abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2008 @ 21:44:51 #151
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57440413
Theo en thaleia, twee handen op één buik. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_57440425
Nu ja, vergeleken bij dat alles vallen cabrio's nog best mee
  maandag 17 maart 2008 @ 21:49:21 #153
11923 I.R.Baboon
pi_57440529
Nou ja, eigenlijk heb ik een hekel aan autorijden. Maar als het dan toch moet dan graag in een lentezon terwijl je weet dat het in Nederland een week non stop regent.
pi_57446313
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:08 schreef k_man het volgende:

[..]

En dat van een filosofiestudent.
Jij lijkt te denken dat filosofie zweverig is. Alleen mijn opa moet ik steeds weer uitleggen dat dat niet klopt.
pi_57446781
Als je nou psychologie was gaan studeren had je misschien een beter idee van wat ik denk.
pi_57453726
Zullen we 't maar weer over seks hebben, dan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_57455561
vertel het ons maar, DD.
pi_57459106
Gatver, vandaag had ik een begrafenis van een leerling. Huilende jongens van zestien en zelfs dat walgelijke nummer van Racoon vond ik ineens toch erg ontroerend.

Ja, laten we het over Seks hebben. Ter compensatie. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_57459575
Sterke mane. Lijkt me erg moeilijk. .

Ik heb niet zoveel over seks te vertellen, eigenlijk.
pi_57459742
Je moet er eigenlijk ook niet teveel over praten. Ik zal in deze context maar niet Wittgenstein gaan citeren, dat vindt Pope vast onverantwoord. .

Het doet me overigens terugdenken aan toen ik een jaar of twintig was en ik een stel kende dat het in de kroeg altijd wilde hebben over wat zij samen allemaal wel/niet uitspookten. En dan gingen ze verwachtingsvol naar mij en mijn vriend kijken in de hoop dat wij eea ook uit de doeken zouden doen. Vréselijk.
pi_57460171
Ik heb wel enkele vriendinnen met wie ik praat over technieken, standjes, ideale penisafmetingen en dergelijke. Seks is gewoon geen taboe voor mij, ik vind het heerlijk, praat er gemakkelijk over en het is een belangrijk onderdeel van m'n leven (nee, niet hét belangrijkste). En in een relatie vind ik het zéker belangrijk om over te praten.

Ik doe er gewoon niet zo moeilijk over... en wie iets vraagt krijgt antwoord.
pi_57460370
Ik wil het vaak van andere mensen helemaal niet weten, en ga er daarom vanuit dat zij dat bij mij precies zo hebben. Binnen de relatie is iets anders inderdaad.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:12:03 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57460511
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:06 schreef thaleia het volgende:
Ik wil het vaak van andere mensen helemaal niet weten, en ga er daarom vanuit dat zij dat bij mij precies zo hebben. Binnen de relatie is iets anders inderdaad.
Ik heb er ook geen behoefte aan om dergelijke intimiteiten met anderen te delen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:26:49 #164
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_57460872
EL JAMMOS IS GROOT,
EL JAMMOS IS MACHTIG,
EL JAMMOS HEEFT EEN LUL,
VAN ÉÉN METER TACHTIG.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_57461019
Het is wat mij betreft geen kwestie van taboe, moeilijk doen of zoiets. Het is wel intiem, persoonlijk, iets van jezelf en van je geliefde. Het mooie vind ik nu juist dat het zo gevoelsmatig is, door er met veel mensen over te praten maak je het plat, ga je het rationaliseren, wordt het technisch en daarmee oninteressant (voor mij).
pi_57461038
Wat een GELUL, jammieboy.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:40:10 #167
11923 I.R.Baboon
pi_57461198
Ik heb vandaag voor het eerst gewielrend, en dat beviel me heel goed, maar aangezien je daar impotent van schijnt te worden kan ik helaas niet meepraten met jullie.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:40:29 #168
11923 I.R.Baboon
pi_57461210
M'n lichaam wordt overigens wel al afgetrainder, dus zonde is het wel...
pi_57461404
Zeg IR, denk je dat wij erop zitten te wachten dat je dergelijke intimiteiten met ons deelt?
pi_57461596
* leest met rode oortjes mee *
pi_57462412
Genoeg frivoliteiten voor vanavond. Ik ga in bed liggen. Netjes slapen en morgen gezond weer op.
pi_57462831
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:32 schreef mane het volgende:
Het is wat mij betreft geen kwestie van taboe, moeilijk doen of zoiets. Het is wel intiem, persoonlijk, iets van jezelf en van je geliefde. Het mooie vind ik nu juist dat het zo gevoelsmatig is, door er met veel mensen over te praten maak je het plat, ga je het rationaliseren, wordt het technisch en daarmee oninteressant (voor mij).
Hear, hear. Ik vind het echt vreselijk als mensen er eens even heel verlicht over gaan zitten klessebessen en je opgetrokken wenkbrauw wegwuiven met een "maar daar zijn wij heel open in hoor".
pi_57463160
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:25 schreef mane het volgende:
Genoeg frivoliteiten voor vanavond. Ik ga in bed liggen. Netjes slapen en morgen gezond weer op.
Handjes boven de dekens hè?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:42:52 #174
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_57464440
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
...ideale penisafmetingen
--

...en wie iets vraagt krijgt antwoord.
Bestaan die, en, zo ja, wat zijn dan die afmetingen?
...dass wir fliegen.
pi_57464541
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:42 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Bestaan die, en, zo ja, wat zijn dan die afmetingen?
Jij weet hoe slecht ik ben in het schatten van lengtes (en tijd, en diepte, en wat dan ook), en een centimeter heb ik nooit ergens bij gehouden, dus ik zou het je alleen kunnen vertellen door vergelijkingen te maken tussen m'n bedpartners.

En wat ik de ideale maat vind is dat voor een ander waarschijnlijk helemaal niet hoor.
pi_57464650
Onzekerheidje DO?!?

Ik heb voor het eerst in drie maanden weer een beetje behoorlijk kunnen sporten. Ik had een blessure. Ook voor het eerst in een sportschool, en dat beviel me ook wel, ookal is het wel een soort van parallelle wereld. Als ik niet sport word ik ziek zwak en misselijk en een tikkie depri. Had ik al gezegd dat sporten ook goed voor je libido is?
Aldus.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:55:45 #177
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_57464762
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:51 schreef Z het volgende:
Onzekerheidje DO?!?
Ik vraag me vooral af hoe dat er nu eigenlijk aan toegaat,
zo'n gesprek -van vrouwen onder mekaar- over ideale penisafmetingen.
...dass wir fliegen.
pi_57464999
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 08:42 schreef k_man het volgende:
Als je nou psychologie was gaan studeren had je misschien een beter idee van wat ik denk.
Als jij je nou überhaupt ergens in verdiept had, zou je misschien nog iets te zeggen hebben.
pi_57465917
Je kunt beter Pope.

Probeer het nog maar eens.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:01:44 #180
37950 JAM
pi_57467571
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:33 schreef mane het volgende:
Wat een GELUL, jammieboy.
Om en nabij.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:11:06 #181
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_57467691
Ha! Ha! Ha! Ha!
HaHaHaHa.

Om maar een paar voorbeelden te geven.
...dass wir fliegen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:18:16 #182
37950 JAM
pi_57467772
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:55 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoe dat er nu eigenlijk aan toegaat,
zo'n gesprek -van vrouwen onder mekaar- over ideale penisafmetingen.
Ik heb daar nog een opname van. Dan zegt het ene meisje tegen het andere: 'Ik weet nog wel, toen ik - de een of andere Hindoestaanse naam - voor het eerst zag dacht ik écht dat'ie een kleine lul had.' Daarna gaan ze giechelen en zeggen ze me dat ik die opname niet aan anderen zou moeten laten horen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:19:52 #183
37950 JAM
pi_57467801
Daarop volgt een anekdote dat die Hindoestaanse jongen haar voeten (?) op zijn lul zette en dat meisje dan zegt: 'Ik dacht echt wat doet'ie? Wat doet'ie nu tof?' Nou ja.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:23:29 #184
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_57467837
Ja, en dan vallen die gesprekken toch altijd weer stil, he.
...dass wir fliegen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:24:29 #185
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_57467850
Maar wat deed ie, eigenlijk?
...dass wir fliegen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:24:39 #186
37950 JAM
pi_57467855
't Gaat nog verder maar daarna wordt het zowaar nóg minder interessant.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:26:12 #187
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_57467870
Dus je was erbij, je hebt het opgenomen, en het was allemaal voor niks.
...dass wir fliegen.
pi_57468979
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:42 schreef Gellius het volgende:

Hear, hear. Ik vind het echt vreselijk als mensen er eens even heel verlicht over gaan zitten klessebessen en je opgetrokken wenkbrauw wegwuiven met een "maar daar zijn wij heel open in hoor".
Ik was gister naar een congres waarin jeugdliteratuur besproken werd. Een greep uit de thematiek: groepsseks en tienerzwangerschap. Ik werd er onpasselijk van.

We leven in een biechtcultuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_57469447
Er was trouwens zondag een leuke docu op TV over erotische kunst. Het ging er om dat er in diverse musea en vooral in het Vaticaan geheime kabinetten zijn vol erotische kunst. En dat er wordt zowaar nu nog een spastisch over erotisch geladen kunst gedaan wordt. Het leukste verhaal was dat alle afgehakte piemols van standbeelden van mannen in Rome, in een lade liggen in het Vaticaan. Lades vol gearchiveerde piemels dus.
Aldus.
pi_57472767
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was gister naar een congres waarin jeugdliteratuur besproken werd. Een greep uit de thematiek: groepsseks en tienerzwangerschap. Ik werd er onpasselijk van.
Waarom?
pi_57472985
Omdat de vrijheid die anderen zich toe-eigenen om hun intiemste details prijs te geven een danige inperking van mijn eigen vrijheid betekent. Althans, zo ervaar ik dat. Vergelijk het moet iemand die luidkeels in een trein mobiel zit te bellen. Of iemand die in het openbaar boert en winden laat. Omdat hij of zij zich zo vreselijk vrij voelt.
pi_57473205
Maar de jeugdboeken die handelen over groepsseks en tienerzwangerschappen, zijn die erop gericht om maar zoveel mogelijk intieme details weer te geven? Dat lijkt me toch niet? Eerder zijn (volgens mij) die boeken bedoeld om thema's die spelen onder jongeren (en helaas doen groepsseks en tienerzwangerschappen dat) bespreekbaar te maken, en dat vind ik positief. Seks hebben ze toch wel, laat ze dan in ieder geval lezen over verantwoorde manieren om dat te hebben.

Maar goed, what do I know. .
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:25:51 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57473671
Volgens mij hebben jullie het over verschillende dingen.

Ik ben 't met beide meningen/visies eensch.

En ben ook benieuwd waar Claudia zo onpasselijk van werd. Van het thema an sich, van de manier waarop erover gepraat werd?
pi_57473853
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij hebben jullie het over verschillende dingen.

Ik ben 't met beide meningen/visies eensch.

En ben ook benieuwd waar Claudia zo onpasselijk van werd. Van het thema an sich, van de manier waarop erover gepraat werd?
Vandaar mijn waarom, inderdaad.
pi_57474384
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:52 schreef Gellius het volgende:
Omdat de vrijheid die anderen zich toe-eigenen om hun intiemste details prijs te geven een danige inperking van mijn eigen vrijheid betekent. Althans, zo ervaar ik dat. Vergelijk het moet iemand die luidkeels in een trein mobiel zit te bellen. Of iemand die in het openbaar boert en winden laat. Omdat hij of zij zich zo vreselijk vrij voelt.
Foucault draait dat om: de bekenner legt in het biechten de macht bij de ander en maakt zichzelf daarmee 'tot subject': "Het kunnen vertellen van de waarheid associëren we met vrijheid, maar als we kritisch kijken zien we dat haar productie doortrokken is van machtsverhoudingen." Dit vind ik een interessantere gedachte.

Hij geeft homoseksualiteit als voorbeeld. In vele maatschappijen komt homoseksualiteit voor, maar pas in de 19e eeuw heeft “de homoseksueel” als identiteit kunnen ontstaan. In de Griekse cultuur bestonden homoseksuele contacten zonder dat ze bepalend waren voor het gevoel van zelf-zijn. Tegenwoordig is homoseksualiteit niet zozeer wat je doet, maar wie je bent. Er wordt van je verwacht dat je uit de kast komt: biecht op aan je ouders, je vrienden, je psychiater. Doe dit gerust in een talkshow. Stel al je vragen aan de redactie van een tijdschrift. Zoek lotgenoten in zelfhulpgroepen. Wat je ook doet: praat er vooral over. En zo word je een “homoseksueel” met je eigen subcultuur, bladen, disco’s, sauna’s en kledingstijl. Dat lijkt op bevrijding, maar is veeleer een beperking.
pi_57474489
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar de jeugdboeken die handelen over groepsseks en tienerzwangerschappen, zijn die erop gericht om maar zoveel mogelijk intieme details weer te geven? Dat lijkt me toch niet? Eerder zijn (volgens mij) die boeken bedoeld om thema's die spelen onder jongeren (en helaas doen groepsseks en tienerzwangerschappen dat) bespreekbaar te maken, en dat vind ik positief. Seks hebben ze toch wel, laat ze dan in ieder geval lezen over verantwoorde manieren om dat te hebben.

Maar goed, what do I know. .
Ik vind dat 'bespreekbaar maken' helemaal niet positief. Groepsseks en verkrachting zijn geen zaken die je te grabbel hoort te gooien, die onderdeel van 'het publieke debat' horen te zijn. Jongeren mogen wel wat zuiniger met zichzelf en het delen van intimiteiten omgaan. En als ze dat niet van hun ouders leren, dan horen ze dat op school te leren.

Daarnaast word ik er onpasselijk van omdat dit klaarblijkelijk de 'literatuur' is waar jongeren zich mee bezig behoren te houden. Waar blijft de Verbeelding? Waarom worden de grenzen daarvan niet opgezocht? Het is allemaal zo banaal. Bah.
pi_57474781
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:52 schreef Gellius het volgende:
Boeren is OK.
pi_57474899
Ik denk dat een goed jeugdboek, dat open en eerlijk handelt over een meisje dat zwanger raakt in de leeftijd van de doelgroep, meer bereikt dan een biologieleraar die blozend voor een klas giechelige pubers staat met een condoom in z'n handen om te vertellen dat je "het altijd veilig moet doen, hoor". Dat deed het bij mij in ieder geval. Ik heb alles wat ik over seks weet geleerd uit boeken en tijdschriften, en dan lees ik óók graag over wat er fout kan gaan en hoe ik mij daar tegen kan beschermen.

En boeken die groepsseks en tienerzwangerschappen en weet ik wat propageren, daar ben ik ook tegen.
pi_57474976
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk dat een goed jeugdboek, dat open en eerlijk handelt over een meisje dat zwanger raakt in de leeftijd van de doelgroep, meer bereikt dan een biologieleraar die blozend voor een klas giechelige pubers staat met een condoom in z'n handen om te vertellen dat je "het altijd veilig moet doen, hoor". Dat deed het bij mij in ieder geval. Ik heb alles wat ik over seks weet geleerd uit boeken en tijdschriften, en dan lees ik óók graag over wat er fout kan gaan en hoe ik mij daar tegen kan beschermen.
De functie van literatuur behoort m.i. niet informeren of opvoeden te zijn. Praktische seksdingen vogel je maar uit met je vriendje. Al wat je van je ouders hoeft te leren is dat je zuinig op jezelf moet zijn.
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:35:28 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57475071
Ik vind het prima dat er jeugdboeken zijn over dergelijke thema's. Ik zie ook niet in waarom jeugdliteratuur niet informatief zou mogen of behoren te zijn.

Ik wil altijd wel iets 'opsteken' van wat ik lees, ook van literatuur. Als puber was ik geïnteresseerd in een inkijkje in de innerlijke wereld van de personages, hun ervaringen en hun reacties daarop. En dan de spiegel die mij daarmee wordt voorgehouden. Dat is eigenlijk nog steeds wat me trekt in literatuur.

[ Bericht 51% gewijzigd door Lienekien op 19-03-2008 13:41:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')