abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57431403
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:16 schreef bernarde het volgende:

[..]

Ja, daarom vind ik het ook wel belangrijk of dit gesprek echt over die hond gaat. Idd zou in dat geval Joran te afgrijselijk voor woorden zijn , maar het zou ook aantonen dat pa en ma VdS al lang voor de verdwijning van Natalee op de hoogte waren van de zieke geest van hun zoon en dan worden uitspraken in TV-interviews van de ouders "dat ze zich niet konden voorstellen dat Joran iemand kwaad zou kunnen doen" wel erg leugenachtig
ze hebben in de gesprekken over de choller. Als het gesprek over die hond ging hadden ze het waarschijnlijk over choller gehad, zonder lidwoorden ervoor.
Speurhond Spike hoort een lintje te krijgen in plaats van van fraude beschuldigd te worden.
pi_57433279
Zoals ik al een keer eerder heb geschreven, het gaat over een choller (papiaments voor zwervende junk).
JvdS heeft deze choller(weerloos toch!) vanaf een bruggetje het water ingegooid. (tijdens carnaval)
Dit gebeurde uiteraard een tijd vóór het gebeuren met Natalee en geeft m.i. al een beetje de geestesgesteldheid aan van deze jongen.
Om zo iets te kunnen doen moet je toch wel een beetje gewetenloos zijn.
En natúúrlijk had moeder van der S. al eerder grote problemen met haar zoon.
. Ze probeert dit enigzins te bagatelliseren door te zeggen dat ze alleen maar hulp heeft gezocht voor JvdS omdat hij zijn andere broertje dwars zat.
Wat dat betreft geef ik haar geen ongelijk want elke moeder vecht als een leeuw voor haar kind.
En je wil als moeder zijnde natuurlijk niet graag toegeven dat je een gedragsmoeilijke zoon hebt.
Ik vond het dan ook knap maar ook wel een beetje naïef van haar om toe te geven aan een miljoenenpubliek (Pauw en Witteman) dat ze had getwijfeld aan haar zoon.
Ik heb met beide moeders (Beth en moeder vdS) te doen : In beide gevallen ;het zal je kind maar zijn.
Overigens vind ik vader vdS altijd apart reageren, hij doet mij denken aan iemand die een aandoening heeft binnen het spectrum van autisme.
Maar ja, ik weet ook wel dat dit subjectief is en geen vaststaande feiten zijn.
En nog wat over het gedrag van JvdS.
Toen hij pas in Nederland was vloog hij naar Amerika om daar interviews te geven aan o.a. ABC.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom hij dat deed maar later viel bij mij pas het kwartje.
Hij had het geld (schijnen aardige bedragen te zijn) natuurlijk hard nodig voor zijn verslavingen ( joints en gokken).
In een reportage van Nova zie je de ouders van JvdS die hals over kop naar New York moesten vliegen voor hun zoontje. (Nog steeds te zien op you tube of Nova)
. Zij wilden eigenlijk niet en het was hun ook afgeraden door hun advocaat maar zij werden min of meer gedwongen door het eigenwijze gedrag van hun "lieve zoontje".
JvdS had mooi lak aan zijn ouders en de gevolgen die zijn gedragingen hadden (ze werden meteen aangeklaagd enz.)
pi_57433950
Er zijn twee dingen die mij opeens weer te binnen schoten.
Het gaat over Gerald Dompig en over
het programma Het zesde zintuig.
Over Gerald Dompig het volgende:
Ik heb laatst een interview (op tv of internet weet ik niet precies meer) met hem gezien waarin hij vertelde dat
de (speciaal getrainde) politiehonden aansloegen in de buurt van het huis van de familie vdS.
Maar het onderzoek werd vanaf het begin gefrusteerd doordat pa vdS op strategische punten zijn vriendjes in kon zetten ( lijkt op pokeren!).
Dus ook dit spoor is helaas nooit grondig onderzocht.

Het zesde zintuig
Volgens mij was het in het eerste programma van Het zesde zintuig dat Beau aan één van de kandidaten (het was een vrouw) vroeg of ze wist wat er met Natalee was gebeurd.
Zij vertelde dat Natalee niet meer leefde en dat ze iets om haar nek had gekregen en was gestikt.
Verder werd er niet meer op in gegaan.
Ik neem aan dat er helderzienden ingeschakeld zijn in deze onopgeloste zaak maar daar zullen justitie en politie
nooit wat over los laten, dat gebeurt altijd op de achtergrond.
Al vaker heb ik me afgevraagd of ze b.v. Rosemary Althea of Allison Dubois ingeschakeld hebben.
R.A. is een Engels medium maar werkt al jaren in Amerika en lost heel wat zaken op.
A.D. is één van de beste en bekendste mediums in Amerika en justitie heeft vaak succesvol gebruikgemaakt
van haar gave.
Zij is ook de vrouw die de inspiratiebron vormde voor de televisieserie Medium.
Als je het mij vraagt is zij ingeschakeld in deze zaak.
Maar wat natuurlijk jammer is dat als zij iets weet het spiritueel is en geen aards vaststaand feit.
pi_57433966
quote:
Op maandag 17 maart 2008 01:54 schreef bernarde het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat Joran iets met zijn hond heeft uitgespookt. Zijn hond heette namelijk Choller. (Zie elders op forum link naar zijn fotoboek).
En kijk eens hieronder wat er in de afluistergesprekken in de politie-auto wordt gezegd:

J zegt tegen D : --------------------------------" dan jullie shit vertellen over de choller "
-------------------------------------------------- ik heb jouw met dat shit van de choller geholpen vriend "
D zegt tegen J : --------------------------------" dat heb ik ook gezegd "
J zegt tegen D : --------------------------------" zo heb ik het niet gelezen,ik heb die verklaring ook gelezen"
S zegt tegen J : --------------------------------" dat van die choller was van mij "
S of D tegen J : --------------------------------" dat heb ik al eerder verteld "
-------------------------------------------------" dat heb ik ook in mijn eerste verklaring gezegd "
correctiein het proces-verbaal staat:
S zegt tegen J -------------------------------"dat van de chollers was van mij"

Over een hond (choller) staat niets in hun verklaring, ik denk eerder dat zij een meningsverschil hebben over het afzetten van Natalee bij de Holiday Inn, zij zou daar opgevangen zijn door een "bewaker".
In de verklaring van Deepak (30-05) staan hier uitroeptekens bij, deze verklaring heeft Joran waarschijnlijk gelezen.
Zie de verklaringen van Deepak en Satish 31-05 en de verklaring Joran 06-09.
Geen idee waarom ze choller of chollers zeggen, spreektaaltje?.

[ Bericht 3% gewijzigd door Confessions op 17-03-2008 19:21:39 ]
pi_57436358
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:55 schreef secunda het volgende:

[..]

ze hebben in de gesprekken over de choller. Als het gesprek over die hond ging hadden ze het waarschijnlijk over choller gehad, zonder lidwoorden ervoor.
Ja, dat van die lidwoorden komt me logisch over ... alleen .... die taaltjes die ze daar spreken ...bovendien: wij hadden vroeger thuis een hond die Tinus heette. Wij koeterwaalden daar tegen: Ochieieieiochieie daar is de Tinus weer" .... "wat is de Tinus toch braaf vandaag" ....... "wil de Tinus lekker eten?"
Dus ik zit wat dat betreft nog sterk in de twijfelaar.
pi_57438352
heeben we dan ergens in de verklaringen iets staan over een hond dan ?? van deepak/satisch of joran ik kan het niet vonden hoor, waarom spreken we niet allemmal dezelfde taal wel zo handig
pi_57438666
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:37 schreef bernarde het volgende:

[..]

Ja, dat van die lidwoorden komt me logisch over ... alleen .... die taaltjes die ze daar spreken ...bovendien: wij hadden vroeger thuis een hond die Tinus heette. Wij koeterwaalden daar tegen: Ochieieieiochieie daar is de Tinus weer" .... "wat is de Tinus toch braaf vandaag" ....... "wil de Tinus lekker eten?"
Dus ik zit wat dat betreft nog sterk in de twijfelaar.
Ik zie daarin geen twijfelaar, (het was een gesprek tussen die jongens in een auto over de choller) maar ja, daarover kun je van mening verschillen.

Er bestaat wel een bericht, een e-mail, waarin staat dat Joran zijn hond met zo'n paintball ding heeft doodgeschoten. Joran zou toen iemand anders daarvan de schuld hebben willen geven. Ik kan het bericht momenteel niet vinden maar het staat in een van de vorige hoofdstukken en is ook te vinden bij de Scared Monkeys.

Het kan natuurlijk ook dat dit bericht gewoon helemaal niet waar is en door iemand (Shango?) de wereld in is gestuurd om iets negatiefs over Joran te berichten in verband met geloofwaardigheid van de "Shango berichten".
Die Shango was al vanaf het begin berichten aan het rondsturen met allerlei verdachtmakingen tegen zoveel mogelijk verschillende mensen, zodat er constant dwaalsporen worden gecreëerd. Ook wel eens iets negatiefs over Joran er tussendoor, anders valt het teveel op.

Het is onzinnig te denken dat het hele eiland betrokken was bij de verdwijning van Natalee. De meeste mensen vinden het toch niet normaal hoor, dat er een meisje verdwijnt, dus zo groot zal die kring van mensen die meedoen aan de zogenaamde "cover up" niet zijn.
Speurhond Spike hoort een lintje te krijgen in plaats van van fraude beschuldigd te worden.
pi_57439883
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:32 schreef secunda het volgende:

[..]

Ik zie daarin geen twijfelaar, (het was een gesprek tussen die jongens in een auto over de choller) maar ja, daarover kun je van mening verschillen.
J zegt tegen D : --------------------------------" dan jullie shit vertellen over de choller "
-------------------------------------------------- ik heb jouw met dat shit van de choller geholpen vriend "
D zegt tegen J : --------------------------------" dat heb ik ook gezegd "
J zegt tegen D : --------------------------------" zo heb ik het niet gelezen,ik heb die verklaring ook gelezen"

In het zelfde gesprek staat dus ook dat Joran dat zo niet in de verklaring heeft gelezen.
Nogmaals in die verklaringen staat niets over een hond, dus met zwerver of junk zullen zij wat of iemand anders bedoelen.
pi_57440071
Uit andere stukken blijkt dat zij tijdens carnaval een opdringerige choller (=zwerver) van een brug in het water hebben geduwd. Het is overigens niet duidelijk of Joran of Deepak de choller heeft geduwd. Bovenstaand verhaal doet vermoeden dat Deepak werd lastiggevallen door de choller en dat Joran hem een duw heeft gegeven.
--
pi_57441374
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:30 schreef mrBhimself het volgende:
Uit andere stukken blijkt dat zij tijdens carnaval een opdringerige choller (=zwerver) van een brug in het water hebben geduwd. Het is overigens niet duidelijk of Joran of Deepak de choller heeft geduwd. Bovenstaand verhaal doet vermoeden dat Deepak werd lastiggevallen door de choller en dat Joran hem een duw heeft gegeven.
Dat moet dan ongeveer 4 maanden voor dit gesprek hebben plaats gevonden.
Was daar een proces-verbaal van opgemaakt?, want Joran zegt " zo heb ik het niet gelezen,ik heb die verklaring ook gelezen"
In het proces-verbaal van het gesprek tussen Joran, Deepak en Satish staan er vraagtekens bij dit stukje, de politie begreep hier dus ook niets van.
Van dat lezen weten we dus dat Joran inzage heeft gehad in de verklaringen rond Natalee's verdwijning. Lijkt mij sterk dat Joran alle verbalen van de politie mag lezen.
pi_57442370
Nog een aardig stukje d.d. jan. 2006, ik vraag me af of dit onderzoek ooit komt.

Oduber wil onderzoek naar ‘fouten’ in Holloway-zaak

ORANJESTAD — Minister-president Nelson Oduber (MEP) wil dat er na afloop van de zaak-Holloway een diepgaand onderzoek komt naar het verloop van het onderzoek naar de vermiste Amerikaanse, en dan met name naar de beginfase. Juist hier zijn volgens de premier ‘waarschijnlijk fouten gemaakt’. “Ik heb al over dit onderzoek gesproken met de president van het Hof, Louis de Lannooy, en met oud-rechter Bob Wit.”

Het onderzoek moet volgens Oduber uitwijzen of er zaken fout zijn gegaan om er lering uit te trekken. Dit zegt de premier mede naar aanleiding van het Amigoe-commentaar ‘Genoeg’ gisteren. “We moeten uitzoeken welke fouten zijn gemaakt en hoe deze in de toekomst kunnen worden voorkomen. We moeten tot vaste afspraken komen tussen Openbaar Ministerie (OM) en politie over hoe een onderzoek wordt gedaan, en we moeten tot afspraken komen hoe er in dit soort gevallen met de pers wordt omgegaan; zowel de lokale als de internationale media.”

De premier vindt sowieso dat er veel te veel gepraat wordt over de zaak, en te weinig met één mond.”Mensen van het OM hebben dingen gezegd, mensen van de politie, iedereen zegt van alles. Dat geeft een heel onduidelijk beeld naar de Amerikanen.”

Oduber bestrijdt dat hijzelf onlangs een groep heeft benaderd om te komen zoeken op Aruba. “Ik ben de kwestie meer dan zat. Ik praat niet met mensen over deze zaak, niet met de procureur-generaal, niet met het OM. In het begin heb ik veel met de Amerikaanse federale politie FBI gepraat, maar nu ook niet meer.

Het OM en de Arubaanse politie voeren het onderzoek uit en zij moeten proberen het tot een goed einde te brengen. Ik denk dat wij op Aruba zelf het onderzoek goed uit kunnen voeren, maar als het OM of de politie vindt dat er hulp van buitenaf moet komen, dan kan dat. Ik ga daar niet over.
pi_57442942
Graag een reactie op de choller, Gerald Dompig en Het zesde zintuig.
pi_57443376
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:22 schreef Confessions het volgende:

Van dat lezen weten we dus dat Joran inzage heeft gehad in de verklaringen rond Natalee's verdwijning. Lijkt mij sterk dat Joran alle verbalen van de politie mag lezen.
De enige documenten die Joran mag lezen zijn de verklaringen die hij zelf heeft afgelegd. Ik kan mij niet voorstellen dat de rechercheurs verklaringen van anderen integraal laten lezen. Wat wel (veel) voorkomt is dat een verdachte wordt geconfronteerd met uitspraken van een mede verdachte of getuige en dat om kracht bij te zetten een deel van die verklaring wordt getoond. In dat kader is het niet ondenkbeeldig dat het verhoorkoppel wat Joran heeft verhoord een stuk van een verklaring van een van de Kalpoes heeft laten lezen. Gebeurt dagelijks.
--
pi_57445536
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:22 schreef Confessions het volgende:

[..]

Dat moet dan ongeveer 4 maanden voor dit gesprek hebben plaats gevonden.
Was daar een proces-verbaal van opgemaakt?, want Joran zegt " zo heb ik het niet gelezen,ik heb die verklaring ook gelezen"
In het proces-verbaal van het gesprek tussen Joran, Deepak en Satish staan er vraagtekens bij dit stukje, de politie begreep hier dus ook niets van.
Het was Satish die werd lastig gevallen door de zwerver. Joran heeft de zwerver geduwd. De zwerver heeft aangifte bij de politie gedaan, dus dit was bij de politie al bekend. De zaak is verder niet aangehouden. Het geval met de zwerver was dus afgedaan, het zou onlogisch zijn alsze daar in de auto nog verder over zouden moeten bakkeleien. In Jorans foto-album staat een foto van zijn hond Choller, die door een "ongeluk"om het leven is gekomen.
pi_57446085
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 02:04 schreef bernarde het volgende:

[..]

Het was Satish die werd lastig gevallen door de zwerver. Joran heeft de zwerver geduwd. De zwerver heeft aangifte bij de politie gedaan, dus dit was bij de politie al bekend. De zaak is verder niet aangehouden. Het geval met de zwerver was dus afgedaan, het zou onlogisch zijn alsze daar in de auto nog verder over zouden moeten bakkeleien. In Jorans foto-album staat een foto van zijn hond Choller, die door een "ongeluk"om het leven is gekomen.
welk sterrebeeld hebben de jongens , zo na te gaan

maar sommige "vrouwen" kunnen ook zo "zeiken"over dingen die allang zijn afgedaan

wat ik hiermee wil zeggen wat is dat nu voor argument ? , joran herinnert de broers eraan dat hij geholpen heeft met de zwever, en dat een beetje medewerking ook in deze zaak gewenst is, hij is boos omdat z'n vader vast zit, en wil de broers die volgens hem de oorzaak van zijn even laten weten dat je vrienden helpt , anders weet joran ook nog wel wat. gewoon een gevalleke wederdienst lees ik in de choller hoor.
pi_57446093
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:56 schreef Confessions het volgende:
Nog een aardig stukje d.d. jan. 2006, ik vraag me af of dit onderzoek ooit komt.

Oduber wil onderzoek naar ‘fouten’ in Holloway-zaak

ORANJESTAD — Minister-president Nelson Oduber (MEP) wil dat er na afloop van de zaak-Holloway een diepgaand onderzoek komt naar het verloop van het onderzoek naar de vermiste Amerikaanse, en dan met name naar de beginfase. Juist hier zijn volgens de premier ‘waarschijnlijk fouten gemaakt’. “Ik heb al over dit onderzoek gesproken met de president van het Hof, Louis de Lannooy, en met oud-rechter Bob Wit.”

Het onderzoek moet volgens Oduber uitwijzen of er zaken fout zijn gegaan om er lering uit te trekken. Dit zegt de premier mede naar aanleiding van het Amigoe-commentaar ‘Genoeg’ gisteren. “We moeten uitzoeken welke fouten zijn gemaakt en hoe deze in de toekomst kunnen worden voorkomen. We moeten tot vaste afspraken komen tussen Openbaar Ministerie (OM) en politie over hoe een onderzoek wordt gedaan, en we moeten tot afspraken komen hoe er in dit soort gevallen met de pers wordt omgegaan; zowel de lokale als de internationale media.”

De premier vindt sowieso dat er veel te veel gepraat wordt over de zaak, en te weinig met één mond.”Mensen van het OM hebben dingen gezegd, mensen van de politie, iedereen zegt van alles. Dat geeft een heel onduidelijk beeld naar de Amerikanen.”

Oduber bestrijdt dat hijzelf onlangs een groep heeft benaderd om te komen zoeken op Aruba. “Ik ben de kwestie meer dan zat. Ik praat niet met mensen over deze zaak, niet met de procureur-generaal, niet met het OM. In het begin heb ik veel met de Amerikaanse federale politie FBI gepraat, maar nu ook niet meer.

Het OM en de Arubaanse politie voeren het onderzoek uit en zij moeten proberen het tot een goed einde te brengen. Ik denk dat wij op Aruba zelf het onderzoek goed uit kunnen voeren, maar als het OM of de politie vindt dat er hulp van buitenaf moet komen, dan kan dat. Ik ga daar niet over.
geval politiek !!!, in de politiek gaat men over lijken !! , als er maar rust in de tent is , vandaar natuurlijk een onderzoek , de conclusie van z'n onderzoek zijn nu al bekend
pi_57446145
redelijk zooitje op Aruba inmiddels:

http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_40685.php
quote:
Hendrik Croes in cel na aanrijden agent
17 Maart, 2008, 17:37 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — Advocaat en oud-minister van Justitie Hendrik Croes is vanmorgen vroeg in verzekering gesteld nadat hij zondagmiddag een politieagent zou hebben aangereden en daarna zijn doorgereden. De situatie escaleerde gisteren toen politievakbond SPA haar leden opriep om de ‘boel plat te leggen’ als Croes niet werd aangehouden. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft iedereen, en met name de partijen in het arbeidsconflict tussen overheid en ambtenarenbonden, opgeroepen om ‘het hoofd koel te houden’.

Het incident gebeurde omstreeks drie uur op de rotonde van Paradera. Op dat moment passeerde de lange stoet auto’s die meededen aan het protest van de ambtenarenbonden tegen de regering. In totaal deden 120 auto’s met stakende ambtenaren aan de stoet mee die werd begeleid door twee politiewagens. Een van de agenten, Edgar Maduro, begon het verkeer op de rotonde te regelen. Naar eigen zeggen zag hij op een gegeven moment een grijze auto op zich afkomen. Toen hij het stopteken gaf, weigerde de chauffeur daaraan gehoor te geven. “Ik werd door de auto geschept en om niet te vallen, opende ik de deur van de auto om me daaraan vast te houden. De auto reed gewoon door.” De agent liep diverse kneuzingen op, onder meer aan zijn enkel, knie en ribben. Hij is door collega’s naar het ziekenhuis gebracht, waar hij na behandeling aanvankelijk weer naar huis keerde. Later die dag werd hij alsnog opgenomen in het ziekenhuis.

Maduro had zelf niet door dat de automobilist Hendrik Croes betrof, maar de omstanders wel. Ook de media kregen al snel lucht van de zaak en een aantal zenders bracht de aanrijding direct in verband met de ambtenarenstaking, als een poging van de regering om de staking te breken. Toen Croes deze, volgens hem, ‘sensationele berichten hoorde waarin ik zelf beschuldig werd van poging tot moord’, belde hij omstreeks half vijf zelf hoofdofficier Hans Mos op om een verklaring af te leggen. De advocaat, die het Land verdedigt in het kort geding tegen de stakende ambtenaren, bevond zich op dat moment op de luchthaven. Hij stond op het punt om op vakantie te gaan. Commissaris Dolfi Richardson en hulpofficier Robert Candelaria gingen vervolgens naar het vliegveld om de verklaring van Croes vast te leggen. De advocaat besloot vervolgens om niet meer af te reizen.

Een grote groep agenten bleek echter niet tevreden met het ‘uitblijven van een aanhouding’ van Croes. Miguel Maduro van vakbond SPA riep de leden en andere sympathiserende agenten op tot een spoedvergadering bij het clubhuis Pova. “De wet moet voor iedereen gelden. Iemand die een persoon aanrijdt en doorrijdt, wordt normaal meteen aangehouden. Het gaat om een poging tot ernstige mishandeling, zelfs poging tot doodslag. Ik heb de korpschef gemeld dat als Hendrik niet wordt aangehouden, wij de boel plat leggen.” Korpschef Peter de Witte was hiervan duidelijk niet gecharmeerd en heeft Maduro hier later ook op aangesproken. “De politie moet objectief en transparant te werk gaan en het OM zelfstandig de beslissing te laten nemen.” Om de objectiviteit te garanderen, heeft hij het OM daarom geadviseerd om de zaak in handen van de Landsrecherche te geven. Dat is gebeurd en Croes is afgelopen nacht door de Landsrecherche opgehaald voor verhoor. Op basis hiervan en de verklaringen van getuigen heeft hoofdofficier Mos besloten om Croes te laten opsluiten. Omstreeks vijf uur vanochtend is de advocaat naar het KIA overgebracht. Croes moet daar ten minste 48 uur blijven, daarna beslist het OM of het een verzoek tot verlenging gaat indienen bij de rechter-commissaris. De zoon van Croes, Edward Croes, heeft inmiddels laten weten dat de familie een kort geding voorbereidt om Hendrik op vrije voeten te krijgen.

Voor zijn aanhouding liet Croes in een emotionele verklaring op tv-zender TeleAruba weten dat deze ‘zaak niet om te lachen, maar om te huilen is’.

Hij ontkent iemand te hebben aangereden. “Ik was de derde auto wachtende om de rotonde op te gaan toen iemand, ik meen in een poloshirt en lange broek, het verkeer ging leiden. Ik gaf aan dat ik richting Tanki Leendert en deed mijn best om om deze persoon heen te rijden.” Croes begrijpt ook niet hoe hij de agent heeft kunnen aanrijden. “Ik reed stapvoets. Ik wist ook absoluut niet dat het om een agent ging. Hij heeft zich niet geïdentificeerd.” Volgens korpschef De Witte was Maduro inderdaad niet in uniform, maar had hij wel een badge op zijn borst.

Croes was verder niet te spreken over de ‘zeer sensationele berichtgeving’ door bepaalde media. Ook refereerde hij aan een recent incident waar AVP-leider Mike Eman hem uitschold vanwege zijn rol in het corruptieschandaal Fondo Desaroyo Nobo. “Ik begrijp niet waarom dit allemaal op deze manier moet gebeuren.”

Feiten

Hoofdofficier Mos benadrukte gisternacht dat het incident met Hendrik Croes niet op één hoop moet worden gegooid met het arbeidsconflict tussen de regering en ambtenaren. “Het is een heel vervelende samenloop van omstandigheden. Ik doe daarom een dringende oproep om iedereen allemaal het hoofd koel te houden en niet te verliezen, anders wordt het desastreus voor Aruba.” Ook benadrukte hij dat het OM ook niet over arbeidsconflict gaat. Verder hekelde hij de houding van de politiebond. “Ik vind dat het niet aangaat dat politiebonden op straat gaan staan en zeggen als deze man niet wordt aangehouden, dan ga ik staken. Dat vind ik uitermate slechte aangelegenheid, dat politiemensen dit zeggen. De enige die een beslissing kan nemen om iemand aan te houden, is het OM.”

Croes is volgens hem aangehouden op basis van feiten en ‘niet op basis van telefoontjes en geruchten en stukjes van verklaringen’. Het ging gisternacht om vier verklaringen. “Meer mensen zeggen op tv en radio dat ze wat gezien hebben”, zegt Mos. “Wij roepen degenen op die wat gezien hebben zich te melden bij de Landsrecherche. Ik wil dat die mensen op basis van hun identiteit en naar waarheid verklaren. Daar is het onderzoek mee gebaat en niet met flauwe verhalen van: ik durf geen verklaring af te leggen. Nee, als je iets gezien hebt, kom het nader verklaren en zeg wat er gebeurd is dan kunnen wij een beslissing nemen.”
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_40685.php

Hendrik Croes is oud-minister van Justitie en broer van de huidige minister van Justitie.
op Aruba is op dit moment een staking aan de gang waaronder bij de politie.
Hendrik Croes is landsadvocaat namens de regering die een rechtzaak is begonnen tegen de deze staking.
en Hendrik Croes ging na de aanrijding waarna hij dus doorreed naar het vliegveld voor een vakantie???
juist nu die rechtzaak tegen de staking aan de gang is?

interessante test voor de scheiding der machten, kijken hoe Rudy Croes z'n broer uit de cel gaat proberen te krijgen...

vorige week zei Hans Mos nog dat hij blij was dat zijn zaak (en het hoger beroep) tegen de vorige ministers uit de vorige AVP-regering niet gebeurde onder druk van Rudy Croes, geen 'politieke vervolging'...

http://www.volkskrant.nl/(...)t_om_aanrijden_agent
http://www.telegraaf.nl/b(...)inister_Aruba__.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 18-03-2008 07:10:46 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57446158
nu we toch even met de tapes van 29/06/2005 bezig zijn :

hier een overweging over joran , en wat jullie hiervan denken

op een gegeven moment praten/gillen ze over dat ze het meisje wel mogen vinden.

deepak zegt dat .. ik hoop dat ze dat meisje vinden, dan zal ik lachen ofzo, weet niet meer of satisch ook zoiest zegt . MAAR joran zegt iets opmerkelijks : HIJ KAN PAS LACHEN als ze het meisje LEVEND vinden !!!

vraag : is joran dan niet blij als ze dat meisje DOOD vinden ?? , dan valt voor hem nog niets te lachen, omdat dan de schuldige bekend wordt ??

2) weet joran hier dat natalee allang dood is ???
pi_57446215
Niet te hopen voor hem maar waarschijnlijk weet hij het wel.
Heb nog eens even de 5 deeltjes van de 2 Amerikaanse mediums bekeken en wat
mij opvalt is dat het aardig overeenkomt met wat het Nederlandse medium in Het zesde zintuig
tegen Beau vertelt.
Je hoeft natuurlijk niet in het bovennatuurlijke te geloven maar opvallend is het wel.
pi_57446248
Gewoon even een weetje.
Vandaag is het Arubadag een feestdag voor de Arubanen.
Ik hoop voor het eiland dat deze zaak eindelijk eens wordt opgelost!
pi_57446272
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:13 schreef CCtje het volgende:
Er zijn twee dingen die mij opeens weer te binnen schoten.
Het gaat over Gerald Dompig en over
het programma Het zesde zintuig.
Over Gerald Dompig het volgende:
Ik heb laatst een interview (op tv of internet weet ik niet precies meer) met hem gezien waarin hij vertelde dat
de (speciaal getrainde) politiehonden aansloegen in de buurt van het huis van de familie vdS.
Maar het onderzoek werd vanaf het begin gefrusteerd doordat pa vdS op strategische punten zijn vriendjes in kon zetten ( lijkt op pokeren!).
Dus ook dit spoor is helaas nooit grondig onderzocht.

Het zesde zintuig
Volgens mij was het in het eerste programma van Het zesde zintuig dat Beau aan één van de kandidaten (het was een vrouw) vroeg of ze wist wat er met Natalee was gebeurd.
Zij vertelde dat Natalee niet meer leefde en dat ze iets om haar nek had gekregen en was gestikt.
Verder werd er niet meer op in gegaan.
Ik neem aan dat er helderzienden ingeschakeld zijn in deze onopgeloste zaak maar daar zullen justitie en politie
nooit wat over los laten, dat gebeurt altijd op de achtergrond.
Al vaker heb ik me afgevraagd of ze b.v. Rosemary Althea of Allison Dubois ingeschakeld hebben.
R.A. is een Engels medium maar werkt al jaren in Amerika en lost heel wat zaken op.
A.D. is één van de beste en bekendste mediums in Amerika en justitie heeft vaak succesvol gebruikgemaakt
van haar gave.
Zij is ook de vrouw die de inspiratiebron vormde voor de televisieserie Medium.
Als je het mij vraagt is zij ingeschakeld in deze zaak.
Maar wat natuurlijk jammer is dat als zij iets weet het spiritueel is en geen aards vaststaand feit.
DUBOIS: Well, in this case, you have the right suspects. They‘re completely guilty. The things that I would find important to be looking at, if I were working this case, would be, for instance, that these three boys have done this to other girls before that were visiting Aruba as tourists. It just hasn‘t escalated to murder, but I would look at the pattern that was set down by their past victims.

COSBY: Now, Allison, you said that these guys are completely guilty.

DUBOIS: Yes.

COSBY: You know, they haven‘t been convicted.

DUBOIS: Sure.

COSBY: Why do you say that?

DUBOIS: Well, fortunately, I can head tap people. That‘s what they use me to do for jury selection for the prosecution and to head tap people who commit murders. So I know that, just by looking at their picture, whether or not they committed the crime.

I can also tell you that Jordan Van Der Sloot‘s father knows a lot more than he‘s saying and, in my mind, is almost as guilty as they are, because he has helped to cover up this crime.

COSBY: Now, what is head tap? And what role, also, did Joran‘s father play, in your mind?

DUBOIS: Head tapping is when I basically can see through the eyes of the person who committed the crime. And I do understand Mr. Holloway‘s concern in religion. And I always say, if you‘re going to bring somebody in that does what I do to make sure you bring someone in that‘s valid, that has a track record, ethically, and that‘s able to bring in specific details of a crime.

I don‘t think they should work necessarily with the parents of the victim, but the law enforcement involved, which makes it difficult in this case because it‘s a foreign government that‘s being dealt with, which makes it even more difficult.

COSBY: Now, Allison, you know, the big question everyone is wondering, is Natalee dead or alive? What‘s her state?

DUBOIS: Well, and with all due respect to the parents, and I hope I say this with sensitivity, she was not sold on the black market. She has passed. And I think, right now, we‘re just working to maybe find a little justice for her.

I‘m all for the boycott, because any pressure that you put on the government is going to be good in getting something out of them other than what they‘ve offered up.

COSBY: And real quick, I don‘t know if you can foresee the future, but will we see closure to this case, real quick?

DUBOIS: I actually do think one of the boys will turn on the other boys and offer up something that will lead to a resolve of the case. I always did see them near the water with her. So my concern is that Van Der Sloot knew exactly where to put her, water-wise, where the decomposition or the elements in the water would make it so that she would not be found.

Watch 'Rita Cosby Live & Direct' each night at 9 p.m. ET on MSNBC.
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_57446759
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 07:23 schreef CCtje het volgende:
Niet te hopen voor hem maar waarschijnlijk weet hij het wel.
Heb nog eens even de 5 deeltjes van de 2 Amerikaanse mediums bekeken en wat
mij opvalt is dat het aardig overeenkomt met wat het Nederlandse medium in Het zesde zintuig
tegen Beau vertelt.
Je hoeft natuurlijk niet in het bovennatuurlijke te geloven maar opvallend is het wel.
beetje achterdochtig hoor , maar zou de ene niet de show van de andere gezien hebben

net als deepak en satisch en joran hun verklaringen van elkaar weten op 31/05/2005
pi_57449429
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:35 schreef mrBhimself het volgende:

[..]

De enige documenten die Joran mag lezen zijn de verklaringen die hij zelf heeft afgelegd. Ik kan mij niet voorstellen dat de rechercheurs verklaringen van anderen integraal laten lezen. Wat wel (veel) voorkomt is dat een verdachte wordt geconfronteerd met uitspraken van een mede verdachte of getuige en dat om kracht bij te zetten een deel van die verklaring wordt getoond. In dat kader is het niet ondenkbeeldig dat het verhoorkoppel wat Joran heeft verhoord een stuk van een verklaring van een van de Kalpoes heeft laten lezen. Gebeurt dagelijks.
Het is een mogelijkheid dat door de connecties van papa van der Sloot het een en ander qua verhoor / verklaringen / onderzoek niet zo officieel verlopen is zoals het normaal gesproken gegaan zou zijn. Wat je soms leest hierover gaat soms wel erg ver maar het is zeker niet iets dat je uit kunt sluiten....
pi_57450828
Hallo observer777
Interessant dit interview.
Als ik het goed heb heeft dit interview dus al een paar jaar geleden plaatsgevonden.
Alleen jammer dat ze dat over de boycot zegt, daar had ze zich in mijn ogen niet mee moeten bemoeien.
Ongelofelijk jammer dat justitie op Aruba niet met haar samenwerkt, maar ja, je weet natuurlijk niet wat zich achter de schermen afspeelt.
Wat mij verbaast is dat Allison ziet dat de jongens er alle drie bij betrokken zijn.
En dat ze al langer bezig waren om meisjes te drogeren.
Die geruchten zouden dan dus ook waar zijn.
Maar degene die het laatste bij haar was is JvdS en pa vdS heeft voor de cover up gezorgd.
Dit kan dus zijn aparte gedrag verklaren.
Dus dan zou de "bekentenis" van JvdS toch waar zijn en dat van de hogere machten klopt dan dus ook.
Patrick zou dan ook gelijk hebben dat JvdS opgelucht was dat hij er eindelijk een keer over gesproken
had.
Justitie weet waarschijnlijk wel in grote lijnen wat er is gebeurd maar moet dit natuurlijk wel
wettelijk kunnen bewijzen.
Plus dat er natuurlijk grove fouten gemaakt zijn ,eigenlijk al vanaf het begin.
Ik hoop ook dat Allison gelijk heeft dat het eindelijk een keer opgelost wordt.
pi_57451814
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:22 schreef dcfv het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid dat door de connecties van papa van der Sloot het een en ander qua verhoor / verklaringen / onderzoek niet zo officieel verlopen is zoals het normaal gesproken gegaan zou zijn. Wat je soms leest hierover gaat soms wel erg ver maar het is zeker niet iets dat je uit kunt sluiten....
Uit de uitspraak van Joran in de autogesprekken blijkt ook dat Joran de verklaringen van Deepak en Satish van 31-05 gelezen heeft, Hij zegt "ik heb die verklaring ook gelezen".
Omdat de verklaringen over de bewaker van de Holiday Inn nogal verschillen onstaat hier volgens mij in de auto heibel over.
In de verklaring van Deepak, 31-05, staat "Joran vertelde mij ook dat de bewaker het meisje had overgenomen", terwijl in de verklaring van Joran, 09-06, staat "Deepak en Satish zeiden tegen mij dat de bewaker richting Natalee liep".
Hier is dus duidelijk wat mis gegaan tussen hun, dit was waarschijnlijk niet afgesproken daarom onstond hier een discussie over in de auto.
Begrijp alleen niet waarom ze de bewaker op dat moment choller zouden noemen, niet alles wat ze uitkramen is altijd even begrijpelijk. Zoals reeds eerder gezegd de politie begreep dit stukje ook al niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')