quote:Op zondag 30 maart 2008 18:39 schreef mcwops het volgende:
ik ben begin mei in barcelona, nu zie ik dat de FCB op 4 mei thuis speelt tegen Valencia.
iemand tips hoe ik nu al kaarten kan regelen?
D'r zijn bloemenzaken die dat over "heel de wereld" doen (en ook hun winkels lokaal hebben zitten).quote:Op zondag 27 april 2008 22:24 schreef djnospinzone het volgende:
Hoi,
een vriendin van me zit een tijdje in Barca.. wil haar gaarne een bloemetje sturen op haar bday binnenkort.. iemand die me hiermee verder kan helpen?
Gefeliciteerd! Da's gaaf!quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:11 schreef Bendoverp het volgende:
Na een tijdje lurken op dit forum kan ik zeggen dat ik vanaf september ook in Spanje (nou ja, Catalonie) ga werken.
Het is me gelukt een PhD plek te vinden in Barcelona.
Fleurop bloemist of online @ www.fleurop.com / www.fleurop.com ?quote:Op zondag 27 april 2008 22:24 schreef djnospinzone het volgende:
Hoi,
een vriendin van me zit een tijdje in Barca.. wil haar gaarne een bloemetje sturen op haar bday binnenkort.. iemand die me hiermee verder kan helpen?
Thanks!!quote:
De prijzen liggen sowieso hoger dan in Nederland. Voor tussenkomst van organisaties betaal je redelijk wat, maar bij deze organisatie valt dat mee in vergelijking met andere.quote:
Hier heb ik zelf ook gekeken voor een woning. Ze hebben leuke en betaalbare accommodaties, het probleem is alleen als je een woning wilt reserveren dat het pas kan vanaf 3 weken voordat je intrekt. En dat je wanneer de woning dan leeg staat je ook moet betalen voor die 3 weken. Heb ik niet gedaan en toen was de woning die ik wilde weg.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:38 schreef Bendoverp het volgende:
http://www.bcn-housing-students.com/
Die wordt veel aangeraden door de Uni's in Barcelona.
Ik denk dat er meer kamers vrijkomen als het zomer wordt.
Daar moet je heel wat geld voor over hebben! Ik informeerde een tijdje geleden (in verband met Valentijnsdag) bij Fleurop hoeveel het kostte om een bosje rozen (12 stuks in totaal) naar mijn Spaanse vriendin te sturen... ruim 75 euro! Normale bloemen zijn wel een stuk goedkoper geloof ik, maar ook dan moet je al gauw zo'n 40 euro ervoor neertellen.quote:Op maandag 28 april 2008 20:27 schreef Hexley het volgende:
[..]
Fleurop bloemist of online @ www.fleurop.com / www.fleurop.com ?
Die sites zijn inderdaad erg handig. Je raadt dus aan om eerst een hostel te zoeken totdat je een kamer hebt gevonden?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:08 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Hier heb ik zelf ook gekeken voor een woning. Ze hebben leuke en betaalbare accommodaties, het probleem is alleen als je een woning wilt reserveren dat het pas kan vanaf 3 weken voordat je intrekt. En dat je wanneer de woning dan leeg staat je ook moet betalen voor die 3 weken. Heb ik niet gedaan en toen was de woning die ik wilde weg.
Uiteindelijk heb ik gewoon wat gezocht toen ik al in Barcelona was, zo ook veel buitenlandse collega's van me. Zo heb je de mogelijkheid een woning eerst te zien voordat je een contract ondertekent en betaalt. Vaak ben je dan ook goedkoper uit. Je kunt sites als loquo.com of idealista.com gebruiken om te zoeken naar particuliere verhuurders en makelaars.
Ik zou de week voordat je weg gaat veel kijken op loquo.com en proberen vast wat afspraken maken om kamers te bezoeken voor wanneer je daar bent. Wat ik heb gemerkt is wanneer je te ver vantevoren gaat zoeken het toch geen zin hebt, omdat kamers tegen de tijd dat je er bent toch al weg zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:36 schreef Palau het volgende:
[..]
Die sites zijn inderdaad erg handig. Je raadt dus aan om eerst een hostel te zoeken totdat je een kamer hebt gevonden?
quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:35 schreef deneuro het volgende:
[..]
Daar moet je heel wat geld voor over hebben! Ik informeerde een tijdje geleden (in verband met Valentijnsdag) bij Fleurop hoeveel het kostte om een bosje rozen (12 stuks in totaal) naar mijn Spaanse vriendin te sturen... ruim 75 euro! Normale bloemen zijn wel een stuk goedkoper geloof ik, maar ook dan moet je al gauw zo'n 40 euro ervoor neertellen.
Ik hou ook niet van Almodovar. Mijn favoriete Spaanse film is: Los lunes al solquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef Bramito het volgende:
Ik zeg alleen dat als je een "normale" film wil zien, Almodovar kan overslaan. Ik zeg nergens dat Torrente een normale film is... Het is wel de best verkochte uit de Spaanse geschiedenis.
"Lucia y el sexo" is trouwens ook een baggerfilm. (Ik weet het, ik ben een cultuurbarbaar)
Uhm... Foutje zo te zien...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:59 schreef Bramito het volgende:
is dat een kruisspin?
Ja, in 2002....quote:Op zondag 25 mei 2008 11:51 schreef d.n3rd het volgende:
Zitten hier ook wat mensen die voor zichzelf zijn begonnen in Spanje?
Que lastima.. Wel vette tent lijkt het!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:18 schreef Hexley het volgende:
Na Semana Santa 2005, ben ik er door gezondheidsredenen mee gestopt.
Dat heb ik ook overwogen, totdat ik erachter kwam dat elke master hier in het Spaans of Catalaans wordt gegevenquote:Op zondag 25 mei 2008 17:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik wil ooit ook eens naar Barcelona. Waarschijnlijk gewoon voor een jaartje een master economie o.i.d. doen.
http://www.upf.edu/postgrau/en/masters/altres/comptabilitat.htmlquote:Op maandag 26 mei 2008 09:46 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Dat heb ik ook overwogen, totdat ik erachter kwam dat elke master hier in het Spaans of Catalaans wordt gegeven.
Natuurlijk! Ik ben zelfs uitgenodigd voor de presentatie van het Nederlandse pavilioen, Lex & Máxima incluidos!quote:
Ah oke, ik heb even gekeken, ik weet niet of ik iets met economie wil doen. Maar alles wat niet economie of iets technisch is wordt bijna altijd in het Spaans/Catalaans gegeven. Nog even goed zoeken of ze iets hebben wat me echt leuk lijkt.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:47 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
http://www.upf.edu/postgrau/en/masters/altres/comptabilitat.html
Zo'n beetje alles is in het Engels, en de faculteit Economie aan de Universitat Pompeu Fabra is de 2e beste in heel Spanje.
Of niet, bijvoorbeeld in Argentinië...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:12 schreef Bora-Bora het volgende:
in Midden-Zuid-Amerika wordt het meer een h.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:30 schreef Bramito het volgende:
[..]
Of niet, bijvoorbeeld in Argentinië...
En hoe was het? Of waren die twee er niet op de officiële opening?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:20 schreef Bramito het volgende:
[..]
Natuurlijk! Ik ben zelfs uitgenodigd voor de presentatie van het Nederlandse pavilioen, Lex & Máxima incluidos!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |