Dat dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef GabberKut het volgende:
ik vind het voornamelijk vreemd dat alles wat door een allochtoon tegenover een nederlander gezegt wordt geen discriminatie is, maar bijna alles wat door een nederlander tegen een allochtoon gezegt wordt, opgevat wordt als discriminatie/rascisme
Dat dus ookquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus.
En ik vind het ongelooflijk dat er onder het mom van 'geloof' gepredikt mag worden dat homo`s dood moeten.
Ach, discriminatie van een minderheid door een meerderheid is nu eenmaal ingrijpender dan andersom. Als alle Marokkanen morgen besluiten om Nederlanders geen baan meer te geven merk ik daar geen fuck van, terwijl het andersom zeer ingrijpend zou zijn (hypothetisch geval natuurlijk, Marokkanen werken niet).quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef GabberKut het volgende:
ik vind het voornamelijk vreemd dat alles wat door een allochtoon tegenover een nederlander gezegt wordt geen discriminatie is, maar bijna alles wat door een nederlander tegen een allochtoon gezegt wordt, opgevat wordt als discriminatie/rascisme
exactlyquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus.
En ik vind het ongelooflijk dat er onder het mom van 'geloof' gepredikt mag worden dat homo`s dood moeten.
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het verkeerd dat gelovigen anders- en niet-gelovigen proberen te dwingen zich aan hun religieuze regels te houden.
Moet je er gewoon met je brandende kruis Satanische liederen bij gaan zingenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.
Laatst stonden er twee van die mutsen op de Grote Markt in Groningen met een 'Bidden helpt'-sjerp om. Val mensen toch niet lastig met dat soort flauwekul.
Die mensen voelen zich alleen maar gesterkt als ik pal naast hen satanische liederen ten gehore zou brengen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Moet je er gewoon met je brandende kruis Satanische liederen bij gaan zingen![]()
Eenschquote:Ach, als je ziet hoevaak je op de Herenstraat wordt lastiggevallen door krantenverkopers en goede doelen vind ik dit nog wel meevallen.
Nou iedereen die dit niet erg vinden, plak een briefje op je voorhoofd.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:47 schreef SingleCoil het volgende:
ach lastig vallen, dat is nou ook weer zo iets. Als iemand aan me vraagt of ik Jezus wil leren kennen dan is dat toch geen 'lastig vallen' ? Kom op zeg. Meisjes.
Ik heb er wel repect voor, die mensen die op hun vrije zaterdag het woord gaan verkondigen. Ik hoef het woord zelf niet zo nodig maar ik vind wel dat iedereen de vrijheid moet hebben zijn geloof te beleven en te verkondigen. Dat daarbij niet onnodig mensen lastig gevallen moeten worden lijkt me voor de hand liggend.
Heeft niks te maken met "respect" voor godsdienst. Je kan jezelf natuurlijk ook afvragen waarom men zo krampachtig zieltjes probeert te winnen voor de goeie zaak....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:48 schreef SingleCoil het volgende:
Ja hè, doodeng, vreemde mensen!
je kunt het ook andersom doen: iedereen die het wel erg vind, plak een briefje op je voorhoofd. Net als bij ongewenste reclame. Een passende tekst zou zijn: "Let op! Heb een erg lage negatieve prikkelingsdrempel als het gaat om het respecteren van een anders godsdienst. Liever dus niet aanspreken."
Dat er twee meisjes met een 'bidden-helpt'-sjerp om op de Grote markt vind jij 'bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend'?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.
Laatst stonden er twee van die mutsen op de Grote Markt in Groningen met een 'Bidden helpt'-sjerp om. Val mensen toch niet lastig met dat soort flauwekul.
Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat er twee meisjes met een 'bidden-helpt'-sjerp om op de Grote markt vind jij 'bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend'?
Pffff... dan zeggen ze dat gelovigen lichtgevoelig zijn.
Daar zou ik dan weer helemaal geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |