Is dat ook een beurs? In houten is er begin volgende maand iig een grote, dus daar ga ik sowieso heen.quote:Op maandag 8 september 2008 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eurospoor is in Utrecht neem ik aan? Daar wil ik wel weer eens heen
Ik begreep dat er nogal wat problemen waren met die plan E's van Artitec. Wielen die niet op alle stroomsystemen werken, draaistellen die niet helemaal kunnen draaien etc. Nog problemen mee gehad?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:31 schreef JaFFe het volgende:
Vandaag een digitale roco startset gekocht met een 2400 loc en 3 plan E wagons van artitec en piko rails. Een bonte verzameling maar eerst eens ff het een en ander uitzoeken. Het ziet er iig sjiek uit.
Heeft die winkel ook een website??quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:01 schreef JaFFe het volgende:
Problemen heb ik nog niet gehad. Het zit nog in de doosTevens is het wel degelijk een 2400. Winkel in Enschede verbouwd zelf startsets door er andere treinen in te stoppen dus vandaar.
checkquote:Op maandag 8 september 2008 03:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
Gaan er nog mensen naar Eurospoor in oktober?
Nooit geweten dat daar regelmatig een beurs was... Gelukkig om de hoek, de komende keer maar eens kijken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:43 schreef Pheno het volgende:
Ik ben wel in Houten te vinden ja. Met een koffer denk ik
Kan ook in de eerste plaats liggen aan de radius van je bocht. Maar lijkt me dat je daar al naar gekeken had?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23 schreef JaFFe het volgende:
net toch maar even een baantje gelegd. De 2400 doet het prima maar vraag me af of dit model geen rode lampjes hoort te hebben aan de andere kant. De gele lampjes doen het wel.
Maar van die Plan E rijtuigen breekt mijn klomp die dingen lopen constant uit de rails bijna elk rondje wel. Daar moet nog het een en ander aan gebeuren.
Lees ik ergens. Maar hebben ze (bij die winkel) dat niet gefixt door alles aan die decoder te hangen?quote:Verlichting: alleen front, wisselend met rijrichting
Feature, dat het geen mankement is van die verlichting. Maar dat het zo gemaakt is bij het model.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:16 schreef JaFFe het volgende:
Het ontsporen is geloof ik opgelost
Had wat rails niet goed vast zitten en de wagons niet goed op de rails. Nu al paar rondes goed gegaan. De verlichting weet ik niet geen idee wat ze in de winkel gedaan hebben. Wat bedoel je met feature?
Moet wel zeggen dat dit moderne spul 1000x beter loopt dan onze trix express nostalgiebaan.
Heb je het Kluunspoortje bij Almelo de Riet nagebouwd?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23 schreef JaFFe het volgende:
Maar van die Plan E rijtuigen breekt mijn klomp die dingen lopen constant uit de rails
quote:Op woensdag 10 september 2008 23:15 schreef JaFFe het volgende:
Ja had per ongeluk toch niet de boel goed ingesteld. Volgende test met mn treinen is over 3 maanden tot dat moment worden bussen in gezet.
Wel stom dat de website het niet doetquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef JaFFe het volgende:
http://www.pijplines.nl/ is de site maar lijkt niet te werken
Haha ok. Nou anders wordt het een spectaculaire verassing, een hsl die over de kop slaatquote:Op zondag 14 september 2008 08:47 schreef Pheno het volgende:
De wieltjes passen gewoon, de standaard koppelingen heb ik nog niet zien aanhaken
En het is vrij gemakkelijk: je hebt maar 1 soort rails, 9144 mm lange flexrails.
Zo zo, handigquote:Op zondag 14 september 2008 08:47 schreef Pheno het volgende:
9144 mm lange flexrails.
Zeiksnor, een hangend stukje toetsenbord: 914mmquote:Op zondag 14 september 2008 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, handigGaat dat op een kabelhaspel of zo? 9 meter rail aan een stuk....
Mooi hoor. Geweldig dat Kato beetje fatsoenlijke lengtes levert. Mijn eurostar moest ik ook met 3 bakken inkorten anders paste hij niet op de fotoquote:Op zondag 14 september 2008 22:34 schreef Pheno het volgende:
Eerste slag voor mijn themabaan is dus gemaakt.
Alleen maar japanse modellen. Ik wil nog de Shinkansen 500. Maar die koop ik als ik daar in de buurt ben denk ikquote:Op zondag 14 september 2008 23:04 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Mooi hoor. Geweldig dat Kato beetje fatsoenlijke lengtes levert. Mijn eurostar moest ik ook met 3 bakken inkorten anders paste hij niet op de fotoBij jou past het zo te zien ook niet
Ga je nog meer Japanse modellen aanschaffen?
Waar gaat je 6400 van die foto's een x-aantal posts terug dan rijden?quote:Op maandag 15 september 2008 07:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alleen maar japanse modellen. Ik wil nog de Shinkansen 500. Maar die koop ik als ik daar in de buurt ben denk ikOok wil nog nog wat stoptreinen. Ik denk de JR Yamanote lijn oid. De Narita express en de mount Fuji express lijken me ook wel grappig
Testbaantje, als ik schakelingen moet testen. Een shinkansen na ontsporing er weer opzetten is lastigerquote:Op maandag 15 september 2008 15:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Waar gaat je 6400 van die foto's een x-aantal posts terug dan rijden?
Ik vind het wel leukquote:Op maandag 15 september 2008 20:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb zojuist wat foto's van mijn oude baan op m'n hobbysite gezet. Hebben er nog mensen behoefte om dat ook te zien? Dan zal ik het ook hier even posten
Mooi. Lekker groot perron, zo te zien.quote:Voor mijn baanontwerp ben ik nu hier op uit gekomen:
[ afbeelding ]
Maar ook hier moet nog aan gesleuteld worden...
Zo wil ik bijvoorbeeld kijken of ik onder het station nog een schaduwstation kan maken.
Voor de duidelijkheid, het gestippelde spoor komt verdiept of verborgen te liggen
Ondergronds zou je ook achter een gebouw kunnen doen. Een helix, dan zie je er weinig meer van. Of de trein doen verdwijen in een bos natuurlijkquote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk
[..]
Mooi. Lekker groot perron, zo te zien.
Hoe ga je dat verdiepte/ondergrondse aanleggen. Ik bedoel: je maakt een nederlandse baan, waarom gaat het ondergronds? Ik zou denk ik dat water als 'excuus' gebruiken, dat dus iets meer naar links (in de hoek) leggen, en dan gaat de spoorbaan onder het water door.
De eerste stam is nu helemaal compleet met profi-koppeling en kan nu zijn rondjes rijden met een V100.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
Dat water wordt ook het excuus, daarom ligt het kanaal ook schuinquote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef Wombcat het volgende:
Hoe ga je dat verdiepte/ondergrondse aanleggen. Ik bedoel: je maakt een nederlandse baan, waarom gaat het ondergronds? Ik zou denk ik dat water als 'excuus' gebruiken, dat dus iets meer naar links (in de hoek) leggen, en dan gaat de spoorbaan onder het water door.
Een flyover met moderne bebouwing erop dan? Past iig bij je thema grote stadquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat water wordt ook het excuus, daarom ligt het kanaal ook schuin
Ik zou het wel op de baan al onder het water door kunnen laten gaan, maar dat neemt een hoop ruimte in beslag. Het moet tenslotte een grote stad voorstellen, dus ik moet ruimte vrijlaten voor bebouwing.
Rechtsboven verdwijnt het spoor onder het viaduct en dan door de achterwand heen. En achter de achterwand zal het pas omlaag gaan lopen
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Een flyover met moderne bebouwing erop dan? Past iig bij je thema grote stad
Hmm of heette wat ik bedoelde anders. Ik bedoel zegmaar dat er autoweg/treinspoor onder een soort tunnel inrijden waarboven bebouwing staat. Ook zoiets als die landingsbaan bij Schiphol waar autoweg onderdoor gaat. Weet niet of het in Nederland bestaat. Vind het er wel bij passenquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?
Het Nederlandse spoorweglandschap heeft wel een paar inspiratiebronnen:quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?
Ja, zoiets bedoel ik iddquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het Nederlandse spoorweglandschap heeft wel een paar inspiratiebronnen:
Best
Rijswijk
Rotterdam Kralingse Zoom(Metro)
Rotterdam Rijnhaven(Metro)
Rotterdam Zuid
Velsertunnel Noord
Velsertunnel Zuid
Het is al een tijdje terug, maar wat is een redelijke prijs denken jullie voorquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geen probleem om dat te verkopen hoor
Profi-rails?quote:
Ik heb mijn spul ook gewoon in dozen op zolder staan. Ooit, als ik er de ruimte voor heb wil ik het weer oppakken. Verkopen vind ik nog altijd zonde, en zolang het spul me niet danig in de weg staat, vind ik het prima zo.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Het ziet er wel allemaal gewoon netjes uit, dat is het probleem niet. Het is inderdaad profi-rails heb ik net even opgezocht. Maak wel een foto als ik bij m'n ouders ben morgen. Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he? Daar staat het namelijk
Aan de andere kant, het blijft erg vet zo'n modelspoor. Maar als ik realistisch ben, ik doe er al jaren niets meer mee.
ligt er maar net aan wat jij er voor wil hebbenquote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Het ziet er wel allemaal gewoon netjes uit, dat is het probleem niet. Het is inderdaad profi-rails heb ik net even opgezocht. Maak wel een foto als ik bij m'n ouders ben morgen. Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he? Daar staat het namelijk
Voor 50 euro neem ik het wel van je over hoor. Stop het in een grote doos, en stuur het naar Ossquote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Het ziet er wel allemaal gewoon netjes uit, dat is het probleem niet. Het is inderdaad profi-rails heb ik net even opgezocht. Maak wel een foto als ik bij m'n ouders ben morgen. Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he? Daar staat het namelijk
Nee, voor mijn testbaantje. Roco troepquote:
Hier een flinke uitleg met plaatje. het is dan voor code 55, maar dit geldt ook voor code 100 en de zijne.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat code100 enzo inhoud??
In mijn jeugd fietste ik gewoon naar Intertoys, en kocht gewoon rails. Kan me niet herinneren dat iemand zich druk maakte om codeblabla enzo
Zat zo eens te snuffelen, en die wissels van Tillig zijn ook wel mooi. En de zelfbouwsets niet erg duur
Ja, ik (Wervershoof). Maar ik lurk alleen maar meequote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he?
Het is een lager spoor, wat ik persoonlijk mooier vind.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
De rails van Tillig waar ik een beetje verliefd op ben geworden is code83.., is dat dan beter of slechter dan code100?? Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat die cijfers nou precies aangeven..
foto's!!quote:Op zondag 21 september 2008 02:54 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ben vandaag eens begonnen met een teststukje en heb voor het eerst geballastIk ging voor dubbel spoor, echter het ene spoor stond toch iets te bol. Had ik beter moeten vastmaken. Dat spoortje er maar uitgehaald, dus nu enkelspoor
Morgen nieuwe kans. Ben iig heel benieuwd wat er van het enkele spoortje wordt.
Oh en ik heb een Dremel. Slijptolopzetstukje gaat door de rails alsof het boter is. Mooi spul.
Dat heb ik nu ook wel weer helaas... gaat weer potentieel wat geldquote:Op donderdag 18 september 2008 21:10 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik heb mijn spul ook gewoon in dozen op zolder staan. Ooit, als ik er de ruimte voor heb wil ik het weer oppakken. Verkopen vind ik nog altijd zonde, en zolang het spul me niet danig in de weg staat, vind ik het prima zo.
quote:Op donderdag 25 september 2008 05:07 schreef m3nster het volgende:
Ik heb nog een berg treinen, waarvan het meeste half dood is omdat ik als klein jongetje altijd botsingen naspeelde..
Herkenbaar... al gebeurt het bij mij nog wel eens per ongeluk. Een wissel verkeerd en trein in volle vaart door stootjuk en net de vensterbank missen, waardoor hij op de grond valt is ook niet echt prettig...quote:Op donderdag 25 september 2008 05:07 schreef m3nster het volgende:
Ik heb nog een berg treinen, waarvan het meeste half dood is omdat ik als klein jongetje altijd botsingen naspeelde.. Heel zonde als ik nu kijk naar al dat ns materieel wat half vergaan is.
Een roco maus is ook niet zo duurquote:Op donderdag 25 september 2008 08:49 schreef Duvel het volgende:
Je kunt ook beperkter beginnen. Stel je rijdt Märklin, dan kun je op een beurs voor relatief weinig geld een mobile station kopen en daarmee je treinen aansturen (maximaal 10). Je moet alleen wel je treinen ombouwen met een decoder. Dit kost, als je 'm er zelf in soldeert, zo'n 30 à 35 euro per loc. Mobile station heb ik destijds voor (ik meen) iets van 30, 40 euro gekocht op de beurs in Houten.
Voor DCC heb je tegenwoordig een mobile station van Trix trouwens.Maar of die ook voor weinig geld op een beurs te vinden is, weet ik niet.
Die nieuwe Central Station moet 700 euro gaan kosten geloof ik... Digitaal kan ook met MrDirekt bijvoorbeeld, dat wil ik binnenkort gaan proberen.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een roco maus is ook niet zo duur
De nieuwe central station van marklin komt nu ook in kleur. Nou woepi. Betaal je weer meer omdat het in kleur is. Ik blijf nog even analoog, dat ombouwen kan altijd nog.
De ECoS van ESU kan dat ook, maar dan voor ca. 450 euro geloof ik. En die praat zowel Motorola als DCC (en die kun je dan combineren op één baan). Daarnaast werkt de ECoS ook samen met Koploper, terwijl Märklin voor pc-communicatie een gesloten protocol hanteert...quote:Op donderdag 25 september 2008 10:42 schreef Herr.Flick het volgende:
Het voordeel van die central station gevallen is dat je niet alleen je treinen kunt aansturen, maar ook je seinen/wissels ed, vraag blijft alleen of je zover wilt gaan... (duur!)
Dat is niet waar natuurlijk (tenzij je het stukje hardware dat voor de aansturing zelf een computer noemtquote:Op donderdag 25 september 2008 07:21 schreef Pheno het volgende:
Digitaal is rijden met behulp van een computer
Er zijn veel nieuwe locs in de handel met een NEM aansluiting. Dit is een connector waar je simpel een decoder aan kan sluiten. Ook is er ruimte overgelaten zodat dit past. Met oude locs kan dat nogaleens problemen veroorzakenquote:- DCC decoder (een zogenaamde NEM decoder)
Ik vind de roco maus al een computer gezien het een status bijhoudt van je treinen etcquote:Op donderdag 25 september 2008 16:53 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk (tenzij je het stukje hardware dat voor de aansturing zelf een computer noemt). Analoog kan ook net zo goed via de computer.
Pheno, naar mijn weten is dat niet specifiek voor DCC hoor. Selectrix gebruikt ook gewoon deze NEM aansluiting.
Oh absoluut, die dingen zijn computers op zich. Het ging me meer om dat m3nster niet denkt dat hij verplicht een (personal) computer bij zijn digitale baan moet hebben staanquote:Op donderdag 25 september 2008 17:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vind de roco maus al een computer gezien het een status bijhoudt van je treinen etcMaar dat zal aan mij liggen...
NEM is ook niet specifiek, ik wilde alleen maar aangeven welke decoders er gebruikt worden bij DCC
Die kun je goedkoper zelf makenquote:Op maandag 29 september 2008 21:50 schreef Gutz het volgende:
Oeh:
http://www.manspcb.nl/trainpcb_shop/N_frame.html?http://www.manspcb.nl/trainpcb_shop/N_grp_8-1.html
[ afbeelding ]
Hebbe Hebbe Hebbe
te lui voor, en of ik kan heel slecht zoeken op internet, maar kan niet van die korte led strips vinden.quote:Op maandag 29 september 2008 22:11 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die kun je goedkoper zelf maken
hahah, was er nog wat van over ?quote:Op maandag 29 september 2008 22:46 schreef thettes het volgende:
Modelspoor na jaren weer opgezet, maar wat een ellende. Die dingen ontsporen op toch perfect rechte spoortjes en het was al bergen schoonmaakwerk voor het sowieso reed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |