abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:22:51 #1
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_57310584

quote:
Adrie Koster blijft bij Ajax

Amsterdam, 11 mrt 2008
Adrie Koster zal volgend jaar weer trainer/coach van Jong Ajax zijn. Ondanks de belangstelling van diverse Eredvisieclubs heeft Koster afgelopen weekend besloten zijn contract bij Ajax uit te dienen.

Wat is de reden dat je blijft?

,,Laat ik vooropstellen dat ik een tweejarig contract tekende en dat is nu bijna halverwege. Ik begon afgelopen juli vol overgave met Aron Winter aan een klus bij Jong Ajax en daar moest ik vanwege mijn plotselinge overplaatsing naar de A-selectie natuurlijk mee stoppen. Voor spelers is de stap van Jong Ajax naar de A-selectie heel belangrijk en heel groot. Martin van Geel benaderde me vorig jaar omdat ze een ervaren trainer bij Jong Ajax wilden hebben die een aanvallende visie op het voetballen heeft. En dat willen ze nu nog steeds. Ik denk dat ik met mijn ervaring die jongens nog beter kan voorbereiden op die stap. Er loopt veel talent rond en het is een leuke leeftijdscategorie om mee te werken. Dat was vorig jaar een belangrijke reden om naar Jong Ajax te gaan en dat is nu nog steeds een belangrijke reden om het een leuke baan te vinden. Dat Ajax me aan mijn contract heeft gehouden, dat zie ik als compliment.''

Klopt het dat het ook een uitdrukkelijke wens van Van Basten was dat jij zou blijven?

,,Ja, dat klopt. We hebben een goed gesprek gevoerd en hij heeft me verteld wat zijn plannen zijn en dat hij het fijn zou vinden als ik weer trainer van Jong Ajax word. Ik kijk erg naar de samenwerking uit. Het is natuurlijk erg belangrijk als er wederzijds vertrouwen is tussen de hoofdtrainer van het eerste elftal en de trainer van de Beloften. Maar ik had al wel met enkele clubs gesproken, dat klopt.''

Waaronder PSV?

,,Waaronder PSV, ja.”

Dat ligt natuurlijk gevoelig. Zeker in deze fase van de competitie.

,,Dat ligt gevoelig bij de buitenwereld. Niet bij mij. Ik merk het vooral aan vragen van journalisten. En er heeft zelfs al in de krant gestaan dat ik getekend zou hebben. Onzin. Ik ben tot aan het einde van dit seizoen hoofdtrainer van Ajax. We staan tweede en hebben nog kans op het kampioenschap van de Eredivisie. Die kans heb ik als trainer van bijvoorbeeld Excelsior en RKC nooit gehad. Dus dit is voor mij ook een unieke situatie. Elke sportman wil prijzen winnen. Snap je wat ik bedoel? Als we de kans krijgen om een landstitel op ons cv te zetten dan laten we die kans niet liggen, sterker nog, we zijn er dagelijks keihard voor aan het werk. Mensen die mij kennen weten dat ik zo in elkaar zit en dus helemaal niet bezig ben met andere dingen.”

Wordt de overgang naar Jong Ajax groot?

,,Nee hoor. Alhoewel, het is rondom de ploeg natuurlijk een stuk rustiger dan bij Ajax 1. Ik heb dit seizoen elke thuiswedstrijd en bijna elke uitwedstrijd van Jong Ajax bezocht en ik spreek regelmatig met Aron. Natuurlijk is de situatie rondom de ploeg heel anders dan bij Ajax 1, maar dat spreekt voor zich en daar heb ik geen moeite mee. Maar ik wil me de komende weken focussen op Ajax 1.”

Tot slot dan, ben je blij met de nieuwe speeldatum van PSV - Ajax?

,,Ja, het was al snel duidelijk dat 19 maart de snelste optie was en wij wilden deze wedstrijd zo snel mogelijk inhalen. Dat lijkt nu te gaan lukken dus dat is mooi. Al blijft het erg vervelend dat er zondag niet gevoetbald is. De groep was fit en iedereen keek enorm uit naar PSV - Ajax. Laten we zondag beginnen met een goed resultaat tegen Willem II.”
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_57310611
Adrie
pi_57310690

Helden
pi_57310799
Ajax

Ik vind het een goede zaak dat Koster blijft. Hij is iemand die wel met talenten kan werken, volgens mij. In zekere zin bij het eerste ook al. Kan hij mooi mensen als Van der Heijden het laatste zetje geven. Al is het ook weer te hopen dat hij dan niet volgend jaar alsnog weggaat, want dan schiet je er nog weinig mee op.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_57310846
Adrie
Ajax
Litmanen
Sjonnie

Verkapte TVP
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_57310866
Dacht gehoord te hebben dat het zelfs al rond was met PSV. Goed nieuws voor Ajax lijkt me, dat Koster blijft.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:37:47 #7
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57310919
Kampioenuh!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57310951
Adrie !
pi_57310968
Kunnen we niet wat winstpremies gaan uitdelen aan de clubs waar PSV nog tegen moet spelen?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:40:54 #10
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_57310988
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:37 schreef M0NTANA het volgende:
Kampioenuh!
A.F.C. Ajax
pi_57311083
Jalalalalalalaaaaaaaaa! .. Ajax Amsterdam
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:50:19 #12
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_57311203
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:39 schreef _Mike_ het volgende:
Kunnen we niet wat winstpremies gaan uitdelen aan de clubs waar PSV nog tegen moet spelen?
Zo wil ik geen kampioen worden .
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_57311352
Nu worden we helemaal kampioen
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_57311605
Onze jeudige godenzonen zijn ook aardig vertegenwoordigd bij NL onder de 17.
quote:
Roly Bonevacia, Lorenzo Burnet, Geoffrey Castillion, Lorenzo Ebicilio, Florian Jozefzoon, Ricardo van Rhijn, Rodney Sneijder (allen Ajax)
En dan vraag je natuurlijk af wie er van de boeren komen, en dan ben je snel klaar
Jeroen Zoet (PSV)
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=56694
pi_57311725
Rodney Sneijder
Hopelijk een NOG groter talent dan Wesley .
pi_57311791
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:09 schreef _Mike_ het volgende:
Onze jeudige godenzonen zijn ook aardig vertegenwoordigd bij NL onder de 17.
[..]

En dan vraag je natuurlijk af wie er van de boeren komen, en dan ben je snel klaar
Jeroen Zoet (PSV)
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=56694
En dan kankeren op de jeugdopleiding

Ajax
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:17:27 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_57311819
AJAX
Ik ben inmiddels overleden
pi_57311833
Roger uit Dubai komt weer vrij
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57311838
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:16 schreef Triptamine het volgende:

[..]

En dan kankeren op de jeugdopleiding

Ajax
Nouja...de A1 is wel weer matig
pi_57311860
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:18 schreef denthemen het volgende:
Mooi.
pi_57311862
Kan hij verklaren waarom hij dan telkens met die rare opstellingenm kwam als ie echt kampioen wilde worden
pi_57312022
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:18 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nouja...de A1 is wel weer matig
Aan de andere kant zijn ze na een slechte start ook iets van twaalf wedstrijden ofzo op rij ongeslagen geweest.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:28:23 #23
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_57312049
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:18 schreef denthemen het volgende:
Dat is goed voor hem en zijn gezin .
pi_57312090
Morgen btw weer een bijeenkomst van de Supportersraad
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:30:54 #25
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_57312128
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:39 schreef _Mike_ het volgende:
En dan weer niet betalen zoals bij Excelsior?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')