In mijn nieuwbouwwoning gelukkig niet, hoewel ik buiten op straat wel een toename van het aantal ratten zie. Mensen die leuk al hun brood neerpleuren voor de vogeltjesquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:58 schreef Principessa het volgende:
Hebben jullie ook zo tyfus veel last van muizen? Van de week viel er zelfs een uit het plafond zo op het 'kaptafeltje'. Wij stofzuigen elke dag, maar er lijkt niet tegen op te boksen. Ze liggen zelfs dood op straat.. Ik haat die beesten, ik vind ze ranzig en eigenlijk ook een beetje eng..
Waar woon je? In het centrum heb je altijd wel last van muizen namelijk. Het kan natuurlijk ook gewoon een muizenplaag zijn trouwens in jouw huis of in de buurt waar je woont, vraag het je buren eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:58 schreef Principessa het volgende:
Hebben jullie ook zo tyfus veel last van muizen? Van de week viel er zelfs een uit het plafond zo op het 'kaptafeltje'. Wij stofzuigen elke dag, maar er lijkt niet tegen op te boksen. Ze liggen zelfs dood op straat.. Ik haat die beesten, ik vind ze ranzig en eigenlijk ook een beetje eng..
Zo zijn wij in onze oude huurwoning in De Baarsjes van de muizen afgekomen: wij kregen nieuwe bovenburen met een uiterst fanatieke kat. Binnen twee weken waren alle muizen weggejaagdquote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:51 schreef Semisane het volgende:
[..]
In de heg van de benedenburen, die reikt tot mijn balkon, zitten ook muizen...dus zo nu en dan rennen ze bij mij het balkon op..achter nagezeten door de kat van de buren.
Afgelopen week zat ik vooral te studeren en dan kijk ik uit op het balkon...en zo nu en dan leek was het net een soort entertainment show...dan zag je eerst een paar muisjes over het balkon hollen, waarna de poes woest uit die struik kwam springen en dan, geconfronteerd met meer dan 1 muisje, verward de situatie probeerde in te schatten, waardoor de muisjes meestal langs de poes heen de struik in konden rennen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zo zijn wij in onze oude huurwoning in De Baarsjes van de muizen afgekomen: wij kregen nieuwe bovenburen met een uiterst fanatieke kat. Binnen twee weken waren alle muizen weggejaagdeen keertje kwam die kat via een boom naar beneden ons balkon op denderen alwaar hij een muis te grazen nam
Ik woon in de pijp, maar in heel Amsterdam schijnen er (te) veel muizen te zijn. De oorzaak is de zachte winter waardoor meer muizennestjes volgroeit zijn. En sommigen hier zeggen dat de NZ-lijn daar debet aan is, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:51 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waar woon je? In het centrum heb je altijd wel last van muizen namelijk. Het kan natuurlijk ook gewoon een muizenplaag zijn trouwens in jouw huis of in de buurt waar je woont, vraag het je buren eens.
Mocht het een plaag zijn, dan kan je daar, eventueel via het staddeel mocht het een plaag door de hele buurt zijn, een bedrijfje voor in huren. Niet dat je ze allemaal dood krijgt, maar soms helpt met de grootste ergenissen...zeg maar.
En voor de rest..muizen "horen" nou eenmaal bij een stad, nou ja eigenlijk zitten ze overal...stad of platteland...het is gewoon een succesvol beestje.
In de heg van de benedenburen, die reikt tot mijn balkon, zitten ook muizen...dus zo nu en dan rennen ze bij mij het balkon op..achter nagezeten door de kat van de buren.
Is erg duur, maar wel een optie idd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:49 schreef Againzender het volgende:
Heb wel eens een feest gehad in een zaal boven cafe Heffer aan de Oudebrugsteeg. Was wel een geschikte ruimte. Maar is ondertussen wel weer zo'n 10 jaar geleden bedenk ik mij nu.
Denk niet dat ze daar op een dispuut zitten te wachten...quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:15 schreef Principessa het volgende:
En in de waag?
Op leidse/rembrandt bedoel je?quote:Drie gesusters?
lijkt me heel duur+hetzelfde als bij de waag..quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:52 schreef lienelien het volgende:
ja 't is best lastig..
Eigenlijk zoeken we eigenlijk gewoon een vaag cafétje waar ze niet al te lastig zijn (met zelf eten meenemen en evt wat herrie+de boel in thema aankleden)
Volta was vroeger hakkuhquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:36 schreef tokyo het volgende:
[..]
En de volta op het haarlemmerplein? geen cafeetje meer een zaaltje voor kutbandjes. wel met bar.
Nee okee... is ook al een jaartje of 12 geledenquote:Op woensdag 9 april 2008 10:09 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nu niet meer hoor. Volgens mij is het zelfs helemaal rookvrij
Ja, als je er nu rondloopt zou je niet zeggen dat het ooit een volksbuurt was. Barst er nu van het omhooggevallen klootjesvolkquote:Op woensdag 9 april 2008 10:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik woon sinds kort in de Jordaan... Leuk huissie, leuke buurt, maar wat een kutvolk woont daar allemaal zeg.
Nog nooit zoveel bekakte R bij elkaar gehoord.
Het is inderdaad wel heel leuk wonen. Klein, maar wel heel leukquote:Op woensdag 9 april 2008 10:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, als je er nu rondloopt zou je niet zeggen dat het ooit een volksbuurt was. Barst er nu van het omhooggevallen klootjesvolk
Neemt niet weg dat ik er graag zou willen wonen natuurlijk
M'n pa ook in de rozenstraat geborenquote:Op woensdag 9 april 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:
Mijn moeder is in de Jordaan geboren (rozenstraat geloof ik) maar ik weet niet of ik er zou willen wonen. Alle huizen zitten wel erg dicht op elkaar en het is er altijd druk en erg gehorig (ja ja ik lijk wel een bejaarde)
nou nou, wat een pretquote:
En heb je de beste spulletjes!quote:Op donderdag 24 april 2008 18:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
nou nou, wat een pret
vorig jaar was ik niet in het land, dit jaar maar weer eens de stad in met de kinderen. Die zijn toch vroeg wakker, ben je gelijk voor de grootste drukte uit.
Je zou de Doffer kunnen proberen, zit in de 9 straatjes. Die zaal heb ik ooit samen met wat anderen afgehuurd voor een studentenfeestje.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:55 schreef lienelien het volgende:
ok, misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik zoek een zaaltje (boven/achter een café oid bijvoorbeeld) ivm de aankomende groentijd van de studentenvereniging waar ik bij zit. Hier moeten zo'n 35 á 40 mensen in kunnen passen.
Het moet in het centrum zijn (of directe omgeving), en weinig (of geen) huur kosten, bargarantie van een aardig bedrag uiteraard wel
Het gaat om 2 weken in september, di+wo+do+vrijdag, en dat dan keer twee dus. Intotaal 8 avonden van 17u t/m 24u ongeveer.
Iemand enig idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |