abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57372186
Ben je van mening dat geloof te veel REZPEKT eist, dat je wordt beperkt in je vrijheid van meningsuiting?

Leg dan hier je ei, spuw je gal, empty your chest, whatever, zolang het maar binnen fatsoensgrenzen blijft jegens je andere users en binnen FOK! policy, ga je gang, kunnen we eens kijken wat er heerst onder niet-gelovigen en of gelovigen hier iets aan kunnen veranderen / bijdragen.

Of zie het als een opluchting.

Ik vind dat mensen die hun dochters uithuwelijken eens goed moeten kijken naar wat Mohammed hier over heeft gezegd.
Ik vind dat 'moslims' die zich zo noemen en hele dag op straat hangen en mensen lastig vallen eens moeten kijken wat Mohammed zei over lastig vallen.
Ik vind dat als je een Nederlandse paspoort hebt je een verdrag hebt gesloten met Nederland en dus je aan de regels moet houden zolang je vrij bent om te vertrekken als het je niet bevalt.

En niet-moslims mogen best wel eens zich meer verdiepen in wat nu WEL en NIET door de Islam komt aan overlast van allochtonen die we 'moslim' noemen, zo dat lucht op.
pi_57372239
ik vind het voornamelijk vreemd dat alles wat door een allochtoon tegenover een nederlander gezegt wordt geen discriminatie is, maar bijna alles wat door een nederlander tegen een allochtoon gezegt wordt, opgevat wordt als discriminatie/rascisme
  Donald Duck held vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:39 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57372362
Ik vind het kut dat gelovigen onder regels uitkomen door zich te beroepen op godsdienstvrijheid

[ Bericht 1% gewijzigd door __Saviour__ op 14-03-2008 12:47:16 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57372576
Ik vind dat Christenen het recht niet mogen ontnomen worden een relatie te hebben met moslims.

Berbermeisjes
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:55:23 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57372839
Ik zag gisteren een Afghaan protesteren tegen ‘Afghan Star’, de Afghaanse versie van ‘Idols‘, en die zei dat het misbruik was van democratie en persvrijheid om zingende vrouwen op TV te brengen! (In traditionele Islamitische kledij nog wel.)

Dus namens hem wil ik daar graag even m'n frustratie over uitspreken! Wat een nieuwlichterij en onzin! Nu zijn het zingende vrouwen in bedekkende kledij, morgen dansen ze er nog bij en overmogen zijn er orgies te zien met geiten en al! Het einde is zoek!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57372997
Ik vind het jammer dat Fortuyn de kans niet heeft gekregen voor zijn koude oorlog tegen de islam.

Met name omdat het na jaren politiek aanmodderen nu een hete oorlog dreigt te worden. Maar als dat nodig is om de vrijheid van meningsuiting te beschermen, dan moet dat maar.
pi_57373028
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef GabberKut het volgende:
ik vind het voornamelijk vreemd dat alles wat door een allochtoon tegenover een nederlander gezegt wordt geen discriminatie is, maar bijna alles wat door een nederlander tegen een allochtoon gezegt wordt, opgevat wordt als discriminatie/rascisme
Dat dus.

En ik vind het ongelooflijk dat er onder het mom van 'geloof' gepredikt mag worden dat homo`s dood moeten.
pi_57373150
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus.

En ik vind het ongelooflijk dat er onder het mom van 'geloof' gepredikt mag worden dat homo`s dood moeten.
Dat dus ook
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:17:04 #9
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57374755
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef GabberKut het volgende:
Ach, discriminatie van een minderheid door een meerderheid is nu eenmaal ingrijpender dan andersom. Als alle Marokkanen morgen besluiten om Nederlanders geen baan meer te geven merk ik daar geen fuck van, terwijl het andersom zeer ingrijpend zou zijn (hypothetisch geval natuurlijk, Marokkanen werken niet).
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:30:30 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57377670
Ik vind het verkeerd dat gelovigen anders- en niet-gelovigen proberen te dwingen zich aan hun religieuze regels te houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57385738
en ik vind het verkeerd dat hoe extremer de gelovige hoe meer hij vernietigd wat door zijn god gemaakt is.
Ik noem een taliban, bush etc
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_57390099
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus.

exactly

zodra je iets over hun zegt is het blasphemy, belediging, discriminatie en wat al niet.

maar ze mogen wel hele volkeren wel tot de dood / fout benoemen / etc.

MAKES SENSE. NOT
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:52:24 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57391536
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het verkeerd dat gelovigen anders- en niet-gelovigen proberen te dwingen zich aan hun religieuze regels te houden.
Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.
Laatst stonden er twee van die mutsen op de Grote Markt in Groningen met een 'Bidden helpt'-sjerp om. Val mensen toch niet lastig met dat soort flauwekul .
Niet meer actief op Fok!
pi_57392200
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het is niet gewoon verkeerd, het is tenenkrommend, bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend.
Laatst stonden er twee van die mutsen op de Grote Markt in Groningen met een 'Bidden helpt'-sjerp om. Val mensen toch niet lastig met dat soort flauwekul .
Moet je er gewoon met je brandende kruis Satanische liederen bij gaan zingen Ach, als je ziet hoevaak je op de Herenstraat wordt lastiggevallen door krantenverkopers en goede doelen vind ik dit nog wel meevallen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:07:15 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57392241
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Moet je er gewoon met je brandende kruis Satanische liederen bij gaan zingen
Die mensen voelen zich alleen maar gesterkt als ik pal naast hen satanische liederen ten gehore zou brengen.
Dan zou ik alleen maar hun punt over de strijd tussen duivel en God illustreren . Dus slecht idee .
quote:
Ach, als je ziet hoevaak je op de Herenstraat wordt lastiggevallen door krantenverkopers en goede doelen vind ik dit nog wel meevallen.
Eensch .
Niet meer actief op Fok!
pi_57424685
ach lastig vallen, dat is nou ook weer zo iets. Als iemand aan me vraagt of ik Jezus wil leren kennen dan is dat toch geen 'lastig vallen' ? Kom op zeg. Meisjes.
Ik heb er wel repect voor, die mensen die op hun vrije zaterdag het woord gaan verkondigen. Ik hoef het woord zelf niet zo nodig maar ik vind wel dat iedereen de vrijheid moet hebben zijn geloof te beleven en te verkondigen. Dat daarbij niet onnodig mensen lastig gevallen moeten worden lijkt me voor de hand liggend.
Mu!
pi_57441192
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:47 schreef SingleCoil het volgende:
ach lastig vallen, dat is nou ook weer zo iets. Als iemand aan me vraagt of ik Jezus wil leren kennen dan is dat toch geen 'lastig vallen' ? Kom op zeg. Meisjes.
Ik heb er wel repect voor, die mensen die op hun vrije zaterdag het woord gaan verkondigen. Ik hoef het woord zelf niet zo nodig maar ik vind wel dat iedereen de vrijheid moet hebben zijn geloof te beleven en te verkondigen. Dat daarbij niet onnodig mensen lastig gevallen moeten worden lijkt me voor de hand liggend.
Nou iedereen die dit niet erg vinden, plak een briefje op je voorhoofd.

Het is gewoon een vreemd iemand lastigvallen voor iets totaal nutteloos/kansloos.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_57446853
Ja hè, doodeng, vreemde mensen!

je kunt het ook andersom doen: iedereen die het wel erg vind, plak een briefje op je voorhoofd. Net als bij ongewenste reclame. Een passende tekst zou zijn: "Let op! Heb een erg lage negatieve prikkelingsdrempel als het gaat om het respecteren van een anders godsdienst. Liever dus niet aanspreken."
Mu!
pi_57446938
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 08:48 schreef SingleCoil het volgende:
Ja hè, doodeng, vreemde mensen!

je kunt het ook andersom doen: iedereen die het wel erg vind, plak een briefje op je voorhoofd. Net als bij ongewenste reclame. Een passende tekst zou zijn: "Let op! Heb een erg lage negatieve prikkelingsdrempel als het gaat om het respecteren van een anders godsdienst. Liever dus niet aanspreken."
Heeft niks te maken met "respect" voor godsdienst. Je kan jezelf natuurlijk ook afvragen waarom men zo krampachtig zieltjes probeert te winnen voor de goeie zaak....
pi_57449040
Nou.. waarschijnlijk om geld in te zamelen waarmee ze alles mooi kunnen houden..

ben totaal niet gelovig.,.. maar die kerken vind ik altijd zo mooi
pi_57449153
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat er twee meisjes met een 'bidden-helpt'-sjerp om op de Grote markt vind jij 'bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend'?

Pffff... dan zeggen ze dat gelovigen lichtgevoelig zijn.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_57449674
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat er twee meisjes met een 'bidden-helpt'-sjerp om op de Grote markt vind jij 'bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend frustrerend'?

Pffff... dan zeggen ze dat gelovigen lichtgevoelig zijn.
Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:35:56 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57449720
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap ook wel weer een deel van die frustratie: er straalt nogal es zo'n "wij zijn gered, nu jullie nog"-sfeertje van zulke mensen. Ik zou het denk ik net zo 'frustrerend' vinden als er 2 atheïsten zouden staan die zouden verkondigen dat elke vorm van religieuze ervaring een illusie is en dat gelovigen zichzelf schromelijk voor de gek zouden houden. Het heeft te maken met superieure pretenties.
Daar zou ik dan weer helemaal geen moeite mee hebben.
Die christenen die daar staan hebben ook altijd zo'n schaapachtige, vrome gelaatsuitdrukking. Ik erger me er dood aan. Echt zo'n holier than thou-houding .
Ik ga zometeen naar het Gomarus, gereformeerde school hier in Groningen. Ik ben benieuwd of de docenten daar ook zo'n gelaatsuitdrukking hebben .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:43:39 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57449859
Ze zouden kunnen specificeren waarvoor bidden helpt. Dat zou al een boel misverstanden schelen. Tot die tijd blijft het een tamelijk loze uitspraak.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:56:00 #25
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57450097
Ik vind het belachelijk dat irrationele, vaak racistische en fascistoïde ideeën worden bveschermd door de wet als vrijheid van godsdienst en dat door een rationele manier van denken tot stand gekomen inzichten al snel als racisme of extreem-rechts worden gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')