Al zou het Eredivisiekanaal natuurlijk de NOS-commentatoren kunnen inhuren. Dat lijkt me sowieso handiger dan eigen commentatoren in dienst te nemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
NOS heeft als argument om geen live commentaar te gebruiken dat het rustiger is, echter is er niet gewoon een praktische reden? Tele2 en RTL hebben een soort van samenwerking (commentatoren, interviewers), echter ik denk niet dat NOS wil dat op het nieuwe commerciele live kanaal NOS commentatoren zijn de horen. Dus dan is het onlogisch om een volledige wedstrijd live commentaar te geven en vervolgens maar 7 tot 10 minuten te gebruiken.
ben het niet vaak met je eens maar nu wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer maken ze het live kanaal eens bekend, wat het kost
waar het is enz
Volgens mij staat dat project echt nog volledig in de kinderschoenen en moeten ze het nu in ijltempo uit de grond stampen. Zal dus nog wel even duren voordat we de tarieven etc. te horen krijgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
quote:Studio Sport: geen statistieken en live-commentaar bij eredivisie voetbal
NOS gaat samenvattingen eredivisie apart van commentaar voorzien Zoals bekend gaat de NOS volgend seizoen weer het eredivisievoetbal uitzenden. Studio Sport zal dat op een iets andere manier gaan doen dan RTL dat nu doet, zegt hoofdredacteur Maarten Nooter.
Studio Sport gaat bij samenvattingen niet het commentaar van het live-verslag overnemen. Nooter in de Telegraaf: Nu verslaat één commentator de wedstrijd in zijn geheel voor de live-uitzending. Dat verslag is ook te horen bij de samenvattingen. Omdat je alleen maar hoogtepunten laat zien, hoor je ook elke keer een opgewonden verslaggever. Ik denk dat het een rustiger geluid geeft wanneer de commentator specifiek bij de samenvatting verslag doet.
Ook zal de NOS allerlei overzichten, statistieken en andere informatie achterwege laten, tenzij het echt iets toevoegt. Tussen de samenvattingen door zullen geen lange analyses volgen, al is er wel ruimte voor korte gesprekken met de hoofdrolspelers. Bij bijzondere gebeurtenissen kunnen we een minireportage over een bepaalde speler maken, zegt de hoofdredacteur.
Nooter denkt dat een groot deel (13 miljoen euro) van de kosten (16 miljoen euro per seizoen) via de STER terugverdiend wordt. Ook bespaart Studio Sport geld door afscheid te nemen van andere, minder belangrijke evenementen als de Daviscup en de TT in Assen. En sommige evenementen zenden we uit zonder daar live bij aanwezig te zijn. Mart Smeets presenteerde het schaatsen in Nagano laatst gewoon vanuit Hilversum.
Tot slot: over de actie 'Hugo Walker terug naar Studio Sport': Zo lang zijn we de rechten niet kwijt geweest, Hugo is al jáááren eerder gestopt.
Hier ben ik nog wat sceptic over, het geeft de NOS ook de kans om het commentator aan te passen aan de einduitslag. Alsof een overwinning bv terecht was ofzo.quote:Studio Sport gaat bij samenvattingen niet het commentaar van het live-verslag overnemen. Nooter in de Telegraaf: Nu verslaat één commentator de wedstrijd in zijn geheel voor de live-uitzending. Dat verslag is ook te horen bij de samenvattingen. Omdat je alleen maar hoogtepunten laat zien, hoor je ook elke keer een opgewonden verslaggever. Ik denk dat het een rustiger geluid geeft wanneer de commentator specifiek bij de samenvatting verslag doet.
Wat vroeger inderdaad herhaaldelijk gebeurde. Als je alleen de samenvatting zag (en hoorde!) kreeg je soms een heel ander beeld dan als je de hele wedstrijd gezien had.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hier ben ik nog wat sceptic over, het geeft de NOS ook de kans om het commentator aan te passen aan de einduitslag. Alsof een overwinning bv terecht was ofzo.
Dat begint tenslotte 1 mei.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Ja is toch belachelijk ? nog 2 eredivisie wedstrijden, en er is nog geen enkele info over komend seizoen
quote:NOS neemt commentator over van Sport 1
Jeroen Elshoff stapt per 1 augustus over naar NOS Studio Sport. De commentator is afkomstig van Sport 1, alwaar hij het buitenlandse voetbal volgde. Voor Studio Sport gaat hij de Eredivisie volgen, weet VoetbalVandaag.
"Ik stap over van de buitenlandse competities en keer weer terug bij de Eredivisie", aldus een contente Elshoff tegenover VoetbalVandaag. "Ik ben als klein jochie opgegroeid met Studio Sport. Dan is het een droom om daar Eredivisievoetbal te kunnen doen."
Op zijn periode bij Sport 1 kijkt Elshoff content terug. "Ik heb dit jaar ook bij Manchester United en Chelsea gezeten, dat zijn natuurlijk ook geweldige wedstrijden. Bovendien heb ik bij Sport1 de UEFA Cup-finale gedaan. Maar derby's als NEC-Vitesse zijn ook erg leuk om te doen. Beter dan de Eredivisie bij Studio Sport kun je het eigenlijk niet hebben. En Studio Sport heeft natuurlijk nog het Engels voetbal en de Champions League", vertelt de commentator. Of dit ook tot zijn takenpakket hoort weet hij nog niet. "Ik ga het allemaal wel merken."
Aan een WK-finale, die Elshoff in 2006 mocht doen, denkt hij nog niet. "Ik denk dat dat nog heel ver weg is, maar het lijkt me wel geweldig om een WK mee te maken. Ik moet nu gewoon laten zien wat ik kan en m'n werk goed doen. Dan komt de rest, als het goed is, vanzelf."
Goede, rustige commentator.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:20 schreef Cyberia18 het volgende:
Nou kan ik zijn stem niet zo snel boven water halen...
quote:ECV in zee met Endemol/Eyeworks
MAARSBERGEN - De registratie van de wedstrijden op het nieuwe eredivisiekanaal worden verzorgd door Endemol en Eyeworks Sport. De Eredivisie CV kwam woensdag een eenjarig contract met de televisiepartijen overeen. Endemol, strategisch partner van de ECV, zal fungeren als hoofdaannemer. Eyeworks staat garant voor de registratie van de televisiebeelden.
,,De ECV heeft voor deze combinatie gekozen om de continuïteit en kwaliteit van de registraties op korte termijn optimaal te garanderen'', aldus directeur Alex Tielbeke van de ECV.
Het eredivisiekanaal begint 29 augustus met uitzenden. De rechten van de samenvattingen zijn vanaf volgend seizoen in handen van de NOS.
quote:
aha, de logicaquote:ECV in zee met Endemol/Eyeworks
MAARSBERGEN - De registratie van de wedstrijden op het nieuwe eredivisiekanaal worden verzorgd door Endemol en Eyeworks Sport. De Eredivisie CV kwam woensdag een eenjarig contract met de televisiepartijen overeen. Endemol, strategisch partner van de ECV, zal fungeren als hoofdaannemer. Eyeworks staat garant voor de registratie van de televisiebeelden.
,,De ECV heeft voor deze combinatie gekozen om de continuïteit en kwaliteit van de registraties op korte termijn optimaal te garanderen'', aldus directeur Alex Tielbeke van de ECV.
Het eredivisiekanaal begint 29 augustus met uitzenden. De rechten van de samenvattingen zijn vanaf volgend seizoen in handen van de NOS.
Ze zijn nog aan het onderhandelen met de kabelaars. Maar ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid over komt.quote:Op maandag 2 juni 2008 00:34 schreef jorienvdherik het volgende:
Nog vrij stil over waar het komt.
Dat moet ook wel, want over een week of tien begint de nieuwe competitie en als ze abonnee's willen gaan werven moeten ze daar eigenlijk nu al mee beginnen. Tenzij ze het eerste seizoen in zee gaan met een al bestaande zender als Sport1 en/of Tele2, dan hebben ze meer tijd.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze zijn nog aan het onderhandelen met de kabelaars. Maar ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid over komt.
Dat wil denk ik iedereen met sport1/tele2. Het zou ook ideaal zijn voor deze bedrijven. Ze hebben al een vertrouwde klantbasis +en sterke naam.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:31 schreef DJWeisz het volgende:
K hoop dat deze combinatie van Tele2 met Sport1 een beetje in stand word gehouden.
Dit seizoen zeker een succes geweest.
Het zou wel zo verstandig zijn van de ECV om dat te doen, maar ik vraag me af of ze het zullen doen. Ik hoop in ieder geval van wel.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:11 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat wil denk ik iedereen met sport1/tele2. Het zou ook ideaal zijn voor deze bedrijven. Ze hebben al een vertrouwde klantbasis +en sterke naam.
Ik ookquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:14 schreef jorienvdherik het volgende:
http://www.eredivisie.nl/subpage.aspx?l1=1766&fromclub=Eredivisie
ingevuld
Ik zou graag tele2 los zien van sport 1 ik heb digitaal extra en dan dus tele2 erbij anders betaal je ook nog eens over sport 1.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:31 schreef DJWeisz het volgende:
K hoop dat deze combinatie van Tele2 met Sport1 een beetje in stand word gehouden.
Dit seizoen zeker een succes geweest.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:18 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Was nog lastig om een club in te voeren, zoveel keuze
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:18 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Was nog lastig om een club in te voeren, zoveel keuze
Kort gezegd:quote:Voetbalzender strikt toppers: Nieuw kanaal start op 29 augustus
door Valentijn Driessen en Marcel Frost
AMSTERDAM, zaterdag
Het nieuwe voetbalkanaal van de eredivisieclubs en Endemol heeft voor het commentaar bij de live uitgezonden duels NOScoryfee Theo Reitsma aangetrokken. De studio-uitzendingen van de abonneezender zullen beurtelings worden gepresenteerd door Humberto Tan en Jan Joost van Gangelen, analyticus is Jan van Halst. De dagsluiting om elf uur ’s avonds is in handen van Wilfred Genee en Johan Derksen.
Andere commentatoren, die door de verzamelde eredivisieclubs zijn gestrikt, zijn Ron de Rijk, Leo Driessen, Michiel Teeling en Mark van Rijswijk.
Eredivisie met Theo Reitsma, Leo Driessen en Humberto Tan
Theo Reitsma, die de andere presentatoren gaat begeleiden, blijft voor de NOS de Champions League verslaan. Barbara Barend tekent voor de veldverslaggeving. Met deze bezetting kiezen de betaalde clubs grotendeels voor de RTL-variant van het afgelopen seizoen.
De voetbalzender gaat op 29 augustus de lucht in. Vermoedelijk wordt het Feyenoord-toernooi begin augustus gebruikt om proef te draaien, maar daarvan zullen de kijkers waarschijnlijk niets te zien krijgen.
Distributie
De distributie van het kanaal is op een haar na rond. Zo is al overeenstemming bereikt over doorgifte met KPN, Tele2 en UPC, terwijl met Ziggo nog wordt onderhandeld. De prijs voor het eredivisiekanaal komt voor de kijker naar verwachting rond de 10 euro per maand te liggen voor twee duels per week. Voor het totale programma van negen duels per week zou de prijs rond de 15 euro per maand liggen. Eén wedstrijd kijken zou bijna zeven euro moeten kosten.
De samenvattingen uit de eredivisie zijn met ingang van het komende seizoen trouwens weer bij de NOS te zien, waar Tom Egbers de presentatie voor zijn rekening neemt.
Genee en derksen sluiten af, betekend dat dat Voetbal insite vervalt?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Kort gezegd:10E per maand voor twee wedstrijden per week. 15E per maand voor 9 duels per week. 7E per losse wedstrijd.
Ongeveer het hele RTL team naar het Eredivisie-kanaal, incl Theo Reitsma.
15E per maand is goed te doen.
Ik zou juist zeggen dat dat VI wordt. Die dagafsluiter..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:38 schreef maril het volgende:
[..]
Genee en derksen sluiten af, betekend dat dat Voetbal insite vervalt?
Voor 10 euro extra in de maand? no thanks.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen dat dat VI wordt. Die dagafsluiter..
Dan krijg je natuurlijk niet alleen die twee te zien, maar ook een wedstrijdje her en der.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:44 schreef maril het volgende:
[..]
Voor 10 euro extra in de maand? no thanks.
Gewoon een marketingtechniek om iedereen een maandabonnement te laten kopen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:35 schreef El-Salvador het volgende:
7 euro voor een losse wedstrijd en 15 euro voor 4 x 9 wedstrijden. Ik weet niet wie dit verzonnen heeft, maar de balans is ver te zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |