abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 11:35:50 #211
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70928588
Twente is eigenaar van het stadion en vraagt behoorlijke prijzen voor de business-seats. Ook de prijzen voor de gewone kaarten zijn hoger.
Een vriend van mij zit op een vergelijkbare plek in het Twente stadion als ik in de Euroborg, eigen qua zicht minder zelfs. (beide achter de goal, hij hoger en verder van het veld) Maar toch betaalt hij bijna 100 euro meer voor een seizoenskaart dan ik.
Maar vooral de uitbreiding van skyboxen en business-seats hebben bij Twente gezorgd voor die gigantische stijging van de begroting.

Groningen heeft die financiele boost niet gehad bij de overgang Oosterpark - Euroborg.
  maandag 13 juli 2009 @ 11:50:44 #212
51286 w00h00
Digital man!
pi_70929026
- overbodige troll reactie -

[ Bericht 96% gewijzigd door Prosac op 13-07-2009 12:00:48 ]
pi_70929046
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:35 schreef Prosac het volgende:

Groningen heeft die financiele boost niet gehad bij de overgang Oosterpark - Euroborg.
Op een iets kleinere schaal zeker wel. Vooral de skyboxen in de Euroborg hebben een mooie sprong opgeleverd. Kaartverkoop aan het klootjesvolk was idd iets minder goed geregeld, o.a. die 25-jaarkaarten enzo.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:03:53 #214
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70929462
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Op een iets kleinere schaal zeker wel. Vooral de skyboxen in de Euroborg hebben een mooie sprong opgeleverd. Kaartverkoop aan het klootjesvolk was idd iets minder goed geregeld, o.a. die 25-jaarkaarten enzo.
Ik bedoelde eigenlijk ook een boost als die van Twente, ongeveer 60% meer begroting door het uitbreiden van je stadion.
Dit jaar is het laatste jaar voor die 5-jaar kaart houders (dus ook de 25 jaarkaart houders) Er zullen wat meer inkomsten zijn komend seizoen, maar dat loopt niet in de tonnen. Clubs kunnen ook niet leven van wij als klootjesvolk, dat tikt niet aan. Businessseats, dat doet het hem.
pi_70929763
Grafiek maakt de laatste trend totaal duidelijk; stijgende begrotingen in de subtop, dalende in top. Stagnerend in het rechterrijtje.
pi_70929947
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Grafiek maakt de laatste trend totaal duidelijk; stijgende begrotingen in de subtop, dalende in top. Stagnerend in het rechterrijtje.
Die lopen vanzelf ook tegen een muur op
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 13 juli 2009 @ 12:50:13 #217
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70930704
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:20 schreef Dynastic het volgende:
Wauw, 9e..
En als je dat vergelijkt dat we 1,5 jaar geleden bijna failliet waren..

De grootte van de begroting zegt niet zoveel over de financiėle gezondheid van een organisatie hoor . Kijk maar naar Feyenoord.
2000 light years from home
  maandag 13 juli 2009 @ 13:26:38 #218
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70931864
hoe dan ook is er totaal bijna 100 miljoen meer dan 5 jaar terug, toch een behoorlijke groei.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:54:17 #219
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_70932677
quote:
Op maandag 13 juli 2009 08:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Ook zie je dat Twente veel geld binnenhaalt omdat het de catering in eigen bezit heeft.
komend seizoen haalt twente hier het dubbele uit. ook de eerste ring hebben ze dan de catering in handen..
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_71000203
quote:
'Alarmfase 1 voor Feyenoord, Roda JC en Vitesse'

15/07/2009 13:45

In de nieuwe Voetbal International komt uit een analyse over de financiėle positie van de Nederlandse clubs naar voren dat slechts Ajax, AZ en SC Heerenveen op goede tijden afstevenen. Voor Feyenoord, Vitesse en Roda JC is het alarmfase 1. Aron de Jong, directeur bij accountantskantoor Ernst & Young, licht de zorgwekkende ontwikkeling toe.

'Begroten met de roze bril. Daar zijn de clubs goed in. Soms komen clubs twee miljoen in de min uit en dienen vervolgens met dezelfde roze bril een vergelijkbare begroting in, terwijl de werkelijke cijfers anders hebben uitgewezen.'

En als de KNVB nou zou vragen: 'Vertel eens beste club, kun je nou eens uitleggen waardoor de echte cijfers zoveel lager zijn dan was begroot? Waarom denk je dat het nieuwe seizoen heel anders loopt dan dat de werkelijkheid van het afgelopen jaar heeft aangewezen? Nee, dat vragen ze niet! De KNVB zet er gewoon weer een stempel op!'
pi_71061302
Misschien dat ik er overtheen gelezen heb(terwijl ie toch al een paar maanden oud is), maar volgens mij was deze nog niet voortbij gekomen

Opvallend: Bayerns commerciele succes en wedstrijdinkomen van Juventus. Bovendien moet je eens voorstellen als ze in Engeland de TV-deals per club gaan verkopen, kan goed zijn dat United op gelijke hoogte komt met Real.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:03:48 #222
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_71061540
Ik geloof er geen pepernoot van de Bayern 2x zoveel inkomsten heeft uit sponsoring en merchandise dan Manchester United en bijna 1.5x zoveel als Real Madrid. Dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:06:14 #223
97934 ASroma
Flamboyant
pi_71061628
die nieuwe von bommel shirtjes gaan blijkbaar als warme broodjes
pi_71061674
Nou ja, Duitsland heeft wel de grootste economie van Europa, en Bayern is verreweg de grootste club in dat land.

Bovendien hebben ze een gigantische sponsor gevonden die hun naam wel aan het stadion wilde verbinden.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:11:34 #225
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_71061832
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:07 schreef mcyodogg het volgende:
Nou ja, Duitsland heeft wel de grootste economie van Europa, en Bayern is verreweg de grootste club in dat land.

Bovendien hebben ze een gigantische sponsor gevonden die hun naam wel aan het stadion wilde verbinden.
Maar dan nog geloof ik niet dat ze zoveel meer inkomsten uit sponsoring en merchanidse hebben dan Real en ManU.

En het stadion is geen eigendom van Bayern. -edit- Schijnbaar toch wel, iig tot 2010.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71062878
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:57 schreef mcyodogg het volgende:
Misschien dat ik er overtheen gelezen heb(terwijl ie toch al een paar maanden oud is), maar volgens mij was deze nog niet voortbij gekomen

[ afbeelding ]

Opvallend: Bayerns commerciele succes en wedstrijdinkomen van Juventus. Bovendien moet je eens voorstellen als ze in Engeland de TV-deals per club gaan verkopen, kan goed zijn dat United op gelijke hoogte komt met Real.
Realiseer je dan wel dat de kleinere clubs in de PL zwakker zullen worden. Is Man Utd nog zo interessant als ze alles met 5-0 winnen?
pi_71062937
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:03 schreef zjroentje het volgende:
Ik geloof er geen pepernoot van de Bayern 2x zoveel inkomsten heeft uit sponsoring en merchandise dan Manchester United en bijna 1.5x zoveel als Real Madrid. Dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Duitsland is de grootste economie van Europa en Bayern heeft geen concurrent a la Barcelona of Liverpool binnen de landsgrenzen.
pi_71063068
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Realiseer je dan wel dat de kleinere clubs in de PL zwakker zullen worden. Is Man Utd nog zo interessant als ze alles met 5-0 winnen?
Ik ben er ook niet voor hoor, ik probeerde me alleen voor te stellen hoeveel groter ze in potentie nog kunnen worden. In Spanje wint Real ook niet alles met 5-0, dus dat laatste zal wel meevallen.
pi_71063354
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:49 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet voor hoor, ik probeerde me alleen voor te stellen hoeveel groter ze in potentie nog kunnen worden. In Spanje wint Real ook niet alles met 5-0, dus dat laatste zal wel meevallen.
In Spanje verdedigen ze beter dan in Engeland, dat speelt ook wel een (kleine) rol.

Er zit nog wel groei in, dat geldt ook voor bijvoorbeeld Bayern Munchen. Een soort van European Premier League en deze clubs kunnen echt gaan cashen als ze zo'n competitie interessant kunnen houden.

Punt is wel dat de andere clubs definitief afhaken en een promotie/degradatie-regeling clubs na een slecht seizoen mijlenver kan terugwerpen.

Wellicht dat men ooit eens een op de Amerikaanse wijze georganiseerde competitie wil organiseren. Je hebt elkaar toch nodig om een competitie interessant te houden.
pi_71064066
Wat staat Schalke hoog Wat zijn Duitse clubs toch vermogend eigenlijk.
pi_71064232
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:13 schreef taxhaven het volgende:
Is toch niet raar?
pi_71064288
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:13 schreef taxhaven het volgende:
Ik vind het niet zo raar. Duitsland is een grote economie, kent een grote TV-markt en in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italie zitten in Duitsland de stadions over het algemeen wel vol. Duitsland heeft ook niet echt een hooligan-probleem, zoals Italie dat wel heeft.

De enige reden dat Duitse clubs in Europa niet echt meedoen is de strenge licentieeisen die in Duitsland worden gesteld. Dit in tegenstelling tot Spanje en Italie.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:19:02 #233
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71064299
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:57 schreef mcyodogg het volgende:

[ afbeelding ]

Kijk HSV hoog staan, en dan zo gierig over Berg doen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71064407
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:19 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Kijk HSV hoog staan, en dan zo gierig over Berg doen. [ afbeelding ]
Duitse clubs voeren een degelijk financieel beleid en gaan geen 20 miljoen betalen voor een spits van FC Groningen.
pi_71064746
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo raar. Duitsland is een grote economie, kent een grote TV-markt en in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italie zitten in Duitsland de stadions over het algemeen wel vol. Duitsland heeft ook niet echt een hooligan-probleem, zoals Italie dat wel heeft.

De enige reden dat Duitse clubs in Europa niet echt meedoen is de strenge licentieeisen die in Duitsland worden gesteld. Dit in tegenstelling tot Spanje en Italie.
Zeker, het is goed te verklaren maar op de een of andere manier verbaast het me. Duitse clubs hebben blijkbaar toch een andere imago dan bijvoorbeeld Spaanse en Engelse. Maar dat gaat iets dieper, heeft denk ik te maken met de cultuur, nuchter en bescheidener. Een Duitser met Beckam of Ronaldo-gedrag is onvoorstelbaar.
pi_71065131
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:29 schreef taxhaven het volgende:

[..]

Zeker, het is goed te verklaren maar op de een of andere manier verbaast het me. Duitse clubs hebben blijkbaar toch een andere imago dan bijvoorbeeld Spaanse en Engelse. Maar dat gaat iets dieper, heeft denk ik te maken met de cultuur, nuchter en bescheidener. Een Duitser met Beckam of Ronaldo-gedrag is onvoorstelbaar.
Ze vallen minder op, maar dat komt vooral door de cultuur van Duitse degelijkheid. Zowel qua gedrag als qua (ik noem het even) begrotingsdiscipline. In Duitsland is het ook ondenkbaar dat clubs schulden hebben zoals de Italiaanse en Spaanse clubs en toch nog miljoenen uitgeven aan spelers.

Als men in heel Europa gelijke eisen zou stellen voor wat betreft de financiele huishouding, heeft Bayern in een klap heel wat terrein gewonnen op Italiaanse en Spaanse topclubs.
pi_71185705
quote:
ADO Den Haag gaat snijden in spelerspremies
ADO Den Haag gaat de spelers korten in premies. De residentieclub acht die maatregel noodzakelijk nu de sponsorinkomsten in crisistijden tegenvallen.

Eerder besloot Feyenoord reeds te snijden in de spelerspremies. "Feyenoord is ons met deze maatregel al voorgegaan en ik verwacht dat nog veel clubs zullen volgen", zegt technisch directeur André Wetzel tegen Voetbal International.

"Op de salarissen van spelers kun je niet korten en je mag ook niet zomaar aan hun auto's zitten. Als club kun je alleen snoeien op gebied van wedstrijdkosten of premies. Het gaat echt om een forse korting die wij willen doorvoeren."

Volgens Wetzel is het snijden in de premies noodzakelijk om de club financieel gezond te houden. "ADO is gezond, maar moet wel gezond blijven. We kunnen niet voorbijgaan aan de economische malaise. Zoals alle clubs hebben ook wij te maken met tegenvallende sponsorinkomsten. Als we nu niet ingrijpen, dan zitten we over een tijdje met de narigheid", aldus Wetzel.

Al een paar keer bijna op de fles, miljoeneninjecties van de overheid en van Kallen en nog steeds keer op keer te positief begroten. Blijft toch wel ongelooflijk dat het zomaar kan.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:05:53 #238
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71187901
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:01 schreef Blawh het volgende:

[..]

Al een paar keer bijna op de fles, miljoeneninjecties van de overheid en van Kallen en nog steeds keer op keer te positief begroten. Blijft toch wel ongelooflijk dat het zomaar kan.
Beter schrappen ze gewoon het dames elftal.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 27 juli 2009 @ 19:33:23 #239
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_71373837
quote:
Twente groeit verder

ENSCHEDE - FC Twente hoopt volgend seizoen in een stadion van 32.000 mensen te spelen. De club wil dan de verdere uitbouw van het stadion gerealiseerd hebben. De Enschedese club werkt het komende seizoen met een begroting van 32,7 miljoen euro. Dat betekent een stijging van drie miljoen euro ten opzichte van het afgelopen seizoen. ,,Dat komt mede door de explosieve groei van de catering", aldus voorzitter Joop Munsterman. Vorig jaar vormde de catering zeven procent van de begroting. Nu is dat twaalf procent.

Bron: TC Tubantia
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_71374086
Hoeveel schuld hebben ze nog aan de gemeente?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')