quote:Op maandag 10 maart 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
Dat boek moeten ze verplichte kost maken op de middelbare school, meteen het eerste jaar.
Dat zou een hoop ellende kunnen schelen.....
Echt te bizar voor woorden wat die jongens met een meisje kunnen doen... (en niet alleen meisjes, ook de jongens die voor zon gast "werken" )
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
Dat boek moeten ze verplichte kost maken op de middelbare school, meteen het eerste jaar.
Dat zou een hoop ellende kunnen schelen.....
Echt te bizar voor woorden wat die jongens met een meisje kunnen doen... (en niet alleen meisjes, ook de jongens die voor zon gast "werken" )
zulke klootzakjes moet je aan hun oren naar het politiebureau brengen.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb die gasten regelmatig te spreken. Er zit zo'n bizarre berekenende opbouw van het bewerken van zo'n meisje. Zo'n loverboy krijgt van mij in zo'n geval flink op zijn sodemieterHelaas wil het niet altijd werken, omdat de kereltjes vaak kampen met een anti-sociale persoonlijkheidstoornis. Heel vervelend
![]()
Ga maar eens slapen....
Af en toe zou je iig willen dat de straffen hier in NL wat zwaarder zouden zijn dan dat nu af en toe uitgesproken wordt...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:00 schreef buzzer het volgende:
[..]
zulke klootzakjes moet je aan hun oren naar het politiebureau brengen.
Ze zijn echt niet onder de indruk hoor als je ze op hun sodemieter geeft. zodra ze buiten staan gaan ze weer lekker verder met hun praktijken.
You go girl!quote:
Op zich ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant is het leed dan al geleden. Ik vind het interessanter om te bekijken wat je kunt doen om dergelijke problemen te verminderen. Dan zit je veel meer aan de kant van de maatschappeijke oplossing, opvoeding en opleiding.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 05:56 schreef Xilantof het volgende:
Af en toe zou je iig willen dat de straffen hier in NL wat zwaarder zouden zijn dan dat nu af en toe uitgesproken wordt...
Precies. An heeft het een en ander ook wel uitgelegd, en in de gevangenis krijgen ze alleen maar meer kennis over hoe ze minder fouten moeten maken. Combineer dat met netwerken, en het is geen goeie mix. Dit soort problemen moet je ook bij de oorzaak aanpakken, en niet alleen het gevolg. Ik denk alleen niet dat we het juiste bestuursstelsel hebben om dit soort radicale ingrepen in het gezinsleven te kunnen formaliseren in een wet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 06:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant is het leed dan al geleden. Ik vind het interessanter om te bekijken wat je kunt doen om dergelijke problemen te verminderen. Dan zit je veel meer aan de kant van de maatschappeijke oplossing, opvoeding en opleiding.
Joh, je meent het! Enig idee hoe ik ze op hun sodemieter geef dan? Denk je dat ze lol ervaren aan flink wat maanden cel en 2 jaar therapie en de manier waarop ik ze aanspreek?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:00 schreef buzzer het volgende:
[..]
zulke klootzakjes moet je aan hun oren naar het politiebureau brengen.
Ze zijn echt niet onder de indruk hoor als je ze op hun sodemieter geeft. zodra ze buiten staan gaan ze weer lekker verder met hun praktijken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:05 schreef freud het volgende:
[..]
Precies. An heeft het een en ander ook wel uitgelegd, en in de gevangenis krijgen ze alleen maar meer kennis over hoe ze minder fouten moeten maken. Combineer dat met netwerken, en het is geen goeie mix. Dit soort problemen moet je ook bij de oorzaak aanpakken, en niet alleen het gevolg. Ik denk alleen niet dat we het juiste bestuursstelsel hebben om dit soort radicale ingrepen in het gezinsleven te kunnen formaliseren in een wet.
Ik moet er ook niet aan denken dat opvoeding en opleiding door middel van wetten gereguleerd gaan worden. Uiteindelijk heb je het in eerste instantie over het nemen van verantwoordelijkheid als ouder over je kinderen. De opvoeding gebeurt dus niet tijdens schooluren door de leraar en buiten de school door de politie die een oogje in het zeil houdt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:05 schreef freud het volgende:
Ik denk alleen niet dat we het juiste bestuursstelsel hebben om dit soort radicale ingrepen in het gezinsleven te kunnen formaliseren in een wet.
Vergeet de genetische schade niet door het zeer frequent trouwen met bloedverwanten...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:07 schreef An24 het volgende:
Zou een hoop helpen. De gezinssystematiek is zo fucked up, dat mensen die gevoelig zijn vopr persoonlijkheidsproblematiek, alle ruimte krijgen om een stoornis te ontwikkelen. Zulke dingen zitten in diverse factoren: persoonlijkheidsontwikkeling, karakter, opvoeding en maatschappelijke inbedding. De individualisme helpt ook niet, weg sociale controle. Met de huidige maatschappij helpen we zulke gasten eigenlijk om hun gang te aan.
Werksequote:Zo en nu werken![]()
Ben ik het helemaal mee eens, maar er zijn legio mensen die heel erg duidelijk bewezen hebben dat ze deze taak niet aankunnen. Je kan dan je handen omhoog gooien en zuchten dat ze het wel moeten doen, maar daar los je problemen niet mee op. Ik heb ook geen oplossing, maar als je de oorzaak aan wil pakken, moet je accepteren dat je die ethische grens toch moet herdefiniëren. Waarom wordt het wel geaccepteerd op financieel gebied, maar niet met opvoeding bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:10 schreef AirwiN het volgende:
Ik moet er ook niet aan denken dat opvoeding en opleiding door middel van wetten gereguleerd gaan worden. Uiteindelijk heb je het in eerste instantie over het nemen van verantwoordelijkheid als ouder over je kinderen. De opvoeding gebeurt dus niet tijdens schooluren door de leraar en buiten de school door de politie die een oogje in het zeil houdt.
Oh herkenbaar hoor. Een ex van me gaf les aan kleuters, en die kregen instructies mee van thuis om maar vooral gelijk te slaan, dan luisteren de andere kindjes de volgende keer wel naar je. Ik denk dat de heren en dames in ons landelijk bestuur iets te veel van de werkelijkheid afstaan om zich daar een goeie inschatting van te kunnen maken.quote:Ik weet niet hoe dat bij jou vroeger ging, maar als ik op school op mijn kop kreeg, dan deden mijn ouders het nog eens dunnetjes over. (en terecht zeg ik achteraf) Ik heb wat familie en vrienden die in het onderwijs werkzaam zijn. Meerdere van hen hebben al te maken gehad met bedreigingen van ouders nadat ze een kind op hun kop hadden gegeven. En dan heb ik het niet over scholen in één of andere achterstandswijk.
Precies, dus dan lijkt het mij logischer om dingen bij de bron aan te pakken. Ethisch lastiger, maar wel flink effectiever, goedkoper en een lagere impact op de rest van de samenleving.quote:Als je op die manier je kinderen 'opvoedt' met het idee dat ze weg kunnen komen met ongewenst gedrag, eventueel in combinatie met een stoornis, dan heb je een randgeval voor de rest van het leven.
Op financieel gebied kun je een kwantitatieve benadering toepassen. Je bepaalt een norm, daar zitten mensen onder en er zitten mensen boven. Afhankelijk van waar je zit, heb je wel of geen recht op vergoedingen of subsidies.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:20 schreef freud het volgende:
Ik heb ook geen oplossing, maar als je de oorzaak aan wil pakken, moet je accepteren dat je die ethische grens toch moet herdefiniëren. Waarom wordt het wel geaccepteerd op financieel gebied, maar niet met opvoeding bijvoorbeeld?
Oh, dat onderscheid zie ik ook wel, maar denk dat er best een aardige risicoanalyse gedaan kan worden. Als ik van An hoor wat ze bijvoorbeeld in de reclassering aan assessment maken, dan zijn zeker wel van te voren risicogezinnen aan te wijzen. Ik ben het overigens volledig met je eens dat je al snel op een hellend vlak terecht komt van Orwelliaanse proporties, maar ik wat ik aan probeer te geven dat als je de echte oorzaak aan wil pakken, je dus per definitie je op dat hellende vlak moet begeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op financieel gebied kun je een kwantitatieve benadering toepassen. Je bepaalt een norm, daar zitten mensen onder en er zitten mensen boven. Afhankelijk van waar je zit, heb je wel of geen recht op vergoedingen of subsidies.
Dat geldt niet voor iets als opvoeding. Dat heeft alles te maken met emotie en heel weinig met ratio. Als je dat gaat proberen te vatten in een kwantitatieve benadering dan kom je al heel snel op een hellend vlak. Dan ga je heel snel in de richting van een Big Brother samenleving.
"If you are not with us, you are against us"quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:43 schreef freud het volgende:
Oh, dat onderscheid zie ik ook wel, maar denk dat er best een aardige risicoanalyse gedaan kan worden. Als ik van An hoor wat ze bijvoorbeeld in de reclassering aan assessment maken, dan zijn zeker wel van te voren risicogezinnen aan te wijzen. Ik ben het overigens volledig met je eens dat je al snel op een hellend vlak terecht komt van Orwelliaanse proporties, maar ik wat ik aan probeer te geven dat als je de echte oorzaak aan wil pakken, je dus per definitie je op dat hellende vlak moet begeven.
[advocaat van de duivel modus]
Doe je dat niet, dan erken je dat de maatschappij veel overlast (op diverse manieren) gaat krijgen. Het is dus kiezen (gechargeerd) uit het overschrijden van een ethische grens wat impact heeft op over het algemeen de probleemgevallen zelf, of dat je het toelaat, en een groot deel van de problematiek loslaat op mensen die anders niet geraakt zouden worden.
[/advocaat van de duivel modus]
Dusquote:Op maandag 10 maart 2008 21:22 schreef freud het volgende:
P, jij hebt genoeg opdrachten via 3voor12 lijkt me.
Qua fotografen wel jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:24 schreef freud het volgende:
@P: ik had begrepen dat 3voor12 al vol zat, vandaar.
heb jij nog een lijstjes van begraafplaatsen toevallig?quote:
Wellicht dat we daar de echte bron van de problemen te pakken hebben. Een regering die geen tot weinig idee heeft over wat er echt gaande is in de samenleving. Een stukje diversiteit in de populatie zou al een hele hoop kunnen schelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:24 schreef freud het volgende:
@Airwin: het is inderdaad lastig om de grenzen te bepalen. Maar het feit blijft dat als je de oorzaak aan wil pakken, je toch die consequenties moet accepteren. Die betuttelende houding van de regering nu is imo ook beetje freaky af en toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |