abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:54:36 #1
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57312715

Een Amerikaanse Mac-gebruiker heeft zijn geplande binnenlandse vlucht gemist, niet omdat hij te laat was, maar omdat hij een MacBook Air bij zich had. Dat kwam omdat het beveiligingspersoneel op de luchthaven niet wilde geloven dat de extreem dunne MacBook Air een echte laptop was.

Het relaas van de Mac gebruiker dat op een Amerikaanse webblog is te lezen is als volgt: Bij het inchecken van zijn handbagage zet de man zijn in een tas verpakte MacBook Air op de lopende band. Zijn handbagage gaat door de scanner en het beveiligingspersoneel zet bij het passeren van de tas met de dunne notebook de band stil. De beveiligingsbeambten die kennelijk niet erg op de hoogte zijn van de nieuwste technologische ontwikkelingen vertrouwen het niet.

Ze beginnen met elkaar te smoezen over een en ander. Ze maken de tas open en halen de MacBook Air eruit. De beveiligers beschouwen de MacBook Air als 'verdacht' omdat ze een aantal dingen die bij andere laptops gewoon zijn missen. Zo zou één van de bewakers hebben gezegd: "er zit geen drive in" en zou een andere beveiliger opmerkingen hebben gemaakt over het ontbreken van uitbreidingspoorten aan de achterzijde.

Pas nadat er een jongere beveiligingsbeambte wordt bijgeroepen, die kennelijk wel eens een computerblad leest, kan de verwarring worden opgelost. Hij herkent het extreem dunne ding als een MacBook Air en weet uiteindelijk ook de anderen hiervan te overtuigen. De laptop wordt weer ingepakt en de Amerikaan mag na het vele minuten durende oponthoud eindelijk doorlopen.

Jammer alleen dat toen bleek dat zijn vlucht inmiddels al wel vertrokken was...

© Telegraaf

Klacht? Domme beveiligers die het prototype van een gemiddelde Windows gebruiker zijn en een superieur apparaat als een MacBook Air niet herkennen en daarmee een Mac gebruiker hinderen.

Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:00:29 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_57312848
Dude
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:04:28 #3
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57312957

]

Overigens, inderdaad domme beveiligers. Je herkent een laptop toch wel.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_57312962
TVP
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:05:18 #5
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57312979
Het zullen wel de simpele types zijn geweest die Apple wilt aanspreken.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_57312985
een iphone met microsoft software
[quote]Op maandag 29 september 2008 20:56 schreef santax het volgende:
Hoewel ik je moet meegeven dat je karakter toonde door het in elk geval te zeggen hier dat jij de dader had kunnen zijn.
[/quote]
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:07:42 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_57313034
goed topic ts! Eens met klacht
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:08:59 #8
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_57313074
Apple
Tics van je petten.
pi_57313422
Wie gaat nou ook de platste laptop ter wereld gebruiken om te smokkelen of iets op te blazen?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:38:20 #10
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57313837
Al die Apple of Windows whiners. Ik vind ze gewoon allebei goed.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_57313842
Dude... als je vele minuten ( ) moet wachten en zo je vlucht mist dan ben je zelf ook wel lomp. Kom gewoon op tijd.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:42:59 #12
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_57313931
Apple, het ziet er leuk uit alleen jammer dat het voor geen meter werkt.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_57313944
Mac OSX. Dat is dat samenraapsel van een oude UNIX omgeving? Waar niks op elkaar afgestemt is? Waar iedere programma anders shortcuts gebruikt? Is dat niet waar ieder programma een andere menubalk heeft? Is dat niet dat merk waar je veels te veel voor betaald?

Oja, die Mac
pi_57314851
Zit er leuk uit zo'n mac book maar geef mij maar zoiets

dvd drive en meer als 1 usb poort ( )
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_57316018
reltopic!
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_57317339
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:05 schreef murderH het volgende:
een iphone met microsoft software
Ebuddy ... s niet van mickeysoft ...

et idee wel maargoed

En tja mac ...
pi_57317754

Microsoft slogan: Don't innovate, imitate.

Jammer genoeg is het na al die jaren nog steeds bagger software in het ultieme kwadraat. Je moet wel van zelfmutilatie houden als je Microsoft programmatuur in je huis hebt.
Calmer than you are
pi_57317898
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:04 schreef Gamer_V het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overigens, inderdaad domme beveiligers. Je herkent een laptop toch wel.
XP is ook niet alles
Doe dan iig vista, das tenminste nog mooi, XP altijd in classic mode gedraaid.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_57317913
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]

Microsoft slogan: Don't innovate, imitate.

Jammer genoeg is het na al die jaren nog steeds bagger software in het ultieme kwadraat. Je moet wel van zelfmutilatie houden als je Microsoft programmatuur in je huis hebt.
Of jij bent gewoon te dom om met een computer om te gaan
Ik heb hier nooit ergens last mee hoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_57317932
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:43 schreef sabeltandtijgermug het volgende:
Mac OSX. Dat is dat samenraapsel van een oude UNIX omgeving? Waar niks op elkaar afgestemt is? Waar iedere programma anders shortcuts gebruikt? Is dat niet waar ieder programma een andere menubalk heeft? Is dat niet dat merk waar je veels te veel voor betaald?

Oja, die Mac
Nee. In Mac OS X heeft elk programma dezelfde shortcuts, itt Windows (waar bijv. afsluiten afwisselend CTRL+W, ALT+F4 of ESC is, en waar sowieso shortcuts de ene keer ALT hebben, dan weer CTRL of soms zelfs de Windows toets). In Mac OS X heeft elk programma dezelfde menubalk, namelijk de transparante rand bovenaan het scherm. Alleen de menu's zijn verschillend (wat natuurlijk logisch is). Behalve het gemeenschappelijke applicatie-menu: daar vind je QUIT, HIDE, HIDE OTHERS, MINIMIZE, etc. consistenter kan haast niet. Nee, dan Windows: je hebt 1 knop om af te sluiten, maar de ene keer sluit-ie het programma, dan weer alleen het venster en soms minimizet-ie 'm zelfs naar de tray .
pi_57317944
haha idd

2 desktops 1 laptop en mediacenter allen op xp draaien ...

geen noemenswaardige problemen
pi_57317991
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:09 schreef Wallinator het volgende:

[..]

Nee. In Mac OS X heeft elk programma dezelfde shortcuts, itt Windows (waar bijv. afsluiten afwisselend CTRL+W, ALT+F4 of ESC is, en waar sowieso shortcuts de ene keer ALT hebben, dan weer CTRL of soms zelfs de Windows toets). In Mac OS X heeft elk programma dezelfde menubalk, namelijk de transparante rand bovenaan het scherm. Alleen de menu's zijn verschillend (wat natuurlijk logisch is). Behalve het gemeenschappelijke applicatie-menu: daar vind je QUIT, HIDE, HIDE OTHERS, MINIMIZE, etc. consistenter kan haast niet. Nee, dan Windows: je hebt 1 knop om af te sluiten, maar de ene keer sluit-ie het programma, dan weer alleen het venster en soms minimizet-ie 'm zelfs naar de tray .
Jah en dat ligt aan windows of de applicatie zelf ? ... pff niet zeiken op het moment dat er net zoveel mac app's zijn als Ms app's gaan we nog is vergelijken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 maart 2008 @ 23:11:42 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57317998
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat veel mac gebruikers werkzaam zijn in hard- en/of software industrie? Daarnaast hebben meer mac gebruikers langdurige ervaring met windows dan andersom.
pi_57318098
OS X is gewoon goed. Te goed. Wat is er nou nog leuk aan computeren als je van te voren al weet dat er toch niets mis kan gaan?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:20:15 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57318209
quote:

Oja, die Mac
In de war met Linux ofzo? .
Ik ga naar huis.
pi_57318290
Jezus wat een irritante fanboy-smilies in de OP.
pi_57318617
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:11 schreef Mitchelll het volgende:

[..]

Jah en dat ligt aan windows of de applicatie zelf ? ... pff niet zeiken op het moment dat er net zoveel mac app's zijn als Ms app's gaan we nog is vergelijken
Dat ligt aan Windows, én aan de applicaties.
pi_57318691
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja...je moet over veel intellect beschikken om met een computer om te gaan Ben je ook in de 'The WoW starts now' getrapt? Of de slogan bij Paradigit 'We recommended Vista'..?

Erg eenvoudig: wil je auto-monteur zijn, gebruik je Windows. Wil je auto-coureur zijn, gebruik je OSX.
Calmer than you are
pi_57318798
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ja...je moet over veel intellect beschikken om met een computer om te gaan Ben je ook in de 'The WoW starts now' getrapt? Of de slogan bij Paradigit 'We recommended Vista'..?

Erg eenvoudig: wil je auto-monteur zijn, gebruik je Windows. Wil je auto-coureur zijn, gebruik je OSX.
Computeren is net als lego-en. Als je bouwsel eenmaal af is, is de lol eraf.

Windows dus.
pi_57318809
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:20 schreef nietzman het volgende:

[..]

In de war met Linux ofzo? .
excuse me?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:51:45 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57318963
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:44 schreef erikkll het volgende:
excuse me?
Ja, moet ik het nou gaan herhalen ofzo, doofus? Veel consistenter ontworpen besturingssystemen als OsX kom je niet tegen hoor, en ook 3rd party developers houden zich 9 van de 10 keren keurig aan de HIG.

Er zijn zat argumenten tegen een mac te verzinnen, maar hierover zit je gewoon te ijlen.
Ik ga naar huis.
pi_57319029
TS
pi_57319089
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:44 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Computeren is net als lego-en. Als je bouwsel eenmaal af is, is de lol eraf.

Windows dus. [ afbeelding ]
Oh..die .dll-hell. Dan toch liever de terminal van OSX
Calmer than you are
pi_57319163
Grootste probleem wat ik met windows heb is dat het NOOIT doet wat ik ervan verwacht. Ik kan me ontzettend frustreren om rare pop-ups, "Weet u het wel zeker", errors en meer. Om nog maar te zwijgen van virussen, spyware, adware en al die ellende.

Dat gevoel heb ik gek genoeg nooit bij Mac OS X. Op een of andere manier doet dat altijd wat ik wil, en werkt het met me mee, niet tegen me.
pi_57319705
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:02 schreef md204 het volgende:
Grootste probleem wat ik met windows heb is dat het NOOIT doet wat ik ervan verwacht. Ik kan me ontzettend frustreren om rare pop-ups, "Weet u het wel zeker", errors en meer. Om nog maar te zwijgen van virussen, spyware, adware en al die ellende.
Dan ben je gewoon een imbeciel
pi_57320175
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:28 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dan ben heb je gewoon een imbeciel OS
Spot on!
Calmer than you are
pi_57320208
Maar als je je vlucht hebt gemist omdat ze de band stilzetten ben je dan niet a) eigenlijk al te laat en b) hebben dan niet meerdere mensen die vlucht gemist?
pi_57320548
Mensen die denken dat Apple heulemaal de shit is En zichzelf er erg geyl bij voelen, omdat de mac hun e-piemel vergroot.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 12 maart 2008 @ 02:05:02 #39
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57320737
nee tis 'm niet en of het iemand intresseert kuttrol. Blijf ontopic voordat de topic verneukt wordt om niets. Het ging over een klacht dat Windows users een stel losers zijn ivg met Mac zealoten. Ik zeg dat het beiden gestoorden zijn.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57321482
Wat een rommelige OP .

Apple
Macbook Air
Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
If I'm wrong, nobody knows.
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
// http://xkcd.com
pi_57323194
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:53 schreef DJJoris het volgende:
Maar als je je vlucht hebt gemist omdat ze de band stilzetten ben je dan niet a) eigenlijk al te laat en b) hebben dan niet meerdere mensen die vlucht gemist?
conclusie: hoax om troep te promoten.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:33:12 #42
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_57323316
Beveiligers wilden gewoon die Mac book achterover drukken.

Zelf een keer een mini statiefje in me camera tas gehad, tja, 3 smalle pijpjes met een stof, metaal of kunststof. Mocht ik het er toch even uithalen.
pi_57323414
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat veel mac gebruikers werkzaam zijn in hard- en/of software industrie? Daarnaast hebben meer mac gebruikers langdurige ervaring met windows dan andersom.
Dat zal allemaal best maar een beetje ervaren werknemers in de hard en software industrie is niet zo dom om dan MS kortzichtig te gaan bashen. Die reactie was dan ook gericht aan een fanboy die waarschijnlijk amper weet hoe een pc werkt en domweg op het design afgaat.

Het is niet voor niets dat Apple zich, zeer slim overigens, richt op gadgets. Zelfs in de grafische sector zijn ze hun dominantie kwijt. Apple is domweg niet meer geschikt voor profesionele omgevingen.
pi_57323423
Wie zegt dat ze Windows gebruikers zijn ? Misschien waren het wel linux fanaten
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:57:27 #45
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57323724
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:39 schreef Chewie het volgende:
Zelfs in de grafische sector zijn ze hun dominantie kwijt.
Oh? Ik ben nou inmiddels al heel wat bureaus binnen geweest hoor, maar kwam er verdomd weinig Wintelbakken tegen.
Ik ga naar huis.
pi_57323841
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:57 schreef nietzman het volgende:

[..]

Oh? Ik ben nou inmiddels al heel wat bureaus binnen geweest hoor, maar kwam er verdomd weinig Wintelbakken tegen.
Hangt van het kantoor af denk ik. Heb al aardig wat projecten gedaan waar mac's vervangen werden door intel bakken omdat mac zijn voorsprong kwijt was (begon een kleine 10 jaar geleden al) en intel bakken (met windows of linux) goedkoper waren. Uiteraard zul je altijd bedrijven houden die vasthouden aan wat ze gewend zijn.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:16:45 #47
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57324057
Nouja, tien jaar geleden misschien, maar ik zie van starter tot oude rot alleen maar appeltjes staan, op een of ander testservertje na misschien. Ik zie Apple juist met een opmars op dat gebied bezig, vooral bij filmstudio's, aangezien Final Cut zoveel goedkoper is als de concurrentie.
Ik ga naar huis.
pi_57324320
Prrrrachtig
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57324958
Ik ben een windows gebruikers, maar dat OS X is echt superieur gewoon.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_57325555
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

XP is ook niet alles
Doe dan iig vista, das tenminste nog mooi, XP altijd in classic mode gedraaid.
Of custom skins De originele XP skin is lelijk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2008 @ 12:44:47 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57325717
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best maar een beetje ervaren werknemers in de hard en software industrie is niet zo dom om dan MS kortzichtig te gaan bashen.
Geen bashen. Constateren dat Vista een gedrocht is is een professionele mening.
quote:
Die reactie was dan ook gericht aan een fanboy die waarschijnlijk amper weet hoe een pc werkt en domweg op het design afgaat.
Waar haal je dat vandaan?
quote:
Het is niet voor niets dat Apple zich, zeer slim overigens, richt op gadgets. Zelfs in de grafische sector zijn ze hun dominantie kwijt. Apple is domweg niet meer geschikt voor profesionele omgevingen.
Gek, de hele marketing afdeling werkt hier op Macs, en de mobiele gebruikers hebben allemaal macbooks.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:47:50 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57325788
Mhaw, de C!T heeft net een heel artikel over "VIsta na 1 jaar" gepubliceerd en de meeste problemen zijn inmiddels wel verholpen eigenlijk. Dus een gedrocht is ook weer overdreven.

OSX is per 10.x ook al 3 versies verder voordat de Active Directory integratie weer werkt zoals op de vorige versie. Dus 10.1 werkte niet, 10.1.3 weer wel. 10.2 niet, 10.2.3 weer wel. etc. En dat dus tot aan de huidige versie.

Elk OS heeft weer zijn problemen. Vista was nog niet af helaas, maar dat was elke OSX 10.x.0 versie ook niet .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_57325887
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:51 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja, moet ik het nou gaan herhalen ofzo, doofus? Veel consistenter ontworpen besturingssystemen als OsX kom je niet tegen hoor, en ook 3rd party developers houden zich 9 van de 10 keren keurig aan de HIG.

Er zijn zat argumenten tegen een mac te verzinnen, maar hierover zit je gewoon te ijlen.
hoi. ik heb nooit beweerd dat dat niet zo was. Ik beweer alleen dat linux niet inconsistenter is dan windows.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2008 @ 12:57:25 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57325959
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:47 schreef HeatWave het volgende:
Mhaw, de C!T heeft net een heel artikel over "VIsta na 1 jaar" gepubliceerd en de meeste problemen zijn inmiddels wel verholpen eigenlijk. Dus een gedrocht is ook weer overdreven.

OSX is per 10.x ook al 3 versies verder voordat de Active Directory integratie weer werkt zoals op de vorige versie. Dus 10.1 werkte niet, 10.1.3 weer wel. 10.2 niet, 10.2.3 weer wel. etc. En dat dus tot aan de huidige versie.

Elk OS heeft weer zijn problemen. Vista was nog niet af helaas, maar dat was elke OSX 10.x.0 versie ook niet .
Vista is nog steeds een gedrocht.
En OSX zit aan 10.5, niet aan 10.0
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:26:23 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57326459
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vista is nog steeds een gedrocht.
En OSX zit aan 10.5, niet aan 10.0
OK, wat jij wil. .

Ja, maar elke versie is wel in stapjes gegaan

OS 10, 10.0.1 10.0.2 etc 10.1.0, 10.1.1, 10.1.2 etc etc. En dat zijn ook gewoon servicepacks, net als SP1 voor Vista.

Ik ben het met je eens dat Vista bij de lancering echt nog niet af was, maar op dit moment is het prima. Al heeft het bij mij thuis al vanaf de beta's redelijk tot goed gedraaid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:32:39 #56
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57326576
Mac... Ik-koop-een-te-dure-"pc"-waar- ik-vervolgens-vrij-weinig-mee-kan, maar-hey-er-staat-wel-een-appeltje-op. Kijk mij eens tof zijn. .
Fucking artards . En dan nog dat crappy Mac OS tegenover XP willen positioneren als zijnde veel stabieler. JA GEK HE ALS JE ER BIJNA GEEN FUCK MEE KAN EN ER NAUWELIJKS APPLICATIES ZIJN. (ivm XP)
Hoi i-Spy trouwens .
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:34:47 #57
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57326602
Het wachten is nu op:
"Ja, maar dan zet je er toch gewoon boot-camp op! Dan heb je ook XP en kan je alles doen".
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:45:36 #58
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_57326791
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mac... Ik-koop-een-te-dure-"pc"-waar- ik-vervolgens-vrij-weinig-mee-kan, maar-hey-er-staat-wel-een-appeltje-op. Kijk mij eens tof zijn. .
Fucking artards . En dan nog dat crappy Mac OS tegenover XP willen positioneren als zijnde veel stabieler. JA GEK HE ALS JE ER BIJNA GEEN FUCK MEE KAN EN ER NAUWELIJKS APPLICATIES ZIJN. (ivm XP)
Hoi i-Spy trouwens .
Op gamen en AutoCAD na is er niets, maar dan ook helemaal niets, wat niet zou kunnen op een Mac.

Zucht. Weer diezelfde, vermoeidende wellesnietesdiscussie.

KUT NU STAAT DIT TOPIC IN MIJN AT!

Toch leuk om weer eens om een Apple fanaat te kunnen lachen. En Windowsfanaten. Krijg toch godverdomme eens een keer een leven en ga je druk maken om boeiende dingen in plaats van welk bedrijf je van je hard earned dollars gaat voorzien. Er is toch echt iets godgruwelijk mis met deze wereld als mensen hun identiteit gaan verlenen aan wat voor computer ze gebruiken.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_57326907
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoi i-Spy trouwens .
1998 mening .
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:52:38 #60
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_57326923
Vista zuigt. Het is trager dan XP, hoe snel je PC ook is. Als je het niet merkt ben je zelf gewoon langzaam.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:28:09 #61
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57327508
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:51 schreef tonks het volgende:

[..]

1998 mening .
Nee, de mening van iemand die nagenoegs dagelijks op een Mac muziek maakt .
-
pi_57327552
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, de mening van iemand die nagenoegs dagelijks op een Mac muziek maakt .
Nou ik bedoelde dat dat een tijd geleden wel klopte. Want tegenwoordig kan je echt alles op je Mac wat je ook op windows doet. Ik gebruik beide trouwens.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:35:03 #63
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57327622
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:30 schreef tonks het volgende:

[..]

Nou ik bedoelde dat dat een tijd geleden wel klopte. Want tegenwoordig kan je echt alles op je Mac wat je ook op windows doet. Ik gebruik beide trouwens.
Behalve gamen. Dus niet alles.
Maar ik bedoelde het ook een beetje als fish-bait omdat die Mac adepts altijd zo over de top achterlijk reageren.. .
-
pi_57327670
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar ik bedoelde het ook een beetje als fish-bait omdat die Mac adepts altijd zo over de top achterlijk reageren.. .
Ja dat klopt. Maar ik game eigenlijk altijd op de mac (WoW) maar glider werkt alleen op windows dat dan weer wel.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:52:29 #65
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57327908
quote:
Relativeermietje. .
Ik ga naar huis.
pi_57328009
quote:

[..]

Dus je hebt eigenlijk geen argumenten...? Niet verrassend hoor. Windows is zo passé.
Calmer than you are
pi_57328101
Hmmm.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:08:10 #68
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57328137
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:08:24 #69
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_57328139
Niet iedereen is natuurlijk zo'n geniaal licht als TS.
pi_57328174
quote:
Mac OSX. Dat is dat samenraapsel van een oude UNIX omgeving?
Nee. Mac OS X 10.5 ís (een) UNIX 03 systeem.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_57328312
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geen bashen. Constateren dat Vista een gedrocht is is een professionele mening.
Maar MS is wel wat meer dan vista en in kantooromgevingen kom je nog maar heel weinig vista tegen
[..]
quote:
Waar haal je dat vandaan?
Uit die reactie in dit topic
[..]
quote:
Gek, de hele marketing afdeling werkt hier op Macs, en de mobiele gebruikers hebben allemaal macbooks.
Goh een voorbeeld van 1 bedrijfje

En wat is het marktaandeel van mac in kantooromgevingen?
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:20:53 #72
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57328382
quote:
En wat is het marktaandeel van mac in kantooromgevingen?
"The Macintosh may only have 10% of the market, but it is clearly the top 10%."
pi_57328460
Als hij door dit kleine oponthoud zijn vlucht heeft gemist, zal hij wel flink te laat bij de gate zijnn geweest.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:01 #74
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57328665
Én geen Inventor, én geen Autocad.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:39:45 #75
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57328709
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:52 schreef nietzman het volgende:

[..]

Relativeermietje. .
Gast, ga Sophie lekker lastig vallen en laat mij met rust .
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:40:19 #76
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57328715
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dus je hebt eigenlijk geen argumenten...? Niet verrassend hoor. Windows is zo passé.
Jawel, je kan er niet op gamen.
Het staat er echt hoor.
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:42:03 #77
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57328748
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gast, ga Sophie lekker lastig vallen en laat mij met rust .
Je gevatte inside info is outdated. .
Ik ga naar huis.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:04 #78
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57328764
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het staat er echt hoor.
Wat een drama! Gelukkig doet het door mij geliefde Football Manager het er wel op. En werkt m'n Wii perfect.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:44:51 #79
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57328811
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Wat een drama! Gelukkig doet het door mij geliefde Football Manager het er wel op. En werkt m'n Wii perfect.
Ik als gamer vind dat nogal essentieel.
Dat jij van (infantiele) kutspellen houdt is prima, maar daar kan ik vrij weinig mee.
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:45:31 #80
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57328828
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

Je gevatte inside info is outdated. .
Okay .
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:55:53 #81
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57329051
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik als gamer vind dat nogal essentieel.
Dat jij van (infantiele) kutspellen houdt is prima, maar daar kan ik vrij weinig mee.
Dan is dat toch jóuw probleem en niet het mijne? Dat jij geen vrienden hebt en thuis achter je pc zit te rukken op de eerste screenshots sinds 5 jaar van Duke Nukem Forever, kan ik verder ook vrij weinig aan doen en zal me aan m'n aars oxideren.

Dus ik snap je punt, in hoeverre je het überhaupt al zoiets zou kunnen noemen, niet.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:05:37 #82
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57329204
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:55 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Dan is dat toch jóuw probleem en niet het mijne? Dat jij geen vrienden hebt en thuis achter je pc zit te rukken op de eerste screenshots sinds 5 jaar van Duke Nukem Forever, kan ik verder ook vrij weinig aan doen en zal me aan m'n aars oxideren.

Dus ik snap je punt, in hoeverre je het überhaupt al zoiets zou kunnen noemen, niet.
Je eerste conclusie is van een dermate achterlijk niveau dat ik er niet eens op in ga. .
Behalve dat is het ook nog eens totaal ongrappig, niet gevat en slecht gevonden. Serieus, analyseer je eigen "kekke" opmerking nog eens..... .
Beetje een epic fail, maar goed... Je speelt op de Wii, gebruikt een Mac en bent voor Feyenoord. Dus mijn verwachtingen wat dat betreft waren sowieso al laag. .

Maar zoals jij het bracht was het allemaal niet zo erg met je "Wat een drama!" om vervolgens met 2 kut alternatieven aan te komen.
Aangezien ik daar vrij weinig aan heb, slaat jouw opmerking in eerste instantie al nergens op aangezien IK degene ben die graag gamed.
Dus net zo min als ik een punt had, was jouw opmerking in z'n geheel overbodig. Like I give a fuck dat jij niet hoeft te gamen op een Mac?
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:09:53 #83
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57329279
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:05 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Beetje een epic fail, maar goed... Je speelt op de Wii, gebruikt een Mac en bent voor Feyenoord. Dus mijn verwachtingen wat dat betreft waren sowieso al laag. .
Wauw, stoer hoor. Mag je nu een lolly van je mammie?

De rest vind ik niet de moeite waard om op in te gaan. Jij bent hier degene die tegen een platform aan te schoppen, dan kan je verwachten dat je ook reacties terug krijgt. Gevolg is dat je bij wat voor tegenspraak dan ook je nekharen nóg verder overeind gaan staan.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:12:16 #84
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57329314
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:09 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Wauw, stoer hoor. Mag je nu een lolly van je mammie?
Geen idee. Vast wel.
quote:
De rest vind ik niet de moeite waard om op in te gaan. Jij bent hier degene die tegen een platform aan te schoppen, dan kan je verwachten dat je ook reacties terug krijgt. Gevolg is dat je bij wat voor tegenspraak dan ook je nekharen nóg verder overeind gaan staan.
Nekharen overeind? Don't flatter yourself..
-
pi_57329383
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het staat er echt hoor.
Je kan er prima op gamen. Zowel onder OSX als onder XP. Vandaar ook mijn 'je hebt eigenlijk geen argumenten'.

Dat staat nog steeds.
Calmer than you are
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:21:39 #86
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57329479
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:00 schreef Biogarde het volgende:
Dude
Niets meer aan toe te voegen, slotje
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:22:02 #87
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57329485
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Je kan er prima op gamen. Zowel onder OSX als onder XP. Vandaar ook mijn 'je hebt eigenlijk geen argumenten'.

Dat staat nog steeds.
Sorry, maar onder OSX doen maar weinig games het.
En als ik XP op een Mac zou moeten installeren om te kunnen gamen, dan neem ik liever een windows bak. Dan zijn m'n upgrademogelijkheden dan ook meteen een stuk uitgebreider.

Dus nee, je weerlegt hier mijn argument niet echt mee. Op een Mac met OSX kan je namelijk nog steeds niet gamen zonder XP. Met XP wel, dus dan heeft XP sowieso een streepje voor op OSX.
Je versterkt alleen een eerder gemaakte opmerking van mij, captain Obvious. .
-
pi_57329654
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sorry, maar onder OSX doen maar weinig games het.
En als ik XP op een Mac zou moeten installeren om te kunnen gamen, dan neem ik liever een windows bak. Dan zijn m'n upgrademogelijkheden dan ook meteen een stuk uitgebreider.

Dus nee, je weerlegt hier mijn argument niet echt mee. Op een Mac met OSX kan je namelijk nog steeds niet gamen zonder XP. Met XP wel, dus dan heeft XP sowieso een streepje voor op OSX.
Je versterkt alleen een eerder gemaakte opmerking van mij, captain Obvious. .
Ah...van niet-gamen naar weinig-gamen: je verandert van stelling. Erg standvastig en niet echt tekenend voor goede argumentatie

En als je even de Apple online-store bekijkt, kun je er zo een aantal games bestellen. Hoef je geen XP voor te installeren.

Ik denk dat je het allemaal niet zo goed begrijpt. Een typisch gevalletje van een klok en klepel en maar wat strooien met argumenten-at-the-moment.

Vermakelijk, dat wel.
Calmer than you are
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:40:51 #89
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57329856
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ah...van niet-gamen naar weinig-gamen: je verandert van stelling. Erg standvastig en niet echt tekenend voor goede argumentatie
!
Dat lijstje met games. You've got to be fucking kidding me.... Allemaal minstens een jaar oud.
quote:
En als je even de Apple online-store bekijkt, kun je er zo een aantal games bestellen. Hoef je geen XP voor te installeren.
Leuk, maar die speelde ik een aantal set-ups geleden al. .
Voor de rest, zie boven.
quote:
Ik denk dat je het allemaal niet zo goed begrijpt. Een typisch gevalletje van een klok en klepel en maar wat strooien met argumenten-at-the-moment.

Vermakelijk, dat wel.
Ik werk vaak genoeg met een mac (wel lezen he?), dus dat valt ook wel mee.
Verder is upgraden nog steeds kut.
Je kan je wel blijven verzetten, maar voor gamen is het gewoon 3x niets.
-
pi_57329857
Ik denk zelfs dat OS X zich bijzonder goed leent voor gaming maar dat het vooral een gebrek aan interesse is vanuit de developers, en een gebrek aan dezelfde krachtige hardware. Volgens mij heb ik Carmack daar wel eens wat over zien schrijven, dat hij aangenaam verrast was door de kracht van OS X.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:44:31 #91
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57329939
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:40 schreef Jarno het volgende:
Ik denk zelfs dat OS X zich bijzonder goed leent voor gaming maar dat het vooral een gebrek aan interesse is vanuit de developers, en een gebrek aan dezelfde krachtige hardware. Volgens mij heb ik Carmack daar wel eens wat over zien schrijven, dat hij aangenaam verrast was door de kracht van OS X.
Ik heb ook nooit begrepen waarom er zo weinig nieuwe games voor zijn.. Het aantal mac users wordt steeds groter terwijl de games echt ongelooflijk achterlopen.
Pas als de game en upgrademogelijkheden een beetje gelijk lopen wil ik een overstap overwegen. Qua interface ziet het er wel leuk uit... Maar ja, das met Vista ook zo en ook dat installeer ik voorlopig nog niet. Eyecandy is ook niet alles.
-
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:46:42 #92
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57329985
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:40 schreef Jarno het volgende:
Tja, ik ben zelf een groot Apple fan, maar ik snap deze kritiek wel.
Elke keer komen ze uit met nieuwe hardware en heb ik het gevoel dat ze weer tekort schieten op het gebied van graphics ed.
Waarom een Gefore 8600 GT in hun top laptops?
Waarom geen SLI in de Mac Pro?
Waarom geen simpele desktop (ala mini maar dan iets groter) met een Quad core en een Geforce 8800 GT oid voor 1299 euro.

Apple geeft er zelf blijkbaar niets om en dus zullen de developers zelf ook achterblijven.
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_57330282
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

!
Dat lijstje met games. You've got to be fucking kidding me.... Allemaal minstens een jaar oud.
[..]

Leuk, maar die speelde ik een aantal set-ups geleden al. .
Voor de rest, zie boven.
[..]

Ik werk vaak genoeg met een mac (wel lezen he?), dus dat valt ook wel mee.
Verder is upgraden nog steeds kut.
Je kan je wel blijven verzetten, maar voor gamen is het gewoon 3x niets.
Mooi..dat is al twee posts waarin je zelf aangeeft dat je wel kunt gamen onder OSX. En waarom kom je nu weer kijken met upgraden (gaat prima bij een MacPro), want daar heb ik nooit iets over gezegd. Kun je wel melden 'wel lezen he?', maar jij bent degene die blijkbaar van voren niet weet wat er van achteren bij je speelt, he...?

En je kunt wel schampen op die games, maar dat doen OSX-gebruikers ook over die flip3D, quicksearch en al dat andere copycat-spul in Vista. En XP is gewoon helemaal een lachertje vergeleken met de huidige en vorige versie van OSX.
Calmer than you are
pi_57330323
Gamen doe je op een PC of een console. Voor de meer serieuze en professionele zaken gebruik je uiteraard een Mac.
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:08:05 #95
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57330398
Het is niet bepaald vreemd dat bepaalde platformen zich niet of minder voor een bepaald doel lenen. Wat ik leuk vind, is dat gamen niet het platform is waarbij Apple het slechtst uit de bus komt. Linux is nog veel rampzaliger.

Apple is alleen veel leuker om tegenaan te schoppen, ondanks het feit dat de meeste Apple-fans relatief volwassen reageren. Ik bedoel, er komt nooit iemand in de Linux reeks om te lopen janken dat de laatste Fifa niet op Ubuntu draait, terwijl de kritiek even terecht is. Noch Apple, nog Linux wordt als game-platform aangeprezen.
pi_57330484
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:08 schreef Slarioux het volgende:
Het is niet bepaald vreemd dat bepaalde platformen zich niet of minder voor een bepaald doel lenen. Wat ik leuk vind, is dat gamen niet het platform is waarbij Apple het slechtst uit de bus komt. Linux is nog veel rampzaliger.

Apple is alleen veel leuker om tegenaan te schoppen, ondanks het feit dat de meeste Apple-fans relatief volwassen reageren. Ik bedoel, er komt nooit iemand in de Linux reeks om te lopen janken dat de laatste Fifa niet op Ubuntu draait, terwijl de kritiek even terecht is. Noch Apple, nog Linux wordt als game-platform aangeprezen.
De hamvraag die we bij jou neerleggen is of TS nu eigenlijk ook Ispy is?
Calmer than you are
  donderdag 13 maart 2008 @ 03:50:54 #97
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57344145
GVD waarom wordt mijn topic zo verneukt? Rot eens ff op want hier heb ik helemaal geen zin in en jullie verneuken m'n topic!

[ Bericht 7% gewijzigd door thloreg op 13-03-2008 03:58:27 ]
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_57344626
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 03:50 schreef thloreg het volgende:
GVD waarom wordt mijn topic zo verneukt? Rot eens ff op want hier heb ik helemaal geen zin in en jullie verneuken m'n topic!
Apple Gestapo!
pi_57346801
Zullen we de niet-relevante I-Spy reacties maar even achterwegen laten? Bedankt.
pi_57346895
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:42 schreef The_Terminator het volgende:
Zullen we de niet-relevante I-Spy reacties maar even achterwegen laten? Bedankt.
100% relevant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')