abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57302487
Voor 5 jaar naar de NOS op vrijdag, zaterdag en zondag 19.00 voor 21 miljoen euro!
quote:
Voetbal terug bij NOS, eigen kanaal Eredivisie

De eredivisiewedstrijden komen terug om 19.00 uur bij NOS. De bieding op de rechten viel dermate tegen dat de clubs iets nieuws gaan beginnen: onder de vlag van de Eredivisie starten ze een nieuw televisiekanaal waar de livewedstrijden te zien zullen zijn.
quote:
NOS neemt voorschot op uitkomst voetbalrechten

De mensen in het land willen gewoon voetbal zien. Dat zei NOS-presentator Tom Egbers maandagochtend in het programma van Edwin Evers op Radio 538. De voorman van Studio Sport nam daarmee een voorschot op de uitkomst van de onderhandelingen over de verdeling van de uitzendrechten van Eredivisie.

De Eredivisie CV heeft voor maandagavond 18.30 uur een persbijeenkomst uitgeschreven in Arnhem. Eerder op de dag vergaderen de achttien Eredivisieclubs over de aanbevelingen van de mediacommissie van de ECV. Volgens diverse publicaties keren de samenvattingen na drie jaar terug bij de NOS.

Egbers: "Ik weet dat de NOS een meer dan gerede kans maakt op het uitzenden van de samenvattingen. Het voetbal zal bij ons zonder reclame-onderbreking te zien zijn. En de volgorde van de wedstrijden, dat heeft Nederland inmiddels wel geleerd hoe dat moet. We moeten het programma zo modern mogelijk houden. Daarom zal het anders zijn dan vier jaar geleden. Voetbal is de hoofdmoot, daar moet je niet te veel toeters en bellen aan hangen."
quote:
Samenvatting filmpje VI TV:

De kabelmaatschappijen waren totaal niet interessant en onbetrouwbaar.Bieding twee was Sport1 + NOS voor 45 miljoen euro. Dat zou 25 miljoen euro verlies zijn, wat de kleine clubs niet kunnen opvangen.

Dus zelf een kanaal exploiteren is de enige oplossing, met de samenvattingen op het open net op de NOS. Al moet daar nog helemaal over onderhandelt worden omdat Ajax en AZ het natuurlijk zelf wilden doen, maar dit is eigenlijk de enige optie volgens de ECV om zoveel mogelijk geld te generen. Dat wordt dus een soort nieuwe 'Sport7', in combinatie waarschijnlijk nog steeds met Sport1 en Tele2/KPN, met een financier erachter die het langdurig gaat financieren zodat het dit keer wel een succes gaat worden .

De financier zou dus een bank kunnen zijn (rabobank of fortis werden genoemd) of heel misschien toch weer John de Mol. Zou dan echt om een langdurige periode gaan en dan zou er er contact gezocht moeten worden met de kabelmaatschappijen uiteraard, maar ook met Sport1 en Tele2, zodat de ECV met een basis van +- 400.000 leden dat kanaal kan starten via die bronnen.

Ben erg benieuwd wat er dan uit gaat komen, zeker omdat AZ en Ajax het dus eerst zelf wilde gaan opzetten en het dus misschien dan zelf wel willen gaan doen zodat ze er meer aan over houden. Denk wel dat het nu een betere basis en tijd is dan toendertijd met Sport7.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:14:53 #2
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57302528
Iedere zondagavond, Studio Ajax.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57302542
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:14 schreef DarkShine het volgende:
Geen verschil met RTL dus, aldus Willem van Hanegem.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:16:24 #4
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57302559
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:19:12 #5
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_57302596
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:14 schreef DarkShine het volgende:
Heerlijk

Beter dan het was dus
pi_57302598
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:15 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Inderdaad, RTL is net zoveel studio Ajax als de NOS.
Ik hoor Willem nog zeggen dat bijna de hele crew stond te juichen als Ajax scoorde smiddags bij het kijken van de wedstrijden.

En volgens mij (weet het niet zeker hoor ) is Leo Driessen ook niet vies van Ajax..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:20:31 #7
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57302619
quote:

[..]

Dat merkt de rest nog wel die nu pro NOS is en geen fan van de Top3 is (en nu mogelijk ook AZ).

Als je straks de beelden van je club nog amper een samenvatting durft te noemen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:21:44 #8
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57302641
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik hoor Willem nog zeggen dat bijna de hele crew stond te juichen als Ajax scoorde smiddags bij het kijken van de wedstrijden.

En volgens mij (weet het niet zeker hoor ) is Leo Driessen ook niet vies van Ajax..
Is toch ook logisch?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:22:00 #9
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57302645
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Mooi dat de crew staat te juichen.

Het programma draait echter niet enkel om Ajax. Bij De Wedstrijden komt iedere club aan bod.
Planning:
-
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:28:17 #10
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_57302757
Bij RTL merkte ik minder van de pro-Ajax houding dan bij de NOS.

Ik heb nu meerdere malen gelezen dat er 1 blok voetbal komt zonder onderbrekingen. Als dat zo is, en de NOS de samenvattingen maakt uit de live-verslagen (lees meer camera's en live commentaar) dan vind ik het prima.
pi_57302768
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:22 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Mooi dat de crew staat te juichen.

Het programma draait echter niet enkel om Ajax. Bij De Wedstrijden komt iedere club aan bod.
Joh, wacht nu eerst eens af hoe het er straks allemaal uit gaat zien bij de NOS voordat je nu een oordeel gaat lopen trekken.

Dat PSV, Ajax en Feyenoord wat meer aandacht krijgen is volkomen logisch aangezien verreweg de meeste mensen voor één van die drie clubs zijn. Als de samenvatting van de andere clubs straks even lang duren als bij RTL is het wmb prima. Ben daar niet bang voor omdat er volgens mij is vastgesteld dat een samenvatting minimaal een x-aantal minuten moet duren.

Wat mij ook opvalt is dat Mulder vaak Jack afkapt bij studio voetbal als Jack het weer over Ajax wil hebben, goede zaak.
pi_57302848
quote:

[..]

. Wat een jankerd.
pi_57303140
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:20 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat merkt de rest nog wel die nu pro NOS is en geen fan van de Top3 is (en nu mogelijk ook AZ).

Als je straks de beelden van je club nog amper een samenvatting durft te noemen.
Wat kan jij zeiken zeg.

Zorg je toch gewoon dat Roda inde top 3 komt. Ik vind het zelf volstrekt logisch dat het belangrijkste nieuws meer aandacht krijgt, dat vind ik zelfs goed en terecht. De nummer 1 tegen de nummer 4 mag best wat langer en prominenter dan de nummer 12 tegen de nummer 14, het zou idioot zijn als het anderis. Dat gelijkheidsdenken snap ik niet.
pi_57303150
Vanaf komend seizoen dus helemaal geen samenvattingen meer kijken.

Egbers, Smeets, van Gelder
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:47:57 #15
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57303191
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat kan jij zeiken zeg.

Zorg je toch gewoon dat Roda inde top 3 komt. Ik vind het zelf volstrekt logisch dat het belangrijkste nieuws meer aandacht krijgt, dat vind ik zelfs goed en terecht. De nummer 1 tegen de nummer 4 mag best wat langer en prominenter dan de nummer 12 tegen de nummer 14, het zou idioot zijn als het anderis. Dat gelijkheidsdenken snap ik niet.
Inderdaad, de doelpunten van een VVV-Venlo tegen Sparta zijn vaak al voldoende, veel televisiekijkers verliezen hun interesse als er een nietszeggende samenvatting van vijf minuten komt.

Volgend seizoen gewoon weer de topclubs uitgebreid en de rest (iets) minder.
pi_57303199
Nou bozerikjes en blijerikjes, stem maar even: www.stand.nl
pi_57303240
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Inderdaad, de doelpunten van een VVV-Venlo tegen Sparta zijn vaak al voldoende, veel televisiekijkers verliezen hun interesse als er een nietszeggende samenvatting van vijf minuten komt.
Nou nou, dat is ook een beetje overdreven. Ik ben wel degelijk geinteresseerd in een leuke samenvatting van dat soort wedstrijden. Maar gelukkig is het niet meer mogelijk om alleen de doelpunten van de mindere goden uit te zenden.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:50:23 #18
97934 ASroma
Flamboyant
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:50:29 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57303254
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:48 schreef SCH het volgende:
Alleen als ik een keer in de uitzending kom.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:50:38 #20
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57303256
quote:

[..]

Wat kan jij zeiken zeg.
Zeiken of reëel zijn?

Jij hebt jou mening, laat mij mijn mening hebben.
quote:
Het is ook logisch dat de top3 meer zendtijd krijgt. Wat echter slecht en onterecht is dat men amper tijd heeft voor de clubs daaronder.

Wie het hier over gelijksheidsdenken heeft weet ik niet, lijkt me dat jij de enige bent.
Planning:
-
pi_57303269
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Volgend seizoen gewoon weer de topclubs uitgebreid en de rest (iets) minder.
Er zijn genoeg wedstrijden van Ajax en PSV die dit seizoen werkelijk onder elk niveau waren, terwijl er aan de andere kant genoeg meer vermakelijke wedstrijden waren uit de onderste regioen, dus dat is natuurlijk kul; dat de wedstrijd van een top3 club per definitie leuker, interessanter en meerzeggend is dan die van de nummer 7 tegen de nummer 10 of de nummer 14 tegen de nummer 18.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:53:17 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57303316
quote:

De nummer 1 tegen de nummer 4 mag best wat langer en prominenter dan de nummer 12 tegen de nummer 14, het zou idioot zijn als het anderis.
Waar, maar ook van Sparta-De Graafschap wil ik meer zien dan ankel de doelpunten en bij de NOS kwam het daar vaak wel op neer.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_57303346
om 18u sport, om 19u voetbal wat wordt onderbroken door het NOS journaal om 20u. Geen analyses ala van Halst meer na de wedstrijd
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 maart 2008 @ 11:55:35 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57303354
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:48 schreef SCH het volgende:
Atsma in de uitzending !
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57303609
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:55 schreef borisz het volgende:

[..]

Atsma in de uitzending !
De man die elke keer zijn waffel opentrekt na voetbalrellen, maar vervolgens tégen een voetbalwet stemt. Wat een held.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')