eerst evolutie als mechanisme zonder doel moeten leren zien. Tot die tijd zal je met statistisch gewauwel aan blijven komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Zullen we dan met jou een tegen een de hele evolutietheorie onder de loep nemen in een aparte topic alleen voor ons tweeen. Zonder de hulp van je vriendjes hiero. Ik ben benieuwd wie uit die discussie onkundig en onwetend eruit zal komen.
En hoe deden de eerste christenen dat dan zonder kerk? Waren zij daardoor geen volwaardig christen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:00 schreef Scaurus het volgende:
Wie niet wekelijks naar de kerk gaat en deelneemt aan de gemeenschap der gelovigen, is geen volwaardig christen. Lees de brieven van Paulus er maar op na. Daarin is de gemeenschap onontbeerlijk. Zelf in een kerk opgegroeid zijnde kan ik zeggen dat de kerk als sociaal instituut zijn weerga niet kent in de maatschappij. De waarde van de kerk is moeilijk uit te leggen als je het zelf niet kent. Dat ik, nu ik ongelovig ben, niet meer deel uitmaak van een vrij hechte gemeenschap is iets wat ik betreur.
Kijkt men duidelijk niet naar de balk in eigen oog.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:00 schreef Scaurus het volgende:
Wie niet wekelijks naar de kerk gaat en deelneemt aan de gemeenschap der gelovigen, is geen volwaardig christen.
Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:00 schreef Scaurus het volgende:
Wie niet wekelijks naar de kerk gaat en deelneemt aan de gemeenschap der gelovigen, is geen volwaardig christen. Lees de brieven van Paulus er maar op na. Daarin is de gemeenschap onontbeerlijk. Zelf in een kerk opgegroeid zijnde kan ik zeggen dat de kerk als sociaal instituut zijn weerga niet kent in de maatschappij. De waarde van de kerk is moeilijk uit te leggen als je het zelf niet kent. Dat ik, nu ik ongelovig ben, niet meer deel uitmaak van een vrij hechte gemeenschap is iets wat ik betreur.
Het creationisme topic is nog steeds open. Ik zie je echter nog steeds dezelfde onkunde en onwetendheid demonstreren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Het gaat er hier toch niet om of je er iemand uit kunt lullen of niet ?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Hè ? Hoezo nou ineens niet ?quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het gaat er hier toch niet om of je er iemand uit kunt lullen of niet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |