quote:Audi steekt 90 miljoen euro in Bayern München
MÜNCHEN - Audi heeft zich voor een bedrag van 90 miljoen euro verzekerd van 9 procent van de aandelen van Bayern München. De club uit Beieren sloot eerder al een soortgelijke deal met Adidas.
Audi blijft daarnaast tot 2019 sponsor van de werkgever van trainer Louis van Gaal, Mark van Bommel en Edson Braafheid.
Valt wel te begrijpen toch?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat soort deals zijn schering en inslag in heel Duitsland, daardoor krijgen buitenlandse bedrijven nooit een poot aan de grond in Duitsland en kunnen ze zelf de taart verdelen
Sorry meneer Drs. Ir. Ing. DiegoArmandoMaradona ik zal me verder niet meer met de discussie bemoeien.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet het niet over dingen hebben waar je geen verstand van hebt
Lijkt me goed voor je eigen geloofwaardigheidquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sorry meneer Drs. Ir. Ing. DiegoArmandoMaradona ik zal me verder niet meer met de discussie bemoeien.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klikkerdeklik om te downloadenquote:PSV heeft vandaag de jaarcijfers over 2008-2009 bekendgemaakt. Een PDF-bestand van het jaarverslag is vanaf nu op PSV.nl te downloaden. Ondanks de teleurstellende sportieve resultaten werd het seizoen 2008-2009 financieel met een positief resultaat na belastingen afgesloten van EUR 9,3 miljoen. Klik verder voor de link naar het PDF-bestand.
PDF-bestand te downloaden
De omzet bedroeg EUR 73,2 miljoen, welke lager was dan het voorgaande seizoen 2007-2008 (omzet EUR 97,5 miljoen). Dit werd veroorzaakt door de mindere resultaten in de UEFA Champions League en omdat in het seizoen 2007-2008 een éénmalige netto bate uit de verkoop van het parkeerterrein was verantwoord. Door het positieve resultaat na belastingen steeg het groepsvermogen van EUR 19,6 miljoen naar EUR 28,8 miljoen. De positieve kasstroom uit operationele activiteiten van EUR 26,8 miljoen werd onder andere aangewend voor investeringen in spelers (EUR 15,8 miljoen), investeringen in het Philips Stadion en op De Herdgang (EUR 7,6 miljoen) en voor de aflossing van langlopende schulden (EUR 9,3 miljoen). Per saldo werd het seizoen 2008-2009 afgesloten met een negatieve netto-kasstroom van EUR 2,6 miljoen.
Ik ben wel benieuwd hoe clubs zelf de spelers waarderen. Je hebt nu 1 grote post met de (geschatte) waarde van de spelers - maar ik kan me indenken dat bij het opstellen van dat jaarverslag intern spelers als Reis en Lazovic (ruim) te laag ingeschat zijn. Kan dus nog wel eens een meevaller opleveren als die goed verkocht kunnen worden in de toekomst.quote:
de spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld in de boeken. Dus dat is hun waarde. En er wordt natuurlijk op ze afgeschreven per contract jaar.quote:Op zondag 6 december 2009 15:54 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe clubs zelf de spelers waarderen. Je hebt nu 1 grote post met de (geschatte) waarde van de spelers - maar ik kan me indenken dat bij het opstellen van dat jaarverslag intern spelers als Reis en Lazovic (ruim) te laag ingeschat zijn. Kan dus nog wel eens een meevaller opleveren als die goed verkocht kunnen worden in de toekomst.
(aan de andere kant zijn spelers als Salcido, die ooit voor 10m weg kon, waarschijnlijk weer wat te hoog ingeschat natuurlijk)
PSV heeft nette cijfers. Behalve voor Lazovic en Koevermans hebben ze voor niemand de absolute hoofdprijs betaald.quote:Op zondag 6 december 2009 16:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld in de boeken. Dus dat is hun waarde. En er wordt natuurlijk op ze afgeschreven per contract jaar.
*kuch*quote:Op maandag 7 december 2009 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
PSV heeft nette cijfers. Behalve voor Lazovic en Koevermans hebben ze voor niemand de absolute hoofdprijs betaald.
In tegenstelling tot Ajax. Die schrijven flink af en hebben ondanks die flinke afschrijvingen nog steeds klotecijfers.
Nijland heeft een 5 jarig contract dus dat valt wel mee qua afschrijving. Want heel duur in tekengeld zal hij niet zijn geweest. En volgens mij viel de transfersom van Engelaar wel mee. En Simons is al bijna afgeschreven.quote:Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
*kuch*
Lazovic gaat nu misschien zijn geld nog terugverdienen als die naar de UK getransfereerd kan worden.
Nijland, Simons, Engelaar... daar gaat vast flink op afgeschreven worden.
Transfersom was bij beide 4 miljoen. Simons was 5, maar zal dan inderdaad bijna afgeschreven zijn.quote:Op maandag 7 december 2009 18:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nijland heeft een 5 jarig contract dus dat valt wel mee qua afschrijving. Want heel duur in tekengeld zal hij niet zijn geweest. En volgens mij viel de transfersom van Engelaar wel mee. En Simons is al bijna afgeschreven.
quote:Op maandag 7 december 2009 21:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
5 miljoen voor ongeveer 200 wedstrijden, das een topdeal
Nijland heeft nog een contract en is nog jong. Simons is al vrijwel afgeschreven (zowel boekhoudkundig als als voetballer) en Engelaar heeft nog een contract voor een aantal jaren.quote:Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
*kuch*
Lazovic gaat nu misschien zijn geld nog terugverdienen als die naar de UK getransfereerd kan worden.
Nijland, Simons, Engelaar... daar gaat vast flink op afgeschreven worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |