abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71062878
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:57 schreef mcyodogg het volgende:
Misschien dat ik er overtheen gelezen heb(terwijl ie toch al een paar maanden oud is), maar volgens mij was deze nog niet voortbij gekomen

[ afbeelding ]

Opvallend: Bayerns commerciele succes en wedstrijdinkomen van Juventus. Bovendien moet je eens voorstellen als ze in Engeland de TV-deals per club gaan verkopen, kan goed zijn dat United op gelijke hoogte komt met Real.
Realiseer je dan wel dat de kleinere clubs in de PL zwakker zullen worden. Is Man Utd nog zo interessant als ze alles met 5-0 winnen?
pi_71062937
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:03 schreef zjroentje het volgende:
Ik geloof er geen pepernoot van de Bayern 2x zoveel inkomsten heeft uit sponsoring en merchandise dan Manchester United en bijna 1.5x zoveel als Real Madrid. Dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Duitsland is de grootste economie van Europa en Bayern heeft geen concurrent a la Barcelona of Liverpool binnen de landsgrenzen.
pi_71063068
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Realiseer je dan wel dat de kleinere clubs in de PL zwakker zullen worden. Is Man Utd nog zo interessant als ze alles met 5-0 winnen?
Ik ben er ook niet voor hoor, ik probeerde me alleen voor te stellen hoeveel groter ze in potentie nog kunnen worden. In Spanje wint Real ook niet alles met 5-0, dus dat laatste zal wel meevallen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_71063354
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:49 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet voor hoor, ik probeerde me alleen voor te stellen hoeveel groter ze in potentie nog kunnen worden. In Spanje wint Real ook niet alles met 5-0, dus dat laatste zal wel meevallen.
In Spanje verdedigen ze beter dan in Engeland, dat speelt ook wel een (kleine) rol.

Er zit nog wel groei in, dat geldt ook voor bijvoorbeeld Bayern Munchen. Een soort van European Premier League en deze clubs kunnen echt gaan cashen als ze zo'n competitie interessant kunnen houden.

Punt is wel dat de andere clubs definitief afhaken en een promotie/degradatie-regeling clubs na een slecht seizoen mijlenver kan terugwerpen.

Wellicht dat men ooit eens een op de Amerikaanse wijze georganiseerde competitie wil organiseren. Je hebt elkaar toch nodig om een competitie interessant te houden.
pi_71064066
Wat staat Schalke hoog Wat zijn Duitse clubs toch vermogend eigenlijk.
pi_71064232
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:13 schreef taxhaven het volgende:
Is toch niet raar?
pi_71064288
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:13 schreef taxhaven het volgende:
Ik vind het niet zo raar. Duitsland is een grote economie, kent een grote TV-markt en in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italie zitten in Duitsland de stadions over het algemeen wel vol. Duitsland heeft ook niet echt een hooligan-probleem, zoals Italie dat wel heeft.

De enige reden dat Duitse clubs in Europa niet echt meedoen is de strenge licentieeisen die in Duitsland worden gesteld. Dit in tegenstelling tot Spanje en Italie.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:19:02 #233
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71064299
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:57 schreef mcyodogg het volgende:
Misschien dat ik er overtheen gelezen heb(terwijl ie toch al een paar maanden oud is), maar volgens mij was deze nog niet voortbij gekomen

[ afbeelding ]

Opvallend: Bayerns commerciele succes en wedstrijdinkomen van Juventus. Bovendien moet je eens voorstellen als ze in Engeland de TV-deals per club gaan verkopen, kan goed zijn dat United op gelijke hoogte komt met Real.
Kijk HSV hoog staan, en dan zo gierig over Berg doen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71064407
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:19 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Kijk HSV hoog staan, en dan zo gierig over Berg doen. [ afbeelding ]
Duitse clubs voeren een degelijk financieel beleid en gaan geen 20 miljoen betalen voor een spits van FC Groningen.
pi_71064746
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo raar. Duitsland is een grote economie, kent een grote TV-markt en in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italie zitten in Duitsland de stadions over het algemeen wel vol. Duitsland heeft ook niet echt een hooligan-probleem, zoals Italie dat wel heeft.

De enige reden dat Duitse clubs in Europa niet echt meedoen is de strenge licentieeisen die in Duitsland worden gesteld. Dit in tegenstelling tot Spanje en Italie.
Zeker, het is goed te verklaren maar op de een of andere manier verbaast het me. Duitse clubs hebben blijkbaar toch een andere imago dan bijvoorbeeld Spaanse en Engelse. Maar dat gaat iets dieper, heeft denk ik te maken met de cultuur, nuchter en bescheidener. Een Duitser met Beckam of Ronaldo-gedrag is onvoorstelbaar.
pi_71065131
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:29 schreef taxhaven het volgende:

[..]

Zeker, het is goed te verklaren maar op de een of andere manier verbaast het me. Duitse clubs hebben blijkbaar toch een andere imago dan bijvoorbeeld Spaanse en Engelse. Maar dat gaat iets dieper, heeft denk ik te maken met de cultuur, nuchter en bescheidener. Een Duitser met Beckam of Ronaldo-gedrag is onvoorstelbaar.
Ze vallen minder op, maar dat komt vooral door de cultuur van Duitse degelijkheid. Zowel qua gedrag als qua (ik noem het even) begrotingsdiscipline. In Duitsland is het ook ondenkbaar dat clubs schulden hebben zoals de Italiaanse en Spaanse clubs en toch nog miljoenen uitgeven aan spelers.

Als men in heel Europa gelijke eisen zou stellen voor wat betreft de financiele huishouding, heeft Bayern in een klap heel wat terrein gewonnen op Italiaanse en Spaanse topclubs.
pi_71185705
quote:
ADO Den Haag gaat snijden in spelerspremies
ADO Den Haag gaat de spelers korten in premies. De residentieclub acht die maatregel noodzakelijk nu de sponsorinkomsten in crisistijden tegenvallen.

Eerder besloot Feyenoord reeds te snijden in de spelerspremies. "Feyenoord is ons met deze maatregel al voorgegaan en ik verwacht dat nog veel clubs zullen volgen", zegt technisch directeur André Wetzel tegen Voetbal International.

"Op de salarissen van spelers kun je niet korten en je mag ook niet zomaar aan hun auto's zitten. Als club kun je alleen snoeien op gebied van wedstrijdkosten of premies. Het gaat echt om een forse korting die wij willen doorvoeren."

Volgens Wetzel is het snijden in de premies noodzakelijk om de club financieel gezond te houden. "ADO is gezond, maar moet wel gezond blijven. We kunnen niet voorbijgaan aan de economische malaise. Zoals alle clubs hebben ook wij te maken met tegenvallende sponsorinkomsten. Als we nu niet ingrijpen, dan zitten we over een tijdje met de narigheid", aldus Wetzel.

Al een paar keer bijna op de fles, miljoeneninjecties van de overheid en van Kallen en nog steeds keer op keer te positief begroten. Blijft toch wel ongelooflijk dat het zomaar kan.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:05:53 #238
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71187901
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:01 schreef Blawh het volgende:

[..]

Al een paar keer bijna op de fles, miljoeneninjecties van de overheid en van Kallen en nog steeds keer op keer te positief begroten. Blijft toch wel ongelooflijk dat het zomaar kan.
Beter schrappen ze gewoon het dames elftal.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 27 juli 2009 @ 19:33:23 #239
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_71373837
quote:
Twente groeit verder

ENSCHEDE - FC Twente hoopt volgend seizoen in een stadion van 32.000 mensen te spelen. De club wil dan de verdere uitbouw van het stadion gerealiseerd hebben. De Enschedese club werkt het komende seizoen met een begroting van 32,7 miljoen euro. Dat betekent een stijging van drie miljoen euro ten opzichte van het afgelopen seizoen. ,,Dat komt mede door de explosieve groei van de catering", aldus voorzitter Joop Munsterman. Vorig jaar vormde de catering zeven procent van de begroting. Nu is dat twaalf procent.

Bron: TC Tubantia
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_71374086
Hoeveel schuld hebben ze nog aan de gemeente?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71374186
6 euro omzet per bezoeker ongeveer als je uitgaat van 20 thuiswedstrijden, zoveel is dat toch niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71374310
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel schuld hebben ze nog aan de gemeente?
quote:
In 2007 verstrekte Enschede een lening van 20 miljoen euro aan FC Twente. Eerdere leningen uit 1995 en 2003 gingen daar in op.
Schatting v/d aflossing, weet niet of de bedragen ongeveer kloppen.

Engelaar: (6 - 1 / 2) 2,5 miljoen
El Ahmadi: (5 - 1 / 2) 2 miljoen
Elia: (7 - 1 / 2) 3,5 miljoen
Wilkshire: (2,5 - 1/2) 0,75 miljoen
Braafheid: (2,5 - 1 / 2) 0,75 miljoen
Wielaert: (3,5 - 1 / 2) 1,25 miljoen

Nog een kleine 10 miljoen denk ik dan, waarvan een groot deel van weggestreept kan worden bij de eventuele transfer van Arnautovic.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:48:34 #243
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_71374371
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
6 euro omzet per bezoeker ongeveer als je uitgaat van 20 thuiswedstrijden, zoveel is dat toch niet?
denk dat ze van 17 wedstrijden uitgaan. dan kom je op 7,20
best aardig bedrag, 12 procent van de begroting is ook niet mis
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_71374541
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:48 schreef 9christensen het volgende:

[..]

denk dat ze van 17 wedstrijden uitgaan. dan kom je op 7,20
best aardig bedrag, 12 procent van de begroting is ook niet mis
Twente speelt dit jaar sws 2 Europese thuiswedstrijden, dat zijn er al 19
pi_71374576
Als NAC veel thuis wint zullen ze wel een hogere omzet halen, de rest van de ploegen zullen ongeveer wel op het zelfde niveau zitten
  maandag 27 juli 2009 @ 19:56:15 #246
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_71374639
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Twente speelt dit jaar sws 2 Europese thuiswedstrijden, dat zijn er al 19
denk niet dat ze die meenemen, aangezien je niet weet of die wedstrijden uitverkocht zijn
[b]Enschede![/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 juli 2009 @ 00:12:39 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_71382643
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:35 schreef Prosac het volgende:
Twente is eigenaar van het stadion en vraagt behoorlijke prijzen voor de business-seats. Ook de prijzen voor de gewone kaarten zijn hoger.
Een vriend van mij zit op een vergelijkbare plek in het Twente stadion als ik in de Euroborg, eigen qua zicht minder zelfs. (beide achter de goal, hij hoger en verder van het veld) Maar toch betaalt hij bijna 100 euro meer voor een seizoenskaart dan ik.
Maar vooral de uitbreiding van skyboxen en business-seats hebben bij Twente gezorgd voor die gigantische stijging van de begroting.

Groningen heeft die financiele boost niet gehad bij de overgang Oosterpark - Euroborg.
niet in de mate, maar toch wel fors:
quote:
Explosieve groei begroting FC Groningen

* DVHN | Gepubliceerd op 24 juli 2006, 20:33
* Laatst bijgewerkt op 24 juli 2006, 21:02

Groningen -

De begroting van FC Groningen is na een half jaar Euroborg explosief gegroeid. Ten opzichte van vorig seizoen werd een toename van meer dan twee miljoen euro geboekt, van 10,4 miljoen naar 12,5 miljoen. De groei is er gekomen door de sterke toename van inkomsten uit sponsoring en reclame.

Op de jaarlijkse persdag voorafgaand aan het nieuwe seizoen benadrukte algemeen directeur hans Nijland nog eens dat de doelstelling van de club gehandhaafd blijft: structureel behoren bij de beste negen van de eredivisie. Elk jaar wil Nijland normaal gesproken een stapje beter dan het vorige, maar na het zeer succesvolle seizoen 2005-2006 durfde hij dat nu niet te zeggen.

Trainer Ron Jans verblijdde de aanwezigen met liefst vijftien doelstellingen, waarin hij zowel op zijn ploeg, op de indivuduen, op de nieuwelingen als op de technische staf zelf inging.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_71473985
quote:
Aan de vooravond van de start van het seizoen onderzoekt Het Financieele Dagblad de financiële positie van de Eredivisieclubs.

Vorig jaar rond deze tijd presenteerde bijna alle 18 betaalde voetbalclubs in Nederland prachtige cijfers. De omzet steeg, de nettoschuld ging omlaag en de clubs gingen het seizoen in met een recordbegroting. Nog nooit stonden de clubs gezamelijk er financieel zo goed voor.

Hoe zit dat voor 2009? Traditiegetrouw bekijkt Het Financieele Dagblad naar de cijfers van de clubs aan het begin van het seizoen. Hebben de clubs last van de recessie, of kunnen ze dit jaar door slim aan- en -verkopen van spelers de broek ophouden?

Vrijdag in Het Financieele Dagblad: alle cijfers over alle clubs.
Wie koopt en vervolgens scant hem? Ik heb geen scanner dus
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:28:15 #249
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71480741
quote:
‘Willem II krijgt begroting verre van sluitend'

Willem II kampt volgens het Brabants Dagblad met financiële problemen. Volgens de krant heeft de Tilburgse club het college van burgemeester en wethouders om uitstel van betaling gevraagd aangaande een huurachterstand van 582.000 euro. Het dagblad baseert zich op vertrouwelijke informatie, die in handen is van het stadsbestuur. Willem II heeft naast de huurachterstand van ruim een half miljoen euro ook een begrotingstekort van vier miljoen euro. De club zou de begroting voor 2009/10 dan ook niet sluitend kunnen krijgen. Flinke bezuinigen lijken op komst.

In februari bevestigde algemeen directeur Frank Molkenboer al dat de club op een tekort afstevende van ‘minimaal 2,5 miljoen euro’. Dat kwam toen onder meer door lagere sponsorinkomsten en doordat de tv-gelden voor Willem II terugliepen. Door het tekort moest de club toentertijd gaan snijden in het spelersbudget.

Destijds technisch directeur Andries Jonker gaf aan dat er geen andere mogelijkheden bestonden om te bezuinigen. In februari werd aangegeven dat Willem II niet in acute geldnood verkeerde, omdat de club volgens Molkenboer over forse reserves zou beschikken. Hoe de situatie aangaande financiële reserves nu is, is onduidelijk.

Opmerkelijk genoeg vertelde Molkenboer woensdag tegen hetzelgde medium dat het
'een klein beetje ruimte' heeft gerealiseerd waardoor het mogelijk is om nog nieuwe spelers binnen te halen. Er zou intern wat geld gerealiseerd zijn. "We hebben er met het bestuur en het management voor gezorgd om dat voor elkaar te krijgen."
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71482555
4 miljoen, dat is toch haast onmogelijk? Grijp maar eens in KNVB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')